abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_51902959
Een wondermiddel.
Althans, als ik de verpakking en verhalen mag geloven.
echt álles kan schoon, van aanrechten tot wcvloeren tot wondjes en kinderhandjes.
Dan zou iedereen het toch moeten gebruiken
Ik heb sinds vandaag een fles, en heb het net gebruikt voor mijn aanrecht en hakblok. Maar kan dat wel? Verder was ik benbieuwd wie het nog meer gebruikt en waarvoor

'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_51902994
Overigens gebruik ik het op mijn werk weer wél overal voor, vloeren dweilen, wasbakken en brancards soppen, bedden schoonmaken, het kan niet op.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 27 juli 2007 @ 23:55:24 #3
167923 appelsjap
All the above
pi_51903042
schoonmaken
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_51903256
Het ontsmet nogal volgens mij, dus wel schoon, maar het is de vraag of je een steriele omgeving wenselijk vindt.
De goede bacteriën gaan ook dood en voor je weerstand lijkt het me ook niet echt goed.
pi_51903336
Goed spul voor het aanrecht
pi_51903346
Alcohol 70%
pi_51903468
Dettol is om te ontsmetten;je aanrecht maak je wel dagelijks schoon maar toch niet elke dag met een ontsmettingsmiddel?
pi_51903702
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 00:10 schreef Katinkat het volgende:
Dettol is om te ontsmetten;je aanrecht maak je wel dagelijks schoon maar toch niet elke dag met een ontsmettingsmiddel?
Ik gebruik het alleen op werk tijdens steriele werkzaamheden maar 1x in de week het aanrecht en de wc, niet zo gek idee toch?
pi_51904607
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 00:10 schreef Katinkat het volgende:
Dettol is om te ontsmetten;je aanrecht maak je wel dagelijks schoon maar toch niet elke dag met een ontsmettingsmiddel?
nee, niet dagelijks, maar eens in de zoveel tijd lijkt me eigenlijk niet eens zo verkeerd
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_51906848
Probleem met zulk soort middelen is dat ze gelijk alles uitroeien, wat dus zorgt dat op d'n duur alles resistent gaat worden..
Eigenlijk is dit spul veel te heftig voor puur huis tuin en keuken gebruik..
"Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
pi_51987748
Hoe duur is dat spul eigelijk?
pi_51988606
Dettol is om te ontsmetten, om mee schoon te maken vbind ik het niet prettig werken. gebruik liever een goed multi-schoonmaakmiddel voor mijn aanrecht. Om er eens in de twee weken eens daarna met een doekje dettol overheen te gaan is geen gek idee, maar iedere dag? Nah, dat is ook weer teveel van het goede.
I had a signature once. It was awful.
pi_51989411
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 03:11 schreef Katseviool het volgende:
Probleem met zulk soort middelen is dat ze gelijk alles uitroeien, wat dus zorgt dat op d'n duur alles resistent gaat worden..
Leg dat 'es uit?

Ik las ooit de tip van een kok, en die vond ik wel grappig, om je hakblokken enzo in te wrijven met zout. Zou dat werken, denk je, MissyM?
pi_51989511
In mijn keuken gebruik in het regelmatig (2 keer per week) ook voor de deurklinken etc.

Tafels etc doe ik dan wel weer met een gewone allesreiniger.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 22:31:21 #15
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_52002943
Ik heb het pasgeleden een keer gebruikt om mee te dweilen toen m`n wc overstroomde
Verder gebruik ik het eigenlijk niet, gewoon schoonmaken vind ik goed genoeg
Saartje
pi_52011328
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 14:37 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Leg dat 'es uit?

..
Dat als we constant Dettol gaan gebruiken, de bacterien op d'n duur resistent worden voor agressieve middelen als Dettol en we dus nog verder van huis zijn.
Zie het als anti-biotica, ook hierbij is het van belang dit te gebruiken als laatste redmiddel aangezien de werking naar gebruik steeds minder zal worden.

Verder zoals eerder aangegeven doodt het niet alleen slechte maar ook alle goede bacterien in onze leefomgeving en het is de vraag waar je beter mee af bent.
We moeten gewoon niet te veel doorslaan met deze gemaakte smetvrees. Het is ook al langer bekend dat lui die 3x per dag douchen een lagere weerstand hebben als mensen die om de dag douchen.
Verder het daarnaast beter is voor de weerstand van een kind om al van jongs af aan huisdieren om zich heen te hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door Katseviool op 01-08-2007 10:18:55 ]
"Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
pi_52013014
Mmm, je licht het verder niet echt toe. Ik snap er nog steeds geen hol van. Als je werkelijk alles uitroeit, heb je toch geen last van 'sterker' wordende bacterien?

Verder herinner ik me een soortgelijke discussie over 'we leven schoner dus we worden allergischer. Even zoeken.....

Edit: hier was het!
pi_52013394
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:26 schreef ColdFeet het volgende:
Mmm, je licht het verder niet echt toe. Ik snap er nog steeds geen hol van. Als je werkelijk alles uitroeit, heb je toch geen last van 'sterker' wordende bacterien?
Hier staat resistentie uitgelegd...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Resistentie_tegen_antibiotica
"Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
pi_52013753
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:40 schreef Katseviool het volgende:

[..]

Hier staat resistentie uitgelegd...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Resistentie_tegen_antibiotica
Maar je zegt toch dat dettol ALLES uitroeit Ik weet nl wel hoe resistentie werkt hoor

Afijn, lees eens in dat andere topic. Waarin men zich afvraagt of je nou echt allergischer wordt in een schone omgeving, want dat LIJKT een contradictio in terminis, toch?
pi_52013885
De vorige bewoners van ons huis hielden regelmatig feestjes waarbij de badkuip ook regelmatig werd gebruikt...
Het eerste wat ik heb gedaan is de hele badkamer ontsmetten met dettol.
pi_52014030
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 76% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:47:23 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 12:10:44 #22
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_52014229
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:52 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Maar je zegt toch dat dettol ALLES uitroeit Ik weet nl wel hoe resistentie werkt hoor
Je roeit nooit ALLES uit.
Zelfs de satellieten die Nasa de ruimte in stuurt worden op alle mogelijke manieren ontsmet (zoals bijvoorbeeld een stoombad van een paar honderd graden) en dan komt daar na de lancering ook nog eens de straling in de ruimte bij en dan nog zijn er bacteriën die het overleven.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_52016671
het ruikt zo lekker
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_52019171
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 13:45 schreef pinquit het volgende:
het ruikt zo lekker
Echt niet. Raar mens
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')