abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51845908
Bestaat deze kabel al? Wil namelijk mijn Wii met een iets betere resolutie kunnen spelen dan nu het geval is op de beamer. Door de tulp aansluitingen is een uitgerekt component/tulp aansluitingsbeeld een beetje wazig.
  donderdag 26 juli 2007 @ 10:14:53 #2
23571 Shivan
Rotzooi op me buro
pi_51846417
De WII heeft een hele lage resolutie volgens mij ga je niet veel aan kwaliteit winnen.

Al vond ik hem op de beamer prima speelbaar erg cool.
Judoka
pi_51846475
ja, die bestaan volgens mij, ik heb er hier volgens mij een liggen (bij een 2e hands erbij gekregen).
5 Uitgangen (?)

edit: die ik heb is een 'Speedlink Component Cable Wii'
quote:
Verbind de Nintendo Wii met een lcd- of plasmascherm via de componentingang voor de hoogst mogelijke kwaliteit video en audio. De Speedlink Component Cable maakt het mogelijk. Het 1,7 meter lange draad is magnetisch afgeschermd en weert hierdoor storing. De vergulden connectoren aan weerszijden laten geen byte onopgemerkt aan zich voorbij gaan, wat de beeldkwaliteit zeker ten goede komt
http://www.consoleshop.nl(...)rhlmgw#category_1330

Ze hebben ook een 'HQ Component Kabel'
pi_51846907
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 10:17 schreef Kwarkie het volgende:
ja, die bestaan volgens mij, ik heb er hier volgens mij een liggen (bij een 2e hands erbij gekregen).
5 Uitgangen (?)

edit: die ik heb is een 'Speedlink Component Cable Wii'
[..]

http://www.consoleshop.nl(...)rhlmgw#category_1330

Ze hebben ook een 'HQ Component Kabel'
Dat is het hem juist, die heb ik dus niet nodig.
Wil er eentje met een vga uiteinde net zoals bij deze xbox kabel:

1 vga voor beeld, 2 componenten voor geluid apart.
pi_51846936
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 10:14 schreef Shivan het volgende:
De WII heeft een hele lage resolutie volgens mij ga je niet veel aan kwaliteit winnen.

Al vond ik hem op de beamer prima speelbaar erg cool.
Wii heeft een hogere resolutie aanboord dan de standaard tulp/tv uitgang.
pi_51847270
-edit, is hem niet
pi_51849863
Het enige wat ik kan vinden is:

Dan ga je dus van een 5 stekker component naar vga, behoud je dan een hoge resolutie?
pi_51850781
De Wii werkt intern op 480p/576i (kun je instellen in het systeem menu), net als de Gamecube. Dat is ook het signaal wat over de component kabel uitgestuurd wordt. Als je betere graphics wilt moet je een PS3 kopen de Wii is gewoon geen hoogvlieger.

Overigens vind ik de kwaliteit van het beeld via de component kabel best OK. Alleen het gebrek aan AA en fatsoenlijke textures maakt het gewoon lelijk.
pi_51850896
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 12:45 schreef Bigs het volgende:
De Wii werkt intern op 480p/576i (kun je instellen in het systeem menu), net als de Gamecube. Dat is ook het signaal wat over de component kabel uitgestuurd wordt. Als je betere graphics wilt moet je een PS3 kopen de Wii is gewoon geen hoogvlieger.

Overigens vind ik de kwaliteit van het beeld via de component kabel best OK. Alleen het gebrek aan AA en fatsoenlijke textures maakt het gewoon lelijk.
Het gaat niet om betere graphics, maar meer scherpte.
de 480p gaat niet over een normale tulp stekker maar dus over die speciale component kabel van 5 tulpjes (normale kabel is voor video maar 1 tulp stekker).

Maar ik wil deze 480p niet over die speicale component kabel maar naar een vga kabel.
pi_51854782
Ok.. leuk en aardig, maar component en VGA signaal verschillen nogal, dus dat ga je met een VGA-naar-BNC kabel niet oplossen. De signalen zijn namelijk totaal verschillend (YCbCr vs RGB) en je kunt de Wii standaard geen RGB signalen over de component kabel laten sturen (wat bij een PS2 bijvoorbeeld wel kan).

Je zult echt een component/RGB Scart naar VGA convertor moeten hebben. Zie ook het volgende topic op GoT:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1183678
pi_52143869
Ah is dit misschien wat? En heb je dan betere resolutie dan als op een gewone tv? http://www.ombouwnederlan(...)php?products_id=1160
pi_52145166
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 17:08 schreef Apekoek het volgende:
Ah is dit misschien wat? En heb je dan betere resolutie dan als op een gewone tv? http://www.ombouwnederlan(...)php?products_id=1160
Neuh.. dit pakt gewoon het standaard videosignaal van je Wii en laat dat op je PC zien.Beter dan een crappy TV, maar met een moderne TV zie je geen verschil.
pi_52390938
nog steeds geen VGA kabel in de maak?
pi_52392379
ah! de oplossing, wel prijziger dan een directe vga kabel:
http://www.play-asia.com/paOS-13-71-de-49-en-70-245o.html
pi_52392506
Daar win je nog steeds geen kwaliteit mee..
pi_52393184
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:52 schreef Bigs het volgende:
Daar win je nog steeds geen kwaliteit mee..
waarom dan?
Je ziet toch dat je daar een component kabel vanuit de wii in kan drukken? deze kan normaal gesproken rechtstreeks in een HD lcd tv, dit kastje zet het signaal om naar 480 vga. beter dan de normale output over de scart.
pi_52393253
quote:
Connect compatible YPbPr device to your VGA monitor
Integrated YPbPr to RGBHV converter
Supports 480p, 720p, 1080i, and 1080p
Applications: TFT LCD monitor, CRT monitor, Set-top box, Display projector
Works on LCD TFT monitors
Video output: VGA
zo maar een quote die er toevallig bij stond, lijkt me duidelijk toch?
pi_52395421
True maar dan is het beeld toch nog steeds hetzelfde als wanneer je die component kabel direct in je beamer prikt? Of de scaler in je beamer moet heel belabberd zijn
pi_52395953
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 17:14 schreef Bigs het volgende:
True maar dan is het beeld toch nog steeds hetzelfde als wanneer je die component kabel direct in je beamer prikt? Of de scaler in je beamer moet heel belabberd zijn
Dat is het hem nou juist, mijn beamer slikt geen component kabel maar alleen 1 tulp kabel of een vga kabel. component bestaat uit 3 kabels (3 video signalen) alleen voor video, en tulp is maar 1 kabel voor 1 video signaal van niet op die iets hogere resolutie komt.
pi_52396032
Ow.. omdat je het in je TS over component hebt. Nee dan is dit ding wel wat je zoekt
pi_52396583
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 17:35 schreef Bigs het volgende:
Ow.. omdat je het in je TS over component hebt. Nee dan is dit ding wel wat je zoekt
dat dacht ik al
wat veranderd er dan van resolutie? wordt het iets meer pixels over veranderd alleen de verhouding dan?
pi_70733826
Megakick, maar nog wel relevant. Ik ben nml ook op zoek naar een goede WII VGA Kabel daar mijn beamer slechts deze aansluiting heeft.

Heeft iemand goede ervaringen met (het liefst) een directe kabel

edit: 1 besteld bij ConsolePro.nl

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2009 12:09:40 ]
  dinsdag 7 juli 2009 @ 12:13:57 #23
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_70734381
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:57 schreef TheFrankey het volgende:
Megakick, maar nog wel relevant. Ik ben nml ook op zoek naar een goede WII VGA Kabel daar mijn beamer slechts deze aansluiting heeft.

Heeft iemand goede ervaringen met (het liefst) een directe kabel

edit: 1 besteld bij ConsolePro.nl
De grap is dat ik de Wii niet meer heb maar een PS3, en daar wou ik ook al een VGA kabel voor hebben. En ja hoor blijkt het een Wii PS3 gecombineerde VGA kabel te zijn http://www.consolepro.nl/nintendo-wii-kabels-c-26_45.html
pi_70735026
Kijk eens ...de TS is ook 2 jaar ouder sinds de opening
  dinsdag 7 juli 2009 @ 12:50:16 #25
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_70735508
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:34 schreef TheFrankey het volgende:
Kijk eens ...de TS is ook 2 jaar ouder sinds de opening
Bizar idee inderdaad!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties