abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 10 mei 2008 @ 15:01:19 #151
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_58594257
Da wai, poka.
Confidence through competence
pi_58628613
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 12:19 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Zeiden we toch?

Welkom thuis. Komt er nog een klein reisverslagje en eventueel een paar foto's? Waar zijn jullie geweest?
zal van de week eens even wat kleins schrijven met mijn 3 favo foto's erbij, alhoewel dat moeilijk kiezen wordt...
I was trying to daydream, but my mind kept wandering...
pi_58929778
Te lang op vakantie geweest, en nu dus te druk met school. Verhaal komt er nog wel aan maar gaat wat langer duren
I was trying to daydream, but my mind kept wandering...
pi_58929859
Trouwens, uit interesse even een vraag.
Begrijp dat er hier een paar mensen een vriendin hebben uit Oekraïne, hoe hebben jullie haar nou ontmoet? En hoe lang hebben jullie al, en hoe zie je de toekomst tegemoet? Ben wel benieuwd.

[ Bericht 16% gewijzigd door Tieu op 26-05-2008 23:15:27 ]
I was trying to daydream, but my mind kept wandering...
  dinsdag 27 mei 2008 @ 00:02:00 #155
53770 mr.marcus
techneau!
pi_58931312
quote:
Op maandag 26 mei 2008 23:06 schreef Tieu het volgende:
Trouwens, uit interesse even een vraag.
Begrijp dat er hier een paar mensen een vriendin hebben uit Oekraïne, hoe hebben jullie haar nou ontmoet? En hoe lang hebben jullie al, en hoe zie je de toekomst tegemoet? Ben wel benieuwd.
oekrainse vrouwen schijnen wel aangename vrouwen te zijn las ik vanmorgen @ dag

http://www.dag.nl/1076706(...)eist-steeds-meer.htm
Life sucks
pi_58976506
Die van mij in ieder geval wel, maar gewoon in Oekraïne tegen gekomen. Niet via het internet dus
I was trying to daydream, but my mind kept wandering...
pi_58977052
Ik heb Julia ontmoet via ICQ (wat ik nog steeds gebruik dus). Zij voegde mij ooit toe en we begonnen te praten en praten en praten, uren lang, tot vroeg in de ochtend en dan ga je een keer naar haar toe en dan gaat het verder. Wel via het internet dus maar via een onschuldig chatprogramma wat nog steeds super werkt.
  donderdag 29 mei 2008 @ 01:48:46 #158
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_58979295
Mijn ex ben ik tijdens een studentencongres hier in Nederland tegengekomen. 4 mooie jaren gehad.
Confidence through competence
pi_59016430
Ik zelf zat voor stage in Odessa, ging een avondje stappen. Collega's wilden niet mee dus ging ik maar alleen. Hield een illegale taxi aan en toen ik achterin keek bleken er twee hele mooie blonde dames achterin te zitten. De chauffeur had door dat ik toerist was en probeerde me af te zetten, 5 dollar voor een heel klein stukje. Na nog een blik achterin de auto had ik zoiets van: had ook wel 10 dollar betaald om met deze dames in de taxi te zitten. Dus ik ben in gestapt en nooit spijt van gehad, 1 van die dames is nu dus mijn vriendin :-)
I was trying to daydream, but my mind kept wandering...
  maandag 2 juni 2008 @ 14:36:00 #160
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_59069528
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 23:44 schreef DJJoris het volgende:
Ik heb Julia ontmoet via ICQ (wat ik nog steeds gebruik dus). Zij voegde mij ooit toe en we begonnen te praten en praten en praten, uren lang, tot vroeg in de ochtend en dan ga je een keer naar haar toe en dan gaat het verder. Wel via het internet dus maar via een onschuldig chatprogramma wat nog steeds super werkt.
ICQ vind ik nog steeds het allerbeste. Zo heb ik een Oekraiense vriendin leren kennen in Amsterdam waarmee ik na 4,5 jaar nog steeds contact heb (wellicht deze zomer opzoeken als ze op vakantie in de Krim is) en m'n laatste 3 vriendinnen.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_59588609
volgende week dinsdag ga ik naar Lviv, via warschau. Vlucht om half zeven in de ochtend van Brussel naar Warschau en dan hopen dat we een taxi kunnen nemen naar Zachodnia Busstation om de bus te nemen naar Lviv. Anders de avondbus nemen en dan zijn we de hele volgende dag weer kwijt wegens doodmoe.

Het is jammer dat het nog altijd zo moeilijk is om naar Oekraine te reizen als je niet 350-450 euro kunt uitgeven voor een vliegtuigticket en je met de bus/trein moet gaan.

voor de rest kijk ik er wel naar uit, naar kleine dorpjes gaan rond L'viv, horilka, gedroogde vis, blueberries, eventjes niet denken aan werken.
en cd's inkopen bij meloman; http://www.meloman.lviv.ua/
pi_59588649
Slapen in de bus vind ik altijd wel gaan . Alleen overstappen vind ik altijd verschrikkelijk als ik aan het reizen ben. Veel plezier gewenst
pi_59589104
het wordt hopelijk een Poolse bus, dan is er minder gekloot aan de Poolse grens. Vorige keer vroeg de Poolse douanebeambte 5 euro aan de chauffeur van het minibusje waar ik in zat, anders ging het busje door zo'n grote poortscanner voor explosieven. Slapen op de bus is te doen, in bezit van een kussen en oordopjes dan wel.

hoe zijn de prijzen nu in Ukr? Ik heb van een collega (uit Dnipropetrovsk) gehoord, dat de prijzen in Kyiv en Dnipropetrovsk schandalig hoog zijn. Bijna Europees en voor sommige dingen zelfs hoger. Als uitleg krijg je soms dat het import is en het daarom duurder is.
pi_59589383
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 22:57 schreef marnixds het volgende:
het wordt hopelijk een Poolse bus, dan is er minder gekloot aan de Poolse grens. Vorige keer vroeg de Poolse douanebeambte 5 euro aan de chauffeur van het minibusje waar ik in zat, anders ging het busje door zo'n grote poortscanner voor explosieven. Slapen op de bus is te doen, in bezit van een kussen en oordopjes dan wel.

hoe zijn de prijzen nu in Ukr? Ik heb van een collega (uit Dnipropetrovsk) gehoord, dat de prijzen in Kyiv en Dnipropetrovsk schandalig hoog zijn. Bijna Europees en voor sommige dingen zelfs hoger. Als uitleg krijg je soms dat het import is en het daarom duurder is.
Dnipropetrovsk duur? Het hangt er vanaf wat en waar je het koop natuurlijk . Maar sommige dingen zijn best duur ja maar nogmaals hangt het er vanaf van waar je het koopt. In het Centrum moet je natuurlijk niets kopen en al helemaal niet laten merken dat je buiten Oekraine komt.
Mja, bij de grens van Polen heb je altijd gekloot geloof ik. Ik heb 1 keer met de bus naar Oekraine en terug gereisd en heb daarna mijn lesje geleerd en maar gewoon wat extra gespaard voor de vlucht .
  FOK!fotograaf zondag 22 juni 2008 @ 00:19:06 #165
73911 ultra_ivo
pi_59593379
Ik vond de grensovergang tussen Krakau en Lviv goed te doen, ging vrij snel de laatste keer dat ik er met de bus overheenging.
pi_59671843
De grensovergangen vond ik niet het ergste, had meer moeite met dat vanaf polen er geen geen fatsoenlijk toilet meer te vinden is :|
Nee, doe mij maar sindsdien het vliegtuig. Prijzen zijn sinds vorig jaar in Odessa aardig gestegen, zo'n 40%. Komt allemaal door inflatie en omdat de dollar niet meer sterk is. Maar vergeleken met vorig jaar krijg je ook 100 grivni meer voor 100 euro

Ik heb in ieder geval weer geboekt, 4 weken in Augustus )
I was trying to daydream, but my mind kept wandering...
pi_59955071
terug uit Oekraine. Was wel leuk alleen kan ik nog altijd niet gewend raken aan het feit dat er in delen van lviv het grootste deel van de dag geen water is.

Busreis was wel vreemd. De bus op de heenreis was een oud ding uit de jaren 60' en de bus op de terugreis was splinternieuw. Overigens zijn die Polen nu wel grondig, de hele bus werd doorzocht op sigaretten, die ze ook vonden (eigendom van de chauffeurs).

Ik had ook nog niet gezien dat er in een cd winkel er naast legale dvd's ook illegale dvd's werden verkocht. jammer van de russische dubbing.

ik ben het niet eens met Tieu, de koers was vorig jaar 7.6 voor 1 euro (september 2007) en het is nu tussen 7.1 en 7.25. Ik weet niet of het ondertussen weer beter is.
pi_59955630
oh ja, ik heb een fles Medoff vodka gekregen van m'n schoonvader maar wanneer ik deze in de vriezer leg, bevriest deze horilka in tegenstelling tot bijvoorbeeld nemiroff of ukrainka. Vreemd want medoff is een soort van elite-vodka in Oekraine. Ze sponseren ComedyClub UA
  maandag 7 juli 2008 @ 20:14:28 #169
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_59955660
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 13:07 schreef FlyingFox het volgende:
Ik ga me helemaal ramhard de vodka-graftyfus zuipen in Oekraïne!
je bedoelt de gorilka-graftyfus.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_59956393
quote:
Op maandag 7 juli 2008 19:50 schreef marnixds het volgende:
terug uit Oekraine. Was wel leuk alleen kan ik nog altijd niet gewend raken aan het feit dat er in delen van lviv het grootste deel van de dag geen water is.

Busreis was wel vreemd. De bus op de heenreis was een oud ding uit de jaren 60' en de bus op de terugreis was splinternieuw. Overigens zijn die Polen nu wel grondig, de hele bus werd doorzocht op sigaretten, die ze ook vonden (eigendom van de chauffeurs).

Ik had ook nog niet gezien dat er in een cd winkel er naast legale dvd's ook illegale dvd's werden verkocht. jammer van de russische dubbing.

ik ben het niet eens met Tieu, de koers was vorig jaar 7.6 voor 1 euro (september 2007) en het is nu tussen 7.1 en 7.25. Ik weet niet of het ondertussen weer beter is.
Mja klopt, op de terugreis zijn ze vaak wat strenger geloof ik dan op de heenreis.
En ja, ze verkopen veel "illegale dvd's naast de voor ons legale dvd's. Maar veel van die illegale dvd's hebben ook Engelse stemmen .

De koers is ondertussen aan het verbeteren ja, hangt nu weer rond de 7.30.

Ik hoorde dat in veel steden er problemen zijn met water, sommige gebieden in bepaalde steden krijgen alleen in de winter heet water .
pi_60035946
Ik kijk net op de site van de nationale bank en die heeft als officiele koers 7,6
http://www.bank.gov.ua/ENGL/default.htm
Zou zweren dat vorig jaar de koers 6,8 was maar misschien vergis ik mij wel...
Tussen de 7,1 en 7,25 vind ik wel erg laag. Was in de meivakantie zowel in Odessa als in de Krim
en lag toch echt tussen de 7,6 en 7,8. Dat zou beteken dat hij in 2 maanden heel erg is gedaald, maar misschien is het ook wel regio afhankelijk.


edit: even bron toegevoegd
I was trying to daydream, but my mind kept wandering...
  vrijdag 11 juli 2008 @ 10:30:40 #172
33470 FlyingFox
Zeer schier.
pi_60036616
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 09:53 schreef Tieu het volgende:
Ik kijk net op de site van de nationale bank en die heeft als officiele koers 7,6
http://www.bank.gov.ua/ENGL/default.htm
Zou zweren dat vorig jaar de koers 6,8 was maar misschien vergis ik mij wel...
Tussen de 7,1 en 7,25 vind ik wel erg laag. Was in de meivakantie zowel in Odessa als in de Krim
en lag toch echt tussen de 7,6 en 7,8. Dat zou beteken dat hij in 2 maanden heel erg is gedaald, maar misschien is het ook wel regio afhankelijk.


edit: even bron toegevoegd
De Hryvna gekoppeld aan de USDollar, die staat t.o.v. de euro op het moment iets gunstiger.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 12:33:26 #173
33470 FlyingFox
Zeer schier.
pi_60038837
Eindelijk tijd om even een stukje te schrijven. Van 25 april tot 26 mei ben ik samen met een vriend van me (Bas) en zijn pa, in Oekraine en Moldavië geweest. Hier even wat hoogtepunten!

Met Eurolines zijn we vanaf Arhem met een overstap op Berlijn doorgeknald naar Krakau. Daar de trein naar Przemysl gehopt. Op internet in het hostel (ja dat kan nog in Polen) lazen we dat de goedkoopste manier om in Oekarine te komen is door over de grens te lopen. In Premysl op een lokaal busje gesprongen richting een klein grensdorpje.


Pa, in een klein busje naar Oekraine.

Mensen in het busje legde ons uit welke kant we op moesten lopen en de chauffeur zette ons op een gunstige plek af. En het werd langzaam donkerder, geen lantaarnpalen langs de weg, wachttorens met bewapend duanepersoneel en een en ander aan machtsvertoon. Spannend op zich, maar toen me de costums hadden verteld waar we heengingen en onze immigratiekaart hadden ingevuld konden we doorlopen.



Eenmaal in Oekraine aangekomen ging er geen OV meer naar Moktisjka (Oekraiens grensdorpje) dus betaalde pa de taxi (400 uah, 50 euro!) naar L'vov! Yeah. Bedankt pa. Onze taxichauffeur heette Yuri. Hij had een houte been en sprak (zoals de meeste Oekrainers) geen woord buiten Oekrains of Russisch. Omdat we onszelf in de bus naar Krakov het Cyrillische alfabet en wat Russische woordjes hadden geleerd, kon er enigzens gecommuniceerd worden. Yuri reed absurd hard en roekeloos en riep steeds Ukraina Anarchia! Dat is de hele reis ons motte geweest. Yeah!


PaHotel L'vov, L'vov.

Paar dagen in L'vov rondgehangen; paasmis gezien (3 minuten) en overal liepen groepen jongens die met watrerballonnen en flessne water meisjes gingen natspuiten. Heerlijk vertier om met een broodje pindakaas vanaf een fontijn naar te blijven kijken. Vervolgens naar Skole, een dorpje in de Karpaten af te reizen. Hiken van een uurtje of 6 gedaan, nachtje blijven slapen in een matig hotel met matig eten. De bergen daar zijn wel adembenemend en geen tourist te zien, bij een graadje of 9 overdag.


Bas, de Karpaten.

Vanuit Skole zijn we via L'vov en Ternopil met de bus richting Chernivtsi gecroused. Aldaar wilde we de trein naar Moldavië pakken, maar die ging maar één keer in de twee dagen, dus zijn we maar doorgereden naar Kamjanets.


Markt, Kamjanets.

Kamjanets is een Oekrains touristenoord, dus op Witrussen na geen buitenlandse touristen. We kwamen om 23:00 aan dus moesten we nog een hotel zoeken. Alle lonely-planet hotels waren óf failliet, óf vol, óf overgenomen door een duur hotelconcern. Uiteindelijk via een vriendelijk hotelmeisje aan een telnr. van een Babushka (oude dame) gekomen die een Komnati (kamer) voor ons te huur had. 50 uah per nacht en een top ontbijtje, yeah!


Hollands Glorie.


Kasteeltje bekeken daaro en daarna restaurantje ingegaan waar ze géén drank verkochten. "Dat moet je zelf maar gaan halen in de producti (supermarktje)", was wat we te horen kregen. Klasno!
Volgende dag de bus naar Kmelnitskii, waar we in een pizzaria zaten waar een oude bekende op TV was.



Vanuit daar de trein gepakt naar Odessa. Platzkart, ramgoedkoop. Negen uur lang zitten. Overnacht. Eigenlijk de stoptrein tussen Maastricht en Groningen zeg maar. Met allemaal dronken Russen om ons heen, die tot op zekere hoogte wel grappig waren. Rammetje brak in Odessa natuurlijk de volgende ochtend.



Zitten wij uit te brakken op een muurtje, komen we Sasha tegen. Een progressive meisje van 16 die het helemaal te gek vond dat wij haar land kwamen bezoeken. Ze kwam uit Kharkov en ik vroeg haar of we, wanneer we daar waren, met haar konden gaan stappen. Emial en tel uitgewisseld, helemaal te lache natuurlijk met de locals. Tijd voor de trein richting Kherson, want we moesten optijd zijn voor de verjaardag van Angelina (het dochtertje van de vriendin (Elena)van pa).


Angelina is jarig.


En Kherson aangekomen heer;lijk bijgekomen, Wokda gedronken en een cool kadeautje gegeven aan Angelina. Aldaar zijn we gaan stappen met vrienden van de familie, allemaal jongeren die bijna allemaal Engels spraken.

Paar dagen laten hebben Bas en ik de bus naar Chicinau (Mold) gepakt. Pa bleef in Kherson. Beetje offtopic maar toch , Met het gedoe bij de grens meegerekend duurde dit 14 uur. Pittig! Wij in Chicinau weer helemaal wennen aan het Romaanse schrift natuurlijk, lopen we een beetje verdwaald naar het enige goedkope hostel te zoeken, komen we een Deen tegen. "Zoeken jullie een goedkope slaapplek?"Wij: "ja.. ", "Kom maar mee!" Hoppa, klein hosteltje runned by Victor, een ouwe Rus die ons afraadde om naar Tiraspol te gaan.


Trolly in Chicinov.


Moet je niet doen, zeggen dat je ergens niet heenmoet, dan kriebelt het juist nog veel erger!!! Later in het Moldavie-topic meer over onze trip naar Transdnistrië, Benderi en Tiraspol. Op naar Odessa!


Eten aan de Zwarte Zee.

In Odessa hebben we Pa weer ontmoet. Met z'n tweeen nachtje in een club doorgebracht. Duur bier en ramlekkere vrouwen. Haleluja. Mensenkinderen toch. Da was wel smullen daar. Zij gingen 's nachts terug naar hun royale appartementen, en wij naar onze Komnati zónder electriciteit en warm water. Verschil moet er zijn! Paar dagen later de Poizd gepakt naar Simferopol. Boot was te duur, jammer genoeg.



Krim! Pa betaalde weer eens een taxi naar Sebastropol, relaxte Komnati aldaar. Dagje Balaklava gedaan. Beetje touristisch allemaal. Veel dikke Russen. Graadje of 24. Heerlijk. Gechilled aan het stand. Ruzie gekregen met pa van Bas, omdat ie alle wilde betalen, nergens om onderhandelende en overal met geld smeet en wij budgetteerde, Dus pa naar huis. Wij samen verder, avtobus naar Feodosia.

Onderweg sprak een kerel (Sergei) ons aan in gebrekkig Engels die ons wel een kamer kon aanbieden. Wij om 12 uur snachts mee naar de kamer, van een hele vriendelijke Babushka.


Wova en Sergei, van de Rescue Service.

Sergei werkte ook bij de rescue service in de Bergen van het Krim, of we even mee wilde kijken op zijn HQ. Dus wij mee, midden in de nacht, local shit, yeah! Wova, zijn collega was er al, hij zou ons de volgende dag meenemen op een hike langs de zee. Te gek. Ook liet hij ons fotos zien van een lijk die ze ooit uit de bergen hebben gehaald. Creepy maar tof!


Bas en de gids, Novi Svit.

In Feodosia een treinkaartje gekocht van Simferopol naar Djnepropetrovsk. Coupe! Lekker prive met veel ruimte, blijkt het dat de muts in feodosia een kaartje voor 15-06 heeft gepront ipc een kaartje voor 16-05. Moesten we de provodnic 200 uah (25 euro) betalen anders moesten we dr uit. Bizar.


Schaken op de sportdag in Djnepropetrovsk.

Dagje Dnjepropetrovsk gehangen, sportdag meegemaakt, stadion gezien, 10 hotels gezocht maar niet een goedkope was nog ruimte, dus wij via internet een cool hostel in Donetsk gevonden en gereserveerd. In Djnepropetrovsk kent men geen touristen dus werden we echt overal aangekeken. Busje naar Donetsk dezelfde dag nog dus.


Skyline Donetsk.

In Donetsk dus in het Liverpool hostel .Te gek en goedkoop. Wij wat jongeren aanspreken om een internet cafe te vinden. Aldaar hebben we 2 afleveringen van family guy zitten kijken. Whehehe. Faino! Komen we later die dag die kids (15 tm 19 jaar, anderen kunnen geen Engels)weer tegen. Hele avond mee zitten chillen, blowen en drinken, buiten uiteraard, het was 26 graden! Volgende dag heeft Vitali (een zo;n kerel) ons geholpen met het terugvragen van het geld van het kaartje Simferopol-Djnepropetrovsk, En dat lukte! Te gekke dude.


Vitali en een vriendinnetje bekijken onze landkaart.



na 3 dagen Donetsk tijd om naar het Noorden te gaan richting Kharkov! Aldaar het meeste matige hotel gevonden. Te smerig. Wel goedkoop.


Sascha en ik met een vossenmasker .


Tweede avond in Kharkov Sascha gemaild en die kwam met ons zuipen. Nog een meisje uit Kherson tegengekomen!! (studeerde daar). Stad van 1,5 miljoen inwoners en dan iemand zomaar tegenkomen. Te gek. Enfine, met z'n allen gaan clubben in een relaxte club. De muziek was cool, zolang de stroom niet uitviel althans. Van Sahca kregen we nog kadeautjes (dat kregne we trouwens van bijna alle locals). Kharkov, mooie stad met metro en alles d'r op en aan. Maar aan alles komt een eind en het word tijd voor Kiev en Tsjornobyl!


Gepimpte Lada.


Ons Russisch is ondertussen al best redelijk, maar in Kiev heb je dat totaal niet nodig. In Kiev hebben we een tour naar Tsjornobul en Prypjat willen gerelen maar da nmoeste nwe 5 dagen van te voren zijn, en we bleven er maar 3. Stom dus. Domper op een gigantisch mooie reis maar een reden om nog eens terug te gaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door FlyingFox op 11-07-2008 12:42:44 ]
  vrijdag 11 juli 2008 @ 12:43:26 #174
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_60039055
zeer cool reisverhaal FF! Volgende keer als ik en mijn vriend weer eens richting Kiev en Tsjernobyl gaan, moet je maar mee! Hij kan trouwens redelijk goed russisch spreken en lezen, dus altijd hendig .
put
your
clothes
on!
  vrijdag 11 juli 2008 @ 13:02:06 #175
33470 FlyingFox
Zeer schier.
pi_60039442
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 12:43 schreef Jerruh het volgende:
zeer cool reisverhaal FF! Volgende keer als ik en mijn vriend weer eens richting Kiev en Tsjernobyl gaan, moet je maar mee! Hij kan trouwens redelijk goed russisch spreken en lezen, dus altijd hendig .
Tof! Ik wilde sowieso al wat info bij je inwinnen hoe je Tsjernobyl hebt aangepakt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')