abonnement Unibet Coolblue
pi_51782362
Omdat onze starterswoning met 2 verdiepingen en 3 slaapkamers met 2 kinderen toch wat krapjes begint te worden besloten we een aantal maanden terug ons huis te koop te zetten en op zoek te gaan naar iets anders dat meteen maar wat dichter bij het werk van mijn ligt omdat hij nu 2 uur reistijd op een dag heeft. En zo gaan we dus verhuizen van Alkmaar naar Grootebroek.

De foto's van ons nieuwe stulpje aldaar:

De voorkant van de woning:


De woonkamer naar voren toe:


De woonkamer richting achtertuin:


De keuken:


De badkamer:


De achtertuin:




En de garage:


Op vrijdag 14 september tekenen we voor overdracht en dan hebben we tot 1 oktober om ons eigen huis leeg te maken en de boel in Grootebroek te verbouwen.

Wat moet er allemaal gebeuren:
- Er komt een strakke nieuwe Ikea keuken die we laten installeren door Ikea
- De badkamer wordt grondig gerenoveerd door een bevriende aannemer
- De houten schrootjes gaan van het plafond af (we moeten nog even afwachten wat daar onder zit...)
- De vloerbedekking word laminaat
- Uiteindelijk moeten er op de zolderverdieping 2 dakkapellen komen zodat we daar 2 slaapkamers kunnen maken voor de kinderen maar dat staat voor over een jaartje ofzo pas op de planning.
- En dan uiteraard het nodige schilderwerk (behangen hoeft niet want alle muren op de begane grond en op 1 hoog zijn gestuct )

Nog even de specs van het huis (volgens de verkopend makelaar ):
Perceeloppervlakte: 232 m2
Woon oppervlakte: 126 m2
Bouwjaar: 1976
5 kamers
4 slaapkamers

Deze prachtige hoekwoning met riante garage is gelegen op een van de mooiste locaties, nabij groot wandelpark en in rustige woonomgeving.

Indeling: gedeeltelijk uitpandige entree met meterkast en garadorbekast. Woonkamer en open keuken met keukenblok in hoekopstelling met inbouwapparatuur; keramische kookplaat, afzuigkap, combi-magnetron en koelkast.

Via tussenhal met toiletruimte bereikt u de eerste verdieping alwaar zich 3 ruime slaapkamers, allen met rechte wanden, bevinden alsmede de complete badkamer met douchecabine, wastafel en 2e toilet.

Op de 2e verdieping bevindt zich nog een 4e slaap- of hobbykamer en meer dan genoeg bergruimte.

De tuin is geheel voorzien van sierbestrating en is gunstig gelegen op het westen. Hier bevindt zich ook de ruime garage (4,50 x 6 meter) met electrische roldeur en aparte deur naar de tuin.

Bijzonderheden:
Het schilderwerk is in 2006 uitgevoerd. De woning is voorzien van een ankerloze woningscheidende spouwmuur.


Nog even geduld dus voor verdere updates tot 14 september maar we hebben er in elk geval alvast veel zin in.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51782400
Een eigen topic voor nanook

Die blijf ik volgen
pi_51782457
tvp, schaamteloos en opvallend

volgtopic

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel succes enzo
Ja doei.
pi_51782477
Wat heerlijk Jouw eigen topic Jullie eigen huis

Misschien kunnen we dit al volposten tegen 14 september
pi_51782588
Dat zou toch wel heel erg zijn Leonieke als we dat voor elkaar krijgen!

Ik ga in elk geval even uitpuzzelen hoe ik de floorplanner plattegrondjes van mijn lief hier in het topic krijg voor het overzicht en misschien lukt een plaatje van de geplande keuken ook nog wel.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51782917
ik TVP um vast................
't enige wat ik wil is de mogelijkheid om te bewijzen dat veel geld niet gelukkig maakt....
pi_51783249
Wie heeft gezegd dat ik jou in mijn dorp wil hebben
pi_51785425
Oh, dus in Grootebroek hebben ze ook internet? (de running joke is hier dat we nog net niet naar het einde van de wereld gaan verhuizen maar dat je het daar vandaan wel kunt zien liggen.)
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  dinsdag 24 juli 2007 @ 16:17:07 #9
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_51786465
tvp, succes
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_51787389
leuk Nanook, ik ga je topic gelijk bookmarken
pi_51814112
Nanook een eigen topic.
14 september is echt zo lang niet meer.
pi_51814452
Sssst, ik zit nog in de ontkenningsfase. We hebben nog alle tijd om alle dozen in te pakken en de rest van de verhuizing te regelen.

Hoewel het inpakken gestaag begint te vorderen. Ik ga zo eens boven aan de gang om te zien wat er allemaal nog achter de knieschotten verborgen ligt want beneden is alles wat ingepakt kan worden wel zo'n beetje ingepakt.

Gelukkig hebben we sinds gisteren voldoende verhuisdozen (heb er 50 kunnen kopen voor weinig op MP) dus daar hoef ik me in elk geval niet meer druk om te maken.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  † In Memoriam † woensdag 25 juli 2007 @ 14:11:33 #13
43556 miss_dynastie
pi_51817056
Mooi huis
Ik vond het wel grappig te lezen dat jullie een nieuwe keuken laten installeren. Mijn reactie bij het zien van die foto was juist: 'Wow! wat een prachtige keuken!'
pi_51818951
Dat is ook de alom gehoorde reactie hoor miss_dynastie maar de keuken is al ruim 30 jaar oud en door de huidige bewoners uiteindelijk overgeschilderd en dat is niet overal meer even netjes. Plus dat we ietsje meer luxe willen, een vaatwasser, een inductie kookplaat (hebben we nu nl. ook en ik kan niet overweg met keramisch koken), een magnetron en een oven. Kortom, we willen nu we toch aan de gang gaan het ook meteen goed doen en dus een nieuwe keuken plaatsen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  woensdag 25 juli 2007 @ 16:06:43 #15
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_51821450
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_51822262
Het inpakken lijkt me ook minder! 50 dozen daar ben je wel even zoet mee dan.
Ik vind de keuken niet zo, maar voor een keuken die 30 jaar oud is ziet hij er nog best goed uit!
Al een idee wat voor een keuken jullie gaan kiezen?
pi_51822652
Het worden in elk geval deze kleur deurtjes en lades appelsap:



Als de rust hier een beetje is wedergekeerd (lees ergens volgende week) dan ga ik me verdiepen in het plaatsen van de plattegrondjes en het keukenplanner plaatje van Ikea dus nog even geduld.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  woensdag 25 juli 2007 @ 16:47:51 #18
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51822914
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 14:03 schreef lieksepieks het volgende:
Een eigen topic voor nanook

Die blijf ik volgen
echo
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 25 juli 2007 @ 16:49:04 #19
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51822974
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 14:10 schreef Nanook24 het volgende:
Dat zou toch wel heel erg zijn Leonieke als we dat voor elkaar krijgen!

Ik ga in elk geval even uitpuzzelen hoe ik de floorplanner plattegrondjes van mijn lief hier in het topic krijg voor het overzicht en misschien lukt een plaatje van de geplande keuken ook nog wel.
Exporteren als plaatje werkt redelijk (als ie het niet doet even uitloggen en opnieuw inloggen. FP is nogal buggy ).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_51824995
Veel plezier met de voorpret en plannen maken.
pi_51834385
Ik had vanavond toch nog even de tijd om de plaatjes bij elkaar te zoeken.

Dus bij deze...

De platte grond van de begane grond:


De nieuwe keuken:
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  woensdag 25 juli 2007 @ 23:26:51 #22
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_51836942
hee das in de buurt.... woon in hoogkarspel

*stukje weg op verzoek van TS, wegens herkenbaarheid*

[ Bericht 28% gewijzigd door BE op 27-07-2007 17:03:07 ]
Boef!
  woensdag 25 juli 2007 @ 23:30:00 #23
3185 Adelante
To let it go now
pi_51837122
weiniig ruimte tussen je spoelbak en kookplaat bij het keukenplaatje

verder is de badkamer mooi rood, veel suc6 met klussen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  donderdag 26 juli 2007 @ 08:39:46 #24
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51844388
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 23:30 schreef Adelante het volgende:
weiniig ruimte tussen je spoelbak en kookplaat bij het keukenplaatje
Indd. Weinig ruimte dus om iets wat je hebt afgespoeld even snel weg te zetten. Denk bv aan pannen die niet in een vaatwasser mogen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_51846891
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 08:39 schreef sanger het volgende:

[..]

Indd. Weinig ruimte dus om iets wat je hebt afgespoeld even snel weg te zetten. Denk bv aan pannen die niet in een vaatwasser mogen.
Ja, of een afdruiprekje.....

Verder erg leuk huis!
pi_51847032
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 16:06 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
[afbeelding]
ik snap m niet...maar misschien heb ik wat gemist.

nanook ik ga dit volgen
de keuken ziet er grappig uit zo in een hoekje, maar wel onpractisch met spoelbak en fornuis naast elkaar ja.
pi_51847048
TheFrankey, Het is idd de .... Dat je dat eruit haalt met al die soortgelijke huizen op de omliggende hofjes.

Jullie hebben gelijk over de ruimte tussen de spoelbak en de kookplaat maar het wordt een 1,5 spoelbak dus pannen zou je kunnen laten afdruipen in het kleine bakje. We zullen wel even zien als we naar de ikea toe gaan wie weet hebben zij daar nog een goede oplossing voor ons.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nanook24 op 27-07-2007 16:39:03 ]
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51847125
Koningin, Links in de hoek zit een vaatwasser dus een afdruiprek zullen we niet echt nodig hebben. (hebben we niet eens!)

En ik snapte hem ook niet hoor truttebosje, ik heb het maar beschouwd als een super vage tvp.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51848795
ik vind de oude keuken mooier en praktischer sorry
pi_51851431
Het punt met de keuken is een beetje dat we de schouw die er nu hangt wel willen laten hangen en dus verplicht zijn om in die hoek te blijven koken. En dan is de ruimte voor de rest van de aparatuur wat beperkt.

Ik ga in elk geval jullie opmerkingen meenemen naar mijn lief zodat hij er nog een nachtje over kan slapen of dit echt wel de handigste oplossing is.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  † In Memoriam † donderdag 26 juli 2007 @ 13:13:57 #31
43556 miss_dynastie
pi_51851531
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 15:02 schreef Nanook24 het volgende:
Dat is ook de alom gehoorde reactie hoor miss_dynastie maar de keuken is al ruim 30 jaar oud en door de huidige bewoners uiteindelijk overgeschilderd en dat is niet overal meer even netjes. Plus dat we ietsje meer luxe willen, een vaatwasser, een inductie kookplaat (hebben we nu nl. ook en ik kan niet overweg met keramisch koken), een magnetron en een oven. Kortom, we willen nu we toch aan de gang gaan het ook meteen goed doen en dus een nieuwe keuken plaatsen.
Tja, dat soort details zie je niet op de foto (die ook nog van de makelaar is, toch? dan wordt een en ander al gauw voordeliger op de kiek gezet ), dus groot gelijk hoor
pi_51852306
Ik ben zelf even aan het rommelen geweest met de keuken en zou van de keuken kenners graag even horen hoe ze deze opstelling vinden. (Het blijft lastig met die 1,5 spoelbak want nu heb je links weer geen ruimte om spullen neer te zetten maar de keuken is nu eenmaal niet groter)



En ik heb hem maar even wit gemaakt vanwege de schouw
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 26 juli 2007 @ 13:53:18 #33
3185 Adelante
To let it go now
pi_51852825
praktischer denk ik zo

ook omdat je hitte-afgevende apparatuur niet meer naast je koelkast zit, waardoor die extra moet koelen.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_51852881
Inderdaad lastig als je niet zoveel ruimte hebt in de keuken maar dit is wel een betere oplossing!
Een mooie keuken trouwens. Het blad in dezelfde kleur als de kastjes?
pi_51852966
Nee, we willen een stenen blad en als het aan mij ligt wordt die het liefst een beetje donker (en de vloeren ook) maar dat moet ik natuurlijk wel even met mijn lief kortsluiten.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51852973
wat een mooie keuken

later, als ik groot ben.. enzo
en ik vind de twee indeleing (met de oven etc. rechts) ook veel practischer (en mooier staan)
Ja doei.
pi_51853089
Adelante, je hebt helemaal gelijk wat betreft die warmte afgevende apparatuur. Weer een excuus om mijn wederhelft te overtuigen dat dit een betere oplossing is. Ik wilde het nl. in eerste instantie al zo maar hij wilde die hoge kast niet aan de woonkamer kant.

We willen overigens ook lades i.p.v. plinten maar die kon ik in de planner zo snel niet vinden.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51853182
Een heel vaak gehoorde opmerking is dat lades handiger zouden zijn dan kasten (onderaan dan he ). Ik weet niet of het waar is of niet, ik heb zelf nog geen keuken gekozen, maar ik wou het toch even zeggen
  donderdag 26 juli 2007 @ 14:04:34 #39
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51853231
De tweede tekening lijkt mij praktischer.

Is er een reden waarom jullie speciaal een 1,5 spoelbak willen? Wij hebben dat idee juist laten varen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 26 juli 2007 @ 14:05:42 #40
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51853272
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 14:00 schreef Nanook24 het volgende:
Ik wilde het nl. in eerste instantie al zo maar hij wilde die hoge kast niet aan de woonkamer kant.
Je kunt ook een halfhoge kast nemen toch?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_51853574
Leonieke, waar er lades kunnen hebben we ook lades. Het smalle kastje naast de oven is een apothekerskast in komt dus ook neer op een soort van lades. Dat gehannes achterin keukenkastjes zou hier dus verleden tijd moeten zijn.
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 14:04 schreef sanger het volgende:
Is er een reden waarom jullie speciaal een 1,5 spoelbak willen? Wij hebben dat idee juist laten varen.
De reden dat we (weer) een 1,5 spoelbak willen is dat we het kleine deel gebruiken om de flesjes van onze jongste in de loop van de dag daarin verzamelen. (Omspoelen en dan daarin uit laten druipen) Om ze vervolgens 's avonds af te wassen en dat bakje weer te gebruiken om de afgewassen flessen/spenen/enz. in te laten uitdruipen alvorens het af te drogen. Niks geen gehannes met een zeiknat aanrecht of toch weer een afdruiprek voor die paar dingetjes.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51853642
Het ging er voornamelijk om dat hij die afgeronde dingetjes wilde Sanger, ik vind het alleen maar stofvangers dus ik ben ze liever kwijt dat rijk.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51853749
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 14:13 schreef Nanook24 het volgende:
Leonieke, waar er lades kunnen hebben we ook lades. Het smalle kastje naast de oven is een apothekerskast in komt dus ook neer op een soort van lades. Dat gehannes achterin keukenkastjes zou hier dus verleden tijd moeten zijn.
Zo'n apothekerskast (heeft mijn ma ook) vind ik idd heel handig. Zo veel mogelijk lades lijkt me een heel goed idee. Moet je idd niet je hele kast leegmaken om aan een potje te kunnen
  donderdag 26 juli 2007 @ 14:20:13 #44
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51853819
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 14:15 schreef Nanook24 het volgende:
Het ging er voornamelijk om dat hij die afgeronde dingetjes wilde Sanger, ik vind het alleen maar stofvangers dus ik ben ze liever kwijt dat rijk.
Zo een regaaltje is juist niet praktisch imo maar voor de sier. En daarin kan ik hem wel volgen ook eigenlijk
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 26 juli 2007 @ 14:21:02 #45
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51853843
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 14:18 schreef leonieke het volgende:

[..]

Zo'n apothekerskast (heeft mijn ma ook) vind ik idd heel handig. Zo veel mogelijk lades lijkt me een heel goed idee. Moet je idd niet je hele kast leegmaken om aan een potje te kunnen
Apothekerskast is indd mooi en praktisch, maar ook erg duur.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_51854100
Ik heb even de prijs opgezocht. Dit is maar een kleintje natuurlijk (30x70=bxh) maar die kost 124 Euro. Maar het valt me nog mee, de hele keuken zoals hij nu is dus incl. inductie kookplaat, vaatwasser, oven, magnetron en koel/vries combinatie kost net geen 4000 Euro ex installatie.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51854308
Prijs valt best mee!
Succes met het overhalen van je wederhelft.
pi_51854645
Het gaat wel goed komen appelsap. Als we naar Ikea gaan om de boel te bestellen dan zal de medewerker daar ook wel zeggen dat zijn oplossing niet helemaal ideaal is en eerlijk gezegd vind ik het zelf achteraf bekeken ook niet zo practisch als je maar zo weinig ruimte hebt rondom de spoelbak.

Oh, en de prijs is natuurlijk nog zonder de plintlades dus we zullen nog wel iets hoger uit gaan komen maar dan nog vind ik het in elk geval niet heel duur.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 26 juli 2007 @ 15:15:59 #49
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51855831
Ik wist niet eens dat dat kon, plintlades. Hier heb je standaard een lade onder je kooktoestel (mits het een groot ding is en geen kookplaat natuurlijk) maar dat kun je natuurlijk doortrekken naar de test van de keuken. Handig voor pannen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 26 juli 2007 @ 15:17:24 #50
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_51855869
Die twee kasten is ook niet echt optimaal, maakt nogal een gigantisch blok in de kamer! Het is echt geen optie die rare hoek te verwijderen!? Neemt nogal een grote ruimte inbeslag (105X105, waarvan de helft niet gebruikt wordt als kastruimte!!
Wat is de beschikbare keukenruimte? (Maten)

edit: En besef dat je de lade onder je inductiekookplaat niet kan gebruiken, dat wil zeggen dat je geen plaats hebt voor je bestek!
pi_51856533
Webforce, we moeten in die hoek koken vanwege de schouw/afzuiging die daar nu zit en die we daar willen laten zitten. Zou zo'n carrouselkast volgens jou in deze een betere optie zijn? (Ik meen me te herinneren dat dat maat technisch niet helemaal geweldig uit kwam)

De maten van de keuken zijn globaal genomen 2 bij 3 meter (we hebben nog niet de kans gehad om precies te gaan meten.)
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 26 juli 2007 @ 15:41:18 #52
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_51856756
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 15:35 schreef Nanook24 het volgende:
Webforce, we moeten in die hoek koken vanwege de schouw/afzuiging die daar nu zit en die we daar willen laten zitten. Zou zo'n carrouselkast volgens jou in deze een betere optie zijn? (Ik meen me te herinneren dat dat maat technisch niet helemaal geweldig uit kwam)

De maten van de keuken zijn globaal genomen 2 bij 3 meter (we hebben nog niet de kans gehad om precies te gaan meten.)
Een veel betere optie! Je hebt in beide situaties geen ruimte voor je bestek! Enkel wat bovenkastjes en 2 lades in de hoge kast...
Wat voor een soort koelkast moet er in? Koelvries, alleen een koelkast?

Ik werk bij IKEA op de keukenafdeling kan je dus wel helpen .
pi_51856891
We gaan nog even verder puzzelen met alle gegeven suggesties. (en wij maar denken dat het wel goed zat allemaal zo )
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 26 juli 2007 @ 15:45:29 #54
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51856899
Bestek kun je toch ook rechtop in een kast zetten?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_51856976
We willen graag een koel/vries combinatie.

Als je nou in Haarlem zou werken zouden we wel even langs komen. Duiven is helaas iets te ver uit de buurt.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 26 juli 2007 @ 15:58:27 #56
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51857283
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 15:17 schreef WebForce het volgende:

edit: En besef dat je de lade onder je inductiekookplaat niet kan gebruiken, dat wil zeggen dat je geen plaats hebt voor je bestek!
Bij sommige kan dat wel

Al is het vaak verstandiger van niet.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_51857297
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 15:47 schreef Nanook24 het volgende:
We willen graag een koel/vries combinatie.

Als je nou in Haarlem zou werken zouden we wel even langs komen. Duiven is helaas iets te ver uit de buurt.
In Haarlem zal toch ook wel iemand bij de IKEA wat van een keuken weten...
pi_51857343
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 15:58 schreef Koningin het volgende:
In Haarlem zal toch ook wel iemand bij de IKEA wat van een keuken weten...
Ja natuurlijk, maar je live laten helpen door een Fokker is natuurlijk altijd leuker Koningin.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:09:46 #59
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51857639
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:00 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, maar je live laten helpen door een Fokker is natuurlijk altijd leuker Koningin.
Dan vraag je of die figuur in Haarlem zich op Fok aanmeldt
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:13:48 #60
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_51857762
Je zit echt in de knoei met je spoelbak, als die nou enkel wordt heb je opeens meer opties! Het is namelijk ook niet praktisch om je spoelen en vaatwasser niet naast elkaar te hebben, mede door de dubbele afvoer/aanvoer (er zit geen ruimte achter de kasten).

Daarnaast maakt bovenkastjes de ruimte klein, maar dat kan je door een onderbreking weer oplossen, zie deze drie ontwerpen (ruimte is 2.02 X 3.00)



Het kastje voor de afzuigkap komt dan naar bovengeschoven te zitten, foutje in het programma .

De bovenkastjes zijn dan op te fleuren met vitrinekastjes... In die 90X90 carouselkast zit mega veel ruimte voor al je voedsel! .

Ik zie dat ik handgrepen vergeten ben, moet je maar even overheen zien . Heb ik wel de juiste kleur geselecteerd? Want ik zie ook verschillende fronten op jouw ontwerpen! .

[ Bericht 1% gewijzigd door WebForce op 26-07-2007 16:19:28 ]
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:16:17 #61
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_51857822
ik ben ook even aan het rondkijken
wat een tof huis nanook
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:20:27 #62
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_51857955
Deze vond ik ook wel mooi, maarja dan moet er het één en ander gesloopt worden...
pi_51858094
Ziet er goed uit Webforce alleen zitten we een beetje met de aansluitpunten.

Nog even het plaatje van de keuken nu:


De schouw willen we dus laten hangen en de spoelbak in dezelfde hoek laten.

Ik kwam met de andere kast op dit plaatje:


De vraag is dan alleen of de kookplaat nog in de hoek kan...niet zeker hè?
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:29:22 #64
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51858229
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:25 schreef Nanook24 het volgende:
Ziet er goed uit Webforce alleen zitten we een beetje met de aansluitpunten.

Nog even het plaatje van de keuken nu:
[afbeelding]

De schouw willen we dus laten hangen en de spoelbak in dezelfde hoek laten.

Ik kwam met de andere kast op dit plaatje:
[afbeelding]

De vraag is dan alleen of de kookplaat nog in de hoek kan...niet zeker hè?
Als je nu de onderste neemt en de koelkast in een halfhoge kast doet en de oven onder de kookplaat?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:29:57 #65
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51858253
Hoezo zijn de huidige aansluitpunten een belemmering dan? Dat is vrij eenvoudig te verleggen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:32:08 #66
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_51858310
Nee, je kan kookplaat niet in een hoekkast doen. Sowieso is de optie met die twee torens geen goede, omdat je echt een blok creëert.

Daarnaast: je gaat de keuken slopen en helemaal opnieuw bouwen, kijk dan niet naar hoe het nu zit, maar naar hoe je het wilt hebben!
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:33:07 #67
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_51858336
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:29 schreef sanger het volgende:

[..]

Als je nu de onderste neemt en de koelkast in een halfhoge kast doet en de oven onder de kookplaat?
koel/vries, die kan niet een een half hoge kast . Minimaal 195 (217 incl. plint).
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:33:39 #68
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51858350
Dat blokidee kun je verminderen door het bovenste kastje van de magnetron te halen of een combi te nemen onder de kookplaat.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:34:37 #69
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51858375
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:33 schreef WebForce het volgende:

[..]

koel/vries, die kan niet een een half hoge kast . Minimaal 195 (217 incl. plint).
Verrek, het is een koel/vries indd.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:35:38 #70
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_51858395
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:34 schreef sanger het volgende:

[..]

Verrek, het is een koel/vries indd.
. Anders was ik er ook wel uitgeweest .
pi_51858500
Ik weet niet of ik mijn zo ver krijg dat hij de schouw weg wil hebben dat is een beetje het punt, en zo lang die er zit ben ik verplicht om in die hoek te blijven koken.

Ik ga er in elk geval eens met hem over brainstormen.

Dank voor alle moeite en het meedenken in ieder geval.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:50:05 #72
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_51858788
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:39 schreef Nanook24 het volgende:
Ik weet niet of ik mijn zo ver krijg dat hij de schouw weg wil hebben dat is een beetje het punt, en zo lang die er zit ben ik verplicht om in die hoek te blijven koken.

Ik ga er in elk geval eens met hem over brainstormen.
Je hebt eigenlijk geen keus! Enige wat ik ervan kan maken is dit:
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:52:36 #73
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51858854
Hee, weet je wat misschien leuk zou zijn als je de kookplaat in die hoek houdt? Dat je achter de kookplaat in die afgeschermde hoek een alkoofje maakt met een of twee plankjes, kun je je kruiden enzo opzetten. En als je dat hoog genoeg laat beginnen (20 cm of zo) heb je geen last van spatten enzo. Misschien nog een lampje erin.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_51859333
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:50 schreef WebForce het volgende:

Je hebt eigenlijk geen keus! Enige wat ik ervan kan maken is dit:
[...]
Zoals gezegd we slapen er nog een nachtje over...of 2, of 3 want op deze manier hou je wel erg weinig kastruimte over.

Het idee van het alkoofje van wonderer vind ik in elk geval een goed idee.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 26 juli 2007 @ 17:18:02 #75
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51859541
Je kunt je ook afvragen hoe nodig die anderhalve spoelbak over twee jaar is. Neem niet aan dat je spruit tot de middelbare school aan een fles blijft lurken
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 26 juli 2007 @ 17:29:47 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51859815
Ik zou heel hard je best gaan doen om je vriend ervan te overtuigen dat die schouw er echt uit moet!
Ten eerste vind ik hem niet echt ehm... mooi En ten 2e geeft je dat veel meer mogelijkheden mbt je keuken.
***
  donderdag 26 juli 2007 @ 17:59:24 #77
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51860471
Wat wonderer en BE hierboven zeggen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_51860713
Jullie hebben mij inmiddels wel overtuigd.

Ik ga vanavond gewoon een super de luxe keuken in elkaar zetten (mijn wederhelft moet toch werken) en hem er dan van overtuigen dat het zonder die schouw toch allemaal net wat meer heeft.

Dan heb ik alleen nog wel even een laatste vraag voor Webforce, als ik de keuken laat installeren door Ikea leggen zij dan ook het leidingwerk om?
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 26 juli 2007 @ 18:54:06 #79
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_51861785
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:10 schreef Nanook24 het volgende:
Jullie hebben mij inmiddels wel overtuigd.

Ik ga vanavond gewoon een super de luxe keuken in elkaar zetten (mijn wederhelft moet toch werken) en hem er dan van overtuigen dat het zonder die schouw toch allemaal net wat meer heeft.

Dan heb ik alleen nog wel even een laatste vraag voor Webforce, als ik de keuken laat installeren door Ikea leggen zij dan ook het leidingwerk om?
Dat kan, ze kunnen zelfs de oude keuken slopen als je dat wilt laten doen

Laat het resultaat van je planning wel hier zien!
pi_51862376
Het is de laatste geworden uit jouw rijtje van 3 en als die schouw dan toch niet blijft zitten ben ik van kleur verandert naar Tidaholm eiken. Volgens mij zitten we dan alleen nog met een kookprobleempje...inductie kan ook niet boven een oven...toch? En dat omleggen van die leidingen is dat heel duur of hangt dat er vanaf wat ze moeten doen?



Voor de liefhebbers. Tidaholm is deze kleur:
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:40:14 #81
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51863305
Is er geen ruimte voor een bar of eiland?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_51864160
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:40 schreef wonderer het volgende:
Is er geen ruimte voor een bar of eiland?
Op zich is daar wel ruimte voor maar we zijn er nog niet helemaal uit hoe we dat willen. Met kastjes eronder, met alleen een muurtje, of gewoon een blad op een poot.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 26 juli 2007 @ 20:13:39 #83
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51864367
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:07 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Op zich is daar wel ruimte voor maar we zijn er nog niet helemaal uit hoe we dat willen. Met kastjes eronder, met alleen een muurtje, of gewoon een blad op een poot.
Je zou er zelfs een spoelbak in kunnen doen, of ze vaatwasser.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_51864660
Volgens de oorspronkelijke tekening zou daar zelfs een afvoer voor moeten zitten wonderer dus dat is helemaal nog niet zo gek gedacht maar dat weten we dus niet zeker, wat dat betreft dus nog maar even afwachten tot half september als we de vloer vrij kunnen maken en kunnen zien wat er allemaal in de grond zit.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 26 juli 2007 @ 20:22:37 #85
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51864765
Mja, gelukkig zit er in ieder geval een keuken waar je mee overweg kan. Het is geen halszaak nu toch?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_51866160
Nee hoor, op vakantie overleven we het ook als we een paar weekjes moeten afwassen dus dat gaat hier vast ook goedkomen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 26 juli 2007 @ 23:27:59 #87
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_51871772
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:13 schreef Nanook24 het volgende:
Het is de laatste geworden uit jouw rijtje van 3 en als die schouw dan toch niet blijft zitten ben ik van kleur verandert naar Tidaholm eiken. Volgens mij zitten we dan alleen nog met een kookprobleempje...inductie kan ook niet boven een oven...toch? En dat omleggen van die leidingen is dat heel duur of hangt dat er vanaf wat ze moeten doen?

[afbeelding]

Voor de liefhebbers. Tidaholm is deze kleur:
[afbeelding]
Dat kan perfect! Goede keuze: inductiekoken. !

Over het kookeiland: om daar op te gaan koken of spoelen moet hij toch al gauw minimaal 170X90 worden .

btw, ik zou wel voor een volledig geintegreerde vaatwasser gaan (die van ¤499,-). Beste koop consumentenbond (laatste test), energiezuiniger (klasse A), beter resultaat in wassen/drogen (klasse A/A, tegeoven B/C)!
pi_51877836
Zou je die oven wel zo hoog hangen?
Ons hebben ze dat toen afgeraden. Als je boven je macht in een oven iets moet pakken, kan dat erg gevaarlijk zijn.
Of zijn jullier gewoon erg lang?

Voor de rest is ie prima.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 09:15:31 #89
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51878122
Dat is een hele nette oplossing.

Volgens mij heb je wel inductieplaten welke in combinatie met een oven kunnen (bediening op de kookplaat).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_51878349
Webforce, Ik had er nu ook maar even wat apparatuur in gezet voor het idee. Ik moet me ook nog even verdiepen in welke oven en welke magnetron we er precies in willen hebben.

Koningin, Dat is niet de oven maar de magnetron en die wordt hier over het algemeen alleen maar gebruikt om flesjes warm te maken dus dat zal niet echt een probleem geven.

Sanger, Ik weet niet of Ikea ook zoiets in het assortiment heeft maar we gaan als we er aan toe zijn in elk geval eens praten met de medewerker aldaar.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  vrijdag 27 juli 2007 @ 09:49:35 #91
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51878873
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 09:27 schreef Nanook24 het volgende:
Sanger, Ik weet niet of Ikea ook zoiets in het assortiment heeft maar we gaan als we er aan toe zijn in elk geval eens praten met de medewerker aldaar.
Anders kun je ze via internet bestellen. Laat je het elektra alvast leggen, en door Ikea de uitsparing uitzagen. Maten zijn vaak al op internet erbij vermeld.

http://shopping.kelkoo.nl/ss-inductie-fornuizen.html
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_51879545
Het is wel mooi hoor maar mijn god wat een geld zo'n fornuis! (Ok, ik geef toe ik kwam laatst de bon tegen van onze huidige inductieplaat en die kostte destijds bijna hetzelfde als het goedkoopste fornuis nu )

Maar goed, we nemen het mee in de besprekingen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:54:22 #93
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_51880484
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 09:27 schreef Nanook24 het volgende:
Webforce, Ik had er nu ook maar even wat apparatuur in gezet voor het idee. Ik moet me ook nog even verdiepen in welke oven en welke magnetron we er precies in willen hebben.

Koningin, Dat is niet de oven maar de magnetron en die wordt hier over het algemeen alleen maar gebruikt om flesjes warm te maken dus dat zal niet echt een probleem geven.

Sanger, Ik weet niet of Ikea ook zoiets in het assortiment heeft maar we gaan als we er aan toe zijn in elk geval eens praten met de medewerker aldaar.
We hebben een hele goede inductiekookplaat in het assortiment, nog even een maandje wachten en je krijgt er zelf standaard 5 jaar garantie op!
pi_51880895
Ik had het gelezen 'aan de andere kant' dat maandje wachten is in elk geval geen probleem want we krijgen toch half september de sleutel pas en zoals gezegd de keuken heeft geen absolute haast.

Wat je er vergeet bij te zeggen trouwens is dat die inductie plaat van Ikea ook nog eens helemaal niet zo duur is. 699 Euro toch?
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:14:31 #95
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_51881027
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:09 schreef Nanook24 het volgende:
Ik had het gelezen 'aan de andere kant' dat maandje wachten is in elk geval geen probleem want we krijgen toch half september de sleutel pas en zoals gezegd de keuken heeft geen absolute haast.

Wat je er vergeet bij te zeggen trouwens is dat die inductie plaat van Ikea ook nog eens helemaal niet zo duur is. 699 Euro toch?
Stimmt, goedkoper met die kwaliteit is er niet te vinden!
pi_51881383
Graag reclame gemaakt hoor.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51881742
de shouw eruit biedt inderdaad wel mooie mogelijkheden en is de moiete waard
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:09:37 #98
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51882596
Maar is die Ikea inductieplaat wel mogelijk boven een oven?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_51883040
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:09 schreef sanger het volgende:
Maar is die Ikea inductieplaat wel mogelijk boven een oven?
Volgens Webforce wel dus daar vertrouw ik dan maar op.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  zaterdag 28 juli 2007 @ 00:22:09 #100
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_51903784
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 10:36 schreef truttebosje het volgende:

[..]

ik snap m niet...maar misschien heb ik wat gemist.
Grote Broek

maar was idd een vage tvp
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_51912368
Ik moest er nog om lachen ook.

Voor het laatste nieuws quote ik mezelf maar even uit het voorpret topic:
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 11:01 schreef Nanook24 het volgende:
De laatste updates hier zijn dat we gisteren eindelijk het koopcontract van ons nieuwe huis getekend hebben. (Een achterlijk dik pak papier van bijna een centimeter dik met wel 10 paraafen voor gezien)

Verder moeten we qua financiering kiezen tussen 2 tussenpersonen in plaats van 2 hypotheken. Er is nl. maar 1 bank die het door ons gevraagde budget wil verstrekken. Nou wil de eene tussenpersoon wel iets met de afsluit provisie doen en dat kan de andere tussenpersoon weer niet dus het gaat echt om hele lullige dingetjes. Vanavond gaan we hier even rustig voor zitten.

En verder ben ik bang dat er misschien problemen kunnen komen met de werkgeversverklaring van mijn lief. Zijn werkgever heeft nl. niet de intentieverklaring op het standaart formulier ingevuld maar er een of ander onduidelijk briefje bij gedaan waarin staat dat na afloop van zijn tijdelijke contract het om KAN worden gezet in een vast contract. Lief zou er vandaag in elk geval even over bellen met de rayon manager.

Ik vind het in elk geval een hoop gedoe op niks af. Er is al sprake van dat hij assistent filiaalmanager gaat worden en zijn contract loopt op 1 oktober af, dan kunnen ze toch al wel ja of nee zeggen en dus gewoon wel of niet die intentieverklaring invullen???
En ik bedacht me dat een google maps plaatje misschien wel leuk was om de ligging een beetje te zien. Het pijltje staat alleen niet helemaal precies, het gaat om het hoekhuis rechts ervan.



Dat bruin/gelige onderin de foto is het nabij liggende park dus op mooie dagen kan ik me daar heerlijk met de meiden vermaken.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  zaterdag 28 juli 2007 @ 19:07:56 #102
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_51919055
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:24 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Volgens Webforce wel dus daar vertrouw ik dan maar op.
En ik kan het weten
pi_51973921
Het probleem met de intentieverklaring is opgelost. De rayonmanager gaat aan het hoofdkantoor doorgeven dat hij manlief voor vast wil aannemen in oktober als hij dan morgen de werkgeversverklaring bij die interne post doet dan gaan ze de intentieverklaring die daarop staat gewoon ondertekenen en is er niets aan de hand. Alleen is nu onze financiele meneer op vakantie en die komt maandag pas terug (en ook weer hier langs) terwijl we dinsdag de financiering rond moeten hebben. Hard duimen dat de verkopers niet al te moeilijk gaan doen als het een dagje (of 2) langer duurt.

Zondag gaan we in elk geval alvast voor een keuken kijken hebben we vanavond besloten.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51974208
Fijn dat het zo goed als geregeld is. Zou wel heel erg zijn als ze om 2 dagen moeilijk gaan doen terwijl het er naar uitziet dat alles gewoon geregeld wordt. Ik hoop het beste voor je.

Veel plezier zondag maar dat zal vast wel lukken.
pi_52195437
We hadden al een datum (14 september) maar we hebben nu ook een tijd. Om 10.30 uur moeten we aantreden bij de notaris en daarna is het huis van ons!!!

Nog 37 dagen en dan kan het grote klussen gaan beginnen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  woensdag 8 augustus 2007 @ 13:28:12 #106
3185 Adelante
To let it go now
pi_52195799
is er al een definitieve keukentekening?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_52196786
Ohja, die zou ik nog posten hè.

Het is deze geworden:


Toch maar in het wit omdat we toch wel graag een donker blad en een donkere vloer willen dus dan vinden we dat het mooist staan.

Is er al bekend wanneer de nieuwe versie van de keukenplanner uitkomt?
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_52197005
wat moooooooooooi

jeetje *jaloers*

daar kan je lekker hele avonden in kokkerellen gefeliciteerd
Ja doei.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:38:32 #109
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_52197983
En hoe ga je die 37 dagen doorkomen?
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:54:41 #110
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_52198443
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 14:00 schreef Nanook24 het volgende:
Ohja, die zou ik nog posten hè.

Het is deze geworden:
[afbeelding]

Toch maar in het wit omdat we toch wel graag een donker blad en een donkere vloer willen dus dan vinden we dat het mooist staan.

Is er al bekend wanneer de nieuwe versie van de keukenplanner uitkomt?
Let je dan wel op dat de magnetron de goede kant opengaat? Naar beneden zou niet handig zijn, en naar links ook niet.

Mooie keuken verder
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_52201254
Ik sluit me aan bij WebForce; Met twee hoge kasten oogt het ontzettend vol.
Vriend en ik hebben sinds een maand zelf een Ikea keuken en waar ik erg gelukkig mee ben is zo'n draairek in onze hoekkast. Dit zou bij jou denk ik ook wel onder je wasbak kunnen. We hebben hier alle pannen e.d. opgezet en hebben nu nooit meer het probleem dat als we de achterste pan uit de kast nodig hebben, we eerst heel de kast moeten leegruimen. Echt, ik zou dat ding nu al niet meer kunnen missen.
Waar ik iets minder blij mee ben, zijn die leuke plankjes. Het staat echt heel leuk hoor maar ik heb al wel gemerkt dat ze erg kwetsbaar zijn. Bovendien hebben ze een grote aantrekkingskracht op kinderen; zij vinden het erg leuk om erop te klimmen. Gelukkig is dat bij ons nog niet gebeurd maar daar kunnen ze echt niet tegen want de plankjes splijten erg makkelijk!

Succes!
pi_52201318
Oops, ik zie nu dat ik verder had moeten lezen

Mooie keuken in ieder geval!
pi_52202472
Susanne, ik ben erg blij met je opmerking over de plankjes...dat ga ik hier nog even in de groep gooien. (Ik wilde ze toch eigenlijk al niet. ) Wij hebben hier ook 2 van die avonturiers rondlopen dus dat gaat geheid een keer mis.

Sanger, Voor het magnetron probleem zijn we laatst ook al gewaarschuwd bij de keukenconcurrent maar aangezien we het ding eigenlijk alleen gebruiken voor het opwarmen van hapjes en flesjes is linksom draaiend (wat standaard schijnt te zijn) een overkomelijk probleem.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nanook24 op 08-08-2007 19:48:40 ]
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:53:38 #114
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_52291299
Best leuke keuken geworden! . Nieuwe keukenplanner laat nog wel even op zich wachten... Je hebt geen afdruipgedeelte nodig! Zonde van je werkblad & het wordt niet gebruikt >>> vaatwasser!
  zondag 12 augustus 2007 @ 09:59:33 #115
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_52300394
Mooie keuken hoor!
pi_52300782
Even schaamteloos TVP'en. Je keuken plannen zien er tof uit.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_52325505
Die keuken ziet er goed uit!
Nog maar een maand!
  maandag 13 augustus 2007 @ 13:29:40 #118
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_52327942
wat een ontzettend toffe keuken!
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_52357548
Vandaag is het nog precies een maand. Dus over 31 dagen zijn we nu dus gewoon in ons nieuwe huis aan de gang!!!

We hebben gisteren besloten dat we de afgeronde plankjes op het eind van het onderste keukenblok toch maar niet doen vanwege de tip van Susanne. Dat levert dan mooi weer een 60cm kastje op zodat ik er weer een plintlade bij krijg. (Ik vind dat echt zo'n geweldige uitvinding van Ikea! )
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_52357620
Ik denk dat dat ook een stuk mooier oogt!
Wat zijn plintlades precies?
pi_52359021
Plintlades zijn lades die in de onderplint van je keuken komen (of eigenlijk in plaats daarvan) anders is dat toch loze ruimte en nu gebruik je die zinvol d.m.v. die lades.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_52359774
Toch nog een plaatje gevonden van de lade:
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:09:30 #123
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_52359881
slim
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:23:13 #124
3185 Adelante
To let it go now
pi_52368884
ik moet nu heel erg aan Rob de smaakpolitie dingen: "geen dingen op de vloer bewaren"
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_52370272
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 20:23 schreef Adelante het volgende:
ik moet nu heel erg aan Rob de smaakpolitie dingen: "geen dingen op de vloer bewaren"
Het zal ook voornamelijk om non-food artikelen gaan hoor.

Maar we hebben net nog eens zitten kijken en ik denk dat we de plintlades maar moeten laten zitten. Met de indeling zoals ik het had bedacht komen we in de knoop met de afzuiging en de magnetron dus dan houden we maar 3 kasten van 60cm over die niet eens naast elkaar staan dus dat staat in mijn ogen een beetje raar.

Maandag gaan we naar Ikea, wie weet kunnen ze ons daar nog aan een goede oplossing helpen...
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  woensdag 22 augustus 2007 @ 19:37:10 #126
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_52598745
Ik kom er nu pas achter dat je al eeuwen een eigen topic hebt.

Maar hier ben ik dan! En ik ga niet meer weg!

Mooie keuken!
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 22 augustus 2007 @ 19:42:20 #128
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_52598886
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 19:38 schreef leonieke het volgende:
Die OP is wel handig he
Hihi, je hebt me door!
... ♥ ik mis je ♥
pi_52598917
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 19:42 schreef phluphy het volgende:

[..]

Hihi, je hebt me door!
Great kneusjes think alike
pi_52600058
Hahaha, nogmaals ik vind jullie geen kneusjes maar helden!!!

Gelijk hier maar even een kleine update dan.

Alle financieringen zijn rond (ook die van de kopers dus) en de overdracht van ons huidige huis is vervroegd naar 27 september. Vandaag alle papieren naar die notaris op de bus gedaan. (Leuk hoor even 12 pagina's akte van levering kopieren bij de supermarkt met 2 kleine kinderen)

De keuken bestellen bij Ikea is verschoven naar morgen (als alles mee zit en lief op tijd naar huis kan komen morgen) anders moeten we voor a.s. zondag oppas zien te vinden voor de kinderen.

Ohja, en het internet is geregeld. Dat ging welliswaar niet vlekkeloos maar we hoeven in elk geval wel een aansluiting voor we definitief over gaan.

[ Bericht 21% gewijzigd door Nanook24 op 22-08-2007 20:19:54 ]
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_52600900
Internet: ok tegen overdracht
Financiering: ok
Papieren: ok
Keuken: bijna ok

Een heel leuke samenvatting
  woensdag 22 augustus 2007 @ 20:40:06 #132
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52601056
Feli Nook
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_52633514
Even een crosspostje
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 21:51 schreef Nanook24 het volgende:
Wat ons Ikea bezoek betreft...we hebben de keuken toch nog maar niet besteld. We durfde het niet aan zo lang we de exacte maten niet wisten dus hebben we alleen een offerte laten maken en die viel in elk geval mee. Nu hoeven we alleen nog een keer langs te komen om de boel te bevestigen en evt. wat kleine wijzigingen aan te brengen en dan wordt de keuken voor ons besteld. (Ze had het alleen wel over een levertijd van 4 weken i.p.v. 3. Dat word dus de keuken ook pas plaatsen als we al in het huis zitten.)
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_52634002
Dit is overigens het uiteindelijke resultaat:



Bij Ikea hebben ze dus wel de nieuwe keukenplanner al en daar zat het ladekastje in dat onder de kookplaat zit nu. (Daarom kan ik daar het frontje waarschijnlijk ook niet van wijzigen)

heeft net zitten meten aan de hand van de foto van de huidige keuken en denkt dan we 3.15m hebben op de lange kant. Dan zou het apothekerskastje naast de kookplaat ook een ladekastje kunnen worden anders is het niet anders en blijft het een apothekerskast. Maar dat moeten we eerst maar eens nameten, als het echt maar 3 meter is zullen we moeten herindelen want dan zouden we niet uitkomen met de afwerkpanelen en de draaiing van de koelkast.

(De dame die ons hielp vond Webforce overigens wel een klein beetje gestoord (zo zei ze het niet hoor!!! ) zij gaf zelf aan bij thuiskomst geen keukenplanner meer te kunnen zien.)
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_52634039
Ik zie nu pas dat de magnetron er niet meer in zit...die komt dus in het lege vak dat zullen jullie begrijpen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 23 augustus 2007 @ 22:37:14 #136
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52635036
Hippe keuken
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 23 augustus 2007 @ 23:20:21 #137
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_52636424
Mooi!
... ♥ ik mis je ♥
pi_52641142
Mooie keuken En als ik het me goed herinner toch meer werkblad in vergelijking met het begin. Ga je geen spijt van hebben, volgens mij.
pi_52947229
Even een kleine update hier want volgende week vrijdag is het al zo ver!

Ten eerste gaat de nieuwe keuken niet door maar gaan we op zolder wel zowel voor als achter een dakkapel laten plaatsen. De offerte is daarvoor al binnen en de afspraak met de dakkapel specialist gemaakt. De keuken wordt alleen aangepast aan onze wensen (vaatwasser en inductie kookplaat) dus dat gaan de kosten niet worden.

Er is een stukadoor geregeld voor het plafond in de woonkamer.
En de offerte voor de badkamer (alleen plaatsen en tegelen voor 3750 Euro) is binnen.

Verder moet er meteen het eerste weekend (16 en 17 september) verhuisd worden want het weekend erna is mijn schoonvader (die als enige het vrachtwagentje mag rijden) er niet en 's avonds is geen optie omdat het een auto van een bedrijf is.

M.a.w. Vanaf nu moeten de laatste spullen z.s.m. worden ingepakt zodat alles op zaterdag zo veel mogelijk mee kan in de vrachtwagen en zo lang kan worden opgeslagen in onze nieuwe garage.

Hoewel ik lichtelijk gestresst begin te raken heb ik er ook wel erg veel zin in. Nog iets meer dan een weekje geduld allemaal en dan gaat het echt klussen en wonen in dit topic beginnen.

Oh, en mijn schoonvader wil misschien ook de inbouwkast op onze slaapkamer betalen. Dat zou ons weer een kostenpost van 800 Euro schelen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  dinsdag 4 september 2007 @ 22:37:44 #140
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52947674
Cool. Spijkers met koppen. Sterkte met de stress!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 5 september 2007 @ 07:03:38 #141
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_52952294
Nanook, ik weet niet hoe organisatorisch je bent aangelegd, maar ik zou je wel een tip willen geven.
Ik ben namelijk ook een keer onder zulke "omstandigheden" verhuisd: spullen + dozen eerst zoveel mogelijk opslaan in de garage.

Ongewild gaat het uitpakken en inrichten altijd langer duren dan je wil en denkt. Doordat op een gegeven moment al je spullen al wel op het nieuwe adres zijn, is de druk er een beetje vanaf en heeft het allemaal niet zo'n haast meer. Lijkt heel relaxed, maar het nadeel is dat je steeds vaker gaat aanlopen tegen een "plotselinge behoefte" aan iets-dat-ergens-in-een-doos-zit.

Mijn tip: doe jezelf NU het plezier om echt overdreven duidelijk aan de buitenkant van de dozen te schrijven wat de inhoud is. Probeer natuurlijk ook zoveel mogelijk "logisch in te pakken". Als je het echt goed wil doen, kun je overwegen om de dozen op categorie (keuken, woonkamer, badkamer, slaapkamer A, B,C etc) te kenmerken, met kleurstikkertjes of zo. Dit lijkt misschien wat overdreven, maar als je nu de tijd hebt om het toe te passen, win je dit straks dubbel en dwars terug.

Als het even kan, plaats dan de dozen straks zoveel mogelijk per categorie bij elkaar.

Ik heb dit systeem een keer toegepast en vond het heerlijk. De enige fout die ik nog maakte, was dat ik dozen openmaakte, spullen eruit haalde en ze ergens anders neerlegde dan op de uiteindelijke bestemming. Dus: als je ze nog niet kunt plaatsen op de eindbestemming, leg ze dan terug in de doos waar je het uithaalde.

/[preekmodus]

Veel succes met de laatste loodjes. Spannend, heur!
... ♥ ik mis je ♥
pi_52958259
Vandaag is het zo ver...we zijn uit de dubbele cijfers! Nog 9 dagen te gaan.

Phluph, Bedankt voor de tip, zeker voor de dingen die ik nu moet gaan inpakken is het belangrijk dat ik weet waar ze zitten als we straks verhuisd zijn. En het sorteren per kamer is ook een erg goede tip. De moeite waard om daar eens een halve (of een hele als dat nodig is) dag aan te besteden want alles bij elkaar houden in de vrachtwagen is niet te doen ben ik bang. Dus dat ga ik dan later gewoon doen als alles al in de garage staat.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_52958901
Nog maar een paar dagen!
Succes met het inpakken. Zijn jullie van plan de keuken later nog aan te pakken?
pi_52959335
quote:
Op woensdag 5 september 2007 13:41 schreef appelsap het volgende:
Nog maar een paar dagen!
Succes met het inpakken. Zijn jullie van plan de keuken later nog aan te pakken?
De keuken krijgt nu in elk geval nog een vaatwasser en een inductie kookplaat en dan gaan we sparen voor een nieuwe, voorlopig moet deze keuken dus nog een paar jaar mee. Misschien komt er nog een nieuwe als er geld over blijft uit het bouwdepot maar ik vrees dat dat er niet in zit omdat de dakkapellen een behoorlijke kostenpost worden.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_53037769
Update:

De planning voor de eerste dagen is gemaakt dus wat mij betreft mag het volgende week vrijdag worden. (Alleen niet te snel want nogsteeds niet alles is ingepakt. )

We hebben wel een volle dag extra om de laatste spullen in huis in te pakken en de kasten e.d. uit elkaar te slopen. In plaats van zaterdag 15 september gaan we zondag 16 september onze spullen definitief overbrengen naar ons nieuwe huis.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_53037797
Lekker dat jullie een dag extra hebben, dat is toch wat minder stress dan!
Nog maar een paar dagen en dan heb je de sleutel, spannend hoor.
pi_53037963
Het is vooral ook lekker omdat mijn nog de koopavond moet werken de donderdag voor we de sleutel krijgen. Anders was hij morgen al begonnen met het uit elkaar halen van de kasten en dat zag ik eigenlijk niet zo zitten.

Wel ben ik me op het moment suf aan het wassen om alles maar zo veel mogelijk schoon mee te kunnen nemen naar het nieuwe huis. (Iets wat natuurlijk eigenlijk onbegonnen werk is met 2 kleine kinderen maar ik doe mijn best.)
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_53038061
Dat lijkt me ook niks, dan zit je nog hele dagen in de rommel en kun je je spullen niet goed kwijt.
Wel een goed idee zoveel mogelijk schoon voor je over gaat!
Het lijkt me dat je de eerste dagen niet echt aan de was toekomt. Ga ik onthouden.
pi_53038441
Wat spannend Nanook24 Ik ben zelfs al een beetje nerveus in jouw plaats
pi_53039603
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 21:49 schreef leonieke het volgende:
Wat spannend Nanook24 Ik ben zelfs al een beetje nerveus in jouw plaats
Wat goed dat je dat nog kunt. Ik vrees dat ik in jouw geval lichtelijk jaloers zou zijn.

Appelsap, Het is natuurlijk eigenlijk onzin want als je wasmachine eenmaal op zijn plaats staat gooi je er makkelijk een wasje in tussen de klussen door. Maar vaak zit je natuurlijk ook nog met stofklussen enzo dus daar wordt je vers gewassen was dan ook niet schoner van.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_53045332
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 22:34 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Wat goed dat je dat nog kunt. Ik vrees dat ik in jouw geval lichtelijk jaloers zou zijn.
Ah weet je, soms heb ik wel eens het gevoel van "ah verdorie, wanneer is het nu onze beurt?" maar dat gaat snel over want je gunt dat lange wachten maar aan een beperkt aantal mensen En jij bent er niet één van
Al ga ik het niet leuk vinden als iedereen uit het voorpret-topic verdwijnt hoor
pi_53163889
Over een half uurtje vertrekken we naar onze nieuwe woonplaats voor de laatste schouwronde in het huis en dan gaan we om half 11 tekenen.

Ik heb er zin in.

Als het een beetje mee zit volgen vanavond of morgen de eerste foto's.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  vrijdag 14 september 2007 @ 10:24:33 #153
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_53165752
Oh jee, ik zie het nu pas! Ben wel net op tijd om op afstand mee te genieten.

Veel plezier!
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 14 september 2007 @ 11:38:35 #154
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_53167568
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 22:07 schreef Nanook24 het volgende:
(De dame die ons hielp vond Webforce overigens wel een klein beetje gestoord (zo zei ze het niet hoor!!! ) zij gaf zelf aan bij thuiskomst geen keukenplanner meer te kunnen zien.)
. Waar ben je geweest? En de nieuwe planner is nu ook van internet te downloaden... .Veel plezier met je nieuwe huis!
  vrijdag 14 september 2007 @ 20:35:51 #155
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_53181053
En? En? Gefeliciteerd met je sleutel enzo
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_53191551
Halloooooo,

Na wat kleine tegenslagen gisteren (we hebben er 2 uur over gedaan om vanaf Ikea Haarlem terug in Grootebroek te komen vanwege de files ) zijn we nu weer thuis om alles in te pakken voor de verhuizing morgen.

Het huis is heerlijk en we zijn al op de koffie geweest bij de buurvrouw wat ook weer een uur van onze kostbare tijd vergde.

Vanmiddag als we klaar zijn gaan we langs de bouwmarkt voor de nodige verf en dan kunnen we echt aan de slag.

Het fototoestel ben ik gisteren in alle haast om de kinderen van het dagverblijf te halen (ook te laat door die stomme file) vergeten dus foto's volgen even later. Het internet wordt daar pas op 25 september aangesloten dus ik weet even niet wanneer er tijd is om hier weer te posten. Een update volgt dus zo snel als mogelijk is.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_53206314
De sleutel is er!

Wat heerlijk gewoon, Nanook! Ik kijk al uit naar een update met heel veel foto's van jullie nieuwe thuis
pi_53229777
Jullie zullen inmiddels al een hoop gedaan hebben!
Ben benieuwd naar de update en wat je dochter er van vindt dat haar kamer niet groen met gele stippen is.
  maandag 17 september 2007 @ 12:14:47 #159
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_53240611
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!
Ik sluit me aan bij leonieke wat betreft de update maar weet ondertussen uit ervaring dat er weinig tijd zal zijn de komende weken!
Succes met klussen/verhuizen!
pi_53309628
Even snel alleen een geschreven update.

Ik heb in alle drukte nog niet eens foto's kunnen maken van de bovenverdieping terwijl intussen de kamers van de meiden qua meubels helemaal klaar zijn, alleen schilderen ga ik komend weekend doen als ze bij mijn nicht gaan logeren. Ik was op de kamer van de oudste al begonnen maar helaas zijn de muren echt super grof gestuukt en krijg ik de verf alleen dekkend met een blokwitter. Daar gaat dus erg veel tijd in zitten en die is er nu even niet met een peuter van 11 maanden die ook aandacht wil.

De woonkamer is zo goed als klaar. Gisteren is de stukadoor geweest voor het plafond en vandaag heeft mijn lief met zijn vader de vloer erin gelegd. Alleen het stukje naar de keuken moet nog gedaan worden maar we hebben de ondervloer gerecycled en in de keuken ligt het laminaat gelijmd op de ondervloer dus daar moeten we nog even een pak vloerplaten voor halen.

Verder voel ik me hier eigenlijk al wel een beetje ingeburgerd. Ik mis alleen een volwaardige supermarkt. Alle supers behalve de AH zijn hier van het type buurtsuper waar ze de helft niet hebben. Ach je, je moet er iets voor over hebben om rustig te wonen met je kinderen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_53309864
WTF?

Wat dacht je van de Deen in het Streekhof? (winkelcentrum)
  woensdag 19 september 2007 @ 20:37:20 #162
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_53310065
Het begin is er, moet je maar denken!

Jammer dat die muur op de slaapkamer zo tegenzit. Dan is het inderdaad een zware k-klus.

Succes!
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 19 september 2007 @ 20:40:25 #163
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_53310137
Even doorbijten Nanook. Zoals ik het nu allemaal lees ben ik ervan overtuigd dat je snel op orde bent en dan heb je nog tijd zat om op je gemak de buurt te verkennen.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_53311645
Heus, als je de Deen in Alkmaar gewend bent is het echt maar een buurtsupertje hoor. Maar misschien is dat ook wel een beetje mijn idee omdat ik nog aan de winkel-indeling moet wennen.

Met de muren gaat het vast allemaal goed komen. Even een weekendje buffelen en dan hebben de meiden mooie nieuwe kamers. Het behang op onze slaapkamer komt wel (daar zit heus ivoor wit met geel aan de eene kant en aan de andere kant rood behang op de muur!) De kozijnen beneden moeten eigenlijk ook nog maar zijn voorlopig neutraal genoeg om even zo te laten. We kunnen wonen en daar gaat het om.

We zitten sinds vanavond zelfs weer prinsheerlijk op de bank.

Maarre M@x, jij hoort niet te internetten! Hup...klussen moet je! Of eigenlijk bedoel ik natuurlijk gefeliciteerd met je sleutel meid!!!
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_53314200
Zo te horen zijn jullie al een hoop opgeschoten. Ik ben zo benieuwd naar de foto's!
Balen van die muur zeg, maar dat gaat vast ook wel goed komen.
Ik hoop dat jullie snel gewend zijn aan de nieuwe buurt.
pi_53339550
Bij het openen van de foto's vanaf de camera blijkt dat ik nog minder foto's gemaakt heb dan ik dacht!!! (en het uploaden via de lijn van de buren gaat ook niet helemaal soepeltjes maar het is gelukt )

Dus hierbij alvast even wat foto's voor het idee:

De woonkamer in de oude staat:


De meubels er uit:


Allereerst die stomme schrootjes er uit!:


Het plafond is gestuukt en de vloerbedekking er uit:


Laminaat leggen (onze jongste houdt toezicht ) :


De traphal (daar ligt nu ook laminaat) :


En als laatste nog even de vonkenboer foto mocht hij toevallig hier rond komen kijken:


We hebben nu dus dag en nacht tarief en eigenlijk wil ik daar van af. Iemand enig idee wat dat kost om dat terug te laten zetten? (Ik moet zelf nog even speuren op internet want het moet vast ergens te vinden zijn.)

Verder zijn vandaag de inbetweens besteld want we hebben nu toch ineens wel erg veel inkijk als alles een beetje mee zit zijn die volgende week klaar en hebben we dus een beetje meer privacy. Morgenavond gaan de kids uit logeren dus dan zal ik weer eens een paar foto's schieten (ook van boven) voor er weer verder geklust gaat worden.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_53339651
Wat gaan jullie gigantisch vlug!! Ik zit hier met open mond naar de foto's te kijken.

Heel mooie laminaat trouwens
pi_53339683
Oeps, ik had de foto's wel even mogen re-sizen zie ik nu.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_53339743
Dank je Leonieke.

En dan te bedenken dat er nog niet eens een foto bij zit waarop de meubels staan en het laminaat dus (op de keuken na) klaar is. De mannen gingen zo gigantisch hard dat ik niet eens de kans heb gehad om een foto te maken van de kale vloer!
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_53339926
Het is al af of wat? Nou, laat die foto's met meubilair maar komen
pi_53339977
Julle gaan echt wel hard hoor! En wat een licht nu die schrootjes eraf zijn, echt al een stuk beter.
Ook mooi laminaat zo te zien.
pi_53340272
Die foto's komen er maar we hebben nog geen lampen in de woonkamer dus nu nog een foto maken gaat niet lukken.

Appelsap, het laminaat is het Tundra laminaat van Ikea.

Hier even een close-upje:


En het scheelt echt heel veel nu die schrootjes er af zijn!
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 20 september 2007 @ 22:57:24 #173
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_53342636
Mooi
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_53355020
*zucht* We zijn er daarnet achter gekomen dat de hypotheek meneer weer een rekenfoutje in ons nadeel heeft gemaakt, de kosten...zo'n 900 Euro! Ik word er zo langzamerhand wel een beetje hopeloos van hoor, zo groot was ons spaarpotje nou ook weer niet.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  vrijdag 21 september 2007 @ 13:38:53 #175
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_53355243
Wat schiet het al op! Inderdaad veel beter zonder schrootjes zeg!

Ik zou die hypotheekmeneer maar eens vertellen dat elk volgende foutje van ZIJN spaarrekening betaald mag gaan worden. Wat een eikel!
... ♥ ik mis je ♥
pi_53355816
Wat mooi ziet 't eruit nu dat plafond! Dat maakt het gelijk al heel anders . Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat .
I know everything changes / All the cities and faces / But I know how I feel / About you
pi_53356415
Mooi laminaat hoor!

Pff alweer een fout! Het zit jullie wel tegen zeg. Je zult wel flink boos zijn!
pi_53374888
Vandaag vroeg op om straks om 9 uur bij de Ikea voor de deur te kunnen staan. We zouden eigenlijk gisteren al heen gaan maar toen hadden we de kinderen koud weggebracht om te gaan logeren toen we een telefoontje kregen of we ze weer op konden halen, de oppas voelde zich toch te ziek om ze het hele weekend te hebben. Toen snel oma gebeld en de kinderen alsnog daar gebracht zodat we de komende dagen toch onze handen vrij hebben om te klussen.

Voor vandaag verder op het programma:
Nog een keer naar het oude huis om spullen op te halen
Muren sausen
Spullen ophangen en uitpakken

En natuurlijk...meer foto's maken!!!
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_53389567
Na een drukke dag vandaag waarop we nog niet alles hebben gedaan wat gepland was dan de beloofde foto-update.

Om te beginnen de foto van de woonkamer zoals die nu is:


De deuren op de bovenverdieping zien er nu zo uit. Dat sierlatje moet er dus echt af!


De slaapkamer van onze oudste dochter met de eerste geverfde 'wand':




De slaapkamer van onze jongste dochter:


Onze eigen slaapkamer met ons gloednieuwe Hopen bed van Ikea (en het mooie ivoorwit/gele behang achter de TV) :




De zolder (waar dus 2 dakkapellen en in de toekomst 2 slaapkamers gaan komen)




En morgen ga ik echt sausen en meer dozen uitpakken!!!
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  zondag 23 september 2007 @ 10:31:55 #180
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_53400169
Er staat een boom in jullie woonkamer!

Jullie zijn al aardig opgeschoten vind ik! Tuurlijk lijkt het nog een chaos met al die dozen en spullen overal, maar het wordt al heel mooi! Heel veel succes vandaag, ga tekeer!
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 23 september 2007 @ 10:35:41 #181
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_53400222
Oh Nanook, ik zou helemaal in de stress schieten van al die spullen overal. Even er tegenaan vandaag!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_53405955
Het is niet helemaal een goed beeld zo hoor M@x, we hadden net weer een auto vol rommel uit het oude huis hierheen gehaald en die dozen zie je dus overal op de foto staan.

Phluph, Ik had de foto door het raam heen geschoten omdat er anders geen mogelijkheid was om het geheel er een beetje goed op te krijgen. Die bomen zijn van het park dat hiernaast ligt.

Ik ben net klaar met het schoonmaken van de kamer van onze oudste. Het heeft me 3 uur (!) gekost om 1 muur zo netjes mogelijk in de verf te zetten maar het resultaat mag er wezen. Straks als de vloer droog is gaat alles zijn vaste plekje krijgen en ga ik daar de laatste dozen uitpakken en dan is de eerste kamer hier echt klaar.

Foto's volgen even later want ik ga nu eerst beginnen met het verven van de kamer van onze jongste voor oma de meiden straks weer terug komt brengen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  zondag 23 september 2007 @ 19:38:41 #183
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_53413148
Ik ben benieuwd naar de nieuwe foto's. Dat bed van je oudste vind ik trouwens helemaal geweldig.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_53416651
Dat bed was een cadeautje van haar opa (mijn vader). Ik heb zelf jarenlang gezeurd om een hemelbed maar kreeg het nooit en voor haar kocht hij er verdorie wel één!!!

De nieuwe foto's volgens morgen als ik weer wat verder ben met de kamer van onze jongste. Daar zit nu één muur in de roze verf en er moet nog een muur. En dan wil ik er nog een horizontale band fel roze overheen. Ik moet alleen nog even zien wanneer er tijd voor is.

Onze oudste was in elk geval erg blij met haar blauwe muur.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_53431518
Fijn dat de oudste er blij mee is!
Pff wat een hoop dozen toch he, dan zie ik wat ons nog te wachten gaat staan.

Dat bed is inderdaad erg mooi! Ik zou er zelf ook nog wel een willen.
  maandag 24 september 2007 @ 14:07:18 #186
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_53431585
quote:
Op zondag 23 september 2007 21:48 schreef Nanook24 het volgende:
Dat bed was een cadeautje van haar opa (mijn vader). Ik heb zelf jarenlang gezeurd om een hemelbed maar kreeg het nooit en voor haar kocht hij er verdorie wel één!!!
Ach ja, het is beter dat hij zijn "fout" herstelt, dan herhaalt.
quote:
De nieuwe foto's volgens morgen als ik weer wat verder ben met de kamer van onze jongste. Daar zit nu één muur in de roze verf en er moet nog een muur. En dan wil ik er nog een horizontale band fel roze overheen. Ik moet alleen nog even zien wanneer er tijd voor is.
Succes maar weer!
... ♥ ik mis je ♥
pi_53434703
De foto-update.

Even alleen foto's van de kamer van Nikita (namen noemen is soms wel zo handig ) want ik irriteerde me vanmorgen zo aan de rommel en het stof in de woonkamer dat ik daarmee aan de gang gegaan ben in plaats van met sausen van de 2e muur van de kamer van Chaya.



"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_53441841
Leuke kamer hoor Nanook! Mooie kleuren ook die muren.

En hoe staat het nu met de woonkamer, is die nu wel naar je zin?
pi_53442372
wat ziet het er al mooi uit zeg Nanook!!!!!!!!!!!!! jeetje

erg gaaf, ga zo door
Ja doei.
  maandag 24 september 2007 @ 20:47:56 #190
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_53442814
Heerlijk vrolijk kamertje!
... ♥ ik mis je ♥
pi_53443644
quote:
Op maandag 24 september 2007 20:21 schreef appelsap het volgende:
En hoe staat het nu met de woonkamer, is die nu wel naar je zin?
Het is nogsteeds rommelig maar in elk geval is het weer toonbaar en stofvrij. Maar aan dat rommelige gaat een einde komen. Ik heb nl. zojuist deze kast besteld:





en daar ga ik vast een heleboel van die rommel in kwijt kunnen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_53443742
quote:
Op maandag 24 september 2007 20:47 schreef phluphy het volgende:
Heerlijk vrolijk kamertje!
Ik ben er ook erg blij mee, en Nikita zelf gelukkig ook. Het leuke is dat zowel de meneer van de Gamma als de mevrouw van de Leen Bakker waar ik de gordijnen bestelde er blind vanuit gingen dat het om een jongenskamer ging. Ik kan er toch niks aan doen dat mijn oudste dochter nu eenmaal geen meisjes meisje is. (Hoewel dat nu langzaam begint te veranderen en ze dingen als rokjes en winkelen wél leuk gaat vinden. )
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_53443753
Mooie kast, en daar ga je zeker een boel in kwijt kunnen!
Duurt het lang voor je hem binnen krijgt?
pi_53443950
Ik denk het niet, ik heb hem besteld bij Neckermann en hij stond op de site als direct leverbaar.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  maandag 24 september 2007 @ 21:21:53 #195
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_53444004
Handige kast Zoiets moet ik ook, scheelt afstoffen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 26 september 2007 @ 21:31:14 #196
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_53498366
En? Nog lekker opgeschoten?
... ♥ ik mis je ♥
pi_53499515
Eerlijk gezegd niet echt. De reden daarvan is dat mijn wederhelft de afgelopen dagen druk is geweest met het leeghalen van het ouden huis omdat we daar morgen de overdracht van hebben en dingen doen met een bijna een jaar oude dreumes om je heen schiet niet echt op als je boven nog geen traphek hebt. (We hebben nl. een erg incourante trap (2x spiltrap) en moeten dus een speciaal hek dat érg duur is)

Wel heb ik vandaag toen ze lag te slapen weer een stuk of 5 dozen uitgepakt dus het vordert wel langzaam maar zeker.

Oh, en ik heb gisteren een nieuwe eettafel gescoord bij de Gamma...deze in 180x90 kunnen we eindelijk gasten ontvangen en hij past goed bij de kast die ik van de week besteld heb :
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 27 september 2007 @ 17:54:11 #198
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_53521879
Mooie tafel! Lekker lijkt me dat, zo'n grote tafel.

Hoe is het met de overdracht gegaan?

Sterkte met de rest van de werkzaamheden.
... ♥ ik mis je ♥
  Moderator donderdag 27 september 2007 @ 18:03:00 #199
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_53522046


Altijd leuk als er aan mij gedacht wordt

Het enigste wat niet is zoals het behoord te zijn is het lasdoosje links, waar aan de ene zijde een buis en een kabel in uit komt en aan de andere zijde met een kabel naar de meterkast gaat. Het is geen doos die bestemd is om kabels in te gaan lassen ! En kabels behoren in slagvaste (grijze) buis gemonteerd te worden om ze te beschermen tegen beschadigingen.

Verder op mogen die schakelaar en wandcontactdoos ook niet op deze wijze geinstalleerd worden.
Ook zie ik maar één aardlekschakelaar en ik betwijfel of deze wel 0,3 mA is.

Waarom er voor gekozen is om een lege kast erbij te plaatsen en niet de hele kast te vervangen is mij ook een raadsel; maar dat zijn afwegingen die je zelf maakt
pi_53526528
Mooie tafel Nanook! Die heb ik van de week ook gezien toevallig.
pi_53527346
Vonkenboer, dank je voor je commentaar, we gaan er dan toch maar eens een electricien naar laten kijken. De meterkast was zo toen we het huis kochten en de lege kast bevat alleen de kookgroep en de derde schakelaar is nog niet in gebruik maar het lijkt mij inderdaad ook handiger om de hele boel daar gewoon in over te laten zetten.

Edit: heeft even gecheckt en de aardlek is wel 0,3 mA dus dat zit dan wel weer goed.

De tafel...we zijn er erg blij mee, maar we moeten nu ook nieuwe stoelen. Met de oude zitten we met onze neus op tafel.

En ik heb vandaag de gordijnen opgehaald. Alleen hadden ze voor Nikita de verkeerde gordijnen gemaakt dus die moeten opnieuw gemaakt worden. De in-betweens achter hangen inmiddels (jaja, morgen komt er even een foto ) en die voor en die op Chaya haar kamer gaan we morgen doen. Mijn vader komt morgen dus dan kan hij mooi even helpen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 27 september 2007 @ 21:23:24 #202
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_53527924
Allemaal leuk en aardig en zo! Maarreh:
quote:
Op donderdag 27 september 2007 17:54 schreef phluphy het volgende:
Mooie tafel! Lekker lijkt me dat, zo'n grote tafel.

Hoe is het met de overdracht gegaan?


Sterkte met de rest van de werkzaamheden.
... ♥ ik mis je ♥
pi_53531903
Sorry, ik had je vraag wel gelezen maar vergeten te antwoorden.

We hadden op tijd betaald dus de overdracht is prima verlopen.

Wel een beetje raar om voor het laatst je huis door te lopen. We hadden Chaya bij onze oude buurtjes ondergebracht dus die was mee op ons laatste rondje voor de nieuwe bewoners kwamen en die leek wel heel verbaasd dat er nergens meer iets stond (vooral in haar eigen kamertje).

Maar we hebben er wel een goed gevoel over. We hebben nu een heerlijk ruim huis en de kinderen kunnen hier straks lekker buiten spelen zonder dat ik me al te veel zorgen hoef te maken over het verkeer. En ik had van mezelf eigenlijk niet gedacht dat ik zo'n dorpsmens zou zijn. We woonden dan wel niet in hartje Alkmaar maar je merkte er wel meer de stadse mentaliteit en dan voel ik me hier 'op ons dorp' toch wel meer thuis.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_53588711
Weer even een kleine update.

De in-betweens hangen:


En we zijn de trotse bezitters van een nieuwe kast voor de televisie:


En ik had nog even een foto-tje gemaakt van de platte grond van de bovenverdieping omdat ik vind dat op de foto's niet echt tot zijn recht komt hoe ruim de kamers eigenlijk zijn:


De servieskast die ik besteld heb komt helaas a.s. donderdag pas dus het uitpakken schiet nog niet echt op. We hadden gehoopt in de Ikea kast wat meer spullen kwijt te kunnen maar dat leverde alleen een lege doos op waar de DVD's in hadden gezeten en voor de rest was er al snel weer een hoop rommel in de woonkamer opgedoken die nu ook een plekje in de kast heeft gekregen.

Morgen moet ik alweer aan het werk dus dan zal het klussen ook weer iets minder snel gaan maar ik hoop toch tussen de bedrijven door nog het een en ander te kunnen uitvoeren.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_53588768
Oh en nog even over de plattegrond.

De muur tussen slaapkamer 1 en slaapkamer 2 is naar achteren geschoven tot aan de deur van slaapkamer 2 en op dat stuk zit de kast dus niet zoals op de foto staat pal naast het bed.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  zondag 30 september 2007 @ 14:57:06 #206
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_53590172
Die kamer ziet er al een stuk uitgepakter uit dan eerst hoor. Lekker he, al die nieuwe spullen.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_53650314
Vandaag weer 4 dozen uitgepakt. Het lijkt erg weinig maar het heeft wel weer een hoop ruimte gemaakt op de slaapkamer van Chaya dus is het in elk geval weer een stap vooruit. Ik vind het bijna jammer dat het morgen woensdag is anders had ik begonnen met de laatste muur sauzen daar als ze lag te slapen 's middags.

En donderdag komt de nieuwe kast dus dan kunnen er ook weer een hoop woonkamer en keuken dozen worden leeggeruimd.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_53657375
Ziet er tot nu toe onwijs leuk uit hoor!

Leuke kleuren voor de slaapkamer van de oudste!

Ben erg benieuwd naar de 'eind' foto's!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 3 oktober 2007 @ 13:24:36 #209
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_53666603
Zouden dit dan echt de laatste loodjes zijn/worden Nanook?
Eindstreep in zicht!
... ♥ ik mis je ♥
pi_53667155
Of de eindstreep echt in zicht is weet ik niet hoor. Onze kamer moet nog behangen en de badkamer (de grootste klus die op het programma staat) moet nog worden gedaan. Van de week is er een mannetje langs geweest en als het een beetje mee zit zit zijn offerte vandaag bij de post. Vrijdagavond komt er nog iemand en dan is het een kwestie van vergelijken wie er de redelijkste prijs te bieden heeft.

Maar qua slaapkamers van de kinderen begint het inderdaad op te schieten. En morgen komt de kast. Ik was het klussen een poosje behoorlijk zat maar door toch wat te doen gisteren is de zin wel weer een beetje terug gekomen.

Of er komend weekend iets van het klussen terecht gaat komen is nog even de vraag. Chaya is jarig vandaag en dat vieren we zondag dus dan komt er van klussen in ieder geval niets.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_53678159
Ik werd zojuist gebeld door onze eerste klusmeneer. Hij had een berekening gemaakt en de totale kosten voor het renoveren van de badkamer kwamen volgens hem op zo'n 4000 Euro (ex BTW!)

Ik moet zeggen dat me dat behoorlijk tegen viel want we moeten dus nog wel al het sanitair en de tegels zelf kopen dus die kosten komen er nog bij. Eerst maar eens afwachten wat het mannetje dat vrijdag komt nog voor ons kan betekenen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_53678205
Zijn het allebei gewoon schrijnwerkers of is één van de twee van een badkamerfirma?
pi_53678872
Nee, geen van 2-en is van een badkamerfirma. Het zijn zoals jij het noemt schrijnwerkers (hier zijn het kleine zelfstandigen die werken onder een overkoepelende organisatie) daarom viel de prijs me ook eigenlijk een beetje tegen.

Het slopen gaan we zelf doen dus dat zit al niet in de prijs inbegrepen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_53686004
Ik word net gebeld. Neckerman is vergeten de kast op transport te zetten naar de vervoerder en dus komt de kast vandaag niet! Ik baal echt als een stekker.

Ja ze konden hem morgen leveren...hardstikke leuk maar dan moet ik werken! Dus nu komt hij maandag. We zullen zien of dat wel gaat lukken.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 4 oktober 2007 @ 09:21:02 #215
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_53686069
Bah, ik kan me voorstellen dat dat een vette domper is. Kun je niks creatiefs bedenken voor levering net na je werktijd of zo? Of iemand anders thuis laten zijn om de kast in ontvangst te laten nemen? Dan heb je ternminste het weekend al plezier ervan!

Wat de klusjesmannen betreft: mijn schoonvader is laatst als proef in zee gegaan met een Uitzendbureau voor Polen. Het is uitstekend bevallen, de prijzen zijn een lachertje. Hij heeft uiteindelijk het hele huis laten opknappen en is erg tevreden.
Misschien een optie?
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 4 oktober 2007 @ 09:21:02 #216
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_53686070
dubbel.
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 4 oktober 2007 @ 09:26:39 #217
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_53686159
Wat een tegenvallers zeg Nanook. Zo'n badkamer kan inderdaad best een prijzig verhaal worden.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_53686949
Phluph, ik heb aan ze gevraagd of zij invloed hebben op de bezorgtijden want Neckermann bezorgd tot 9 uur 's avonds maar dat hebben ze niet. Anders had ik kunnen vragen of ze morgen na 6 uur zouden kunnen leveren.

Ik baal er vooral van omdat we zondag de verjaardag van de jongste vieren en ik had gehoopt met de kast mijn woonkamer wat meer op orde te hebben maar dat zit er dus helaas niet in.

Wat de badkamer betreft hebben we nog wat opties. Mijn schoonvader is ook aan het kijken of hij misschien nog iemand kan regelen dus we wachten het gewoon nog even rustig af. Het bouwdepot van onze hypotheek staat nog 2 jaar dus we hebben de tijd.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_53688549
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 10:09 schreef Nanook24 het volgende:
Ik baal er vooral van omdat we zondag de verjaardag van de jongste vieren en ik had gehoopt met de kast mijn woonkamer wat meer op orde te hebben maar dat zit er dus helaas niet in.

Wat de badkamer betreft hebben we nog wat opties. Mijn schoonvader is ook aan het kijken of hij misschien nog iemand kan regelen dus we wachten het gewoon nog even rustig af. Het bouwdepot van onze hypotheek staat nog 2 jaar dus we hebben de tijd.
Dat is wel jammer ja, als je juist de boel een beetje in orde wilde hebben voor de verjaardag. Maar nu heb je wel een excuus als het er nog een beetje rommelig uitziet .

Ik hoop dat jullie er met de badkamer uitkomen, zoveel kosten en dan nog zelf alles moeten kopen en slopen! Ik heb er niet echt verstand van maar dat moet toch wel voor minder kunnen . Over die Polen hoor je goede verhalen, maar ook mindere. Het is moeilijk communiceren en soms gebeuren de dingen dan net iets anders dan wat jij wilt. Maargoed, het scheelt wel veel geld en meestal zijn ze wel oké.

Ik had nog een vraagje aan je Nanook, jij wilde toch dag/nacht stroom op gewoon dagstroom laten zetten? Heb je dat nog gedaan en waren daar nog kosten aan verbonden? Ik ben het namelijk ook van plan, maar heb nog lichte twijfels!
I know everything changes / All the cities and faces / But I know how I feel / About you
pi_53690533
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 11:27 schreef Mikani het volgende:
Ik had nog een vraagje aan je Nanook, jij wilde toch dag/nacht stroom op gewoon dagstroom laten zetten? Heb je dat nog gedaan en waren daar nog kosten aan verbonden? Ik ben het namelijk ook van plan, maar heb nog lichte twijfels!
Ik ben er achteraan geweest en heb het uiteindelijk gevonden op de site van de Nuon (onze energieleverancier). Het overstappen was tot mijn grote verbazing gratis en het scheelt echt behoorlijk in de kosten. 1 kwh op het dure tarief kost iets van 13 cent terwijl het op het continutarief 9 cent kost!

Ik heb dan ook direct met de Nuon gebeld maar ik kon pas overstappen als ik bericht van hen had gekregen dat ze onze aansluiting in de administratie hadden verwerkt dus dan moet ik nog even overnieuw bellen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_53690918
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 12:51 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Ik ben er achteraan geweest en heb het uiteindelijk gevonden op de site van de Nuon (onze energieleverancier). Het overstappen was tot mijn grote verbazing gratis en het scheelt echt behoorlijk in de kosten. 1 kwh op het dure tarief kost iets van 13 cent terwijl het op het continutarief 9 cent kost!

Ik heb dan ook direct met de Nuon gebeld maar ik kon pas overstappen als ik bericht van hen had gekregen dat ze onze aansluiting in de administratie hadden verwerkt dus dan moet ik nog even overnieuw bellen.
Kijk, nog gratis ook. Dan ga ik daar maar eens achteraan binnenkort , dankjewel!
I know everything changes / All the cities and faces / But I know how I feel / About you
pi_53825735
Vandaag werd eindelijk de kast geleverd (gisteren stond hij wel in de vrachtwagen maar toen ontbrak er 1 pakket en dan mag TNT niet afleveren) en hij staat (net!).

En m'n inductieplaat is ook werkend met dank aan onze lieve buurman. Morgen dus eindelijk weer koken zoals ik gewend was.

En uiteraard morgen foto's want voor vandaag is het wel weer even leuk geweest dus ik ga mijn bedje opzoeken.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_53833171
Wat fijn Nanook!
Ik ben heeel benieuwd naar de kast hoor!
Voelt het al een beetje als thuis=
  woensdag 10 oktober 2007 @ 17:41:55 #224
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_53842919
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 10:42 schreef appelsap het volgende:
Wat fijn Nanook!
Ik ben heeel benieuwd naar de kast hoor!
Voelt het al een beetje als thuis=
Wat zij zegt / vraagt !

En als je het vandaag niet redt met de foto's, wachten we wel tot morgen heur!
... ♥ ik mis je ♥
pi_53847033
Het wordt inderdaad morgen. We hebben in die hoek nog niet echt goed licht en ik ben er in alle drukte vanmiddag niet aan toe gekomen om foto's te maken. (Maar dan zijn er ook wel 6 dozen leeg. )

De inductieplaat is nu ook volledig functioneel. Vanmorgen bleek 1 helft toch niet te werken. Er bleken 2 draadjes verkeerd om te zitten maar dat heeft nu omgedraaid en nu heb ik wel 4 werkende pitten.

Wat betreft het thuis voelen... Het klinkt misschien gek want we komen hier helemaal niet vandaan maar toch voel ik me al vanaf dag 1 thuis hier. De mensen zijn hier zo veel vriendelijker en het huis voelt ook gewoon lekker dus ik kan niet anders dan volmondig JA antwoorden als mensen vragen of ik me hier een beetje thuis voel.

Alleen het reizen van en naar mijn werk is toch wel een beetje veel (ruim een uur enkele reis) dus ik wil toch wel z.s.m. op zoek naar iets hier in de buurt.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_53847645
Dan wachten we tot morgen.

Lekker dat je je er zo in thuis voelt, nu helemaal natuurlijk nou je weer normaal kunt koken.
Pff een uur reistijd dat is lang ja, ik hoop dat je snel wat gevonden hebt.
pi_53863366
De beloofde foto-update.

Allereerst de nieuwe kookplaat


En dan de nieuwe kast vanuit 2 oogpunten




Ik sta echt verbaasd dat ik al die spullen uit die 6 dozen gisteren in de keukenkastjes en het bovenste deel van de kast kwijt kon. Het onderste deel is nog helemaal leeg dus daar kan nog lekker wat woonkamer spul in.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_53868647
Wat een mooie kast heb je uitgezocht Nanook! En wat gaan er een hoop spullen in, nog ruimte over ook.
Is nu alles bijna uitgepakt en hebben jullie nog veel te doen?
pi_53870185
Nee, nog niet alles is uitgepakt. Er staat nog een doos of 8 (denk ik) met woonkamer spullen in de garage en er moeten nog 2 kastjes uit de garage een plekje krijgen in huis.

Qua werk, even een lijstje maken:
- Kozijnen en deuren schilderen
- Vloer in de keuken leggen
- Badkamer laten doen
- Dakkapellen laten plaatsen
- Gordijnen ophangen in de kinderkamers
- Muur op Chaya haar kamer afsausen

Al met al zijn er dus nog wel redelijk wat dingetjes die gedaan moeten worden maar het heeft allemaal geen super haast. We kunnen zoals het nu is gewoon goed wonen en we doen gewoon steeds een stukje en uiteindelijk gaat alles dan gewoon af komen.

Ik moet wel zeggen dat alle spullen uit die dozen niet alleen in de kast en de keuken terecht zijn gekomen hoor. De keukendozen stonden in de voorraadkast in het halletje en nu die leeg was kon ik daar ook eindelijk spullen in gaan zetten.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_53870305
Wauw ziet er goed uit! Mooie kookplaat, kast en gewoon die ruimte
pi_53870932
Mooie kast zeg!
pi_53874437
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 20:09 schreef Nanook24 het volgende:
Nee, nog niet alles is uitgepakt. Er staat nog een doos of 8 (denk ik) met woonkamer spullen in de garage en er moeten nog 2 kastjes uit de garage een plekje krijgen in huis.

Qua werk, even een lijstje maken:
- Kozijnen en deuren schilderen
- Vloer in de keuken leggen
- Badkamer laten doen
- Dakkapellen laten plaatsen
- Gordijnen ophangen in de kinderkamers
- Muur op Chaya haar kamer afsausen

Al met al zijn er dus nog wel redelijk wat dingetjes die gedaan moeten worden maar het heeft allemaal geen super haast. We kunnen zoals het nu is gewoon goed wonen en we doen gewoon steeds een stukje en uiteindelijk gaat alles dan gewoon af komen.

Ik moet wel zeggen dat alle spullen uit die dozen niet alleen in de kast en de keuken terecht zijn gekomen hoor. De keukendozen stonden in de voorraadkast in het halletje en nu die leeg was kon ik daar ook eindelijk spullen in gaan zetten.
Dat is nog wel een lijst maar daar kan je het gelukkig wat rustiger aan mee doen ja!
Fijn he, als het even wat minder druk is!
Hier ook hetzelfde met de voorraadkast en dozen, heel fijn als dat allemaal is opgeruimd. Dan kan je tenminste ook je spullen weer vinden.
pi_56089256
Hoog tijd om weer eens een update te doen.

Na een klusdip van een aantal maanden zijn we sinds een week of 2 weer aan het klussen geslagen.

De slaapkamer van Chaya is nu klaar en die van Nikita ga ik morgen afmaken als ik lijstjes gekocht heb bij Ikea.

Onze slaapkamer is nu voor de helft behangen. De andere helft moet nog even wachten tot de badkamer gedaan is omdat de ophanging van de wastafel nu dwars door de muur heen komt. Als het allemaal goed gaat is dit met het nieuwe wastafelmeubel niet het geval dus dan kunnen we de muur gewoon netjes behangen.

Voor de badkamer hebben we inmiddels een redelijke offerte liggen (4000 Euro incl. BTW) maar er is vanavond nog iemand geweest (de man van een collega van ) dus die offerte wachten we nog even af voor we beslissen.

En de aanvraag voor de dakkappel aan de voorkant heeft vorige week in de krant gestaan dus als alles mee zit kunnen we over een week of 5 met de leverancier gaan bellen om een afspraak te maken wanneer ze kunnen komen.

Allemaal goed nieuws en vorderingen dus.

Nieuwe foto's volgen a.s.a.p.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 17 januari 2008 @ 09:39:20 #234
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56095268
Ha, leuk, weer aktie!

Ik heb even niet goed begrepen / meegekregen wanneer ze aan de badkamer gaan beginnen?

Lekker vooruitzicht hoor!
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 17 januari 2008 @ 10:27:03 #235
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_56096175
leuk om te zien dat ook hier weer wat gebeurt! Ik ben alleen even kwijt wat je allemaal in je badkamer wil, ¤ 4000 is wel een goede prijs nl.
pi_56111619
Tijd voor de foto update

De kamer van Chaya voor:


En na:




De slaapkamer van Nikita voor:


En na:




Nog even een close upje:


En onze slaapkamer voor :


En na :


Wat de badkamer betreft. Die is nu zo:


En die moet uiteindelijk zo gaan worden:


Als het een beetje mee zit kan er tussen half en eind februari al aan begonnen worden en dan zal het een week of 2 duren voor alles weer netjes en bruikbaar is en ik eindelijk weer lekker met een boek in bad kan.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 17 januari 2008 @ 20:35:22 #237
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56112390
Wat zijn die slaapkamertjes leuk en vrolijk geworden Nanook! En jullie slaapkamer is er ook behoorlijk op vooruit gegaan!

Oh heerlijk, ik kan over een week of 2 ook weer lekker in bad en zo.
Ik deel dus "die Vorfreude"
... ♥ ik mis je ♥
pi_56114597
Ik ben er zelf ook heel blij met hoe het geworden is. En niet geheel onbelangrijk...de kinderen ook. Nikita is geen meisjes meisje maar wel een groot liefhebber van dieren dus deze slaapkamer is echt goed aan haar besteed. En hoewel de jongste nog niet echt kan zeggen wat ze ervan vindt natuurlijk merkte ze wel heel duidelijk op dat er iets anders was toen het laatste stuk geverfd was en de schilderijtjes hingen.

Het behang in onze kamer is wel donkerder en drukker geworden dan we hadden verwacht maar we zijn er wel heel blij mee. Als de badkamer klaar is komt er op de andere wand vinylbehang dat we in de kleur van de lichte bloemetjes gaan verven met daarop een grote lijst met nog een stuk van het bloemenbehang om het toch weer één geheel te maken.

Ik kan ook niet wachten tot de badkamer klaar is. Douchen vind ik ook lekker, maar gewoon even heerlijk een uur relaxen in bad met een boek is zooo lekker.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 17 januari 2008 @ 22:13:51 #239
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56114851
Ik vind het behang wel erg mooi, al kan ik me voorstellen dat het wat druk overkomt. Goed idee van die lichte muur met een lijst met hetzelfde behang. Heb ik bij m@x thuis ook gezien, die herhaaltruc, en het stond erg leuk.

Ik zit nog even naar de foto van de slaapkamer te kijken... heb je er nu luxaflex hangen, zie ik dat goed?
Volgens mij zou het heel mooi staan (en ook weer de drukte van het behang afzwakken) als je gordijnen op zou hangen in de donkere kleur van het behang. Sorry, in gedachten zit ik je gewoon op kosten te jagen!
... ♥ ik mis je ♥
pi_56115036
Nee op de slaapkamer hangen nu (verduisterende) rolgordijnen. Die hingen er al achter de lamellen en die hebben we laten hangen. De bedoeling is nog wel dat er gordijnen komen maar dat moet écht nog even wachten tot er vakantie/belastinggeld gestort is. Ik tijfel alleen een beetje of het met donkere gordijnen niet weer te donker wordt maar aan de andere kant zou ik niet weten welke kleur ik er anders voor zou moeten nemen.

Je zit me dus niet op kosten te jagen hoor, de plannen waren er al alleen de uitvoering laat nog even op zich wachten.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 17 januari 2008 @ 22:26:57 #241
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56115283
Die twijfel kan ik me goed voorstellen, het is wel heel donker. Toch zou ik het wel durven riskeren, en dan met de juiste verlichting gaan werken of zo. Het is wel een hele warme kleur, vind ik. En de lichtere kleur lila vind ik niet echt geschikt om voor gordijnen te kiezen. Dan zou je alleen nog kunnen kiezen voor dat goud (zilver?) kleurige detail in het behang. Kan ook mooi zijn, maar vind ik wel gewaagd.

Nou ja, voorlopig is het nog maar een theoretisch probleem.
... ♥ ik mis je ♥
pi_56115681
Ach welja, wie weet komt er ergens vanzelf een leuke aanbieding voorbij waarbij ik denk 'Ja, dat zijn de perfecte gordijnen voor ons!'

Hoewel ik eigenlijk al wel gordijnen heb gezien die zijn zoals ik wil en die gordijnen zijn inderdaad in dat aubergine kleurtje.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_56261452
Badkamerupdate:

De man van de collega van mijn heeft de eer gewonnen om onze badkamer te gaan opknappen. Qua factuurbedrag scheelde het 150 Euro met de andere klussenmeneer dus het was puur een gevoels kwestie.

We hebben hem vanavond het heugelijke nieuws gemeld en krijgen vrijdag te horen wanneer hij denkt te kunnen beginnen.

Verder doet de gemeente moeilijk over de dakkapel. Wij hadden op de tekening de zijkant van de dakkapel gelijk gehouden met de middenstijl van het raam op de 1e verdieping en de gemeente wil dat we de boel 30 cm opschuiven zodat het kozijn van de dakkapel gelijk is met de middelstijl van het raam op 1 hoog.

Het zal wel wazig overkomen maar wij vinden het op de tekening in ieder geval raar staan zoals de gemeente het wil maar zei al dat het waarschijnlijk wel zo zal gaan worden omdat de gemeente het zo wil. Nouja, het is de kapel aan de voorkant en ik hoef er niet dagelijks naar te kijken dus vooruit maar weer.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  Moderator donderdag 24 januari 2008 @ 18:14:49 #244
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_56280064
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 21:40 schreef Nanook24 het volgende:
Badkamerupdate:

De man van de collega van mijn heeft de eer gewonnen om onze badkamer te gaan opknappen. Qua factuurbedrag scheelde het 150 Euro met de andere klussenmeneer dus het was puur een gevoels kwestie.

We hebben hem vanavond het heugelijke nieuws gemeld en krijgen vrijdag te horen wanneer hij denkt te kunnen beginnen.

Verder doet de gemeente moeilijk over de dakkapel. Wij hadden op de tekening de zijkant van de dakkapel gelijk gehouden met de middenstijl van het raam op de 1e verdieping en de gemeente wil dat we de boel 30 cm opschuiven zodat het kozijn van de dakkapel gelijk is met de middelstijl van het raam op 1 hoog.

Het zal wel wazig overkomen maar wij vinden het op de tekening in ieder geval raar staan zoals de gemeente het wil maar zei al dat het waarschijnlijk wel zo zal gaan worden omdat de gemeente het zo wil. Nouja, het is de kapel aan de voorkant en ik hoef er niet dagelijks naar te kijken dus vooruit maar weer.
m.a.w. woorden ze willen het zo symmetrisch mogelijk; als het om het vooraanzicht gaat
Dat lijkt mij ook veel mooier
pi_56282882
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 18:14 schreef Vonkenboer het volgende:
m.a.w. woorden ze willen het zo symmetrisch mogelijk; als het om het vooraanzicht gaat
Dat lijkt mij ook veel mooier
Het gekke is juist dat het (in onze ogen!) minder symetrisch oogt als je de kozijnen gelijk houdt dan wanneer je de zijkant van de dakkappel gelijk houdt aan die raamstijl. Manlief is nu niet thuis en ik weet niet waar hij de tekeningen heeft opgeslagen maar ik zal later eens kijken of ik de plaatjes kan posten voor het idee.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  maandag 28 januari 2008 @ 20:10:57 #246
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56369453
En? Wanneer wordt er met de badkamer begonnen?
... ♥ ik mis je ♥
pi_56371875
Week 8

Nog 3 weekjes geduld dus en dan gaat het grote improviseren beginnen. Voor de kinderen is het niet zo ingewikkeld, die kunnen gewoon in het babybadje maar voor onszelf moeten we nog even een oplossing bedenken.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  maandag 28 januari 2008 @ 22:11:46 #248
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56372359
Tuinslang?
... ♥ ik mis je ♥
pi_56373610
Hahaha, die kwam vandaag op mijn werk ook al voorbij. Lekker met dit weer buiten en dan ook als een bikkel de buitenkraan gebruiken. Brrrr...had het nou hartje zomer geweest dan was een tuindouche nog een optie geweest maar voor nu zie ik dat niet zo zitten.

Het wordt in elk geval verplicht met het hele gezin naar het zwembad in het weekend had ik al bedacht. En dan op woensdagmiddag maar even langs oma of vrienden ofzo en dan daar douchen. Dan stinken we in elk geval niet het huis uit na die twee weken.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_56808655
Ze zijn begonnen.

Vanmorgen om kwart voor 8 stond er hier 3 man op de stoep om aan de slag te gaan in ons badkamertje van 2 bij 2,5! Ik weet het niet hoor maar volgens mij gaan een paar mensen elkaar vresselijk in de weg lopen vandaag.

Anyway, vandaag is de dag van het sloopwerk. Morgen komen ze de leidingen infrezen e.d. dan komt woensdag de stucadoor en dan hebben we donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag klusvrij om het stucwerk te laten drogen en dan kan maandag de tegelzetter aan de gang.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  maandag 18 februari 2008 @ 11:22:22 #251
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56810770
Fijn!

Succes met alle rommel.... je zult ze nog wel eens vervloeken.
... ♥ ik mis je ♥
pi_56811244
Ach, ik kan wat hebben. Net toen ze begonnen met de tegeltjes eraf breken ook. Na 10 minuten stond een van die jongens beneden. Ehm, mevrouw heeft u een handdoek? Dus ik Terwijl ik naar boven liep werd ik al gewaarschuwd, het is wel nat boven hoor mevrouw! Lag er op de overloop allemaal water! Of het nou uit de oude toiletpot kwam of ergens anders vandaan geen idee maar het is in elk geval weer opgeruimd.

En nu...nu zijn ze alweer naar huis!!!

Straks eerst even een broodje eten met dochterlief en dan kan manlief even de sporen in de woonkamer wegdwijlen. (Ik ben zelf ziek thuis dus ik mag delegeren. )
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  maandag 18 februari 2008 @ 19:21:05 #253
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_56820544
quote:
Op maandag 18 februari 2008 11:42 schreef Nanook24 het volgende:
Ach, ik kan wat hebben. Net toen ze begonnen met de tegeltjes eraf breken ook. Na 10 minuten stond een van die jongens beneden. Ehm, mevrouw heeft u een handdoek? Dus ik Terwijl ik naar boven liep werd ik al gewaarschuwd, het is wel nat boven hoor mevrouw! Lag er op de overloop allemaal water! Of het nou uit de oude toiletpot kwam of ergens anders vandaan geen idee maar het is in elk geval weer opgeruimd.

En nu...nu zijn ze alweer naar huis!!!

Straks eerst even een broodje eten met dochterlief en dan kan manlief even de sporen in de woonkamer wegdwijlen. (Ik ben zelf ziek thuis dus ik mag delegeren. )
maar je kan wel op fok. Dat noem ik niet ziek.
Boef!
pi_56820677
quote:
Op maandag 18 februari 2008 19:21 schreef TheFrankey het volgende:
maar je kan wel op fok. Dat noem ik niet ziek.
Als je ziek bent kun je nog altijd wel met een laptop overweg hoor. En geloof mij, als je slaapkamer naast de badkamer ligt heb je weinig zin om ziek in bed te liggen als ze tegels aan het breken zijn hoor! Dus dan maar languit op de bank en rustig een beetje interpretten.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_56843829
Vandaag de afrekening van de Nuon gekregen. Ons oude bedrag was gebaseerd op het verbruik van de vorige bewoners die dag en nacht (!) 24 graden in huis stookten.

Gevolg hiervan is wel dat we 300 Euro terug krijgen en dat ons maandbedrag met slechts 130 Euro omlaag gaat (Dat is op 15 Euro na een halvering van het bedrag! )

Foto's van de badkamer volgen even allemaal op een rijtje als de boel klaar is volgende week.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  woensdag 20 februari 2008 @ 07:55:35 #256
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56853368
Da's een mooie meevaller zeg!

En wat een originele smoes om nog geen foto's te plaatsen.
... ♥ ik mis je ♥
pi_57250950
De foto's waren al een poosje geleden beloofd maar het kabeltje van het fototoestel was even misplaatst. Vanavond nog eens goed gezocht en gevonden dus bij deze de foto's van de verbouwing van de badkamer.

Nog even ter herinnering...zo was het voor de verbouwing:


En zo was het nadat er 3 man 2 uurtjes bezig geweest waren:




Een dag later was het inbouw toilet al geplaatst en zijn de leidingen voor electra en water waar nodig verplaatst:


En op de derde dag heeft de stucadoor alles vlak gestreken:


Daarna is het foto's maken er even bij in geschoten maar zo ziet de badkamer er dus nu uit




Wel even door de rommel heen kijken. Sommige dingen moeten nog een plaatsje krijgen en de handdoekkenrekjes e.d. moeten nog worden opgehangen.

En nu, op naar de volgende stofwolk in huis. Half april krijgen wel dakkapellen aan de voor en achterzijde van het huis.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  zaterdag 8 maart 2008 @ 21:59:44 #258
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_57251889
Een hele verbetering! Mooi hoor.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_57253719
Inderdaad, ziet er stuk beter uit
わたしはヤスパーです!
  zondag 9 maart 2008 @ 10:38:22 #260
61183 leonieke
Dan toch?
pi_57258640
Badkamer ziet er op die manier een pak beter uit Mooie veranderingen
  zondag 9 maart 2008 @ 11:13:58 #261
3185 Adelante
To let it go now
pi_57259035
ik vond dat rood toch ook wel mooi
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 26 maart 2008 @ 18:14:29 #262
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_57627111
Beter laat dan nooit: ziet er mooi uit Nanook! Is de badkamer tot nu toe ook praktisch in het gebruik gebleken? Dat is ook niet onbelangrijk, toch?

En binnenkort zit je dus weer in de troep, begrijp ik? Poor you!
... ♥ ik mis je ♥
pi_57684439
Je had een goed excuus om zo laat te reageren Phluph.

De badkamer werkt prima zo. De loodgieter is nog wel 2 keer terug geweest vanwege lekkage (1x bij de aansluiting op de standpijp en 1x omdat er een rubbertje van het toilet niet helemaal goed zat) maar het is nogsteeds heerlijk om de nieuwe badkamer in te lopen en te bedenken hoe het verbeterd is.

We zitten over 2,5 week inderdaad weer (2 dagen) in de troep maar ik kijk ook wel uit naar de ruimte en het licht dat het gaat brengen. Er komt nu bijv. ook een raam op de voorzolder dus dat geeft ook weer meer licht bij de wasmachine en de droger.

En had ik al vertelt dat met dank aan de belastingdienst en het vakantiegeld er van de zomer toch ook nog een nieuwe keuken (mét vaatwasser!) gaat komen?
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  zaterdag 29 maart 2008 @ 05:42:26 #264
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_57690802
Oh, dat is wel een toffe opsteker!

En ook leuk voor ons, foto's en zo.
... ♥ ik mis je ♥
pi_57692096
Ik wil ook zo'n belastingdienst en vakantiegeld Wij kregen van de belastingen toch de volle 150 euro terug. Alleen jammer dat je er nog geen kast kunt mee kopen Maar wat een leuk nieuws
pi_58027532
Nog even ter herinnering...morgen komen de dakkapellen.

Vandaag hebben we de zolder leeg geruimd dus wij zijn er helemaal klaar voor. Ik moet alleen zelf morgen werken dus ik zal vragen of hij foto's wil maken van de vorderingen.

Overigens is onze slaapkamer (op de aankleding na) ook klaar. Foto's volgen z.s.m. want er staat nu allerlei rommel van zolder in de weg.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_58076283
De foto's laten nog even op zich wachten.

Orange heeft onze internetverbinding een dubbel ip-adres toegekend waardoor we niet op onze eigen lijn online kunnen. Als het mee zit is alles morgen weer hersteld
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_58080728
Ja, het is vandaag morgen
Zijn de dakkappellen al helemaal af?

* leonieke is nieuwsgierig
pi_58094741
Ja ze zijn helemaal af. Alleen het afwerken moeten we nog zelf doen.

Ik ben bang dat de foto's nog langer op zich laten wachten want toen ik vanmiddag nogmaals met Orange belde kreeg ik te horen dat die meneer gisteren niet tegen me had mogen zeggen dat het binnen een dag opgelost zou zijn. Normale gang van zaken...5 tot 7 dagen! En dan is de oorzaak ook nog eens iets waar ik niets aan kan doen!!!

(Mocht de (illegale ) verbinding met de buurman zo stabiel blijven als hij nu is ga ik straks proberen de foto's naar photbucket te uploaden.)
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_58095835
Gelukt.

Om te beginnen nog even de buitenkant van het huis zonder dakkapellen:




En nog even de oude situatie binnen:




De gaten in het dak aan de voorzijde:




En aan de achterzijde(waar er ook een raam op de voorzolder komt:


De kleine voordakkapel is gearriveerd en wordt geplaatst:




En het plaatje aan de binnenkant:


Even later is ook de grote kapel voor achter opgehaald:




En hier zit hij er al op:


En nog even het plaatje van binnen en van buiten:




En had ik al gezegd dat we er blij mee zijn?
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_58097619
Zo, dat is nog eens een flinke dakkapel! Heeft het bedrijf het plaatsen en ook de afwerking helemaal gedaan?
pi_58098364
Je kunt ervoor kiezen om de boel helemaal te laten afwerken (en daar betaal je dan uiteraard ook voor). Wij willen t.z.t. op de zolder 2 slaapkamers maken voor onze dochters en omdat er daarvoor nog muurtjes moeten worden verplaatst hebben we ervoor gekozen de boel niet af te laten werken.

Toch hebben ze alles wel zo ver mogelijk afgewerkt en nog gipsplaten en schroeven achtergelaten dus ik mag wel zeggen dat de service van Ruiter dakkapellen prima is.

Nog even voor de liefhebbers. Het kostenplaatje van dit geheel was ¤13.187,00
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 17 april 2008 @ 07:11:00 #273
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_58104092
Sjemig, dat gaat best snel!

Ik vind het altijd onvoorstelbaar, hoeveel extra ruimte een relatief kleine dakkapel kan genereren. Met name de kleinere, zoveel extra ruimte heeft-ie niet te bieden, maar door deze toe te voegen in zo'n schuine wand lijkt de "opbrengst" wel het dubbele!

Ik kan niet zo goed uitleggen wat ik bedoel, hopelijk snappen jullie het desalniettemin toch.

Fijn dat het klaar is. Zijn jullie nu voorlopig klaar met klussen? Behalve dan t.z.t. het afwerken van de zolder?
... ♥ ik mis je ♥
pi_58105614
quote:
Op donderdag 17 april 2008 07:11 schreef phluphy het volgende:

Ik kan niet zo goed uitleggen wat ik bedoel, hopelijk snappen jullie het desalniettemin toch.


Ik snap best wat je bedoelt hoor! Het valt mij ook al op dat de ruimte na plaatsing veel groter is dan je van te voren denkt als je alleen het gat in het dak ziet...

Voor ons huis zou ik ook graag een dakkapel willen,maar ten eerste kunnen we het ons niet veroorloven op dit moment en op de tweede plaats vind ik maar weinig dakkapellen mooi op een huis uit 1900.

Wel fijn dat zo'n bedrijf alles doet, en het weer netjes achterlaat! Hoe lang zijn ze nu uiteindelijk met zoiets bezig?
pi_58106866
Phluph, We hebben nu even een maand of 1,5 kluspauze. Daarna is het tijd voor de keuken en dan doen we behalve deuren en kozijnen verfen even helemaal niets meer en gaan we alleen nog maar genieten van ons nieuwe huisje.

Sleeve, Ik kan goed begrijpen dat zo'n moderne dakkapel op zo'n autenthiek huis geen gezicht is en dat het dus moeilijk is daar een mooie passende dakkapel op te vinden maar er moeten toch bedrijven zijn die zoiets doen?

Ze zijn hier een volle dag bezig geweest met beide dakkapellen. 's morgens om 7 uur zijn ze begonnen en rond een uur of 4 vertrokken ze weer. Er waren wel 2 dagen in de planning meegenomen maar dat is dus niet nodig geweest.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 17 april 2008 @ 12:32:47 #276
95752 crew  Chell
Kluns
pi_58109225
Wow, mooi hoor die kapellen! Wat een ruimte en licht moet dat geven! Grappig gezicht dat die dingen helemaal kant en klaar zo aangeleverd worden, dat wist ik helemaal niet
  donderdag 17 april 2008 @ 12:49:03 #277
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58109610
Wauw, wat een extra ruimte en licht zeg!
***
  donderdag 17 april 2008 @ 13:25:45 #278
3185 Adelante
To let it go now
pi_58110534
grappig dat jullie de enige in het blok zijn die voor een dakkapel hebben gekozen, is de rest huur ofzo?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_58110840
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:25 schreef Adelante het volgende:
grappig dat jullie de enige in het blok zijn die voor een dakkapel hebben gekozen, is de rest huur ofzo?
Nee, de rest is ook allemaal koop maar over het algemeen wonen er hier in de straat allemaal oudere stellen met kinderen die al de deur uit zijn. Er is verderop 1 huis met een (oerlelijke) trespa dakkapel aan de voorkant maar verder is er inderdaad niemand.

Ik moet zeggen dat de slaapkamers op de eerste verdieping ook wel gewoon ruime slaapkamers zijn en de zolder op zich zonder dakkapelln ook al ruim was misschien is dat er de reden van dat anderen het niet nodig vonden???

Verder iedereen bedankt voor de enthousiaste reacties. Ik wordt er helemaal een beetje van.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  zondag 20 april 2008 @ 11:25:49 #280
61183 leonieke
Dan toch?
pi_58173962
Wauw Nanook, wat een verandering Dat een dakkapel zoveel ruimte kan bieden, ik blijf er versteld van staan, maar wat is het super geworden!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')