abonnement Unibet Coolblue
  Boks-Chick zaterdag 21 juli 2007 @ 16:57:52 #1
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_51695882
--------------------------------------------------------------------------
Welkom in het grote 'Last Minute'-topic!


Hier kun je terecht met al je vragen over de zogenaamde Last Minute reizen.

Vervolg van Het grote 'Last Minute'-topic

Enkele belangrijke aanbieders:
  • http://www.ltur.com/de/index.html
  • http://www.jetairfly.com/nl/ (directe link naar pdf bestand met laatste aanbiedingen )
  • Vakantiediscounter


    Nog wat tips uit het vorige topic:
    quote:
    Heb 't 4 maanden geleden nog geprobeerd, last second proberen te regelen. Niet 1 maatschappij die goedkope tickets kon bieden. Elke balie waar we kwamen kregen we ook hetzelfde te horen: "last second bestaat niet meer meneer. Dat was vroeger. Tegenwoordig betaal je alleen maar meer. Achterliggende reden is dat er altijd wel iemand met zo'n vlucht mee moet en die dan de hoofdprijs betaalt, levert meer op dan 10 gasten die voor niets mee gaan." Bij ELKE balie hebben ze ons dit verteld.....
    quote:
    Houd er wel rekening mee dat je, mocht je een verre reis ambiëren, wel al je inentingen vooraf moet hebben, want als je geboekt hebt is daar dus gene tijd meer voor!
    Weet je ongeveer waar óf wanneer je naar toe wil, stel dan je vraag in: Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #9 of open een [Reisadvies] topic


    Overige linkjes

    D-Reizen
    Peter Langhout Reizen
    lastminute.com
    lastminute.pagina.nl
    L 'TUR Last Minute Schiphol
    Multitravel
    Sudtours vliegvakanties
    Travel Contact
    TravelWays
    Sunweb vliegreizen
    Jan Doets (voor reizen in de VS en Canada)
    Easy Booking
    Happy Travel
    lastminute.nl
    Tiptravel.nl
    lastminuteaanbiedingen.nl
    D-Reizen
    Oad Reizen
    Elmar
    Vakantiediscounter
    Jiba
    Reiskrant


    game on!

    [ Bericht 41% gewijzigd door DutchTrain op 22-07-2007 11:15:00 ]
  • lolwut
      zaterdag 21 juli 2007 @ 17:08:55 #2
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_51696199
    Iemand ervaringen met last minute reizen naar Kreta, begin september?

    Dat zijn wij van plan namelijk. Gaan maar een week, dus ik wil eigenlijk gewoon naar Heraklion vliegen en dan in een bus springen die me bij mijn half pension hotel aflevert in Agia Galina (bij voorkeur).
      zondag 22 juli 2007 @ 12:58:47 #3
    172503 Marthh
    Dude. Relax.
    pi_51715082
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 17:08 schreef remlof het volgende:
    Iemand ervaringen met last minute reizen naar Kreta, begin september?

    Dat zijn wij van plan namelijk. Gaan maar een week, dus ik wil eigenlijk gewoon naar Heraklion vliegen en dan in een bus springen die me bij mijn half pension hotel aflevert in Agia Galina (bij voorkeur).
    Wij gaan in Augustus naar Agaia Galini, ook via last minute met Tui Fly.. Er waren nog 6 zit plaatsen in het vliegtuig, waarvan wij er 4 hebben geboekt! Erg last minute als je het mij vraagt

    btw.. we hebben ook een half pension hotel, 4 sterren, moet erg mooi zijn. Maar ik ben er nog niet eerder geweest, dus het is altijd maar hopen dat het mooi is.. meer over Agaia Galini in dit topique: Gaia Galini



    [ Bericht 10% gewijzigd door Marthh op 22-07-2007 13:16:00 ]
      zondag 22 juli 2007 @ 21:28:10 #4
    12648 Fallen
    135335 and rising...
    pi_51730225
    Hmzz, dit had ik eerder moeten weten. We zijn nu druk aan het pakken om een lastminute op Schiphol te scoren. Nouja, we zien wel. In het ergste geval zitten we een paar uur later weer thuis en heeft het een treinkaartje Amsterdam-Schiphol gekost.

    Ik laat het nog wel even weten, als ik ergens een internet-café tegenkom...
    He didn't set up the rhyme with meaningless words.
    As you predicted or assumed everything was calculated
    Every word had purpose just not always on the surface.
    But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
    pi_51731166
    quote:
    Op zondag 22 juli 2007 21:28 schreef Fallen het volgende:
    Hmzz, dit had ik eerder moeten weten. We zijn nu druk aan het pakken om een lastminute op Schiphol te scoren. Nouja, we zien wel. In het ergste geval zitten we een paar uur later weer thuis en heeft het een treinkaartje Amsterdam-Schiphol gekost.
    We zijn benieuwd
    pi_51731895
    Edit: fallen: snap ook niet waarom je op dat tijdstip last-minute wil gaan scoren. Je had zelf ook kunnen bedenken dat de meeste balies dan gewoon gesloten waren*

    [ Bericht 50% gewijzigd door jmac op 23-07-2007 14:28:33 ]
      maandag 23 juli 2007 @ 14:26:23 #7
    12648 Fallen
    135335 and rising...
    pi_51747530
    Nou, we zijn vannacht naar Schiphol gegaan,waren daar om 02:00.
    Het begon al goed, er was slechts 1 balie open en de vriendelijke dame toonde een begripvolle glimlach op onze vraag of ze toevallig nog plek had op een last-minute voor 2 verdwaalde zielen. Antwoord, nee. Er is bijzonder weinig. Het is hoog-seizoen, iedereen kan online boeke, zelfs inchecken. Dus echte last-minutes zijn er nauwelijks. Ze had wel één stoeltje naar Kreta voor 4 dagen.
    Er waren nog wel andere balies, maar de eerste ging om half 5 open. Maar goed, daar hebben we dan ook op gewacht. Die had niets anders dan alleen campingvluchten nog over en zelfs dat was nogal beperkt. Wachten dus tot er een andere balie open ging. De eerst volgende was om 08:00, dus we hebben maar ergens koffie gedronken, rond gehangen,muziek zitten luisteren... afijn, alles om maar enigzins een beetje de tijd door te komen en wakker te blijven.

    Om 08:00 ging de balie van Thomas Cook open, zij hadden nog precies 2 stoeltjes naar Kos voor 5 dagen, voor bijna 600,-.... yeah, right! Niet dus... er was nog één mogelijkheid over, de balie van L'Tur, maar die zou pas om 09:00 open gaan.... wat te doen, wel of niet wachten? (We hadden het zo langzamerhand wel gehad....) Uiteindelijk hebben we gewacht tot half negen, toen zagen we de dame van L'Tur al zitten, snel even gevraagd of ze iets had, waarop ze vriendelijk "Nee" knikte, althans niet vanaf Schiphol.... Maar als we tot 09:00 wilden wachten, dan wilde ze wel kijken wat er nog mogelijk was vanuit Dusseldorf.

    Uiteindelijk werd het 09:00, en met een beetje geluk een last-minute weten te boeken naar Rodos, voor 9 dagen, vanaf Brussel. (¤ 450,-). Morgen moeten we vliegen, gelukkig in de middag.

    Het is dus uiteindelijk wel gelukt, maar mijn advies is dus, ga gewoon lekker om een uur of 08:00 als je een last-minute wilt scoren... tenzij je het spannend vindt om een nacht op Schiphol door te brengen. Maar het is dus heel moeilijk, het valt best wel tegen....

    Maar goed, ik ga nu naar bed... val een beetje om.
    He didn't set up the rhyme with meaningless words.
    As you predicted or assumed everything was calculated
    Every word had purpose just not always on the surface.
    But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
    pi_51747626
    quote:
    Op maandag 23 juli 2007 14:26 schreef Fallen het volgende:
    Uiteindelijk werd het 09:00, en met een beetje geluk een last-minute weten te boeken naar Rodos, voor 9 dagen, vanaf Brussel. (¤ 450,-). Morgen moeten we vliegen, gelukkig in de middag.

    Het is dus uiteindelijk wel gelukt, maar mijn advies is dus, ga gewoon lekker om een uur of 08:00 als je een last-minute wilt scoren... tenzij je het spannend vindt om een nacht op Schiphol door te brengen. Maar het is dus heel moeilijk, het valt best wel tegen....

    Maar goed, ik ga nu naar bed... val een beetje om.
    Mooi verslag

    Niet verslapen en goede reis
      maandag 30 juli 2007 @ 12:07:19 #9
    26414 greatgonzo
    Gonzo met een G
    pi_51955993
    om op een eerdere vraag (zonder antwoord) terug te komen, hoe staat het met het last-minute aanbod voor één persoon? Meestal zie ik alleen 2 personen
    Bij tijd en wijle aanwezig...
    pi_51962918
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 12:07 schreef greatgonzo het volgende:
    om op een eerdere vraag (zonder antwoord) terug te komen, hoe staat het met het last-minute aanbod voor één persoon? Meestal zie ik alleen 2 personen
    Bij een pakketreis (dus inclusief hotel) betaal je een toeslag, waardoor het nog duurder wordt.

    Bij losse vliegtickets (zie openingspost voor tickets van jetairfly) uiteraard niet . Nadeel is dan weer dat hotels veel duurder zijn dan wanneer je ze in een pakket van een toeronderneming geboekt had. Maar dat ligt natuurlijk helemaal aan je bestemming.
    pi_52053758
    (Handig topic)

    Ik ga morgen rond 10 uur naar Schiphol. Ik zoek met 2 vrienden een vliegreis voor een weekend, maakt niet uit waarheen. Kans is klein dat we iets vinden als ik het zo lees, voor rond de 150/200 euro? Iemand tips?
    So I've heard.
    pi_52054667
    quote:
    Op donderdag 2 augustus 2007 19:58 schreef Rieleks het volgende:
    (Handig topic)

    Ik ga morgen rond 10 uur naar Schiphol. Ik zoek met 2 vrienden een vliegreis voor een weekend, maakt niet uit waarheen. Kans is klein dat we iets vinden als ik het zo lees, voor rond de 150/200 euro? Iemand tips?
    Kans is 0. Koop een treinkaartje weekendretour Brussel of Keulen en slaap daar in een hostel. Scheelt je een hoop tijd voor niets op Schiphol en is vast leuker dan uren op vliegvelden en in vliegtuigen zitten dit weekend.
    pi_52081842
    quote:
    Op zondag 22 juli 2007 22:16 schreef jmac het volgende:
    Edit: fallen: snap ook niet waarom je op dat tijdstip last-minute wil gaan scoren. Je had zelf ook kunnen bedenken dat de meeste balies dan gewoon gesloten waren*
    Ik meen dat dit in de jaren 80/90 een succesvolle methode was om een last-minute te scoren: zo vroeg mogelijk op Schiphol klaar staan met je bagage en flexibele reiswensen, dan kon je vaak zeer goedkoop weg met onverkochte stoelen. Maar nu met internet en meer efficiency in de reiswereld, lijkt deze last-minute methode te zijn verdwenen. DIt werd in het eerste deel van dit topic al meerdere malen opgemerkt.
    pi_52349821
    Ik wil er deze zomer graag nog eens tussenuit en ben dus op zoek naar een leuke last-minute. Het probleem is echter wel dat ik in m'n eentje ga.

    Waar zou ik nog iets leuks kunnen vinden, waar ik niet te maken krijg met allerlei éénpersoonstoeslagen die het belachelijk duur maken?

    En heeft iemand nog tips over steden/gebieden die leuk zijn om in je eentje te bezoeken en waar er ook nog enige kans is op aanspraak van andere jongeren?
    pi_52349843
    Ga backpacken en slaap in een Hostel.
    pi_52349846
    (budget)trein of -vliegreis met verblijf in hostels/jeugdherbergen is een optie.

    Vooral in die hostels kom je meerdere mensen tegen die ook alleen gaan. En daarmee zou je de steden kunnen verkennen. In ieder geval heb je er meestal wel wat aanspraak.

    Of, om het nog goedkoper en gezelliger te maken, ga liften.
    pi_52352175
    Dat ligt er natuurlijk helemaal aan waar je naartoe wil. Zon, strand, cultuur, bergen, steden, platteland, diepzeeduiken, parachutespringen of nachtleven

    Kijk ook eens in: Alleen op vakantie...
    pi_52356914
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 09:53 schreef DutchTrain het volgende:
    Dat ligt er natuurlijk helemaal aan waar je naartoe wil. Zon, strand, cultuur, bergen, steden, platteland, diepzeeduiken, parachutespringen of nachtleven

    Kijk ook eens in: Alleen op vakantie...
    Het wordt voor mij de eerste keer dat ik alleen op vakantie ga. Liften en backpacken zie ik niet zo zitten, extreme sporten ook niet.
    Vanwege het budget moet het ergens in Europa zijn. Graag met een leuke stad in de buurt en een goed nachtleven. Zon, zee, strand vind ik ook prima, maar dan wel iets waar je niet omringd bent door dronken pubers.
    pi_52370244
    Ligt er aan hoe last minute je wilt vertrekken, maar een treinticket naar Berlijn lijkt mij een goede oplossing met deze wensen => Berlijn (deel 4)

    Of anders London of Dublin. Kijk even op www.easyjet.com of www.ryanair.com voor goedkope vluchtem daar naartoe.
    pi_52441028
    Met de trein door Europa en overnachten in hostels lijkt me op zich wel wat.

    Maar een probleempje: ik heb geen creditcard. Kan ik nu wel een overnachting in een hostel reserveren?
    pi_52442927
    quote:
    Op vrijdag 17 augustus 2007 02:06 schreef Slazenger het volgende:
    Met de trein door Europa en overnachten in hostels lijkt me op zich wel wat.

    Maar een probleempje: ik heb geen creditcard. Kan ik nu wel een overnachting in een hostel reserveren?
    Reserveren gaat soms wat lastiger, maar is wel mogelijk via de websites van de hostels zelf of je belt ze even. Afhankelijk van hoeveel tijd je te besteden hebt en hoe flexibel je bent, kun je ook gewoon met een goede reisgids (Rough Guide, Time Out) op stap gaan en daaruit een hostel zoeken op de plek van bestemming en vragen of ze plek hebben.
      maandag 20 augustus 2007 @ 22:48:15 #22
    154446 steve-urkel
    Did I Do That??
    pi_52543721
    iemand een tip om een last minute te boeken die vertrekt volgende week woensdag?

    Liefst richting spanje? moet ik reisbureaus checken of internet, internet, zo ja waar?
    pi_52550958
    quote:
    Op maandag 20 augustus 2007 22:48 schreef steve-urkel het volgende:
    iemand een tip om een last minute te boeken die vertrekt volgende week woensdag?

    Liefst richting spanje? moet ik reisbureaus checken of internet, internet, zo ja waar?
    In de OP staan wel wat linkjes, als je daar geen last minute kan vinden, zal het lastig worden.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:19:15 #24
    13804 MouseOver
    Cabdriver from Hell
    pi_52551234
    Ik heb me ook behoorlijk rotgezocht, omdat ik voor de komende week voor een paar dagen weg wil en de meeste lastminutes langer blijken te zijn, of een weekend erin hebben zitten. Dat laatste lukt niet ivm het werk van m'n vriendin.

    We zijn dus naar een losse vlucht gaan zoeken, maar het viel me op dat de meeste ryanairvluchten voor die periode ondertussen ook erg prijzig zijn. Eindhoven-milaan sprong er echter wel positief uit; we hebben nu 2 retourtjes voor 189 incl.

    Doe er je voordeel mee
    Vampire Romance O+
    pi_52568298
    Ik wil graag morgen vertrekken naar Bourgas/Burgas.
    Maar waar kan je zo snel aan een ticket komen. Is dit alleen nog op schilhol te krijgen ?
    Of toch ook nog wel via inet te boeken ?

    En zijn die prijzen dan echt last minute of toch niet ?
    Als ik nu kijk zie ik nml prijzen van 700+ euro voor nog geen 6 dagen.

    Hoe kan dat dan ?
    Kun je nog last minute vliegen voor 300+ euro zo kort dag ?
    tigger's the best!
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')