abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 20 juli 2007 @ 17:11:45 #1
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_51667345
Omdat mijn vraag in geen enkel topic past, stel ik voor om hier de geinteresseerde wielrenn00bs de kans te geven al die domme vragen te stellen, die ze eigenlijk niet aan hun vrienden durven te stellen.
Een win-win-situatie: de n00bs krijgen antwoord en de Tourkenners kunnen even lachen en tegelijk hun kennis showen.

Wat ik me afvraag:
Ik zie dat Rasmussen ook een gele helm heeft. Ik neem aan dat er verschillende merken, types en maten helmen gebruikt worden door de renners. Hebben ze voor iedere renner een gele helm op voorraad liggen, voor het geval deze de gele trui zou bemachtigen?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  vrijdag 20 juli 2007 @ 17:24:20 #2
176355 tomttt
My brain's on vacation
pi_51667751
De helm weet ik niet. Maar de gele broek voor Rasmussen werd pas gemaakt, toen hij de gele trui veroverde deze week. Lijkt me ook dat de helm pas later is gemaakt
I saw the apeman, walking on the moon
I saw the apeman, walking on the moon
I saw the apeman, he’s havin’ a bad day
Because Neil Armstrong, took his banana away
  vrijdag 20 juli 2007 @ 18:18:46 #3
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_51669193
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 17:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Omdat mijn vraag in geen enkel topic past, stel ik voor om hier de geinteresseerde wielrenn00bs de kans te geven al die domme vragen te stellen, die ze eigenlijk niet aan hun vrienden durven te stellen.
Een win-win-situatie: de n00bs krijgen antwoord en de Tourkenners kunnen even lachen en tegelijk hun kennis showen.

Wat ik me afvraag:
Ik zie dat Rasmussen ook een gele helm heeft. Ik neem aan dat er verschillende merken, types en maten helmen gebruikt worden door de renners. Hebben ze voor iedere renner een gele helm op voorraad liggen, voor het geval deze de gele trui zou bemachtigen?
Helmen en kleding worden vaak nog op de avond na de etappe gemaakt en zo snel mogelijk bij de ploeg afgeleverd. Eerkwestie voor sponsors.
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 18:34:00 #4
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_51669614
al wordt er afhankelijk van het doel van een renner vaak al wel wat voorzien. Zo stond de groene fiets waar Tom Boonen op rijdt al klaar van voor de Tour natuurlijk. en vorig jaar verraste Quickstep zelfs in de Giro door met roze volgauto's uit te pakken toen Bettini de roze trui nam.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_51672208
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 17:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat ik me afvraag:
Ik zie dat Rasmussen ook een gele helm heeft. Ik neem aan dat er verschillende merken, types en maten helmen gebruikt worden door de renners. Hebben ze voor iedere renner een gele helm op voorraad liggen, voor het geval deze de gele trui zou bemachtigen?
Die helmen worden door de fabrikant sowieso al in verschillende kleuren gemaakt. De meesten hebben ook al wel een gele standaard in het assortiment zitten.
in a crowd you lose humanity
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 20 juli 2007 @ 19:55:15 #6
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51672275
Ik heb een domme vraag. Hoe zit dat nou met die tijdslimieten? Is daar een vast percentage van de winnende tijd voor? Of scheelt dat tussen bergetappes en vlakke etappes en zo? En hoeveel procent is dat dan? Dank
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51672310
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb een domme vraag. Hoe zit dat nou met die tijdslimieten? Is daar een vast percentage van de winnende tijd voor? Of scheelt dat tussen bergetappes en vlakke etappes en zo? En hoeveel procent is dat dan? Dank
Tijdslimiet varieert voor de zwaarte van etappes en hoe hard er gereden wordt.
in a crowd you lose humanity
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 20 juli 2007 @ 19:58:51 #8
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51672375
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 19:56 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Tijdslimiet varieert voor de zwaarte van etappes en hoe hard er gereden wordt.
ja, zoiets begon me al te dagen. Zijn daar cijfers van?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51672706
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja, zoiets begon me al te dagen. Zijn daar cijfers van?
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 20 juli 2007 @ 20:11:03 #10
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51672725
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:10 schreef Wackyduck het volgende:

[..]

Top, dank je
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51673510
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:10 schreef Wackyduck het volgende:

[..]

Een ding klopt niet: bij de tijdritten staat geen tijdslimiet.
Toch is daar ook een tijdslimiet (Wat Robert Hunter bijvoorbeeld vorig jaar fataal werd)
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_51673631
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:36 schreef Gitanki het volgende:

[..]

Een ding klopt niet: bij de tijdritten staat geen tijdslimiet.
Toch is daar ook een tijdslimiet (Wat Robert Hunter bijvoorbeeld vorig jaar fataal werd)
Jawel, IT = Individuele tijdrit: 25%, ongeacht hoe hard de eerste rijdt.
sig verwijderd door FA
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 20 juli 2007 @ 20:40:35 #13
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51673639
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:36 schreef Gitanki het volgende:

[..]

Een ding klopt niet: bij de tijdritten staat geen tijdslimiet.
Toch is daar ook een tijdslimiet (Wat Robert Hunter bijvoorbeeld vorig jaar fataal werd)
wel, daar staat 25 % snelheidsonafhankelijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51673816
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

wel, daar staat 25 % snelheidsonafhankelijk
Kut schele dat ik ben : klopt als een bus zwerende vingers.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_51674337
Topic voor Eduard37 dit
pi_51675278
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:04 schreef wimderon het volgende:
Topic voor Eduard37 dit
pi_51675683
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:04 schreef wimderon het volgende:
Topic voor Eduard37 dit
Neejoh, die volgt de tour al jaren!
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:26:51 #18
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_51681435
Goed topic

In de etappe van eergisteren reed het peleton een behoorlijk tempo en gedurende enige tijd probeerde verschillende renners weg te rijden bij het peleton die weer bijgehaald moesten worden waardoor het peleton er aardig doorheen zat.
Er was toen een rijder van Barloworld die hevig gebaarde om het tempo te verlagen, waar niemand op reageerde. Op tv deed Herbert en z'n co-host er een beetje lacherig over omdat Barloworld echt niet de ploeg was die daar het initiatief voor mocht nemen, ze zouden toch niet serieus genomen worden.

Welke ploegen hebben dan wel het aanzien binnen de Tour om het peleton 'bevelen' op te leggen?
En waar hebben ze dit aanzien aan verdient? De namen die rondrijden binnen de ploeg? Geschiedenis van de ploeg? Ranking?

En als we dan toch bezig zijn; hoe verhoudt de Rabo zich in dit aspect tot de anderen? Hebben die enig aanzien?
  zaterdag 21 juli 2007 @ 02:49:08 #19
186558 PinhoSouza
Lighttown My Town
pi_51685211
De meeste ploegen hebben wel aanzien in het peleton, vooral de Pro-Tour ploegen. Maar eigenlijk de enige die 'bevelen' kon opleggen was Lance Armstrong. Sinds hij gestopt is, is het volledig open en is er dus ook geen ploeg die 'bevelen' kan opleggen.
http://www.marcobinnekamp.nl
Lighttown Madness
pi_51689132
Ik zie mezelf niet als n00b, maar ik zie nu op de StudioSport website dat er in het puntenklassement renners met een negatief aantal punten zijn. Hoe zit dit?


(http://www.nos.nl/nosstudiosport/wielrennen/tour/2007/live/index.html [->] [klassementen] [->] [punten])
pi_51691345
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 12:10 schreef Fides het volgende:
Ik zie mezelf niet als n00b, maar ik zie nu op de StudioSport website dat er in het puntenklassement renners met een negatief aantal punten zijn. Hoe zit dit?


(http://www.nos.nl/nosstudiosport/wielrennen/tour/2007/live/index.html [->] [klassementen] [->] [punten])
Bij bepaalde overtredingen van het reglement, zoals aan een auto hangen enzo, krijg je een geldboete, een tijdsstraf en minpunten in het puntenklassement.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
  zaterdag 21 juli 2007 @ 18:49:24 #22
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_51735578
Mijn vraag:

Worden alle bidons en zakjes achteraf opgepakt? Vaak worden ze door toeschouwers gepakt maar in bijv een afdaling niet
pi_51735681
quote:
Op maandag 23 juli 2007 00:17 schreef De_Ananas het volgende:
Mijn vraag:

Worden alle bidons en zakjes achteraf opgepakt? Vaak worden ze door toeschouwers gepakt maar in bijv een afdaling niet
Ik denk dat de betreffende gemeente/departement wel even een opruimploeg over die berg heenstuurt na een touretappe. De rotzooi die de renners achterlaten is nog níks vergeleken met wat de toeschouwers zo'n berg aandoen.
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
  maandag 23 juli 2007 @ 00:22:56 #25
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_51735702
Nee, er wordt geen 200 kilometer parcours iedere dag achteraf schoongeveegd door de organisatie.
Dat wordt dus allemaal zwerfafval, voor verantwoording van alle gemeentes en departementen zelf.
pi_51736082
Ik heb ook een n00b-braag!

Waarom is er een hors categorie (of 'buiten categorie') en zijn de zwaarste bergen niet gewoon van de 1e categorie?
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
  maandag 23 juli 2007 @ 08:16:44 #27
154307 Oxyligen
I do not seek. I find
pi_51739237
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Goed topic

In de etappe van eergisteren reed het peleton een behoorlijk tempo en gedurende enige tijd probeerde verschillende renners weg te rijden bij het peleton die weer bijgehaald moesten worden waardoor het peleton er aardig doorheen zat.
Er was toen een rijder van Barloworld die hevig gebaarde om het tempo te verlagen, waar niemand op reageerde. Op tv deed Herbert en z'n co-host er een beetje lacherig over omdat Barloworld echt niet de ploeg was die daar het initiatief voor mocht nemen, ze zouden toch niet serieus genomen worden.

Welke ploegen hebben dan wel het aanzien binnen de Tour om het peleton 'bevelen' op te leggen?
En waar hebben ze dit aanzien aan verdient? De namen die rondrijden binnen de ploeg? Geschiedenis van de ploeg? Ranking?

En als we dan toch bezig zijn; hoe verhoudt de Rabo zich in dit aspect tot de anderen? Hebben die enig aanzien?
Het gaat erom dat een ploeg die 'bevelen' kan geven dat ook kan waarmaken. Als je bijv ruzie met Discovery maakt krijg je de hele Tour Popo in je wiel Vergeet ook niet dat die ploegen elkaar het hele jaar tegenkomen, ook na de Tour kan je nog teruggepakt worden (en ook daarin staat Barloworld dus niet sterk)
Aan namen heb ik niks. Rugnummers moet ik hebben!
  maandag 23 juli 2007 @ 08:27:29 #28
154307 Oxyligen
I do not seek. I find
pi_51739307
quote:
Op maandag 23 juli 2007 00:42 schreef Cootz het volgende:
Ik heb ook een n00b-braag!

Waarom is er een hors categorie (of 'buiten categorie') en zijn de zwaarste bergen niet gewoon van de 1e categorie?
Denk dat het vnl aangeeft dat er geen grenswaarde is. Als je in punten zou denken zou cat. 1 bijv 80-100 punten zijn Hors Cat. is dan > 100 punten
Aan namen heb ik niks. Rugnummers moet ik hebben!
pi_51740037
Leuk topic dit .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 23 juli 2007 @ 09:47:53 #30
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_51740257
Wat ik wil vragen is:
Wat bezielt het die kerels, die naar die wielrenners in die strakke pakjes en zeemlerenbroekjes zitten te kijken?
pi_51740313
quote:
Op maandag 23 juli 2007 09:47 schreef Gluckskafer het volgende:
Wat ik wil vragen is:
Wat bezielt het die kerels, die naar die wielrenners in die strakke pakjes en zeemlerenbroekjes zitten te kijken?
Het afzien en de spanning in de koers. Het is echte sport waarbij mannen 4-5-6 uur lang compleet naar de tering gaan en de sterkste wint. dat vind ik mooi om te kijken.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 23 juli 2007 @ 10:47:20 #32
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_51741280
Alle gestelde n00b-vragen hierboven gaan mijn kennis nog te boven...
Ik heb helemaal nooit TDF gekeken, paar dagen geleden pas voor het eerst, het laatste stukje, en ik vond het héél sneu, 2 mannen die wanhopig probeerde een grote meute voor te blijven en toen ingehaald werden. Desondanks gisteren weer het laatste stukje gekeken, en dat was wel iets leuker, vooral het commentaar is grappig! Net voetbalcommentaar, maar dan nog erger.

Anyway, ik wil graag iets weten over de basisbeginselen. Het schijnt dat mensen niet voor zichzelf, maar voor een ploeg rijden, hoewel slechts 1 persoon uit die ploeg hoeft te winnen? En die ploegen hebben wel een beetje iets met een land te maken, maar alle nationaliteiten kunnen overal bij?
Gisteren was er een soort 'afspraak' tussen Rasmussen en Contador geloof ik? Dat die laatste mocht winnen, maar toen probeerde Rasmussen het toch zelf oid. Waarom zou je zoiets raars afspreken en dan verwachten dat je tegenstander er zich aan houdt?
Verder snap ik niets van alles wat met tijd te maken heeft. Tijdritten, tijdlimieten, individuele tijdrit? Moeten ze niet gewoon proberen elke dag zo snel mogelijk te fietsen (maar dan iets strategischer)?

Verder ben ik benieuwd naar gebruikelijke strategieën van mensen/ploegen om te winnen, zodat ik misschien iets kan herkennen (naja, een buitenspelval is mij ook nog nooit opgevallen, dus misschien is dat teveel gevraagd van mijn niet zo sportieve ogen/hersenen).

Nou, dat was het wel op dit moment.

Alvast heel veel dank naar de tourfan die mijn ultieme n00b-vragen wil beantwoorden!

Ps. Ik denk dat ik Contador en Kloden het leukst vind. Is dat toegestaan?
...as always
pi_51741423
Het voornaamste doel in de tour is zo snel mogelijk parijs binnen te rijden. Daarvoor hoef je niet iedere etappe het snelste te zijn als je gemiddeld genomen maar het snelst bent.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_51743088
quote:
Op maandag 23 juli 2007 00:22 schreef Perico het volgende:
Nee, er wordt geen 200 kilometer parcours iedere dag achteraf schoongeveegd door de organisatie.
Dat wordt dus allemaal zwerfafval, voor verantwoording van alle gemeentes en departementen zelf.
In Engeland kwam iemand een bidon terug brengen naar de Rabo bus. Ze dachten dat de renner hem verloren was, lief he ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_51743103
quote:
Op maandag 23 juli 2007 10:47 schreef Anyanka het volgende:
Anyway, ik wil graag iets weten over de basisbeginselen. Het schijnt dat mensen niet voor zichzelf, maar voor een ploeg rijden, hoewel slechts 1 persoon uit die ploeg hoeft te winnen?
Wielrennen op de weg is al vanaf het begin der tijden een ploegensport. Als je samenwerkt kan je namelijk elkaar helpen. Dat is vooral gebaseerd op dat als je vlak achter elkaar fietst dat je makkelijker bij elkaar blijft (pyschologisch, maar vooral omdat degene voor je de wind tegenhoudt)
quote:
En die ploegen hebben wel een beetje iets met een land te maken, maar alle nationaliteiten kunnen overal bij?
Er zijn geen nationale ploegen, maar een ploeg heeft wel een thuisland en als het ware een 'nationaliteit'. De Rabobank-ploeg heeft een Nederlandse sponsor en Nederlandse leiding en is dus een 'Nederlandse' ploeg. Je ziet dan ook dat er een aantal Nederlanders rijden, maar er rijden ook Nederlanders bij Belgische en Franse ploegen.
quote:
Gisteren was er een soort 'afspraak' tussen Rasmussen en Contador geloof ik? Dat die laatste mocht winnen, maar toen probeerde Rasmussen het toch zelf oid. Waarom zou je zoiets raars afspreken en dan verwachten dat je tegenstander er zich aan houdt?
Als je het toevallig het verhaal net van Maarten Ducrot hebt geluisterd dan hoef ik dit niet meer uit te leggen. Maar ik zal het toch nog even doen. In het wielrennen kan je op het ene moment vijanden zijn en op het andere moment bondgenoten. Contador en Rasmussen lukte het uiteindelijk na een paar keer proberen in de beklimming van de laatste col om weg te komen van de rest. Daardoor kregen ze een gezamenlijk belang, namelijk samen hard doorfietsen om de rest op achterstand binnen te laten komen (de voorsprong in tijd die ze op de streep hebben telt voor het algemeen klassement). Een soort ongeschreven regel is dan dat degene die het meeste profijt heeft van die winst in het klassement (in dit geval Rasmussen) de overwinning van de etappe laat aan de ander. Contador probeerde waarschijnlijk die afspraak te bevestigen (je zag hem ook wijzen van: "ik?"). Rasmussen zal het niet met die afspraak eens geweest zijn en probeerde dus nog zelf te winnen. Uiteindelijk was Contador op de streep sneller.
quote:
Verder snap ik niets van alles wat met tijd te maken heeft. Tijdritten, tijdlimieten, individuele tijdrit? Moeten ze niet gewoon proberen elke dag zo snel mogelijk te fietsen (maar dan iets strategischer)?
Je hebt twee soorten tijdritten, een individuele tijdrit en een ploegentijdrit. Die laatste zit dit jaar niet in de tour, dus daar hebben we het niet over. In een individuele tijdrit start iedereen apart (met een bepaalde afstand tussen elkaar) met als doel om een bepaalde afstand zo snel mogelijk te rijden (meestal 50-60 kilometer). De tijd die je daar over doet, telt voor het algemeen klassement.

Eigenlijk is alleen de tijdrit een wedstrijd 'wie fietst er het snelst'. Andere etappes zijn over het algemeen meer een wedstrijd 'wie is er het eerst bij de streep'. Dat zie je dus ook bijvoorbeeld heel duidelijk bij de sprintetappes. Ze rijden niet zo hard mogelijk, maar ze rijden op zo'n manier dat ze allemaal samen aan de streep kunnen komen zodat de sprinters dan kunnen sprinten voor de etappeoverwinning. Natuurlijk proberen er altijd renners weg te vluchten, in de hoop dat de andere ploegen in het peloton niet hun best gaan doen om samen aan de streep te komen. Zo zie je, wielrennen is een tactische sport.

Een bergrit is meestal wel wat anders, daar is het niet alleen een wedstrijd wie er het eerste boven is, maar proberen de renners ook tijd op elkaar te winnen. Want, zoals ik al zei, de tijdsverschillen op de streep tellen voor het algemeen klassement. En degene die daarin bovenaanstaat aan het eind van de ronde, is de grote winnaar. In principe tellen tijdsverschillen aan het eind van de etappe ook bij vlakke etappes, maar daar zie je steeds vaker dat het een 'massasprint' is waardoor iedereen nagenoeg tegelijk over de streep komt en iedereen dus de zelfde tijd krijgt voor het klassement. Dan zijn er dus geen verschillen gemaakt.

Een tijdslimiet geldt voor elke etappe. Dat wil zeggen dat iedereen die na een bepaalde tijd na de winnaar over de finish moet komen. Als dat niet lukt dan mogen de renners die te laat zijn de volgende dag niet meer starten. De tijdslimieten worden bepaald op basis van de moeilijkheid, de lengte en de gemiddelde snelheid van de etappe. Meestal liggen die ergens tussen 20 minuten (voor een vlakke etappe) en 45 minuten (voor een bergetappe).
quote:
Verder ben ik benieuwd naar gebruikelijke strategieën van mensen/ploegen om te winnen, zodat ik misschien iets kan herkennen (naja, een buitenspelval is mij ook nog nooit opgevallen, dus misschien is dat teveel gevraagd van mijn niet zo sportieve ogen/hersenen).
Dat is een hele algemene vraag en moeilijk antwoord op te geven. Wielrennen is een sport van aanvallen en verdedigen dus er zijn heel veel tactieken. Wielrennen is echt veel meer dan zo snel mogelijk fietsen. Ga maar gewoon kijken en luisteren. Als je dan nog wil weten hoe iets zit moet je het maar vragen.
quote:
Nou, dat was het wel op dit moment.

Alvast heel veel dank naar de tourfan die mijn ultieme n00b-vragen wil beantwoorden!

Ps. Ik denk dat ik Contador en Kloden het leukst vind. Is dat toegestaan?
Je mag leuk vinden wie je leuk vindt. Kloden heeft hier nog niet zoveel fans geloof ik
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_51743111
quote:
Op maandag 23 juli 2007 10:47 schreef Anyanka het volgende:
Alle gestelde n00b-vragen hierboven gaan mijn kennis nog te boven...
Ik heb helemaal nooit TDF gekeken, paar dagen geleden pas voor het eerst, het laatste stukje, en ik vond het héél sneu, 2 mannen die wanhopig probeerde een grote meute voor te blijven en toen ingehaald werden. Desondanks gisteren weer het laatste stukje gekeken, en dat was wel iets leuker, vooral het commentaar is grappig! Net voetbalcommentaar, maar dan nog erger.

Anyway, ik wil graag iets weten over de basisbeginselen. Het schijnt dat mensen niet voor zichzelf, maar voor een ploeg rijden, hoewel slechts 1 persoon uit die ploeg hoeft te winnen? En die ploegen hebben wel een beetje iets met een land te maken, maar alle nationaliteiten kunnen overal bij?
Gisteren was er een soort 'afspraak' tussen Rasmussen en Contador geloof ik? Dat die laatste mocht winnen, maar toen probeerde Rasmussen het toch zelf oid. Waarom zou je zoiets raars afspreken en dan verwachten dat je tegenstander er zich aan houdt?
Verder snap ik niets van alles wat met tijd te maken heeft. Tijdritten, tijdlimieten, individuele tijdrit? Moeten ze niet gewoon proberen elke dag zo snel mogelijk te fietsen (maar dan iets strategischer)?

Verder ben ik benieuwd naar gebruikelijke strategieën van mensen/ploegen om te winnen, zodat ik misschien iets kan herkennen (naja, een buitenspelval is mij ook nog nooit opgevallen, dus misschien is dat teveel gevraagd van mijn niet zo sportieve ogen/hersenen).

Nou, dat was het wel op dit moment.

Alvast heel veel dank naar de tourfan die mijn ultieme n00b-vragen wil beantwoorden!

Ps. Ik denk dat ik Contador en Kloden het leukst vind. Is dat toegestaan?
Je hebt idd verschillende ploegen. Iedere ploeg heeft een thuisbasis. Zo komt Rabo uit Nederland en bv Quickstep uit Belgie. Je ziet dat er bij een ploeg uit een bepaald land vaak ook wat meer renners uit dat land meerijden. Maar in principe mag een ploeg zoveel nationaliteiten opstellen als ze willen.

Ploegen worden verschillend samengesteld. Sommige ploegen richten zich op een sprinter die zoveel mogelijk etappes moet winnen. Bijvoorbeeld Tom Boonen bij Quickstep. De rest van de ploeg rijdt dan in dienst van die rijder. Andere ploegen hebben iemand die hoog in het klassement kan eindigen, dan rijdt de rest van de ploeg in dienst van die renner, zoals rabo nu bij Rasmussen.
Dan heb je nog ploegen die geen sprinter en geen klassementsrenner hebben, de renners uit die ploegen moeten gewoon proberen etappes te winnen en zul je dus regelmatig in kopgroepen tegenkomen.

Wat de tijd betreft. De totale tijden van alle etappes worden in Parijs bij elkaar opgeteld, degene die over het geheel het snelste is geweest heeft gewonnen. De verschillen worden met name gemaakt in de bergetappes en de tijdritten, het is zaak om daar zoveel mogelijk winst te pakken op de directe concurenten in het klassement.

Toen Rasmussen en contador op kop lagen hadden ze voorsprong op een aantal andere belangrijke klassementsrenners. Ze hebben toen de afspraak gemaakt om zoveel mogelijk afstand proberen te nemen. Om dit voor elkaar te krijgen heeft rasmussen beloofd dat contador dan de etappe mocht winnen, rasmussen had meer belang bij extra afstand op de concurrentie dan op de etappeoverwinning.
Alleen heeft Rasmussen op een gegeven moment besloten om zich toch niet aan de afspraak te houden. De exacte reden waarom is niet helemaal duidelijk, maar kan te maken hebben met bonificatieseconden. De eerste die over de finish komt, krijgt een aantal bonusseconden, die van de eindtijd worden afgetrokken. Als rasmussen had gewonnen had ie dus extra afstand kunnen nemen van contador in het klassement. In dit geval is dat dus niet gelukt.

Dan nog de strategieen:
Bij sprinters, die ploegen zullen ervoor zorgen dat eventuele kopgroepen worden teruggepakt op een paar kilometer voor de finish, het lieft zo dicht mogelijk voor de finish, zodat anderen renners niet meer kunnen demareren, dan kan de sprinter het in een massasprint hopelijk afmaken.
Gister was een mooi voorbeeld van strategie in een bergetappe. Eerste reed de ploeg van Mayo op kop met een stevig tempo en later de Raboploeg voor Rasmussen, die rijden dan gewoon zo snel mogelijk in constant tempo naar boven zonder dat de kopman al op kop hoeft te rijden. Ze hopen dat er dan belangrijke klassementsrenners zijn die het tempo bergop niet bij kunnen houden waardoor de concurrentie minder wordt zeg maar.


Volgens mij was het dat wel voorlopig
A mind with a heart of it's own
pi_51743599
Leuk Topic Ziggy!!!
pi_51743759
tactieken zijn inderdaad altijd weer anders.
Een mooie vond ik van Roberto Heras in de ronde van spanje tegen Denis Menchov.
De ploeg van Heras had een aantal ploeggenoten meegestuurd in de kopgroep en later in de etappe had Menchov weinig ploeggenoten over omdat Rabo een zwakke ploeg had.
Heras viel aan en de ploeggenoten wachtten letterlijk op hem en gingen hierna samen met heras voluit meerijden.
Menchov had maar één ploeggenoot en anderen hielpen hem niet mee, Hierdoor was Menchov al uitgeput voordat de laatste berg moest worden opgereden en verloor veel tijd.

(helaas bleek Heras achteraf doping te hebben gebruikt, waardoor Menchov alsnog won)

Deze tour zagen we Astana die in een etappe met tegenwind hard op kop ging rijden, een aantal renners konden niet mee (of zaten achterin het peloton en kwamen erachter dat er een hele groep los van hun was losgereden.)
Zoiets gebeurt natuurlijk vaker (van rondes als de tour tot klassiekers), het zogenaamde waaierrijden, ook een beproefde tactiek om op een onverwacht moment wat onoplettende of zwakkere concurrenten uit te schakelen.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_51743911
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:10 schreef Wackyduck het volgende:

[..]

Ja ook namens mij. Heb die site gelijk gebookmarked
pi_51743971
quote:
Op maandag 23 juli 2007 09:47 schreef Gluckskafer het volgende:
Wat ik wil vragen is:
Wat bezielt het die kerels, die naar die wielrenners in die strakke pakjes en zeemlerenbroekjes zitten te kijken?
niet alleen kerels.
  maandag 23 juli 2007 @ 12:27:43 #41
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_51744075
quote:
Op maandag 23 juli 2007 12:23 schreef itsme het volgende:

[..]

niet alleen kerels.
Een vriendin van me keek altijd alleen de bergetappes, omdat daarin Virenque vaak in beeld kwam.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  maandag 23 juli 2007 @ 12:53:24 #42
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_51744772
Ook nog een noobvraagje, Zijn de Premies die de renners opstrijken ergens te vinden

zoals er oa. zijn:

Ritwinst
Gele trui / dagwinnaar
Gele trui - eindwinnning

Groen / dagwinnaar
Groen - eindwinnaar puntenklassement

Bolletjestri / dagwinnaar
Bolletjestrui - eindwinnaar bergklassement

Witte trui / dagwinnaar
Witte trui - eindwinnaar jongerenklassement

Vechtlust/dag 2000 ¤heb ik ergens opgevangen

enz.
pi_51745093
quote:
Op maandag 23 juli 2007 12:53 schreef mrPanerai het volgende:
Ook nog een noobvraagje, Zijn de Premies die de renners opstrijken ergens te vinden
Wat levert een ..... op in de tour.
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
  maandag 23 juli 2007 @ 13:28:06 #44
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
  maandag 23 juli 2007 @ 13:30:24 #45
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_51745769
quote:
Op maandag 23 juli 2007 11:57 schreef Cootz het volgende:

...

Je mag leuk vinden wie je leuk vindt. Kloden heeft hier nog niet zoveel fans geloof ik
Ik ben fan van Klöden
Al is dat vooral omdat ik om een kratje heb gewed dat hij de Tour zou winnen, en die ander Rasmussen
Tranquillo
  maandag 23 juli 2007 @ 17:45:19 #46
160770 Yestuuur
Rex Gentium
pi_51754339
quote:
Een n00bvraag hierover,

wie bepaalt wie de meest strijdlustige renner is? zijn daar objectieve criteria voor of is daar een soort jury voor?
oneindig...?
dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
pi_51754380
quote:
Op maandag 23 juli 2007 17:45 schreef Yestuuur het volgende:

[..]

Een n00bvraag hierover,

wie bepaalt wie de meest strijdlustige renner is? zijn daar objectieve criteria voor of is daar een soort jury voor?
Een subjectieve jury, het is namelijk opvallend vaak een Fransman.
sig verwijderd door FA
pi_51754486
quote:
Op maandag 23 juli 2007 17:45 schreef Yestuuur het volgende:

[..]

Een n00bvraag hierover,

wie bepaalt wie de meest strijdlustige renner is? zijn daar objectieve criteria voor of is daar een soort jury voor?
Daar is een jury voor, die dat elke dag beslist. En omdat de jury in de Tour de France natuurlijk uit Fransen bestaat zie je nog wel eens dat aanvallende Fransen sneller tot strijdlustigste renner worden uitgeroepen.
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
  maandag 23 juli 2007 @ 17:55:53 #49
160770 Yestuuur
Rex Gentium
pi_51754550
encore une n00bvraag, van praktische aard, hoeveel etappes zijn er nog voor de boeg, en na welke etappe is het klassement waarschijnlijk beslist? (ik weet dat ze kunnen vallen enzo. maar dan nog)
oneindig...?
dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
pi_51754753
quote:
Op maandag 23 juli 2007 17:55 schreef Yestuuur het volgende:
encore une n00bvraag, van praktische aard, hoeveel etappes zijn er nog voor de boeg, en na welke etappe is het klassement waarschijnlijk beslist? (ik weet dat ze kunnen vallen enzo. maar dan nog)
nog 5 etappes: 1 bergetappe, 2 vlakkere, 1 tijdrit en de rit naar parijs.
Meestal staat het klassement vast na de tijdrit komende zaterdag, in Parijs vinden er zelden nog verschuivingen plaats.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  maandag 23 juli 2007 @ 19:18:07 #51
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_51757029
quote:
Op maandag 23 juli 2007 17:52 schreef Cootz het volgende:

[..]

Daar is een jury voor, die dat elke dag beslist. En omdat de jury in de Tour de France natuurlijk uit Fransen bestaat zie je nog wel eens dat aanvallende Fransen sneller tot strijdlustigste renner worden uitgeroepen.
bullshit geloof ik.

Gewoon officials neem ik aan. Zoals er ook een jury is met offiicials over onreglementair sprinten etc.
Bij die sprint van Voskamp destijds zat Verbruggen in die jury.
pi_51758345
quote:
Op maandag 23 juli 2007 19:18 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

bullshit geloof ik.

Gewoon officials neem ik aan. Zoals er ook een jury is met offiicials over onreglementair sprinten etc.
Bij die sprint van Voskamp destijds zat Verbruggen in die jury.
Zat er ook geen Nederlandse dame in die jury een paar jaar terug? Maar volgens mij bestaat de meerderheid van die jury uit Fransen.
pi_51759260
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:04 schreef wimderon het volgende:
Topic voor Eduard37 dit
pi_51760686
quote:
Op maandag 23 juli 2007 18:02 schreef Gitanki het volgende:

in Parijs vinden er zelden nog verschuivingen plaats.
Tenzij je Vino bent
pi_51762978
quote:
Op maandag 23 juli 2007 20:50 schreef wimderon het volgende:

[..]

Tenzij je Vino bent




Nu al een klassieker
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_51770554
Hoe ziet de etappe naar Parijs er eigenlijk uit? Ook een vlakke rit neem ik aan?
What Would Goku Do
pi_51770689
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 00:42 schreef viagraap het volgende:
Hoe ziet de etappe naar Parijs er eigenlijk uit? Ook een vlakke rit neem ik aan?


Bijna helemaal vlak. Voor eventueel spektakel voor de laatste puntjes nog 2 klimmetjes 4e categorie, en 2 tussensprintjes.
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_51770693
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 00:42 schreef viagraap het volgende:
Hoe ziet de etappe naar Parijs er eigenlijk uit? Ook een vlakke rit neem ik aan?
Ja, altijd. Als slot nog wat rondjes door Parijs en finish op de Champs-Elysées.
sig verwijderd door FA
pi_51803826
ik heb nog wel iets:
Als een of meerdere renners uit het peleton demarreren, dan zitten er vrij snel volgwagens achter deze mannen. Hoe komen deze wagens zo snel langs het peleton?
pi_51803907
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 00:09 schreef luckass het volgende:
ik heb nog wel iets:
Als een of meerdere renners uit het peleton demarreren, dan zitten er vrij snel volgwagens achter deze mannen. Hoe komen deze wagens zo snel langs het peleton?
1. Claxon
2. Claxon
3. Claxon
4. Opschakelen
5. Gas
Thus, what is of supreme importance in war is to attack the enemy's strategy. - SUN TZU
pi_51803979
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 00:09 schreef luckass het volgende:
ik heb nog wel iets:
Als een of meerdere renners uit het peleton demarreren, dan zitten er vrij snel volgwagens achter deze mannen. Hoe komen deze wagens zo snel langs het peleton?
Hard toeteren. Ploegwagens mogen er trouwens niet tussen als de voorsprong kleiner is dan een minuut. Dan rijden er alleen wagens van de organisatie (rode wagens: jury / gele wagens: neutrale mechanicien / witte wagens: doktoren).
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_51804117
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 00:09 schreef luckass het volgende:
ik heb nog wel iets:
Als een of meerdere renners uit het peleton demarreren, dan zitten er vrij snel volgwagens achter deze mannen. Hoe komen deze wagens zo snel langs het peleton?
heb wel eens in zo'n ploegleiderswagen gezeten tijdens de eneco tour 2 jaar terug (bij Saunier Duval omdat Pinotti toen meereed). Je wil niet weten wat voor toestanden dat zijn . Je moet iig niet bang zijn anders schijt je van angst
  woensdag 25 juli 2007 @ 00:21:29 #63
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_51804157
Die autos rijden 120

(en het peloton gaat altijd wel ff aande kant)
pi_51804214
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 00:21 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Die autos rijden 120

(en het peloton gaat altijd wel ff aande kant)
120 valt wel mee. Maar ze kijken idd niet op een bumper, spiegel enzovoorts. Het is constant geconcentreerd blijven en blijven opletten en vooral je spiegelen in de gaten houden.

Ik zag toen wel Kirchen vallen over zo'n middenrug , pijnlijk
  FOK!fotograaf woensdag 25 juli 2007 @ 06:54:25 #65
73911 ultra_ivo
pi_51807417
Daarom moet je als je wielrennen live kijkt uitkijken waar je gaat staan. Vooral niet op een plek waar de weg net iets breder wordt, daar wordt zowat blind ingehaald door de volgwagens.
pi_51807674
Bolletjestrui is toch eerste doorkomst op top? Dus is het eigenlijk identiek aan groene trui, maar dan in de bergen?
pi_51807709
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 07:58 schreef knnth het volgende:
Bolletjestrui is toch eerste doorkomst op top? Dus is het eigenlijk identiek aan groene trui, maar dan in de bergen?
Dat klopt zo ruwweg wel. De eerste doorkomsten krijgen de punten. Hoeveel punten is afhankelijk van de moeilijkheidsgraad van de col. Als de col (mits van tweede categorie of hoger) de laatste beklimming van de dag is, zijn daar dubbele punten te verdienen.

De bolletjestrui gaat niet per se naar de beste klimmer, maar naar degene die in de bergen en op de heuvels de meeste punten bij elkaar fietst.
Thus, what is of supreme importance in war is to attack the enemy's strategy. - SUN TZU
pi_51807999
ok, thanks
pi_51808246
Dit jaar zijn er twee individuele tijdritten, maar voorheen was er toch ook altijd een ploegentijdrit? Als die er voorgaande jaren was, waarom is ie er dan nu niet meer?
  woensdag 25 juli 2007 @ 09:12:21 #70
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_51808309
En hoe zit dat nou precies met die voedertijden? Zijn dat de enige punten in de etappe waar renners überhaupt eten aangereikt mogen krijgen? En waarom is dat zo geregeld en niet op een andere manier (dat renners bijvoorbeeld op verzoek wat uit hun volgauto kunnen krijgen ofzo). En is de manier waarop het eten aanreiken gebeurt, niet bloedlink? Ik bedoel je: ze grissen met 50 km/h een tasje uit de klauwen van een gozer die op de weg staat.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_51808604
Hoe ziet een training van een wielerploeg eruit? Ik hoorde gisteren dat Rasmussen bijvoorbeeld in Mexico traint, en van Thomas Dekker weet ik dat hij in Italie bij die Italiaan train(de?). Hoe bewaar je als ploegleider dan het overzicht? Neem aan dat er ook genoeg gezamenlijke sessies zijn om de ploeg aan elkaar te laten wennen?
pi_51808675
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 09:29 schreef MaxPower het volgende:
Hoe ziet een training van een wielerploeg eruit? Ik hoorde gisteren dat Rasmussen bijvoorbeeld in Mexico traint, en van Thomas Dekker weet ik dat hij in Italie bij die Italiaan train(de?). Hoe bewaar je als ploegleider dan het overzicht? Neem aan dat er ook genoeg gezamenlijke sessies zijn om de ploeg aan elkaar te laten wennen?
Iedere ploeg heeft trainers die een trainingsprogramma opzetten. Dekker ging op eigen houtje naar Italie om met cecchini te trainen, hij maakte zijn trainingsschema's en dergelijke. DE ploegleider maakt meer de tactiek en dergelijke tijdens de wedstrijden en buiten trainingskampen laten ze de renners niet echt aan elkaar wennen ofzo
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_51808798
Vandaar dat ploegleiders dus vaak niet (lijken) te weten wat hun eigen renners uitvreten aan 'medische supplementen'.
pi_51808830
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 09:39 schreef MaxPower het volgende:
Vandaar dat ploegleiders dus vaak niet (lijken) te weten wat hun eigen renners uitvreten aan 'medische supplementen'.
daar hebben ze weer dokters voor he en die zullen bij de meeste ploegen inmiddels ook wel interne controles doen, maar ze weten niet alles wat hun renners uitvreten. Het beste zou dus zijn als ze gewoon op 1 plek met zn allen gingen trainen, maarja in nederland heb je geen bergen
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_51808858
Je kan met zijn allen naar Frankrijk verhuizen?
pi_51808931
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 09:42 schreef MaxPower het volgende:
Je kan met zijn allen naar Frankrijk verhuizen?
maar het blijft een Nederlandse ploeg natuurlijk, maarja zelfs dan kun je niet alles in de gaten houden
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_51810638
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 09:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En hoe zit dat nou precies met die voedertijden? Zijn dat de enige punten in de etappe waar renners überhaupt eten aangereikt mogen krijgen? En waarom is dat zo geregeld en niet op een andere manier (dat renners bijvoorbeeld op verzoek wat uit hun volgauto kunnen krijgen ofzo). En is de manier waarop het eten aanreiken gebeurt, niet bloedlink? Ik bedoel je: ze grissen met 50 km/h een tasje uit de klauwen van een gozer die op de weg staat.
Als ik het goed heb gaat het ongeveer zo: de ravitaillering (voedertijd) is inderdaad op een vooraf vastgesteld punt in de etappe, waar ze de welbekende etenszakjes krijgen uitgereikt. Ook bij de ploegleider kunnen ze drinken (en volgens mij ook eten, maar dat weet ik niet zeker) krijgen, tot de laatste 25 kilometer. Vaak zijn het de knechten die zich terug laten zakken naar de ploegleidersauto om daar proviand in te slaan (de zogenoemde waterdragers). Daarna mag dat niet meer. En ja, de manier van eten aanpakken ís bloedlink. Ook deze tour nog iemand onderuit zien gaan (weet niet meer precies wie t was) toen hij een etenszakje in zijn wiel kreeg.
pi_51810897
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 10:53 schreef TFFKABH het volgende:

[..]

Als ik het goed heb gaat het ongeveer zo: de ravitaillering (voedertijd) is inderdaad op een vooraf vastgesteld punt in de etappe, waar ze de welbekende etenszakjes krijgen uitgereikt. Ook bij de ploegleider kunnen ze drinken (en volgens mij ook eten, maar dat weet ik niet zeker) krijgen, tot de laatste 25 kilometer. Vaak zijn het de knechten die zich terug laten zakken naar de ploegleidersauto om daar proviand in te slaan (de zogenoemde waterdragers). Daarna mag dat niet meer. En ja, de manier van eten aanpakken ís bloedlink. Ook deze tour nog iemand onderuit zien gaan (weet niet meer precies wie t was) toen hij een etenszakje in zijn wiel kreeg.
Eten pakken ze normaal niet uit de auto, alleen als ze zo'n zakje missen ofzo.

Maar die zkajes aanpakken is natuurlijk gevaarlijk, maar toch gaat het dan niet zo vaak mis als je zou denken, volgens mij oefenen ze dat ook, want ze kunnen allemaal echt een aantal km fietsen zonder handen
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_51811044
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 11:02 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Eten pakken ze normaal niet uit de auto, alleen als ze zo'n zakje missen ofzo.

Maar die zkajes aanpakken is natuurlijk gevaarlijk, maar toch gaat het dan niet zo vaak mis als je zou denken, volgens mij oefenen ze dat ook, want ze kunnen allemaal echt een aantal km fietsen zonder handen
Dat oefenen ze in het wielerklasje van Marc Wauters.

Ik heb trouwens nog een NOOB vraag: "Waarom moet je eigenlijk blijven eten, ook als je geen trek hebt?"

Thus, what is of supreme importance in war is to attack the enemy's strategy. - SUN TZU
  woensdag 25 juli 2007 @ 11:10:07 #80
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_51811079
Eten wordt vaak genoeg uit de auto gepakt hoor. Gelletjes en suikers (voor hoever je dat eten kan noemen) maar soms pizzas en banaantjes enzo
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_51811182
Nou ik herhaal het maar even

Waarom is er dit jaar geen ploegentijdrit? Die was er voorgaande jaren toch wel?
pi_51811226
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 11:08 schreef UtrechtSlim het volgende:

[..]

Dat oefenen ze in het wielerklasje van Marc Wauters.

Ik heb trouwens nog een NOOB vraag: "Waarom moet je eigenlijk blijven eten, ook als je geen trek hebt?"

Je moet gewoon eten in t algemeen of je nu honger hebt of niet, meestal heb je door de hitte geen eetlust, maar je moet toch je energievoorraad bijvullen
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  woensdag 25 juli 2007 @ 11:16:08 #83
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_51811239
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 11:13 schreef harrejasses het volgende:

Nou ik herhaal het maar even

Waarom is er dit jaar geen ploegentijdrit? Die was er voorgaande jaren toch wel?
Omdat 'ie er gewoon niet inzit. Net als dat de Ventoux er niet altijd in zit.
Daarbij is de ploegentijdrit steeds onbelangrijker geworden. Van 100 km op de Olympische Spelen en een prestige strijd van veel ploegen tot aan een wannabe topkoers in Eindhoven
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_51811258
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 11:13 schreef harrejasses het volgende:

Nou ik herhaal het maar even

Waarom is er dit jaar geen ploegentijdrit? Die was er voorgaande jaren toch wel?
vorig jaar ook niet, maar dat is gewoon per jaar verschillend, het ene jaar een klimtt , andere keer ploegentt , soms niets. In de Giro was er ook geen ploegentt bijvoorbeeld, in de Vuelta geloof ik wel nog dit jaar
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  woensdag 25 juli 2007 @ 11:17:55 #85
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_51811282
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 11:16 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

In de Giro was er ook geen ploegentt bijvoorbeeld dit jaar
In de Giro dit jaar was er op de eerste dag een ploegentijdrit over het spectaculairste parcours OOIT van een TTT
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_51811344
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 11:17 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

In de Giro dit jaar was er op de eerste dag een ploegentijdrit over het spectaculairste parcours OOIT van een TTT
owja klopt
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_51811353
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 11:17 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

In de Giro dit jaar was er op de eerste dag een ploegentijdrit over het spectaculairste parcours OOIT van een TTT
De TTT als proloog vanaf een vliegdekschip toch ?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 25 juli 2007 @ 11:22:05 #88
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_51811399
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 11:20 schreef du_ke het volgende:

[..]

De TTT als proloog vanaf een vliegdekschip toch ?
Neuh vanaf een zandweggetje
En toen allemaal heuveltjes op en over, smalle bruggetjes waar geen autos door heen passen en als afsluiter nog een afdaling minstens zo link als die van de Poggio
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  woensdag 25 juli 2007 @ 11:22:12 #89
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_51811403
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 11:08 schreef UtrechtSlim het volgende:

[..]

Dat oefenen ze in het wielerklasje van Marc Wauters.

Ik heb trouwens nog een NOOB vraag: "Waarom moet je eigenlijk blijven eten, ook als je geen trek hebt?"

omdat 200 km fietsen met 45km/h heel veel energie vergt. Bij de meeste sporten ben je 1-2 uur bezig. Kan je lichaam prima aan zonder echt veel energie toe te voegen. Bij 2.5-3 uur en langer moet je gewoon eten omdat je anders je energie voorraad uitput en je een zogenaamde "hongerklop" krijgt. Dan wil je lichaam gewoon compleet niet meer en MOET je eten (als je dan al niet van je fiets geflikkert bent)
#things i do to people i love shouldn't be allowed#
pi_51811415
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 11:22 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Neuh vanaf een zandweggetje
En toen allemaal heuveltjes op en over, smalle bruggetjes waar geen autos door heen passen en als afsluiter nog een afdaling minstens zo link als die van de Poggio
en Gasparotto die Di Luca inhaalt op de streep
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_51811483
Ok bedankt! Ik dacht dat het gewoon elk jaar vaste prik was zo'n ploegentijdrit, maar daar ben ik een n00b voor natuurlijk
Dat ie er vorig jaar ook niet was wist ik dus niet want ik zat 6 weken in Zweden en daar hebben ze niks met de tour..
pi_51811522
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 11:24 schreef harrejasses het volgende:
Ok bedankt! Ik dacht dat het gewoon elk jaar vaste prik was zo'n ploegentijdrit, maar daar ben ik een n00b voor natuurlijk
Dat ie er vorig jaar ook niet was wist ik dus niet want ik zat 6 weken in Zweden en daar hebben ze niks met de tour..
Terwijl ze Magnus Backstedt hebben
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  woensdag 25 juli 2007 @ 11:26:34 #93
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_51811537
hushovd is toch zweed? oh nee dat is een noor
#things i do to people i love shouldn't be allowed#
pi_51812101
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 11:16 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Omdat 'ie er gewoon niet inzit. Net als dat de Ventoux er niet altijd in zit.
Daarbij is de ploegentijdrit steeds onbelangrijker geworden. Van 100 km op de Olympische Spelen en een prestige strijd van veel ploegen tot aan een wannabe topkoers in Eindhoven
Dit is gewoon UCI pesten wat ASO doet, die TTT in Eindhoven wordt niks zolang er geen in de Tour zit.
pi_51812543
quote:
De renners rijden in de neutrale zone.
Tisda? Was aan het begin van de etappe vandaag.
pi_51812604
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 11:59 schreef knnth het volgende:

[..]

Tisda? Was aan het begin van de etappe vandaag.
De wielrenners vertrekken meestal van een of ander marktplein in een stadje. Dat is de startplaats op papier, men rijdt dan vrij rustig naar een plek waar de echte start plaats vindt, vanaf die echte start zijn ook pas aanvallen enzo toegestaan.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_51812629
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 11:59 schreef knnth het volgende:

[..]

Tisda? Was aan het begin van de etappe vandaag.
daar rijden ze vanaf de start in totdat de officiele start wordt gegeven door Preud'homme. Na die zone mag je aanvallen etc
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_51812665
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 11:59 schreef knnth het volgende:

[..]

Tisda? Was aan het begin van de etappe vandaag.
Ze beginnen met rijden en pas na een paar kilometer is de echte start om eerst een beetje in te rijden. Die eerste paar kilometer is dan de neutrale zone.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_51812686
Drie keer beantwoord!!!
Het moet zeker bijna beginnen op TV.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_51812820
Eh, ze zijn al ene uur onderweg
pi_51816093
Een vraag over verschil in fietsen:

In de tijdrit gebruken ze andere fietsen dan in een normale etappe. Waarom is dat? Een tijdrit fiets is immers veel lager en aerodynmischer dan een koersfiets.

Ook valt me het verschil in wielen op tussen de tijdrit en de koersen. Nu zijn de wielen op de koersfietsen redelijk aangepast maar een wiel zorgt toch voor 10 tot 15 % van de luchtweerstand. Waarom gebruiken ze tijdens de etappes geen echte aerowielen? Ik doel niet op dichte wielen want die zijn een stuk zwaarder en kunnen soms zorgen dat je lastig stuurt.
Ik weet niet wat het is, maar het is me wat...
pi_51816627
Met een tijdritfiets kun je zowiezo niet zo goed een bergop en die steunen voor de aerodynamische houding zijn tijdens een normale rit NIET toegestaan
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  woensdag 25 juli 2007 @ 14:08:08 #103
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_51816929
en die tijdritfietsen zitten ontzettend kut, daar hou je het net een uur op uit maar meer ook niet en het is zeer oncomfortabel omdat ze heel stijf zijn, dus compleet geen vering
#things i do to people i love shouldn't be allowed#
pi_51817149
stijfheid heeft toch te maken met het materiaal? Waar ijzer behoorlijk stijf is, en carbon totaal niet?
pi_51817635
Ook een vraag:

Wat is die bus waar ze het (vooral tijdens bergetappes) over hebben? Kan me niet voorstellen dat er renners echt in een bus zitten namelijk
pi_51817802
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:29 schreef JeroenV het volgende:
Ook een vraag:

Wat is die bus waar ze het (vooral tijdens bergetappes) over hebben? Kan me niet voorstellen dat er renners echt in een bus zitten namelijk
De bus bestaat uit een groep renners die het tempo van de echte klimmers niet bij kunnen houden. Het is meestal een grote groep die totaan de finish zoveel mogelijk bij elkaar blijft en ook solidair is als er bepaalde renners niet meer kunnen volgen, dan gaat het tempo iets omlaag. Voorin de 'bus' wordt het tempo bepaald, het doel is om met z'n allen binnen de tijdslimiet binnen te komen. Meestal is het de laatste groep renners die in een bergetappe over de streep komt.
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_51817814
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:29 schreef JeroenV het volgende:
Ook een vraag:

Wat is die bus waar ze het (vooral tijdens bergetappes) over hebben? Kan me niet voorstellen dat er renners echt in een bus zitten namelijk
Het is een grote groep renners in een bergetappe en heet "bus" omdat het in een gestaag tempo de berg opdraait, een tempo dat iedereen kan volgen en toch hoog genoeg is om binnen de tijdslimiet te finishen. In het Italiaans heet het "gruppettö".
Thus, what is of supreme importance in war is to attack the enemy's strategy. - SUN TZU
  woensdag 25 juli 2007 @ 14:36:04 #108
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_51817845
Heeft ieder team een eigen gele trui mee met de eigen sponsoring daarop?
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_51817857
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:13 schreef knnth het volgende:
stijfheid heeft toch te maken met het materiaal? Waar ijzer behoorlijk stijf is, en carbon totaal niet?
Net andersom volgens mij.
pi_51818425
argh, nu weet ik het helemaal niet meer carbon wordt toch juist gebruikt voor klimfietsen, omdat het lekker licht is, maar niet voor sprinten, omdat je dan van links naar rechts zwabbert?
  FOK!fotograaf woensdag 25 juli 2007 @ 18:04:01 #111
73911 ultra_ivo
pi_51825672
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 09:42 schreef MaxPower het volgende:
Je kan met zijn allen naar Frankrijk verhuizen?
Vaak verhuizen wielrenners naar een plek waar ze veel keuzemogelijkheden hebben om te trainen. Zo wonen er in en om Maastricht aardig wat profs. Gewoon omdat ze dan alle kanten opkunnen qua trainen. En natuurlijk makkelijk samen kunnen trainen met andere renners. Dat hoeven niet de renners van hun eigen ploeg te zijn. Als toeschouwer is het altijd handig te weten wie trainingsmaatjes zijn, die zullen elkaar in de koers niet flikken.
  FOK!fotograaf woensdag 25 juli 2007 @ 18:07:28 #112
73911 ultra_ivo
pi_51825778
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:13 schreef knnth het volgende:
stijfheid heeft toch te maken met het materiaal? Waar ijzer behoorlijk stijf is, en carbon totaal niet?
Nee totaal niet. Je hebt ultrastijve staalframes (bijvoorbeeld Columbus Max) en superslappe carbonframes. En omgekeerd. En bij aluminiumframes is er een enorm verschil of je een superstijve Canyon hebt of een vaatdoek van een Alan. De constructeurs kunnen van ieder materiaal een fiets maken die op een bepaald doel is afgestemd. Dat is een wetenschap op zich. Verder speelt de geometrie een rol. Voor een criterium met ultrasnelel bochten heb je een hele andere geometrie nodig dan voor Parijs-Roubaix. Pak je de verkeerde geometrie dan ben je ofwel niet door de bocht te branden of je stuitert direct van de kasseien af. Er zijn hele boeken gevuld met theorieën hierover, dus ff uitleggen in een korte post is wat lastig.
pi_51825964
Okay, duidelijk, thnx!
  woensdag 25 juli 2007 @ 18:16:29 #114
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_51826021
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:36 schreef Bernard0s het volgende:
Heeft ieder team een eigen gele trui mee met de eigen sponsoring daarop?
Nee, de gele trui wordt vlak na de finish bedrukt met de sponsoring van de winnende renner
pi_51826585
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 18:16 schreef HenkBenzinetank het volgende:

[..]

Nee, de gele trui wordt vlak na de finish bedrukt met de sponsoring van de winnende renner
De gele trui die ze bij de finish aankrijgen is trouwens geen koerstrui. Maar inderdaad worden deze gewoon in alle haast bedrukt.
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_51834120
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:01 schreef MichelWuyts het volgende:
Met een tijdritfiets kun je zowiezo niet zo goed een bergop en die steunen voor de aerodynamische houding zijn tijdens een normale rit NIET toegestaan
Thnx voor de uitleg! Dat van die steunen wist ik dus niet maar is eigenlijk wel logisch. Tenminste, anders zou iedereen gewoon met die steunen gaan rijden... Ik moet overigens wel lachen als ik mensen zie fietsen met een normale fiets met van die steunen gemonteerd. Dan zitten ze volgens mij nog hoger dan wanneer ze de handvaten beetpakken :-)

en waarom gebruiken ze geen echte aerowielen tijdens de normale koers?
Ik weet niet wat het is, maar het is me wat...
  woensdag 25 juli 2007 @ 22:24:29 #117
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_51834308
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 18:37 schreef Cootz het volgende:

[..]

De gele trui die ze bij de finish aankrijgen is trouwens geen koerstrui. Maar inderdaad worden deze gewoon in alle haast bedrukt.
volgens mij was het zelfs zo dat dat ding wat ze aankrijgen bij de finish soms niet eens hun maat is. Maar ik weet niet eker of dat echt zo is
  woensdag 25 juli 2007 @ 22:27:26 #118
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_51834412
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 18:37 schreef Cootz het volgende:

[..]

De gele trui die ze bij de finish aankrijgen is trouwens geen koerstrui. Maar inderdaad worden deze gewoon in alle haast bedrukt.
Je kan het bij Rasmussen ook duidelijk zien aan het grote Nike logo, Rabo zelf maakt gebruikt van Agu als ik het goed heb.
pi_51835385
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 22:24 schreef HenkBenzinetank het volgende:

[..]

volgens mij was het zelfs zo dat dat ding wat ze aankrijgen bij de finish soms niet eens hun maat is. Maar ik weet niet eker of dat echt zo is
Klopt, Rasmussen verzoop er vandaag bijna in. Waarschijnlijk is dat ceremonieding gewoon een standaardmaat voor iedereen
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_51835474
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 22:18 schreef PaulusP het volgende:

[..]

en waarom gebruiken ze geen echte aerowielen tijdens de normale koers?
Zijn die niet veel zwaarder? Wel een verschil is dat die luchtweerstand natuurlijk in het peloton veel minder uit maakt.
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_51835689
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 22:56 schreef Cootz het volgende:

[..]

Zijn die niet veel zwaarder? Wel een verschil is dat die luchtweerstand natuurlijk in het peloton veel minder uit maakt.
Dichte wielen hebben bijna geen voordeel. Dan is nog het beste te kiezen voor gestroomlijnde spaken. Dat werd deze week ergens bij de NOS uitgelegd. Dacht de avondetappe met die uitleg over de fiets van Cavendish met die krachtopnemers in het crankstel.
  FOK!fotograaf woensdag 25 juli 2007 @ 23:11:59 #122
73911 ultra_ivo
pi_51836248
Helemaal dichte wielen zijn erg zijwindgevoelig. En behoorlijk oncomfortabel. Wielen met maar een paar spaken zijn alleen tijdens tijdritten toegestaan, vroeger werden Spinergy's gebruikt tijdens veldrijden en pelotonritten, dit ws gewoon te gevaarlijk. Er zijn al diverse konijnen en hazen gehalveerd tijdens het veldrijden. Je moet er niet aan denken dat er iemand met z'n arm tussen zo'n 4 spaaks mes komt.
De wat gewonere wielen zijn er in diverse varianten. De voorkeuren van de rijder en het parcours zijn belangrijk bij het kiezen van je wiel.
-Klassieke 36 spaaks wielen met vlakke velgen zijn erg comfortabel en zowat niet kapot te krijgen. 1e keus dus bij ritten op beroerde wegen zoals Parijs-Roubaix. Aerodynamisch zijn ze ook redelijk beroerd.
-Moderne wielen met zo rond de 28 spaken en vlakke velgen zijn licht en redelijk aerodynamisch zonder keihard te worden. Die worden veel door klimmers gebruikt.
-Moderne wielen met hoge velgen en 16-28 spaken zijn afhankelijk van de fabrikant redelijk licht tot zwaar. Ze zijn minder aerodynamisch dan een schijfwiel maar bieden nog altijd winst. Dit ten koste van het comfort.

Waar de verkeerde keuze van wiel en frame toe kan leiden zag je tijdens Gent-Wevelgem. Caspar probeerde de Kemmelberg (erg rottig liggende kasseien) af te dalen op een keiharde en lichte Canyon met Lightweight harde en lichte wielen. Dat lukte niet echt, hij ging plat op z'n gezicht omdat hij z'n fiets niet meer in de hand hield. Rijders met wat slappere frames en comfortabelere wielen gingen zonder problemen de Kemmelberg af.
pi_51836833
Ja, ik heb nog een n00bvraag: waarom zit deze mooie sport vol anticlimaxen? Teringzooi, ik heb liever dat Oranje met 3-0 van Duitsland verliest, dan deze faįadesport
pi_51839777
Ik snap het volgende niet:
Die Rasmussen bijvoorbeeld is Deens, praat geen Nederlands, maar zit toch in de Nederlandse Rabobank ploeg? Elk land heeft toch zn eigen ploeg of niet? Of is het zo netzoals met voetbal dat je buitenlandse spelers kan kopen ofzo ..
pi_51840000
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 00:24 schreef UncleSam het volgende:
Ik snap het volgende niet:
Die Rasmussen bijvoorbeeld is Deens, praat geen Nederlands, maar zit toch in de Nederlandse Rabobank ploeg? Elk land heeft toch zn eigen ploeg of niet? Of is het zo netzoals met voetbal dat je buitenlandse spelers kan kopen ofzo ..
Rasmussen reed voor CSC, maar is daar weggegaan. Je kan kopen enzo met geld bereik je veel
pi_51840136
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 00:24 schreef UncleSam het volgende:
Ik snap het volgende niet:
Die Rasmussen bijvoorbeeld is Deens, praat geen Nederlands, maar zit toch in de Nederlandse Rabobank ploeg? Elk land heeft toch zn eigen ploeg of niet? Of is het zo netzoals met voetbal dat je buitenlandse spelers kan kopen ofzo ..
Het is niet zo dat elk land 1 ploeg heeft. Het is in principe idd net als bij voetbal. Een sponsor, in ons geval Rabo start een team en koopt renners bij elkaar, de meesten zullen dan uit Nederland komen, maar om ook internationaal mee te doen zullen er ook buitenlanders meedoen. net zoals Ajax een buitenlandse spits koopt als ze hem in eigen land niet vinden. Belgie heeft daarnaast bv 2 ploegen : Predictor-Lotto en Quickstep innergetic en Frankrijk heeft er ook meerderen. (dan heb ik het over de pro tour) buiten de pro tour zijn er ook nog Continentale ploegen zoals SKil Shimano en waar ook de opleidingsploeg van rabobank toe behoort(die staat trouwens 1ste van de CT ploegen )
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  FOK!fotograaf donderdag 26 juli 2007 @ 06:52:36 #127
73911 ultra_ivo
pi_51843778
Rabobank is een voortzetting van een al langer bestaande ploeg. Een ploeg die ontstaan is als afsplitsing van het toenmalige TI-Raleigh bolwerk van ploegleider Peter Post. Een van zijn belangrijkste rijders, Jan Raas, ging weg en richtte een eigen ploeg op. Die reed eerder onder de sponsornamen Kwantum Hallen, Buckler en Wordperfect. Met Rabobank kreeg de ploeg een kapitaalkrachtige sponsor en ging groeien.
  Boks-Chick donderdag 26 juli 2007 @ 08:23:03 #128
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_51844212
quote:
Op maandag 23 juli 2007 09:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het afzien en de spanning in de koers. Het is echte sport waarbij mannen 4-5-6 uur lang compleet naar de tering gaan en de sterkste best gedoopte wint. dat vind ik mooi om te kijken.
naja, dat leek er dit jaar toch even op
lolwut
pi_51866028
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 08:23 schreef BrandX het volgende:

[..]

naja, dat leek er dit jaar toch even op [afbeelding]
Maar dan nog, als iedereen gebruikt zal iedereren nog even hard moeten trainen .In principe maakt het dus niks uit
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 00:46:19 #130
66261 0033
3.14159265456295141.3
pi_51874271
Kan iemand mij vertellen waar de verschillend gekleurde rugnummers voor dienen?

Zo heb ik bijv. Menchov al met een rood 'nummerbord' met witte cijfers zien rijden en rijd er ook regelmatig eentje met een gele met zwarte cijfers rond terwijl de rest gewoon wit met zwarte cijfers heeft??
pi_51874350
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:46 schreef 0033 het volgende:
Kan iemand mij vertellen waar de verschillend gekleurde rugnummers voor dienen?

Zo heb ik bijv. Menchov al met een rood 'nummerbord' met witte cijfers zien rijden en rijd er ook regelmatig eentje met een gele met zwarte cijfers rond terwijl de rest gewoon wit met zwarte cijfers heeft??
gele/zwarte = ploegenklassement
rood = strijdlust
witte = rijden de andere mee
  zaterdag 28 juli 2007 @ 16:17:49 #132
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_51914756
een iets lastigere n00b-vraag. Bereid iedereen zich op dezelfde manier voor op zo'n tijdrit? Zijn daar standaard tactieken voor of zijn er teams met een "geheime" voorbereiding die effectiever is? Ik zag Armstrong daar lopen bij Discovery en vroeg me af of hij eventueel een paar tricks-of-the-trade kon delen
I hate it here
pi_51914839
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 16:17 schreef Lann555 het volgende:
een iets lastigere n00b-vraag. Bereid iedereen zich op dezelfde manier voor op zo'n tijdrit? Zijn daar standaard tactieken voor of zijn er teams met een "geheime" voorbereiding die effectiever is? Ik zag Armstrong daar lopen bij Discovery en vroeg me af of hij eventueel een paar tricks-of-the-trade kon delen
Een tijdrit is niet zo'n groot tactiekspel.

Wel kun je je tijdrit indelen naar het parcours ( van tevoren het parcours verkennen en je laten inlichten ploeggenoten die eerder starten betreffende de wind, klimmetjes, bochten).
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 16:29:04 #134
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_51915014
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 16:21 schreef Gitanki het volgende:

[..]

Een tijdrit is niet zo'n groot tactiekspel.

Wel kun je je tijdrit indelen naar het parcours ( van tevoren het parcours verkennen en je laten inlichten ploeggenoten die eerder starten betreffende de wind, klimmetjes, bochten).
En technische details zo als houding, speciale fietsen, outfits, is dat allemaal wel gelijkwaardig tussen teams?
I hate it here
  FOK!fotograaf zaterdag 28 juli 2007 @ 17:00:24 #135
73911 ultra_ivo
pi_51915819
De kopmannen hebben vaak het allerbeste materiaal, maar alle materiaal van tegenwoordig is redelijk gelijkwaardig. De UCI heeft een paar jaar geleden de regels verscherpt qua tijdritfietsen, de meest extreme modellen mogen daarmee niet meer.
pi_51916520
De laatste etappe lijkt altijd zo gedirigeerd, met een massasprint op het eind. Zal dit morgen ook zo gaan, met drie renners op seconden afstand in het klassement? Wat is de verwachting voor morgen, wat betreft het type etappe dat het zal worden?
  FOK!fotograaf zaterdag 28 juli 2007 @ 17:34:17 #137
73911 ultra_ivo
pi_51916852
We hebben een paar jaar geleden een Ekimovje van, jawel, Vino gehad.
pi_51916936
Evans zal het waarschijnlijk niet proberen, omdat dat toch niet lukt. Enige mogelijkheid is vlak voor de finish demareren en dan zorgen dat hij 'los' is van het peleton zodat hij net een paar seconden + bonificatie pakt.

Het zou wel een geniaal plot zijn als Leipheimer vleugels heeft gekregen vandaag en zijn teammaat gewoon keihard naait door te demareren en te winnen morgen (wat hem nooit gaat lukken).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')