abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:12:28 #1
126146 Garudo
Kaizo Konpaku
pi_51654460


Scunthorpe United is een Engelse voetbalclub uit de stad Scunthorpe. De club werd in 1889 opgericht en stond ook een tijd bekend als Scunthorpe and Lindsey United. De bijnaam van Scunthorpe is The Irons en ze spelen hun wedstrijden in Glanford Park.

United sloot zich pas in 1950 aan bij de Football League en werd ingedeeld in de Third Division North (3de klasse). Na enkele seizoenen middenmoot werd de club 3de in 1954 en 1955. De eerste titel werd behaald in 1958 en promoveerde zo naar de Second Division, daar moest de club tegen degradatie vechten, maar langzaam ging het beter en in 1961 eindigde de club 9de. Een jaar later was Scunthorpe zelfs in de running voor promotie, maar in 1964 kwam er een abrupt einde aan de goede gang van zaken toen de club op de laatste plaats eindigde. Na enkele seizoenen werd de club daar ook laatste, officieel echter voorlaatste omdat Peterborough United 19 strafpunten kreeg wegens het uitbetalen van premies aan de spelers.

Ook in de Fourth Division leek het niet te vlotten en werden maar middelmatige plaatsen behaald tot 1972 toen de 4de plaats voldoende was voor promotie. Het verblijf in de Third Division was echter van korte duur en Scunthorpe werd opnieuw naar de kelder van de Football League verwezen. Het absolute dieptepunt kwam in 1974/75 toen de club allerlaatste werd. De volgende seizoenen ging het iets beter en naar het einde van de jaren 70 toe werd de betere middenmoot gehaald en in 1983 werd weer de voorlaatste plaats gehaald, het jaar erna promoveerde de club weer na een 4de plaats. De 21ste plaats op 24 was echter niet voldoende om het behoud te verzekeren. In 1988 en 1989 werd United 4de maar miste net de promotie. Het duurde tot 1999 vooraleer de club opnieuw promoveerde, maar ook dit keer was de promotie maar voor een seizoen. In 2004 was er opnieuw een dieptepunt toen de 22ste plaats behaald werd. In 2005 werd Scunthorpe dan 2de en promoveerde en deze keer kon de club wel standhouden in de 3de klasse (League One) en eindigde 12de.

Seizoen 2006/07 liep zeer goed voor de club en het werd al snel duidelijk dat Scunthorpe meedeed voor de titel die uiteindelijk gewonnen werd zodat de club promoveert naar de Championship.

Ik volg de club al 2 jaar waarin ik vorig jaar de club heel erg goed gevolgd hebt. Zelf vind ik het jammer dat aanvaller Billy Sharp dit jaar Scunthorpe heeft verlaten. Hij speelt nu bij Sheffield Utd. De club heeft voor mij een uitstraling van een echte engelse voetbalclub. Ik ben daarom ook van plan om is een keer een wedstrijd te bezoeken van Scunthorpe!


Glanford Park

Spelers:

1 GK Joe Murphy
2 DF Dave Mulligan
3 DF Kelly Youga (on loan from Charlton Athletic)
4 DF Andy Crosby
5 DF Izzy Iriekpen
6 DF Cliff Byrne
7 MF Matt Sparrow
8 MF Jim Goodwin
9 FW Paul Hayes
10 FW Martin Paterson
11 MF Ian Baraclough
14 FW Daniel McBreen
15 MF Cleveland Taylor
17 DF Marcus Williams
18 DF Andy Butler
19 FW Jonathan Forte
22 GK Josh Lillis
23 FW Kevan Hurst
25 FW Peter Winn
27 MF Ian Morris
29 DF Joe Wilcox

Sites
http://www.scunthorpe-united.co.uk/

Met dank aan Wikipedia
pi_51655060


Je moet maar lid worden van de supportersclub: http://sulsesc.com/join.php

Mooi logo heeft Scunthorpe trouwens.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')