pi_55252043
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
pi_55285529
quote:
Op woensdag 12 december 2007 08:21 schreef Spellmeista het volgende:
Mijn gevoel heeft me nog nooit in de steek gelaten en daar vertrouw ik op! Het is in mijn wereld bijna alles wat ik heb en waarop nogmaals: ik vertrouw. Ik ben wel eens diep gevallen door mijn gevoel te volgen en te denken dat het allemaal o zo normaal was. Echter ik kwam in een andere wereld terecht die niet iedereen heeft gezien. Noem me iemand met een kundalini ervaring die toendertijd verkeerd werd begrepen en is opgenomen in een ziekenhuis. Tegenwoordig leef ik in het hier en nu. Ik ben voor mijn gevoel zo zuiver als ik kan zijn. Wat ik nog meer wil: niks
Hiermee geef je totaal niet aan of je geinteresseerd bent of je gevoel klopt of het gewoon lijkt te kloppen. Wil je statistisch kijken of het gewoon toeval is, of wil je per se blijven geloven wat je gelooft ongeacht of het misschien niet kan kloppen? Waarom zou je het niet een keer serieus willen toetsen? Omdat de uitkomst misschien minder prettig kan zijn, of ben je bang dat het meten de magie van je systeem dan kapotmaakt?
quote:
Maar dat wilde ik juist zeggen..door training en concentratie kunnen we gezamelijk de realiteit veranderen. Als iedereen ninja zou worden zouden we in deze tijd allemaal stenen doormidden kunnen slaan. Als je dan kijkt naar het verleden, waar het niet kon is de realiteit verandert. Tada..de realiteit in het verleden ten op zichte van het heden veranderde.
Dat we de realiteit kunnen beinvloeden is hier niet het vraagstuk. Dat kan ik ook als ik de lamp op m'n bureau verplaats. Het gaat erom of we de realiteit op een paranormale manier kunnen beinvloeden die niet gewoon natuurkundig doodnormaal is. Het enige dat ik wil zeggen is: ALS dat kan, zou dat aantoonbaar moeten zijn in een experiment, en dat heeft nog nooit iemand gepresteerd. Daar moet je conclusies aan verbinden en daargaan naar nieuwe theorieen.
quote:
Ben ik het mee oneens. Ik vind namelijk dat je aan beiden geen speld kan vastknopen. Beide zijn experimenten zonder hun weerga.
Dus wetenschap heeft niet vrijwel alles mogelijk gemaakt dat we vandag kunnen en hebben? De methode heeft zichzelf toch wel inmiddels bewezen? Wat niets meer is dan: uitproberen. Jij vliegt ook in een vliegtuig, waarom doe je dat als je vindt dat er geen touw aan de wetenschap vast te knoppen is die dat mogelijk heeft gemaakt?
quote:
Omdat het nu eenmaal zo is. We zitten in het communicatie tijdperk. Heb je het nog niet in de gaten? Informatie is kennis..en waarom? Ja omdat het leuk is. Het is een goede "waste of time". Ik beroep me dagelijks op allerlei zaken, maar voor nu leef ik vooral in het nu. En zwaar is het om het nu zo aan te passen naar je wensen. Daar komt heel wat magie bij kijken.
Het is niet "eenmaal zo", het is iets dat bereikt is door een lange weg van experimenteren en logisch redeneren. Als alle mensen jouw leefwijze gevolgd zouden hebben, dan hadden we al die zaken helemaal niet.
De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
  zondag 16 december 2007 @ 03:13:02 #228
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_55307444
quote:
Zeker bedankt voor de tips. Ik heb deel 1 bekeken en ik moet zeggen, zeer bewonderbaarlijk.

Maar deze jongen staat bekend om zijn linkjes (hť Talon.Nl)

Het gaat over de smurfen en mutsen zogezegd. De muts(bijv. in de paddowereld, monnikskap)wordt gedragen door de smurfen bijv. omdat de stof DMT(het stofje wat actief is als je droomt)je bijv. mario laat spelen op een gamecube. Mario eet paddo'a waaronder de rode vliegenzwam. :
quote:
De mysterieuze leefwijze en de bijzondere verschijningsvormen en eigenschappen van paddenstoelen als de Vliegenzwam, hebben niet alleen schrijvers en vertellers van sprookjes, volksverhalen, sagen en legenden over de "kinderen der duisternis" tot de verbeelding gesproken.
In Europa en AziŽ werden Vliegenzwammen oorspronkelijk geassocieerd met kabouters, met het kwaad, met demonen en met insecten - met name vliegen- die met een aura van bijgeloof omgeven waren.
De hoeden van de Vliegenzwam waren een essentieel bestanddeel van brouwsels van heksen, waardoor zij op hun heksenbezems zouden kunnen vliegen. De kerstman met zijn rood met witte kledij zou dan ook het symbool zijn van iemand, die denkt hemelwaarts te kunnen vliegen met zijn, in een door het nuttigen van Vliegenzwammen veroorzaakte roes gehallucineerde, door rendieren getrokken arreslee. Rendieren blijken overigens ook wel een Vliegenzwammetje te lusten.
Met name de om hun hallucinogene eigenschappen bekend staande soorten als de Vliegenzwam hebben een rol gespeeld in religieuze rituelen (sjamanisme) en zijn in verband gebracht met het ontstaan van oude plaatselijke geloven en wereldgodsdiensten.
De waarschijnlijk pas na drogen ontstane hallucinogene stoffen bevattende Vliegenzwammen werden gegeten of opgelost gedronken om er hallucinaties of een roes mee op te wekken.
Het gebruik van de Vliegenzwam was aan de elite van de sjamanen voorbehouden zodat zij hun paranormale gaven konden versterken en als enige in contact met de goden konden treden. Hetzelfde gold voor onder invloed verkerende, wartaal uitslaande orakels en de hen omringende hogepriesters, die voor geld en gunsten de wartaal naar eigen inzicht en belang interpreteerden.
De Vliegenzwam is zowel uit de Germaanse mythologie (Edda), waarbij de vruchtlichamen zouden ontstaan uit het op de grond gevallen schuim uit de mond van het briesende paard van Wodan, als uit de Griekse mythologie als ambrozijn of godenspijs bekend. In het klassieke verhaal over het Gulden Vlies zou "gulden vlies" staan voor "wollige hoed", de hoed van de paddenstoel, die men in de oudheid als een godheid zag.
In de vroege ontwikkeling van het HindoeÔsme heeft de Vliegenzwam als de (vrucht)vleesgeworden god/drug Soma een belangrijke rol gespeeld. In de Rig Veda, de eeuwen oude Vedische geschriften, waarvan meer dan honderd van de duizend verzen aan Soma zijn gewijd, staat dat de god van de donder de vader was van Soma. De AriŽrs, die ruim drieŽneenhalve eeuw geleden vanuit het noorden de Indusvallei binnentrokken, introduceerden daar hun Soma-cultus. Het drinken van een aftreksel van de Vliegenzwam of Soma, "de steunpilaar van de hemelen", was een essentieel onderdeel van hun heilige ceremonieŽn.
Men zag in de doorgesneden, nog door het velum universale omsloten jonge Vliegenzwam (424C.jpg) de vrucht, die het (hallucinogene) zaad van de goden bevatte en die door hen als gift op aarde werd achtergelaten. De interne opbouw en struktuur stond model voor het hemelgewelf of hemeldak, waarbij de uitspreidende rode hoed of werd voorgesteld als de eikel van de penis, of als de moederschoot, waarin de penis binnendringt, steunend op en overeind gehouden door de steel of de schacht van de penis, die met zijn basis op aarde "als steunpilaar van de hemelen" funktioneerde.
Ook in het ontstaan van het christelijke geloof zou de verering en het gebruik van de Vliegenzwam een rol hebben gespeeld. De Engelse taalgeleerde Allegro, die deel uitmaakte van het team dat de Dode Zee-rollen onderzocht en vertaalde, beweert in zijn in 1970 verschenen boek "The Sacred Mushroom and the Cross", dat het christendom geen oorspronkelijke godsdienst is, maar is voortgekomen uit een vruchtbaarheidscultus rondom de Vliegenzwam, die in de bakermat van de belangrijkste religies en mythologieŽn, het oude SoemeriŽ (MesopotamiŽ) bestond en uit nog oudere vruchtbaarheidsriten was voortgekomen. Hij baseert zich hierbij op jarenlange vergelijkingen van de oorspronkelijke Hebreeuwse bijbelteksten met woorden uit de Soemerische en andere oude talen van het Midden-Oosten. In oude teksten trof hij door de joden overgeleverde, naar de "sproetige" of "rood met wit gevlekte" paddenstoel verwijzende namen aan voor het door aartsvader Jakob of Isral aan zijn oudste zoon Jozef geschonken "pronkgewaad", voor bijbelse figuren als Barnabas en voor Jezus gebruikte namen als de "Panter" en "Gevlekte huid". De tonsuur bij monniken zou bedoeld zijn geweest om de hallucinogene stof in het op de kaalgeschoren plek gelegde rode vlies via de hoofdhuid op te nemen.
Afbeeldingen van de Vliegenzwam (Amanita muscaria) als de boom der kennis van goed en kwaad in de hof van Eden, zijn te vinden op een verbleekt Romaans fresco in een kapel bij het kasteel van Plaincourault (13e eeuw) in Frankrijk. Waar Petrus en Jezus kruimels of stukjes van gebedeld voedsel op de grond strooiden of spuugden, zouden Vliegenzwammen zijn verschenen.
Het in melk of suikerwater gedrenkte rode vlies van de hoed van de mogelijk naar dit gebruik genoemde Vliegenzwam was ooit als vliegenverdelgingsmiddel populair. Linnaeus maakt in zijn "Reis door SkŚne" melding van hoe ook hij de Vliegenzwam als zodanig gebruikte, door de pulp van rottende vruchtlichamen op de muur van zijn verblijf te smeren, waarna : "De walgelijke beesten stierven alsof de pest uitgebroken was". Hij gaf de Vliegenzwam de latijnse soortnaam Amanita muscaria (muscaria = vlieg). Twee eeuwen later werd uit de Vliegenzwam het insecticide iboteninezuur geÔsoleerd.
Iboteninezuur wordt door droging omgezet in de psycho-actieve alkalode muscimol, die verantwoordelijk is voor een zodanige beÔnvloeding van het zenuwstelsel, dat een roes en hallucinaties optreden. Effecten als het tijdens religieuze vieringen in een collectieve roes geraken zijn eveneens voor volkeren uit Lapland en het noordoosten van SiberiŽ als de Korjaken beschreven. Als er onvoldoende paddenstoelen voorhanden waren, werd de urine van de bevoorrechten, die in ruime mate de drogerende reststoffen van verteerde Vliegenzwammen bevatte, door de minder bedeelden gedronken.
Ook in de Rig Veda staat het drinken van reststoffen van de Vliegenzwam bevattende urine als Soma-ritueel beschreven. De vreemde Engelse uitdrukking "getting pissed" voor dronken worden of in een alcoholroes geraken zou mogelijk met het oude gebruik van dergelijke urine drinken te maken kunnen hebben.
Tijdens de oorlog met de Noren aan het begin van de 19e eeuw, aten Zweedse soldaten voorafgaand aan de strijd "om zich moed in te "eten"" Vliegenzwammen. Ze sloten daarmee aan bij een oude traditie uit Kamtsjatka, waar een likeur van Vliegenzwammen en een Bastaardwederik werd gebrouwen, die mits matig gebruikt, kracht en moed gaf om gevaren of de vijand te trotseren. Het gebruik van de Vliegenzwam werd door de opkomst van sterk alcoholische dranken als wodka, waarmee men zich moed indronk, verdrongen.
Het effect van de consumptie van de Vliegenzwam zelf is terug te vinden in de vraag : "Heb je soms van de "Bolond Gomba" gegeten", die aan zich bizar gedragende Hongaren wordt gesteld en wat zoveel betekent als "Ben je nou helemaal gek geworden".Ook het feit, dat in een sommige talen het woord voor dronken worden letterlijk vertaald "paddenstoelig worden" is, wijst hierop..
Nadat ze bij de Beringstraat over waren gestoken zouden Siberische volkeren het gebruik van en de cultus rondom en het gebruik van de Vliegenzwam, hebben doorgegeven aan hun nazaten, de Canadese indianenvolkeren. Die gebruikten "oshtimisk wajashkwedo" (paddenstoel met rode hoed) als hallucinogeen. De Maya's van Midden-Amerika kenden de Vliegenzwam als "kakuljŠ-ikox" of bliksempaddenstoel, verwijzend naar hun god van de bliksem.
De hoed van de Vliegenzwam bevat geringe hoeveelheden muscarine (en muscazone) dat pas in veel grotere hoeveelheden dodelijk giftige is. Vergiftigingen met fatale afloop komen dan ook weinig voor.
In de homeopathie wordt een extract van de Vliegenzwam voor de behandeling van psoriasis en winterhanden gebruikt.
bron: http://www.soortenbank.nl/soorten.php?soortengroep=paddenstoelen&id=387

lees en huiver.

Dat Mario paddo's eet is misschien nog en eens niet zo vreemd(zou toeval kunnen zijn toch) , maar er zijn zat andere vb. die worden gegeven in het filmpje. Neem de smurfen. Raarste volkje ter wereld. Jawel mensen, in het filmpje zie je ze.

Nee, naar mijn mening is dit geen toeval. DMT en het spirituele gen, zijn er omdat vroeghaaah, ja vroegghhah
veel paddo's werden geslikt! Dat is de enige mogelijkheid based on facts.

En wat doen paddo's met je?? rarrrre dingen

[ Bericht 0% gewijzigd door Spellmeista op 16-12-2007 09:36:15 ]
pi_55307924
http://mushroom-atlantis.blogspot.com/

Dat kan ook

om maar over het initiatie proces van de verlichten te zwijgen
Voor sommige dingen moet je klaar zijn
  zondag 16 december 2007 @ 23:23:20 #230
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_55324791
Spellmeista, heb je nog een reactie op De ware reden dat de overheid paddo's wil verbieden ?
"I want to commit seppuku but I keep confusing it with bukkake."
Op donderdag 26 november 2009 18:37 schreef Spellmeista het volgende: Ik weet dat je van nick bent veranderd. Dr. Lenniger
  maandag 17 december 2007 @ 07:25:02 #231
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_55328775
komt nog, geduld (best wel druk)
  woensdag 19 december 2007 @ 21:00:10 #232
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_55398878
quote:
Op woensdag 12 december 2007 23:50 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Precies, dus waar gaat dat hele "law of attraction" verhaal dan over ?
Niks "je denkt jezelf naar de top", je gaat er maar voor werken.
En sorry, sommige dingen zijn nou eenmaal niet voor iedereen bereikbaar.
Jammer, heel naar, maar zo is het leven - mensen leren er maar mee omgaan.
[..]
Niet iedereen heeft in de gaten dat macht eigenlijk helemaal niks voorsteld en dat het simpelweg een illusie is. Sommige mensen, jah L.D. leven in de illusie dat geld hun machtig kan maken en dat daarmee de hele wereld aan hun voeten zal liggen. Natuurlijk speelt de media hier uitstekend op in. Money makes the world go round en in dit geval hoort de 'Law of Attraction' bij het ronddraaien. Daarom zal het me nog steeds niks verbazen als het merendeel van de bevolking een lap voor de ogen wordt gehouden. De 'Law of Attraction', waar gaat het over? Over nieuwe grenzen openbreken en ergens in geloven. Het zal me niks verbazen als sommige mensen dit hele succesverhaal onder de knie hebben, maar het zal me ook niks verbazen als bijna niemand het is gelukt.
quote:
Ik heb dagen waarop ik me goed voel, ik heb dagen waarop ik me minder voel, ik heb dagen waarop ik slechter geslapen heb, ik heb dagen met een kater, ik heb dagen waarop ik teveel gegeten heb, ik heb dagen waarop ik last heb van de warmte.

Maar wat dat in bobsnaam met een zogenaamd "hoger bewustzijn" te maken heeft weet ik niet, derhalve ontken ik het "hoger bewustzijn" gedeelte.
[..]
Mettertijd kom jij daar misschien nog wel achter.
quote:
Je bedoelt gewoon 'tevredenheid' en 'geluk' dus ?
[..]
Maar dan in zijn ultieme vorm
quote:
Joh da's een hoop gebabbel !
Ik zie geen enkele reden waarom je bepaalde dingen niet wetenschappelijk zou mogen bekijken.
Wetenschap is tenslotte niks meer of minder dan feiten van onzin proberen te scheiden om zo tot meer kennis te komen.
Iedereen die denkt dat dat een slecht idee is is in mijn ogen niet slim bezig
[..]
Ik zeg echter dat beide een experiment zijn begonnen waarvan het einde zoek is. Ik zeg niet dat de wetenschap slecht is. Ikzelf prefereer de spiritualitele aanpak van zaken met daarop een aardse realiteit.

Ik denk persoonlijk dat als je in een situatie als mij zou geraken je de wetenschap helemaal links zou laten liggen en vervolgens niet alles zou relativeren. Het is dan eerder jezelf mee laten voeren met de stroom en er zuiver uitkomen. Zeg me eens L.D. zonder al je geheimen..wat blijft er dan over van je?
quote:
Who cares ???
Ik care !!
Ik vind het geen probleem als mensen zich willen verliezen in hun eigen fantasiewereld, dat is je goed recht.
Maar op het moment dat aan andere mensen die fantasiewereld als werkelijkheid verkondigd gaat worden vergiftigt het de wetenschap.
Als dokters opeens weer in voodoo gaan geloven en stoppen met reguliere behandelingen waarvan we weten dat ze werken, en autocoureurs geen gordel meer dragen omdat denken ze beschermd te worden door "hun gids" of whatever vind ik dat een enorm kwalijke zaak,
en een achteruitgang voor de mensheid als geheel.
Ik vind dat we het verplicht zijn aan elkaar en toekomstige generaties om uit te zoeken hoe en waarom dingen werken, omdat we geen toekomst moeten willen baseren op onwetendheid en leugens.
[..]
Jij ervaart het misschien zo..voor mij is het eerder de omgekeerde wereld. Beide houden elkaar toch in stand dus je haald met je verhaal geen enkele spirituele leraar of lerares uit zijn/haar toestand. We leven in de Westerse wereld. Ik ben benieuwd wat jij had gedaan als je in een Afrikaans dorp had gezeten waar ze allerlei magische rituelen uitvoerden. Wat ik wil zeggen..je bent er min of meer mee opgegroeid. Aan jou de taak om je eigen weg te vinden. Als er een dokter extreem wil zijn en ineens zijn patiŽnten met magische spreuken gaat bezweren en zalfjes gaat geven..so be it..vroeger was het niet anders..een middeltje voor dit en een zalfje voor dat..en het werkte ook..

Dat de coureur met een gordel rijdt is eerder een angstinboezeming..de kans is weliswaar groot dat hij een ongeluk krijgt met zijn beroep, maar misschien haald hij wel nieuwe records als hij de gordel niet draagt en gaat hij net een stapje verder..
quote:
En dat is hun goed recht.
Ja, dat vind ik ook, maar vergis je niet L.D. lang niet iedereen denkt er hetzelfde over en vaak worden dit soort mensen juist in de steek gelaten. Wanneer je uit die illusie bent gestapt komt de wereld een stuk zwaarder op je dak..en ik moet zeggen dat ik het knap vind dat toch veel van dit soort mensen het volhouden en elke dag door juist positief in het leven te staan en in hunzelf te geloven er weer een mooie nieuwe dag van maken..

ps. Ik wilde de discussie wel een beetje lopende houden ik kon echter geen tijd vinden om eerder als nu te reageren..
  woensdag 19 december 2007 @ 23:23:50 #233
31101 _Led_
pi_55404049
quote:
Op woensdag 19 december 2007 21:00 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft in de gaten dat macht eigenlijk helemaal niks voorsteld en dat het simpelweg een illusie is. Sommige mensen, jah L.D. leven in de illusie dat geld hun machtig kan maken en dat daarmee de hele wereld aan hun voeten zal liggen.
Onzin, nu leg je me weer woorden in de mond.
Ik ben wel van mening dat een gebrek aan geld vaak ongelukkig maakt, maar dat is heel wat anders.
quote:
Natuurlijk speelt de media hier uitstekend op in. Money makes the world go round en in dit geval hoort de 'Law of Attraction' bij het ronddraaien. Daarom zal het me nog steeds niks verbazen als het merendeel van de bevolking een lap voor de ogen wordt gehouden. De 'Law of Attraction', waar gaat het over? Over nieuwe grenzen openbreken en ergens in geloven.
Oh, het is dus gewoon weer het zoveelste geloof dat je niks biedt behalve geloof ?
quote:
Het zal me niks verbazen als sommige mensen dit hele succesverhaal onder de knie hebben, maar het zal me ook niks verbazen als bijna niemand het is gelukt.
De mensen die het succesverhaal onder de knie hebben zijn de mensen die lezingen van een uur geven aan 100 'huisvrouwen' a 100 euro per persoon
quote:
Mettertijd kom jij daar misschien nog wel achter.
Aha, gewoon weer zo'n nikszeggende zweverige dooddoener ("dagen dat iedereen een hoger bewustzijn heeft, je weet wel wat ik bedoel") en als ik je vraag om uit te leggen wat je bedoelt kun je het niet - het is tenslotte een ondefinieerbaar "iets" dat gewoon altijd geroepen kan worden als je 'spiritueel' over wilt komen.
quote:
Maar dan in zijn ultieme vorm
Uhuh, gewoon tevredenheid en geluk dus
quote:
Ik zeg echter dat beide een experiment zijn begonnen waarvan het einde zoek is. Ik zeg niet dat de wetenschap slecht is. Ikzelf prefereer de spiritualitele aanpak van zaken met daarop een aardse realiteit.
Dus wat je zegt is "in tegenstelling tot dingen logisch benaderen en kijken hoe dingen werken, wil ik liever niet weten hoe dingen echt zitten maar blijf ik liever bij m'n eigen fantasie over dingen".
quote:
Ik denk persoonlijk dat als je in een situatie als mij zou geraken je de wetenschap helemaal links zou laten liggen en vervolgens niet alles zou relativeren. Het is dan eerder jezelf mee laten voeren met de stroom en er zuiver uitkomen.
Wat is die situatie dan ? Heb je een psychose gehad of psychische problemen ofzo ?
Als je er geen uitleg bij geeft kan ik natuurlijk verdomd weinig met zo'n uitspraak.
quote:
Zeg me eens L.D. zonder al je geheimen..wat blijft er dan over van je?
Uhm, ik natuurlijk. Waar gaat dit over ?
quote:
Jij ervaart het misschien zo..voor mij is het eerder de omgekeerde wereld.
Wat bedoel je, dat jij vindt dat de toekomst van de mensheid niet op kennis maar op onkunde, leugens en onzin gebaseerd moet worden ?
DAT is het tegenovergestelde van wat ik zeg !
quote:
Beide houden elkaar toch in stand dus je haald met je verhaal geen enkele spirituele leraar of lerares uit zijn/haar toestand.
We leven in de Westerse wereld. Ik ben benieuwd wat jij had gedaan als je in een Afrikaans dorp had gezeten waar ze allerlei magische rituelen uitvoerden.
Ja, en als ik in 1500 had geleefd had ik gedacht dat de aarde plat was.
Maakt dat het een feit ?

Ik snap wel dat als je zo opgroeit je denkt dat het zo zit, je hebt het tenslotte zo geleerd, maar dat maakt het niet waar.
quote:
Wat ik wil zeggen..je bent er min of meer mee opgegroeid. Aan jou de taak om je eigen weg te vinden. Als er een dokter extreem wil zijn en ineens zijn patiŽnten met magische spreuken gaat bezweren en zalfjes gaat geven..so be it..vroeger was het niet anders..een middeltje voor dit en een zalfje voor dat..en het werkte ook..
Aan jou de taak om uit te stijgen boven waar je in geboren bent ! Aan jou de taak om meer kennis te vergaren, om niet op het niveau te blijven hangen waar je in geboren bent !

Dokters waren vroeger kwakzalvers, jij wil zeggen dat als jij nu je been breekt je liever niet naar een ziekenhuis gaat maar liever door een bijlmer-tovenaar-dokter behandeld wordt ?

Ik vind dit verhaal echt bizar, als mensen dachten zoals jij hadden we nu nog in grotten geleefd

(Oh god, ik voel een "nou het was beter geweest als we nog in grotten hadden gewoond!" aankomen )
quote:
Dat de coureur met een gordel rijdt is eerder een angstinboezeming..de kans is weliswaar groot dat hij een ongeluk krijgt met zijn beroep, maar misschien haald hij wel nieuwe records als hij de gordel niet draagt en gaat hij net een stapje verder..
Wederom onzin, ik kan net zo goed zeggen dat ie zich veiliger voelt met z'n gordel en daarom harder durft te gaan.
Niet dat het ook maar iets met het punt te maken heeft, dat ik het een slecht iets vindt als mensen fantasie en onzin als waarheid gaan zien door een gebrek aan kennis.
quote:
Ja, dat vind ik ook, maar vergis je niet L.D. lang niet iedereen denkt er hetzelfde over en vaak worden dit soort mensen juist in de steek gelaten. Wanneer je uit die illusie bent gestapt komt de wereld een stuk zwaarder op je dak..en ik moet zeggen dat ik het knap vind dat toch veel van dit soort mensen het volhouden en elke dag door juist positief in het leven te staan en in hunzelf te geloven er weer een mooie nieuwe dag van maken..
Erg fijn voor die mensen dat ze toch in hun fantasiewereld blijven geloven ook al klopt er geen steek van hoor, ik snap best dat het voor sommige mensen makkelijker is dan omgaan met de realiteit.

[ Bericht 4% gewijzigd door _Led_ op 19-12-2007 23:31:22 ]
Op donderdag 26 november 2009 18:37 schreef Spellmeista het volgende: Ik weet dat je van nick bent veranderd. Dr. Lenniger
  donderdag 20 december 2007 @ 18:56:23 #234
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_55422715
quote:
Op woensdag 19 december 2007 23:23 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Onzin, nu leg je me weer woorden in de mond.
Ik ben wel van mening dat een gebrek aan geld vaak ongelukkig maakt, maar dat is heel wat anders.
[..]
Nu leg jij mij juist woorden in de mond! In welke alinea zeg ik dat geld gelukkig maakt of dat je bij gebrek aan geld ongelukkig zou moeten zijn? Ik zeg simpelweg dat er mensen zijn die met oogkleppen op leven. Deze mensen denken door "de top" te bereiken het ultieme bereikt te hebben. Ik geef gewoon aan dat die mensen er zijn. Misschien zijn dat juist de mensen die hun hele leven onbewust geleefd hebben?
quote:
Oh, het is dus gewoon weer het zoveelste geloof dat je niks biedt behalve geloof ?
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat het wel kan werken op heel veel vlakken omdat ik er zelf ook mee te maken heb gehad. Jij kunt het als een geloof beschouwen, voor mij is het echter een levenswijze. Zowel op sommige momenten, bewust als onbewust..
quote:
De mensen die het succesverhaal onder de knie hebben zijn de mensen die lezingen van een uur geven aan 100 'huisvrouwen' a 100 euro per persoon
[..]
Dat zou heel goed mogelijk zijn! Die mensen zitten er ook tussen, maar niet iedereen heeft de ambitie om hier winst uit te halen!
quote:
Aha, gewoon weer zo'n nikszeggende zweverige dooddoener ("dagen dat iedereen een hoger bewustzijn heeft, je weet wel wat ik bedoel") en als ik je vraag om uit te leggen wat je bedoelt kun je het niet - het is tenslotte een ondefinieerbaar "iets" dat gewoon altijd geroepen kan worden als je 'spiritueel' over wilt komen.
[..]
Ik zal je een seintje geven via de PM als het zover is!
quote:
Uhuh, gewoon tevredenheid en geluk dus
[..]
Veel en veel meer dan dat!
quote:
Dus wat je zegt is "in tegenstelling tot dingen logisch benaderen en kijken hoe dingen werken, wil ik liever niet weten hoe dingen echt zitten maar blijf ik liever bij m'n eigen fantasie over dingen".
[..]
Helemaal juist, ik vind mijn eigen ervaring een goede maatstaaf. Daarbij komt gevoel kijken vind ik!
quote:
Wat is die situatie dan ? Heb je een psychose gehad of psychische problemen ofzo ?
Als je er geen uitleg bij geeft kan ik natuurlijk verdomd weinig met zo'n uitspraak.
[..]
Psychotisch bestempeld; echter het was iets veel anders, dat wist ik al vanaf het begin! Zie het als de kenmerken van een psychose, maar in plaats daarvan een spirituele ervaring hebben die gevolgen heeft voor de rest van je leven. "De grote opruiming" van. Problemen groter maken dan dat ze zijn, vervolgens in een soort trance-fase terecht komen en de oplossing zoeken. Ik had een oplossing: slapen, alleen werd er inbreuk op mijn wil gemaakt door ook aan te dringen met medicijnen..en met aandringen bedoel ik: pushen totdat je gewoon toegeeft! Vervolgens in de ergste hel komen die men zich voor kan stellen.
quote:
Uhm, ik natuurlijk. Waar gaat dit over ?
[..]
dat je essentie je schone ik is en je in het "nu" kan leven als je al je gebreken/problemen/diepste geheimen hebt verteld.
quote:
Wat bedoel je, dat jij vindt dat de toekomst van de mensheid niet op kennis maar op onkunde, leugens en onzin gebaseerd moet worden ?
DAT is het tegenovergestelde van wat ik zeg !
[..]
Dat vind ik juist niet..mijn waarheid verschild enkel van die van jou!
quote:
Maakt dat het een feit ?
Nee, maar je dacht het wel
quote:
Ik snap wel dat als je zo opgroeit je denkt dat het zo zit, je hebt het tenslotte zo geleerd, maar dat maakt het niet waar.
[..]
Klopt, maar dat weet je dan ook niet In deze tijd weet jij met een doek voor je ogen ook nog lang niet alles..zelfde als ik waarschijnlijk..ik denk nog steeds dat er vroeger veel rare dingen gebeurden met paddo's. Misschien dat die grenzen toen veel vager waren..om 1 of andere reden. Het blijft nog steeds een totaal andere wereld met veel kennis.
quote:
Aan jou de taak om uit te stijgen boven waar je in geboren bent ! Aan jou de taak om meer kennis te vergaren, om niet op het niveau te blijven hangen waar je in geboren bent !
Een taak is een illusie. Ik heb geen taken op deze wereld. Ik heb geen taak om kennis te vergaren..als ik nu dood ga is het toch neutraal.
quote:
Dokters waren vroeger kwakzalvers, jij wil zeggen dat als jij nu je been breekt je liever niet naar een ziekenhuis gaat maar liever door een bijlmer-tovenaar-dokter behandeld wordt ?

Ik vind dit verhaal echt bizar, als mensen dachten zoals jij hadden we nu nog in grotten geleefd

(Oh god, ik voel een "nou het was beter geweest als we nog in grotten hadden gewoond!" aankomen )
[..]
Je doet het met wat er is..ik moet net zo goed mee..en zo slecht vind ik het ook nu weer allemaal niet.
quote:
Wederom onzin, ik kan net zo goed zeggen dat ie zich veiliger voelt met z'n gordel en daarom harder durft te gaan.
Niet dat het ook maar iets met het punt te maken heeft, dat ik het een slecht iets vindt als mensen fantasie en onzin als waarheid gaan zien door een gebrek aan kennis.
[..]
Dat is de vrijheid van de mens. "Fantasie en onzin" is het voor die degene het meemaakt helemaal niet. Die leven op een vele andere vibratie als jou. Waarschijnlijk zijn het meer gevoelsmensen.
quote:
Erg fijn voor die mensen dat ze toch in hun fantasiewereld blijven geloven ook al klopt er geen steek van hoor, ik snap best dat het voor sommige mensen makkelijker is dan omgaan met de realiteit.
Makkelijk is een klein woord uit jouw mond..reken maar dat het lang niet zo makkelijk is voor diegene die het juist moeilijk maken.
  vrijdag 21 december 2007 @ 01:07:28 #235
31101 _Led_
pi_55432345
quote:
Op donderdag 20 december 2007 18:56 schreef Spellmeista het volgende:

[..]
Nu leg jij mij juist woorden in de mond! In welke alinea zeg ik dat geld gelukkig maakt of dat je bij gebrek aan geld ongelukkig zou moeten zijn? Ik zeg simpelweg dat er mensen zijn die met oogkleppen op leven. Deze mensen denken door "de top" te bereiken het ultieme bereikt te hebben. Ik geef gewoon aan dat die mensen er zijn. Misschien zijn dat juist de mensen die hun hele leven onbewust geleefd hebben?
Sory, ik had je verkeerd begrepen, ik dacht dat je met "jah L.D." bedoelde dat IK had gezegd dat ik er zo over denk.
Mijn excuses.
quote:
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat het wel kan werken op heel veel vlakken omdat ik er zelf ook mee te maken heb gehad. Jij kunt het als een geloof beschouwen, voor mij is het echter een levenswijze. Zowel op sommige momenten, bewust als onbewust..
Eenlevenswijze is heel wat anders dan een wetmatigheid, en dat is zoals de "Law of attraction wordt gebracht.
"Als jij dit doet, gebeurt er dat".
Het is geen wetmatigheid, positief aan iets denken wil niet zeggen dat het gebeurt.
Denk maar aan de loterij of Angelina Jolie.
quote:
Dat zou heel goed mogelijk zijn! Die mensen zitten er ook tussen, maar niet iedereen heeft de ambitie om hier winst uit te halen!
Nee, de rest loopt er achteraan omdat ht ze het geloof geeft dat er meer is in het leven dan ze dachten, zodat ze zich niet zo beroerd voelen over hun saaie normale bestaan waarin ze niks bereikt hebben.
quote:
Ik zal je een seintje geven via de PM als het zover is!
Okee, en wat nou als jij zegt dat het een dag is van "hoger bewustzijn" en ik zeg dat het een dag is van een kater en niks-doen ?
quote:
Veel en veel meer dan dat!
Klinkt eerder manisch dan
quote:
Helemaal juist, ik vind mijn eigen ervaring een goede maatstaaf. Daarbij komt gevoel kijken vind ik!
Gevoel is zo subjectief en onbetrouwbaar als maar kan.
Gevoel bewijst niks, gevoel kan je een idee geven maar kan er net zo goed compleet naast zitten.
quote:
Psychotisch bestempeld; echter het was iets veel anders, dat wist ik al vanaf het begin!
Aha, okee dan
De rest van de psychoten is raar, maar jij niet, wat jij ziet en voelt is echt, heust !
Jouw hersentjes kunnen niet raar doen, daar kunnen geen stofjes te veel of te weinig in zitten.

Het is je goed recht om te denken dat jij speciaal bent en wat jij meemaakt echt is,
maar neem me niet kwalijk als ik geen reden zie om aan te nemen waarom jij de uitzondering tussen de psychoten zou zijn.
Helemaal als ik naar je uitspraak kijk over "die dagen met een hoger bewustzijn" en "veel meer dan dat!" over het geluk enzo, klinkt mij nogal manisch / psychotisch in de oren.
quote:
Zie het als de kenmerken van een psychose, maar in plaats daarvan een spirituele ervaring hebben die gevolgen heeft voor de rest van je leven. "De grote opruiming" van. Problemen groter maken dan dat ze zijn, vervolgens in een soort trance-fase terecht komen en de oplossing zoeken. Ik had een oplossing: slapen, alleen werd er inbreuk op mijn wil gemaakt door ook aan te dringen met medicijnen..en met aandringen bedoel ik: pushen totdat je gewoon toegeeft! Vervolgens in de ergste hel komen die men zich voor kan stellen.
Ik geloof best dat het voor jou allemaal enorm echt aanvoelde.
quote:
dat je essentie je schone ik is en je in het "nu" kan leven als je al je gebreken/problemen/diepste geheimen hebt verteld.
Da's een mooi streven.
quote:
Dat vind ik juist niet..mijn waarheid verschild enkel van die van jou!

Ik zeg dat ik het verkeerd vind om de toekomst van de mensheid te baseren op leugens en (zelf)bedrog, en dat het daarom verstandig is om uit te zoeken hoe dingen echt zitten. Dat is wat de wetenschap doet.
Jij wilt het tegenovergestelde daarvan zeg je...
quote:
Nee, maar je dacht het wel
Ik zie niet in hoe dat een argument is ???

jij zegt :
"Beide houden elkaar toch in stand dus je haald met je verhaal geen enkele spirituele leraar of lerares uit zijn/haar toestand. We leven in de Westerse wereld. Ik ben benieuwd wat jij had gedaan als je in een Afrikaans dorp had gezeten waar ze allerlei magische rituelen uitvoerden."

Ik zeg : "Iets geloven maakt het nog niet waar".

Jij zegt : "Nee maar je denkt het wel !"

Wat is nou je punt
quote:
Klopt, maar dat weet je dan ook niet In deze tijd weet jij met een doek voor je ogen ook nog lang niet alles..zelfde als ik waarschijnlijk..ik denk nog steeds dat er vroeger veel rare dingen gebeurden met paddo's. Misschien dat die grenzen toen veel vager waren..om 1 of andere reden. Het blijft nog steeds een totaal andere wereld met veel kennis.
En de manier om structuur in onze kennis aan te brengen (en die uit te breiden) is wetenschap.
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat er vroeger andere dingen met paddo's gebeurden dan nu.
Ik zie wel alle redenen waarom mensen het vroeger konden interpreteren als een godenwereld of iets dergelijks; zij hadden tenslotte niet de kennis die wij nu wel hebben over hoe de hersenen werken.
quote:
Een taak is een illusie. Ik heb geen taken op deze wereld. Ik heb geen taak om kennis te vergaren..als ik nu dood ga is het toch neutraal.
Prima, als jij vindt dat de wereld niet hoeft te verbeteren en je dus ongeinteresseerd bent is dat je goed recht.
Maar ik zie dan niet in waarom jij - die de wereld niet wilt verbeteren - dan spiritueel zou zijn, en ik - die de wereld wel wil verbeteren door hem te baseren op feiten en niet op onzin - niet of minder spiritueel.
quote:
Je doet het met wat er is..ik moet net zo goed mee..en zo slecht vind ik het ook nu weer allemaal niet.
Lekker makkelijke uitvlucht...
"Nou ik ben tegen wetenschap, maar ik wil wel graag gebruik maken ervan en alles wat er uit voortvloeit !"
Da's met een bontjas aan roepen dat je tegen de jacht bent, "maar mijn jas zit nou eenmaal zo lekker".
quote:
Dat is de vrijheid van de mens. "Fantasie en onzin" is het voor die degene het meemaakt helemaal niet. Die leven op een vele andere vibratie als jou. Waarschijnlijk zijn het meer gevoelsmensen.
Dat zeg ik, dat is hun goed recht, maar ik vind het een kwalijk iets als de mensheid zich wentelt in onwetendheid en geen interesse heeft om de wereld beter te maken voor de toekomstige generaties.
En dat beter maken doen we in mijn ogen door waarheidsbevinding, niet door onze kinderen te indoctrineren met onzin omdat we geen zin hebben om uit te zoeken hoe het echt zit.
quote:
Makkelijk is een klein woord uit jouw mond..reken maar dat het lang niet zo makkelijk is voor diegene die het juist moeilijk maken.
"het is niet makkelijk voor mensen voor wie het moeilijk is"
Joh, wat een uitspraak

[ Bericht 1% gewijzigd door _Led_ op 21-12-2007 02:00:38 ]
pi_55432835
Beste L. Denninger, ik ben helemaal niet blij met jou, en wel hierom: je staat gewoon niet open voor spirituele mogelijkheden... nee geintje, ik vind het jammer dat wij over volgens mij vrijwel alles hetzelfde denken, maar dat jij het steeds veel beter weet te verwoorden dan ik, I've met my match, nu kan ik rusten en me eindelijk begeven naar m'n laatste rustplaats...
De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
  vrijdag 21 december 2007 @ 04:50:57 #237
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_55433586
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 01:07 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Sory, ik had je verkeerd begrepen, ik dacht dat je met "jah L.D." bedoelde dat IK had gezegd dat ik er zo over denk.
Mijn excuses.
[..]
Dat kan..excuses uiteraard aanvaard
quote:
Eenlevenswijze is heel wat anders dan een wetmatigheid, en dat is zoals de "Law of attraction wordt gebracht.
"Als jij dit doet, gebeurt er dat".
Het is geen wetmatigheid, positief aan iets denken wil niet zeggen dat het gebeurt.
Denk maar aan de loterij of Angelina Jolie.
[..]
Ja, k maar het kan een bewuste levensinstelling zijn: dit is voor iedereen anders. De essentie is dat het een wetmatigheid is. Echter de kern van "the Law" gaat uit van het relativeren van het gegeven in je dagelijkse bezigheden.
quote:
Nee, de rest loopt er achteraan omdat ht ze het geloof geeft dat er meer is in het leven dan ze dachten, zodat ze zich niet zo beroerd voelen over hun saaie normale bestaan waarin ze niks bereikt hebben.
[..]
Dit is onzin, hoe weet jij nu dat "de rest" omwille van die redenen "the Law" gebruikt? Dat kunnen wel tig redenen zijn!
quote:
Okee, en wat nou als jij zegt dat het een dag is van "hoger bewustzijn" en ik zeg dat het een dag is van een kater en niks-doen ?
[..]
Als die dag komt piep jij wel anders!
quote:
Gevoel is zo subjectief en onbetrouwbaar als maar kan.
Gevoel bewijst niks, gevoel kan je een idee geven maar kan er net zo goed compleet naast zitten.
[..]
Ja, klopt helemaal wat je hier zegt, maar daarintegen kan je gevoel zo betrouwbaar zijn als het maar kan..aan de andere kant hoef je er natuurlijk niet compleet naast te zitten. Je gevoel is alles wat jou verbind als persoon met je ik en je vertrouwen in jezelf. Dat vind ik persoonlijk essentiŽl in dit leven.

Ik bedoel wat als jij iets meemaakt waarvan je gevoel zegt dat het 100% is wat jij denkt..100 mensen zeggen dat het wat anders is. Ik vertrouw dan op mijn gevoel; ik zie dat het niets anders is bij jou..als ik 100 spirituele mensen tegenover je zet klamp jij je nog vast aan de wetenschap en jouw gevoel. Dus in wijze doe jij niks anders..ik ben slechts 1 van die honderd.
quote:
Aha, okee dan
De rest van de psychoten is raar, maar jij niet, wat jij ziet en voelt is echt, heust !
Jouw hersentjes kunnen niet raar doen, daar kunnen geen stofjes te veel of te weinig in zitten.

Het is je goed recht om te denken dat jij speciaal bent en wat jij meemaakt echt is,
maar neem me niet kwalijk als ik geen reden zie om aan te nemen waarom jij de uitzondering tussen de psychoten zou zijn.
Helemaal als ik naar je uitspraak kijk over "die dagen met een hoger bewustzijn" en "veel meer dan dat!" over het geluk enzo, klinkt mij nogal manisch / psychotisch in de oren.
[..]
Ja, dat komt omdat jij het anders bekijkt als ik. Een kundalini ontwaking(heb even een goede website voor je opgezocht)is een proces waarbij de oorzaak bij jezelf kan liggen. Het is ontzettend goed te verwarren met de kenmerken die een psychose met zich meebrengt. Verschillen zijn moeilijk te vinden behalve dat de "patiŽnt" waarbij de kundalini ontwaakt meer communicatief is in het delen van zijn/haar ervaringen. Daarbij komt ook dat in een authentiek kundalini-proces de activiteit van de kundalini energie niet meer ophoudt. In een kundalini proces is de energie, met haar pieken en dalen altijd voelbaar.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kundalini
quote:

Ik zeg dat ik het verkeerd vind om de toekomst van de mensheid te baseren op leugens en (zelf)bedrog, en dat het daarom verstandig is om uit te zoeken hoe dingen echt zitten. Dat is wat de wetenschap doet.
Jij wilt het tegenovergestelde daarvan zeg je...
[..]
[quote]
Nee, dat zeg ik niet..ik zeg dat mijn waarheid enkel verschilt. Ik kan toch ook net zo goed niet in leugens en bedrog willen geloven? Misschien zijn er wel bepaalde zaken die van ons tweeŽn overlappen, echter ik zeg dat mijn waarheid verschild met die van jou en dat kunnen al kleine dingen zijn. Zet een andere willekeurige user tegenover je en zijn/haar waarheid verschild met die van jou. We hebben toch een verschillende mening over zaken. Ik denk nog steeds dat vroeger of misschien wel in de toekomst er ongelovelijke zaken bereikt waren/zijn met paddo's. Dat gegeven, waar ik me sterk voor maak doet echter niks af aan de waarheid dat de aarde ronddraait en dat er een Spits en de Metro in de trein liggen.

[quote]
Ik zie niet in hoe dat een argument is ???

jij zegt :
"Beide houden elkaar toch in stand dus je haald met je verhaal geen enkele spirituele leraar of lerares uit zijn/haar toestand. We leven in de Westerse wereld. Ik ben benieuwd wat jij had gedaan als je in een Afrikaans dorp had gezeten waar ze allerlei magische rituelen uitvoerden."

Ik zeg : "Iets geloven maakt het nog niet waar".

Jij zegt : "Nee maar je denkt het wel !"

Wat is nou je punt
[..]
Dat jij zegt:
quote:
quote:
En de manier om structuur in onze kennis aan te brengen (en die uit te breiden) is wetenschap.
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat er vroeger andere dingen met paddo's gebeurden dan nu.
Ik zie wel alle redenen waarom mensen het vroeger konden interpreteren als een godenwereld of iets dergelijks; zij hadden tenslotte niet de kennis die wij nu wel hebben over hoe de hersenen werken.
[..]
Vroeger ging het naar mijn mening veel verder als alleen maar intrepreteren!!!! Neem als vb. de maya cultuur, die hadden meer verstand van de sterren als dat wij nu hadden en sommige zaken die hun bedacht hebben waren met hun "beperkte kennis" in deze tijd haast niet te geloven. Om maar een vb. te geven..dan niet te spreken over andere culturen en hun vermogens!
quote:
Prima, als jij vindt dat de wereld niet hoeft te verbeteren en je dus ongeinteresseerd bent is dat je goed recht.
Maar ik zie dan niet in waarom jij - die de wereld niet wilt verbeteren - dan spiritueel zou zijn, en ik - die de wereld wel wil verbeteren door hem te baseren op feiten en niet op onzin - niet of minder spiritueel.
[..]
Voor mij is het om het even. Ik kan de wereld wel verbeteren op mijn manier, maar er zit geen meerwaarde aan het feit dat ik toch al leef. Ik wordt er niet gelukkiger of vrolijker van. Ik neem mijn gedachten niet mee in mijn graf.
quote:
Lekker makkelijke uitvlucht...
"Nou ik ben tegen wetenschap, maar ik wil wel graag gebruik maken ervan en alles wat er uit voortvloeit !"
Da's met een bontjas aan roepen dat je tegen de jacht bent, "maar mijn jas zit nou eenmaal zo lekker".
[..]
Das rooien met wat je hebt, niks anders. Ik heb toch geen andere keus? Ik kan mezelf wel van kant maken, maar dat lijkt me ook niet de oplossing. Ik ben naar mijn mening simpelweg neutraal in een bepaalde tijd gekomen..dan moet je het zien te doen met wat je hebt en krijgt. Dan ga je niet bidden voor meer van die wetenschap, dan kijk je wat er gebeurt en het is vaak aanpassen geblazen.
quote:
Dat zeg ik, dat is hun goed recht, maar ik vind het een kwalijk iets als de mensheid zich wentelt in onwetendheid en geen interesse heeft om de wereld beter te maken voor de toekomstige generaties.
En dat beter maken doen we in mijn ogen door waarheidsbevinding, niet door onze kinderen te indoctrineren met onzin omdat we geen zin hebben om uit te zoeken hoe het echt zit.
[..]
Om even ontopic te blijven: jij weet nog steeds niet wat er vroeger gebeurt is met paddo's!! Je was er niet bij en kunt er dus helemaal niks aan vastknopen. Ik denk dat wat ze vroeger "uitzochten" met paddo's vele malen groter is en misschien wel meer individueel, maar nogmaals:
quote:
hoe het echt zit
Hoe weet jij dat nu weer?!!
quote:
"het is niet makkelijk voor mensen voor wie het moeilijk is"
Joh, wat een uitspraak
Ja, zet hem maar in de dikke van dale met een punt erachter!
  vrijdag 21 december 2007 @ 07:54:33 #238
31101 _Led_
pi_55434076
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 04:50 schreef Spellmeista het volgende:
Ja, k maar het kan een bewuste levensinstelling zijn: dit is voor iedereen anders. De essentie is dat het een wetmatigheid is.
Het is GEEN wetmatigheid !
Het WERKT simpelweg niet zo - hoe positief ik ook denk, Angelina Jolie zal NIET opeens voor m'n deur verschijnen.
quote:
Dit is onzin, hoe weet jij nu dat "de rest" omwille van die redenen "the Law" gebruikt? Dat kunnen wel tig redenen zijn!
De enige reden waarom mensen opeens zo'n hype oppakken is omdat ze hopen dat het werkt en ze er dus beter op zullen worden.
quote:
Als die dag komt piep jij wel anders!
Jij zegt dat er al eerder van die dagen zijn geweest maar ik heb er nooit iets van gemerkt.
Waarom zou ik de volgende keer ineens anders piepen ?
quote:
Ja, klopt helemaal wat je hier zegt, maar daarintegen kan je gevoel zo betrouwbaar zijn als het maar kan..aan de andere kant hoef je er natuurlijk niet compleet naast te zitten.
Wat is dit voor logica ??
"Ja je gevoel kan er naast zitten maar kan ook zo betrouwbaar zijn als maar kan"

Wat je dus zegt is "ja de ene keer zit het goed, de andere keer niet".
Kortom, je gevoel is niet enorm betrouwbaar.
quote:
Je gevoel is alles wat jou verbind als persoon met je ik en je vertrouwen in jezelf. Dat vind ik persoonlijk essentiŽl in dit leven.
Nee, je gevoel is NIET het enige dat jou verbind "als persoon met je ik".
Je hebt ook nog je verstand.
En waar het om gaat is dat je een juiste balans weet te vinden tussen die twee.
Je verstand en logica compleet weggooien is net zo dom als je gevoel weggooien.
quote:
Ik bedoel wat als jij iets meemaakt waarvan je gevoel zegt dat het 100% is wat jij denkt..
Kan je gevoel ook zeggen dat het niet is wat je denkt dan ? Als dat zo was zou je dat toch niet denken ?
Je denkt wat je gevoel je ingeeft, daarnaast kun je logisch redeneren of wat je gevoel je ingeeft ook zou kunnen kloppen.
quote:
100 mensen zeggen dat het wat anders is. Ik vertrouw dan op mijn gevoel
Ik niet, ik ga dan toch echt eerst met m'n verstand aan de slag.
quote:
ik zie dat het niets anders is bij jou..als ik 100 spirituele mensen tegenover je zet klamp jij je nog vast aan de wetenschap en jouw gevoel. Dus in wijze doe jij niks anders..ik ben slechts 1 van die honderd.
Nee, het verschil is of die 100 mensen hun stelling ook kunnen onderbouwen.
En als die 100 spirituele mensen hun stellingen inderdaad solide konden onderbouwen, hoe hadden we die dan genoemd ?
Precies, wetenschappers
quote:
Ja, dat komt omdat jij het anders bekijkt als ik. Een kundalini ontwaking(heb even een goede website voor je opgezocht)is een proces waarbij de oorzaak bij jezelf kan liggen. Het is ontzettend goed te verwarren met de kenmerken die een psychose met zich meebrengt. Verschillen zijn moeilijk te vinden behalve dat de "patiŽnt" waarbij de kundalini ontwaakt meer communicatief is in het delen van zijn/haar ervaringen. Daarbij komt ook dat in een authentiek kundalini-proces de activiteit van de kundalini energie niet meer ophoudt. In een kundalini proces is de energie, met haar pieken en dalen altijd voelbaar.
Yup, weer zo'n verhaal waar geen enkele wetenschappelijke (lees: solide, beargumenteerde) basis voor is.
quote:
Nee, dat zeg ik niet..ik zeg dat mijn waarheid enkel verschilt. Ik kan toch ook net zo goed niet in leugens en bedrog willen geloven? Misschien zijn er wel bepaalde zaken die van ons tweeŽn overlappen, echter ik zeg dat mijn waarheid verschild met die van jou en dat kunnen al kleine dingen zijn. Zet een andere willekeurige user tegenover je en zijn/haar waarheid verschild met die van jou.
Ik heb je toch echt zien schrijven dat je tegen de wetenschap was.
quote:
Dat jij zegt:
Ik snap nog steeds je punt niet.
Ik zeg dat ik een hekel heb aan het baseren van de toekomst op onzin en onkunde.
Jij roept vervolgens "Nou, als je in afrika had gewoond had je ook in rare dingen geloofd !"

Wil dat zeggen dat omdat er mensen zijn die minder kennis hebben dan wij, we zelf ook maar moeten stoppen met het uitbreiden van kennis ?
Wat wil je nou zeggen met dat verhaal van "nou, als je zelf in afrika had gewoond had je er ook in geloofd!" ?
quote:
Vroeger ging het naar mijn mening veel verder als alleen maar intrepreteren!!!! Neem als vb. de maya cultuur, die hadden meer verstand van de sterren als dat wij nu hadden
Populair fabeltje.
We hebben nu veel meer verstand van de cosmos dan de Maya-cultuur ooit gehad heeft.
quote:
en sommige zaken die hun bedacht hebben waren met hun "beperkte kennis" in deze tijd haast niet te geloven. Om maar een vb. te geven..dan niet te spreken over andere culturen en hun vermogens!
Ze hebben zeker bijzondere dingen verricht, maar ook weer niets onmogelijks.
(Ik heb zelf 2 jaar geleden de Maya-route gedaan door Mexico, Guatamala, Honduras en Belize )
Mensen waren vroeger niet dommer dan nu hoor, ze hadden alleen heel andere middelen.
Dus werden er andere oplossingen voor problemen gevonden, oplossingen waar we nu niet direkt op zouden komen omdat we nu simpelweg simpelere of snellere oplossingen kunnen bedenken met alles wat ons nu ter beschikking staat.
quote:
Das rooien met wat je hebt, niks anders. Ik heb toch geen andere keus?
Really ????
Je MOET naar een ziekenhuis, je moet VERPLICHT een computer gebruiken ?
Onzin, je loopt er over te zeiken maar ondertussen pluk je maar graag de vruchten er van.
Ik heb iemand van greenpeace nog nooit horen zeggen dat ie wel een bontjas MOET dragen.
quote:
Ik kan mezelf wel van kant maken, maar dat lijkt me ook niet de oplossing. Ik ben naar mijn mening simpelweg neutraal in een bepaalde tijd gekomen..dan moet je het zien te doen met wat je hebt en krijgt. Dan ga je niet bidden voor meer van die wetenschap, dan kijk je wat er gebeurt en het is vaak aanpassen geblazen.
Waarom zou je zelf niet een beetje meehelpen de wereld beter te maken door kennis uit te breiden en goed aan te wenden ?
quote:
Om even ontopic te blijven: jij weet nog steeds niet wat er vroeger gebeurt is met paddo's!! Je was er niet bij en kunt er dus helemaal niks aan vastknopen.
So..?
Ik ben vroeger ook niet bij de noormannen geweest, toch is dat geen reden om aan te nemen dat Thor echt op een kar door de lucht sjeesde en bliksems naar beneden smeet.

Ik heb verstand en kennis, en ik kan dus een redelijk beeld vormen.

Er is geen reden om aan te nemen dat paddo's vroeger een ander effect gehad zouden hebben dan nu,
er is ALLE reden om aan te nemen dat mensen toen de effecten heel anders interpreteerden door onwetendheid.
quote:
Ik denk dat wat ze vroeger "uitzochten" met paddo's vele malen groter is en misschien wel meer individueel, maar nogmaals:
[..]

Hoe weet jij dat nu weer?!!
Dat is wat wetenschap doet !
NIET zomaar alles klakkeloos geloven, maar TESTEN en ONDERZOEKEN.
quote:
Ja, zet hem maar in de dikke van dale met een punt erachter!
Onder het kopje "logica' zeker
"mensen die het moeilijk hebben hebben het niet makkelijk" ....
  vrijdag 21 december 2007 @ 08:29:22 #239
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_55434334
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 07:54 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Het is GEEN wetmatigheid !
Het WERKT simpelweg niet zo - hoe positief ik ook denk, Angelina Jolie zal NIET opeens voor m'n deur verschijnen.
[..]
Die kans zit er echter wel degelijk in..wetenschappelijk gezien zou het mogelijk kunnen zijn. Dus ik zeg dat het wel een wetmatigehid is en dat je erna kunt leven..
quote:
De enige reden waarom mensen opeens zo'n hype oppakken is omdat ze hopen dat het werkt en ze er dus beter op zullen worden.
[..]
, maar niet zoals jij hiervoor zei dat ze het alleen voor geld doen! Je haald je eigen stelling achteruit door deze zin te plaatsen.
quote:
Jij zegt dat er al eerder van die dagen zijn geweest maar ik heb er nooit iets van gemerkt.
Waarom zou ik de volgende keer ineens anders piepen ?
[..]
Omdat ik jou op zo'n dag er bewust van ga maken. Via de PM van FOK!
quote:
Wat is dit voor logica ??
"Ja je gevoel kan er naast zitten maar kan ook zo betrouwbaar zijn als maar kan"
Superlogica..is gewoon het meest logische wat er is.
quote:
Wat je dus zegt is "ja de ene keer zit het goed, de andere keer niet".
Kortom, je gevoel is niet enorm betrouwbaar.
[..]
, maar wel de enige betrouwbare voor gedegen zelfonderzoek!
quote:
Nee, je gevoel is NIET het enige dat jou verbind "als persoon met je ik".
Je hebt ook nog je verstand.
En waar het om gaat is dat je een juiste balans weet te vinden tussen die twee.
Je verstand en logica compleet weggooien is net zo dom als je gevoel weggooien.
[..]
Klopt, puntje voor jou!
quote:
Kan je gevoel ook zeggen dat het niet is wat je denkt dan ? Als dat zo was zou je dat toch niet denken ?
Je denkt wat je gevoel je ingeeft, daarnaast kun je logisch redeneren of wat je gevoel je ingeeft ook zou kunnen kloppen.
[..]
Ja twijfel(het zou niet kunnen kloppen)
quote:
Ik niet, ik ga dan toch echt eerst met m'n verstand aan de slag.
[..]
Misschien zijn we niet allemaal zoals jou, daar wel eens aan gedacht?
quote:
Nee, het verschil is of die 100 mensen hun stelling ook kunnen onderbouwen.
En als die 100 spirituele mensen hun stellingen inderdaad solide konden onderbouwen, hoe hadden we die dan genoemd ?
Precies, wetenschappers
[..]
Ik kan mijn stelling toch onderbouwen? Ik blijf bij mijn mening en er is toch nog een gedegen basis.
quote:
Yup, weer zo'n verhaal waar geen enkele wetenschappelijke (lees: solide, beargumenteerde) basis voor is.
[..]
Klopt, dat staat eronder, maar dat wil niet betekenen dat het niks inhoudt en dat je er geen waarde aan mag hechten..Zoals ik het momenteel zie baken jij je eigen vrijheden dusdanig af dat je zoals iemand beweerde in een soort gevangenis zit.
quote:
Ik heb je toch echt zien schrijven dat je tegen de wetenschap was.
[..]
Ik heb gezegd dat de wetenschap de pot op kan en ik heb gezegd dat ik eerder in iets spiritueels geloof! Ik prefereer de spirituele aanpak! Dat is een soort instelling in mijn leven momenteel. Ik heb gezegd dat ik: liever, dus prefereer..
quote:
Ik snap nog steeds je punt niet.
Ik zeg dat ik een hekel heb aan het baseren van de toekomst op onzin en onkunde.
Jij roept vervolgens "Nou, als je in afrika had gewoond had je ook in rare dingen geloofd !"

Wil dat zeggen dat omdat er mensen zijn die minder kennis hebben dan wij, we zelf ook maar moeten stoppen met het uitbreiden van kennis ?
Wat wil je nou zeggen met dat verhaal van "nou, als je zelf in afrika had gewoond had je er ook in geloofd!" ?
[..]
Dat je niet beter had geweten(dat de buitenwereld veel meer ontwikkeld was) en percenteel gezien in een dorp met voodoo doctors een potentiŽle kandidaat zou zijn om een ritueel bij te wonen en van de waterpijp met paddo's te roken
quote:
Populair fabeltje.
We hebben nu veel meer verstand van de cosmos dan de Maya-cultuur ooit gehad heeft.
[..]
Vergeleken met de tijd waarin hun zaten niet..
quote:
Ze hebben zeker bijzondere dingen verricht, maar ook weer niets onmogelijks.
(Ik heb zelf 2 jaar geleden de Maya-route gedaan door Mexico, Guatamala, Honduras en Belize )
Mensen waren vroeger niet dommer dan nu hoor, ze hadden alleen heel andere middelen.
Dus werden er andere oplossingen voor problemen gevonden, oplossingen waar we nu niet direkt op zouden komen omdat we nu simpelweg simpelere of snellere oplossingen kunnen bedenken met alles wat ons nu ter beschikking staat.
[..]
quote:
Really ????
Je MOET naar een ziekenhuis, je moet VERPLICHT een computer gebruiken ?
Onzin, je loopt er over te zeiken maar ondertussen pluk je maar graag de vruchten er van.
Ik heb iemand van greenpeace nog nooit horen zeggen dat ie wel een bontjas MOET dragen.
[..]
Er zijn bepaalde waarden en normen die ik nastreef. Zo zal ik lang niet alles doen. Ja, het is lekker makkelijk, maar het blijven tegelijkertijd ook hobbies en nodige zaken.
quote:
Waarom zou je zelf niet een beetje meehelpen de wereld beter te maken door kennis uit te breiden en goed aan te wenden ?
[..]
Dat doe ik wel..dat is ook een deel van mijn vrijheid; anderen mensen helpen of bewust maken.
quote:
So..?
Ik ben vroeger ook niet bij de noormannen geweest, toch is dat geen reden om aan te nemen dat Thor echt op een kar door de lucht sjeesde en bliksems naar beneden smeet.

Ik heb verstand en kennis, en ik kan dus een redelijk beeld vormen.

Er is geen reden om aan te nemen dat paddo's vroeger een ander effect gehad zouden hebben dan nu,
er is ALLE reden om aan te nemen dat mensen toen de effecten heel anders interpreteerden door onwetendheid.
[..]
Jij zegt dat er geen reden is dat paddo's vroeger een ander effect gehad zouden hebben dan nu. Ik zeg op mijn beurt dat jij je daarover helemaal niet kunt uitspreken. Je doet een aanname die gebasseerd is op wat feiten terwijl je zelf nog en eens niet bent teruggereisd in het verleden en helemaal niks hebt gezien daarvan. Nogmaals, je kunt er niks over zeggen! Dat kan gewoon niet..je kunt het wel, maar het heeft geen enkel nut in deze discussie. Je mist de bewijsstukken!
  vrijdag 21 december 2007 @ 17:56:44 #240
31101 _Led_
pi_55446086
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 08:29 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

Die kans zit er echter wel degelijk in..wetenschappelijk gezien zou het mogelijk kunnen zijn. Dus ik zeg dat het wel een wetmatigehid is en dat je erna kunt leven..

Je snapt dus blijkbaar gewoon niet wat een wetmatigheid is.
Het punt dat er een kans is dat iets gebeurt, wil niet zeggen DAT het gebeurt.
Als ik ga knikkeren en ik hoop dat ik win, is er inderdaad een kans dat ik win.
Het is geen WETMATIGHEID dat ik win; andere medespelers kunnen ook winnen, hoeveel ik ook wil/hoop dat ik win.
quote:
, maar niet zoals jij hiervoor zei dat ze het alleen voor geld doen! Je haald je eigen stelling achteruit door deze zin te plaatsen.
Ik haal niks onderuit, ik vertel jou alleen waarom het kan gebeuren dat er zo'n grote groep huisvrouwen opstaat die opeens allemaal graag iets zoeken dat ze een doel in het le ven geeft.
quote:
Omdat ik jou op zo'n dag er bewust van ga maken. Via de PM van FOK!
Prima.
Maar niet huilen op het moment dat jij je in een psychotische "UBER DROOMWERELD" waant en andere mensen vragen zich af waar je het over hebt
quote:
Superlogica..is gewoon het meest logische wat er is.
nou ja, soms ook goed sus"
Wat een gelul, en dat weet je zelf ook
"Ja, je gevoel kan er naast zitten maar soms ook goed, dus"

Je gevoel is simpelweg je gevoel - niet meer, niet minder.
Het kan het oook mis hebben, zoals je zelf aangeeft.
Kom dan niet aan met dat gelul van "Nou ik voel het zo", want je geeft zelf toe dat je gevoel het mis kan hebben.
quote:
maar wel de enige betrouwbare voor gedegen zelfonderzoek!
Nee, dat heb ik je al een paar keer eerder proberen uit te leggen.
Je gevoel is NIET je enige 'betrouwbare' bron.
Naast gevoel, hebben normale mensen ook nog hun VERSTAND.
Logica, redenering, kennis.
Meer dan alleen maar "Ja ik zie een kerel met een baard, DUS sinterklaas moet bestaan".
quote:
Klopt, puntje voor jou!
[..]

Ja twijfel(het zou niet kunnen kloppen)
[..]

Misschien zijn we niet allemaal zoals jou, daar wel eens aan gedacht?
Tuurlijk! Maar waar hebben we het nou over ?
Lees even terug, heb ik het nou verkeerd ?
Ben ik nou echt de gekste als ik liever vraag naar een onderbouwing ?
Je mag best anders denken dan ik, maar als we aan het discussieren zijn moet je wel met argumenten komen !
quote:
Ik kan mijn stelling toch onderbouwen? Ik blijf bij mijn mening en er is toch nog een gedegen basis.
Nee, die is er niet.
Als ik jou vraag waar je je mening op baseert, komt het neer op "je moet het zelf maar meemaken".
Als ik zwaartekracht wil testen, of electriciteit, of zwarte gaten of roep het mkaar,
kan ik me beroepen op argumenten en testen die reproduceerbaar zijn.
Als iemand mij vertelt dat iets zo is, kan ik het testen.
Als jij mij iets vertelt, moet ik eht op je blauwe ogen aannemen, want er is geen enkele wetenschappelijke basis voor.
En "Wetenschappelijke basis" wil in dit geval zeggen : 'er is niemand geweest, in de geschiedenis van de mensheid, die kan aantonen dat wat jij beweert ook maar enige reden zou hebben om waar te zijn'";.
quote:
Klopt, dat staat eronder, maar dat wil niet betekenen dat het niks inhoudt en dat je er geen waarde aan mag hechten..Zoals ik het momenteel zie baken jij je eigen vrijheden dusdanig af dat je zoals iemand beweerde in een soort gevangenis zit.
Uhuh, net zoals jij absolute waarde moetr hechten aan Roodkapje.
Je kunt immers niet bewijzen dat het nooit gebeurd is.
quote:
Ik heb gezegd dat de wetenschap de pot op kan en ik heb gezegd dat ik eerder in iets spiritueels geloof! Ik prefereer de spirituele aanpak! Dat is een soort instelling in mijn leven momenteel. Ik heb gezegd dat ik: liever, dus prefereer..
Uhuh, "Oh ik ben ZO TEGEN de wetenschap !!!!"
Terwijl hij op internet zit, en TV kijkt op zn flatscreen.
Flikker toch op man, "Ja maar ik wordt gedwongen !!!"
quote:
Dat je niet beter had geweten(dat de buitenwereld veel meer ontwikkeld was) en percenteel gezien in een dorp met voodoo doctors een potentiŽle kandidaat zou zijn om een ritueel bij te wonen en van de waterpijp met paddo's te roken
En wat is je punt nou ????
Dat als je niet beter weet, je ook niet beter verdient ?
"Ja, maar als jij in berlijn had gewoond in 1942 had je ook zo gedacht !:
Nou, dan moeten we nu allemaal maar Nazi's worden ??
Want in 1942 waren er ergens mensen die ergens anders over dachten ?
quote:
Vergeleken met de tijd waarin hun zaten niet..
WAAR HEB JE HET OVER IN BOBSNAAM ???

"Ja, de Maya's wisten veel meer over sterren dan wij!"
"Nee, niet echt. Wij hebben veel meer kennis."
"Vergeleken met de tijd waarin zij zaten niet !"
"WTF?? Sorry hoor, maar je zegt dat ze meer kennis hadden dan wij, en dat is niet zo. Punt uit."
"Ja nou, maar uhh, vergeleken met de tijd...."

Wat een gelul !
quote:
Er zijn bepaalde waarden en normen die ik nastreef. Zo zal ik lang niet alles doen. Ja, het is lekker makkelijk, maar het blijven tegelijkertijd ook hobbies en nodige zaken.
Uhuh,
"OEH ik ben tegen wetenschap !!! Maareh, ik wil wel mn internet en mn televisie en mn telefoon en mn auto en mn uitkering want ik ben psychotisch.... maar verder wil ik niks van de wetenschap hebben hoor!"
quote:
Dat doe ik wel..dat is ook een deel van mijn vrijheid; anderen mensen helpen of bewust maken.
Lekker makkelijk om te zeggen,
je hebt net een aantal posts lang verteld dat je liever wilt dat mensen niks onderzoeken en in een fantasiewereld leven.
quote:
Jij zegt dat er geen reden is dat paddo's vroeger een ander effect gehad zouden hebben dan nu. Ik zeg op mijn beurt dat jij je daarover helemaal niet kunt uitspreken. Je doet een aanname die gebasseerd is op wat feiten
Het spijt me dat ik aannames doe gebaseerd op feiten
quote:
terwijl je zelf nog en eens niet bent teruggereisd in het verleden en helemaal niks hebt gezien daarvan. Nogmaals, je kunt er niks over zeggen! Dat kan gewoon niet..je kunt het wel, maar het heeft geen enkel nut in deze discussie. Je mist de bewijsstukken!
De enige die argumenten aandraagt in deze discussie ben ik voorlopig.
Het enige wat jij doet is roepen dat ik gemeen ben, en dat ik sommige dingen maar moet aannemen als FEIT omdat jij ze zo VOELT.

[ Bericht 0% gewijzigd door _Led_ op 21-12-2007 18:02:12 ]
  vrijdag 21 december 2007 @ 19:21:07 #241
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_55447656
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 17:56 schreef L.Denninger het volgende:

, en dat ik sommige dingen maar moet aannemen als FEIT omdat jij ze zo VOELT.

JA, EINDE DISCUSSIE!

Ik ga vakantie houden
  zaterdag 22 december 2007 @ 03:06:50 #242
31101 _Led_
pi_55457873
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 19:21 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

JA, EINDE DISCUSSIE!

Ik ga vakantie houden
Klinkt goed, misschien dat je de dingen daarna weer helder kunt bekijken
  donderdag 3 januari 2008 @ 01:55:33 #243
38852 Chiwakka
domme Belg,slimme Vlaming
pi_55737546
tvp
www.Pottendeirm.be
Der is mor iejn stad, de rest is parkeerplots.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 14:53:42 #244
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_56386517
tvp
*Hosselcopter*
  woensdag 30 januari 2008 @ 21:52:42 #245
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_56419669
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 17:56 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Je snapt dus blijkbaar gewoon niet wat een wetmatigheid is.
Het punt dat er een kans is dat iets gebeurt, wil niet zeggen DAT het gebeurt.
Als ik ga knikkeren en ik hoop dat ik win, is er inderdaad een kans dat ik win.
Het is geen WETMATIGHEID dat ik win; andere medespelers kunnen ook winnen, hoeveel ik ook wil/hoop dat ik win.
[..]
Ja, maar dat laatste heeft wel degelijk invloed.
quote:
Ik haal niks onderuit, ik vertel jou alleen waarom het kan gebeuren dat er zo'n grote groep huisvrouwen opstaat die opeens allemaal graag iets zoeken dat ze een doel in het leven geeft.
[..]
Wat een onzin..!! zoals ik al eerder zei er zijn tig redenen om the law of attraction te gebruiken en te beschrijven.
quote:
Prima.
Maar niet huilen op het moment dat jij je in een psychotische "UBER DROOMWERELD" waant en andere mensen vragen zich af waar je het over hebt
[..]
Wacht jij je PM maar netjes af
quote:
nou ja, soms ook goed sus"
Wat een gelul, en dat weet je zelf ook
"Ja, je gevoel kan er naast zitten maar soms ook goed, dus"

Je gevoel is simpelweg je gevoel - niet meer, niet minder.
Het kan het oook mis hebben, zoals je zelf aangeeft.
Kom dan niet aan met dat gelul van "Nou ik voel het zo", want je geeft zelf toe dat je gevoel het mis kan hebben.
[..]
Vaker niet dan wel zit mijn gevoel ernaast. Je kunt alles wel in hokjes zetten, maar dat schiet toch niet op. Paddo's gebruiken is een speciale manier van communiceren met de wereld.
quote:
Nee, dat heb ik je al een paar keer eerder proberen uit te leggen.
Je gevoel is NIET je enige 'betrouwbare' bron.
Naast gevoel, hebben normale mensen ook nog hun VERSTAND.
Logica, redenering, kennis.
Meer dan alleen maar "Ja ik zie een kerel met een baard, DUS sinterklaas moet bestaan".
[..]
Ja en hoe wil je jouw mate van verstand gaan vergelijken met die van mij?
quote:
Tuurlijk! Maar waar hebben we het nou over ?
Lees even terug, heb ik het nou verkeerd ?
Ben ik nou echt de gekste als ik liever vraag naar een onderbouwing ?
Je mag best anders denken dan ik, maar als we aan het discussieren zijn moet je wel met argumenten komen !
[..]
quote:
Nee, die is er niet.
Als ik jou vraag waar je je mening op baseert, komt het neer op "je moet het zelf maar meemaken".
Als ik zwaartekracht wil testen, of electriciteit, of zwarte gaten of roep het mkaar,
kan ik me beroepen op argumenten en testen die reproduceerbaar zijn.
Als iemand mij vertelt dat iets zo is, kan ik het testen.
Als jij mij iets vertelt, moet ik eht op je blauwe ogen aannemen, want er is geen enkele wetenschappelijke basis voor.
En "Wetenschappelijke basis" wil in dit geval zeggen : 'er is niemand geweest, in de geschiedenis van de mensheid, die kan aantonen dat wat jij beweert ook maar enige reden zou hebben om waar te zijn'";.
[..]
Duizenden anderen die zeggen paranormale zaken meegmaakt te hebben en jij schuift het van je af alsof het een ijsje is wat je niet moet.
quote:
Uhuh, net zoals jij absolute waarde moetr hechten aan Roodkapje.
Je kunt immers niet bewijzen dat het nooit gebeurd is.
[..]
Nee, de waarheid ligt in het midden idd
quote:
Uhuh, "Oh ik ben ZO TEGEN de wetenschap !!!!"
Terwijl hij op internet zit, en TV kijkt op zn flatscreen.
Flikker toch op man, "Ja maar ik wordt gedwongen !!!"

[..]
We zitten in het communicatie tijdperk. Moet ik me dan als een Amish gaan gedragen ofzo?
Ik doe het met wat er is. Verder maakt het me geen flikker uit. Het enigste wat ik wil is hier net zoals jou beter uitkomen.
quote:
En wat is je punt nou ????
Dat als je niet beter weet, je ook niet beter verdient ?
"Ja, maar als jij in berlijn had gewoond in 1942 had je ook zo gedacht !:
Nou, dan moeten we nu allemaal maar Nazi's worden ??
Want in 1942 waren er ergens mensen die ergens anders over dachten ?
[..]
Nee, dat bedoelde ik niet. Ik zeg simpelweg dat als jij in een dorp in Africa met voodoo doctors had gewoond je er meer bij betrokken was geweest dan op een andere plek(in bijv. Europa)
quote:
WAAR HEB JE HET OVER IN BOBSNAAM ???

"Ja, de Maya's wisten veel meer over sterren dan wij!"
"Nee, niet echt. Wij hebben veel meer kennis."
"Vergeleken met de tijd waarin zij zaten niet !"
"WTF?? Sorry hoor, maar je zegt dat ze meer kennis hadden dan wij, en dat is niet zo. Punt uit."
"Ja nou, maar uhh, vergeleken met de tijd...."
[quote]
Ik denk persoonlijk dat ze veel meer wisten als ons.

[quote]
Wat een gelul !
[..]

Uhuh,
"OEH ik ben tegen wetenschap !!! Maareh, ik wil wel mn internet en mn televisie en mn telefoon en mn auto en mn uitkering want ik ben psychotisch.... maar verder wil ik niks van de wetenschap hebben hoor!"

[..]
Dit is echt een kut opmerking en je weet dat hij nergens opslaat. Teneerste ik heb geen auto en ten 2e ik heb ook geen uitkering..dus dit is echt zo'n kutopmerking die nergens opslaat. Die hele zin slaat nergens op trouwens. Je brengt jezelf hier alleen maar door in descrediet.
quote:
Lekker makkelijk om te zeggen,
je hebt net een aantal posts lang verteld dat je liever wilt dat mensen niks onderzoeken en in een fantasiewereld leven.

[..]
Wacht jij je Pm-etje nou maar es ff af..die komt vast nog wel..en dan gaan we praten met elkaar..
quote:
Het spijt me dat ik aannames doe gebaseerd op feiten
[..]
Klinkt heel logisch..is alleen niet echt gezond..
quote:
De enige die argumenten aandraagt in deze discussie ben ik voorlopig.
Het enige wat jij doet is roepen dat ik gemeen ben, en dat ik sommige dingen maar moet aannemen als FEIT omdat jij ze zo VOELT.

Jazeker...zo dicht ligt het aan mijn zijde.
  donderdag 31 januari 2008 @ 03:22:09 #246
31101 _Led_
pi_56425750
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 21:52 schreef Spellmeista het volgende:

[..]
Ja, maar dat laatste heeft wel degelijk invloed.
Yup, net zoals een portemonnee in je zak ook invloed heeft want dan is je broek wat zwaarder aan die kant.
Maar dat wil niet zeggen "dat het een wetmatigheid is dat je met een portemonnee in je zak succesvoller bent",
net zo min dat het een wetmatigheid is dat positief denken je altijd hetgene bvezorgt dat je wilt.
Als ik een nieuw 24" scherm wil kan ik positief denken wat ik wil, maar tenzij ik ga werken voor m'n geld staat het echt niet opeens op mijn bureau.
quote:
Wat een onzin..!! zoals ik al eerder zei er zijn tig redenen om the law of attraction te gebruiken en te beschrijven.
Tuurlijk, en ik gaf je er eentje van.
quote:
Wacht jij je PM maar netjes af
Ik wacht af hoor, vertel me maar wanneer het zo'n "dag van hoger bewustzijn" is
Houden die dagen ook rekening met de tijdszone waarin ik zit ? Ik zit nu in Sydney namelijk.
quote:
Vaker niet dan wel zit mijn gevoel ernaast.
Uhuh
quote:
Je kunt alles wel in hokjes zetten, maar dat schiet toch niet op. Paddo's gebruiken is een speciale manier van communiceren met de wereld.
Paddo's gebruiken is niks anders dan vergif introduceren in je lichaam.
Tuurlijk kan het lollig zijn, maar net zoals koffie invloedt heeft op je hersenen, en paracetamol, en chocola, hebben paddo's dat ook. Weinig meer mystiek dan chocola eten.
Als iemand er anders door tegen het leven aan gaat kijken is dat iets persoonlijks, maar dat zou net zo goed kunnen gebeuren na het drinken van een fles Tequila.
quote:
Ja en hoe wil je jouw mate van verstand gaan vergelijken met die van mij?
IQ-testje naast elkaar leggen ?
Cognitieve test vergelijken ?
Schoolrapportjes van vroeger naast elkaar leggen ?
Rekentestje doen ?
Je roept het maar hoor
quote:
Duizenden anderen die zeggen paranormale zaken meegmaakt te hebben en jij schuift het van je af alsof het een ijsje is wat je niet moet.
Ik schuif het van me af alsof het een ijsje is waarvan enkele andere mensen zeggen dat het bestaat en heel lekker is en het maakt ze heel speciaal maar ze kunnen het niet laten zien en iedereen die onderzoek naar ijs doet komt tot de conclusie dat het zeer onwaarschijnlijk is dat dat ijsje bestaat omdat men geen enkele fabriek kent die het ijsje maakt, en er is ook geen apparatuur bekend die nodig zou zijn om het ijsje te produceren.
Af en toe laat iemand een ijsje zien en zegt "Dit is het ijsje !" maar dat blijkt dan een oplichter te zijn die doet alsof.
Of zoiets

Kortom, duizenden mensen kunnen zeggen wat ze willen, er zijn ook duizenden mensen (miljoenen) die dagelijks opgelicht worden, en er zijn ook duizenden mensen die denken dat ze napoleon zijn, er zijn duizenden mensen die zeggen dat de aarde plat is.
quote:
Nee, de waarheid ligt in het midden idd
De waarheid ligt niet in het midden, ik verwacht niet van jou dat je ekl verhaal gelooft dat ik je vertel zonder dat ik er een onderbouwing voor heb.
quote:
We zitten in het communicatie tijdperk. Moet ik me dan als een Amish gaan gedragen ofzo?
Dus je zeikt op alles dat de wetenschap je geeft, maar wilt er wel graag gebruik van maken "want het is zo lekker makkelijk!" ?
Wat een slappe zak ben je dan.
quote:
Nee, dat bedoelde ik niet. Ik zeg simpelweg dat als jij in een dorp in Africa met voodoo doctors had gewoond je er meer bij betrokken was geweest dan op een andere plek(in bijv. Europa)
Natuurlijk, maar dat maakt het nog niet waar.
Ik snap nog steeds het argument niet - "ja maar dan had je het ook zo gevoeld !".
Ik zeg juist dat iets voelen het nog niet waar maakt.
quote:
Dit is echt een kut opmerking en je weet dat hij nergens opslaat.
Ik vind het een prima beschrijving, je zeikt op de wetenschap en verfoeit het maar alles wat er uitkomt wil je niet missen en maximaal gebruik van maken.
Mensen doen onderzoek en verbeteren met de wetenschap daadwerkelijk de wereld,
ondertussen sta jij niks te doen langs de zijkant en ze uit te schelden,
maar elke keer dat die mensen wat opleveren wil je er maar wat graag gebruik van maken.
Tja, sorry, dan vind ik je een ondankbaar zwijn.
quote:
Wacht jij je Pm-etje nou maar es ff af..die komt vast nog wel..en dan gaan we praten met elkaar..
Ik wacht af hoor, vind je het alleen erg als ik niet m'n adem inhoud tot het gebeurt ?
quote:
Klinkt heel logisch..is alleen niet echt gezond..
Je aannames baseren op feiten is niet gezond ??? Waar heb je het NOU weer over
"Nee, je moet je aannames baseren op leugens, dat is gezond, heus !"
quote:
Jazeker...zo dicht ligt het aan mijn zijde.

"Ik heb geen argumenten nodig want ik voel dat ik gelijk heb!"
Zullen we het forum maar gelijk sluiten dan ?

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')