quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 15:49 schreef Crush65 het volgende:Hallo,
Ik loop sinds februari bij de sexuoloog vanwege een probleem met het klaarkomen. Dat lukt me namelijk (meestal) niet tijdens de sex met mijn partner. Nu heeft deze man ons aangeraden om 'voorlopig' even totaal geen sex met elkaar te hebben. Strelen mag wel en masturbatie ook (zij het afzonderlijk van elkaar) maar mijn partner heeft daar ontzettend veel problemen mee, zij wil of kan gewoon niet masturberen. Door de grote drukte de laatste tijd zit er echter veel ruimte tussen de afspraken met die sexuoloog en we hebben nu al meer dan drie maanden geen sex met elkaar, op af en toe een 'slippertje' na. Ik wordt er behoorlijk gefrustreerd van, ik weet dat het zogenaamd is om mijn probleem te verhelpen, maar de weinige sex die we al hadden wordt nu gereduceerd tot wel zéér weinig. Ik weet even niet hoe ik hier mee om moet gaan. Masturberen bij mijzelf gaat prima, maar het blijft een naar gevoel dat we elkaar niet mogen opwinden.... iemand anders hier ervaring mee? :'(
Je mag elkaar wel opwinden, je mag alleen niet het afmaken....
Dit is een trukje dat vaak erg goed werkt bij seksuele problemen, even weer terug naar die begin fase, die opbouwfase.
Doe net alsof je net verkering hebt, je begint elkaar net af te tasten, maar komt nog niet tot de daad.
Verdoe je tijd met ellelang zoenen met elkaar, te praten over dingen, te strelen en te doen, maar kom niet tot de daad zelf, de druk van de ketel afhalen kan je via masturbatie doen.
Je kan evt je partner wel een orgasme geven, maar de bedoeling van dit spelletje is dat je juist wel met opwinding bezig bent, niet dat je zowat het celibaat aanneemt en broer en zus wordt....
Zorg dus dat je heerlijk lichamelijk met elkaar bent, maar dat je het orgasme ertussenuit laat, niet de daad zelf, niet de slagroom op het toetje, maar intimiteit en veel ook, van gewoon knuffelen tot uitzoeken welke stukjes huid allemaal een erotische reactie geven.
Als je niet mag klaarkomen en dan nu in je hoofd zit met ik mag helemaal geen seks hebben zegt natuurlijk wel wat, teveel gericht op het orgasme, dat dat seks is, maar dat is het doel, de reis is seks, bedenk dat het uiteindelijk niet om het doel zelf gaat, maar om de reis, als de reis niets is is het doel niets waard.
Dit is bv een meer dan geweldig moment bv om eens een tantra boek aan te schaffen, waarin vele seksuele spelletjes staan zonder orgasme's, waarin de leer van de liefdeskunst tot in de puntjes wordt beschreven, de opbouw oh zo belangerijk is.
Ook is dit bv een geweldig moment om te praten over seks, woordelijk op te winden, fantasieen te bespreken enz enz enz.
Of als masturberen wel fijn gaat, ga eens gezamelijk masturberen, eerst strelen en doen lekker samen om dan door naar elkaar te kijken en bij jezelf te doen het af te maken, je hoeft niet perse naar een plekje alleen te rennen daarvoor.
Maar maak er geen gewoonte van het af te maken nu nog, windt elkaar op tot jullie van elkaar klappen van genot...maar bewaar het orgasme.
Nogmaals, denk maar eens aan je tienertijd terug, toen je 3 maanden verkering moest hebben voordat er echt alles gebeurde, soms wel meer tijd zelfs...
Toen vermaakte je je ook, was er spanning en genot zat, herriner je het en maak er gebruik van!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.