abonnement bol.com Unibet Coolblue
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 september 2007 @ 22:34:30 #226
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53184695
Maar Panzer damens en heren. Dat is de enige verlichte geest. Die heeft een boekje uit de bibliotheek van schubbenkutteveen gehaald en nu is hij niet meer.... *tromgeroffel* verslaafd.

Er is namelijk een bijzonder geheim! Dat vertelt hij niet. Neen... dat houdt hij voor zichzelf. HIJ snapt het echt omdat hij zijn huiswerk heeft gedaan! En jullie.... armlastige stervelingen, zullen NOOIT zijn hoogste shakra niveau halen. Immers moet je daarvoor eerst het heilige schrift van Jan Geurtz lezen...

Nogmaals, er zijn geen truukjes er is geen 'waarheid'. Het is simpelweg wilskracht. Willen stoppen, je gedachten verzetten en volhouden.
  vrijdag 14 september 2007 @ 22:37:46 #227
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53184803
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 22:34 schreef Swetsenegger het volgende:

Nogmaals, er zijn geen truukjes er is geen 'waarheid'. Het is simpelweg wilskracht. Willen stoppen, je gedachten verzetten en volhouden.
Euh ja, dat is voor mij in de loop der jaren inderdaad ook de enige werkzame methode gebleken
Vooral, willen stoppen en afleiding zoeken als je het moeilijk hebt.
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_53185106
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 22:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar Panzer damens en heren. Dat is de enige verlichte geest. Die heeft een boekje uit de bibliotheek van schubbenkutteveen gehaald en nu is hij niet meer.... *tromgeroffel* verslaafd.

Er is namelijk een bijzonder geheim! Dat vertelt hij niet. Neen... dat houdt hij voor zichzelf. HIJ snapt het echt omdat hij zijn huiswerk heeft gedaan! En jullie.... armlastige stervelingen, zullen NOOIT zijn hoogste shakra niveau halen. Immers moet je daarvoor eerst het heilige schrift van Jan Geurtz lezen...

Nogmaals, er zijn geen truukjes er is geen 'waarheid'. Het is simpelweg wilskracht. Willen stoppen, je gedachten verzetten en volhouden.
Ik hou kennis voor mezelf? boekje kost 7.50 bij www.bol.com Heee misschien dat je eerst het boek zou kunnen lezen voordat je het verwerpt en iemand een zweefteef noemt? Maar nee, je zou het alleen lezen en verwerpen, al was het alleen maar om mijn ongelijk aan te tonen. Je geleuter over chakra's is van nogal laag niveau maar wel vermakelijk. Er zijn wel degelijk methodes die werken en voor truuks ga je maar lekker naar Hans Kazan.

Wilskracht is zo'n beetje de slechtste methode die je kan gebruiken en als dat je beste tip is dan is wederom aangetoond dat dit topic waardeloos is. Lees ook eens de reacties van andere mensen die het ook gelezen hebben of de workshop gevolgd hebben, die zeggen toch wonderbaarlijk genoeg hetzelfde als ik. Die mensen zijn natuurlijk ook leugenaars en betaald om die grove leugens te verkopen en arme verslaafden zomaar voor het lapje te houden.

ps. je noemt rookverslaving 1 van de zwaartse verslavingen meen ik eerder in het topic. Het is zo zwaar dat 99.9% van de rooktroep al na 2 dagen uit je systeem is en na maximaal 2 weken volledig. Mensen hebben jaren later nog last, hoe komt dat dan als er fysiek niets meer present is? Precies, omdat de rookverslaving fysiek geen zak voorstelt en het voornamelijk een psychische verslaving is.

[ Bericht 5% gewijzigd door Panzerknacker op 15-09-2007 02:32:15 ]
pi_53188729
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 22:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[quote]Je bedot jezelf met denken dat je er vanaf bent.
Goed beargumenteerd, die wijsheid heb je waarvandaan? een boekje? Dat is niet mogelijk, je argumentatie ontbreekt volledig.
quote:
Dit is al de eerste indicatie dat ik gelijk heb. Waarom interesseer je je uberhaupt voor dit topic als je feitelijk niet nog steeds verslaafd ben.
Ik heb een Playstation 3, ben ik dan een spelletjes verslaafde als ik op een gameforum klik? Ben ik een relatieverslaafde als ik op het psychologie forum klik? Ben ik een eetverslaafde als ik hier een recept opzoek? Je hebt geloof ik 's-werelds dunste argument gevonden.
quote:
Wat klopt er niet
Ik was naar redenen aan het zoeken omdat je argumentatie volledig ontbrak.
quote:
Precies
zie hierboven.
quote:
Ik heb een weekje wat symtomen gehad. Daarna niet meer. Ben ik nu niet meer verslaafd? Gelul.
Dat klopt, jij bent absoluut verslaafd, je zegt het zelf...
quote:
Heb ik ook allemaal niet gehad.
Gefeliciteerd.
quote:
Waar beweer ik dat stoppen moeilijk zou zijn? Ik vond het eerlijk gezegd een eitje. Vele malen simpeler dan ik had gedacht.
Jij hebt zelf aangegeven dat het een kwestie van wilskracht en volhouden is, als het niks voorstelt, dan heb je die wilskracht en het volhouden ook niet nodig.
quote:
Nee je bent gestopt. Dat is wat anders dan niet meer verslaafd zijn.
Jij beslist niet of ik verslaafd ben of niet, wie denk je verdomme wel niet dat je helemaal bent? oh ja, een verslaafde die zichzelf z'n sigaretje ontzegt.
quote:
en dat van iemand die nog moeite heeft met het logisch interpreteren van een post van 3 regeles
Tot op heden ontbreekt bij jou elke argumentatie en hier ook, losse flodders blijken een specialiteit van je te zijn.
quote:
Ik zie weinig zielig doen. Ik zie mensen af en toe zeggen dat ze het zwaar hebben, maar gezien het feit dat tabak een van de meest verslavende producten is op aarde valt het allemaal nogal mee. Daarnaast zie ik best tips voorbij komen, waarbonder een hele bruikbare van mezelf. "Je gedachten verzetten en volhouden"
Lees een reactie eerder nog eens door, fysiek stelt deze verslaving niks voor en de giftige stoffen zijn na een zeer zeer korte periode uit je lichaam. Door je manier van interpretatie zie je in jouw ogen bruikbare tips voorbijkomen, ik zie ze zelden op dit forum en als je wilskracht stoppen een goede tip vindt, ja dan is het inderdaad treurig gesteld.
quote:
Tja, als jij denkt dat het niet zo is, moet je lekker doorgaan jezelf te besodemieteren. Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb wanneer er iets ernstigs in je leven gebeurt en je direkt naar je pakje peuken zoekt.
Leuk dat je hierover begint, er is namelijk een aaneensluiting van min of meerdere stressvolle gebeurtenissen geweest in mijn verleden en ik kan je met een gerust hart vertellen dat ik geen enkel moment ook maar aan een sigaret gedacht heb. Dat was wel anders toen ik nog met wilskracht stoppoging nummer 285 bezig was. Je kan me natuurlijk voor leugenaar uit blijven maken maar je hebt geen flauw benul wat ik voel en meemaak, het is voor jezelf wel een hele geruststelling om dat te doen want wat ik zeg kan niet waar zijn. Dat terugvallen bij stress iets is wat voornamelijk aan wilskracht stoppers is voorbehouden, dat laat dit topic ook duidelijk zien, getuige zijn de regelmatige "haal mij maar weer van de lijst" reacties. Nogmaals, je advies zuigt, het doet hetzelfde voor rook terugvallers als voor mensen die overgewicht hebben en na een dieet in de oude gewoontes terugvallen. Ze gaan doorgaans meer roken en vreten om de periode van het gemis te compenseren.
quote:
Over niet buiten de box denken gesproken. Alsof boekjes wijsheid je van een verslaving afbrengt. Zweefteef.
Het is toch bijzonder triest om te zien dat iemand die nog wel de tegenwoordigheid van geest heeft om een boekje open te slaan over kinderen en opvoeden zo ontzettend rigide reageert op zoiets. Je zegt letterlijk dat kennis niets aan een verslaving kan doen en dat is zeer triest. Natuurlijk heeft kennis nog nooit een probleem opgelost, hoe klein ook, stel je voor zeg.....

[ Bericht 0% gewijzigd door Panzerknacker op 15-09-2007 01:57:17 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 september 2007 @ 08:15:22 #230
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53191079
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 01:04 schreef Panzerknacker het volgende:

[..]

Goed beargumenteerd, die wijsheid heb je waarvandaan? een boekje? Dat is niet mogelijk, je argumentatie ontbreekt volledig.
Dat in tegenstelling tot jouw volledig onderbouwde betoog dat JIJ er wel ECHT vanaf bent en wij niet
quote:
Ik heb een Playstation 3, ben ik dan een spelletjes verslaafde als ik op een gameforum klik? Ben ik een relatieverslaafde als ik op het psychologie forum klik? Ben ik een eetverslaafde als ik hier een recept opzoek? Je hebt geloof ik 's-werelds dunste argument gevonden.
Dan HEB Je nog een PS3. Maar wederom.... waar blijft jouw argumentatie voor je eigen stelling. pot-ketel
quote:
Ik was naar redenen aan het zoeken omdat je argumentatie volledig ontbrak.
[..]

zie hierboven.
Ik doe precies hetzelfde
quote:
Dat klopt, jij bent absoluut verslaafd, je zegt het zelf...
[..]

Gefeliciteerd.
Even als jij
quote:
Jij hebt zelf aangegeven dat het een kwestie van wilskracht en volhouden is, als het niks voorstelt, dan heb je die wilskracht en het volhouden ook niet nodig.
Och, voor mij is wilskracht en volhouden blijkbaar niet zo moeilijk. Probeer het eens... kan je ook op andere vlakken wat brengen.
quote:
Jij beslist niet of ik verslaafd ben of niet, wie denk je verdomme wel niet dat je helemaal bent?
Loop toch niet zo stoer te doen joh. Je overdreven reacites zijn die van een typische verslaafde die het niet wil horen.
quote:
oh ja, een verslaafde die zichzelf z'n sigaretje ontzegt.
Net als jij
quote:
Tot op heden ontbreekt bij jou elke argumentatie en hier ook, losse flodders blijken een specialiteit van je te zijn.
En dat van de man die in zijn eerste reactie hier zonder enige onderbouwing beweert dat hier alleen maar zielige stakkers posten. Nogmaals, kom eens met je waterdichte onderbouwing. Juist door je overdreven reacties op mijn post bewijs je meer en meer mijn gelijk. Je bent een zware verslaafde die elke dag worstelt tegen zijn behoefte aan een oeukie. Misschien nog wel meer dan de rest doet. Het enige wat je hier komt doen is je verheven voelen boven de rest en schoppen tegen de rest. Trekje wat je wel vaker bij gestopte rokers ziet.
quote:
Lees een reactie eerder nog eens door, fysiek stelt deze verslaving niks voor en de giftige stoffen zijn na een zeer zeer korte periode uit je lichaam. Door je manier van interpretatie zie je in jouw ogen bruikbare tips voorbijkomen, ik zie ze zelden op dit forum en als je wilskracht stoppen een goede tip vindt, ja dan is het inderdaad treurig gesteld.
Het heilige geschrift van Jan Geurtz daarentegen
quote:
Leuk dat je hierover begint, er is namelijk een aaneensluiting van min of meerdere stressvolle gebeurtenissen geweest in mijn verleden en ik kan je met een gerust hart vertellen dat ik geen enkel moment ook maar aan een sigaret gedacht heb. Dat was wel anders toen ik nog met wilskracht stoppoging nummer 285 bezig was
Gek, afgelopen jaar heb ik een burnout gehad, is mijn zoon geboren en mijn vader overleden. Ook IK ben niet gaan roken. Dus blijkbaar is mijn interpretatie van volhouden gelijk aan jouw interpretatie van 'niet meer verslaafd'.
quote:
Je kan me natuurlijk voor leugenaar uit blijven maken maar je hebt geen flauw benul wat ik voel en meemaak, het is voor jezelf wel een hele geruststelling om dat te doen want wat ik zeg kan niet waar zijn.
Ik maak je zeker uit voor leugenaar. Waarom zou ik daar bang voor zijn? Ik ben al bijna 2 jaar gestopt en ik verwacht niet terug te vallen. Alleen heb ik niet de arrogantie om te beweren dat dat NOOIT Meer zou kunnen gebeuren. Lees mijn reactie op de eerste pagina in dit topic.
quote:
Dat terugvallen bij stress iets is wat voornamelijk aan wilskracht stoppers is voorbehouden, dat laat dit topic ook duidelijk zien, getuige zijn de regelmatige "haal mij maar weer van de lijst" reacties.
Wat een argumentatie. Wie zegt dat die ooit écht de wilskracht hebben gehad?
quote:
Nogmaals, je advies zuigt, het doet hetzelfde voor rook terugvallers als voor mensen die overgewicht hebben en na een dieet in de oude gewoontes terugvallen. Ze gaan doorgaans meer roken en vreten om de periode van het gemis te compenseren.
Nogmaals je geloof in 'truukjes' zuigt.
quote:
Het is toch bijzonder triest om te zien dat iemand die nog wel de tegenwoordigheid van geest heeft om een boekje open te slaan over kinderen en opvoeden zo ontzettend rigide reageert op zoiets.
Ah, ik dacht al... waar blijft mijn vader schap.

Als er iemand in dit topic vanaf reactie 1 arrogant en rigide reageert ben jij het wel.
quote:
Je zegt letterlijk dat kennis niets aan een verslaving kan doen en dat is zeer triest.
Ik heb nergens gezegd dat het niet iets aan je verslaving kan doen. Absoluut kan het er voor zorgen dat je voldoende wilskracht opbouwt om die verslaving te weerstaan. En hoe langer je dat doet des te makkelijker het wordt. Alleen is een zeer ernstige verslaving nooit helemaal 'weg'. DAT is wat ik beweer. Het is toch triest dat je keer op keer maar niet in staat bent om 3 zinnetjes juist te interpreteren.
quote:
Natuurlijk heeft kennis nog nooit een probleem opgelost, hoe klein ook, stel je voor zeg.....
Wederom van die kleuterschool argumentatie.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 september 2007 @ 08:18:47 #231
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53191090
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 22:48 schreef Panzerknacker het volgende:

[..]

Ik hou kennis voor mezelf? boekje kost 7.50 bij www.bol.com Heee misschien dat je eerst het boek zou kunnen lezen voordat je het verwerpt en iemand een zweefteef noemt? Maar nee, je zou het alleen lezen en verwerpen, al was het alleen maar om mijn ongelijk aan te tonen. Je geleuter over chakra's is van nogal laag niveau maar wel vermakelijk. Er zijn wel degelijk methodes die werken en voor truuks ga je maar lekker naar Hans Kazan.

Wilskracht is zo'n beetje de slechtste methode die je kan gebruiken en als dat je beste tip is dan is wederom aangetoond dat dit topic waardeloos is. Lees ook eens de reacties van andere mensen die het ook gelezen hebben of de workshop gevolgd hebben, die zeggen toch wonderbaarlijk genoeg hetzelfde als ik. Die mensen zijn natuurlijk ook leugenaars en betaald om die grove leugens te verkopen en arme verslaafden zomaar voor het lapje te houden.

ps. je noemt rookverslaving 1 van de zwaartse verslavingen meen ik eerder in het topic. Het is zo zwaar dat 99.9% van de rooktroep al na 2 dagen uit je systeem is en na maximaal 2 weken volledig. Mensen hebben jaren later nog last, hoe komt dat dan als er fysiek niets meer present is? Precies, omdat de rookverslaving fysiek geen zak voorstelt en het voornamelijk een psychische verslaving is.
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 03:25 schreef Panzerknacker het volgende:
om me te verbazen over de stompzinnigheden die hier uitgescheten worden.


tip, lees eens over de 3 manieren van verslaving: Fysiek, Psychisch en Gewenning..... En hou er dan rekening mee dat alle 3 de vormen van toepassing zijn op tabaksverslaving.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 september 2007 @ 08:26:59 #232
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53191114
Ow ja, Alan Carr is aan longkanker gestorven. Dat is natuurlijk wel een slecht boegbeeld voor de verheven niet-rokers. Blijkbaar wordt nu Jan Geurtz naar voren geschoven.
En uiteraard roepen mensen die een workshop gevolgd hebben altijd dat het zo goed was. Je staat natuurlijk ook compleet voor lul als je toe moet geven dat je je voor 150 euro een volwassenen variant van Andersen en Grimm in je maag hebt laten splitsen.

Dus hou je gewoon vol en rook je niet meer.... op wilskracht....
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 september 2007 @ 08:45:48 #233
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53191161
En nog even een serieuse reactie erachteraan.

Ik ben nu bijna 2 jaar gestopt en ik was een zware roker. Met enige regelmaat heb ik nog wel eens een behoefte aan een sigaret. Meestal als reactie op een sequentiele samenhang van gebeurtenissen, het "zo... nu ff een peukie" idee. Maar die momenten zijn schaars en als je die een seconden of 30 weet te weerstaan is het weg.

DAT is wat ik bedoel met volhouden. Ik geloof er niet in dat het lezen van een boekje een van de zwaarste verslavingen weg kan toveren. Dat werd beweert van Carr (die ik wel gelezen heb) maar het deed me geen moer. Pas wanneer je er zélf klaar mee bent kan zo'n boekje of workshop of kauwgom of pleisters of whatever net dat laatste zetje zijn wat je over de streep trekt en voldoende wilskracht geeft.

Inderdaad is het dan een dag of 2 afzien voor de fysieke gevolgen. Daarna ben je de rest van je leven verslaafd. Ik ben namelijk van mening dat je bij een zware verslaving uiteindelijk een grens passeert welke je het belet om terug te keren naar je origingele staat. Psychisch dan voornamelijk, of de manier waarop je hersenen associeren of iets dergelijks, maar dat is iets wat je keer op keer terug ziet bij verslaafden van welke soort dan ook.

Je kan jezelf dus alleen handvaten aanreiken om dat het hoofd te bieden. En hoe langer je dat volhoudt, des te makkelijker het wordt. Maar heb NIET de illusie om te denken dat je niet meer verslaafd ben. Verslaafd ben je namelijk voor het leven.

Dat is mijn mening.
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 09:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, ik ben er van overtuigt dat dat voor elke verslaving geldt. Op een gegeven moment ben je een (psychische, fysieke) grens gepasseerd waardoor er blijvend iets veranderd is. Daar kan je tegen vechten, en hoe langer je het volhoudt des te makkelijker wordt het denk ik. Maar op de momenten dat je verzwakt staat het om de hoek op je te wachten
  zaterdag 15 september 2007 @ 09:01:43 #234
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_53191216
Toen ik net gestopt was met roken, registreerde ik precies wanneer mensen om me heen aan het roken waren. Even kijken wat voor merk ze rookten, zelf bedenken hoe lekker het ook alweer was om een peuk op te steken en vooral afwachten wanneer ze klaar waren met roken, want dan werd ik niet meer afgeleid van het niet roken bestaan .

Nu kan iemand een pakje leegroken zonder dat het me interesseert. Het valt me niet eens meer op . Dus ik denk dat je wel degelijk "terug kan gaan" naar de staat waarin je verkeerde vóór je ging roken.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zaterdag 15 september 2007 @ 09:04:27 #235
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53191226
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 01:04 schreef Panzerknacker het volgende:
kan me natuurlijk voor leugenaar uit blijven maken maar je hebt geen flauw benul wat ik voel en meemaak,
Ik vind het zo jammer dat jij doet alsof jij wél weet wat er in de hoofden van andere mensen omgaat en wat ze meemaken.
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 september 2007 @ 10:29:17 #236
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53191848
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 09:01 schreef k_i_m het volgende:
Toen ik net gestopt was met roken, registreerde ik precies wanneer mensen om me heen aan het roken waren. Even kijken wat voor merk ze rookten, zelf bedenken hoe lekker het ook alweer was om een peuk op te steken en vooral afwachten wanneer ze klaar waren met roken, want dan werd ik niet meer afgeleid van het niet roken bestaan .

Nu kan iemand een pakje leegroken zonder dat het me interesseert. Het valt me niet eens meer op . Dus ik denk dat je wel degelijk "terug kan gaan" naar de staat waarin je verkeerde vóór je ging roken.

Je meet een verslaving niet alleen aan de mate waarin het opvalt dat er iemand anders rookt toch?
Of wil je beweren dat je NOOIT meer denkt "nu ff een peukkie" of nooit, ook al is het maar kortstondig, de behoefte aan een sigaret hebt?
pi_53193143
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 08:45 schreef Swetsenegger het volgende:
En nog even een serieuse reactie erachteraan.

Ik ben nu bijna 2 jaar gestopt en ik was een zware roker. Met enige regelmaat heb ik nog wel eens een behoefte aan een sigaret. Meestal als reactie op een sequentiele samenhang van gebeurtenissen, het "zo... nu ff een peukie" idee. Maar die momenten zijn schaars en als je die een seconden of 30 weet te weerstaan is het weg.

DAT is wat ik bedoel met volhouden. Ik geloof er niet in dat het lezen van een boekje een van de zwaarste verslavingen weg kan toveren. Dat werd beweert van Carr (die ik wel gelezen heb) maar het deed me geen moer. Pas wanneer je er zélf klaar mee bent kan zo'n boekje of workshop of kauwgom of pleisters of whatever net dat laatste zetje zijn wat je over de streep trekt en voldoende wilskracht geeft.

Inderdaad is het dan een dag of 2 afzien voor de fysieke gevolgen. Daarna ben je de rest van je leven verslaafd. Ik ben namelijk van mening dat je bij een zware verslaving uiteindelijk een grens passeert welke je het belet om terug te keren naar je origingele staat. Psychisch dan voornamelijk, of de manier waarop je hersenen associeren of iets dergelijks, maar dat is iets wat je keer op keer terug ziet bij verslaafden van welke soort dan ook.

Je kan jezelf dus alleen handvaten aanreiken om dat het hoofd te bieden. En hoe langer je dat volhoudt, des te makkelijker het wordt. Maar heb NIET de illusie om te denken dat je niet meer verslaafd ben. Verslaafd ben je namelijk voor het leven.

Dat is mijn mening.
[..]

Dus omdat jij te stom bent om je gedachtengang daaromheen te krijgen is het niet mogelijk en is het voor mij niet gebeurd en velen anderen ook niet gebeurd. Nee, ik word gewoon meerdere malen voor leugenaar gezet en uitgemaakt voor rotte vis. Triest triest triest figuur. Dames en heren, ik presenteer jullie boegbeeld van het stompzinnige Swetsenegger!!!! Hij heeft eigenhandig de onzinnigheid van dit topic aangetoond, of eigenlijk meer de gigantische behoefte aan een huilie huilie AA voor rokers. En dan zijn er nog mensen die zich het nut van dit topic afvragen.

Weet je wat, jij mag het laatste woord hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door Panzerknacker op 15-09-2007 11:56:44 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 september 2007 @ 12:01:29 #238
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
  zaterdag 15 september 2007 @ 13:01:34 #239
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_53194876
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:29 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]


Je meet een verslaving niet alleen aan de mate waarin het opvalt dat er iemand anders rookt toch?
Of wil je beweren dat je NOOIT meer denkt "nu ff een peukkie" of nooit, ook al is het maar kortstondig, de behoefte aan een sigaret hebt?
Nee, maar wellicht is het feit dat ik zwanger ben ook een grote stok achter de deur . Even stiekem roken is al helemaal uit den boze op het moment. En ik denk ook niet dat ik weer begin als die 9 maanden voorbij zijn. Want dan moet ik op mijn eigen balkon staan roken en dat vertik ik .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_53194901
Panzerknacker, hou onderhand je eigenwijze rotsmoel eens dicht. Je verziekt dit topic.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 september 2007 @ 13:06:37 #241
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53194987
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 13:01 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Nee, maar wellicht is het feit dat ik zwanger ben ook een grote stok achter de deur . Even stiekem roken is al helemaal uit den boze op het moment. En ik denk ook niet dat ik weer begin als die 9 maanden voorbij zijn. Want dan moet ik op mijn eigen balkon staan roken en dat vertik ik .

Nee dat bedoel ik eigenlijk ook. Je rookt niet meer en je gaat er ook vanuit dat je niet meer gaat roken. Maar je hebt nog wel degelijk heel af en toe die behoefte. Ergo, je verslaving is niet over.

En dit klinkt allemaal dramatischer dan het is, want iedereen die succesvol gestopt is met roken weet ook wel dat je je niet al trillend en zwetend puur op wilskracht door de dag sleept.

Ja ik heb 2 jaar in tuin staan roken nadat Saskia was geboren. Als je onder je parapluutje in je tuin met een peuk in je mond je comfortabele warme woonkamer in staat te kijken vraag je je inderdaad af wat je doet
  zaterdag 15 september 2007 @ 13:14:22 #242
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_53195137
Ik vind het zelfs een beetje vies geworden . Man man, wat stinken veel mensen naar ouwe rooklucht . Mede daardoor heb ik ook nog niet echt behoefte gehad (natuurlijk wel de eerste stopweken) de afgelopen maanden. Er liggen hier ook nog sigaretten in huis, die kom ik soms tegen als ik iets in een laatje zoek. Maar ik denk daarbij nooit hoe zou het zijn om weer te roken. Het maakt hetzelfde in me los als bijvoorbeeld een cd hoesje, zegmaar.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 september 2007 @ 13:17:32 #243
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53195191
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 13:14 schreef k_i_m het volgende:
Ik vind het zelfs een beetje vies geworden . Man man, wat stinken veel mensen naar ouwe rooklucht . Mede daardoor heb ik ook nog niet echt behoefte gehad (natuurlijk wel de eerste stopweken) de afgelopen maanden. Er liggen hier ook nog sigaretten in huis, die kom ik soms tegen als ik iets in een laatje zoek. Maar ik denk daarbij nooit hoe zou het zijn om weer te roken. Het maakt hetzelfde in me los als bijvoorbeeld een cd hoesje, zegmaar.

Verschaalde sigaretten lucht stinkt behoorlijk inderdaad Zo hebben we zelf ook blijkbaar jaren geroken.
Maar verse sigarettenrook vind ik nog steeds goed ruiken hoor
  zaterdag 15 september 2007 @ 16:34:52 #244
104367 Thrackan
new and improved
pi_53198790
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:41 schreven Panzerknacker en Swetsenegger het volgende:
*nutteloze discussie*

Panzer: als je dit topic niet nuttig vind, wat doe je er dan in? (en nee, ik wil geen antwoord)
Swets: wat kan jij ongelofelijk happen en laten happen zeg

Conclusie: Je kan ook op een andere manier stoppen dan het vaste ritueeltje. Stom? Misschien voor de een wel, de ander niet. Ieder stopt op zijn/haar eigen manier.

Wie weet ga ik het ook nog eens anders zien, want op de "normale" manier bijt ik me er niet doorheen. Ben alleen geen ster in mezelf iets wijs maken.
aan alle stopperts!
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_53200312
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 16:34 schreef Thrackan het volgende:

Ben alleen geen ster in mezelf iets wijs maken.
Als je nog rookt ben je hier volgens mij beter in dan je zelf doorhebt
  zondag 16 september 2007 @ 15:18:29 #246
104367 Thrackan
new and improved
pi_53219684
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 17:51 schreef Maartel het volgende:

[..]

Als je nog rookt ben je hier volgens mij beter in dan je zelf doorhebt
Mjah iets nieuws dan Je snapt wat ik bedoel...
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_53239432
Gisteravond gestopt met roken, of wel een kleine 12 uur rookvrij nu.
Rookte 25-30 sigaretten per dag. Kan je vertellen het stoppen voelt
als een HEL! Neerslachtig,Dizzy. Maar ik zet door!

Noteert u maar in de topic:

Dark80 - Gestopt 17 September
  maandag 17 september 2007 @ 11:43:39 #248
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_53239921
Succes dark
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_53240937
quote:
Op maandag 17 september 2007 11:23 schreef dark80 het volgende:


Dark80 - Gestopt 17 September
Je staat erbij, succes!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Moderator maandag 17 september 2007 @ 13:13:20 #250
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_53241995
Zaterdagavond in een vlaag van verstandsverbijstering (lees alcohol) gerookt. Zo stom! Maar ik laat me er niet onder krijgen door die stomme peuken dus ik ga gewoon weer verder met stoppen
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')