abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 14 juli 2007 @ 22:47:54 #51
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_51474438
Ik krijg mijn nieuwe huisbaas maar niet te pakken Zijn telefoon staat steeds uit
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_51476114
Zwahiel, vind je het gek om kwart voor 11!!

Sorry, ik kon het even niet laten, maar irritant is het absoluut wel ja.

M@x, Ja het is nog maar zo kort ja. Zorgen dat je snel dozen krijgt en dan beginnen met inpakken (en weggooien!) dan komt het allemaal goed.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51476343
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 20:25 schreef m@x het volgende:
Nanook, nog 79 dagen maar Dat betekent dat de tijd hier toch ook wel erg gaat dringen

Charisma, ik moest je nog terugmailen maar nu weet je gelijk hoe of wat

Ik ben benieuwd naar de foto's lieksepieks.
je MOET helemaal niks meis , ik vind het alleen maar prettig dat je je huis van je dromen krijgt om een neiwue staart te maken ,d at wens ik je van harte , ook al ken ik je niet , maar ik heb het gevoel dat dit nieuw huis bij je past , dus als je het YES gevoel hebt probeer voor te gaan en dan kom ik langs met een bottle prik
  zondag 15 juli 2007 @ 00:18:13 #54
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_51477598
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 23:42 schreef Charisma het volgende:

[..]

je MOET helemaal niks meis , ik vind het alleen maar prettig dat je je huis van je dromen krijgt om een neiwue staart te maken ,d at wens ik je van harte , ook al ken ik je niet , maar ik heb het gevoel dat dit nieuw huis bij je past , dus als je het YES gevoel hebt probeer voor te gaan en dan kom ik langs met een bottle prik
Dat is een date
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_51481928
quote:
Op zondag 15 juli 2007 00:18 schreef m@x het volgende:

[..]

Dat is een date
komt voor elkaar
pi_51484311
Wij hebben die fles prik gisteren leeg gedronken saampjes. We hebben er echt helemaal zin in.

Ook hebben we besloten om toch maar eens wat aannemers te gaan bellen voor de badkamer zodat die ook klaar is als we 14 dagen na de sleuteloverdracht over 'moeten'. Dan kunnen wij vol beneden aan de gang in die tijd. Ik moest zeggen dat die beslissing wel een hoop rust heeft gebracht.

Oh enne M@x, dat dit huis al die tijd te koop is blijven staan terwijl jij er zo graag in wilde dat zegt toch wel een beetje dat het voor jou bestemd is???
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51487687
quote:
Op zondag 15 juli 2007 11:49 schreef Nanook24 het volgende:

Ook hebben we besloten om toch maar eens wat aannemers te gaan bellen voor de badkamer zodat die ook klaar is als we 14 dagen na de sleuteloverdracht over 'moeten'. Dan kunnen wij vol beneden aan de gang in die tijd. Ik moest zeggen dat die beslissing wel een hoop rust heeft gebracht.
Kan me voorstellen dat dat rust geeft, zeker als er naast een verhuizing/verbouwing een gezin draaiende gehouden moet worden.....is een goede douche wel zo prettig
pi_51487825
Voor mij is het nu ook écht echt Duurt soms even bij me....

Vandaag echt aan het bedenken hoe ik het nu allemaal wil gaan doen. Heb dus een bed via t zeeuwse marktplaats (zeelandnet) gekocht, nu nog matrassen. Vond ook daar matrassen, maar twijfel. Volgens de eigenaar waren deze oorspronkelijk 1200 GULDEN, 3 jaar gebruikt, goede kwaliteit en goed onderhouden. Wat zouden jullie hiervoor (na proefliggen) bieden?

Dan, er zit dus geen deur tussen woon en mijn iniminie-slaapkamer:



Omdat de deur naar binnen (kleine kamer) open gaat... nog ideeen hoe ik anders mijn slaapkamer kan afschermen?
pi_51488545
Heb je voor die deur niet een handige kennis die hem andersom kan laten draaien? Ik weet niet of er bij jou op feestjes en bij visite gerookt word maar het lijkt me niet prettig om in die rook te moeten slapen later en elke andere oplossing (een gordijn, louvre deurtjes, of zo'n vouwdeur) sluit niet voldoende af om dat tegen te houden.

Wat die matrassen betreft, ik vind het moeilijk. Bij Ikea koop je een goed matras voor rond de 100 Euro maar je geeft zelf al aan dat Ikea bij jou niet echt in de buurt zit. Toch zou een auto regelen en naar Ikea rijden goedkoper zijn dan een paar 100 Euro betalen voor een 2e hands matras. (Ik ben nl. bang dat deze mensen het voor minder niet zullen doen.

Wij zijn hier aan het inpakken geslagen. Ik herken mijn kledingkast niet meer terug. Ik heb een halve door kleding ingepakt en 1,5 vuilniszak weggegooid dus er zit zowat niets meer in mijn kast. Ik zou bijna gaan shoppen maar er zijn nu even andere prioriteiten om geld aan uit te geven vrees ik.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51488830
quote:
Op zondag 15 juli 2007 14:18 schreef Nanook24 het volgende:
Heb je voor die deur niet een handige kennis die hem andersom kan laten draaien? Ik weet niet of er bij jou op feestjes en bij visite gerookt word maar het lijkt me niet prettig om in die rook te moeten slapen later en elke andere oplossing (een gordijn, louvre deurtjes, of zo'n vouwdeur) sluit niet voldoende af om dat tegen te houden.

Wat die matrassen betreft, ik vind het moeilijk. Bij Ikea koop je een goed matras voor rond de 100 Euro maar je geeft zelf al aan dat Ikea bij jou niet echt in de buurt zit. Toch zou een auto regelen en naar Ikea rijden goedkoper zijn dan een paar 100 Euro betalen voor een 2e hands matras. (Ik ben nl. bang dat deze mensen het voor minder niet zullen doen.

Wij zijn hier aan het inpakken geslagen. Ik herken mijn kledingkast niet meer terug. Ik heb een halve door kleding ingepakt en 1,5 vuilniszak weggegooid dus er zit zowat niets meer in mijn kast. Ik zou bijna gaan shoppen maar er zijn nu even andere prioriteiten om geld aan uit te geven vrees ik.
Hmmm, ik ben zelf niet zo handig....hihi, een reden waarom ik hier op fok rondhang, kan wel wat tips en inspiratie gebruiken

Wat die deur betreft, ik vind een echte deur ook gewoon t mooiste...dus ga maar eens even iemand lief aankijken

En die matrassen, heb 150 geboden en alweer reactie, daar kunnen ze zich wel mee vinden. Volgende week kijken, maar even afwachten.......dan maar meteen nog een keer lief kijken en vragen of ze eventueel de matrassen even kunnen brengen (is maar 7km hier vandaan).......
pi_51488887
Hihi, en kledingkast opruimen........dat werkt altijd wel goed he......ik zie er nog een beetje tegenop, dat is samen met de keuken nog t laatste wat moet
  zondag 15 juli 2007 @ 20:08:02 #62
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_51499387
Ik ben vandaag eens langs het huis gereden wat ik al zo lang op het oog had en om eerlijk te zijn viel het best tegen. De dakrand is helemaal afgebladderd, de kozijnen van het huis er onder zien er behoorlijk verrot uit en het heeft een gedeelde voordeur. Ik ga dinsdag wel kijken maar ik denk dat ik het toch van mijn lijstje ga schrappen. Moeilijk en heel jammer omdat ik nog steeds heel enthousiast ben over de binnenkant, maar er staan nog een paar huizen op mijn lijstje. Daar moet toch iets tussen zitten.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zondag 15 juli 2007 @ 20:18:17 #63
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51499760
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:08 schreef m@x het volgende:
Ik ben vandaag eens langs het huis gereden wat ik al zo lang op het oog had en om eerlijk te zijn viel het best tegen. De dakrand is helemaal afgebladderd, de kozijnen van het huis er onder zien er behoorlijk verrot uit en het heeft een gedeelde voordeur. Ik ga dinsdag wel kijken maar ik denk dat ik het toch van mijn lijstje ga schrappen. Moeilijk en heel jammer omdat ik nog steeds heel enthousiast ben over de binnenkant, maar er staan nog een paar huizen op mijn lijstje. Daar moet toch iets tussen zitten.
Oh wat een tegenvaller! Naar is dat, als je vol verwachting naar een huis gaat, het in je hoofd al helemaal hebt ingericht, en het er dan in het echt veel minder leuk uitziet. Die foto's op funda zijn natuurlijk ook wel uit de meest voordelige hoek genomen, maar ik weet hoe het voelt... Makelaars die een groothoeklens gebruiken zijn ook altijd zo oneerlijk. Dan lijkt het in het echt opeens zo veel kleiner

Maar er zit vast wel iets moois tussen je bezichtigingen, ik ga voor je duimen. Houd je ons wel op de hoogte (ik moet morgen tenslotte weer typen aan mijn scriptie en alle afleiding is welkom ).
Nulla verba sed acta
pi_51499814
Getver M@x, ik kan me wel voorstellen dat dat in eerste instantie even een tegenvaller was maarja, je zit er toch ook niet op te wachten om meteen een hoop geld te investeren in schilders en aannemers om de boel op te knappen. Hopelijk zit er bij de andere huizen wel een huis naar je zin.

Lieksepieks, Wellicht is er een Fokker die je kan helpen met je deur. Ik ben het in elk geval wel met je eens dat een echte deur wel het mooiste is. En de prijs voor die matrassen valt me alles mee. Ik ga voor je duimen dat lief kijken helpt en dat ze de matrassen bij je langs willen brengen.

Hier heeft de verhuizing de eerste echtelijke ruzie opgeleverd. Lief is de halve dag bezig geweest met het tekenen en inrichten van de tuin...hardstikke leuk hoor maar hij zegt zelf ook dat hij er van het voorjaar pas iets mee kan doen dus waarom doe je dan niet iets zinnigers dan dat, er moet nog zo veel gedaan worden!!!
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  zondag 15 juli 2007 @ 20:33:05 #65
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51500275
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:19 schreef Nanook24 het volgende:


Hier heeft de verhuizing de eerste echtelijke ruzie opgeleverd. Lief is de halve dag bezig geweest met het tekenen en inrichten van de tuin...hardstikke leuk hoor maar hij zegt zelf ook dat hij er van het voorjaar pas iets mee kan doen dus waarom doe je dan niet iets zinnigers dan dat, er moet nog zo veel gedaan worden!!!
Ja maar tekenen en dromen is juist het leukste wat er is! Ik ben ook echt alleen maar op allerlei meubelsites aan het kijken (en winkels in aan het lopen hier in de stad ) terwijl ik weet dat ik het me eigenlijk toch niet kan veroorloven
Nulla verba sed acta
pi_51500342
Max: hoop dat je snel iets vind dat echt bij je past!!!!!

Nanook: hmm echtelijke ruzie, al wel weer goed gemaakt? Ik snap t wel, ideeen opdoen voor nieuwe inrichting is ook veel leuker om te doen, dan spullen uitzoeken, opruimen en inpakken....maar of t ook praktisch is

Hier ben ik begonnen met het gene dat ik lekker als laatste aan het bewaren was, het papier werk.... komt er op neer dat ik twee laatjes had waar belangrijke spullen in terecht kwamen. 1 la daarvan zocht ik regelmatig uit, en papieren kwamen dan in mapjes terecht. Andere la, hmmm die zocht ik niet uit en zaten papieren in van 3 jaar terug (toen ik nog in belgie woonde). En die kom ik nu dus weer tegen....

De recente papieren zitten allemaal netjes in mapjes, maar die oude hmmm....bankafschriften van een rekening die ik niet eens meer heb. Is het nu echt nodig om dat allemaal te bewaren?
pi_51500628
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:35 schreef lieksepieks het volgende:
Nanook: hmm echtelijke ruzie, al wel weer goed gemaakt?
Ehm, nee...we zitten hier lekker zwijgzaam te wezen op de bank. Ik heb nog eens geprobeert erover te beginnen maar meneer is moe en het maakt niet uit hoe ik hem benader het is gewoon niet goed. Maar even een nachtje over slapen dus.
quote:
Is het nu echt nodig om dat allemaal te bewaren?
Ik zou zeggen van niet maar helaas denkt meneer de belasting daar anders over. Vraag me niet waarom maar het is zo.

Leonoor, Ik vind het ook leuk hoor om van alles alvast te bekijken en me dan te bedenken dat we daar nu nog geen geld voor hebben. Maar die tuin, die kan hij toch verdorie ook plannen als we daar eenmaal zitten??

Maar ik ga erover ophouden, we zitten hier voor de voorpret tenslotte.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51500753
pffff, dan stop ik die papieren maar in een doos om ze bij de volgende verhuizing weer tegen te komen

Enne, beetje lief zijn voor elkaar snap t wel van je hoor.......
pi_51500875
Heel verstandig, en tegen die tijd kun je het met een gerust hart in de papierbak deponeren.

Ik ga lief zo maar een kusje brengen en mijn excuses aanbieden, het is niet zijn schuld dat ik gewoon niet tegen die enorme klerezooi kan die dozen inruimen met zich meebrengt.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  zondag 15 juli 2007 @ 20:53:16 #70
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51500912
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:43 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Ehm, nee...we zitten hier lekker zwijgzaam te wezen op de bank. Ik heb nog eens geprobeert erover te beginnen maar meneer is moe en het maakt niet uit hoe ik hem benader het is gewoon niet goed. Maar even een nachtje over slapen dus.
[..]

Ik zou zeggen van niet maar helaas denkt meneer de belasting daar anders over. Vraag me niet waarom maar het is zo.

Leonoor, Ik vind het ook leuk hoor om van alles alvast te bekijken en me dan te bedenken dat we daar nu nog geen geld voor hebben. Maar die tuin, die kan hij toch verdorie ook plannen als we daar eenmaal zitten??

Maar ik ga erover ophouden, we zitten hier voor de voorpret tenslotte.
En dat is natuurlijk precies wat het is . Nee hoor, je hebt wel gelijk, maar het zal wel over waaien.

Lieksepieks, ik heb ook zo'n laatje met bankafschriften uit 2003 enzo. Ik weet niet of ik die echt allemaal nog open ga maken en ga bewaren, is internetbankieren niet genoeg? Volgens mij kun je daarbij zelfs aangeven dat je die afschriften niet meer wilt ontvangen tegenwoordig, dus waarom nog bewaren? Ik ben in dubio.

Ik heb wel vandaag de TNT verhuisservice aangevraagd voor automatische adreswijzigingen Nu wordt alles echt heel erg echt! Nog maar 17 dagen!
Nulla verba sed acta
pi_51501105
Ik heb mijn bankafschriften nog vanaf 1998 .... dat is bijna tien jaar, toen was ik 14 jaar, wat ga ik daar nu nog aan hebben???? Vind ook dat internetbankieren wel voldoet...maar van die belgische rekening (waar nooit veel op stond, was enkel om electra en dergelijke van te betalen) heb ik geen internetiets, dat bewaar ik dan maar.
Nu ligt eigenlijk nog de gehele inhoud van die twee laden half uitgezocht op mijn bed, en wil ik straks kunnen slapen ......grrr, en ik heb geen zin meer
pi_51501541
Oh maar je hoeft dat soort spullen maar 5 jaar te bewaren hoor Lieksepieks. Lekker doorscheuren en in de papierbak gooien die zooi.

De echtelijke ruzie is inmiddels bijgelegd maar het verbaasde me een beetje dat ik na 9,5 jaar nogsteeds mijn eigen vent niet helemaal snap. Eerst beweerde hij bij hoog en laag dat alles wat ik zei niet waar was en toen ik mijn excuses aanbood toen kon hij toch wel zeggen dat het ook een beetje aan hem gelegen had. Hij had gewoon geen idee waar hij moest beginnen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51501785
quote:
Op zondag 15 juli 2007 21:14 schreef Nanook24 het volgende:
Oh maar je hoeft dat soort spullen maar 5 jaar te bewaren hoor Lieksepieks. Lekker doorscheuren en in de papierbak gooien die zooi.

De echtelijke ruzie is inmiddels bijgelegd maar het verbaasde me een beetje dat ik na 9,5 jaar nogsteeds mijn eigen vent niet helemaal snap. Eerst beweerde hij bij hoog en laag dat alles wat ik zei niet waar was en toen ik mijn excuses aanbood toen kon hij toch wel zeggen dat het ook een beetje aan hem gelegen had. Hij had gewoon geen idee waar hij moest beginnen.
Gelukkig maar dat het weer goed is en na 9,5 jaar achja, beiden verhuiskriebeltjes (cq stress)

En bedankt voor het schopje
pi_51502244
Behoorlijke stress ja, maar het gaat vast allemaal goed komen. Achteraf ben ik in elk geval heel blij met die 2 weken overbrugging. Dan zit je in het oude huis ook wel in de rommel maar je hebt in elk geval wel een plek waar je even tot rust kunt komen en kunt douchen als ze in het nieuwe huis nog met de badkamer bezig zijn.

En graag gedaan hoor, ik dacht als je er dan zelf te bescheiden voor bent dan doe ik het wel.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51503700
Vandaag druk bezig geweest van 12.00 tot 20.30 uur. Foto's volgen, heb nu geen puf meer om ze te plaatsen. Ben net ook al druk bezig geweest met pakken.
Het appartement is nu echt bijna af. Dingen die onder meer gedaan zijn:
- Alle muren, die van spachtelputz voorzien zijn, gewit. Rotkarweitje voor mijn vader... Op één muur na overal aanwezig.
- Aantal plafonds gewit.
- Veiligheidssloten geplaatst op de ramen.
- Meterkast en inbouwkasten gewit.
- Vloerbedekking vervangen in de inbouwkasten.
- Plafondlampen vervangen (rotwerk om los te krijgen...).
- Heel goed schoongemaakt. Dit heeft teveel tijd in beslag genomen helaas. Zwaar achterstallig schoonmaakwerk. De laminaatvloer in de slaapkamer zat helemaal onder de verf en de lijm. Hebben we er gelukkig afgekregen, is nu weer goed. Luxaflex waren helemaal aangekoekt, mijn moeder heeft ze gelukkig schoongekregen. Verder waren de keuken en het toilet te ranzig voor woorden
- Kelder uitgemest, stonden nog diverse (zware) spullen van de vorige bewoner. Ook stond er nog een lekke accu (!) op me te wachten.

Morgen worden de sloten van de voordeur vervangen. Ook wordt de kelderdeur voorzien van een veiligheidsstrip en een bijzetslot.
Tevens wordt morgen de groepenkast vervangen, die echt nog antiek is. Slechts twee groepen aanwezig. Wordt uitgebreid naar drie plus aardlekschakelaar. Ook worden nog een aantal stopcontacten geaard.

Verder nog te doen:
- Opnieuw kitten in de badkamer.
- Scharnieren bovenlicht vervangen plus plaatsen van een balk voor het raam. Daarbij de uitzetbomen vervangen van beide bovenlichten, zijn helemaal roestig door het vele open staan.
- De enige muur zonder spachtelputz wordt zo snel mogelijk behangen, maar dat heeft het minste prioriteit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')