Dit weekend was het oorlog! Hele kamer grondig geinspecteerd, kasten van de wand etc. Nergens wat gevonden behalve in een kier van mijn bed (een stuk of 3). Wederom de hele boel ingespoten en alle kieren en schroefgaten afgeplakt met tape, matras vervolgens ook ingepakt in plastic... Ben benieuwd of ik er nu vanaf ben....quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 10:09 schreef Modi het volgende:
Ik word echt schijtziek van die beesten. Had twee maanden een hele populatie, bed weg geflikkerd, hele kamer ondergespoten met gif, 2 weken niet meer op me kamer geslapen. Alle schilderijen van de muur gehaald, plinten weggehaald hele kasten ontruimt... Daarna nergens meer last van gehad (meer dan een maand!), word ik vanmorgen wakker.... arrrrggggghhh. Begint het circus weer opnieuw!
Ze zitten niet in je beddengoed. Doe het volgende, neem een schroevendraaier, een mesje, een naald en een zaklamp en ga elk kiertje (ELK!) van je bed grondig bestuderen, waar je niet bijkomt ff met een mesje doorheen gaan. Bekijk je bed, en de plint wanneer je bed tegen de muur staat. Succes!quote:Op vrijdag 7 september 2007 18:06 schreef Autoreply het volgende:
Ik heb dezelfde symptomen. An sich vreemd want ik heb de laatste 10 dagen slecht in m'n eigen bed geslapen en iedere 4/5 nachten beddegoed verschoond. Sinds een dag "muggenbulten", alleen rondom m'n achillespezen. Inmiddels is al het beddegoed richting wasmachine (60 graden), maar ik hoop niet dat het echt een bedwans is![]()
Overigens heb ik m'n beddegoed met een loep bekeken, maar er is werkelijk helemaal niets te zien
In Nederland is lastig fatsoenlijk spul te krijgen omdat die beesten bijna tegen alles opgewassen zijn. Ik woon echter vlak bij de grens met Duitsland en ik heb in Duitsland goed spul gekregen. "Spezial Spray" van Bayer. Geen idee of ze dat ook ergens in NL verkopen.quote:Op zaterdag 8 september 2007 21:49 schreef Autoreply het volgende:
Nog niets gezien overigens.
Waar haal ik een middel om die klotebeesten te bestrijden?
Heb je toch iets niet goed gedaan. Mischien moet je geen pizzaresten o.i.d in je kamer hebben want ongedierte komen altijd op onhygienische plaatsen af. Dus heb je mischien het aan jezelf te wijten?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 10:09 schreef Modi het volgende:
Ik word echt schijtziek van die beesten. Had twee maanden een hele populatie, bed weg geflikkerd, hele kamer ondergespoten met gif, 2 weken niet meer op me kamer geslapen. Alle schilderijen van de muur gehaald, plinten weggehaald hele kasten ontruimt... Daarna nergens meer last van gehad (meer dan een maand!), word ik vanmorgen wakker.... arrrrggggghhh. Begint het circus weer opnieuw!
Dat is echt de grootste onzin die je nu verkondigd. Ga eerst eens een beetje lezen over het onderwerp (begin eens op http://www.bedbugger.com, ik hoop dat t engels niet te moeilijk voor je is) voordat je onzin uitkraamt, zonder er ook maar iets van te weten, en laat ons hier op een normale manier ervaringen uitwisselen om van deze pokke beesten af te komen...quote:Op woensdag 12 september 2007 13:13 schreef iSwets het volgende:
[..]
Heb je toch iets niet goed gedaan. Mischien moet je geen pizzaresten o.i.d in je kamer hebben want ongedierte komen altijd op onhygienische plaatsen af. Dus heb je mischien het aan jezelf te wijten?![]()
Heb je dan toevallig de namen van een paar bestrijdingsmiddelen voor me?quote:Op woensdag 12 september 2007 17:11 schreef Modi het volgende:
laat ons hier op een normale manier ervaringen uitwisselen om van deze pokke beesten af te komen...
Das juist t probleem, niets werkt tegen die beesten, het enige waar ik positieve ervaringen mee heb staat in mijn eerdere post... Je moet in iedergeval een middel hebben dat een residu (actieve stoffen bv. deltamethrin, permethrin of cyfluthrin) achterlaat van gif, en bovendien elke 2 weken spuiten (de periode dat de eitjes uitkomen). Probeer t eens bij de boerenbond zou ik zeggenquote:Op woensdag 12 september 2007 17:15 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Heb je dan toevallig de namen van een paar bestrijdingsmiddelen voor me?
M'n ouders hadden bij de boerenbond wat spuitbussen gehaald tegen de bedwants...elke 2 weken een paar keer spuiten, en nu heb ik er een hele lange tijd geen meer gezien :pquote:Op woensdag 12 september 2007 09:21 schreef Modi het volgende:
[..]
Alvast gefeliciteerd! Hoe heb je t uiteindelijk aangepakt?
Wij hebben een ongedierte bestrijder laten komen, hij heeft gespoten bij ons met een middel wat 6 weken werkt... ben de naam kwijt sorry. inmiddels zijn die zes weken bijna voorbij en ga ik vanaf zondag weer op mijn kamer slapen... we zullen zien. wat ik verder begrepen heb is het zo dat het middel niet zomaar te verkrijgen is en dat het een proffesioneel iemand moet doen.quote:Op woensdag 12 september 2007 17:20 schreef Modi het volgende:
[..]
Das juist t probleem, niets werkt tegen die beesten, het enige waar ik positieve ervaringen mee heb staat in mijn eerdere post... Je moet in iedergeval een middel hebben dat een residu (actieve stoffen bv. deltamethrin, permethrin of cyfluthrin) achterlaat van gif, en bovendien elke 2 weken spuiten (de periode dat de eitjes uitkomen). Probeer t eens bij de boerenbond zou ik zeggen
Het is dus niet zo: ff gifspuiten en klaar, lees maar eens de horrorverhalen op de eerder genoemde amerikaanse sites, het is echt een plaag die wereldwijd steeds groter wordt.
quote:Op donderdag 27 september 2007 16:59 schreef Listo het volgende:
Ik denk dat ik mijn beddengoed maar weer eens in de was gooi
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |