abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_52746689
Ik word echt schijtziek van die beesten. Had twee maanden een hele populatie, bed weg geflikkerd, hele kamer ondergespoten met gif, 2 weken niet meer op me kamer geslapen. Alle schilderijen van de muur gehaald, plinten weggehaald hele kasten ontruimt... Daarna nergens meer last van gehad (meer dan een maand!), word ik vanmorgen wakker.... arrrrggggghhh. Begint het circus weer opnieuw!
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:56:40 #27
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_52898803
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 10:09 schreef Modi het volgende:
Ik word echt schijtziek van die beesten. Had twee maanden een hele populatie, bed weg geflikkerd, hele kamer ondergespoten met gif, 2 weken niet meer op me kamer geslapen. Alle schilderijen van de muur gehaald, plinten weggehaald hele kasten ontruimt... Daarna nergens meer last van gehad (meer dan een maand!), word ik vanmorgen wakker.... arrrrggggghhh. Begint het circus weer opnieuw!
Dit weekend was het oorlog! Hele kamer grondig geinspecteerd, kasten van de wand etc. Nergens wat gevonden behalve in een kier van mijn bed (een stuk of 3). Wederom de hele boel ingespoten en alle kieren en schroefgaten afgeplakt met tape, matras vervolgens ook ingepakt in plastic... Ben benieuwd of ik er nu vanaf ben....

De anderen die er last van hadden, zijn jullie er al vanaf?

Voor mensen die geintereseerd zijn: http://bedbugger.com/ erg informatieve site.

Ik raad iedereen aan oplettend te zijn, wanneer hij/zij wel eens in hotels slaapt of buiten de deur (ik heb ze waarschijnlijk opgelopen in een jeugdherberg in Berlijn). Als je ze eenmaal hebt is het een heel karwei om ervanaf te komen.

En wanneer je er last van hebt is het enige advies: Wees grondig! Die teringbeesten kruipen overal in, je moet echt elk schroefje, kiertje of barstje in je bed of omgeving controleren. Alles grondig controleren en vervolgens inspuiten met een gif dat een residu achterlaat, vervolgens elke 2 weken herhalen (de tijd dat de eitjes weer uitkomen, gif werkt niet tegen eitjes). Let er ook op dat je geen matrassen etc. gaat verslepen daarmee verspreidt je t probleem.

[ Bericht 3% gewijzigd door Modi op 02-09-2007 21:37:47 ]
pi_53011235
Ik heb dezelfde symptomen. An sich vreemd want ik heb de laatste 10 dagen slecht in m'n eigen bed geslapen en iedere 4/5 nachten beddegoed verschoond. Sinds een dag "muggenbulten", alleen rondom m'n achillespezen. Inmiddels is al het beddegoed richting wasmachine (60 graden), maar ik hoop niet dat het echt een bedwans is
Overigens heb ik m'n beddegoed met een loep bekeken, maar er is werkelijk helemaal niets te zien

[ Bericht 11% gewijzigd door Autoreply op 07-09-2007 18:20:04 ]
pi_53032602
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 18:06 schreef Autoreply het volgende:
Ik heb dezelfde symptomen. An sich vreemd want ik heb de laatste 10 dagen slecht in m'n eigen bed geslapen en iedere 4/5 nachten beddegoed verschoond. Sinds een dag "muggenbulten", alleen rondom m'n achillespezen. Inmiddels is al het beddegoed richting wasmachine (60 graden), maar ik hoop niet dat het echt een bedwans is
Overigens heb ik m'n beddegoed met een loep bekeken, maar er is werkelijk helemaal niets te zien
Ze zitten niet in je beddengoed. Doe het volgende, neem een schroevendraaier, een mesje, een naald en een zaklamp en ga elk kiertje (ELK!) van je bed grondig bestuderen, waar je niet bijkomt ff met een mesje doorheen gaan. Bekijk je bed, en de plint wanneer je bed tegen de muur staat. Succes!

Mocht je nu niets vinden dan kun je nog het volgende proberen om die k.tbeestjes te vinden: zet je wekker om 4-5uur (een uurtje voordat de zon opkomt), dan zijn ze t actiefst. Leg een zaklamp klaar en schijn met die lamp onder je dekens. Misschien vind je dan wat.

De enige tip die ik je wil geven is dat je bij aanvang direct grondig alles moet gaan bekijken, want anders is er geen houden meer aan, die beesten planten zich zo ontiegelijk snel voor!
pi_53032621
- dubbel -
pi_53038440
Nog niets gezien overigens.

Waar haal ik een middel om die klotebeesten te bestrijden?
pi_53039460
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 21:49 schreef Autoreply het volgende:
Nog niets gezien overigens.

Waar haal ik een middel om die klotebeesten te bestrijden?
In Nederland is lastig fatsoenlijk spul te krijgen omdat die beesten bijna tegen alles opgewassen zijn. Ik woon echter vlak bij de grens met Duitsland en ik heb in Duitsland goed spul gekregen. "Spezial Spray" van Bayer. Geen idee of ze dat ook ergens in NL verkopen.

Wat wel belangrijk is bij het gebruik van gif: spuit alle plinten in en kieren in muren etc. op je kamer, randen en hoekjes van je bed, achter schilderijen echt elke plek die je maar kunt bedenken waar die kl.tebeesten kunnen zitten. Vervolgens procedure herhalen na ongeveer 2 weken (tijd dat de eitjes uitkomen, gif werkt niet tegen eitjes). Succes ermee, het zal een lang en moeizaam gevecht worden ik ben met die klote beesten bezig sinds mei-juni, heb wel een idee dat ik vooruitgang boek. Er kan rustig een half tot een jaar voorbij gaan voordat je huis bedbug vrij is.
pi_53042431
Ik vraag me nog steeds af of het wel bedwantsen zijn. Geen beest te vinden (ik ben net een paar uur thuis en m'n kamer was pikkedonker, ook in spleten e.d. niets te vinden)

Ook zit ik nu onder de bloeduitstortingen op m'n benen. Volgens een bevriende arts een allergische reactie, maar het enige waar ik alergisch voor ben (epoxyhars) ben ik al weken niet meer mee in contact gekomen.

Vannacht maar 's op de bank slapen met 't licht aan
pi_53061020
Hier heb ik er geen last meer van
pi_53114583
quote:
Op zondag 9 september 2007 22:39 schreef Tremium het volgende:
Hier heb ik er geen last meer van
Alvast gefeliciteerd! Hoe heb je t uiteindelijk aangepakt?
  woensdag 12 september 2007 @ 13:13:04 #37
191353 iSwets
provider neuroloog
pi_53119395
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 10:09 schreef Modi het volgende:
Heb je toch iets niet goed gedaan. Mischien moet je geen pizzaresten o.i.d in je kamer hebben want ongedierte komen altijd op onhygienische plaatsen af. Dus heb je mischien het aan jezelf te wijten?
"Sitecom is alleen voor losers"
pi_53125295
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:13 schreef iSwets het volgende:

[..]

Heb je toch iets niet goed gedaan. Mischien moet je geen pizzaresten o.i.d in je kamer hebben want ongedierte komen altijd op onhygienische plaatsen af. Dus heb je mischien het aan jezelf te wijten?
Dat is echt de grootste onzin die je nu verkondigd. Ga eerst eens een beetje lezen over het onderwerp (begin eens op http://www.bedbugger.com, ik hoop dat t engels niet te moeilijk voor je is) voordat je onzin uitkraamt, zonder er ook maar iets van te weten, en laat ons hier op een normale manier ervaringen uitwisselen om van deze pokke beesten af te komen...
pi_53125408
quote:
Op woensdag 12 september 2007 17:11 schreef Modi het volgende:
laat ons hier op een normale manier ervaringen uitwisselen om van deze pokke beesten af te komen...
Heb je dan toevallig de namen van een paar bestrijdingsmiddelen voor me?
pi_53125532
quote:
Op woensdag 12 september 2007 17:15 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Heb je dan toevallig de namen van een paar bestrijdingsmiddelen voor me?
Das juist t probleem, niets werkt tegen die beesten, het enige waar ik positieve ervaringen mee heb staat in mijn eerdere post... Je moet in iedergeval een middel hebben dat een residu (actieve stoffen bv. deltamethrin, permethrin of cyfluthrin) achterlaat van gif, en bovendien elke 2 weken spuiten (de periode dat de eitjes uitkomen). Probeer t eens bij de boerenbond zou ik zeggen

Het is dus niet zo: ff gifspuiten en klaar, lees maar eens de horrorverhalen op de eerder genoemde amerikaanse sites, het is echt een plaag die wereldwijd steeds groter wordt.
pi_53225722
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:21 schreef Modi het volgende:

[..]

Alvast gefeliciteerd! Hoe heb je t uiteindelijk aangepakt?
M'n ouders hadden bij de boerenbond wat spuitbussen gehaald tegen de bedwants...elke 2 weken een paar keer spuiten, en nu heb ik er een hele lange tijd geen meer gezien :p
  donderdag 27 september 2007 @ 16:43:43 #42
151979 LalalaHippie
Don't worry be Hippie
pi_53519862
quote:
Op woensdag 12 september 2007 17:20 schreef Modi het volgende:

[..]

Das juist t probleem, niets werkt tegen die beesten, het enige waar ik positieve ervaringen mee heb staat in mijn eerdere post... Je moet in iedergeval een middel hebben dat een residu (actieve stoffen bv. deltamethrin, permethrin of cyfluthrin) achterlaat van gif, en bovendien elke 2 weken spuiten (de periode dat de eitjes uitkomen). Probeer t eens bij de boerenbond zou ik zeggen

Het is dus niet zo: ff gifspuiten en klaar, lees maar eens de horrorverhalen op de eerder genoemde amerikaanse sites, het is echt een plaag die wereldwijd steeds groter wordt.
Wij hebben een ongedierte bestrijder laten komen, hij heeft gespoten bij ons met een middel wat 6 weken werkt... ben de naam kwijt sorry. inmiddels zijn die zes weken bijna voorbij en ga ik vanaf zondag weer op mijn kamer slapen... we zullen zien. wat ik verder begrepen heb is het zo dat het middel niet zomaar te verkrijgen is en dat het een proffesioneel iemand moet doen.
"There is only one good, knowledge, and one evil, ignorance. " - Socrates
"Envy is the ulcer of the soul." - Socrates
"Wie met beide benen op de grond staat, komt niet ver" - Loesje
  donderdag 27 september 2007 @ 16:57:11 #43
151979 LalalaHippie
Don't worry be Hippie
pi_53520343
Overigens is het wel het beste er zo snel mogelijk iets aan te doen. Ik heb ze gekregen doordat een van mijn vroegere huisgenoten ze had meegenomen uit amerika. Hij dacht ook dat ie het zelf wel kon fixen en heeft ook met een of ander middel gespoten. vervolgens zijn ze een tijdje weg geweest, mar ook weer terug gekomen. In mijn oude huis heb ik er zelf nooit last van gehad. Ik ben een half jaar geleden verhuisd en toen kreeg ik er zelf ook last van. terwijl mijn huisgenoot ze zelf anderhalf jaar geleden al had meegenomen. Moraal van het verhaal in ieder geval: ze verspreiden zich door het huis dus als je ze hebt in een kamer zo snel mogelijk actie onder nemen. Maar wees ook voorzichtig met het zelf te willen doen. Mijn huisgenoot heeft dat ook geprobeerd maar heeft dus niet gewerkt. Zij hebben ook uit eindelijk de milieudienst gebeld om te komen spuiten...
Succes allemaal !
"There is only one good, knowledge, and one evil, ignorance. " - Socrates
"Envy is the ulcer of the soul." - Socrates
"Wie met beide benen op de grond staat, komt niet ver" - Loesje
pi_53520405
Ik denk dat ik mijn beddengoed maar weer eens in de was gooi
I like my coffee black, just like my metal.
  zondag 7 oktober 2007 @ 19:16:32 #45
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_53771706
Euuhww

Gelukkig heb ik er geen last van.

edit.
Volgens dat filmpje kan je op 1 nacht 500X gestoken worden bij een goede plaag
pi_53773286
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:59 schreef Listo het volgende:
Ik denk dat ik mijn beddengoed maar weer eens in de was gooi

Ik krijg ook al jeuk bij het idee van die beestjes in je bed
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
http://www.librarything.com/catalog/senesta
pi_55826998
nou ik wil toch wel weten of al die mensen nu ook bedwantsvrij zijn.
gardenia
pi_55839962
ik bedoel : zijn al die mensen die nu hier hun bericht heben gezet over de bedwants al van die beesten af?
Wie is het gelukt van die beesten af te komen?Heeft het veel moeite/geld gekost?
Was het traumatisch,ik heb ooit eens een goede ovenvisjesplaag gehad,van die boekenvreterjes, daar was ik behoorlijk confuus van,nog steeds,ben er nu gelukkig vanaf en nu zijn deze bedwantskrengen(nog erger) in aantocht!
Hoe lang heeft het geduurd om er vanaf te komen? ,wat is er nou echt gedaan? kan je het zelf aan of moet er echt een bestrijdingsbedrijf aan te pas komen?
Weten die bestrijdingsbedrijven er wel raad/ervaring ermee? Of doen ze maar wat ?ik heb er zelf vanwege die papier/ovenvisjes slechte ervaringen mee.
Moet je echt heel veel spullen weggooien, je huis strippen, en staat je hele leven op zijn kop zoals sommige amerikaanse websites melden?(bedbugger,bedbugresource?)Pure horror.
Kortom ik wil graag weten of het echt allemaal zo erg is.
Hoe ja eraan komt is duidelijk :logiesplaatsen goedkoop en duur.Maar ook tweedehandsspullen/vooral meubels en matrassen.En: mensen die het allemaal niet zo serieus nemen en die dingen naar hun vrienden /kennissen verspreiden.Lullig!
Als het echt zo hopeloos en traumatisch is moeten bedwantsslachtofers dan niet de handen in elkaar slaan en massaal vragen om de terugkeer van DDT? Dat hielp vroeger wel vraag maar aan oudere mensen.
Ik heb ze zelf nog niet maar als ik dit zo lees en ook op die amerikaanse horror sites vrees ik als er niet meer bekendheid en voorlichting wordt gegeven we straks allemaal onder zitten.Volgens mij kost zo'n bestrijding ook best veel en kunnen straks alleen maar rijke mensen hun huis regelmatig uit laten spuiten en de rest kan er mee blijven open en het weer verspreidin .Drie keer raden wie hier aan verdienen!
IK vind behoorlijk traumatisch voor degene die ze hebben en voor degenen die ze elk moment verwachten binnen te krijgen(iedereen dus).Ook dokters werken niet erg mee en herkennen de bulten niet eens Het insekt is 50 jaar weggeweest!.Een GGD als in Alkmaar weet niet eens wat een bedwants is (zeggen ze)Verzwijgen de verantwoordelijke instellingen het een en ander.Ze lullen maar over onzichtbare bedmijten maar de bedwants ho maar! Te moeilijk zeker!
We worden belazerd,volgens mij is er iets goed mis.
pi_55997245
Ja, bij mij zijn de bedwantsen verdwenen! Al een aantal maanden niets meer zien/voelen rondkruipen
Ik heb niets weggegooid of zo, enkel om de 2 weken dat speciale middel gebruikt. Het engste vond ik toch wel toen er zo een bedwants diep in m'n oor zat rond te kruipen.
  zondag 13 januari 2008 @ 14:21:17 #50
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_55997297
Nightynight, don't let the bed bugs bite.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')