abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 20 augustus 2007 @ 09:30:28 #226
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_52521044
WoW!
Waarneming Kingston 7 pm sunday, windspeed 277,8!!!
Ik HAAT mijn toetsenbord.
pi_52521067
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 01:14 schreef Light het volgende:

[..]

Het oog lijkt net ten zuiden van Jamaica langs te trekken... scheelt vast in de schade
Ze zijn dus eigenlijk tegelijkertijd wel en niet door het oog van de naald gekropen .
  Moderator maandag 20 augustus 2007 @ 10:54:58 #228
8781 crew  Frutsel
pi_52522487
Nederlandse toeristen Mexico waarschijnlijk veilig (Nu.nl)

RIJSWIJK - De honderden Nederlandse toeristen die vakantie vieren in de Mexicaanse badplaatsen Playa del Carmen en Cancún, zullen waarschijnlijk weinig overlast ondervinden van de naderende orkaan Dean.

Als de orkaan de huidige koers voortzet, vallen de toeristische trekpleisters volgens reisorganisatie TUI Nederland buiten het bereik van Dean.

TUI heeft 650 gasten in de twee strandbestemmingen op het Mexicaanse schiereiland Yucatán. Op basis van de huidige voorspellingen zal de orkaan ongeveer 100 kilometer ten zuiden van Playa del Carmen en 150 kilometer ten zuiden van Cancún de kust bereiken.

"De plaatsen zouden daarmee buiten het bereik van de orkaan vallen", aldus een woordvoerster maandag. Naar verwachting bereikt Dean in de nacht van maandag op dinsdag rond 03.00 uur lokale tijd Mexico.

Voorzorg

Volgens TUI zijn er, bij wijze van voorzorg, dan ook nog geen toeristen overgebracht naar orkaanbestendige gebouwen. Mocht de orkaan van koers veranderen, dan kunnen de lokale autoriteiten daar echter alsnog toe over gaan.

Wel onderhoudt TUI via de reisleiding contact met alle Nederlandse toeristen. Ook heeft de organisatie extra medewerkers naar Cancún gestuurd die de plaatselijke reisleiding ondersteunen.

Montego Bay

Het oog van de orkaan trok in de nacht van zondag op maandag vlak langs de zuidkust van Jamaica waar tweehonderd Nederlanders verblijven. Ze zitten voornamelijk in de plaatsen Montego Bay en Ocho Rios in het noorden en Negrill in het noordwesten.

Volgens TUI zijn vrijwel alle accommodaties waar de toeristen verblijven, orkaanbestendig. Volgens de woordvoerster zijn slechts enkele reizigers naar andere hotels overgebracht.

De reisorganisatie heeft nog geen contact met Jamaica gehad. In verband met de orkaan hebben de Jamaicaanse autoriteiten als voorzorgsmaatregel de elektriciteit afgesloten.
  maandag 20 augustus 2007 @ 11:44:46 #229
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_52523813
Zat ik maar in Mexico

*orkaan mee wil maken*
Drugs are good mkay?
  Moderator maandag 20 augustus 2007 @ 12:20:59 #230
8781 crew  Frutsel
pi_52524816
Caymans Brace As Hurricane Dean Nears

Authorities in the Cayman Islands imposed a curfew and evacuated tourists as the British territory braced for a brush Monday with Hurricane Dean, which has left a trail of destruction across the Caribbean killing at least eight people.

Dean was expected to pass to the south of the Caymans but the government said it still posed a "significant threat" to the islands. Forecasters said the islands could receive up to 12 inches of rain.

Hundreds of frantic vacationers lined up at ticket counters for special flights home, and many slept on the airport floor. Cayman Islands Gov. Stuart Jack said all but 1,500 tourists had been evacuated from the British territory by Sunday afternoon.

"It's kind of spooky," said George Mitchell, of Detroit, who missed his flight out. "We don't know what to do or where to go. It freaks you out."

The National Hurricane Center in Miami said the first hurricane of the Atlantic season was a powerful Category 4 storm, and could reach the highest level Category 5, with maximum winds greater than 155 mph later Monday.

As of 5 a.m. EDT Monday, Dean was about 115 miles southeast of Grand Cayman and about 495 miles east of Belize City. It was traveling west at about 21 mph, the National Hurricane Center said.

In Mexico, travelers also slept on floors at Cancun's international airport, hoping to get one of the last flights out Monday before Dean was expected to slam into Mexico's Caribbean coast.

Nicolas Martignoles, 27, a teacher from Paris, stretched out on the airport floor with friends, prepared to wait all night. "We came to the airport because we are on standby, but all the flights are full, so we are waiting for another flight tomorrow."

Dean killed at least eight people as it moved across the Caribbean but Jamaica avoided a direct hit when the storm wound up passing to the south Sunday night. (ABC News)
  Moderator maandag 20 augustus 2007 @ 12:28:46 #231
8781 crew  Frutsel
pi_52524996
Next named Storm, east of the Bahama's?

As if this weren't enough, there is a slowly developing system well east of the Bahamas that might be our next named storm. The NHC metions that slow development is possible as upper level winds become more favorable. The area forecast discussion from San Juan NWS tonight mentioned that it might indeed be our next storm or hurricane. Current computer models show what ever develops moving westward towards the Bahamas and Florida this week. It's that time of year and we could see quite a bit of activity coming up- be ready. (Hurricane Track)
  maandag 20 augustus 2007 @ 12:38:09 #232
163231 Dentiwan
Denk aan je tanden !
pi_52525219
heeft iemand misschien meer informatie over die nieuwe storm bij de bahama's ?
ik ga woensdag namelijk naar punta cana in de dominicaanse republiek.
De zwarte wolf komt eraan !
  Moderator maandag 20 augustus 2007 @ 12:57:51 #233
8781 crew  Frutsel
pi_52525726
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 12:38 schreef Dentiwan het volgende:
heeft iemand misschien meer informatie over die nieuwe storm bij de bahama's ?
ik ga woensdag namelijk naar punta cana in de dominicaanse republiek.


Gaat om dat gebied rechts van de Bahama's ... geen idee hoe zich dat ontwikkeld en/of welke koers... dat blijft afwachten
  maandag 20 augustus 2007 @ 13:17:59 #234
163231 Dentiwan
Denk aan je tanden !
pi_52526225
hmm ziet er niet best uit... hopen dat we er niet al te veel last van krijgen.
De zwarte wolf komt eraan !
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 20 augustus 2007 @ 13:18:10 #235
78918 SeLang
Black swans matter
pi_52526227
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 01:29 schreef Light het volgende:

[..]

Ja, in het oog is het mooi weer, maar dan heb je wel twee keer de eye wall. En ik hoorde op CNN dat die juist voor extreem veel schade zorgt. Ook wel logisch ergens, de windsnelheid neemt eerst af van ca. 240 km/u naar (bijna) 0, en gaat daarna net zo hard weer terug.
Ik heb één keer in het oog gezeten.
Dat was niet mooi weer ofzo, maar wel bijna windstil.
Het grappige is dat als dat ding overtrekt eerst de wind keihard de ene kant opgaat, daarna stilte, en daarna keihard de andere kant op.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_52526910
Hoewel het centrum van orkaan 250km ten noorden van Aruba is vertrokken, werden de stranden geteisterd door enorme golven van soms 5 meter hoog.

Link

Rodgers Beach Aruba

Arubaanse noordkust
Met veel hogere golven dan normaal.


Onderstaande foto's gemaakt op Palm Beach, Aruba.















__
pi_52526992
http://www.youtube.com/watch?v=D5FzCeV0ZFc

En Dean is nog niet klaar. (let op het einde!)
pi_52527055


Bijvoorbeeld. Meer foto's hier: http://www.pbase.com/zobo/hurricane_dean
  maandag 20 augustus 2007 @ 14:04:27 #239
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_52527330
Hier livecams van de Cayman Islands:

http://caymanchillin.com/caymanchillin-live.htm
Ik HAAT mijn toetsenbord.
  Moderator maandag 20 augustus 2007 @ 14:39:28 #240
8781 crew  Frutsel
pi_52534823
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 12:38 schreef Dentiwan het volgende:
heeft iemand misschien meer informatie over die nieuwe storm bij de bahama's ?
ik ga woensdag namelijk naar punta cana in de dominicaanse republiek.
dat trekt daar erg snel naar het westen.
krijgt dan te weinig tijd boven warm water om te ontwikkelen.
kan als een stormpje aan land komen in Florida/S-Carolina.

als hij (Felix) langzamer gaat of zuidelijker kan het wel een hurricane worden.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_52535302
deze video kwam ik vandaag nog tegen en mooie beelden vanuit de ruimte

On-orbit Video Hurricane Dean

http://megavideo.com/?v=E1EBS1FD
pi_52536200
TVP. Ik woon in zuid-Alabama. Zijn er hier mensen die er wat meer verstand van hebben en mij kunnen vertellen of er een kans is dat Dean van richting veranderd over de Golf van Mexico en richting Alabama komt?

Ik vind het stiekem wel spannend
  maandag 20 augustus 2007 @ 19:09:33 #244
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_52536201
Heel indrukwekkend
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
pi_52536345
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 19:09 schreef Lightning_NL het volgende:
TVP. Ik woon in zuid-Alabama. Zijn er hier mensen die er wat meer verstand van hebben en mij kunnen vertellen of er een kans is dat Dean van richting veranderd over de Golf van Mexico en richting Alabama komt?

Ik vind het stiekem wel spannend
dat is denk ik nu wel uit te sluiten.

maar soms zit NHC er naast.
zoals bij Rita bijvoorbeeld:
http://www.nhc.noaa.gov/archive/2005/RITA_graphics.shtml
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_52541353
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/6955163.stm
quote:
Daniel Brown, from the US National Hurricane Center (NHC), said the focus was now on other areas.

"It looks like the biggest threat is going to be for portions of northern Belize and the Yucatan Peninsula coast of Mexico," he said.

At 0800 EDT (1200 GMT) the storm was about 440 miles (710km) east of Belize City, in Belize, which borders Mexico, and moving at nearly 21mph (33km/h).

The hurricane is heading west and is expected to move slightly north-westwards across the Yucatan Peninsula, the NHC said.

After crossing the Yucatan, the storm is forecast to move over the Bay of Campeche in the south-west Gulf of Mexico, before striking Mexico's coast again near Tampico.
http://www.telegraaf.nl/b(...)co_veilig.html?p=2,1 :
quote:
Nederlandse toeristen Mexico veilig

De honderden Nederlandse toeristen die vakantie vieren in de Mexicaanse badplaatsen Playa del Carmen en Cancún zullen waarschijnlijk weinig overlast ondervinden van de naderende orkaan Dean. Als de orkaan de huidige koers voortzet, vallen de toeristische trekpleisters volgens reisorganisatie TUI Nederland buiten het bereik van Dean.

Op basis van de huidige voorspellingen zal de orkaan ongeveer 150 kilometer ten zuiden van Playa del Carmen en 200 kilometer ten zuiden van Cancún de kust bereiken. „De plaatsen zouden daarmee buiten het bereik van de orkaan vallen”, aldus een woordvoerster maandag. Naar verwachting bereikt Dean in de nacht van maandag op dinsdag rond 04.00 uur lokale tijd Mexico. In Nederland is het dan 11.00 uur 's ochtends.

Playa del Carmen en Canún zullen in ieder geval te maken krijgen met hevige regenval en hoge windsnelheden, maar bij de huidige koers niet met winden van orkaansnelheid.
Volgens mij spreken beide artikelen elkaar 'enigszins' tegen .......
pi_52541387
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 18:39 schreef space2 het volgende:
deze video kwam ik vandaag nog tegen en mooie beelden vanuit de ruimte

On-orbit Video Hurricane Dean

http://megavideo.com/?v=E1EBS1FD
Gaaf .
pi_52542096
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/6955163.stm
[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)co_veilig.html?p=2,1 :
[..]

Volgens mij spreken beide artikelen elkaar 'enigszins' tegen .......

waarschijnlijk komt Dean ergens bij Chetumal aan land.
dus minder overlast voor Cancun.
en bijna alle gebouwen daar en zeker de hotels zijn van beton dus die blijven wel staan.
schade zal er vast wel zijn.
ze hebben al verkeerslichten en andere palen etc. neergehaald om te voorkomen die die ergens tegen aan neerstorten.
in Yucatan bereiden ze zich er altijd goed op voor.

als Dean woensdag voor de tweede keer aan land komt bij Tampico kan het erger uitpakken want deze havenstad ligt dichter aan de kust dan Chetumal.
ook veel industrie daar bij Tampico, het is een belangrijke oliehaven.
ligt er natuurlijk ook aan in hoeverre Dean weer aansterkt in de Baai van Campeche.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_52542881
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  maandag 20 augustus 2007 @ 22:34:04 #250
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_52543193
Mag die hierna NL ook wel even bezoeken , ik zal em met liefde verwelkomen
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')