abonnement Unibet Coolblue
pi_51400069

Panorama foto van de Reichstag, klikbaar

Berlijn is de hoofdstad van Duitsland en als stadsstaat een deelstaat van dat land. Het is een metropool en de grootste stad van het land, met 3,5 miljoen inwoners. Het is tevens een van de grootste steden van de Europese Unie. Ook geldt het in Europa als een van de grootste culturele, politieke en wetenschappelijke centra. De stad is ook bekend voor het hoog-ontwikkelde culturele leven (festivals, nachtleven, musea, kunsttentoonstellingen enz.) en de liberale levensstijl, moderne tijdgeest en de lage kosten. Bovendien is Berlijn is een van de groenste steden van Europa: 18% van Berlijn bestaat uit natuur en parken en 7% uit meren, rivieren en kanalen.

De stad ligt in het noordoosten van het land, aan de rivier de Spree en wordt omsloten door de deelstaat Brandenburg, waarvan ze sinds 1920 geen deel meer uitmaakt.


Vorige delen:
Berlijn
Berlijn (deel 2)
Berlijn (deel 3)


Reis en verblijf

Hoe je er het goedkoopst / op welke manier kunt komen, kun je vragen in Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #4
Met de trein is goedkoop en snel (www.bahn.de of www.nsinternationaal.nl), voor 58 euro heb je een retour vanaf Amsterdam via Hengelo, mits je minimaal 2 weken van te voren boekt. Met het vliegtuig is soms goedkoper en sneller vanaf Schiphol (www.airberlin.com of www.transavia.com). Prijzen ook vanaf 58 euro voor ee retourtje incl. tax.

Voor goedkoop lastminutes hotels in Duitsland kijk je op http://www.freehotels.info/ of soms aanbiedingen op www.nstravel.nl



Een plattegrondje van de metro, S-Bahn en U-bahn, voor meer OV-info: http://www.bvg.de/

Bezienswaardigheden

Een rijtje
+ Reichstag
+ Brandenburger Tor
+ Vorderasiatisch Museum (Pergamon Museum)
+ Checkpoint Charlie
+ Pariser Platz
+ Synagoge
+ Hamburger Bahnhof: vroeger station, nu museum voor hedendaagse kunst
+ Joods Museum
+ Kufurstendam
+ Friedrichstrasse
+ (Restaurant) Tacheles
+ Siegessaule
+ East Side Gallery
+ de Kaiser Wilhelm Gedächtniskirche
+ Prenzlauer Berg
+ Stasi-Zentrale
+ Fernsehturm
+ Alexanderplatz
+ Hackesche Hofe
+ Het Olympisch Stadion

Even buiten Berlijn:

+ Sachsenhausen concentratiekamp
+ Potsdam (Hollandische Viertel en Schloss Sanssouci
+...


East side Gallery

tips
quote:
eventjes iets anders, wij willen in die dagen een dagje naar Sachsenhausen. we hebben geen auto bij ons, dus doen dat met het OV. als we dan een ABC kaartje kopen, kunnen we naar S-Oranienburg, en vandaar uit moeten we met de bus 804. mag je met het ABC kaartje dan ook in die bus? en heeft iemand t al eerder gedaan, met t OV daarnaartoe?
Die bus kun je ook met het ABC kaartje doen.
Wat ik toen heb gedaan is met de New Berlin Tours meegegaan, kost je 9 euro dacht ik en dan krijg je daar een rondleiding, ben je de hele dag zoet, en je hoort ook nog wat over het terrein!
quote:
Onveiligere wijken zijn Marzahn, Lichtenberg en Hohenschonhausen, allen in het oosten.
Eten en drinken

+ Berliner Weisse | en natuurlijk alle Duitse bieren
+ Currywurst | de beste van heel Duitsland!
+ Bradwurst | al vanaf 1 euro!
+ Döner Kebab | goedkopen EN beter dan in Nederland
+ koffie | op iedere straathoek kun je koffie kopen!

Uitgaans & vermaak tips:
+ New Berlin Pub Crawl | met een group touristen onder begeleiding een kroegentocht doen
+ Solar Club | restaurant / loungebar op de 17 etage, heel tof!
+ Cascade | Club in de buurt van Kudamm
+ 90 Grad | Exclusieve club met veel feesten
+ Felix | Club/restaurant onder Hotel Adlon
+ Tresor | techno, electro, tech-house, house club
+ Kulturbrauerei | Groot complex met diverse clubs, galerieen en concertzalen
+ Club Kalkscheune | Niet alleen maar optredens, ook fijne feesten en culturele avonden.
+ Maria am Ostbahnhof | T.Raumschmiere is kind aan huis in deze bunker.
+ Club Magnet | Optredens van emo en indiebands, ook wave/punk/madchester/britpop avonden.
+ K-17 | Metal en punk optredens en parties
+ Knaack Club |
+ Silverwings |
+ Cinestar | Internationale bisocoop in Sony Center op Potsdammer platz
+ Autokino | Een autobioscoop zoals bij de Flintstones!

Enkele foto's


















Heb je zelf wat te melden over Berlijn, ga je er binnenkort naartoe en heb je nog vragen of wil laten weten hoe het is geweest, dan ben je welkom om dat hier met anderen te delen.

Is het topic vol? Haal deze OP dan van de Fok wiki

TVP\'s met anderen delen doen we dus niet aan

[ Bericht 17% gewijzigd door Kuno_van_Dijk op 13-07-2007 09:12:02 ]
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51404538
Krijg steeds meer zin om naar Berlijn te gaan.
History became legend, legend became myth.
pi_51404651
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 19:39 schreef valek het volgende:
Krijg steeds meer zin om naar Berlijn te gaan.
dat is maar goed ook! Ik heb aan de OP een lijstje met clubs enzo toegevoegd, hier zal ik vanavond nog even wat dingen aan toevoegen.
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  Moderator donderdag 12 juli 2007 @ 20:11:04 #4
155227 crew  Guppy
dus
pi_51405648
wij gaan 29 juli
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_51406679
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 20:11 schreef Guppyfriend het volgende:
wij gaan 29 juli
Rond die periode ben ik er ook, 12 dagen.
pi_51406740
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 20:39 schreef MCH het volgende:

[..]

Rond die periode ben ik er ook, 12 dagen.
We kunnen bijna een fok meet gaan houden...! Ik woon er, Leinonlein woont er! zijn al 4!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51406761
onze foto's in de op

damn ik wil terug!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_51406938
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 20:42 schreef littledrummergirl het volgende:
onze foto's in de op

damn ik wil terug!
Vind je toch niet erg? ik vond dezen zo tof gelukt!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51407178
nee joh tuurlijk niet
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_51408857
ik ga over twee weken voor de eerste keer naar berlijn. ben heel erg benieuwd en heb er veel zin in.
Ich trinke Schampus mit Lachsfisch
  donderdag 12 juli 2007 @ 21:47:36 #11
133499 Hoogbevaegd
death is not a threat, no more
pi_51409176
*meld

gaat binnenkort met de trabi naar Berlijn

*heel veel zin heeft
olen ihanin tyttö koko maailmassa
pi_51410582


even nog een foto gemaakt van mijn trein kaartjes van de S-bahn..
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  donderdag 12 juli 2007 @ 22:24:34 #13
52558 agRESSIV-e
kan je rekenen?
pi_51410649
Ik zit volgende week ma t/m vr in het park inn,

erg veel zin in!
................reken er maar niet op.
pi_51413086
Berlijn

ga samen met een vriend van 31 juli t/m 5 aug naar Berlijn, heb er zin in
Hotel Hansablick zitten we
  Moderator vrijdag 13 juli 2007 @ 06:27:07 #15
155227 crew  Guppy
dus
pi_51419121
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 20:39 schreef MCH het volgende:

[..]

Rond die periode ben ik er ook, 12 dagen.
ikke 8 dagen

eventjes iets anders, wij willen in die dagen een dagje naar Sachsenhausen. we hebben geen auto bij ons, dus doen dat met het OV. als we dan een ABC kaartje kopen, kunnen we naar S-Oranienburg, en vandaar uit moeten we met de bus 804. mag je met het ABC kaartje dan ook in die bus? en heeft iemand t al eerder gedaan, met t OV daarnaartoe?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_51420057
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 06:27 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

ikke 8 dagen

eventjes iets anders, wij willen in die dagen een dagje naar Sachsenhausen. we hebben geen auto bij ons, dus doen dat met het OV. als we dan een ABC kaartje kopen, kunnen we naar S-Oranienburg, en vandaar uit moeten we met de bus 804. mag je met het ABC kaartje dan ook in die bus? en heeft iemand t al eerder gedaan, met t OV daarnaartoe?
Die bus kun je ook met het ABC kaartje doen.
Wat ik toen heb gedaan is met de New Berlin Tours meegegaan, kost je 9 euro dacht ik en dan krijg je daar een rondleiding, ben je de hele dag zoet, en je hoort ook nog wat over het terrein!

EDIT: Ik ben trouwens zelf dit weekend naar een autokino geweest, heb het linkje even toegevoegd in de OP, maar als je van films houdt en een keer een duitse film wil zien. En je KOMT met de auto naar Berlijn. Ga dan even kijken bij de autokino welke films er draaien. Is een nieuwe belevenis van films! Geluid komt gewoon over je radio in de auto!

[ Bericht 19% gewijzigd door Kuno_van_Dijk op 13-07-2007 09:15:40 ]
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51422412
heb je daar een linkje van Kuno?
pi_51422478
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 10:36 schreef pascalheister het volgende:
heb je daar een linkje van Kuno?
quote:
+ Autokino | Een autobioscoop zoals bij de Flintstones!
Uit de op
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51426252
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 10:38 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]


[..]

Uit de op
oh niet gezien
pi_51434966
tvp wederom, ik zit vanaf 6 augustus in Berlijn, gaan de 12e naar Dresden en de 14e naar praag om vervolgens de 19e weer terug te vliegen
pi_51435337
mooie OP.

waar kan ik handig mn auto kwijt?

weet iemand nog een mooie looproute?
pi_51435594
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 16:54 schreef Dizzee het volgende:
mooie OP.

waar kan ik handig mn auto kwijt?

weet iemand nog een mooie looproute?
Gewoon in een buitenwijk en verder met het OV, staat ook wat over in het vorige topic.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 17:05:40 #23
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_51435689
Mooie OP, alleen bij de clubs ontbreekt de beste club (niet alleen eigen ervaring, maar ook nr 6 op de djmag wereld-top50): Berghain / Panorama bar http://www.berghain.de

Binnenkort maar weer eens naartoe, tevens de heropende tresor checken
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
  Moderator vrijdag 13 juli 2007 @ 19:22:42 #24
155227 crew  Guppy
dus
pi_51439558
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 08:50 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

Die bus kun je ook met het ABC kaartje doen.
Wat ik toen heb gedaan is met de New Berlin Tours meegegaan, kost je 9 euro dacht ik en dan krijg je daar een rondleiding, ben je de hele dag zoet, en je hoort ook nog wat over het terrein!
dat klinkt ook leuk *bladert in Capitool-gids* hm, ze staan er niet in... hebben ze een website toevallig?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_51440640
tip, ga eten bij tony roma's net buiten het sony center. Heerlijk eten (american style) met supersnelle bediening. Heb nog wel wat foto;s gemaakt 2 weken geleden maar die staan hier ook wel bij dacht ik zo..
Hooray for boobies!
pi_51440791
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 17:05 schreef Don_Tom het volgende:
Mooie OP, alleen bij de clubs ontbreekt de beste club (niet alleen eigen ervaring, maar ook nr 6 op de djmag wereld-top50): Berghain / Panorama bar http://www.berghain.de

Binnenkort maar weer eens naartoe, tevens de heropende tresor checken
Ik weet natuurlijk niet alle clubs in berlijn, Dit zijn voornamelijk plaatsen waar ik de afgelopen 3 maand ben geweest... Maar feel free to add it. Je kan hem in de OP op de Fok!wiki erbij plaatsen, dan komt de link in deel 4 erbij te staan!
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 19:22 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

dat klinkt ook leuk *bladert in Capitool-gids* hm, ze staan er niet in... hebben ze een website toevallig?
Link staat wel ergens in de op verscholen, maar hier nog een keer: www.newberlinfreetours.com
Ik zag gister toevallig dat ze nu ook New berlin free bike tours doen, aangezien het morgen warm word en ik niets te doen heb, ga ik dat eens uitproberen! Laat zondag wel even horen hoe dat was!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51446136
meer foto's graag...
pi_51447928
ff een vraagje over die Trabi Safari, kan dat reserveren gewoon in Nederland of ter plekke in Berlijn?
pi_51455345
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 23:40 schreef pascalheister het volgende:
ff een vraagje over die Trabi Safari, kan dat reserveren gewoon in Nederland of ter plekke in Berlijn?
Weet ik zo niet, ik heb het zelf niet gedan, misschien iemand anders in het topic? Anders kun je ze het beste gewoon even een emailtje sturen denk ik!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51457346
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 23:40 schreef pascalheister het volgende:
ff een vraagje over die Trabi Safari, kan dat reserveren gewoon in Nederland of ter plekke in Berlijn?
op de site kan je gewoon reserveren, misschien dat ik 't ook wel ga doen

voor de luie mens

en dan wel ff 'a confirmation' aanklikken denk ik
  zaterdag 14 juli 2007 @ 19:32:21 #31
133499 Hoogbevaegd
death is not a threat, no more
pi_51468320
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 23:40 schreef pascalheister het volgende:
ff een vraagje over die Trabi Safari, kan dat reserveren gewoon in Nederland of ter plekke in Berlijn?
het is veel leuker om met een eigen trabi te gaan , maar voor de mensen die nog nooit een trabi hebben gereden is de safari wel leuk, ik had het zelf in Berlijn geregeld [=
olen ihanin tyttö koko maailmassa
pi_51473374
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 19:32 schreef Hoogbevaegd het volgende:

[..]

het is veel leuker om met een eigen trabi te gaan , maar voor de mensen die nog nooit een trabi hebben gereden is de safari wel leuk, ik had het zelf in Berlijn geregeld [=
1 of 2 dagen van te voren reserveren is genoeg denk je?
  zaterdag 14 juli 2007 @ 22:42:50 #33
133499 Hoogbevaegd
death is not a threat, no more
pi_51474258
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 22:18 schreef pascalheister het volgende:

[..]

1 of 2 dagen van te voren reserveren is genoeg denk je?
ligt eraan, toen ik m in mei deed was het geen enkel probleem om het een dag van te voren te doen
olen ihanin tyttö koko maailmassa
pi_51474456
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 22:42 schreef Hoogbevaegd het volgende:

[..]

ligt eraan, toen ik m in mei deed was het geen enkel probleem om het een dag van te voren te doen
ok stuur anders morgen wel ff een mailtje
  zaterdag 14 juli 2007 @ 22:57:50 #35
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51474782
The 11th International Berlin Beer Festival takes place from August 3th – 5th, 2007. Every year at the first weekend of August more than 240 breweries from 80 countries present 1,750 different brands of beer. The Berlin “beer mile” is directly located in the city centre and 2.2 km long. Last year a record number of 750,000 visitors came to the festival.
At special stands along the beer mile visitors can buy the Official Pro(Beer) Mug. It is 3.50 Euro and a very special item for collectors. This beer mug with festival logo can take 0.2 litres and for 1.50 Euro guests can have it filled at all stands taking part in this trying out action. There is no deposit, no hassle ! It just means enjoying the party and having a pleasant memory of it.

http://www.bierfestival-berlin.de/

Ik ga hier waarschijnlijk heen, lijkt me echt supervet!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51474901
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 22:57 schreef Public_NME het volgende:
The 11th International Berlin Beer Festival takes place from August 3th – 5th, 2007. Every year at the first weekend of August more than 240 breweries from 80 countries present 1,750 different brands of beer. The Berlin “beer mile” is directly located in the city centre and 2.2 km long. Last year a record number of 750,000 visitors came to the festival.
At special stands along the beer mile visitors can buy the Official Pro(Beer) Mug. It is 3.50 Euro and a very special item for collectors. This beer mug with festival logo can take 0.2 litres and for 1.50 Euro guests can have it filled at all stands taking part in this trying out action. There is no deposit, no hassle ! It just means enjoying the party and having a pleasant memory of it.

http://www.bierfestival-berlin.de/

Ik ga hier waarschijnlijk heen, lijkt me echt supervet!
ik had het gelezen, waarschijnlijk ook even heen valt mooi in de periode dat ik er ben
  zaterdag 14 juli 2007 @ 23:05:10 #37
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51475015
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 23:01 schreef pascalheister het volgende:

[..]

ik had het gelezen, waarschijnlijk ook even heen valt mooi in de periode dat ik er ben
Ik ga het combineren met de stad, waarschijnlijk ga ik van 2-6 Aug. Weet nog niet precies hoe, met de auto/vliegtuig/bus. Waarschijnlijk denk ik met Transavia....
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  Moderator zondag 15 juli 2007 @ 08:45:32 #38
155227 crew  Guppy
dus
pi_51481740
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 23:05 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik ga het combineren met de stad, waarschijnlijk ga ik van 2-6 Aug. Weet nog niet precies hoe, met de auto/vliegtuig/bus. Waarschijnlijk denk ik met Transavia....
vergeet de trein niet! doen wij ook
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 15 juli 2007 @ 09:57:07 #39
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51482137
quote:
Op zondag 15 juli 2007 08:45 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

vergeet de trein niet! doen wij ook
Trein is gewoon duurder dan het vliegtuig Dus die optie valt al af (helaas)...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  Moderator zondag 15 juli 2007 @ 11:35:23 #40
155227 crew  Guppy
dus
pi_51483952
mijn treintickets zijn anders goedkoper dan het vliegtuig. maar ik heb dan ook vroeg geboekt, dat scheelt een boel. anders is het inderdaad slimmer om een andere manier van reizen te kiezen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_51487530
quote:
Op zondag 15 juli 2007 11:35 schreef Guppyfriend het volgende:
mijn treintickets zijn anders goedkoper dan het vliegtuig. maar ik heb dan ook vroeg geboekt, dat scheelt een boel. anders is het inderdaad slimmer om een andere manier van reizen te kiezen.
Dat kan dus niet, want juist als je vroeg boekt ben je met het vliegtuig goedkoper uit, ik betaal voor een enkeltje vliegen ¤20,50, terwijl als ik dat nu pas zou boeken ik 3x zoveel kwijt ben
  zondag 15 juli 2007 @ 13:53:01 #42
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51487788
quote:
Op zondag 15 juli 2007 11:35 schreef Guppyfriend het volgende:
mijn treintickets zijn anders goedkoper dan het vliegtuig. maar ik heb dan ook vroeg geboekt, dat scheelt een boel. anders is het inderdaad slimmer om een andere manier van reizen te kiezen.
Hmm, gister was het duurder met de trein en vandaag weer goedkoper. We gaan waarschijnlijk toch met de trein voor ¤370 (4pers.), gezien de tijdspanne is het redelijk goedkoop!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51490201
quote:
Op zondag 15 juli 2007 13:53 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Hmm, gister was het duurder met de trein en vandaag weer goedkoper. We gaan waarschijnlijk toch met de trein voor ¤370 (4pers.), gezien de tijdspanne is het redelijk goedkoop!
als je nu pas boekt ben je idd gewoon duur uit. Ik ga dus met German Wings vanaf Düsseldorf á 20,50. Echter als je precies dezelfde vlucht nu nog boekt (6 augustus) betaal je rond de 60,- geloof ik. Ik weet niet wanneer dat je wilt gaan, maar als je dan weer eind augustus gaat zijn de vliegtickets alweer wat goedkoper (80,- retourtje)

En het scheelt ook waar je woont, want schiphol is voor mij net zo ver als dusseldorf
  Moderator zondag 15 juli 2007 @ 18:34:34 #44
155227 crew  Guppy
dus
pi_51496739
quote:
Op zondag 15 juli 2007 13:43 schreef WooZ het volgende:

[..]

Dat kan dus niet, want juist als je vroeg boekt ben je met het vliegtuig goedkoper uit, ik betaal voor een enkeltje vliegen ¤20,50, terwijl als ik dat nu pas zou boeken ik 3x zoveel kwijt ben
toen ik 3 maanden geleden boekte, was de trein goedkoper dan het vliegtuig in ieder geval.
en ik heb het zeker wel overwogen, want dusseldorf is voor mij erg dichtbij!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 15 juli 2007 @ 18:42:16 #45
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51496969
quote:
Op zondag 15 juli 2007 15:16 schreef WooZ het volgende:

[..]

En het scheelt ook waar je woont, want schiphol is voor mij net zo ver als dusseldorf
Ik woon in Rottedam, maar zal vertrekken vanuit mijn ouderlijk huis in Utrecht. Düsseldorf is niet echt een optie imo... (zeker niet als er maar 20euro verschil in zit, vergeleken met de trein)
Ik ga trouwens specifiek voor het bierfestival , en zal er zeker wel rondkijken aangezien ik er nog niet geweest ben..!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51497185
ice is perfect. 5 en half uurtje in de trein en je staat op berlin HBF. pak daar de s-bahn naar friedrichtstrasse en heel berlijn ligt voor je open op U, S, Tram en bus niveau. wel ff abc ticket kopen voor 3 dagen, kost je 19 euro..
Hooray for boobies!
pi_51498582
in het algemeen niet gek zo'n abc ticket spock?
  zondag 15 juli 2007 @ 19:43:44 #48
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51498629
Ik moet eerst naar Amersfoort om daar de internationale trein te pakken, weet alleen niet of dat ICE is? (die gaat volgens mij naar Frankfurt van Utreg centraal)
Sowieso ga ik denk ik niet zo'n abc ticket kopen, omdat de kans groot is dat ik drie dagen lang op de 'beermile' zit te pilsen hehe. (bedankt voor de info, mocht het bierfestival niks zijn, dan gaan we dat zeker doen)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51499007
quote:
Op zondag 15 juli 2007 19:43 schreef Public_NME het volgende:
Ik moet eerst naar Amersfoort om daar de internationale trein te pakken, weet alleen niet of dat ICE is? (die gaat volgens mij naar Frankfurt van Utreg centraal)
Sowieso ga ik denk ik niet zo'n abc ticket kopen, omdat de kans groot is dat ik drie dagen lang op de 'beermile' zit te pilsen hehe. (bedankt voor de info, mocht het bierfestival niks zijn, dan gaan we dat zeker doen)
het is een IC
pi_51499162
quote:
Op zondag 15 juli 2007 19:42 schreef pascalheister het volgende:
in het algemeen niet gek zo'n abc ticket spock?
Zeker niet, want het OV in Berlijn is echt top en je kaartje is voor alle vervoersmiddelen geldig. Een normale toerist kan trouwens best uit met een AB ticket of je moet naar Potsdam en dat concentratiekamp gaan en vliegen vanaf Berlin Schoenefeld. Een eenmalig overgangskaartje van zone b naar c is ook voor een eurootje ofzo te koop, maar AB is in het algemeen voldoende.
pi_51499982
ab is op zich voldoende, abc heb je alleen nodig als je echt ver buiten berlijn gaat naar bv potsdam of het concentratiekamp.
Hooray for boobies!
pi_51500171


Heerlijk weertje vandaag in berlijn!

Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51501126
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:24 schreef Spockjuh_ het volgende:
ab is op zich voldoende, abc heb je alleen nodig als je echt ver buiten berlijn gaat naar bv potsdam of het concentratiekamp.
Ahhhhhh, je kan mij goed navertellen.

Vorig jaar was het ook zo warm in Berlijn en het water in de Weissensee was zo ranzig mennnnn. Hopelijk is het over 2 weken minder warm wanneer ik ga.
pi_51501823
hmmmm, daar lijkt het wel heel erg op he? maar nee, mijn tekst is ook orgineel onder mijn hersenkap ontsponnen..

nadeel van berlijn is dat als het echt warm word het vele verkeer en de vaak nauwe bebouwing een soort van warmtelaag over berlijn legt. Voor mij een reden om altijd in Juni te gaan, dan is het normaal gesproken iets koeler.
Hooray for boobies!
pi_51501961
quote:
Op zondag 15 juli 2007 21:24 schreef Spockjuh_ het volgende:
hmmmm, daar lijkt het wel heel erg op he? maar nee, mijn tekst is ook orgineel onder mijn hersenkap ontsponnen..

nadeel van berlijn is dat als het echt warm word het vele verkeer en de vaak nauwe bebouwing een soort van warmtelaag over berlijn legt. Voor mij een reden om altijd in Juni te gaan, dan is het normaal gesproken iets koeler.
Hele maand juni hebben we zo wat alleen maar regen gehad, dus dat was ook niet alles...!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51503296
wij hebben 1 buitje gehad in 4 dagen
Hooray for boobies!
  Moderator zondag 15 juli 2007 @ 22:32:02 #57
155227 crew  Guppy
dus
pi_51503883
quote:
Op zondag 15 juli 2007 19:55 schreef MCH het volgende:

[..]

het is een IC
inderdaad, maar 5.5 uur vanuit deventer is nog niet gek
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_51515067
Even een medeling voor de mensen die deze week, dan wel aankomend weekend naar Berlijn komen.

De Koepel van de reichstag is de hele week gesloten voor schoonmaakwerkzaamheden...!

edit: tot de 22ste (weet niet of dat betekend dat die zondag weer open is, of pas maandag weer. Ik las het gister op een plakaat bij de Reichstag)
http://www.bundestag.de/htdocs_e/visitors/kupp.html hier staat het ook op...
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51515788
Wij hadden laatst ook niets te doen, zijn dus maar ff naar Berlijn gereden . Best ver, dacht dat we er binnen 2 á 3 uurtjes wel waren niet dus .

Ik vond het wel een mooie stad. Centrum is wel gezellig en die 'toeristische attracties' waren niet al te druk. Daarna zijn we met de auto naar Kurfürstendamm gegaan, daar geparkeerd en met de voet Brandenburger Tor, Checkpoint Charlie en Alexander Platz gezien.Ook ff een casino'tje gepakt en een stukje van Fashion Week 2008 oid gezien. En wat was nou precies dat plein met al die stenen die verschillen in hoogte en breedte? Je kon er doorheenlopen, van een afstandje leek het net een doolhof.

Berlijn was wel vet
pi_51515883
quote:
Op zondag 15 juli 2007 21:24 schreef Spockjuh_ het volgende:
hmmmm, daar lijkt het wel heel erg op he? maar nee, mijn tekst is ook orgineel onder mijn hersenkap ontsponnen..

nadeel van berlijn is dat als het echt warm word het vele verkeer en de vaak nauwe bebouwing een soort van warmtelaag over berlijn legt. Voor mij een reden om altijd in Juni te gaan, dan is het normaal gesproken iets koeler.
ja man, berlijn is echt nauw bebouwd.
ik mis die tijd wel met karin en marian whahahahaha
pi_51515925
quote:
Op maandag 16 juli 2007 11:21 schreef fanta_fanta_light het volgende:
Wij hadden laatst ook niets te doen, zijn dus maar ff naar Berlijn gereden . Best ver, dacht dat we er binnen 2 á 3 uurtjes wel waren niet dus .

Ik vond het wel een mooie stad. Centrum is wel gezellig en die 'toeristische attracties' waren niet al te druk. Daarna zijn we met de auto naar Kurfürstendamm gegaan, daar geparkeerd en met de voet Brandenburger Tor, Checkpoint Charlie en Alexander Platz gezien.Ook ff een casino'tje gepakt en een stukje van Fashion Week 2008 oid gezien. En wat was nou precies dat plein met al die stenen die verschillen in hoogte en breedte? Je kon er doorheenlopen, van een afstandje leek het net een doolhof.

Berlijn was wel vet
Dat plein... met die stenen in hoogte en breedte...! is het Holocaust-Mahnmal
En idnerdaad vorige week was er Fashion week 2008 met als alsluiter vrijdag zaterdag en zondag allemaal modeshows onder de brandenburger tor!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51516054
quote:
Op maandag 16 juli 2007 11:21 schreef fanta_fanta_light het volgende:
En wat was nou precies dat plein met al die stenen die verschillen in hoogte en breedte? Je kon er doorheenlopen, van een afstandje leek het net een doolhof.
ik mis die tijd wel met karin en marian whahahahaha
pi_51517216
aankomende vrijdag weer naar Berlijn
architectuurreis overdoen, kijk er nu al naar uit
pi_51518274
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:01 schreef MCH het volgende:

[..]

Zeker niet, want het OV in Berlijn is echt top en je kaartje is voor alle vervoersmiddelen geldig. Een normale toerist kan trouwens best uit met een AB ticket of je moet naar Potsdam en dat concentratiekamp gaan en vliegen vanaf Berlin Schoenefeld. Een eenmalig overgangskaartje van zone b naar c is ook voor een eurootje ofzo te koop, maar AB is in het algemeen voldoende.
wij zitten er 7 dagen dus ik denk dat we gewoon voor 25,- een weekticket AB kopen, volgens mij kunnen we daarmee ook vanaf Schönefeld reizen.

Maar voor welke dingen heb je een C zone ticket nodig? Alleen Potsdam en Sachenhausen?

-edit-

heb 't al gevonden, op de wiki:
quote:
Schönefeld (ICAO: EDDB, IATA: SXF) - small airport southeast of the city centre; increasingly the focus for low-cost airlines (e.g. Easyjet and GermanWings) and charter flights in addition to traffic from Asia and eastern Europe. The airport is served by the S-Bahn and train: the line S9 will take you conveniently to (and through) the city centre via such major stations as U Ostbahnhof, S+U Alexanderplatz, S Hauptbahnhof and S+U Zoologischer Garten. There are also less regular but faster regional trains that cost the same and stop at these major train stations too. In S-Bahn and regional trains between the airport and the city, the public transport ticket (zones A and B, 2,10 EUR) can be used. Stamp before boarding.
pi_51518581
quote:
Op maandag 16 juli 2007 12:43 schreef WooZ het volgende:

[..]

wij zitten er 7 dagen dus ik denk dat we gewoon voor 25,- een weekticket AB kopen, volgens mij kunnen we daarmee ook vanaf Schönefeld reizen.

Maar voor welke dingen heb je een C zone ticket nodig? Alleen Potsdam en Sachenhausen?

-edit-

heb 't al gevonden, op de wiki:
[..]
http://www.bvg.de/index.php/de/Common/Document/field/file/id/2323
ik mis die tijd wel met karin en marian whahahahaha
pi_51519129
quote:
Op maandag 16 juli 2007 11:21 schreef fanta_fanta_light het volgende:
Wij hadden laatst ook niets te doen, zijn dus maar ff naar Berlijn gereden . Best ver, dacht dat we er binnen 2 á 3 uurtjes wel waren niet dus .

Ik vond het wel een mooie stad. Centrum is wel gezellig en die 'toeristische attracties' waren niet al te druk. Daarna zijn we met de auto naar Kurfürstendamm gegaan, daar geparkeerd en met de voet Brandenburger Tor, Checkpoint Charlie en Alexander Platz gezien.Ook ff een casino'tje gepakt en een stukje van Fashion Week 2008 oid gezien. En wat was nou precies dat plein met al die stenen die verschillen in hoogte en breedte? Je kon er doorheenlopen, van een afstandje leek het net een doolhof.

Berlijn was wel vet
Datzelfde rondje hebben wij dit weekend ook gemaakt. Met een paar vrienden dr heen gereden. Die autobahn is wel lachen, 200 op de teller, en dan nog ingehaald worden. Al waren er aardig wat stukken waar je 120 mocht.

Maar Berlijn was echt boring. Qua sfeer een tegenvallertje. Dusseldorf is een veel leukere en gezelligere stad. Berlijn heeft het net niet.

Verder was het met zo'n 33 graden zeerr benauwd.

Parkeren is overigens perfect daar. Genoeg parkeerplaatsen op straat en ook vele garages. We hebben de hele dag gratis geparkeerd nabij de Potzdamer platz.
pi_51519475
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:09 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Datzelfde rondje hebben wij dit weekend ook gemaakt. Met een paar vrienden dr heen gereden. Die autobahn is wel lachen, 200 op de teller, en dan nog ingehaald worden. Al waren er aardig wat stukken waar je 120 mocht.

Maar Berlijn was echt boring. Qua sfeer een tegenvallertje. Dusseldorf is een veel leukere en gezelligere stad. Berlijn heeft het net niet.

Verder was het met zo'n 33 graden zeerr benauwd.

Parkeren is overigens perfect daar. Genoeg parkeerplaatsen op straat en ook vele garages. We hebben de hele dag gratis geparkeerd nabij de Potzdamer platz.
Ik denk dat als het boring was dat het dan komt door het weer. Ben je ook uitgeweest? in Berlijn? Maar goed, iedereen heeft een eigen mening over steden!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  maandag 16 juli 2007 @ 14:33:50 #68
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_51521840
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 22:57 schreef Public_NME het volgende:
The 11th International Berlin Beer Festival takes place from August 3th – 5th, 2007. Every year at the first weekend of August more than 240 breweries from 80 countries present 1,750 different brands of beer. The Berlin “beer mile” is directly located in the city centre and 2.2 km long. Last year a record number of 750,000 visitors came to the festival.
At special stands along the beer mile visitors can buy the Official Pro(Beer) Mug. It is 3.50 Euro and a very special item for collectors. This beer mug with festival logo can take 0.2 litres and for 1.50 Euro guests can have it filled at all stands taking part in this trying out action. There is no deposit, no hassle ! It just means enjoying the party and having a pleasant memory of it.

http://www.bierfestival-berlin.de/

Ik ga hier waarschijnlijk heen, lijkt me echt supervet!
Oh wel potverdikkie, dan woon je gewoon een jaar in Berlijn en nét als je op vakantie bent is er zoiets. Potsie zeg, had daar wel heel graag bij willen zijn maar jammer, het is niet anders
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_51521865
quote:
Op maandag 16 juli 2007 14:33 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Oh wel potverdikkie, dan woon je gewoon een jaar in Berlijn en nét als je op vakantie bent is er zoiets. Potsie zeg, had daar wel heel graag bij willen zijn maar jammer, het is niet anders
ik drink wel voor jou!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  maandag 16 juli 2007 @ 14:43:40 #70
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_51522193
quote:
Op maandag 16 juli 2007 14:34 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

ik drink wel voor jou!
Ik voel me gelijk een heel stukje beter

Ik was trouwens afgelopen weekend naar het Melt Festival (http://www.meltfestival.de/), ging met de bus vanuit Berlijn daarheen (is ongeveer 130 kilometer), en ik kom gewoon Nederlanders tegen in de bus, ongelofelijk!!!
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_51522255
quote:
Op maandag 16 juli 2007 14:43 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Ik voel me gelijk een heel stukje beter

Ik was trouwens afgelopen weekend naar het Melt Festival (http://www.meltfestival.de/), ging met de bus vanuit Berlijn daarheen (is ongeveer 130 kilometer), en ik kom gewoon Nederlanders tegen in de bus, ongelofelijk!!!
Nederlanders zijn OVERAL!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51523828
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:09 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Datzelfde rondje hebben wij dit weekend ook gemaakt. Met een paar vrienden dr heen gereden. Die autobahn is wel lachen, 200 op de teller, en dan nog ingehaald worden. Al waren er aardig wat stukken waar je 120 mocht.

Maar Berlijn was echt boring. Qua sfeer een tegenvallertje. Dusseldorf is een veel leukere en gezelligere stad. Berlijn heeft het net niet.

Verder was het met zo'n 33 graden zeerr benauwd.

Parkeren is overigens perfect daar. Genoeg parkeerplaatsen op straat en ook vele garages. We hebben de hele dag gratis geparkeerd nabij de Potzdamer platz.
Ja echt boring vond ik het niet. Het centrum leek opzich wel gezellig, veel terrasjes enzo. Dusseldorf ben ik nog nooit geweest, dus 'k weet niet of dat beter is dan Berlijn. En idd, overal is wel parkeerplek te vinden, en je hebt echt overal parkeergarages .

Maar om eerlijk te zijn, vond ik de autorit het leukst. Idd, 200KM/u rijden en nóg ingehaald worden . Het weer vond ik wel lekker, op de heenweg 30 graden buiten, 20 in de auto
pi_51530021
wat kost zo'n ab ticket voor 6 dagen?
pi_51530561
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:46 schreef pascalheister het volgende:
wat kost zo'n ab ticket voor 6 dagen?
Hier vind je alle tarieven.

http://www.bvg.de/index.p(...)ame/Tarif%FCbersicht
ik mis die tijd wel met karin en marian whahahahaha
  maandag 16 juli 2007 @ 22:57:03 #75
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51540163
quote:
Op maandag 16 juli 2007 14:43 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Ik was trouwens afgelopen weekend naar het Melt Festival (http://www.meltfestival.de/),
Dat lijkt me echt een wreed festival tussen al die kranen! Je gaat zeker ook vaak naar Tresor neem ik aan?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  dinsdag 17 juli 2007 @ 01:00:15 #76
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_51544567
quote:
Op maandag 16 juli 2007 22:57 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Dat lijkt me echt een wreed festival tussen al die kranen! Je gaat zeker ook vaak naar Tresor neem ik aan?
Hmm, ik ben eigenlijk niet echt een techno freak dus nee, ben er nog nooit geweest. Melt is toch wat toegankelijker, meer poppy enzo en ook meer electronische indierock (waar ik dan weer gek op ben). Zo vond ik bv Goose, Hot Chip en the Notwist erg tof. Als je daar een beetje van houdt kan ik je het festival echt aanraden, daarnaast ook heel schoon en super sanitaire voorzieningen . Techno was er volgens mij ook veel maar daar ben ik niet geweest, ben dan meer te porren voor D&B (dan zijn tenten als Maria en Icon wel aan te raden in Berlijn)

Hier even een prachtige panorama creatie van mij, dit is de mainstage

Het meer (kon je 's middags zwemmen, echt heerlijk!)


En zo dus als 's morgens de zon weer opkomt...
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_51553128
Gister naar Club Weekend geweest. Zit op Alexanderplatz. Hieronder een panoramafoto van het geweldige uitzicht!

Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:53:16 #78
176355 tomttt
My brain's on vacation
pi_51557185
ik ga eind augustus naar Berlijn, tvp dus
I saw the apeman, walking on the moon
I saw the apeman, walking on the moon
I saw the apeman, he’s havin’ a bad day
Because Neil Armstrong, took his banana away
  dinsdag 17 juli 2007 @ 21:14:57 #79
52558 agRESSIV-e
kan je rekenen?
pi_51572304
Wij (m'n vrouw en ik that is) zijn sinds gistermiddag in berlijn,

We zijn met de trein gegaan (airco stuk jeweets 47 graden/ 6 uur)

Hier is het trouwens niet veel frisser, lekker zomer weertje!

Vandaag lopend vanaf alexanderplatz (dat hoge gebouw op de foto van Dr. kuno is ons hotel)
naar potsdammerplatz gelopen en de omgeving verkent, vanavond even een kijkje genomen op hackeschermarkt (ook erg gezellig!), kortom prima vertoeven hier!

................reken er maar niet op.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 21:41:25 #80
52558 agRESSIV-e
kan je rekenen?
pi_51573286
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 12:01 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
Gister naar Club Weekend geweest. Zit op Alexanderplatz. Hieronder een panoramafoto van het geweldige uitzicht!

[afbeelding]


hier dus? (verkapte kijk_mijn_terras_is_hoger post)
................reken er maar niet op.
pi_51574023
Gewoon een Lounge bar dus?

btw hoe zit het met de prijzen van Solar, zijn dat de cijfers die op de website bij To Taste vermeld staan?
pi_51578473
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 22:00 schreef pascalheister het volgende:
Gewoon een Lounge bar dus?

btw hoe zit het met de prijzen van Solar, zijn dat de cijfers die op de website bij To Taste vermeld staan?
Overdag en savonds een lounge bar en snachts een club op 2 verdiepingen die zich er onder bevinden!
De link van Solar staat in de OP, daar staan ook de prijzen van het eten op!

Ow enne agRESSIV-e jouwn terras is wel hoger, maar geen dakterras waar je lekker in de openlucht kan relaxen!

Heb je die foto misschien ook in groot vermaat? zoja zou je mij die toe kunnen sturen?
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51586051


nog even een foto van de Gendarmenmarkt!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51593705
u bahn U6
Hooray for boobies!
pi_51594148
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:32 schreef Spockjuh_ het volgende:
u bahn U6
hoe zei je?
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  woensdag 18 juli 2007 @ 15:36:40 #86
52558 agRESSIV-e
kan je rekenen?
pi_51595823
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 23:54 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

Overdag en savonds een lounge bar en snachts een club op 2 verdiepingen die zich er onder bevinden!
De link van Solar staat in de OP, daar staan ook de prijzen van het eten op!

Ow enne agRESSIV-e jouwn terras is wel hoger, maar geen dakterras waar je lekker in de openlucht kan relaxen!

Heb je die foto misschien ook in groot vermaat? zoja zou je mij die toe kunnen sturen?
Done

park inn hotel heeft het hoogste dakterras van berlijn, open vanaf 3uur, 3¤ entree
................reken er maar niet op.
pi_51595913
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 15:36 schreef agRESSIV-e het volgende:

[..]

Done

park inn hotel heeft het hoogste dakterras van berlijn, open vanaf 3uur, 3¤ entree
aah... ik dacht dat die foto vanaf te tv toren was gemaakt! maar 3 euro entree...? dan weet ik nog wel plekken waar je beter heen kan!

Bevalt Berlijn je? wat heb je allemaal al gezien?
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  woensdag 18 juli 2007 @ 15:50:57 #88
52558 agRESSIV-e
kan je rekenen?
pi_51596336
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 15:39 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

aah... ik dacht dat die foto vanaf te tv toren was gemaakt! maar 3 euro entree...? dan weet ik nog wel plekken waar je beter heen kan!

Bevalt Berlijn je? wat heb je allemaal al gezien?
Die foto is vanuit mn hotelkamer op de 34ste verdieping gemaakt

vandaag de volgende route gelopen:

alexanderplatz-under den linden-brandenburgertor-dat rare doolhof
- reichstag - via invalidenstrasse naar dorotheenstädtischer friedhof (de begraafplaats erg indrukwekkend) en terug via frederichstrasse en het monbijou park.

nu zijn voeten moe

Berlijn is top

[ Bericht 1% gewijzigd door agRESSIV-e op 18-07-2007 21:41:55 ]
................reken er maar niet op.
  woensdag 18 juli 2007 @ 16:00:26 #89
52558 agRESSIV-e
kan je rekenen?
pi_51596648
hier wat foto's van kogelgaten in een grafkamer



................reken er maar niet op.
pi_51600280
Die Third Reich Tour lijkt me ook wel wat

[ Bericht 47% gewijzigd door pascalheister op 18-07-2007 19:51:25 ]
  Moderator woensdag 18 juli 2007 @ 21:31:09 #91
155227 crew  Guppy
dus
pi_51606795
dat beestje is een soort wants. mooi he
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 18 juli 2007 @ 21:45:06 #92
52558 agRESSIV-e
kan je rekenen?
pi_51607268
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 21:31 schreef Guppyfriend het volgende:
dat beestje is een soort wants. mooi he
Ik vond het wel een mooi plaatje

trouwens best shocking om te zien hoeveel gebouwen nog vol kogelgaten zitten
................reken er maar niet op.
  woensdag 18 juli 2007 @ 22:13:42 #93
52558 agRESSIV-e
kan je rekenen?
pi_51608292
Trouwens nog een tip;

Als je het station uitloopt en linksaf slaat kom je langs deze tent.

doorlopen. koffie is ¤4 (!!!) , niet te zuipen en de bediening is klote.

................reken er maar niet op.
  woensdag 18 juli 2007 @ 22:20:45 #94
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51608565
Zo, net geboekt. Van 2-6 Aug Berlijn en het bier festival...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 18 juli 2007 @ 22:31:32 #95
52558 agRESSIV-e
kan je rekenen?
pi_51608997
Nu nog een tip:

robert koch platz 12, Nette bediening, snel, ontzettend lekker (italiaans) eten, goede prijzen

(1L cola , 1L bier , 1KG salade (500gr. vlees) en een pizza salami met een diameter van 75cm 23¤)

................reken er maar niet op.
  donderdag 19 juli 2007 @ 15:28:51 #96
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_51628521
Ik ben misschien in de war door wat informatie die verouderd is maar klopt het dat de Berlijnse Egyptische collectie in het Altes Museum te bezichtigen is?

En weet iemand ook toevallig of zich een echte Mesopotamische collectie in Berlijn bevind? Met de Ishtar poort in het Pergamon museum ben ik al bekend.
  donderdag 19 juli 2007 @ 15:56:14 #97
52558 agRESSIV-e
kan je rekenen?
pi_51629500
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 15:28 schreef Djaser het volgende:
Ik ben misschien in de war door wat informatie die verouderd is maar klopt het dat de Berlijnse Egyptische collectie in het Altes Museum te bezichtigen is?

En weet iemand ook toevallig of zich een echte Mesopotamische collectie in Berlijn bevind? Met de Ishtar poort in het Pergamon museum ben ik al bekend.
Ja, dat klopt
................reken er maar niet op.
  donderdag 19 juli 2007 @ 15:58:35 #98
52558 agRESSIV-e
kan je rekenen?
pi_51629571


................reken er maar niet op.
pi_51650855
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 22:31 schreef agRESSIV-e het volgende:
Nu nog een tip:

robert koch platz 12, Nette bediening, snel, ontzettend lekker (italiaans) eten, goede prijzen

(1L cola , 1L bier , 1KG salade (500gr. vlees) en een pizza salami met een diameter van 75cm 23¤)

[afbeelding]
Kijk aan zulke tips hebben we nog iets in dit topic! Dit weekend maar eens opzoeken!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51651272
jeujjj, nog een paar uurtjes en ik ga naar Berlijn!!
morgen joods historisch museum bekijken
pi_51651492
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 09:15 schreef krapula het volgende:
jeujjj, nog een paar uurtjes en ik ga naar Berlijn!!
morgen joods historisch museum bekijken
Heul veul Plezier, en ik hoop dat je wat aan dit topic hebt gehad!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 09:57:55 #102
52558 agRESSIV-e
kan je rekenen?
pi_51652263
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 08:50 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

Kijk aan zulke tips hebben we nog iets in dit topic! Dit weekend maar eens opzoeken!
Ik ga zometeen alweer naar huis

te kort, snel nog een keer
................reken er maar niet op.
pi_51652293
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 09:57 schreef agRESSIV-e het volgende:

[..]

Ik ga zometeen alweer naar huis

te kort, snel nog een keer
3 tot 5 augustus?
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51653611
Een vraag vanaf mijn kant. Ik ben bijna klaar met mn stage en nou wil ik mn baas soort van bedanken en omdat hij van racen houd enzo naar een Kartcentrum. Via Google vind ik er genoeg. Maar is er iemand hier die wel eens naar een kart centrum in Berlijn is geweest?
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  Moderator vrijdag 20 juli 2007 @ 19:19:07 #105
155227 crew  Guppy
dus
pi_51671153
nope, sorry... maar misschien is het VVV een idee?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 21 juli 2007 @ 01:21:13 #106
52558 agRESSIV-e
kan je rekenen?
pi_51683151
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 10:45 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
Een vraag vanaf mijn kant. Ik ben bijna klaar met mn stage en nou wil ik mn baas soort van bedanken en omdat hij van racen houd enzo naar een Kartcentrum. Via Google vind ik er genoeg. Maar is er iemand hier die wel eens naar een kart centrum in Berlijn is geweest?
Hoi kuno! deze misschien?



[ Bericht 3% gewijzigd door agRESSIV-e op 21-07-2007 12:50:01 ]
................reken er maar niet op.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 12:54:31 #107
52558 agRESSIV-e
kan je rekenen?
pi_51690152
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 09:59 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

3 tot 5 augustus?
Nee, ben aan het kijken voor 24-dec. t/m 01-jan.

Berlijn
................reken er maar niet op.
pi_51717872
Wat is eigenlijk het verschil tussen die U en S bahnen? Is zo'n weekkaart AB op beide lijnen geldig neem ik aan?
pi_51719083
ik heb 't al gevonden

Heeft iemand ooit zo'n Jelly Donut Tour gedaan? De plekken waar je daar komt lijkt me zeker wel interessant, maar kom je ook niet al op veel van die plekken met de New Berlin tours? (daar wil ik nml die gratis doen, de third reich tour & de sachenhausen tour)
pi_51720245
iemand bekend met hotel melia aan de fredrichstrasse?
Hooray for boobies!
pi_51728415
quote:
Op zondag 22 juli 2007 14:34 schreef WooZ het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen die U en S bahnen? Is zo'n weekkaart AB op beide lijnen geldig neem ik aan?
De U-bahn is de oude metro (die ook wel bovengronds rijdt). De S-Bahn is meer een soort trein met wat haltes in de stad met verbindingen naar de hele regio.

Weekkaart AB is geldig op al het openbaar vervoer in de zones A en B
pi_51728447
quote:
Op zondag 22 juli 2007 15:56 schreef Spockjuh_ het volgende:
iemand bekend met hotel melia aan de fredrichstrasse?
Ziet er mooi uit op een goede locatie
pi_51728542
Wat is de Third Reich Tour?
pi_51729372
quote:
Op zondag 22 juli 2007 20:31 schreef Gewas het volgende:
Wat is de Third Reich Tour?
*klik klik*
pi_51739959
quote:
Op zondag 22 juli 2007 20:27 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

De U-bahn is de oude metro (die ook wel bovengronds rijdt). De S-Bahn is meer een soort trein met wat haltes in de stad met verbindingen naar de hele regio.

Weekkaart AB is geldig op al het openbaar vervoer in de zones A en B
Om Hier nog even een toevoeging op te doen:
quote:
De metro van Berlijn, in het Duits U-Bahn genoemd, is een van de belangrijkste vervoersmiddelen van de Duitse hoofdstad Berlijn. Samen met de S-Bahn (een net van metro-achtige voorstadstreinen) vormt de metro de basis van het snelle openbaar vervoer in de stad, dat aangevuld wordt door tram- en stadsbuslijnen. Terwijl het eerste metrotraject, geopend vanaf 1902, zich vooral op viaducten bevond (Hochbahn), legde men de latere lijnen hoofdzakelijk aan in tunnels (Untergrundbahn). Het huidige net bestaat uit negen lijnen (→ kaart), heeft een lengte van 144,9 kilometer en telt 170 stations.
In 2005 maakten 457,9 miljoen reizigers gebruik van de Berlijnse metro en legden de treinen in totaal een afstand van 122,6 miljoen kilometer af.[1] Sinds 1929 wordt het metronet van Berlijn geëxploiteerd door het stadsvervoerbedrijf BVG. Daarvoor waren er meerdere maatschappijen actief.
quote:
De S-Bahn van Berlijn is de oudste S-Bahn (Stadtschnellbahn) van Duitsland. Al in 1882 werd er een stadsnet geëxploiteerd met stoomtractie. In 1924 is begonnen met de elektrificatie. Sinds 1 december 1930 wordt het netwerk 'S-Bahn' genoemd. Toen werd ook het nog bestaande S-logo ingevoerd.
Vandaag de dag bestaat het Berlijnse S-Bahnnnet uit 15 lijnen die gebruikmaken van 331 kilometer spoor. In 2003 maakten 315 miljoen mensen gebruik van de S-Bahn (1,2 miljoen per werkdag).
Ofwel, de U-bahn is de Untergrundbahn, en de S-bahn is de Stadtschnellbahn. In principe is de S-bahn bovengrond en de U-bahn ondergronds, ze gaan alleen beide ook wel eens ondergronds dan wel bovengronds. Ook is de U-bahn niet oud, aangezien op dit moment ze bezig zijn met het bouwen van U-bahn station Brandenburger tor, lijn 55, van Hbf naar (vooralsnog) brandenburger tor.

De S-bahn is van de Deutsche Bahn, en de U-bahn van het stadsvervoersbedrijf. Maar je kan met hetzelfde kaartje in zowel de S als de U bahn.
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  maandag 23 juli 2007 @ 15:00:01 #116
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_51748587
Trouwens, wat iedereen moet doen als je in Berlijn bent is natuurlijk Currywurst eten. En dan wel bij de beste tent in Berlijn en dat is (volgens velen) Curry 36!
quote:
"Curry 36"
Mehringdamm 36,
10961 Berlin

Gratis Berliner Herz und Schnauze wie sonst nirgends. Mittags sollte man eine kleine Wartezeit einkalkulieren.
Écht lekker tegen al mijn verwachtingen in...
Levenswerk: Berlijn Blog.
  Moderator vrijdag 27 juli 2007 @ 17:29:22 #117
155227 crew  Guppy
dus
pi_51892872
help!

morgen naar Berlijn en uitgerekend vandaag begeeft mijn imagetank het...
wie weet er in Berlijn een goed en betrouwbaar internet-cafe, waar in de foto's van mn camera over kan zetten naar mn externe harde schijf? ik heb namelijk geen laptop...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_51892912
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 17:29 schreef Guppyfriend het volgende:
help!

morgen naar Berlijn en uitgerekend vandaag begeeft mijn imagetank het...
wie weet er in Berlijn een goed en betrouwbaar internet-cafe, waar in de foto's van mn camera over kan zetten naar mn externe harde schijf? ik heb namelijk geen laptop...
in berlijn zitten overal internetcafé's en sommige zijn maar 1 euro per uur.
pi_51892972
quote:
Op maandag 23 juli 2007 15:00 schreef Leinonlein het volgende:
Trouwens, wat iedereen moet doen als je in Berlijn bent is natuurlijk Currywurst eten. En dan wel bij de beste tent in Berlijn en dat is (volgens velen) Curry 36!
[..]

Écht lekker tegen al mijn verwachtingen in...
[afbeelding]
Nee. De beste is Konnopke in Prenzlauer Berg.

http://konnopke-imbiss.de/
  Moderator vrijdag 27 juli 2007 @ 17:35:31 #120
155227 crew  Guppy
dus
pi_51893027
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 17:31 schreef MahirBurekovic het volgende:

[..]

in berlijn zitten overal internetcafé's en sommige zijn maar 1 euro per uur.
dat zou perfect zijjn (al had ik natuurlijk liever dat mijn imagetank het niet begaf...)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_51894658
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 17:33 schreef MahirBurekovic het volgende:

[..]

Nee. De beste is Konnopke in Prenzlauer Berg.

http://konnopke-imbiss.de/
Volgens vele zijn deze twee de beste. Die jij noemt, Konnopke is de eerste in berlijn die ze begon te verkopen. En ook door belangrijke mensen uit de DDR was dit een geliefde tent!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51894666
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 18:35 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

Volgens vele zijn deze twee de beste. Die jij noemt, Konnopke is de eerste in berlijn die ze begon te verkopen. En ook door belangrijke mensen uit de DDR was dit een geliefde tent!
konnopke nummer 1!
pi_51894985
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 18:35 schreef MahirBurekovic het volgende:

[..]

konnopke nummer 1!
ja weet ik niet, ik heb ze beide gehad, en vind ze beide erg goed smaken, maar ik heb mn eigen favoriet, dus ik weet niet of je kan zeggen dat er 1 de beste is
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51895289
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 18:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

ja weet ik niet, ik heb ze beide gehad, en vind ze beide erg goed smaken, maar ik heb mn eigen favoriet, dus ik weet niet of je kan zeggen dat er 1 de beste is
pi_51895320
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 19:04 schreef MahirBurekovic het volgende:

[..]

Gast ik woon in berlijn en ik heb genoeg curryworsten gehad, ook op aanraden van duitsers die al hun hele leven in berljn wonen, en er zijn gewoon verschillen, bij veel tenten smaken ze lekker en bij sommige.. ja zijn ze gewoon wat minder..! Der is niet 1 de beste.
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51895470
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 19:06 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

Gast ik woon in berlijn en ik heb genoeg curryworsten gehad, ook op aanraden van duitsers die al hun hele leven in berljn wonen, en er zijn gewoon verschillen, bij veel tenten smaken ze lekker en bij sommige.. ja zijn ze gewoon wat minder..! Der is niet 1 de beste.
Gast, konnopke is de beste.
pi_51896123
Kan iemand me trouwens een goedkoop hostel aanraden?
pi_51896202
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 17:31 schreef MahirBurekovic het volgende:

[..]

in berlijn zitten overal internetcafé's en sommige zijn maar 1 euro per uur.
Met een vriendelijke meneer aan de balie? En betalen per 6 minuten? Minimumomzet 30 cent? Is dat ook in Berlijn mogelijk?
pi_51896235
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 19:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Met een vriendelijke meneer aan de balie? En betalen per 6 minuten? Minimumomzet 30 cent? Is dat ook in Berlijn mogelijk?
Wat bedoel je nou? Gewoon een euro per uur.
pi_51896299
Dat ik dat ook afzetterij vind als ik even 10 minuten iets opzoek.
pi_51896414
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 19:44 schreef Igen het volgende:
Dat ik dat ook afzetterij vind als ik even 10 minuten iets opzoek.
je betaalt niet per uur, maar waarom heb je een vriendelijke meneer nodig?
  Moderator vrijdag 27 juli 2007 @ 19:51:15 #132
155227 crew  Guppy
dus
pi_51896450
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 19:44 schreef Igen het volgende:
Dat ik dat ook afzetterij vind als ik even 10 minuten iets opzoek.
ja, in theorie is dat wel oplichting. maar goed, als mn tank t niet doet, heb ik ook niets. en n nieuwe tank is duurder dan een euro per uur internetten.
(maar als je nog een cafe kan aanbevelen, graag natuurlijk!)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_51896551
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 19:51 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

ja, in theorie is dat wel oplichting. maar goed, als mn tank t niet doet, heb ik ook niets. en n nieuwe tank is duurder dan een euro per uur internetten.
(maar als je nog een cafe kan aanbevelen, graag natuurlijk!)
Ik heb je al gezegd dat er er overal internetcafé's te vinden zijn, en ik heb nog nergens meegemaakt dat je per uur betaalt. (alleen bij easy internet, maar daar kun je je inlogcode nog een week lang gebruiken).
pi_51896666
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 19:55 schreef MahirBurekovic het volgende:

[..]

Ik heb je al gezegd dat er er overal internetcafé's te vinden zijn, en ik heb nog nergens meegemaakt dat je per uur betaalt. (alleen bij easy internet, maar daar kun je je inlogcode nog een week lang gebruiken).
Ah, die zitten zeker ook tegenover Bahnhof Zoo?
Dan sloeg mijn opmerking daarop. Per uur vooraf betalen bij een stomme automaat en geen personeel aanwezig dat kan uitleggen hoe het werkt.
Maar als dat de uitzondering is, dan heb ik niks gezegd.
  Moderator vrijdag 27 juli 2007 @ 20:14:41 #135
155227 crew  Guppy
dus
pi_51897052
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 19:55 schreef MahirBurekovic het volgende:

[..]

Ik heb je al gezegd dat er er overal internetcafé's te vinden zijn
ik heb je ook wel gelezen mijn post was alleen meer bedoeld van, als iemand een bijzonder goede ervaring heeft gehad, wil ik daar best gaan kijken. ik weet namelijk ook wel dat ze overal zitten.

magoed, laat maar zitten, dat is het nadeel van internet. 'een verkeerd begrepen komma of letter maakt zelfs van Jesus nog een ketter.'
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_51897108
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 19:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Ah, die zitten zeker ook tegenover Bahnhof Zoo?
Dan sloeg mijn opmerking daarop. Per uur vooraf betalen bij een stomme automaat en geen personeel aanwezig dat kan uitleggen hoe het werkt.
Maar als dat de uitzondering is, dan heb ik niks gezegd.
Idd, maar zoals ik zei kun je je tegoed later weer gebruiken. Het debiele aan die tent is dat ze verschillende tarieven op een dag gebruiken, zodat als je s ochtends nog voor 1,50 per uur erop kon, je 's middags ineens nog maar 20 minuten over hebt.
pi_51897173
dinsdag ook naar berlijn, heb er zin in
pi_51897231
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 20:14 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

ik heb je ook wel gelezen mijn post was alleen meer bedoeld van, als iemand een bijzonder goede ervaring heeft gehad, wil ik daar best gaan kijken. ik weet namelijk ook wel dat ze overal zitten.

magoed, laat maar zitten, dat is het nadeel van internet. 'een verkeerd begrepen komma of letter maakt zelfs van Jesus nog een ketter.'
Naar wat voor ervaringen ben je op zoek dan? Je wilt toch alleen je foto's uploaden ofzo? Die tent waar het 1 euro was, ligt iig aan de Schönhauser Allee.
pi_51897293
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 19:38 schreef MahirBurekovic het volgende:
Kan iemand me trouwens een goedkoop hostel aanraden?
  vrijdag 27 juli 2007 @ 20:25:22 #140
176355 tomttt
My brain's on vacation
pi_51897317
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 19:38 schreef MahirBurekovic het volgende:
Kan iemand me trouwens een goedkoop hostel aanraden?
Dat wil ik ook best weten

[ Bericht 2% gewijzigd door tomttt op 27-07-2007 20:33:26 ]
I saw the apeman, walking on the moon
I saw the apeman, walking on the moon
I saw the apeman, he’s havin’ a bad day
Because Neil Armstrong, took his banana away
  Moderator vrijdag 27 juli 2007 @ 20:31:55 #141
155227 crew  Guppy
dus
pi_51897491
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 20:22 schreef MahirBurekovic het volgende:

[..]

Naar wat voor ervaringen ben je op zoek dan? Je wilt toch alleen je foto's uploaden ofzo? Die tent waar het 1 euro was, ligt iig aan de Schönhauser Allee.
de opmerking dat je bij easy internet voor een uur betaald is al een goede tip, want ik heb zeker geen uur nodig. en dat waar jij tevreden over was aan de Schönhauser Allee ligt ook. dank je wel
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_51898920
IK WIL HEEL GRAAG EEN GOEDKOOP HOSTEL WETEN, WANT IK ZIT MORGEN AL IN BERLIJN.

HELP ME AUB.
  Moderator vrijdag 27 juli 2007 @ 21:39:32 #143
155227 crew  Guppy
dus
pi_51899145
is dat niet een beetje laat om nu nog iets te zoeken dan??
waar ik vorige keer gezeten heb, is het Generator Hotel. niet bijzonder goedkoop, maar wel kans dat je daar nog plek vindt. http://www.the-generator.co.uk/
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_51899151
Zoiets? Heb ik zelf nog geen ervaring mee, maar wil dat deze zomer ook wel eens uitproberen. Schönes-Wochenende-Ticket kopen en dan in de jeugdherberg / het hostel.

[ Bericht 54% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2007 21:40:56 ]
  vrijdag 27 juli 2007 @ 23:49:30 #145
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51902852
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 21:29 schreef MahirBurekovic het volgende:
IK WIL HEEL GRAAG EEN GOEDKOOP HOSTEL WETEN, WANT IK ZIT MORGEN AL IN BERLIJN.

HELP ME AUB.
Ga googlen ofzo?!Damn, sommige mensen.... Hostelworld heeft altijd mogelijkheden.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51902965
anders kom je er een week eerder mee ofzo
  vrijdag 27 juli 2007 @ 23:57:44 #147
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51903116
Volgende week lekker bier drinken in Berlijn
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51910051
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 23:57 schreef Public_NME het volgende:
Volgende week lekker bier drinken in Berlijn
Heerlijk! ik ben dat weekend ook aanwezig bij de Berlin Beerfest!!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51910115
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 23:49 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ga googlen ofzo?!Damn, sommige mensen.... Hostelworld heeft altijd mogelijkheden.
Ja man Damn!Sommige mensen!!! Die durven iets op een internetforum te vragen!.
pi_51910160
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 12:01 schreef MahirBurekovic het volgende:

[..]

Ja man Damn!Sommige mensen!!! Die durven iets op een internetforum te vragen!.
een week van te voren, mooi op tijd, zodat ze zeker weten dat ze nog een vol hostel vinden.

Maar goed probeer City stay bij Alexanderplatz of AO bij zoologischer garten, ik hoop voor je dat er nog plaats is!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51910208
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 12:05 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

een week van te voren, mooi op tijd, zodat ze zeker weten dat ze nog een vol hostel vinden.

Maar goed probeer City stay bij Alexanderplatz of AO bij zoologischer garten, ik hoop voor je dat er nog plaats is!
Pff, er is makkelijk wat te boeken via allerhande sites, ik vroeg alleen of er nog iemand een tip had.
pi_51910246
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 12:07 schreef MahirBurekovic het volgende:

[..]

Pff, er is makkelijk wat te boeken via allerhande sites, ik vroeg alleen of er nog iemand een tip had.
Trouwens, vind het wel merkwaardig dat je zo zeker wist waar de lekkerste curryworsten te vinden zijn Maar dat je niet weet waar goedkope hostels te vinden zijn.

Afijn OT: Ik denk dat het enige wat je nu nog kan doen is een rondje gaan bellen naar de verschillende hostels of ze nog plaats hebben dan ben je sneller klaar dan emailen of op hun site gaan reserveren. Vaak kan dat niet meer de dag van te voren.

Wanneer ben je precies in Berlijn?
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51910321
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 12:11 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

Trouwens, vind het wel merkwaardig dat je zo zeker wist waar de lekkerste curryworsten te vinden zijn Maar dat je niet weet waar goedkope hostels te vinden zijn.

Afijn OT: Ik denk dat het enige wat je nu nog kan doen is een rondje gaan bellen naar de verschillende hostels of ze nog plaats hebben dan ben je sneller klaar dan emailen of op hun site gaan reserveren. Vaak kan dat niet meer de dag van te voren.

Wanneer ben je precies in Berlijn?
Is helemaal niks merkwaardigs aan. Ooit wel eens de Lonely Planet Berlijn gelezen?

Zoals ik al zei is er geen enkel probleem om iets te boeken, ik vroeg alleen of er nog mensen zijn die me iets konden aanraden.
pi_51910380
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 12:15 schreef MahirBurekovic het volgende:
[..]
Is helemaal niks merkwaardigs aan. Ooit wel eens de Lonely Planet Berlijn gelezen?
"Nee klopt de Lonely planet is DE BIJBEL van alles!" Dat boek heb ik zelf hier ook in de kast staan, maar er mist ook veel in, wordt namelijk upgedate door mensen die iets tegen komen in Berlijn.

Maar goed vertrouw de Lonely planet vooral, en neem een goedkoop hostel daaruit, want ik neem aan dat als ze over "de beste" curryworst spreken ze ook wel een goedkoop hostel moeten weten!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51910427
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 12:18 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

"Nee klopt de Lonely planet is DE BIJBEL van alles!" Dat boek heb ik zelf hier ook in de kast staan, maar er mist ook veel in, wordt namelijk upgedate door mensen die iets tegen komen in Berlijn.

Maar goed vertrouw de Lonely planet vooral, en neem een goedkoop hostel daaruit, want ik neem aan dat als ze over "de beste" curryworst spreken ze ook wel een goedkoop hostel moeten weten!
Tering, jij bent echt simpel. De LP gebruik ik dus NIET om een verblijfplaats te vinden (vandaar ook dat ik NIET weet waar ik goedkope hostels vind) Mongool.
pi_51910451
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 12:20 schreef MahirBurekovic het volgende:

[..]

Tering, jij bent echt simpel. De LP gebruik ik dus NIET om een verblijfplaats te vinden Mongool.
maar wel om de beste curryworst te vinden! top jij bent de voorbeeld toerist, je loopt zeker over straat met je camera in je ene hand en de Lonely planet in je andere hand.
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51910505
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 12:22 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

maar wel om de beste curryworst te vinden!
Ja raar hè, dat je zo'n gids WEL ergens voor gebruikt. Daar is ie namelijk niet voor.
quote:
top jij bent de voorbeeld toerist, je loopt zeker over straat met je camera in je ene hand en de Lonely planet in je andere hand.
pi_51910555
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 12:26 schreef MahirBurekovic het volgende:

[..]

Ja raar hè, dat je zo'n gids WEL ergens voor gebruikt. Daar is ie namelijk niet voor.
[..]

Ik weet niet, ik denk dat ik in Lonely Planet eerder op zoek zou gaan naar een slaap adres in plaats van eten. Maar goed iedereen gebruikt dat boek op een andere manier.

Ik hoop voor je dat je je vermaakt in Berlijn en nog een hostel vind.
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51910696
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 12:29 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

Ik weet niet, ik denk dat ik in Lonely Planet eerder op zoek zou gaan naar een slaap adres in plaats van eten. Maar goed iedereen gebruikt dat boek op een andere manier.

Ik hoop voor je dat je je vermaakt in Berlijn en nog een hostel vind.
JIj denkt echt dat je een 'Berliner' bent ofzo, maar je bent gewoon een hbo kneusje op stage dat waarschijnlijk niet eens meer dan een paar woorden duits spreekt. Bedankt voor al je nutteloze commentaar en achterlijkheid.
pi_51910789
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 12:38 schreef MahirBurekovic het volgende:

[..]

JIj denkt echt dat je een 'Berliner' bent ofzo, maar je bent gewoon een hbo kneusje op stage dat waarschijnlijk niet eens meer dan een paar woorden duits spreekt. Bedankt voor al je nutteloze commentaar en achterlijkheid.
Ik ben het volledig met je eens, ik ben maar een hbo kneusje die maar een stage loopt en ik spreek inderdaad maar een paar woorden duits. het enige nadeel is dat ik stage loop bij een groot internationaal bedrijf en ik ieder weekend wel iets nieuws uitprobeer in dan wel om Berlijn. Maar voor de rest ben ik inderdaad maar een nep berliner die niets van de stad afweet!

Ow en om je toch nog een leuke tip mee te geven. Kijk even op de site van Weekend en Solar, als je in berlijn bent en het is mooi weer ga daar dan een keertje kijken. Solar staat zowiezo niet in de LP en de Weekend weet ik niet. Maar je hebt er hetzelfde uitzicht als bij de TV toren en de reichstag, alleen hoef je er niet voor te betalen of uren voor in de rij te staan!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51911092
Doen we nog wel een beetje lief tegen elkaar
pi_51911112
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 12:59 schreef DutchTrain het volgende:
Doen we nog wel een beetje lief:* tegen elkaar
Ik geef toch nog een goede tip?
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51911133
quote:
Op maandag 23 juli 2007 15:00 schreef Leinonlein het volgende:
Trouwens, wat iedereen moet doen als je in Berlijn bent is natuurlijk Currywurst eten. En dan wel bij de beste tent in Berlijn en dat is (volgens velen) Curry 36!
[..]

Écht lekker tegen al mijn verwachtingen in...
* DutchTrain nu op zoek gaat naar een ticket naar Berlijn
pi_51911149
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 13:02 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

* DutchTrain nu op zoek gaat naar een ticket naar Berlijn
pssst: ik zou volgend weekend gaan, dan is er een international bierfeest in berlijn! 2,2 km lang bierdrinken!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51911338
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 13:03 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

pssst: ik zou volgend weekend gaan, dan is er een international bierfeest in berlijn! 2,2 km lang bierdrinken!
Goed idee

weet jij nog een hostel
pi_51911401
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 13:15 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Goed idee

weet jij nog een hostel
omdat je het mooi op tijd vraagt!

ik vond zelf de City Stay relaxed doordat die zo'n beetje op Alexanderplatz zaten. ik zal eens even nog voor de OP ene lijstje maken met Hostels!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51914972
Woeeeeeeeeeh ik ga 5 t/m 8 augustus ook met nog 3 andere mensen. Met de trein
pi_51916224
Net naar 1. FC Union Berlin geweest toffe sfeer en het kaartje was maar 8 euro. Alleen jammer dat de penalty in de 85ste minuut en de kans op 1-1 werd gemist.
pi_51923808
ik wil weer naar berlijn, stad gaat nooit vervelen! eens kijken of rond kerst nog iets te regelen is..
Hooray for boobies!
  maandag 30 juli 2007 @ 19:41:28 #170
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_51967838
Ik ga straks een midweek boeken in september. Met de trein is het echt super goedkoop (78,- retour) en ik verblijf in het Kudamm 101 hotel.

Ben er nog nooit geweest maar wilde altijd nog een keer graag deze stad bezoeken. Heb er zin in!

Edit: En geboekt

[ Bericht 16% gewijzigd door Black-Hole op 30-07-2007 20:54:44 ]
pi_51970060
hoe zit het met de meeste bioscopen in berlijn, zijn de films engels ondertiteld?
pi_51971484
quote:
Op maandag 30 juli 2007 20:45 schreef pascalheister het volgende:
hoe zit het met de meeste bioscopen in berlijn, zijn de films engels ondertiteld?
Cinestar op potsdamerplatz heeft de originele versies, dus geen nasynchronisatie.
pi_51971763
OmU (Originalfassung mit Untertitel) is de kreet waarop je moet letten. Als een film is ondertiteld en niet nagesynchroniseerd dan staat dat meestal zo aangegeven.

[ Bericht 70% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2007 21:40:05 ]
pi_51972127
Zo, ik ga van 19 t/m 23 augustus met de trein naar Berlijn! Net geboekt
Als hostel hebben we http://www.globetrotterhostel.de

Heb er zin in!
How rude!
pi_51973718
Tip voor als je naar Berlijn gaat: Het Heart of Gold Hostel. Zeker als je met een groep bent. Wij waren met 11 man en hebben het appartement gehuurd (max.12 pers.), waardoor de prijs per persoon per nacht nog onder de 20 euro lag. Het appartement was heel goed, schoon en groot, ideaal dus. Je kunt ook een appartement voor zes personen huren. Maar ook als je met minder mensen gaat zullen de kamers wel goed zijn.

De lokatie is zeker ideaal, je zit echt midden in het centrum. Vijf minuten lopen naar de Berliner Dom, twee minuten naar metrostation Oranienburger Tor, en een minuut naar het uitgaansgebied op en rond de Oranienburgerstrasse.

http://www.heartofgold-hostel.de/
AZ LANDSKAMPIOEN 2008-2009
  dinsdag 31 juli 2007 @ 00:33:47 #176
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51977222
Zo, sinds vandaag lekker vankantie. Donderdagochtend naar Berlin en uiteraard gaan we keihard pils drinken. :D
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51980562
quote:
Op maandag 30 juli 2007 20:45 schreef pascalheister het volgende:
hoe zit het met de meeste bioscopen in berlijn, zijn de films engels ondertiteld?
Ik ben gister naar de Cinestar bioscoop geweest op Potsdammerplatz, naar the Simpsons, geweldige film maar voor het eerst dat ik er was dat de zaal helemaal vol was! Ik ben er nu een 3-4 x geweest en de vorige keren was het steeds leeg, 10 man zoiets. Als een film net uit is, probeer dan te reserveren, ze werken daar namelijk wel met zitplaatsreservering, dus als je niet reserveert loop je kans om HELEMAAL vooraan te komen zitten...! en dan zit je kut.

Voor de rest heb ik ook wat duitstalige films bezocht en nagesyncronischeerde films, en daar is echt niets aan...!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  Moderator vrijdag 3 augustus 2007 @ 13:14:16 #178
155227 crew  Guppy
dus
pi_52071556
schÖne grusse aus berlin ^^
gekke toetsenborden hebben ze hier. verder is het heel leuk!

oh, ik internet trouwens vanuit het museum voor kommunicatie. voor 3 euro een hoop leuke dingen te zien, en internet.

nou, ik ga weer verder, tschuss !!! misschien ook maar eens een kijkje nemen op het bierfest.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_52073642
welke musea zijn eigenlijk aan te raden? ik heb nog niks op m'n lijstje gezet, moet ik nog ff uitzoeken.

Trouwens die Stasi gevangenis, daar heb ik naartoe gemaild maar nog niks terug gekregen. Kan je daar gewoon zo naartoe zonder een afspraak te maken voor een rondleiding?
pi_52078872
DDR museum, vind je aan de oever van de spree precies achter de grote dom (museum isle)
Hooray for boobies!
pi_52080976
even een groet uit Hotel Hansablick
heerlijk hier in Berlijn, weer is prima.
Vanmiddag met de Trabi Safari door Berlijn gereden echt geweldig
2 x naar de bios geweest in het Sony Centre, prima in het engels
Het Film en TV museum is ook een aanrader, morgen nog naar het DDR museum en de bierfeesten. Zondag wellicht nog wat en dan weer naar huis
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 19:15:33 #182
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_52081224
Iemand ervaring hier met de Free ride bike tour?
pi_52123181
ik ga morgen
pi_52128033
net weer thuis van een lange rit, krap 5,5 uur met de auto excl pauzes

Vrijdagavond nog naar de Solar Club geweest, echt een geweldig uitzicht op de 17e verdieping

gister naar het DDR museum, geinig maar wel klein, daarna nog een boottochtje door Berlijn en daarna door gegaan naar de Bierfeesten in Berlijn, heel leuk

vanmorgen/vanmiddag de Gendarmenmarkt bezocht, en daarna vertrokkenn met de auto richting huis. Echt een leuk weekje gehad
  maandag 6 augustus 2007 @ 01:31:08 #185
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_52133262
Ook net thuis, heb er iets korter over gedaan (met 240 over de autobahn knallen blijft gewoon leuk ). Donderdagavond naar een club geweest bij alexanderplatz, weet de naam niet, maar was in een soort kantorengebouw op de 12e verdieping, eerste indruk was redelijk mainstream/commercieel, maar later in de nacht werd de muziek wel beter! (en dat lag niet alleen aan de alcohol ). Vrijdagavond naar de panoramabar geweest, blijft imo gewoon de beste club in Berlijn, was helemaal goed!! was 10u weer thuis ofzo Za avond naar een of andere outdoor beach club geweest en nog even naar Maria geweest, waar erg goed gedraaid werd maar het publiek was 3x niets (hoog gajes/patsers gehalte). Verder gewoon een heerlijke stad om te zijn, vooral Friedrichshain is erg gezellig! Leuke winkeltjes met originele kleding/creaties die je elders niet tegenkomt, leuke restaurants waar je erg goedkoop erg goed kan eten, ook is er elke zondag een markt met een combi van oude ddr troep en wat kunstenaars die hun eigen creaties verkopen, aanradertje!. Dit jaar nu 3x in Berlijn geweest, en het was zeker niet de laatste keer!!
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_52139038
Net vlug gepakt en ik heb gewoon nog plek over

Als we nog op stap willen, welke clubs/kroegen moeten we dan wezen? En zijn er ook clubs die een beetje leuk én goedkoop zijn?
pi_52139067
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:45 schreef WooZ het volgende:
Net vlug gepakt en ik heb gewoon nog plek over

Als we nog op stap willen, welke clubs/kroegen moeten we dan wezen? En zijn er ook clubs die een beetje leuk én goedkoop zijn?
Vandaag, morgen en overmorgen, Club weekend, op alexander platz zorg dat je er rond een uurtje of 7 bent, heb je plaats en geweldig uitzicht over berlijn!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_52139116
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:46 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

Vandaag, morgen en overmorgen, Club weekend, op alexander platz zorg dat je er rond een uurtje of 7 bent, heb je plaats en geweldig uitzicht over berlijn!
ja ik vrees dat áls we in berlijn op stap gaan dat het vrijdag of zaterdag wordt, aangezien we elke dag gewoon vroeg opstaan en eerst zoveel mogelijk willen zien Is dat club weekend een tent of is dat gewoon outdoor?

Dus als we nog tijd over hebben kunnen we ons klem drinken en uitslapen. Daarna in Praag gaan we iig wel een avond
pi_52139181
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:46 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

Vandaag, morgen en overmorgen, Club weekend, op alexander platz zorg dat je er rond een uurtje of 7 bent, heb je plaats en geweldig uitzicht over berlijn!
Club weekend had ik ook nog wel willen zien maar tijd was er niet voor helaas
pi_52139195
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:48 schreef WooZ het volgende:

[..]

ja ik vrees dat áls we in berlijn op stap gaan dat het vrijdag of zaterdag wordt, aangezien we elke dag gewoon vroeg opstaan en eerst zoveel mogelijk willen zien Is dat club weekend een tent of is dat gewoon outdoor?

Dus als we nog tijd over hebben kunnen we ons klem drinken en uitslapen. Daarna in Praag gaan we iig wel een avond
Is een lounge bar en een club, savonds vanaf 7 uur gaat het dakterras open en tegen 11 uur verplaatst het naar binnen, dus ook na een dag rondlopen in Berlijn kun je er "redelijke goedkoop" een drankje doen en genieten van het geweldige weer en uitzicht!

Vanaf wanneer ben je in Berlijn?
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_52139198
In de op staat natuurlijk ook wel wat, maar wat kosten die tenten (entree, per pilsje)?
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:51 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[...]

Vanaf wanneer ben je in Berlijn?
ik vlieg vanavond om 19.20, dus om 20.30u ben ik er

zondag pakken we de trein naar dresden en dinsdag de trein naar praag om daar 6 dagen te blijven
pi_52139253
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:51 schreef WooZ het volgende:
In de op staat natuurlijk ook wel wat, maar wat kosten die tenten (entree, per pilsje)?
meeste clubs zijn normaal open, en prijzen per pilsje moet ik je schuldig blijven. Ik kan je alleen welvertellen dat je bij de Bergmannstrasse goedkoop cocktails kan drinken en in het centrum het vrij prijzig is, op Zapata (tacheless) na het goed te doen is! Bij tacheless betaal je 3 uur voor een halve liter Beck's bij Solar betaal je 3-3,5 voor een o,33 becks...!

edit: Veel plezier in Berlijn!

Ik ben nog een paar daagjes in Berlijn en verhuis dan door naar Zweden, ik heb echt genoten van mn tijd in Berlijn!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_52139293
deze ken je vast kuno

van afg. vrijdag
pi_52139324
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:56 schreef pascalheister het volgende:
deze ken je vast kuno

[afbeelding] van afg. vrijdag
jaaa die ken ik! Toen ik er langs liep was het een stukje warmer..! vandaag of morgen nog weer even langslopen, denk dat die deze dagen wel weer rond de 35- 40 graden komt (ding hangt in de zon he...! )
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  Moderator maandag 6 augustus 2007 @ 21:32:32 #195
155227 crew  Guppy
dus
pi_52151506
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 14:22 schreef WooZ het volgende:
Trouwens die Stasi gevangenis, daar heb ik naartoe gemaild maar nog niks terug gekregen. Kan je daar gewoon zo naartoe zonder een afspraak te maken voor een rondleiding?
stati gevangenis ben ik geweest. het is heel indrukwekkend.
er zijn dagelijks rondleidingen om bepaalde tijden, maar ik weet ze even niet uit mijn hoofd. je mag er alleen in met rondleiding trouwens. wij waren er op de bonnefooi naar toegelopen, want wij wisten dat niet. we hadden het geluk echter dat we mee mogen lopen met een groep studenten van universiteit van bonn, dus we hoefden niet lang te wachten. de rondleidingen zijn alleen in het duits, voor engels moet je een afspraak maken. ik zou ze gewoon even bellen als ik jou was.
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 17:35 schreef Spockjuh_ het volgende:
DDR museum
ik vond dit dus echt een afknapper tot en met... het is héél klein, héél warm, en héél druk (kinderwagens??? ) je moet ervan houden...

verder echt een supertijd gehad natuurlijk het was mn derde keer, maar ik wil nog wel een keer, hahaha.
oh, en Knut is echt een schatje
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 6 augustus 2007 @ 23:09:44 #196
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52154393
Zo, ik ben ook weer thuis. Drie dagen op het Bierfestival geweest, en de score is tot 38 verschillende soorten biertjes gekomen. (van de meeste soorten wel meerdere keren wat gedronken)
Hoogtepunten waren de Dire Strats op Zondag en de Beierse feesttent waar het helemaal los ging, incl. literpullen. Was echt heel tof!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52203300
Foto's van m'n trip:



Op het Bierfestival met Viëtnamees Bier.




Eén van de relaxtuinen (dit is de oriëntaalse) in Marzahn. http://de.wikipedia.org/wiki/Erholungspark_Marzahn




Bij 1. FC Union tegen Eintracht Frankfurt in de eerste ronde van de DFB Pokal.

Een spannende min of meer gelijkwaardige wedstrijd die beslist werd door één speler, namelijk Alexander Meier van Eintracht, die met 3 goals en één assist verantwoordelijk was voor allevier hun doelpunten. Eindstand: 1-4 in het uitverkochte Alte Försterei.


Voor meer plaatjes van deze en vorige Berlijntrips + meer, kun je hier klikken: http://www.flickr.com/photos/sabine1981
pi_52205070
Ik zit nu in Berlijn

Komen we zo maandagavond de S-bahn landsberger allee uit, en wat zie ik, GENERATOR hostel, ik denk, die ken ik uit dit topic

Maar daar zitten we dus direct naast met ons hotel echt uber relaxed daar pilsen voor 1,40 per halve liter tijdens happy hour daar, zit er nu ook te internetten Gister new berlin free tour gedaan en dom beklommen, vandaag oa reichstag, east side galley en hohen schonhausen memorial. Het bevalt goed hier!!

Uitgebreider verslag enzo volgt wel als ik weer terug ben over een dag of 10
pi_52205535
nog ff naar Solar of Club weekend he wooz
pi_52225163
Nou ik ben sinds gisterenavond terug, helaas. Ik had nog veel langer willen blijven!

Met het openbaar vervoer vanuit Terneuzen doe je er trouwens best lang over, ruim 9,5 uur van deur tot deur... Volgende keer gaan we dan ook lekker relaxt met de auto.

Wat me opviel is hoe relaxt de mensen zijn. Iedereen is vriendelijk en behulpzaam.

Straks even foto's op de computer zetten.

Oh en mijn hoogtepunt en aanrader is Space Beach! Een tijdelijke club opgebouwd tegen de muur aan.
http://www.space-beach.de/
pi_52226340
aaah ja, bij de warschauer strasse! als je het niet weet is het lastig te vinden maar wel koel.. !
Hooray for boobies!
  donderdag 9 augustus 2007 @ 13:55:14 #202
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52227056
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:49 schreef ParanoidEv het volgende:
Iedereen is vriendelijk en behulpzaam.
Dan ben je in een ander Berlijn geweest dan ik

Vooral bij service gerelateerde dingen kan er echt geen lachje af, paar keer zelfs overwogen om weg te lopen, zo schofterig was het. (dat maak je zelfs hier in NL niet mee)

Mensen in die in de stad liepen waren wel aardig btw
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52228672
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:55 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Dan ben je in een ander Berlijn geweest dan ik

Vooral bij service gerelateerde dingen kan er echt geen lachje af, paar keer zelfs overwogen om weg te lopen, zo schofterig was het. (dat maak je zelfs hier in NL niet mee)

Mensen in die in de stad liepen waren wel aardig btw
Ja ach zo lang ben ik er niet geweest, makkelijk om alle chagerijnen te missen dan!
  Moderator donderdag 9 augustus 2007 @ 17:43:29 #204
155227 crew  Guppy
dus
pi_52234051
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:55 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Dan ben je in een ander Berlijn geweest dan ik

Vooral bij service gerelateerde dingen kan er echt geen lachje af, paar keer zelfs overwogen om weg te lopen, zo schofterig was het. (dat maak je zelfs hier in NL niet mee)

Mensen in die in de stad liepen waren wel aardig btw
vond ik dan weer alles meevallen hoor. en het was mijn derde keer al.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 9 augustus 2007 @ 17:58:03 #205
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_52234388
Bij mij ook 3e keer, mijn ervaring is ook dat mensen veel vriendelijker zijn dan hier
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_52254543
Panorama geplakt, zicht op de muur vanaf Space Beach, met links een nieuw Nederlands kunstwerk in wording.

http://people.zeelandnet.nl/jfvelde/berlijn/panorama.jpg

pi_52478733
Ik vertrek morgen

Er was dus niemand die de 'gratis' fietstour had geprobeerd? Dan zal ik die eens uitproberen.

Ik heb dr zin in!
How rude!
pi_52563297
Zo ik ben ook weer terug

Dag 1: maandagmiddag 6/8 rond 17u aangereden naar Duitsland, met German Wings gevlogen van Dusseldorf (á ¤20,75 pp) en om 22u uitgestapt bij M Landsberger Alleé, alwaar we dus tot de conclusie kwamen dat ons hotel (Park Plaza Prenzlauer Berg****, ¤49/kamer) naast het Generator hostel lag. Ideaal dus om daar gelijk even wat te drinken tussen leeftijdsgenoten (halve liters voor ¤2,80).

Dag 2: Om 11u de gratis New Berlin Tour gedaan (5,- pp fooi gegeven). Je krijgt gedurende die tour (onder leiding van een ADHD typje) heel Unter der Linden te zien (brandenburger tor, reichstag, gedenkplek voor gevallen joden, de doms etc.), loopt vlug langs Checkpoint Charlie en eindigt op het Museuminsel. Daarna hebben we dé Dom beklommen (3,-), langs standbeeld van Marx, rondje door het Nikolaiviertel gelopen om (toevallig) via de Nederlandse ambassade terug te gaan naar het hotel en de happy hour van das generator mee te pikken (cocktails 2,50/ halve liters 1,40). 's Avonds wezen eten bij Italiaan Porta Nova. Goed eten, echter je hoeft er niet de moeite voor te nemen om er speciaal naartoe te reizen. Niet supergoedkoop en italiaans restauranten zitten er werkelijk tig in Berlijn.

Dag 3: Vroeg op. Om half 9 stonden we bij de Reichstag (gratis entree). Uur wachten en we waren binnen. Als je later kwam moest je zeker 2,5u wachten om binnen te komen. Daarna langs de East Side Gallery gelopen, namen op de muur geschreven, foto's geknipt en richting Hohen-Schönhausen Gedänkstatte gegaan (1,50). Dat was niet 1-2-3 te vinden met m'n inie mini kaartje, want het ligt net buiten prenzlauer en dus staat het ook niet op van die standaard kaartjes. Uiteindelijk maar ff een hele grote kaart gekocht. Dus hop richting M landsberger allee. Ik dacht dat lopen we wel ff maar na een uur waren we er nog niet, had ik me iets te veel verkeken op de schaal van de kaart Op datzelfde moment komt er een tram langs wat ons niet was opgevallen. Oftewel, wil je daarheen gaan, pak de tram vanaf het metrostation, dan ben je er binnen een kwartier. Rondleidingen waren er alleen in het Duits (om 11u, 13u of 15u). Probleem was alleen dat ik van vloeiend Duits weinig snap, maar gelukkig was er iemand die ook meeliep met de rondleiding zo aardig zoveel mogelijk te vertalen in het Engels Je krijgt een intro filmpje van 30 min en daarna nog een rondleiding van 1,5u. Erg interessant
Daarna wederom weer wat gedronken en uit eten geweest (Tapas bij YoSoy, betaalbaar en goed eten, restaurant stond oa vermeld in capitoolgids en de yes van mn zusje).

Dag 4: Berliner Zoo (8.-). 3 uur rondgewandeld. Toen we binnen waren zou en moest ik eerst naar Knut Daar aangekomen 2 foto's gemaakt en plop, Knut vond het schijnbaar leuk om door het zand te rollen. Enorm lachwekkend moment, veel mensen hadden nog net wél een foto, veel anderen hebben de rest van de dag alleen nog maar foto's van een zwarte knut kunnen maken Daarna naar de Gedachtniskirche en de kurfurstendamm een stuk afgelopen. Vervolgens naar de Potsdammerplatz en Sony Center, doorgelopen naar de Gemäldegalerie. Gratis entree vanaf 18u op donderdag dus moesten we nog ff een uurtje wachten. Ik ging ff in het gras liggen en heb gelijk een uur gepit
Toen wilden we gaan eten bij de Solar club (!!), in zo'n achterafsteegje dus gevonden, dubieuze binnenkomst in onze toeristenkleding incl. fotocamera nog om (waarom verteld niemand hier dat iedereen daar in nette avondkleding zit te eten? ), enfin het zat voor 14 dagen vooruit al volgeboekt. We mochten wel aan een tafeltje eten waar de mensen pas later zouden komen maar dat was niet aan het raam Dus toen richting Nokaliviertel en daar aan het water gegeten, daarna de tv toren op gegaan rond uurtje of 23u, om nog een rondje over Alexanderplatz te lopen. Dit was een beetje een drukke dag

Dag 5: We wilden eerst misschien met NB zo'n guided tour toen naar Sachenhausen. Echter we dachten voor 11,- pp kunnen we dat zelf ook wel. Dus wij daar naartoe. Met z'n 4'en één audio tour á 3,- genomen en dat ging net zo goed. Kan je tenminste ook nog op je gemak gaan zitten en ff wat eten/drinken wanneer je wilt. Na Sachenhausen naar het museum onder dat Joods Monument gegaan en vervolgens weer gepilst en uit eten gegaan bij een Mexicaan in Prenzlberg.

Dag 6: Eerst naar Joodse begraafplaats, deze werd echter net compleet verbouwd dus waren we zo weer weg. Jammer dat Herta uit moest spelen, maar ik wilde toch even het Olympisch stadion bekijken, dus zo gezegd zo gedaan. Toen hadden we zo ongeveer alles wel gezien wat we wilden zien, dus zijn we een middagje gaan wandelen over Pfaueninsel (de bus vanaf Wannsee en dan met de pond over). Was an sich best relaxed alleen begon het keihard te regenen net nadat we ff gepiknicked hadden Dat eiland zelf stelt ook niet zoveel voor, als je ff een middagje iets anders wilt kun je denk ik beter in een stadspark gaan wandelen. Later nog even langs Schloss Charlottenburg gelopen, 2 currywursten gegeten en alles in gaan pakken. Wederom gaan eten in Prenzlberg, geeïndigd bij een cocktailbar waar de dames een 1L pul cocktail bestelden á 12,- (ze keken ons aan alsof we gek waren geworden), en de heren vrolijk doorgingen met de halve liter berliner pils.

Dag 7: hop, de rest gepakt en richting hauptbahnhof, met de stoptrein naar Dresden, keertje of 29x gestopt ofzo, maar wél goedkoop én relaxed zitten in de trein

Dus wat vind ik van Berlijn: Genoeg te doen, je kunt er goedkoper eten als hier. We hebben elke avond niks te klagen gehad over het eten. De drank is goedkoop (zo'n 3 - 3,30/halve liter), de Berlijners zijn enorm aardig, we zijn echt meerdere malen aangesproken toen we weer eens met een kaart stonden te zoeken. We hadden alleen geen tijd meer om nog op stap te gaan (cq ik had geen zin om brak in Dresden aan te komen), dat doe ik volgende keer wel. Al met al dus zeer geslaagd
  Moderator dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:31:48 #209
155227 crew  Guppy
dus
pi_52563544
sounds good! Hohen-Schönhausen Gedänkstatte is ff zoeken he maar wel mooi. wij hadden toen het geluk dat we met een groep van de Universität Bonn mee mochten lopen in een engelse tour. maar duits was op zich ook geen probleem geweest. ik vond het erg indrukwekkend, net als Sachenhausen. wij hebben dat met de S-bahn gedaan en dan het laatste stukje lopen. gaat ook prima
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_52564319
Oja, nog een tip. Begin je dag niet voor de lol in het Medicijnhistorisch museum....
pi_52566249
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 16:31 schreef Guppyfriend het volgende:
sounds good! Hohen-Schönhausen Gedänkstatte is ff zoeken he maar wel mooi. wij hadden toen het geluk dat we met een groep van de Universität Bonn mee mochten lopen in een engelse tour. maar duits was op zich ook geen probleem geweest. ik vond het erg indrukwekkend, net als Sachenhausen. wij hebben dat met de S-bahn gedaan en dan het laatste stukje lopen. gaat ook prima
Ja we hadden gewoon ff opgezocht welke bus er ging, en je kon zo instappen zonder een kaartje te laten zien (die we overigens wel hadden gekocht voor de zekerheid). Later in Dresden en Praag hebben we alleen maar zwart gereist, scheelt uiteindelijk toch zo'n 20,- denk ik

Hohenschonhausen had ik een mailtje gestuurd al ruim van tevoren ivm engelse guide, echter nooit een reactie op gehad

Heb ook nog maar wat foto's online gezet.

In het vliegtuig:


Wachten op de metro naar Landsberger Allee


Knut 1


Knut 2


Het lelijkste beest dat ik gezien heb


Panda


Vanuit Solar Club


Vanuit TV Turm


Stadion
pi_52580237
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:49 schreef ParanoidEv het volgende:
Met het openbaar vervoer vanuit Terneuzen doe je er trouwens best lang over, ruim 9,5 uur van deur tot deur... Volgende keer gaan we dan ook lekker relaxt met de auto.
Berlijn met de auto is mij ook zeer goed bevallen. Auto in een buitenwijk het hele weekend gratis geparkeerd
pi_52627666
Ik ben terug, Berlijn

New Berlin Bike tour is erg aan te raden, je ziet nog veel meer bezienswaardigheden dan met de walking tour en bovendien is de fiets een erg leuk vervoersmiddel om een beetje mee door Berlijn te crossen.

Tsja voor de rest moet ik nog maar eens snel terug want ik heb nog lang niet genoeg gezien van deze stad
How rude!
pi_52641014
Vraagje.

Nu ga ik met vrienden ergens in de week van 22 tot 26 oktober naar Berlijn. Klopt het dat het er dan Oktoberfest is in Berlijn. Zou leuk zijn als we dat eens mee kunnen maken.
pi_52642048
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 07:44 schreef Revje1 het volgende:
Vraagje.

Nu ga ik met vrienden ergens in de week van 22 tot 26 oktober naar Berlijn. Klopt het dat het er dan Oktoberfest is in Berlijn. Zou leuk zijn als we dat eens mee kunnen maken.
Dat is in München.
pi_52643971
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 09:18 schreef MahirBurekovic het volgende:

[..]

Dat is in München.
pi_52646195
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 10:57 schreef WooZ het volgende:

[..]

wat?
pi_52651363
Ik had namelijk van een collega gehoord dat dat in berlijn dan ook was dus vandaar die vraag. Maar dat is dus alleen in München??
pi_52651954
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:25 schreef Revje1 het volgende:
Ik had namelijk van een collega gehoord dat dat in berlijn dan ook was dus vandaar die vraag. Maar dat is dus alleen in München??
Weet je niet wat google is? Hier: http://www.berliner-oktoberfest.de/content/oktober.html Maar dan ben jij er dus niet. Maar ik zou ook niet weten waarom je daar in Berlijn heen zou willen aangezien het een slap aftreksel is van een typisch Beiers feest in München.

[ Bericht 4% gewijzigd door MahirBurekovic op 24-08-2007 15:50:31 ]
pi_52653143
We gingen zowiezo al naar Berlijn niet perse voor zo'n bierfeest. Tis dat ik het hoorde dat het daar was dus soort van Oktoberfest. Maarja indd buiten de week dat ik erheen gaat. Ach we vermaken ons wel:)
pi_52764787
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:44 schreef MahirBurekovic het volgende:
Maar ik zou ook niet weten waarom je daar in Berlijn heen zou willen aangezien het een slap aftreksel is van een typisch Beiers feest in München.
En daar bovenop: Berliners mogen Bayern niet erg over het algemeen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:35:33 #222
162438 Litton-Lane
Beyond Borders
pi_52766378
Zooo.
Bij mij staat Berlijn (gelukkig) ook weer op de planning!
Nog even wachten tot de treinkaarten beschikbaar komen. Kan maar 3 maanden vooraf

Maar ik zoek dus nog info.
Vorig jaar hadden we nog: Nokia en MSN die hun best deden om een erg geslaagd oud en nieuw feestje te gegeven.

Wie - O - wie: weet of er dit jaar weer zoiets is en waar ik die informatie terug kan vinden... Google en Ilse helpen me nog niet echt... Ik ga sowieso, maar ik probeer een groepje menschen mee te nemen en sommige willen weten wat er te doen is.

Nog http://www.timeanddate.com/counters/newyear.html?p0=37 dagen!
Duurt nog veel te lang...
pi_52769924
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 22:35 schreef Litton-Lane het volgende:
Zooo.
Bij mij staat Berlijn (gelukkig) ook weer op de planning!
Nog even wachten tot de treinkaarten beschikbaar komen. Kan maar 3 maanden vooraf

Maar ik zoek dus nog info.
Vorig jaar hadden we nog: Nokia en MSN die hun best deden om een erg geslaagd oud en nieuw feestje te gegeven.

Wie - O - wie: weet of er dit jaar weer zoiets is en waar ik die informatie terug kan vinden... Google en Ilse helpen me nog niet echt... Ik ga sowieso, maar ik probeer een groepje menschen mee te nemen en sommige willen weten wat er te doen is.

Nog http://www.timeanddate.com/counters/newyear.html?p0=37 dagen!
Duurt nog veel te lang...
Dat is lastig vinden op google zeg: http://nokianewyearseve.msn.com/ Overigens is dit van vorig jaar en was het stervensdruk dus kom minstens 6 uur van te voren als je de betreffende artiesten wil zien. Kan me nog herinneren dat vorig jaar de artiesten heel laat waren aangekondigd dus dat duurt nog wel een tijdje om die vrienden van je mee te lokken.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 19:00:51 #224
104871 remlof
Europees federalist
pi_52787503
Ik ga in oktober eens even een paar dagen kijken, dus bij deze een tvp.
pi_52788207
Herfstvakantie even een blik werpen in die stad. Hebben ze een uitgaansdisrict of zit alles verspreiden net als in Rotterdam?
pi_52788293
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 01:02 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat is lastig vinden op google zeg: http://nokianewyearseve.msn.com/ Overigens is dit van vorig jaar en was het stervensdruk dus kom minstens 6 uur van te voren als je de betreffende artiesten wil zien. Kan me nog herinneren dat vorig jaar de artiesten heel laat waren aangekondigd dus dat duurt nog wel een tijdje om die vrienden van je mee te lokken.
Je lees niet hè
En van die drukte heb ik geen last gehad, hoor....
pi_52788959
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 19:34 schreef Litton-Lane het volgende:

[..]

Je lees niet hè
En van die drukte heb ik geen last gehad, hoor....
Ga anders buiten staan bij Breitscheidplatz en daarna naar Kulturbrauerei.
pi_52846361
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 19:31 schreef Koewam het volgende:
Herfstvakantie even een blik werpen in die stad. Hebben ze een uitgaansdisrict of zit alles verspreiden net als in Rotterdam?
Volgens mij een beetje als in Rotterdam ja.
  zaterdag 1 september 2007 @ 18:22:05 #229
104871 remlof
Europees federalist
pi_52871675
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 19:00 schreef remlof het volgende:
Ik ga in oktober eens even een paar dagen kijken, dus bij deze een tvp.
Geboekt voor midden oktober van donderdag tot maandag, bij de NS, retourtje Deventer-Berlijn voor 94 euro all in. Da's niet veel meer dan het me bij Transavia had gekost en met dat naar Schiphol karren en minstens een uur voor vertrek er zijn maakt het qua tijd ook weinig uit. Besides, reizen met de trein is veel toffer
  Moderator zaterdag 1 september 2007 @ 18:58:34 #230
155227 crew  Guppy
dus
pi_52872498
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 18:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Geboekt voor midden oktober van donderdag tot maandag, bij de NS, retourtje Deventer-Berlijn voor 94 euro all in. Da's niet veel meer dan het me bij Transavia had gekost en met dat naar Schiphol karren en minstens een uur voor vertrek er zijn maakt het qua tijd ook weinig uit. Besides, reizen met de trein is veel toffer
yeah
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 1 september 2007 @ 19:46:11 #231
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_52873536
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 18:22 schreef remlof het volgende:
Geboekt voor midden oktober van donderdag tot maandag, bij de NS, retourtje Deventer-Berlijn voor 94 euro all in. Da's niet veel meer dan het me bij Transavia had gekost en met dat naar Schiphol karren en minstens een uur voor vertrek er zijn maakt het qua tijd ook weinig uit. Besides, reizen met de trein is veel toffer
Retourtje Gouda - Berlijn voor ¤ 58,-

Vertrek de 12e en kom zaterdag weer terug. Heb er zin in
  zaterdag 1 september 2007 @ 22:25:58 #232
104871 remlof
Europees federalist
pi_52877934
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 19:46 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Retourtje Gouda - Berlijn voor ¤ 58,-

Vertrek de 12e en kom zaterdag weer terug. Heb er zin in
Da's goedkoop, hoe doe je dat?
  zondag 2 september 2007 @ 00:38:00 #233
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_52881098
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 22:25 schreef remlof het volgende:
Da's goedkoop, hoe doe je dat?
Maand van tevoren boeken via de ns internationaal site, vond het ook al heel erg goedkoop
pi_53271634
Pics van mijn reis naar Berlijn 2 weken terug, enjoy!!


















pi_53271831
Mooie foto's!
pi_53271944
Ik vind je foto's een beetje donker
  Moderator dinsdag 18 september 2007 @ 15:56:51 #237
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_53272604
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 15:41 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
Misschien leuker om al die foto's in een fotoalbum online te plaatsen en dan de link te geven ipv zo op deze manier
Wat Kuno hier zegt. Leuk dat je zo enthousiast bent over je foto's, maar dit is een beetje overkill voor dit topic. Hierbij dan ook het verzoek om gewoon een paar foto's die je de mooiste vindt te posten en verder alleen een link naar je online fotoalbum. Ik heb hier een razendsnelle pc, maar het doorladen van alle foto's duurt alsnog vrij lang.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_53273004
In reistopics horen gewoon veel foto's vind ik. Liever massa's foto's dan reisverslagen die zo lang zijn dat je ze toch nooit helemaal leest.


Berlijn heeft zeker een plaatsje verdient in m'n top 10 van favoriete steden, maar top 5 haalt ze toch nog niet. Tis vooral een heel apparte stad, die niet te vergelijken valt met andere steden. En dat unieke is wel een pluspunt. Het is ook een stad die meer dan andere Europese grootsteden eigenlijk nog volop in z'n ontwikkeling zit als je bekijkt dat de muur nog geen 20 jaar verdwenen is. De Zoo is zoals je ziet ook een aanrader voor de liefhebbers. Het is zonder twijfel de mooiste zoo waar ik ooit geweest ben. Verder is Berlijn ook proper en ruim, wat de fiets ook ideaal maakt om de stad te verkennen. De metro is ook zeer praktisch. Verder zijn er veel gezellige bars en eetgelegenheden. Ook de shoppers kunnen hun hart ophalen. En de prijzen vallen zeer goed mee ivm andere Europese steden. Zowel in de winkels als voor eten en drinken. Berlijn heeft ook veel groen in z'n centrum, wat de stad een zeer relaxte vibe geeft. En dan is er nog de prachtige architectuur, die met de jaren waarschijnlijk alsmaar uitgebreider wordt. Zeker de moeite dus voor een citytrip.
pi_53273205
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 16:15 schreef jakkeluchtgitaar het volgende:
In reistopics horen gewoon veel foto's vind ik. Liever massa's foto's dan reisverslagen die zo lang zijn dat je ze toch nooit helemaal leest.
Volledig mee eens. Maar zo'n overkill als jij geeft is misschien een beetje te veel van het goede. Wat je beter had kunnen doen is de helft van de foto's kunnen plaatsen en tps kunnen geven voor mensen die naar berlijn willen.

Daarentegen vind ik foto's van dieren echt keiharde onzin om te plaatsen in een stedentopic, maar that's my point of view.
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_53275453
Mooie dieren daar in Berlijn zeg.
pi_53284082
FOK! is geen online foto-album en iedereen kan selectoef zijn in wat hij/zij post.

Tip: maak een account aan bij www.photobucket.com en post hier de link.


Verder nu weer over Berlijn
pi_53284975
Wie is er weer met Sylvester in Berlin?
  zondag 30 september 2007 @ 11:47:43 #243
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_53585037
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 22:14 schreef MCH het volgende:
Wie is er weer met Sylvester in Berlin?
Ik denk er wel over na. Ik mis Berlijn ontzettend
Levenswerk: Berlijn Blog.
  Moderator zondag 30 september 2007 @ 11:59:29 #244
155227 crew  Guppy
dus
pi_53585244
Berlijn is een wereldrecord rijker Haile heeft t m geflikt op de marathon!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_53585541
quote:
Op zondag 30 september 2007 11:59 schreef Guppyfriend het volgende:
Berlijn is een wereldrecord rijker Haile heeft t m geflikt op de marathon!
Nee hoor, het oude record was ook al in Berlijn gelopen
  Moderator zondag 30 september 2007 @ 12:47:19 #246
155227 crew  Guppy
dus
pi_53586269
quote:
Op zondag 30 september 2007 12:14 schreef WooZ het volgende:

[..]

Nee hoor, het oude record was ook al in Berlijn gelopen
dat is er toch weer een bij het is maar net hoe je t bekijkt
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 30 september 2007 @ 14:39:05 #247
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53589401
Ik haak maar weer eens in. Zojuist besloten dat ik mijn lief ga verrassen met een weekendje Berlijn, van 21 t/m 24 december, dus ik ga me maar weer eens even lekker inlezen. Fijn!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 16:28:44 #248
104871 remlof
Europees federalist
pi_53643749
Schop, ga volgende week, maar we moeten nog een hotel boeken. Nog tips, suggesties behalve de (nuttige) links in de OP?
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 16:59:33 #249
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53644520
Ik heb al even rondgekeken en ik denk dat ik dit keer ga voor een appartement in plaats van een hotel. Daar ben ik de vorige keer ook beland en dat is me uitermate goed bevallen. Hier bijvoorbeeld kun je die vinden (trouwens niet gekeken of zoiets ook al in de OP staat )

http://www.all-berlin-apartments.com/nl/berlijn/appartementen/
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 17:25:24 #250
104871 remlof
Europees federalist
pi_53645131
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 16:59 schreef renzell het volgende:
Ik heb al even rondgekeken en ik denk dat ik dit keer ga voor een appartement in plaats van een hotel. Daar ben ik de vorige keer ook beland en dat is me uitermate goed bevallen. Hier bijvoorbeeld kun je die vinden (trouwens niet gekeken of zoiets ook al in de OP staat )

http://www.all-berlin-apartments.com/nl/berlijn/appartementen/
Hmm, daar zitten best leuke aanbiedingen tussen, ook voor een verblijf van 4 nachten.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 18:55:05 #251
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53647404
Precies ja, dat dacht ik dus ook. En de vorige keer, toen ik daar dus zo'n beetje half toevallig beland was, scheelde het uiteindelijk zó veel geld dat we daar kookten en gewoon ontbijt en lunch in de koelkast hadden liggen. Alsnog eet je natuurlijk heus wel eens 'buiten de deur', maar als je het budget wilt doen, is dit ideaal. Bovendien heb je vaak gewoon meer ruimte dan in een hotelkamer. Oók relaxed!
pi_53957891
hallo, ik ga binnenkort 4 dagen naar Potsdam. We logeren in het Artotel. We hebben een Welcome card genomen en we arriveren met de trein rond 14.00 uur.Hebben jullie nog speciale tips voor mij ?
Alvast dank!
  maandag 15 oktober 2007 @ 23:28:26 #253
104871 remlof
Europees federalist
pi_53958262
Ben terug, vier dagen Berlijn was geweldig
Het hotel was te duur voor wat het bood maar we zaten wel in midden in Friedriechshain en daar is het erg goed verblijven, leuke tenten om te drinken en te eten en alles erg goedkoop
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 00:12:38 #254
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_53959385
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 23:28 schreef remlof het volgende:
Ben terug, vier dagen Berlijn was geweldig
Het hotel was te duur voor wat het bood maar we zaten wel in midden in Friedriechshain en daar is het erg goed verblijven, leuke tenten om te drinken en te eten en alles erg goedkoop
Vet! Ik wil ook nog een keer een paar dagen Berlijn doen.
Hoeveel was je kwijt voor de reis?
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:08:34 #255
104871 remlof
Europees federalist
pi_53963527
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 00:12 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Vet! Ik wil ook nog een keer een paar dagen Berlijn doen.
Hoeveel was je kwijt voor de reis?
Retour Anrhem-Berlijn kostte 94 euro, geloof ik, tenminste dat lees ik hier terug. Als ik thuis ben zal ik em er eens bijpakken.
pi_53964148
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 00:12 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Vet! Ik wil ook nog een keer een paar dagen Berlijn doen.
Hoeveel was je kwijt voor de reis?
http://www.berlijn.nl/treinreizen

is trein en hotelsl inbegrepen
It is not down on any map; true places never are.
CRE / Creatief met een Duim
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:40:20 #257
162438 Litton-Lane
Beyond Borders
pi_53976579
Hotel is geboekt!
Aankomst: 30 December 2007
Vertrek: 2 januari 2008

Zoologischer garten uitlopen, rechts en kijk daar ons hotel!
pi_54211010
Zo als nieuweling ben ik vandaag terug gekomen van een midweek Berlijn. Was dus de eerste keer dat ik met 2 vrienden erheen ben geweest. Mooie stad! We waren er vooral gekomen om dingen van de WW2 te bezoeken en bekende gebouwen. Ook dus naar het concentratiekamp geweest. Zeer indrukwekkend maar wel moeilijk voor te stellen dat daar toendertijd heel dat drama heeft afgespeelt.
Wat ik wel even wil zeggen is dat het geweldig auto rijden is in Berlijn. Wij zaten in een appertement op de Schönhauser allee. Dus redelijk tegen het centrum. Ff een zijstraat in en we konden gelijk gratis de auto parkeren. Ook heel Berlijn is ruim opgezet. Veel brede wegen niet teveel auto's op de weg. En natuulijk de Autobahn toch ff de 239 aangetikt en veel lol gehad.
Ik heb er van genoten!
pi_54216620
Krijg toch wel weer zin om weer wat dagen te gaan
pi_54216659
Het is echt een geweldige stad.

Binnenkort weer een paar dagen vrij. Zit er zwaar aan te denken weer eens te gaan.
pi_54216681
Ons laatste Hostel in Berlijn is trouwens een echte aanrader!

Vlak bij de binnenstad en uitzicht op ICT'ers!

En andersom natuurlijk dus als je wilt uitslapen, gordijnen dicht!



http://www.heartofgold-hostel.de/
pi_54272885
Ik ben net terug van een lang weekend Potsdam/Berlijn. Was er nog nooit geweest. Maar de stad heeft me echt gegrepen hoor. We gaan absoluut een keer terug wanneer het mooi weer is. En we gaan dan ook zeker langer.
Veel tips uit deze nieuwsgroep gehaald overigens. We hebben Pizza gegeten in de Oranienburgerstrasse. Dat was een echte aanrader!. Ook de Trabi safari was heftig! Het Stasi museum en het museum bij Checkpoint Charlie en de East Side Gallery hebben de meeste indruk bij ons achter gelaten.
We zijn met de trein geweest en dit viel ons reuze mee Perfect geregeld dat openbaar vervoer.
Kortom Berlijn: zeker doen!
  donderdag 1 november 2007 @ 20:15:20 #263
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_54304727
Ik ben eind september 4 dagen in Berlijn geweest. Met name vanwege mijn hobby dierentuinen. We verbleven in Hotel Pension Kima vlak aan de Kurfurstendamm, in een heel oud statig pand voor 70 euro per maand. echt zeer betaaldbaar voor midden centrum.
1e dag heel veel toeristisch gedaan, langs Reichstag, brandenburger tor, joods herdenkpunt, Sony Center, Alexanderplatz geweest. Ook nog op de Fernsehturm geweest en lekker gegeten in het centrum.
2e dag naar Tierpark Berlin geweest (Friederichsfelde) en daarna daar rondgekeken in de buurt en wat gegeten.
3e dag naar Zoo Berlin geweest (in het centrum) echt een aanrader: prachtige tuin met geweldige collectie).
4e dag zijn we in communicatie museum en natuurmuseum geweest en einde van de middag teruggevlogen.

echt heerlijke dagen met heerlijk weer (4e dag heeft het amper geregend, pas toen we gingen boarden).

Hotel Pension Kima is zeer aan te raden, enig nadeel is dat het wat ouder is en de leidingen dus wat kleiner waardoor het water wat langzamer wegloopt in de douche.... Maar ja voor die prijs inclusief ontbijt is dat zo weer vergeten
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_54313149
quote:
Op donderdag 1 november 2007 20:15 schreef J-net het volgende:
Ik ben eind september 4 dagen in Berlijn geweest. Met name vanwege mijn hobby dierentuinen. We verbleven in Hotel Pension Kima vlak aan de Kurfurstendamm, in een heel oud statig pand voor 70 euro per maand. echt zeer betaaldbaar voor midden centrum.
1e dag heel veel toeristisch gedaan, langs Reichstag, brandenburger tor, joods herdenkpunt, Sony Center, Alexanderplatz geweest. Ook nog op de Fernsehturm geweest en lekker gegeten in het centrum.
2e dag naar Tierpark Berlin geweest (Friederichsfelde) en daarna daar rondgekeken in de buurt en wat gegeten.
3e dag naar Zoo Berlin geweest (in het centrum) echt een aanrader: prachtige tuin met geweldige collectie).
4e dag zijn we in communicatie museum en natuurmuseum geweest en einde van de middag teruggevlogen.

echt heerlijke dagen met heerlijk weer (4e dag heeft het amper geregend, pas toen we gingen boarden).

Hotel Pension Kima is zeer aan te raden, enig nadeel is dat het wat ouder is en de leidingen dus wat kleiner waardoor het water wat langzamer wegloopt in de douche.... Maar ja voor die prijs inclusief ontbijt is dat zo weer vergeten
Ik neem aan dat de prijs per nacht is?
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  vrijdag 2 november 2007 @ 17:37:20 #265
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_54320726
Ja 70 euro per nacht, 3 nachten geweest. 70 euro voor 2 personen inclusief ontbijt.
Dat kom je niet erg snel tegen in centrum Berlijn Ik vond het in ieder geval zeer betaalbaar en het hotel was gewoon geweldig: zeer aardig personeel, goed ontbijt, echt een mega grote kamer en een goede badkamer.
Daar word ik echt vrolijk van. Ben nu al aan het neuzen voor New York volgend jaar, maar gelukkig is daar een subtopic over
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_55366224
*bump* had een nieuw topic geopend, omdat ik deze niet kon vinden
Ik ga 1 januari 3 nachten naar Berlijn! Ben er nog nooit geweest, dus ben zeer benieuwd
  donderdag 20 december 2007 @ 19:04:16 #267
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_55422887
woeii ik ga de 21ste tot de 25ste februari trein is geboekt, vanavond nog ff het hotel reserveren
En dan dit topic doorscannen voor tips
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_55424164
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 17:42 schreef parselmouth het volgende:
*bump* had een nieuw topic geopend, omdat ik deze niet kon vinden
Ik ga 1 januari 3 nachten naar Berlijn! Ben er nog nooit geweest, dus ben zeer benieuwd
quote:
Op donderdag 20 december 2007 19:04 schreef Chanty het volgende:
woeii ik ga de 21ste tot de 25ste februari trein is geboekt, vanavond nog ff het hotel reserveren
En dan dit topic doorscannen voor tips
Als jullie nog tips willen hebben laat het dan horen!

Heul veul plezier!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  donderdag 20 december 2007 @ 20:35:33 #269
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_55424955
quote:
Op donderdag 20 december 2007 20:05 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]


[..]

Als jullie nog tips willen hebben laat het dan horen!

Heul veul plezier!
Tips hebben wil ik altijd Al ben ik uiteraard voorzien van het standaard toeristenlijstje Maar als je dingen weet die de moeite waard zijn en die wat minder bekend zijn dan houd ik me aanbevolen
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_55425171
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar het oostelijke Berlijn Er schijnen daar veel vintage-winkeltjes te zitten en daar ben ik dol op en misschien weet iemand hier welke straten je dan ECHT moet hebben?
  donderdag 20 december 2007 @ 21:35:50 #271
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_55426786
Berlijn
Januari ga ik en in april als het goed is weer .

Een van mijn hoogtepunten uit Berlijn (op uitgaansgebied) is toch wel Weekend. Als je van minimal op de twaalfde verdieping in een oud kantoorgebouw aan het alexanderplatz houdt tenminste..
pi_55428398
quote:
Op donderdag 20 december 2007 20:44 schreef parselmouth het volgende:
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar het oostelijke Berlijn Er schijnen daar veel vintage-winkeltjes te zitten en daar ben ik dol op en misschien weet iemand hier welke straten je dan ECHT moet hebben?
Kastanienallee --> U2 Eberswalderstrasse
Bergmannstrasse --> U7 Gneissenaustrasse/Mehringdamm

Hier zou ik in de buurt gewoon een beetje rondwandelen. In de laatste vooral een paar leuke cd zaken en ook wel een aantal leuke kledingwinkels.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2007 22:35:01 ]
pi_55428442
quote:
Op donderdag 20 december 2007 21:35 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Berlijn
Januari ga ik en in april als het goed is weer .

Een van mijn hoogtepunten uit Berlijn (op uitgaansgebied) is toch wel Weekend. Als je van minimal op de twaalfde verdieping in een oud kantoorgebouw aan het alexanderplatz houdt tenminste..
Die line-up tijdens Sylvester Zal wel exclusief zijn om binnen te komen, dan tenminste
  donderdag 20 december 2007 @ 22:36:44 #274
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_55428607
Ze zijn sowieso nogal erg moeilijk aan de deur (tip: neem een chickie mee). Maar als je eenmaal binnen bent... men men men! De zon zien opkomen terwijl je over heel Berlijn uitkijkt is echt geweldig.

En dat voor maar 10e
pi_55429264
quote:
Op donderdag 20 december 2007 22:36 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Ze zijn sowieso nogal erg moeilijk aan de deur (tip: neem een chickie mee). Maar als je eenmaal binnen bent... men men men! De zon zien opkomen terwijl je over heel Berlijn uitkijkt is echt geweldig.

En dat voor maar 10e
Ik ben daar wel eens met mn stagebedrijf geweest (grote sponsor daar) en dan was het altijd gratis drinken enzo Relaxte tent, van het zomer maar weer terug en dan daarheen, en Solar! Dat is zowiezo ook in de winter een toffe locatie!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  donderdag 20 december 2007 @ 23:00:08 #276
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_55429407
Watergate & Tresor wil ik ook nog eens doen, goede line ups altijd. Solar ook natuurlijk
pi_55429459
quote:
Op donderdag 20 december 2007 23:00 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Watergate & Tresor wil ik ook nog eens doen, goede line ups altijd. Solar ook natuurlijk
Ik ben zelf een paar keer in Felix geweest, ongelovelijke rijkeluis tent maar veetlste goede muzek!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  zaterdag 22 december 2007 @ 00:58:36 #278
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_55455995
Volgende week 5 dagen Berlijn, oud en nieuw vieren
Wordt m'n 7e keer Berlijn dit jaar (handig zo'n auto die 250 gaat )
Hopen dat we nog bij Berghain/Panoramabar terecht kunnen voor oud en nieuw (zal wel niet), anders altijd nog genoeg andere goede feesten te vinden
"Weekend" vond ik vorige keer wel aardig, maar niet heel geweldig ofzo (lag vooral aan het publiek, muziek was ok en uitzicht geweldig). Watergate was daarintegen erg gaaf (maar wat wil je als Akufen draait...). Tresor ben ik nog steeds niet geweest maar schijnt lang niet zo leuk te zijn als het oude Tresor, dus trekt me niet zo.
Slapen gebeurt zoals altijd in Friedrichshain (waar je overigens veel vintage winkeltjes vindt Parselmouth )
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_55458440
Okay, dan ga ik het wel vinden

Wil stiekem ook wel oud en nieuw vieren in Berlijn Het dak van Weekend is dan open, moet geweldig zijn. Maar ja, treinkaarten zijn al afgehaald enzo, dus volgende keer beter
pi_55469531
Tip: neem een chickie mee.
  zaterdag 22 december 2007 @ 19:31:03 #281
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_55469554
Ze ís een chickie
pi_55469695
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 19:31 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Ze ís een chickie
ik zei niks tegen haar, ik citeerde haar ook niet. het was een algemene tip.
  zaterdag 22 december 2007 @ 19:39:24 #283
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_55469795
Goede tip dan
pi_55470071
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 19:39 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Goede tip dan
pi_55628156
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 00:58 schreef Don_Tom het volgende:
Volgende week 5 dagen Berlijn, oud en nieuw vieren
Wordt m'n 7e keer Berlijn dit jaar (handig zo'n auto die 250 gaat )
Hopen dat we nog bij Berghain/Panoramabar terecht kunnen voor oud en nieuw (zal wel niet), anders altijd nog genoeg andere goede feesten te vinden
"Weekend" vond ik vorige keer wel aardig, maar niet heel geweldig ofzo (lag vooral aan het publiek, muziek was ok en uitzicht geweldig). Watergate was daarintegen erg gaaf (maar wat wil je als Akufen draait...). Tresor ben ik nog steeds niet geweest maar schijnt lang niet zo leuk te zijn als het oude Tresor, dus trekt me niet zo.
Slapen gebeurt zoals altijd in Friedrichshain (waar je overigens veel vintage winkeltjes vindt Parselmouth )
Morgen stap ik in de trein naar Berlijn
En dat wordt mijn 8ste keer Berlijn en zo-veel-zin in Slapen doen we om de hoek van de Zoologischer Garten...
pi_56042441
Gisteren weer hotelletje geboekt voor 22/2 t/m 25/2. FF lekker weekendje berlijn.
Eindelijk de Iphone in huis.... !!!
pi_56232437
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 03:28 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ons laatste Hostel in Berlijn is trouwens een echte aanrader!

Vlak bij de binnenstad en uitzicht op ICT'ers!

En andersom natuurlijk dus als je wilt uitslapen, gordijnen dicht!

[ afbeelding ]

http://www.heartofgold-hostel.de/
En was het er nog een beetje schoon dan? Zit nu een beetje te kijken op hostelworld, kon deze niet vinden.
BackpackBerlin wordt het hoogst gerate en kost op zn goedkoopst 8 euro. Iemand ervaring mee?
pi_56232511
Is de lange Karl-Marx Allee interessant om helemaal af te lopen? Wie is er geweest?
Het is, naar wat ik er zoal over lees, nog een van de weinige plekken waar je het echte "DDR" gevoel krijgt.
pi_56342959
Wij gaan waarschijnlijk een lekker lang weekend eind april/begin mei. Alleen één (potentieel) probleempje.
Het is natuurlijk hartstikke mooi dat we Koninginnedag hebben in NL, en dat ze die in Duitsland niet kennen. De dag erna is Hemelvaart EN Dag van de Arbeid. (Helaas voor de ambtenaren )

Weet iemand hoe saai het wordt op die dag(en) in Berlijn? Zijn de musea en winkels wel gewoon geopend? (Misschien iemand die er woont en het antwoord weet...?)
pi_56343417
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 19:53 schreef ABBA_Jehova het volgende:
Is de lange Karl-Marx Allee interessant om helemaal af te lopen? Wie is er geweest?
Het is, naar wat ik er zoal over lees, nog een van de weinige plekken waar je het echte "DDR" gevoel krijgt.
Hmm ik heb wel een stuk gefietst door deze straat, geeft je idd wel een DDR-gevoel maar dat had ik sowieso nog wel wat met friedrichshain. Maar om de hele straat uit te lopen? Mwoah.
How rude!
pi_56343799
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 19:53 schreef ABBA_Jehova het volgende:
Is de lange Karl-Marx Allee interessant om helemaal af te lopen? Wie is er geweest?
Het is, naar wat ik er zoal over lees, nog een van de weinige plekken waar je het echte "DDR" gevoel krijgt.
Ik kan het niet aanraden, wij hadden het na 1/3 al wel gezien.
De Karl-Marx-Allee is lang en breed, en de gebouwen erlangs zijn heel erg groot en lang en behoorlijk eentonig. Veel te grootschalig om te lopen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2008 17:30:44 ]
pi_56344673
afgelopen zomer tijdens het bierfestival ook doorheen gelopen, toch allemaal wat eentonig en gebouwen zijn toch wel veel van dezelfde stijl.
pi_56345078
quote:
Op zondag 27 januari 2008 16:44 schreef dookiy het volgende:
Wij gaan waarschijnlijk een lekker lang weekend eind april/begin mei. Alleen één (potentieel) probleempje.
Het is natuurlijk hartstikke mooi dat we Koninginnedag hebben in NL, en dat ze die in Duitsland niet kennen. De dag erna is Hemelvaart EN Dag van de Arbeid. (Helaas voor de ambtenaren )

Weet iemand hoe saai het wordt op die dag(en) in Berlijn? Zijn de musea en winkels wel gewoon geopend? (Misschien iemand die er woont en het antwoord weet...?)
Winkels vast niet, musea zijn denk ik gewoon open.

Overigens is het uitzicht op de Karl Marx Allee vanaf S-bahn station Frankfurter Allee toch wel 1 van m'n favoriete uitzichten in Berlijn. Je moet de straat alleen aflopen als je 2 weken in Berlijn hebt anders zou ik alleen een klein stukje lopen b.v. vanaf s-bahnhof Frankfurter Allee tot u bahnhof Frankfurter Tor. Of tussen twee andere willekeurige u bahnstations strausberger platz - frankfurter allee

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2008 18:43:30 ]
pi_56346553
quote:
Op zondag 27 januari 2008 16:44 schreef dookiy het volgende:
Weet iemand hoe saai het wordt op die dag(en) in Berlijn? Zijn de musea en winkels wel gewoon geopend? (Misschien iemand die er woont en het antwoord weet...?)
Voor zover ik weet, wordt alleen in Nederland met Hemelvaart alles gesloten. In Duitsland hebben ze daar een andere dag voor. Saai zal het niet snel worden op 1 mei in Berlijn; de Dag van de Arbeid is traditioneel dé dag om tegen alles te protesteren, alhoewel de grote rellen de afgelopen jaren zijn uitgebleven.

pi_56362140
quote:
Op zondag 27 januari 2008 16:44 schreef dookiy het volgende:
Wij gaan waarschijnlijk een lekker lang weekend eind april/begin mei. Alleen één (potentieel) probleempje.
Het is natuurlijk hartstikke mooi dat we Koninginnedag hebben in NL, en dat ze die in Duitsland niet kennen. De dag erna is Hemelvaart EN Dag van de Arbeid. (Helaas voor de ambtenaren )

Weet iemand hoe saai het wordt op die dag(en) in Berlijn? Zijn de musea en winkels wel gewoon geopend? (Misschien iemand die er woont en het antwoord weet...?)
Ahum.. Tag der Arbeit (1 mei) is altijd rellen in Berlijn.
Beetje uitkijken wat je doet dus.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_56393302
quote:
Op maandag 28 januari 2008 14:29 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ahum.. Tag der Arbeit (1 mei) is altijd rellen in Berlijn.
Beetje uitkijken wat je doet dus.
Kewl!
(Bedankt voor de antwoorden BTW...)
  maandag 18 februari 2008 @ 23:31:32 #297
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_56827870
Woeii donderdag is het zo ver Ben nu een planning aan het maken van plekken waar ik heen wil. Zit alleen met een dierentuindilemma In het centrum ligt Zoo Berlin, 35 hectare, en in Lichtenberg ligt Tierpark Berlin met 160 hectare fors groter. Heeft iemand ervaring met een van de twee of beide parken? Ik kan namelijk niet kiezen en om nou twee dierentuinen te doen is ook zo wat Dus ik wil weten of een van de twee mooier is
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_56830245
Beide nog niet bezocht, maar Zoo Berlin moet het mooiste zijn wat ik er van hoor en lees
  dinsdag 19 februari 2008 @ 08:44:08 #299
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_56830742
Ik heb beide parken gedaan 2 dagen na elkaar. Als je moet kiezen kies dan voor Zoo Berlin. Dat is een mooiere Zoo. Tierpark heeft heel veel diersoorten maar is ook heel groot en veel afstanden lopen.
Zoo Berlin is kleiner en heeft een zeer mooi nachtdierenhuis, een reuzenpanda, Indochinese tijgers en een mooi aquarium (wel apart betalen)......
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  Moderator dinsdag 19 februari 2008 @ 09:05:16 #300
155227 crew  Guppy
dus
pi_56830963
wij hebben gewoon 2 gedaan. ik vond ze allebei heel mooi, want ik ben dan ook gek op dieren(tuinen).

de Zoo is prachtig, mooie oude panden, veel bijzondere dieren, en een prachtig Aquarium. pas wel op dat t ondanks de grootte erg druk kan zijn (vooral bij Knut moet je even geduld hebben).
trek voor Tierpark wel je wandelschoenen aan, want alles is (op zn Berlijns) heel groot. maar dat is ook wel weer lekker. de dieren hebben de ruimte en de mensen ook ze hebben heel veel soorten dieren, en er is van alles te zien.

het is dus maar net waar je van houd. ik zou ook niet kunnen kiezen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 19 februari 2008 @ 12:35:20 #301
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_56834423
Voor twee heb ik de tijd niet helaas Maar dan ga ik de kleine zoo wel in goede reden om dan nog eens terug te gaan voor de grote dierentuin
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  Moderator dinsdag 19 februari 2008 @ 13:27:33 #302
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_56835595
Deel 5 over Berlijn! Berlijn (Deel 5)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')