abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 11 juli 2007 @ 20:11:42 #1
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_51372192
Ik had recht op huurtoeslag toen ik in mijn appartementje woonde met mijn ex. Ik ben vertrokken toen het uit ging, en heb de huursubsidie opgezegd (3 maanden geleden onderhand al). Tot op heden ontvang ik het echter nog steeds. Ik weet dat mijn ex er nog recht op heeft, dus ik maak het netjes naar haar over.
Ik wil er nu toch wel eens vanaf. Met het programma van de belastingdienst kreeg ik het dus niet voor elkaar. Hoe moet ik dit nu oplossen?
  woensdag 11 juli 2007 @ 20:12:45 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_51372232
Belastingtelefoon bellen en situatie uitleggen.

0800-0543
  woensdag 11 juli 2007 @ 20:13:10 #3
184553 Arthur.Spooner
mwopwopmwopwoopwoop
pi_51372249
Belastingtelefoon bellen en situatie uitleggen.
Dubstep FTW
-je avatar vroeg om een login, niet terugplaatsen-
  woensdag 11 juli 2007 @ 20:19:08 #4
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_51372517
Volgens mij moet ik de belastingdienst bellen en de situatie uitleggen

Maar ik wil het nu dus stopzetten. Kan dat niet dmv een brief/telefoontje ofzo?
pi_51372593
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 20:11 schreef leolinedance het volgende:
Ik had recht op huurtoeslag toen ik in mijn appartementje woonde met mijn ex. Ik ben vertrokken toen het uit ging, en heb de huursubsidie opgezegd (3 maanden geleden onderhand al). Tot op heden ontvang ik het echter nog steeds. Ik weet dat mijn ex er nog recht op heeft, dus ik maak het netjes naar haar over.
Ik wil er nu toch wel eens vanaf. Met het programma van de belastingdienst kreeg ik het dus niet voor elkaar. Hoe moet ik dit nu oplossen?
Waarom maak jij het in hemelsnaam over? Jij moet nu terugbetalen en jouw ex krijgt het te weinig gekregen geld alsnog. Dan mag je hopen dat dat goedkomt.

Anyway: je moet dus het aanvraagprogramma opnieuw invullen.(bellen zal je in de meeste gevallen niet zoveel helpen of ze zullen je vragen het programma opnieuw in te vullen. Ze kunnen je namelijk niet identificeren aan de telefoon)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  woensdag 11 juli 2007 @ 20:31:46 #6
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_51373077
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 20:20 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Waarom maak jij het in hemelsnaam over? Jij moet nu terugbetalen en jouw ex krijgt het te weinig gekregen geld alsnog. Dan mag je hopen dat dat goedkomt.

Anyway: je moet dus het aanvraagprogramma opnieuw invullen.(bellen zal je in de meeste gevallen niet zoveel helpen of ze zullen je vragen het programma opnieuw in te vullen. Ze kunnen je namelijk niet identificeren aan de telefoon)
Ik maak het over omdat zij er gewoon recht op heeft. Ik kan ook aantonen dat ik het naar haar heb overgemaakt natuurlijk.
Ik zeg het gewoon op (ik sta nog in bij de gemeente ingeschreven waar ik toen woonde), en hoop er nooit meer iets over te horen. Dus ik doe gewoon alsof ik er al die tijd nog gewoond heb en zeg niet dat ik al 3 maanden weg ben, en zij vraagt het maar opnieuw aan. Denk je niet dat dat zal werken?
  woensdag 11 juli 2007 @ 20:32:53 #7
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_51373120
Succes! Over 8 maanden (of 2 jaar) zal dit geregeld zijn.
En helaas maar maar, jij moet het terugbetalen aan de belastingdienst!!! Geen andere mogelijkheden. Dat is nl " te omplex" voor de belastingdienst.
Ik HAAT mijn toetsenbord.
pi_51373157
Belastingdienst heeft er maling aan dat jij het overmaakt naar haar. Jij moet terugbetalen en hoe je het weer van haar terugkrijgt is jouw probleem. Ondertussen boekt de belastingdienst het geld ook gewoon op haar rekening.
  woensdag 11 juli 2007 @ 20:37:13 #9
75659 Kwezel
Masturbation is a crime.
pi_51373277
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 20:19 schreef leolinedance het volgende:
Volgens mij moet ik de belastingdienst bellen en de situatie uitleggen

Maar ik wil het nu dus stopzetten. Kan dat niet dmv een brief/telefoontje ofzo?
Je kan het proberen bij de bakker, maar ik denk dat die je opscheept met een wit tijgerbrood.
Labia: vrouwelijke variant van een labrador gekruisd met een cavia.
  woensdag 11 juli 2007 @ 20:37:35 #10
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_51373285
Tip: begin al met het terugvragen van het geld aan je ex...
Belastingdienst wil ook al zijn ze zelf langzaam, ales erg snel!
Ik HAAT mijn toetsenbord.
  woensdag 11 juli 2007 @ 20:47:06 #11
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_51373621
Ik krijg ook nog steeds geld waar ik geen recht op heb, gaat allemaal op een spaarrekening terwijl de twee aanvragen tot wijziging nog lopen.
[KNE]-Mod
  woensdag 11 juli 2007 @ 21:00:51 #12
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_51374140
Ja dat terugbetalen enzo zou erg kut zijn. Dat geld krijg ik wel, maar het kost weer een hoop moeite om het zo te regelen en ik heb helemaal geen zin om nog contact te hebben met die ex, laat staan haar ouders (die alle financiele zaken regelen).

Ik ga maar proberen om het gewoon stop te zetten per direct en te doen alsof ik er al die tijd heb gewoond. Wat niet weet, wat niet deert denk ik maar.
pi_51374162
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 21:00 schreef leolinedance het volgende:
Wat niet weet, wat niet deert denk ik maar.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  woensdag 11 juli 2007 @ 21:02:44 #14
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_51374216
Je kunt nu niet meer opzeggen, dat heb je 3 maanden geleden al gedaan! Dioe je het wel zien ze dat misschien als een soort "fraude"?
Ze verwerken het inderdaad zo langzaam en vaak ook nog fout...
We spreken uit ervaring :-(
Ik HAAT mijn toetsenbord.
  woensdag 11 juli 2007 @ 21:04:50 #15
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_51374304
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 21:02 schreef tweakdsl het volgende:
Je kunt nu niet meer opzeggen, dat heb je 3 maanden geleden al gedaan! Dioe je het wel zien ze dat misschien als een soort "fraude"?
Ze verwerken het inderdaad zo langzaam en vaak ook nog fout...
We spreken uit ervaring :-(
3-4 maanden is wel erg lang he? Ik ga het toch proberen stil te zetten, anders kan ik misschien nog wel een jaar lang iedere maand geld overmaken
pi_51374323
Je staat nog ingeschreven op het adres waar je toen woonde? Dan heb je op papier ook nog steeds recht op die huurtoeslag toch? De toeslag ontvang je ook voor dat adres. Op je nieuwe/tijdelijke adres inschrijven en toeslag stopzetten (zorgtoeslag kan gewoon via het programma van de belastingdienst, met je DigID, kan met huurtoeslag vast ook wel). Reken er maar op dat je het de komende maanden nog wel krijgt. Ik probeer al meer dan een jaar mijn zorgtoeslag stop te zetten
  woensdag 11 juli 2007 @ 21:12:14 #17
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_51374576
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 21:05 schreef Serinde het volgende:
Je staat nog ingeschreven op het adres waar je toen woonde? Dan heb je op papier ook nog steeds recht op die huurtoeslag toch? De toeslag ontvang je ook voor dat adres. Op je nieuwe/tijdelijke adres inschrijven en toeslag stopzetten (zorgtoeslag kan gewoon via het programma van de belastingdienst, met je DigID, kan met huurtoeslag vast ook wel). Reken er maar op dat je het de komende maanden nog wel krijgt. Ik probeer al meer dan een jaar mijn zorgtoeslag stop te zetten
Wij krijgen al 1 1/2 jaar huurtoeslag voor ons samen en voor mij apart. Al 10 keer programma gebruikt, tig keren gebeld en er gebeurd niks!!!
Ja, het kan lang duren...
Ik HAAT mijn toetsenbord.
  donderdag 12 juli 2007 @ 09:14:56 #18
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_51385537
Hmm... bedoelde zorgtoeslag.
Ik HAAT mijn toetsenbord.
pi_51386822
Je moet het teveel uitgekeerde geld gewoon terugbetalen...

Leuker kunnen we het niet maken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 12 juli 2007 @ 11:25:09 #20
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_51388730
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 10:11 schreef Ticootje het volgende:
Je moet het teveel uitgekeerde geld gewoon terugbetalen...

Leuker kunnen we het niet maken.
Ja. Het is alleen de vraag wanneer ze wakker worden. Is dit pas na 5 jaar, hoef je niks terug te betalen.
Ik HAAT mijn toetsenbord.
pi_51389840
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 11:25 schreef tweakdsl het volgende:

[..]

Ja. Het is alleen de vraag wanneer ze wakker worden. Is dit pas na 5 jaar, hoef je niks terug te betalen.
Daar zal ik maar niet op hopen, bij ons kwamen ze er ook achter, na ongeveer 6 maanden en we moesten echt 1000 euro terugbetalen, gelukkig had ik het geld al apart gezet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 12 juli 2007 @ 19:06:34 #22
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_51403463
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 12:01 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Daar zal ik maar niet op hopen, bij ons kwamen ze er ook achter, na ongeveer 6 maanden en we moesten echt 1000 euro terugbetalen, gelukkig had ik het geld al apart gezet.
Ik woon nog gewoon bij mijn ex voor de belastingdienst. Dus wat dat betreft heb ik er nog gewoon recht op (denken zij). Ik ben zo netjes dat ik het overmaak naar mijn ex, dus dat is allemaal geen probleem. Heb het gisteren nogmaals opgezegd (per 1 augustus, hoop niet dat ze nog correspondentie naar het oude adres sturen al zal dat wel..) maar we zien wel.

Ik vind de belastingdienst echt een onprofessionele instantie zeg Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker. Jaja, mijn reet
pi_51403697
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 19:06 schreef leolinedance het volgende:


Ik vind de belastingdienst echt een onprofessionele instantie zeg Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker. Jaja, mijn reet
Wacht even: jij vergeet de toeslag te wijzigen. Jij maakt voor de Belastingdienst wel even uit wat voor toeslag zij krijgt (heb je er weleens over nagedacht dat voor haar een compleet andere toeslag geldt dan voor jullie beide samen?) en daarna pleeg je fraude....

" "
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_51403912
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 19:14 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Wacht even: jij vergeet de toeslag te wijzigen. Jij maakt voor de Belastingdienst wel even uit wat voor toeslag zij krijgt (heb je er weleens over nagedacht dat voor haar een compleet andere toeslag geldt dan voor jullie beide samen?) en daarna pleeg je fraude....

" "
Nog even een paar maanden geduld, dan kunnen we nog meer lachen over het vervolg
pi_51403975
Bij de belastingdienst hebben ze gewoon inzicht in de gemeentelijke administraties. Ook al zeg je tegen de BD dat je er nog woont, ze kunnen zo natrekken of dat echt zo is. En dan mag je alles terugbetalen, je hebt er namelijk geen recht op. Je ex kennelijk wel. Dan hoop ik maar voor je dat je ex het geld opzij heeft gezet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')