abonnement Unibet Coolblue
pi_51355253
Ik plaats het hier maar aangezien het in Vraag en Aanbod niet over dieren mag gaan.

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een dierenzaak of prive kweker die Suiker eekhoorns ( Sugar gliders ) verkoopt, heeft iemand enig idee waar ik deze kan halen ( het liefste in de buurt van Limburg, maar ik rij het hele land wel door ) ?

Ik heb natuurlijk al een paar winkels gebeld maar de meeste zaken hebben er gewoon geen. Wel is er een zaak hier vlakbij die ze aanbiedt, maar helaas heeft deze geen vrouwtje in de aanbieding.

edit : voor de dierenliefhebbers ( wat ik dus ook ben ), ik heb genoeg informatie en kennis opgedaan voordat ik uberhaupt begon te denken aan de aanschaf van zo'n diertje.


[ Bericht 2% gewijzigd door qwaz op 11-07-2007 11:55:37 ]
  woensdag 11 juli 2007 @ 11:47:31 #2
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_51355293
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_51355323
Sorry hoor.... maar dat is toch geen huisdier ....
Zo'n beest hoort niet in een kooitje
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_51355357
Ja, daar had ik dus al gekeken maar er kwam niet veel nuttigs uit
pi_51355421
.

[ Bericht 99% gewijzigd door PushyGurl op 11-07-2007 11:51:08 ]
pi_51355460
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 11:48 schreef desiredbard het volgende:
Sorry hoor.... maar dat is toch geen huisdier ....
Zo'n beest hoort niet in een kooitje
Dat kan ik van heel veel dingen zeggen, maar je hebt deels gelijk inderdaad.
Nou hebben wij toevallig wel een heel groot huis met een tuin van enkele hectare, voordat je echter hier verder op ingaat raadt ik je aan om wat te zoeken op internet over deze diertjes en dan nog eens te posten.

Het zijn prima huisdieren, en indien je genoeg ruimte hebt en er heel veel aandacht aan besteedt zie ik ik het probleem niet. Vogels daarintegen..... en die hebben heeeeel veel mensen.
pi_51355470
driekleur eekhoorn

japanse eekhoorn

amerikaanse grondeekhoorn

suikereekhoorn

driestreep eekhoorn

en nog veel andere knaagdieren zoals


ratten

muizen/ kleurmuizen

gerbils

russische dwerghamster

goudhamster

verschillende cavia's

konijnen


u kunt bij ons terecht voor alles op het gebied van reptielen, knaagdieren (diverse eekhoorns te koop), vogels. maar ook voor honden en katten voer kunt u bij ons binnenlopen.

tot ziens bij

boiga reptile & petstore
holsteinbastion 49 te maastricht

maandag t/m zaterdag geopend van 10.00 uur tot 21.00 uur

2e PINKSTERDAG GEOPEND VAN 10.00 tot 21.00 UUR

sorry kan de link niet plaatsen
pi_51356066
Als je hem bakt, krijg je dan een caramel eekhoorn?

Waarom een eekhoorn als huisdier? Komen die wel terug naar huis als je ze in de tuin loslaat zeg maar? Ben je hem dalijk niet kwijt?
  woensdag 11 juli 2007 @ 12:24:18 #10
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_51356467
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 12:10 schreef GambitRS2 het volgende:
Als je hem bakt, krijg je dan een caramel eekhoorn?
omg... ik lag weer eens in een deuk om een flauwe fok grap
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_51356731
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 12:10 schreef GambitRS2 het volgende:
Als je hem bakt, krijg je dan een caramel eekhoorn?

Waarom een eekhoorn als huisdier? Komen die wel terug naar huis als je ze in de tuin loslaat zeg maar? Ben je hem dalijk niet kwijt?
Nee, dan krijg je een Koala....

Deze beestjes zijn heel erg tam te maken, geheel loslaten is misschien geen goed idee maar ze komen wel terug mits de verzorger een goede band met de beestjes heeft. Binnen hebben ze echter ook genoeg te spelen en kunnen ze naar lievelust rondzweven ( onder toezicht )

PushyGurl bekijk a.u.b. je PMs
pi_51357119
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 11:51 schreef qwaz het volgende:

[..]

Dat kan ik van heel veel dingen zeggen, maar je hebt deels gelijk inderdaad.
Nou hebben wij toevallig wel een heel groot huis met een tuin van enkele hectare, voordat je echter hier verder op ingaat raadt ik je aan om wat te zoeken op internet over deze diertjes en dan nog eens te posten.

Het zijn prima huisdieren, en indien je genoeg ruimte hebt en er heel veel aandacht aan besteedt zie ik ik het probleem niet. Vogels daarintegen..... en die hebben heeeeel veel mensen.
Ah genoeg ruimte is wat anders idd
Maar er zijn idd een boel huisdieren die alhoewel ze lief en leuk zijn niet echt geschikt zijn als ....

Eeen konijn hoort al niet in een appartement op drie hoog in een kooitje, als je een tuin hebt is het al iets anders.

Als je een hectare hebt en bomen en het beest is goed tam te krijgen is het wel leuk.....

Zou je zo'n beest trouwens niet via de dierenbescherming kunnen krijgen.....
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_51357289
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 12:10 schreef GambitRS2 het volgende:
Als je hem bakt, krijg je dan een caramel eekhoorn?

Waarom een eekhoorn als huisdier? Komen die wel terug naar huis als je ze in de tuin loslaat zeg maar? Ben je hem dalijk niet kwijt?
ik denk dat hij heust wel weet wat hij doet

waarom volgels konijnen enz als huisdier
of, leeuwen die vast gezet worden in een dierenpark,ik denk dat je daar meer zorgen om moet maken
pi_51357347
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 12:32 schreef qwaz het volgende:

[..]

Nee, dan krijg je een Koala....

Deze beestjes zijn heel erg tam te maken, geheel loslaten is misschien geen goed idee maar ze komen wel terug mits de verzorger een goede band met de beestjes heeft. Binnen hebben ze echter ook genoeg te spelen en kunnen ze naar lievelust rondzweven ( onder toezicht )

PushyGurl bekijk a.u.b. je PMs
ik heb het gelezen
pi_51357533
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 12:46 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Ah genoeg ruimte is wat anders idd
Maar er zijn idd een boel huisdieren die alhoewel ze lief en leuk zijn niet echt geschikt zijn als ....

Eeen konijn hoort al niet in een appartement op drie hoog in een kooitje, als je een tuin hebt is het al iets anders.

Als je een hectare hebt en bomen en het beest is goed tam te krijgen is het wel leuk.....

Zou je zo'n beest trouwens niet via de dierenbescherming kunnen krijgen.....
Ben het voor 100% met je eens, maar geloof me, ik ben de eerste die zal gaan roepen dat de leefomstandigheden in dierenwinkels gewoon niet kunnen voor heel veel exotische dieren. Ik heb eerst gewoon heel veel opgezocht over hoe het beestje zich gedraait, wat het eet, hoe het wilt leven, hoe groot de kooi moet zijn etc. en op basis van die opgezochte informatie ben ik er gewoon achter gekomen dat zo'n beestje hier prima kan overleven en overgoten zal worden met aandacht.

Bedankt voor de interesse


Iemand anders nog toevallig een adres waar ik ze kan kopen ?
pi_51357589
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 13:01 schreef qwaz het volgende:

[..]

Ben het voor 100% met je eens, maar geloof me, ik ben de eerste die zal gaan roepen dat de leefomstandigheden in dierenwinkels gewoon niet kunnen voor heel veel exotische dieren. Ik heb eerst gewoon heel veel opgezocht over hoe het beestje zich gedraait, wat het eet, hoe het wilt leven, hoe groot de kooi moet zijn etc. en op basis van die opgezochte informatie ben ik er gewoon achter gekomen dat zo'n beestje hier prima kan overleven en overgoten zal worden met aandacht.

Bedankt voor de interesse


Iemand anders nog toevallig een adres waar ik ze kan kopen ?
Neus anders even verder op markplaats
  zondag 15 juli 2007 @ 16:15:23 #17
124403 UZN
Hello world!
pi_51491907
Niet bij een dierenwinkel halen. Een echt goede fokker zou nooit zijn dieren aan een dierenwinkel verkopen. 9/10 keer is het ellende. Ziek/niet tam te krijgen/inteeltshit etc

Ik zou even op fora's kijken of idd marktplaats. Ook daar wel even goed kijken wie het te koop aanbied. Daar zitten ook broodfokker of andere 'foute' verkopers. Pas als je het vertrouwd langsgaan en kijken hoe de dieren er daar bijzitten.
pi_51495574
En dit weet je uit ervaring ? Ik kom zelfs in de verleiding ze bij een dierenwinkel te halen waar ze ( volgens mij ) niet super behandeld worden, ik wil ze een kans geven op een veel beter leven.

Prive fokkers zijn volgens mij ook niet makkelijk te vinden, zullen ook niet in het telefoonboek staan als " Sugar glider fokker" lijkt mij. Maar graag wat meer informatie en beredenering over je claim indien mogelijk.
  zondag 15 juli 2007 @ 21:01:17 #19
136830 Nenootje
severely detached
pi_51501180
quote:
Op zondag 15 juli 2007 17:54 schreef qwaz het volgende:
En dit weet je uit ervaring ? Ik kom zelfs in de verleiding ze bij een dierenwinkel te halen waar ze ( volgens mij ) niet super behandeld worden, ik wil ze een kans geven op een veel beter leven.
Da's dweilen met de kraan open. Je bezorgt die beestjes dan een beter leven, maar er komen er weer in de plaats... Je steunt de dierenwinkel alleen maar. Het beste is om gewoon niet meer naar zo'n dierenwinkel te gaan. Door de dieren te kopen, toon je aan de eigenaar dat hij goed bezig is en geef je hem nog inkomsten op de koop toe.

En dierenwinkels zijn over het algemeen vrij kut met hun dieren. Ga eens een maandje op een willekeurig dierenforum zitten, dan hoor je wel alle ellende (zieke dieren, niet-tamme dieren, mannetje die plots een zwanger vrouwtje blijkt te zijn, slecht advies,...).
Hoera, wat is het leuk dat ik besta.
  zondag 15 juli 2007 @ 22:54:40 #20
124403 UZN
Hello world!
pi_51504739
quote:
Op zondag 15 juli 2007 17:54 schreef qwaz het volgende:
En dit weet je uit ervaring ? Ik kom zelfs in de verleiding ze bij een dierenwinkel te halen waar ze ( volgens mij ) niet super behandeld worden, ik wil ze een kans geven op een veel beter leven.

Prive fokkers zijn volgens mij ook niet makkelijk te vinden, zullen ook niet in het telefoonboek staan als " Sugar glider fokker" lijkt mij. Maar graag wat meer informatie en beredenering over je claim indien mogelijk.
Is de paus katholiek

Nee ff serieus. Die dieren zitten daar puur om geld op te leveren. Mensen die daar werken hebben zelden verstand van dieren. Laat staan exotische dieren. Er is weinig tijd voor verzorging en al helemaal geen tijd voor bv het aandacht geven aan het dier zodat het sociaal blijft. Daar komt bij dat er de hele tijd mensen in en uit lopen. Kinderen die vingertjes tussen de tralies steken, mensen die de dieren even vast willen houden. Velle lampen, lawaai enge geuren. Soms duurt het heel lang voordat een dier ubuerhaupt verkocht wordt.

Verder draait alles om goedkoop inkopen/duur verkopen. Ik zou mijn slangen (Zie mijn topic history) zo voor 10 euro per stuk kunnen verkopen aan een dierenwinkel. Die gaat ermee om zoals bovenstaand en hangt er een prijskaartje van zo'n 40/50 euro aaan.

Doe maar eens een google over praktijken die in HEEL veel dierenwinkels spelen. Voor de grap eens de winkel 4animals van ene Linda en Mink. Die verkopen exotische dieren. Vast ook wel sugargliders.

Nee als je echt een dier wil hebben ga dan naar een fokker. Een goede fokker verwelkomt je en laat je alles zien, en zal je alle informatie geven. Ook nadat je betaald heb.

Als je echt niks kan vinden kan ik morgen wel even voor je zoeken. Ik zit zelf ook een beetje in de exotische dieren dus ik weet wel ongeveer waar te zoeken.
  zondag 15 juli 2007 @ 22:56:11 #21
124403 UZN
Hello world!
pi_51504799
quote:
Op zondag 15 juli 2007 21:01 schreef Nenootje het volgende:

[..]

Da's dweilen met de kraan open. Je bezorgt die beestjes dan een beter leven, maar er komen er weer in de plaats... Je steunt de dierenwinkel alleen maar.
Idd het beste. Wel heel vervelend voor het dier wat er zit maar zodra jij deze meeneemt besteld hij gewoon weer een nieuwe vracht. Die wellicht ook gekocht wordt puuir omdat het zielig is. Zo verdient een handelaar veel geld en zal door blijven gaan.
pi_51508179
Dit even in het algemeen, de rest in PM :

Dat die diertjes heel weinig aandacht krijgen in dierenwinkels ben ik me volkomen van bewust omdat het toch nachtdiertjes zijn en ze er vaak geen tijd voor hebben. Deze diertjes hebben gewoon heel erg veel aandacht en liefde nodig willen ze leuke huisdiertjes zijn, Ook de andere punten die je noemt zijn waar, maar goed je moet nou eenmaal toch connecties hebben als je ze niet van dierenwinkels wilt kopen.

Nou is de situatie waar ik ze misschien wil kopen iets anders, maar dat vertel ik je wel in PM.
pi_51518413
volgens mij heeft dierenspeciaalzaak 't gupke in breda zulke eekhoorntjes,
http://www.allebedrijveninbreda.nl/clients/619_2003265600.asp
  maandag 16 juli 2007 @ 13:11:10 #24
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_51519179
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 12:24 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

omg... ik lag weer eens in een deuk om een flauwe fok grap
Mea Culpa.
  maandag 16 juli 2007 @ 20:04:18 #25
124403 UZN
Hello world!
pi_51532721
quote:
Op maandag 16 juli 2007 12:48 schreef RiesAmaris het volgende:
volgens mij heeft dierenspeciaalzaak 't gupke in breda zulke eekhoorntjes,
http://www.allebedrijveninbreda.nl/clients/619_2003265600.asp
Ik heb slechte verhalen over deze dierenwinkel gehoord. Niet doen dus.

Misschien kun je met deze mensen contact opnemen:
http://www.ter.nl/Vez/index.html

Op 23 november is er weer exoknaag in Houten. Daar vindt je vast en zeker wel iemand die uit liefde Sugar Gliders fokt. Zowieso de moeite even de event kalender van Ter.nl in de gaten te houden. Die geven wel vaker hele goede beursen.

Goed, ik ga nog ff verder zoeken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')