abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 juli 2007 @ 16:25:39 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_51328516
[SC] deel 58 met ontsnappende apen en een stralend zonnetje
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 16:05 schreef Troel het volgende:
Ik heb vandaag een lief klein eendje van de dood gered nadat een brute automobilist voor mij de moeder aan gort reed.

Het arme beestje moest eerst in een nieuwe boekendoos met mij mee naar mijn afspraak in het ziekenhuis, maar piepte vrolijk tegen zijn achterachterachternichtje toen het bij de vogelopvang aankwam.

Helaas geen foto's, maar ik voel me echt wel een held
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 16:06 schreef Rewimo het volgende:
Arme mama-eend Gelukkig maar dat je de kleine hebt kunnen redden

Ik voel me nog steeds schuldig over het minihaasje van afgelopen weekend, hoewel ik er echt niks aan kon doen
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 16:19 schreef Nonneke het volgende:
Held

Nou moet ik wel gelijk denken aan dat poedeltje wat vorige week alleen langs de weg liep, en wij absoluut niet konden stoppen om hem in te laden en naar het asiel te brengen oid Ik heb ook nog niet op amivedi en de Dierenambulance site durven kijken of hij is aangereden
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 16:22 schreef Troel het volgende:
In het ziekenhuis waren ze allemaal erg ontroerd door mijn moedergevoelens

Ach, het kan gebeuren dat er iets mis gaat, maar als je dan maar tenminste stopt om de boel te regelen en niet een dode eend achterlaat met een puppy-eendje piepend ernaast en dan gewoon doorrijden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 10 juli 2007 @ 16:27:49 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_51328607
Vind ik ook, mits je veilig kunt stoppen natuurlijk.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 16:29:09 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_51328673
Dat had hier makkelijk gekund, twee meter verderop was een parkeerplaats

Overigens ben ik gewoon midden op straat uit mijn auto gestapt zodat men over de verdrijfstrook moest inhalen, dus ook dat kon prima
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † dinsdag 10 juli 2007 @ 16:45:27 #4
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_51329384
voor Troel!

Eendjes zijn liev, die moet je niet platrijden
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 16:51:30 #5
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_51329637

tvptje
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_51336280
ik krijg over 1,5 week mn kittens als het goed is.
ga vrijdag kijken en mag ze al gelijk meenemen maarja ben het weekend veel weg dus dat is dan niet handig.
wel spannend allemaal
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
  dinsdag 10 juli 2007 @ 21:48:50 #7
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_51340190
Hoi
  dinsdag 10 juli 2007 @ 21:59:50 #8
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_51340640
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 21:48 schreef skippy22 het volgende:
Hoi
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2007 @ 14:35:17 #9
37843 lady-wrb
kortaf
  woensdag 11 juli 2007 @ 14:37:03 #10
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_51360635
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 14:35 schreef lady-wrb het volgende:
nog 13 dagen

en dan ?
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2007 @ 14:38:34 #11
37843 lady-wrb
kortaf
  woensdag 11 juli 2007 @ 14:41:33 #12
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_51360792
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 14:38 schreef lady-wrb het volgende:
dan wordt doerak 20
idd
Woohoo dat is wel een feestje waard !
Kaviaar al besteld ? Luca al gestuurd om verse zalm te gaan vangen ?
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2007 @ 14:59:23 #13
37843 lady-wrb
kortaf
pi_51361437
doerak hoeft niet zonodig zalm of kaviaar
een likje slagroom of roomboter is al wild genoeg voor haar.

wat ze wel fijn zou vinden is een lekkere warme zonnige dag, zodat ze dr stramme botten heerlijk kan verwarmen in het zonnetje
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 11 juli 2007 @ 16:45:14 #14
13151 crew  Rewimo
pi_51365307
Wauw, 20, wat een leeftijd

Het zeil is gearriveerd trouwens
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_51366258
Wow, alvast gefelicteerd Doerak ! Ik hoop dat die van mij het ook allemaal mogen halen, zo'n leeftijd.

Spannend Ellatjuh.

Echt een hele leuke foto van de cavia's van Nonneke

Goed dat je voor dat eendje gestopt bent Troel ! Al was het niet ook doodgereden dan had het zich misschien niet kunnen redden zonder mama.

Ik heb net foto's geupload van de moedereend hier in de buurt die zeven kuikens heeft weten groot te brengen, ik vind het iedere keer zo knap als ik haar zie zwemmen met haar kroost, ik ben gewend dat er altijd veel minder kuikentjes overblijven.

Zouden dit nu allemaal dames zijn ? (geen idee wanneer een woerd zijn groene kopje krijgt)

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 11 juli 2007 @ 17:15:15 #16
13151 crew  Rewimo
pi_51366322
Je kunt het ook aan de staart zien Mannetjes hebben een krul in hun staart. Foto is te klein om het echt goed te kunnen zien...
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2007 @ 20:19:23 #17
37843 lady-wrb
kortaf
pi_51372525
is dat niet na de eerste rui dat je het gaat zien?
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2007 @ 20:25:12 #18
37843 lady-wrb
kortaf
pi_51372810
ik vind het trouwens helemaal niks dat we zo'n saaie topictitel hebben.

troel, kon je nou niet iets leuks verzinnen, desnoods met eendekuikens ofzo?
  woensdag 11 juli 2007 @ 21:03:20 #19
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_51374235
Komt SHE hier wel eens
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2007 @ 21:24:08 #20
37843 lady-wrb
kortaf
  woensdag 11 juli 2007 @ 21:45:51 #21
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_51375908
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 21:24 schreef lady-wrb het volgende:
volgens mij wel, hoezo?
Nou ja
pi_51424339
*zucht*

Zaterdag 30 juni zat 1 van mijn katten moeilijk te doen. Bewegingen te maken alsoftie moest plassen, alleen kwam er niks. Goed, in de gaten houden. Diezelfde middag kom ik de keuken in, ligt er voor de kattenbak echt een hele grote plas urine met bloed. Zo groot alsof je een glas water hebt laten vallen.

Mijn vriendin was de stad uit maar een goede maat was bij mij, wij met zijn 2'en naar de weekenddienst. Doktor vermoed dat hij een verstopping heeft gehad wat wellicht door een infectie is gekomen. Voor de zekerheid pilletjes meegekregen en een druppelkuur. Tevens een injectie. Instructie gehad om na de kuur naar de DA te gaan voor een controle op blaasgruis/stenen.

Zijn broertje had enige maanden geleden (maart) al blaasgruis gekregen maar lijkt daar nu volledig vanaf te zijn.

Goed, die dinsdagavond daarop zit die kat weer moeilijk te doen. Ik dus die woensdag meteen naar de DA. DA voelt aan de blaas en er spuit een dikke straal urine uit....met 2 steentjes...steentjes in de blaas dus.

Die vrijdag moest hij terugkomen voor een echo en een rontgenfoto. Ik daar, met 2 man vasthouden en zijn lekkere dikke vachtje eraf geschoren, hij is zo lekker extra behaard Daarna echo en ja hoor, duidelijk 3 steentjes te zien.

DA vertelde dat de steentjes opgestuurd moesten worden omdat ze twijfelde aan het type en het zeker wou weten. Zegt, en ik quote:
quote:
De steentjes worden naar Hill's opgestuurd, dat is gratis maar duurt enkele weken.
Dus ik zeg dat ze zo klinkt alsof er ook een snellere manier is. Dus ze legde uit dat er tegen betaling ook elders onderzoek gedaan kan worden maar dan heb je de uitslag na een paar dagen.

Echt mens, al kost het me 100 euro voor dat onderzoek, die kat moet alle zorg krijgen!.

Afgelopen woensdag krijg ik telefoon, s'avonds laat zelfs, dat het onderzoek binnen was. Netjes dat ze toch nog even belde. Steentjes blijken zeer zeldzaam te zijn voor katten en komt voornamelijk voor bij Dalmantier honden Nou is hij wel zwart-wit maar dit slaat alles

Ze vertelde verder dat de steentjes klein genoeg zijn om, wellicht met wat moeite, uit te plassen. Maar liever neemt ze het zekere voor het onzekere en wil ze ze operatief verwijderen. Vraagt ze of dat een probleem is. Wederom, DUH! Tuurlijk moet alles op alles om hem gezond te krijgen.

Aankomende dinsdag moet hij dus geopereerd worden omdat er tegen deze steentjes geen voer bestaat.

Wel zonde hoor, mijn 2 katten hebben het laatste half jaar echt wat af gesukkelt, ze zijn net 2.

Historie:
Januari: Balou heeft een virus, kotst alles onder. Naar DA en uiteindelijk weer beter.
Februari: Mowgli heeft een virus, heel suf enzo. Naar DA en uiteindelijk weer beter.
Maart: Balou blijkt blaasgruis te hebben. Speciaal voor gedurende 8 weken, daarna over op vervolg dieet.
Mei: Mowgli blijkt gevoelig te zijn voor het voer, als in de zin dat hij echt dik wordt. Combovoor gekregen als nazorg voor blaasgruis in combinatie met R/D voor het afvallen.
Juni: Mowgli Steentjes in zijn blaas, opereren binnenkort.

God, ik hoop echt dat dat het was voor dit jaar. Zowel voor hun zelf als mijn portomonee. Ik ben bereid al mijn geld uit te geven voor ze, maar zoveel DA bezoeken en dieetvoer drukt echt hard op je bankrekening.

Afijn, hopen dat Mowgli erbovenop komt, dat is alles wat telt de komende week.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 12:09:35 #23
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_51425302
Jeetje wat een ellende allemaal. Misschien is een dieren ziektekostenverzekering iets voor je? Beetje mosterd na de maaltijd zo te lezen, maar voor de toekomst?
Ik raad je Proteq aan, daar heb ik zelf goede ervaringen mee. (nee, ik heb geen aandelen)
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_51430794
Mowgli heeft dus oxalaatstenen ? At hij ook mee van het blaasgruisvoer ? Als dat het geval is dan had je dierenarts je daarvoor moeten waarschuwen, verzurend voer bij gezonde dieren verzuurt teveel waardoor ze oxalaten gaan vormen. Oxalaat kwam eerst niet zoveel voor bij katten, maar is de laatste jaren helemaal niet meer zo zeldzaam. Onder andere omdat er steeds meer verzuurders aan het voer toegevoegd worden.

http://ms.yccd.edu/vet01/vett53a/vett53Areports/final.htm
quote:
Although struvite uroliths have traditionally been considered the most common type to occur in cats, over the past few years more than 50% of bladder uroliths and more than 90% of kidney uroliths have been composed of calcium oxalate. (Bartges 1).
Veel beterschap voor je katten, maar als ik jou zo je optreden bij de DA hoor beschrijven gaat dat helemaal goedkomen
pi_51432217
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 14:47 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Mowgli heeft dus oxalaatstenen ? At hij ook mee van het blaasgruisvoer ? Als dat het geval is dan had je dierenarts je daarvoor moeten waarschuwen, verzurend voer bij gezonde dieren verzuurt teveel waardoor ze oxalaten gaan vormen. Oxalaat kwam eerst niet zoveel voor bij katten, maar is de laatste jaren helemaal niet meer zo zeldzaam. Onder andere omdat er steeds meer verzuurders aan het voer toegevoegd worden.
Klopt, hij at mee van het voer en vermoedelijk is dat dus de oorzaak.
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 14:47 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Veel beterschap voor je katten, maar als ik jou zo je optreden bij de DA hoor beschrijven gaat dat helemaal goedkomen
Ik hoop het echt, ik kan me niet voorstellen wat ik zonder die bolle moet (hij heeft wat overgewicht ). En dan ook zijn broer. Die kan echt niet zonder zijn broer. Ze zijn net Bassie en Adriaan. Mowgli is de rustige volwassen en Balou is de actieve donderkop van de 2 Maar ze zijn onafscheidelijk.

Wat betreft die kosten, dit is niet de eerste keer. De DA doet nogal voorzichtig brengen van prijzen van voer en behandelingen. Ja, ik begrijp dat niet. Als die operatie 500 Euro zou kosten, dan betaal ik toch 500 Euro. Ik kan toch niet zon beestje maar laten doen, daarvoor heb ik geen huisdier genomen, de lusten en dus ook de lasten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')