abonnement Unibet Coolblue
pi_51316521
quote:
Spyker zet Albers op non-actief
10 juli 2007

De Grand Prix van Engeland was voorlopig de laatste race van Christijan Albers in de Formule 1. De Nederlander is door Spyker per direct op non-actief gezet, zo kan GPUpdate.net onthullen. "Dit is erg spijtig, maar het was puur een zakelijke beslissing", zegt Spyker F1-directeur Michiel Mol.

De beslissing om Albers uit de auto te halen, zat er al enige tijd aan te komen. Maandag werd duidelijk dat de Nederlander niet aan zijn financiële verplichtingen tegenover het team kon voldoen en dat was uiteindelijk voor Spyker de reden om voorlopig een punt te zetten achter de samenwerking. Albers zal nog wel betrokken blijven bij de renstal, maar voorlopig niet als racecoureur. Ook zal hij komende woensdag niet, zoals gepland, in actie komen tijdens tests in Spa-Francorchamps.

"Dit is één van de moeilijkste beslissingen die ik ooit heb moeten maken", zegt Mol. "Zeker omdat ik al jaren enorm betrokken geweest ben bij de carrière van Chris. Ik vind dit ook ontzettend vervelend, maar we hebben geen andere keuze."

Albers debuteerde in 2005 bij Minardi in de Formule 1. Dat seizoen behaalde hij direct zijn enige WK-punten tot dusver, door in de Grand Prix van de Verenigde Staten als vijfde over de eindstreep te komen.
Maar even een nieuw topic. Wel zo 'nieuwswaardig'. Amper verrassend natuurlijk, al heeft het wel alleen maar te maken met geld en niet direct met zijn prestaties. Wie gaat Albers opvolgen? Waar gaat Albers heen?

Uit een artikel uit het AD:
quote:
Geld en betaalde rijders zijn voor het team van Spyker van vitaal belang. Aan de andere kant heeft Spyker een duidelijk Nederlandse signatuur. Sponsors van uiteenlopende pluimage willen graag een Nederlandse coureur in de auto, zodat het Oranje-gevoel tenminste goed vermarkt kan worden.

Dat maakt de keuze voor een opvolger ook zo moeilijk. Het geld van Giedo van der Garde en zijn schoonvader Marcel Boekhoorn is meer dan welkom, maar zijn technische ervaring in de Formule 1 is te beperkt om de B-versie van de Spyker F8-VII vooruit te helpen. Naast de snelle debutant Adrian Sutil wenst teambaas Colin Kolles een ervaren coureur, maar dan eentje mét geld.

Die zijn echter dun gezaaid. Het zal niet meevallen een liefst Nederlandse coureur, mét ervaring én geld te vinden. Zelfs in het buitenland is die combinatie niet te vinden. Want niemand zit echt te wachten op de Indiër Narain Karthikeyan in een Nederlandse auto. Hooguit is de Braziliaan Nelsinho Piquet met zijn Nederlandse moeder en dito paspoort een optie.
En nog van de blog van Allard Kalf:
quote:
Laat ik voorop zeggen dat alles giswerk is. Niemand weet namelijk wat er gaande is. In ieder geval zijn de mensen die Giedo van der Garde noemen niet op de hoogte. Hij krijgt vooralsnog geen superlicentie (moet nog een en ander met Super Aguri regelen). Karthikeyan heeft mijzelf gezegd vooralsnog geen intresse te hebben en verder weet ik ook niks. Christian Klien kwam ik vanmiddag op het vliegveld tegen en weet ook van niks. O ja, hij was met James Rossiter de testrijder van Super Aguri, en die heeft ook geen interesse. Zo simpel is het dus.
pi_51316594
Eindelijk.

Albers
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 10:08:03 #3
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_51316665


wat een verhaal zeg, en wat mij betreft gaat ie lekker terug naar het DTM ofzo, daar is hij prima op z'n plek, maar F1 is een stapje te hoog, z'n opvolger van der Garde dankzij het geld van z'n familie
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 10 juli 2007 @ 10:12:39 #4
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_51316802
iemand een ideetje hoeveel je zo op tafel moet gooien om F1-piloot te mogen spelen?
pi_51316863
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:12 schreef mrPanerai het volgende:
iemand een ideetje hoeveel je zo op tafel moet gooien om F1-piloot te mogen spelen?
Paar miljoentjes moet "al" genoeg zijn...

Best een zielige vertoning allemaal.
Hij stapelt zijn fouten maar op en dan wordt er verkondigd dat zijn stoeltje veilig is...
Nog geen 2 weken later wordt je er dan uitgegooid vanwege een financieel geschil...
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_51317043
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:12 schreef mrPanerai het volgende:
iemand een ideetje hoeveel je zo op tafel moet gooien om F1-piloot te mogen spelen?
Een hele hoop geld, en goede connecties. Het gaat toch wel ver in de miljoenen zitten.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_51317116
Jammer voor Albers maar de prestaties waren er ook niet naar, en natuurlijk speelt geld bij de kleine teams altijd een rol.
-
pi_51317132
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:14 schreef OA het volgende:

[..]

Paar miljoentjes moet "al" genoeg zijn...

Best een zielige vertoning allemaal.
Hij stapelt zijn fouten maar op en dan wordt er verkondigd dat zijn stoeltje veilig is...
Nog geen 2 weken later wordt je er dan uitgegooid vanwege een financieel geschil...
Als hij fantastisch zou rijden was er vast geen financieel geschil ontsteen.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 10:33:34 #9
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_51317349
Vraag mezelf af hoeveel van die betalende rijders er zijn... persoonlijk denk ik altijd dat als je op het hoogste niveau wil meespelen je wel opgepikt wordt (in quasi alle sporten) als je goed genoeg bent. Met zulke bedragen kan je toch nog moeilijk spreken van "investeren in jezelf" dat doe je in de lagere, zeg maar goedkopere, reeksen zodat je opgemerkt wordt.
pi_51317394
Lees net dat albers wordt opgevolgd door christian klien voor 2 of 3 races...

http://www.rtl.nl/(/sport(...)es/070710_spyker.xml

[ Bericht 59% gewijzigd door JochemKnoops op 10-07-2007 10:36:56 (url ingevoerd) ]
pi_51317555
Echt verbazingwekkend is het niet. Het financiële argument is natuurlijk een eufemisme voor dat hij bagger rijdt. Hoewel ik gister wel in de krant las dat er financiële betalingsproblemen zijn.

Wat wel merkwaardig is dat hij nog wel betrokken blijft bij het team. Wat is daar het nut van. Dit lijkt me het einde van de F1 carrière van Albers.

Ik vraag me overigens af hoe lang dat Spyker team blijft bestaan. Dat stelt toch ook niet veel voor en is vooral een hoop gebakken Spyker lucht.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 10:42:20 #12
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_51317597
financieel geschil?? zal wel over het stelen van spullen van het team zijn:

Beste Christiaan,

wij tolereren geen personen in het Spyker-team die spullen uit de pitstraat meejatten...

Ajuus!
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_51317635
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:40 schreef MrX1982 het volgende:
Ik vraag me overigens af hoe lang dat Spyker team blijft bestaan. Dat stelt toch ook niet veel voor en is vooral een hoop gebakken Spyker lucht.
Als dat écht bergafwaarts gaat, dan voorzie ik een daling in de Quote 500 voor Michiel Mol .
Wel ontzéttend kut voor 'm natuurlijk. Zoveel investeren in Spyker en dan de blunders van CA..
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  dinsdag 10 juli 2007 @ 10:45:42 #14
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_51317677
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:40 schreef MrX1982 het volgende:
Echt verbazingwekkend is het niet. Het financiële argument is natuurlijk een eufemisme voor dat hij bagger rijdt. Hoewel ik gister wel in de krant las dat er financiële betalingsproblemen zijn.
Die twee zullen ergens ook wel met elkaar te maken hebben natuurlijk.
Als Christijan niet genoeg geld kan brengen maar wel de sterren van de hemel zou rijden, zou hij nooit zo snel gewipt worden.

Nu hij eigenlijk steevast langzamer is als z'n rookie teamgenoot, een zeer ondermaats seizoen draait en daarbovenop te weinig sponsor inkomsten genereerd kan het weleens snel gebeurt zijn.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 10:46:12 #15
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_51317690
Eindelijk zeg...ik mocht hem toch al niet....vond ik Verstappen nog beter / leuker om naar te kijken.
Ondanks dat hij ook zijn foutjes had....

En dat de beste prestatie van Albers de 5e plek is laat me niet lachen....er deden 6 man mee aan die wedstrijd

Verstappen was nog vaak in de top10 te vinden...

Albers
Van de Garde

Doornbos
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  dinsdag 10 juli 2007 @ 10:48:03 #16
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_51317740
Albers was toch ontheven van z'n pay-driver status? Dat dacht ik

In ieder geval mooi dat ie opgehoepeld is. Zo'n verwend, kakkerig rijkeluiszoontje uit Laren die vol dedain op de rest van de wereld neerkijkt is geen lang leven beschoren zo blijkt nu weer.

Daaaag Kwalbers
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_51317760
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:42 schreef RoodWitBlauw het volgende:
financieel geschil?? zal wel over het stelen van spullen van het team zijn:

Beste Christiaan,

wij tolereren geen personen in het Spyker-team die spullen uit de pitstraat meejatten...

Ajuus!
MOKUM XXX RATED
pi_51317784
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:40 schreef MrX1982 het volgende:
Echt verbazingwekkend is het niet. Het financiële argument is natuurlijk een eufemisme voor dat hij bagger rijdt. Hoewel ik gister wel in de krant las dat er financiële betalingsproblemen zijn.

Wat wel merkwaardig is dat hij nog wel betrokken blijft bij het team. Wat is daar het nut van. Dit lijkt me het einde van de F1 carrière van Albers.

Ik vraag me overigens af hoe lang dat Spyker team blijft bestaan. Dat stelt toch ook niet veel voor en is vooral een hoop gebakken Spyker lucht.
Als hij er echt is uitgezet omdat hij bagger rijdt onder het mom van betalingsproblemen zou ik dat wel zwak vinden... Zeg dan gewoon waar het op staat!
Echter, vorige week is aangegeven door Mol dat Albers niet bang hoeft te zijn voor zijn positie als coureur.. dan zou het nu wel allemaal een ongeloofwaardig verhaal worden als ie er tóch wordt uitgegooid vanwege zijn 'capaciteiten'...

Maar goed, we zien wel hoe het allemaal verder verloopt...
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_51317847
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:48 schreef Klopkoek het volgende:
Albers was toch ontheven van z'n pay-driver status? Dat dacht ik

In ieder geval mooi dat ie opgehoepeld is. Zo'n verwend, kakkerig rijkeluiszoontje uit Laren die vol dedain op de rest van de wereld neerkijkt is geen lang leven beschoren zo blijkt nu weer.

Daaaag Kwalbers
Zo gaat het wel vaker met die rijkeluisfiguren....
Wat te denken van, bijvoorbeeld, ene heer Mazzacane... Wat een joker was dat zeg...
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_51317949
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:45 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Die twee zullen ergens ook wel met elkaar te maken hebben natuurlijk.
Als Christijan niet genoeg geld kan brengen maar wel de sterren van de hemel zou rijden, zou hij nooit zo snel gewipt worden.

Nu hij eigenlijk steevast langzamer is als z'n rookie teamgenoot, een zeer ondermaats seizoen draait en daarbovenop te weinig sponsor inkomsten genereerd kan het weleens snel gebeurt zijn.
Dat zou best kunnen. Spyker is natuurlijk ook niet het team wat oneindig veel geldbomen heeft staan daar in Zeewolde .
  dinsdag 10 juli 2007 @ 10:55:52 #21
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51317963
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 10:56:29 #22
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_51317975
Toch wel jammer dat er dus geen Nederelander meer meedoet in de F1
Burnt to the core but not broken
pi_51317991
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:56 schreef PPL het volgende:
Toch wel jammer dat er dus geen Nederlander meer meedoet in de F1
Dat zeker.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_51318026
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:56 schreef PPL het volgende:
Toch wel jammer dat er dus geen Nederelander meer meedoet in de F1
Aan de andere kant: ze rijden toch altijd achteraan het veld en je hoeft er zeker geen spektakel van te verwachten...

Toffe ava trouwens!
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_51319860
dat ze verstappen dan maar weer uit de kast halen.

Albers
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')