abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 9 juli 2007 @ 12:00:04 #1
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_51286029
Ik leef erg ongezond.

*ik drink teveel (dagelijks)
*eet enorm onregelmatig (altijd pas laat)
*beweeg niet (behalve wanneer ik de hond ff uitlaat)
*sport niet
*enige pluspunt, ik drink heel erg veel water, zeker 2 a 3 liter per dag
zo, dat is er alvast uit


Nu begint dat steeds meer aan me te knagen eigenlijk. Ik ben al een aantal keren begonnen het roer om te gooien qua levensstijl, maar dat gaat een weekje hooguit twee goed en langzaam aan verval ik weer in mijn oude ritme. Op zich niets mis mee, het is niet super ernstig ofzo. Ik werk gewoon 40 uur in de week, doe thuis van alles etc. Basically leidt ik gewoon een lekker relaxed leventje een tikje aan de bourgondische kant

nu loop ik al een tijdje met een plan om eens een vastenkuurtje te gaan doen. Een vriendin van mij doet het 1 keer per jaar en zweert erbij. Ik denk dat ik het ook wel ff lekker zal vinden en dat ik het nodig heb staat voor mij al vast.

juist, de beslissing is dus al gevallen dat ik zo'n kuurtje ga doen. maar wanneer dan? volgende week heb ik twee weken vakantie, de eerste week zijn mijn kinderen bij mij, dat is geen goed moment vind ik want we willen leuke dingen gaan doen, BBQ-en etc. en dan loop ik dus met mijn sapjes te kutten...nee dankje

de tweede week van de vakantie dan? Nou nee ook niet eigenlijk want dan gaan mijn vriend en ik even lekker genieten van onze vakantie, wederom geen zin in gekut met sapjes want we gaan lekker uit eten, beetje naar Scheveningen terrasjes doen e.d.

dus ik heb besloten het de week na mijn vakantie te gaan doen. dan ga ik gewoon werken en vasten. moet te doen zijn. het schijnt dat je je ook mentaal moet voorbereiden op zoiets, nou dat ga ik dan alvast maar doen. de eerste stap is gezet (de aanvang)

waarom dit hele verhaal eigenlijk? tsja om een mooie OP in elkaar te knutselen natuurlijk! en geen OP compleet zonder wat linkjes:
De citroensap-ahornsiroopkuur van Stanley Burroughs
sapvasten volgens Bircher Benner
vasten op een rijtje

heb jij er zelf ervaring mee? dan hoor ik dat graag!
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  maandag 9 juli 2007 @ 12:04:52 #2
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_51286209
Ik geloof dat als je 3 liter water op een dag drinkt, dat dat wel al een goede kuur is.

ik merk wel dat 3 liter water op een dag het meeste effect heeft. iig meer dan sapjes, pillen, cremetjes.. etc etc..

Oh.. ik drink ook dagelijks teveel... in het weekeinde drink ik me half laveloos...
eet ook redelijk ongezond, slaap onreglematig.. etc etc.. dus ik herken mezelf wel in jouw..
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
  maandag 9 juli 2007 @ 12:10:41 #3
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_51286443
quote:
Op maandag 9 juli 2007 12:04 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Ik geloof dat als je 3 liter water op een dag drinkt, dat dat wel al een goede kuur is.

ik merk wel dat 3 liter water op een dag het meeste effect heeft. iig meer dan sapjes, pillen, cremetjes.. etc etc..
uhm, ja OK dat wel...maar tel daarbij op de biertjes en het (lekkere) eten dan kun je toch niet echt van een reinigende werking spreken denk ik

het idee om gewoon even grote schoonmaak te houden daarbinnen spreekt me erg aan.

ik lees net wel iets over luchtjes en geluidjes die erbij gepaard gaan...scheten en stinken dus
ik ga in principe nooit op mijn werk naar de wc (alleen om te plassen) aiiiii...dat gaat nog een uitdaging worden
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  Moderator maandag 9 juli 2007 @ 12:29:02 #4
5428 crew  miss_sly
pi_51287030
Ow, goed topic!
Ik wil ook, zeker nu een vriendin van me dit een week is gaan doen in een kuuroord in Portugal en het helemaal geweldig vond. Ze ziet er ook geweldig uit en het idee van een keer helemaal schoon zijn, bevalt me ook wel. Hoewel ik eerlijkheidshalve toe moet geven dat het me wel lastig lijkt, ik ben gek op lekker eten en drinken

Komen hier ook tips over wat en hoe? En hoe zo'n week in te delen/op te bouwen? En de voorbereiding, want dat schijnt ook nog wel belangrijk te zijn...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 9 juli 2007 @ 12:34:00 #5
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_51287210
quote:
Op maandag 9 juli 2007 12:29 schreef miss_sly het volgende:
Ow, goed topic!
Ik wil ook, zeker nu een vriendin van me dit een week is gaan doen in een kuuroord in Portugal en het helemaal geweldig vond. Ze ziet er ook geweldig uit en het idee van een keer helemaal schoon zijn, bevalt me ook wel. Hoewel ik eerlijkheidshalve toe moet geven dat het me wel lastig lijkt, ik ben gek op lekker eten en drinken

Komen hier ook tips over wat en hoe? En hoe zo'n week in te delen/op te bouwen? En de voorbereiding, want dat schijnt ook nog wel belangrijk te zijn...
dat staat in het eerste linkje wel aardig beschreven.

je moet je er zeker mentaal op voorbereiden en ook lichamelijk. drie dagen voordat je gaat beginnen moet je al wat gaan afbouwen in de hoeveelheden die je eet. ze zeggen dat je beter dan ook geen vlees meer kunt nemen e.d. ik zal ff een stukje opzoeken en quoten.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  maandag 9 juli 2007 @ 12:40:39 #6
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_51287413
hier staat het wel aardig beschreven en onderaan staan wat reacties van mensen:

http://www.smulweb.nl/6100/artikel/De-Citroensapkuur
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_51287540
Sapkuur in Portugal

Ik heb het in april 2006 gedaan, 5 kilo afgevallen.
Ben erna weer 1 kilo aangekomen.
In april 2007 2 weken Atkins gedaan; weer meer afgevallen en weer ietsje aangekomen. En weer: het lagere gewicht blijft stabiel.
Bij mij is het dus trapsgewijs afvallen in plaats van heel geleidelijk.
Maar it works for me!
pi_51288642
en ga je dan na die grote schoonmaak het ook schoon houden?
anders zie ik echt totaal het nut er niet van in, ja, het geeft je even een benikffgoedbezig gevoel, lekker schoon en fris, maar dat is zo weer weg natuurlijk tenzij je het echt een levensstijl wordt.

wat moet ik me trouwens voorstellen bij 'dagelijks (alcohol) drinken' ?
Dirkh proporties, 3 kratten per week er doorheen of een wijntje bij het eten?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 9 juli 2007 @ 13:24:26 #9
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_51288789
quote:
Op maandag 9 juli 2007 13:19 schreef milagro het volgende:
en ga je dan na die grote schoonmaak het ook schoon houden?
anders zie ik echt totaal het nut er niet van in, ja, het geeft je even een benikffgoedbezig gevoel, lekker schoon en fris, maar dat is zo weer weg natuurlijk tenzij je het echt een levensstijl wordt.

wat moet ik me trouwens voorstellen bij 'dagelijks (alcohol) drinken' ?
Dirkh proporties, 3 kratten per week er doorheen of een wijntje bij het eten?
laten we het houden op 'veel'

de ene keer wat meer, de andere keer wat minder....

ik denk wel dat je na zo'n kuur dat een beetje vast moet proberen te houden, maar dat is dan ook 1 van de redenen dat ik het wil gaan doen. Ik wil wat gezonder bezig zijn, en sowieso wat minder drinken.
om dat te doen moet ik eerst iets radicaals doen anders sluipt het oude ritme er zo weer in. ik ken mezelf (en mijn vriend) te goed daarvoor.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_51288923
quote:
Op maandag 9 juli 2007 13:24 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

laten we het houden op 'veel'

de ene keer wat meer, de andere keer wat minder....

ik denk wel dat je na zo'n kuur dat een beetje vast moet proberen te houden, maar dat is dan ook 1 van de redenen dat ik het wil gaan doen. Ik wil wat gezonder bezig zijn, en sowieso wat minder drinken.
om dat te doen moet ik eerst iets radicaals doen anders sluipt het oude ritme er zo weer in. ik ken mezelf (en mijn vriend) te goed daarvoor.
ik zou gewoon om te beginnen helemaal NIET meer drinken, alcohol dus.
als je dat niet kan opbrengen, dan toch eerst dat aanpakken, want dan heb je volgens mij toch een probleem.


verder kan je een maandje bij mij komen, moet je zien hoe je afvalt
(oftewel, mijn kookkunsten zijn niet je dat )
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 9 juli 2007 @ 13:35:31 #11
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_51289135
met alleen stoppen met drinken bereik je ook het ontgiftingsproces niet. het is uiteraard een stap in de goede richting die ook zeker genomen zal worden.

dat is nou het probleem, ik heb sinds mijn nieuwe keuken een nieuwe hobby...en ik ben er best goed in
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_51289258
quote:
Op maandag 9 juli 2007 13:35 schreef Puckzzz het volgende:
met alleen stoppen met drinken bereik je ook het ontgiftingsproces niet. het is uiteraard een stap in de goede richting die ook zeker genomen zal worden.

dat is nou het probleem, ik heb sinds mijn nieuwe keuken een nieuwe hobby...en ik ben er best goed in
je mist een beetje mijn punt, maar geeft niet, je wil liever niet stoppen met drinken dus.

je moest eens weten hoe je daar van op zal knappen, is dat hele ontgiften niet eens meer nodig, al is zo'n kuurtje op zijn tijd , voor vooral het psychologische effect, lekker fris en schoon gevoel, best lekker.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 9 juli 2007 @ 13:48:09 #13
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_51289528
quote:
Op maandag 9 juli 2007 13:38 schreef milagro het volgende:

[..]

je mist een beetje mijn punt, maar geeft niet, je wil liever niet stoppen met drinken dus.

je moest eens weten hoe je daar van op zal knappen, is dat hele ontgiften niet eens meer nodig, al is zo'n kuurtje op zijn tijd , voor vooral het psychologische effect, lekker fris en schoon gevoel, best lekker.
neenee, ik mis je punt niet. en ik zeg ook dat het ook zeker een stap in de goede richting is die ook zeker genomen zal worden. maar ik denk dat jij mijn punt dan weer mist wanneer ik zeg dat dat niet het enige is wat tot een volledig ontgiftingsproces zal leiden.

maar helemaal stoppen met drinken zowel voor als na de kuur zal ik niet doen nee.

maar dit gaat over ontgiften en niet over hoeveel ik nou eigenlijk drink. ik ben zo eerlijk om erbij te vermelden dat ik regelmatig drink, maar laat dat nu even niet het hoofdonderwerp worden want dat is niet de bedoeling en niet aan de orde
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  Moderator maandag 9 juli 2007 @ 14:12:08 #14
5428 crew  miss_sly
pi_51290272
quote:
Op maandag 9 juli 2007 13:38 schreef milagro het volgende:

[..]
al is zo'n kuurtje op zijn tijd , voor vooral het psychologische effect, lekker fris en schoon gevoel, best lekker.
En daarom wil ik dat graag een keer doen. En als het goed bevalt, 1 of 2 keer per jaar zo'n kuurtje inlassen. Ik leef op zich niet zo heel erg ongezond, maar eens een keer even wat bewuster bezig zijn om je van binnen te reinigen, lijkt me wel wat
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 9 juli 2007 @ 19:49:38 #15
5428 crew  miss_sly
pi_51301589
Zo'n citroensapkuur moet je 10 dagen doen. Ik vraag me eigenlijk wel af hoe gezond dat nou werkelijk is en hoe goed vol te houden tijdens je gewone dagelijkse leven.

Mijn vriendin zat dus in Portugal in zo'n kuuroord en zelfs dan, terwijl je verder niets hoeft te doen, was het daadwerkelijke vasten maar 3 dagen geloof ik. Een week voordat je naar dat kuuroord ging, moest je je al wat gaan voorbereiden door suikers te laten staan, geen vlees en alcohol enzo, maar wel gewoon eten. Als je in dat kuuroord aankwam, kreeg je de eerste dag nog wel rauwkost enzo, en pas daarna 3 dagen sapvasten. Daarna begon ze weer langzaam op te bouwen met fruit en rauwkost. Thuis nog een tijdje geen caffeine, alcohol, vlees, suikers, etc. Al met al ben je er wel een paar weken mee bezig, maar je krijgt nog best wat binnen.

10 dagen lang alleen water en een mengsel van citroensap-ahornsiroop lijkt me toch wel lastig en ik kan me ook niet voorstellen dat het echt gezond is....
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_51311103
quote:
Op maandag 9 juli 2007 12:45 schreef cinnamongirl het volgende:
Sapkuur in Portugal

Ik heb het in april 2006 gedaan, 5 kilo afgevallen.
Ben erna weer 1 kilo aangekomen.
In april 2007 2 weken Atkins gedaan; weer meer afgevallen en weer ietsje aangekomen. En weer: het lagere gewicht blijft stabiel.
Bij mij is het dus trapsgewijs afvallen in plaats van heel geleidelijk.
Maar it works for me!
Ben je toen alleen gegaan? Het lijkt mij op zich wel wat, maar ik zou niet weten wie ik mee moet vragen Vriendje krijg ik nooit mee
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_51314886
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 00:21 schreef geppie het volgende:

[..]

Ben je toen alleen gegaan? Het lijkt mij op zich wel wat, maar ik zou niet weten wie ik mee moet vragen Vriendje krijg ik nooit mee
Ik ben met mijn zus gegaan, had anders ook niemand meegekregen
  dinsdag 10 juli 2007 @ 09:38:46 #18
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_51316061
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 00:21 schreef geppie het volgende:

[..]

Ben je toen alleen gegaan? Het lijkt mij op zich wel wat, maar ik zou niet weten wie ik mee moet vragen Vriendje krijg ik nooit mee
ik vertelde gisteravond aan mijn vriend dat ik na de vakantie dat kuurtje wou gaan doen...hij keek me aan alsof ie me elk moment wou laten opnemen
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_51316677
Zoals je in het andere topic al heb kunnen lezen heb ik de citroensapkuur eenmalig gedaan maar in plaats dat ik er me beter van voelde voelde ik me met de dag slechter en ben er op dag 7 op doktersadvies mee opgehouden. Die vertelde me ook dat verhaal over die aceton enz. Voor mij dus nooit meer...
  dinsdag 10 juli 2007 @ 10:23:46 #20
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_51317072
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:08 schreef Trusten het volgende:
Zoals je in het andere topic al heb kunnen lezen heb ik de citroensapkuur eenmalig gedaan maar in plaats dat ik er me beter van voelde voelde ik me met de dag slechter en ben er op dag 7 op doktersadvies mee opgehouden. Die vertelde me ook dat verhaal over die aceton enz. Voor mij dus nooit meer...
denk je dan dat het Bircher Benner een betere optie is?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 10:44:28 #21
79550 Ymke
your ghost
pi_51317651
Ha Puckzzz

Ik heb een aantal keer de citroensapkur gedaan . beviel me prima , alleen na 2 dagen een beetje hoofdpijn en honger maar dat gaat vanzelf weer weg.

Dit elke keer 10 dagen. Daarnma langzaam opbouwen met eten , bij de reformwinkels kan je boekjes halen waar het hele proces precies instaat.

Ik mag nu niet meer kuren ivm medicatie maar het is heerlijk om te doen
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:00:48 #22
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_51318081
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:44 schreef Ymke het volgende:
Ha Puckzzz

Ik heb een aantal keer de citroensapkur gedaan . beviel me prima , alleen na 2 dagen een beetje hoofdpijn en honger maar dat gaat vanzelf weer weg.

Dit elke keer 10 dagen. Daarnma langzaam opbouwen met eten , bij de reformwinkels kan je boekjes halen waar het hele proces precies instaat.

Ik mag nu niet meer kuren ivm medicatie maar het is heerlijk om te doen
Hi!

kijk, dit is nou precies waarom ik zoveel verschillende ervaringen wil horen...jij hebt er dus duidelijk een positieve mening over maar onderstaande quote brengt weer een heel ander licht op dit soort dingen. Ik weet het nu echt niet meer zeker of ik dit nog wel wil ga doen, of iig die citroensapkuur niet...
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 09:47 schreef Trusten het volgende:

[..]

Ervaringsdeskundige zou ik niet willen zeggen maar ik heb het zelf wel gedaan een jaar of twee geleden en het is gewoon hartstikke slecht voor je. Tijdends die kuur krijg je veel te weinig calorieën binnen. (ook geen eiwitten) Het gevolg is dat ons lichaam gaat overschakelen op puur vet verbranden modus. Leuk zal je zeggen. Lekker snel afvallen en gelijk ook nog een detoxkuur. Maar daar zit hem net de fout. Door deze vorm van extreem snel vermageren komt ons lichaam in een ketose toestand waarbij we ons lichaam aceton als afval product gaat produceren. We zijn ons lichaam dus niet aan het reinigen maar aan het vergiftigen met deze citroen kuur.De gevolgen zijn hoofdpijn, je zwak voelen alsof je te weinig hebt geslapen, wartaal brabbelen alsof je teveel alcohol gedronken hebt. (aceton is een vorm van alcohol) en zo verder.De pure citroensapkuur zuivert dan wel je lever, maar tast gelijktijdig je hersenen aan door de aceton in je bloed. Je vermagert inderdaad zon 5 kilo per week maar dat is gezichtsbedrog. Een groot deel is gewoon darminhoud en vooral kostbaar water uit uw lichaamscellen. En naast vet verlies je ook spierweefsel (door het tekort aan eiwitten). Resultaat is dat je na zo'n extreme kuur snel terug aan komt en zelfs vetter bent dan voor je begon. Succes
ik heb dit alleen verder nog niet ergens anders bevestigd kunnen vinden, alleen maar positieve berichten eigenlijk
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_51318201
Dit berichtje over citroensapvasten heb ik uit het forum over die birch-benner site gepikt:
quote:
Hallo allemaal.
Ik gebruikte ahornsiroop met citroensap, heb dit 10 dagen gevolgd, waarvan ik er 5 ziek in lag. Ik heb dit gedaan ivm eczeem, daardoor werden de klachten eerst erger en daarna verdwenen ze. Om af te vallen is het volgens mij niet geschikt omdat je niets leert over het veranderen van je eetgewoontes. Met een sapvastenkuur raak je veel vocht kwijt, maar dat zat er bij mij na 3 weken weer allemaal bij.
Welke sappen ga jij gebruiken en hoe lang wil jij dit gaan doen? Hoor graag of het je bevalt.
Groeten van Marion.
Nog een negatieve ervaring dus.
Het mooi kotsende meisje.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:07:59 #24
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_51318277
ja en hier lees ik ook niet veel positiefs eigenlijk
quote:
Citroensapvasten
Dit is een bekende kuur die vooral populair is om af te vallen. Maar het is van alle vastenkuren nu niet bepaald de beste en veiligste. Je gebruikt een week lang geen vast voedsel. Je drinkt alleen maar verdund citroensap dat je, om de zure smaak te neutraliseren, mengt met ahornsiroop. Nu is citroensap absoluut niet slecht. Het werkt zelfs als een soort geneesmiddel, als een antibioticum. Maar citrusvruchten in het algemeen en dus ook de citroen vormen een zware belasting voor de lever. Deze kan beschadigd raken doordat hij te veel zuur moet afbreken.



Citroensap kan ook de vullingen in je gebit oplossen, waardoor er kwik in je lichaam komt. Weliswaar bevat ahorn veel koolhydraten en citroen veel vitamines, maar eiwitten komen er bij deze kuur niet aan te pas. Ook dat kan problemen geven. In ieder geval is dit, net als het watervasten, een vrij rigoureuze en dus niet optimale manier van ontgiften. Doe de kuur niet langer dan vier à vijf dagen.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_51319463
Je kunt toch niet een week lang op citroensap leven??
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:56:31 #26
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_51319709
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:49 schreef heaven7 het volgende:
Je kunt toch niet een week lang op citroensap leven??
of je leest eerst ff wat het precies is
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_51320008
Mens, ik heb het complete topic doorgelezen
quote:
Je gebruikt een week lang geen vast voedsel. Je drinkt alleen maar verdund citroensap dat je, om de zure smaak te neutraliseren, mengt met ahornsiroop
  Moderator dinsdag 10 juli 2007 @ 12:05:49 #28
5428 crew  miss_sly
pi_51320022
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:56 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

of je leest eerst ff wat het precies is
Nou ja, dat heb ik gedaan en de citroensapkuur komt daar wel grotendeels op neer natuurlijk. Mij lijkt deze methode ook niet echt een goede, maar vooral omdat het 10 dagen lang is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 10 juli 2007 @ 12:13:24 #29
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_51320276
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:05 schreef heaven7 het volgende:
Mens, ik heb het complete topic doorgelezen
[..]
mooi mens!

Ja vermengd enzo. maar in feite is het idd zo dat je 10 dagen niets eet.

voor mezelf heb ik besloten het citroensap gebeuren niet te gaan doen. ik vind de berichten over de nadelen ernstig genoeg om er niet voor te kiezen. ik kijk nog ff of ik een ander soort kuurtje ga doen of gewoon beter op mijn voeding e.d. gaan letten.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_51320637
Als het idd zo is dat je zoveel dagen niets eet waarom verwijt je mij dan dat ik het niet goed gelezen heb
  dinsdag 10 juli 2007 @ 12:34:53 #31
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_51320891
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:25 schreef heaven7 het volgende:
Als het idd zo is dat je zoveel dagen niets eet waarom verwijt je mij dan dat ik het niet goed gelezen heb
lekker zinvol dit

doet dat er toe?

jij zei iets van 'je kan toch niet 10 dagen op citroensap leven' ik nam aan dat je niet gelezen had dat het niet alleen om citroensap gaat maar om een mengsel. Klaar?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_51321128
Jezus, op je pik getrapt ofzo? Of het nou pure citroensap is of een mengsel met een of ander ander spulletje, je leeft zoveel dagen zonder vast voedsel, ik zou dat niet volhouden.
Je kunt ook iets minder aangebrand reageren.
pi_51324027
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:42 schreef heaven7 het volgende:

Je kunt ook iets minder aangebrand reageren.


Pot, ketel.
pi_51324141
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:42 schreef heaven7 het volgende:
Jezus, op je pik getrapt ofzo? Of het nou pure citroensap is of een mengsel met een of ander ander spulletje, je leeft zoveel dagen zonder vast voedsel, ik zou dat niet volhouden.
Je kunt ook iets minder aangebrand reageren.
heaven, je maakt nu een punt van iets wat geen punt is, je reageert zelf ook redelijk zurig, dat lijkt ontopic maar is het niet.
je hebt uitleg gegeven over je eerste opmerking hier, Puckzzz heeft je uitleg begrepen en ging weer over tot de orde van dit topic, zou jij ook kunnen doen
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  Moderator dinsdag 10 juli 2007 @ 14:10:55 #35
5428 crew  miss_sly
pi_51324155
Dames, laten we het verder ontopic houden.

Het is toch werkelijk ongelofelijk dat ieder topic dat met lijnen te maken heeft, moet verzanden in gezeur en gezeik...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_51324363
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 14:10 schreef miss_sly het volgende:
Dames, laten we het verder ontopic houden.

Het is toch werkelijk ongelofelijk dat ieder topic dat met lijnen te maken heeft, moet verzanden in gezeur en gezeik...
is juist logisch , dat lijnen maakt je maar kriegelig en lichtgeraakt, net als onvrede over ke lijf
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  Moderator dinsdag 10 juli 2007 @ 14:20:15 #37
5428 crew  miss_sly
pi_51324468
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 14:16 schreef milagro het volgende:

[..]

is juist logisch , dat lijnen maakt je maar kriegelig en lichtgeraakt, net als onvrede over ke lijf
Mwah, ik lijn ook geregeld, mijn lichaam wil nog wel eens wat uitdijen en is flink steviger geweest dan het is, maar kan niet zeggen dat ik daar nou last van had. Kennelijk geldt dat wel voor de meeste dames, want het dieettopics zijn ook altijd zo gezellig. Had me er in een opwelling ook gemeld toen ik mijn vakantiekilo's kwijt wilde, maar echt leuk was het niet en gemotiveerd werd ik er ook neit van
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 10 juli 2007 @ 14:22:22 #38
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_51324542
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 14:10 schreef miss_sly het volgende:
Dames, laten we het verder ontopic houden.

Het is toch werkelijk ongelofelijk dat ieder topic dat met lijnen te maken heeft, moet verzanden in gezeur en gezeik...
Trouwens, die kuur gaat mij niet zozeer om het verliezen van wat kilo's. Dat is een bijkomstigheid die ik niet erg vind
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_51324595
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 14:10 schreef milagro het volgende:

[..]

heaven, je maakt nu een punt van iets wat geen punt is, je reageert zelf ook redelijk zurig, dat lijkt ontopic maar is het niet.
je hebt uitleg gegeven over je eerste opmerking hier, Puckzzz heeft je uitleg begrepen en ging weer over tot de orde van dit topic, zou jij ook kunnen doen
Dat deed ik, ik zei dat ik het absoluut niet vol zou kunnen houden.
pi_51324691
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 14:22 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Trouwens, die kuur gaat mij niet zozeer om het verliezen van wat kilo's. Dat is een bijkomstigheid die ik niet erg vind
waarom ga je niet naar een "gewoon" kuuroord, verantwoord eten, lekkere massages, maskertjes, gedoe, bubbelen in een bad en zo, voel je je ws ook weer helemaal fris en fruitig, en je mag gewoon eten, gezond eten

ik heb hier nog een gratis entree voor 2 liggen , voor een of ander oord in Harderwijk, mag je zo hebben
is maar 1 dagje maar toch, een voorproefje
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 10 juli 2007 @ 14:34:09 #41
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_51324891
Dat sla ik sowieso niet af
maar waarom gebruik je die zelf niet?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 14:39:21 #42
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_51325066
Een vriend van mij heeft dat ook gedaan in Portugal, die was er erg over te spreken. Ik geloof dat je naast het vasten ook aan meditatie doet en dat je wandelingen moet maken om tot jezelf te komen. Het schijnt erg onthaastend te werken, als je normaal een druk leven hebt. Hij had mij zelfs bijna enthousiast gemaakt . Tvp dus .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_51325089
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 14:34 schreef Puckzzz het volgende:
Dat sla ik sowieso niet af
maar waarom gebruik je die zelf niet?
is niets voor mij
ben daar veel te ongeduldig voor, sauna's trek ik niet en dan nog het ja doei dat gefrut en gepluk mot ik niet en zo,.... of er moet sex aan te pas komen



maar serieus, ik stuur hem zo naar je op als je wil
het is in De Zwaluwhoeve en je krijgt :

Ontvangst met een kopje koffie of thee en iets lekkers
De gehele dag gebruik van alle sauna's, whirlpools en baden in het gehele complex
Vrij gebruik van shampoo, showergel en scrubzout.

nou, is het niet fantaaaaaaaaaaaastisch!!!!!!!!!!!!!!!!

ik heb het gewonnen bij de BG loterij, heb ik weer
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 10 juli 2007 @ 14:46:53 #44
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_51325324
mja sauna hoeft voor mij niet zo en massage heb ik nog nooit gehad (behalve door een vriendje maar die mocht dan ook overal aankomen ) want ik heb wel een beetje hetzelfde tegen al dat gefrunnik. maar er wordt zo vaak gezegd dat het zo lekker is en ontspannen en ach...doe ik mijn zus ook eens een plezier want die kan het ook wel ff gebruiken
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  Moderator dinsdag 10 juli 2007 @ 14:49:15 #45
5428 crew  miss_sly
pi_51325388
Sauna is heerlijk
En inderdaad heb ik daar ook wel altijd dat onthaaste en gezonde gevoel als ik er geweest ben. Je voelt je ook echt lekker schoon, van al dat zweten, gezonde sapjes drinken, lekker en toch gezond eten. Ik zou mijn eventuele kuur wel afsluiten met een saunadagje
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_51325505
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 14:46 schreef Puckzzz het volgende:
mja sauna hoeft voor mij niet zo en massage heb ik nog nooit gehad (behalve door een vriendje maar die mocht dan ook overal aankomen ) want ik heb wel een beetje hetzelfde tegen al dat gefrunnik. maar er wordt zo vaak gezegd dat het zo lekker is en ontspannen en ach...doe ik mijn zus ook eens een plezier want die kan het ook wel ff gebruiken
mooi
pm me maar voor je adres
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_51341342
Mijn ervaring:

Sinds een jaar of twee ben ik met behulp van een homeopathisch arts weer goed op de rails gezet.
Twintig jaar oude klachten zijn uitgeslopen. Hoera.
Ook begon mijn (over)gewicht af te nemen.
Ondertussen voelde ik mij wel verstopt - opgeblazen en vierkant.

Mij goed voelende ben ik overmoedig - met 2 positieve referenties - in de ver-weg alternatieve hoek gestapt : een elektro acupuncturist, die ook voedingsuppl. verkoopt.

Na het zg. doormeten, waren er volgens hem allerlei organen die niet naar behoren werkten. Uit mijn hoofd: schildklier en lever en het een en ander.
Ook mocht ik geen aardappelen, koffie, courgette en alcohol.

Hij gaf dozen met 2 soorten poeders mee: 2 x daags oplossen en drinken.
Wat druppels voor onder de tong.
In de eerste week om te ontlasten. Dat viel mij reuze mee, dwz geen onaangename ongelukjes waarvoor ik bang was.
Voor de tweede week een ander poeder oplossen met zg. goede bacterien om de darmflora weer op te bouwen.

Nou nou , binnen 3 weken was ik weer terug bij af : de oude klachten waren heftig terug, een te lage bloeddruk 90/50 !!! en een hartslag van 48.
Doodziek en bij het idee van eten , ging ik al over mijn nek.
En gewichtsverlies van 5 kg. in 2 weken. Beetje te veel en te snel.

Sjonge, wat was ik beroerd.
's Nachts lag ik te wachten of ik weg zou vallen en nog net 112 kon bellen.
Had nachtmerries van een acute niervergiftiging etc.

Daarover met hem gemaild en gebeld: beetje minder van dit en dat.
Ik rekende op meer persoonlijke begeleiding.
Als ik nou mijn bloedgroep wist , dan is er een dieet en dan kwam het allemaal goed.
Dat ging mij te ver : kweet niet eens mijn bloedgroep zeker ! en eigenlijk kom ik uit de reguliere hoek.

Nog een 2e keer geweest: tja dat was wel een heftige reactie vond meneer.
Ja shut, anders bel ik niet.
Fair: hij liet mij kiezen om met supplementen van alles aan te vullen voor balans herstel.
En wat zegt deze muts : ok.

Ondertussen was het schema 2 uur op en 2 uur plat dag en nacht.
Dat verbeterde !! naar 4 uur op/af.
Werken ging nauwelijks. Rustpauzes tussendoor en even liggen.


Toen terug naar de integere hom.arts: met een volgens haar paardemiddel ben ik met een week of wat weer hersteld.

Volgens de homeop.arts heeft het geen zin om zink + magnesium citrate te slikken.
De opname daarvan tegelijkertijd werkt niet.
Evt. magn. orotaat en zink om de week gebruiken en de kinderdosis vitamine B.
Toen ben ik daarmee maar helemaal gestopt.

Wat mijn homeop. arts precies erin stopt: ik vertrouw haar volkomen.
Ze was niet boos, wel verdrietig...en ik was dom ! om zo ingrijpend aan de gang te gaan.

Tot zover mijn verhaal.
pi_51402970
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:16 schreef AnneX het volgende:
...lang verhaal...




maar heb je ook gevast of alleen acapunctuur en voedingssuplementen tot je genomen?
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_51404073
Heb heel lang geleden (jaar of 20) 10 dagen de citroen/ahornsapkuur gedaan en ik zou het je niet kunnen aanbevelen.

-De 5 kilo die ik ermee afviel waren er in no time weer aan
-ik vond het na dag 2 echt vies. Tot op de dag van vandaag krijg ik de rillingen als iemand een citroentje in m'n water gooit. Picture the volgende scène:

Een nog jonge Conleche was in het weekend thuis en goot bij het aanrecht een glas van dat sap naar binnen onder het dichtknijpen van haar neus. Het lichaam van Conleche had het gehad met die troep en gooide het er in de gootsteen weer uit. Conleche was eigenwijs en dronk nog een glas. 't Lichaam dacht: "Bekijk het maar en hup, 't was er weer uit. Uiteindelijk gaf Conleche 't op en liep langs een vader die in de deuropening vol verbijstering zijn dochter aanschouwde. In het voorbijgaan snauwde ze hem toe: "En bemoei je er niet mee!"

Heb het wel 10 dagen volgehouden, maar als ik mijn dagboek van die tijd opensla, staan er zo'n 100 menu's in, van wat ik erná weer zou mogen eten. (ongelogen, de één na de ander, bladzijden vol)

Van alle dieeten die ik ooit heb gedaan zou ik je deze het meest willen afraden...
pi_51412295
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 18:50 schreef geppie het volgende:

[..]
maar heb je ook gevast of alleen acapunctuur en voedingssuplementen tot je genomen?
De (electro)acupunctuur hield in, dat meneer de energie mat van orgaanfuncties via een apparaat, dat dan piepte als het zg. foute boel was.
Niks met naaldjes ergens en overal.
Oh als ik eraan terugdenk, vind ik mijzelf zo dom.

Nee hoor, behalve nachtschade-achtigen als aardappelen en courgette , koffie en nog een aantal dingen moest ik gewoon eten.
Nou is bruin brood, zilvervlies rijst en volkoren produkten vrij gebruikelijk bij ons.
Alleen overreageerde het lijf op de druppels en de (vrijwel) lege darmen na de eerste week.
Zo ernstig dat het (idee aan) maaltijd kok reflexen opwekte ! en ook zo uitwerkte.
De suppl als magnesium en zink en B 50 heb ik 2 weken gebruikt na die zg. poederkuur, totdat ik hoorde van iemand die ik volkomen vertrouw, dat dat niet zinvol was.
Om de darmen iets te doen te geven in die kuur periode knabbelde ik dan maar om de 2 uur volkoren crackers en mueslirepen.
Na een week of drie kon ik weer een beetje normaal (mee)eten.
En inderdaad ben ik het opgestopte worstgevoel kwijt.

Alleen als ik wat geduldiger was geweest !!! dan was dat ook wel opgelost : ik was tenslotte aan het herstellen van de periode daarvoor.
Zonder speciale moeite was het (over) gewicht al aan het afnemen.
Nogmaals: ik had niet moeten ingrijpen en de natuur zijn gang laten gaan.

Ik ben benieuwd hoe het TS bevalt en voor welke aanpak zij kiest...

[ Bericht 2% gewijzigd door AnneX op 14-07-2007 06:54:30 ]
pi_79949732
ik wil ook graag de sapkuur volgen. volgens mn moeder moest ik eerst maar eens wat ervaringen lezen en niet alleen de positieve kanten inzien.

Ik heb de hele site van citroensapkuur.nl al gelezen.
wat hier in de topic als negatief naar voren komt is vooral dat je te weinig calorieën naar binnen zou krijgen.
De stroop bevat 1150 kJ per 100 gr. en je moet er 8/10 long drink glazen van drinken

de ahornsiroop is niet alleen om de smaak te neutraliseren, maar ook om je in je dagelijkse mineralen te voorzien.

De stroop bevat de volgende mineralen:
calcium (358 mg/kg) voor het beender- en zenuwgestel en het spierstelsel;
kalium (3963 mg/kg) ten behoeve van de osmotische druk1’ in de cel, de activering van enzymen en de afvoer van afvalstoffen;
magnesium (144 mg/kg) goed voor hart- en bloedvaten, het beender- en zenuwgestel en voor de omzetting van eiwitten, vet ten en koolhydraten;
mangaan (18,9 mg/kg) onmisbaar bij de omzetting van koolhydraten en ijzer, speelt een essentiële rol bij de ontwikke ling van het beendergestel en verdrijft vermoeidheid;
natrium (457 mg/kg) voor handhaving van de osmotische druk in de lichaamssappen en ter ondersteuning van de werking van het zenuw- en spierstelsel;
ijzer (12,1 mg/kg) is noodzakelijk als bestanddeel van de rode bloedlichaampjes die voor de zuurstoftoevoer zorgen, werkt weerstandverhogend;
zink (49,5 mg/kg) ten behoeve van het beendergestel, de vorming van huid- en haarcellen en de regeneratie van huid en haar, eveneens van belang voor de normale secretie (afscheiding) van insuline en de omzetting van eiwit. Bovendien remt het cholesterolafzetting en bevordert het geestelijke alertheid.

Ik wil het in ieder geval nog wel gaan doen!
take a walk on the wild side
  zondag 4 april 2010 @ 23:05:22 #52
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_79950691
tvp


Ik wil zoiets ook nog een keer gaan doen.
Maar ik moet me er eerst maar eens goed over inlezen
  maandag 5 april 2010 @ 10:41:18 #53
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_79960421
Wat een kick na zoveel jaar

Ik heb het nog steeds niet gedaan Mede door de negatieve verhalen eigenlijk. Ik werk 40 uur per week waar ik mijn koppie bij moet hebben. Ik kan me niet veroorloven om dan moe en afwezig te zijn. En om er nou vrij voor te nemen...

Maar toch wil ik het nog steeds proberen ( of iets soortgelijks). Ik zal het topic eens teruglezen. Misschien is een 4 daags kuurtje iets (tijdens Pinksteren ofzo dan ben ik toch vrij)

[ Bericht 1% gewijzigd door Puckzzz op 05-04-2010 10:53:59 ]
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_79962697
'Ontgiften' (wat een woord) doet je lichaam al zelf, d.m.v. bacteriën in je darmen. Het is niet zo dat er allemaal ranzige meuk ergens in je lichaam zich ophoopt als je veel drinkt of vet eet. Behalve vet, dat om je organen en in je lever kan zitten. Maar dat gaat niet weg door een week te vasten.

Door te stoppen met eten gaat je lichaam naast het afbreken van spieren beginnen met het verteren van de eigen darmwand, dat is niet 'ontgiften' cq. 'ontslakken' maar is ongezond want daarmee gaan alle goede bacteriën dood en is daarna de hele balans weg.

Sapkuren betekent eigenlijk enkel een berg suiker naar binnen werken elke dag (want zo gezond is vruchtensap niet) en daarmee een aanslag doen op je gebit. Het lekkere gevoel dat je krijgt is een sugar rush + endorfinen die je lichaam aanmaakt omdat het bezig is lichaamseigen materiaal af te breken.

Ik zou het niet doen iig
What's the name of the game?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')