abonnement Unibet Coolblue
pi_51213830
Wie o wie kan me vertellen hoe ik onderstaand kozijn het beste kan behandelen? Er staan zoveel middeltjes bij de Karwei dat ik niet weet of ik het alleen met houtrotstopper vol kan stoppen.





pi_51213855
Een nieuw kozijn?
pi_51213915
Dit ga je met middeltjes niet meer redden.... Nieuwe (hardhouten) dorpel er in zetten en de rest opvullen met een tweecomponenten houtreparatiemiddel.
pi_51213936
Dit is een vrij ernstige vorm van houtrot...het beste zou een nieuw kozijn zijn...met vul middelen krijg je nooit hetzelfde resultaat als het hout...

Wil je het wel doen:
Eerst zorgen dat het hout goed gedroogd is.
Daarna behandelen met Alabastine HoutrotStop
Goed laten uitharden!
Daarna vullen met Houtrot Reparatie(Houtrot vuller) van Allabastine, dit is daarna te schuren en te schilderen

Maar ik blijf erbij...een nieuw kozijn is beter...
Bram! Boterham!
pi_51213989
Als je met houtrotstopper gaat werken dien je tot aan het nog goede hout alles wat verrot is weg halen en zo te zien is het kozijn wel erg ver heen je hebt wel heel veel duur vulmiddel nodig een nieuw kozijn lijkt me de beste optie.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 21:01:49 #6
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_51214012
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 20:56 schreef Toeps het volgende:
Een nieuw kozijn?
Dat kozijn is reddeloos verloren inderdaad. Daar zou ik niks meer insteken.
pi_51214032
Daar was ik al zo bang voor Probleem is echter dat het kozijn een combinatie is met deurpost en deur. Ik heb een indicatie gevraagd om dit te laten vervangen. Kosten ¤3000,-. En dat geld heb ik eigenlijk niet even liggen. Tenminste ik had niet in gedachte om daar mijn geld aan uit te geven.
pi_51214095
Daar gaan met gemak drie verpakkingen houtrotvuller in, plus nog een verpakking houtrotstop. Zit je zo op de 100 Euro.... Daarnaast zou ik eerst maar eens alles wat rot is wegkrabben met een oude schroevendraaier en dan kijken wat er nog overblijft.
pi_51214282
Dit ziet er wel heel rot uit; ik zou maar voor een nieuwe gaan.
pi_51214334
¤ 3000,= lijkt me wel wat veel voor zo'n kozijn.
  PR/Manusje van alles vrijdag 6 juli 2007 @ 21:13:22 #11
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_51214387
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 21:02 schreef Oesie het volgende:
Daar was ik al zo bang voor Probleem is echter dat het kozijn een combinatie is met deurpost en deur. Ik heb een indicatie gevraagd om dit te laten vervangen. Kosten ¤3000,-. En dat geld heb ik eigenlijk niet even liggen. Tenminste ik had niet in gedachte om daar mijn geld aan uit te geven.
Ben je een beetje handig?
Maten opmeten balkjes halen zagen bikken hakken plamuren lijmen en verven Klaar
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_51214410
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 21:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Ben je een beetje handig?
Maten opmeten balkjes halen zagen bikken hakken plamuren lijmen en verven Klaar
Uhmz, ik denk het niet. Ben zeker niet bang om wat te doen maar wel onder begeleiding van wat expertise eigenlijk
  vrijdag 6 juli 2007 @ 21:14:49 #13
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_51214422
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 21:02 schreef Oesie het volgende:
Daar was ik al zo bang voor Probleem is echter dat het kozijn een combinatie is met deurpost en deur. Ik heb een indicatie gevraagd om dit te laten vervangen. Kosten ¤3000,-. En dat geld heb ik eigenlijk niet even liggen. Tenminste ik had niet in gedachte om daar mijn geld aan uit te geven.
Als je het zelf niet kan vervangen zou ik wat meer offertes opvragen. Volens mij kan dat wel voor een lagere prijs.
pi_51214498
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 21:14 schreef Snakey het volgende:

[..]

Als je het zelf niet kan vervangen zou ik wat meer offertes opvragen. Volens mij kan dat wel voor een lagere prijs.
Tja het gaat om onderstaande constructie. Ze komen in september de kozijnen op de bovenverdieping al vervangen (voor+achter).

  PR/Manusje van alles vrijdag 6 juli 2007 @ 21:17:10 #15
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_51214503
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 21:14 schreef Snakey het volgende:

[..]

Als je het zelf niet kan vervangen zou ik wat meer offertes opvragen. Volens mij kan dat wel voor een lagere prijs.
Inderdaad, en ga eens langs bij een timmerfabriek ofzo of bij een school waar ze aan houtbewerking doen. Foto's en maten mee misschien dat er iemand is die je voor een zacht prijsje aan een nieuw kozijn kan helpen
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_51216061
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 21:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Ben je een beetje handig?
Maten opmeten balkjes halen zagen bikken hakken plamuren lijmen en verven Klaar
Kan het niet met veel Gupa en daarop plankjes? Als tijdelijke oplossing?
pi_51225113
De dorpel kun je beter compleet vervangen door een nieuwe. De aangevreten stijlen kun je boven de houtrot schuin afzagen en hbier nieuw hout in zetten. Zo te zijn bestaan dit kozijn uit profiel kozijn hout wat je zo op de juiste lengte bij een hout handel kunt kopen. Kosten w.s nog geen 100 euro een uurtje of 2 zaag en meet werk. Om het nieuw hout vast te lijmen kun je b.v tidebond III gebruiken PU constructielijm kan ook maar dit lijmt niet erg stevig.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 10:16:57 #18
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51225270
Ziet er vrij hopeloos uit. Denk dat je het raam er zelfs uit zou moeten halen als je de houtrot goed aan wilt pakken
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_51225452
ik zou ook voor een nieuwe gaan, dit is kozijn is verre staat van ontbinding
3000 eurie lijkt me echt veel, ga eens informeren bij andere winkels en laat offertes maken
  zaterdag 7 juli 2007 @ 11:21:06 #20
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_51226142
Yup, nieuw kozijn dus. Oplappen kan natuurlijk wel, maar als ik dit zo eens zie vermoed ik dat de rest van de constructie ook niet meer al te best zal zijn. Wat de rest hier zegt dus, nóg maar eens een offerte opvragen, dat moet echt goedkoper kunnen...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  PR/Manusje van alles zaterdag 7 juli 2007 @ 11:59:15 #21
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_51226924
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 22:07 schreef Betul het volgende:

[..]

Kan het niet met veel Gupa en daarop plankjes? Als tijdelijke oplossing?
Ja je kan het tijdelijk ook volspuiten met PUR-schuim. Het ziet er natuurlijk niet uit maar je hebt dan geen tocht meer.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_51255103
Moderator edit: En dat doen we dus niet in K&W, zie K&W FAQ

[ Bericht 52% gewijzigd door Marsepein op 08-07-2007 11:05:41 ]
pi_51255174
Gewoon een timmerman zoeken, die het kan repareren. Het is prima te doen voor een timmerman. Ik schat 2 a 3 dagen werk, daarna kun je zelf wel schuren en aflakken neem ik aan. Veel meer dan 1000 euro hoeft het volgens mij niet te kosten. En dat is nog steeds heel ruim.
pi_51255196
Wat je eigelijk nodig hebt is iemand die ff komt kijken, het samen met je doorneemt en een stappenplan voor je maakt. Je vervolgens met een boodschappenlijstje naar de handel stuurt en daarna met een kratje bier naast zich naar jou gata kijken en je bijstuurt als je een fout maakt...

Vervolgens bedank je die persoon alsof hij zich zwaar in het zweet heeft gewerkt...

Yep, zoiemand heb je nodig....
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_51255237
Ik begrijp dat het een eigen huis is? En zie ik daar enkel glas?
Hoe dan ook... Als er meer rot is aan je huis zou ik overgaan tot álles vervangen en goed isoleren.

Oplappen lijkt misschien goedkoop maar het doet niets aan de waarde van je huis.

Misschien kan je iets doen met overwaarde van je huis?
Ik ben geen expert maar volgens mij kan je zelfs de rente aftrekken als je het in verbouwen van je huis stopt. Daardoor hoeft het niet eens duur te zijn. Tevens is het gunstig voor je stookkosten.

Experts hier?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')