abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:28:46 #1
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_51141708


Het is jammer dat ik amper materiaal over dit meesterwerk van don bluth en co vinden kan.

Het verhaal:

1939' Als hij na jaren terug komt heeft zijn partner alle zaken overgenomen en belandt hij op de bodem van de zee. Zoals elke hond gaat hij (onterecht) naar de hemel maar hij ziet dat niet zitten en gaat terug naar het land van de levenden waar hij de zaken opnieuw op poten probeert te zetten. Een weesmeisje helpt hem.

Dit was uit mijn kindertijd zeker de tekenfilm waar ik de meest nostalgische gevoelens van krijg.
Ik heb er een prachtig stukje van gevonden op youtube, en ook het enige stukje in het nederlands, want de engelse versie spreekt mij niet aan. Het gaat tenslotte om de nostalgie.

http://www.youtube.com/watch?v=9_VvTmRgG2M

Als iemand de hele film of andere stukjes 'in het nederlands' weet te vinden online, graag hier info.

Verder denk ik dat meer mensen hier wel nostalgisch van worden.
Groetjes BG.

[ Bericht 0% gewijzigd door BaajGuardian op 04-07-2007 19:49:29 ]
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_51141874
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:28 schreef BaajGuardian het volgende:
[afbeelding]

Het is jammer dat ik amper materiaal over dit meesterwerk van don bluth en co.

Het verhaal:

1939' Als hij na jaren terug komt heeft zijn partner alle zaken overgenomen en belandt hij op de bodem van de zee. Zoals elke hond gaat hij (onterecht) naar de hemel maar hij ziet dat niet zitten en gaat terug naar het land van de levenden waar hij de zaken opnieuw op poten probeert te zetten. Een weesmeisje helpt hem.

Dit was uit mijn kindertijd zeker de tekenfilm waar ik de meest nostalgische gevoelens van krijg.
Ik heb er een prachtig stukje van gevonden op youtube, en ook het enige stukje in het nederlands, want de engelse versie spreekt mij niet aan. Het gaat tenslotte om de nostalgie.

http://www.youtube.com/watch?v=9_VvTmRgG2M

Als iemand de hele film of andere stukjes 'in het nederlands' weet te vinden online, graag hier info.

Verder denk ik dat meer mensen hier wel nostalgisch van worden.
Groetjes BG.
Prachtfilm
k heb 'm nog op video
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_51142046
Ging hij op het eind toch terug naar de hemel? Dat was volgens mij het stukje dat ik voor het eerst en tevens voor het laatst om een film moest huilen.
pi_51142363
Ik heb 'm op dvd, die heeft zowel de Nederlandse als Engelse uitvoering
..
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:57:06 #5
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_51142748
Ik heb me gek gezocht op het internet maar hij is enkel te bestellen op video en nog duur ook.
Dus het zou uber tof zijn als iemand weet waar hij op het net te vinden is, of op zn minst van de nederlandse versie nog wat stukjes. Vooral het liedje met die pizza dat je moet delen enzo, die wil ik heel graag in het nederlands zien.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_51144143
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:57 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik heb me gek gezocht op het internet maar hij is enkel te bestellen op video en nog duur ook.
Jammer dat ik het steeds weer moet zeggen hier op FOK, maar je bent weer één van die mensen die niet kunnen zoeken.
quote:
Dus het zou uber tof zijn als iemand weet waar hij op het net te vinden is, of op zn minst van de nederlandse versie nog wat stukjes. Vooral het liedje met die pizza dat je moet delen enzo, die wil ik heel graag in het nederlands zien.
Hij is gewoon op DVD te koop met zowel Engels als Nederlands geluid. En duur is ie ook niet, ¤ 5,27 inclusief verzendkosten. Hier.

Edit: ik zie dat de technische kwaliteit van de DVD release erg matig is, dus lees hier even de recensie voordat je deze DVD bestelt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Riparius op 04-07-2007 20:49:37 ]
pi_51144590
marktplaats/speurders/ebay al gekeken? ik zal eens kijken of ik ;m kan vinden
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 4 juli 2007 @ 20:47:36 #9
171896 C21H23NO5
diacetylmorfine
pi_51144806
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:28 schreef BaajGuardian het volgende:
[afbeelding]

Het is jammer dat ik amper materiaal over dit meesterwerk van don bluth en co vinden kan.

Het verhaal:

1939' Als hij na jaren terug komt heeft zijn partner alle zaken overgenomen en belandt hij op de bodem van de zee. Zoals elke hond gaat hij (onterecht) naar de hemel maar hij ziet dat niet zitten en gaat terug naar het land van de levenden waar hij de zaken opnieuw op poten probeert te zetten. Een weesmeisje helpt hem.

Dit was uit mijn kindertijd zeker de tekenfilm waar ik de meest nostalgische gevoelens van krijg.
Ik heb er een prachtig stukje van gevonden op youtube, en ook het enige stukje in het nederlands, want de engelse versie spreekt mij niet aan. Het gaat tenslotte om de nostalgie.

http://www.youtube.com/watch?v=9_VvTmRgG2M

Als iemand de hele film of andere stukjes 'in het nederlands' weet te vinden online, graag hier info.

Verder denk ik dat meer mensen hier wel nostalgisch van worden.
Groetjes BG.


hele mooie film maakt me weer een beetje verdrietig
Ik houd echt van die oude lange tekenfilms. Heb laatst Robin Hood gekocht op DVD in het Nederlands:
http://www.imdb.com/title/tt0070608/

ben benieuwd of jullie deze kennen en zo ja, wat jullie ervan vinden
Would Sir care for a starter of some garlic bread perhaps?
No, thank you. I will proceed directly to the intravenous injection of hard drugs, please.
  woensdag 4 juli 2007 @ 22:18:56 #10
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_51148603
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 20:47 schreef C21H23NO5 het volgende:

[..]



hele mooie film maakt me weer een beetje verdrietig
Ik houd echt van die oude lange tekenfilms. Heb laatst Robin Hood gekocht op DVD in het Nederlands:
http://www.imdb.com/title/tt0070608/

ben benieuwd of jullie deze kennen en zo ja, wat jullie ervan vinden
Ja die ken ik wel, wij hadden vroeger zowat alle disney tekenfilms in huis, die liggen nu nog bij mn moeder op de zolder te rotten. maar de titel uit de TT zit er niet tussen.

Trouwens robin hood is uit de jaren 70ig
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_51148931
Deze film heb ik volgens mij wel 100x gezien.
  woensdag 4 juli 2007 @ 22:26:57 #12
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_51148958
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 20:34 schreef Riparius het volgende:

[..]

Jammer dat ik het steeds weer moet zeggen hier op FOK, maar je bent weer één van die mensen die niet kunnen zoeken.
[..]

Hij is gewoon op DVD te koop met zowel Engels als Nederlands geluid. En duur is ie ook niet, ¤ 5,27 inclusief verzendkosten. Hier.

Edit: ik zie dat de technische kwaliteit van de DVD release erg matig is, dus lees hier even de recensie voordat je deze DVD bestelt.
Uit de recensie:

"De Nederlandse nasynchronisatie is netjes gedaan, alhoewel de stemmen hier wat luider zijn en in relatie tot de rest van de soundtrack te veel overheersend zijn. "

Met andere woorden, niet het origineel en het origineel is wat ik zoek.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  woensdag 4 juli 2007 @ 22:35:34 #13
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_51149338
'zeventigig' bg
feest
pi_51149634
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:26 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Uit de recensie:

"De Nederlandse nasynchronisatie is netjes gedaan, alhoewel de stemmen hier wat luider zijn en in relatie tot de rest van de soundtrack te veel overheersend zijn. "

Met andere woorden, niet het origineel en het origineel is wat ik zoek.
Het lijkt me sterk dat de nasynchronisatie van de DVD versie anders zou zijn dan die van de VHS versie. Bovendien is het stukje op YouTube waar je zelf naar verwijst zo te zien ook afkomstig van een DVD, en niet van VHS.
  donderdag 5 juli 2007 @ 00:07:57 #15
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_51152717
ik zal eens kijken of het ook op bol.com te vinden is in dat geval.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_51155366
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 00:07 schreef BaajGuardian het volgende:
ik zal eens kijken of het ook op bol.com te vinden is in dat geval.
Gewoon even de EAN Code in Google stoppen en je vindt tig aanbieders, hier bijv. voor ¤ 2,99.
  donderdag 5 juli 2007 @ 03:16:19 #17
76209 Caelum
Oakenfold O+
pi_51156353
oooooooh deze film had ik op mijn kinderfeestje (toen zat ik nog op de basisschool). 20 kindjes helemaal stil en op het einde moest iedereen huilen
  donderdag 5 juli 2007 @ 04:07:21 #18
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_51156517
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 03:16 schreef Caelum het volgende:
oooooooh deze film had ik op mijn kinderfeestje (toen zat ik nog op de basisschool). 20 kindjes helemaal stil en op het einde moest iedereen huilen


Ik heb ook gehuild bij die film trouwens, ik wilde na het zien van die film ook niet meer dood.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  donderdag 5 juli 2007 @ 04:28:24 #19
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_51156569
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 04:07 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]



Ik heb ook gehuild bij die film trouwens, ik wilde na het zien van die film ook niet meer dood.
Niet meer dood? Voor zover ik me kan herinneren werd in die film de hemel toch behoorlijk rooskleurig weergegeven. De hel daarentegen was echt k*t...

Dus of je bent overtuigd dat je naar de hel gaat, of je kunt je het einde niet helemaal meer herinneren?
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  donderdag 5 juli 2007 @ 04:31:19 #20
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_51156573
Ik geloof niet in een hemel maar ik vond het zielig dat die hond bij zn vriendjes en vriendinnetje wegmoest.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  donderdag 5 juli 2007 @ 04:33:36 #21
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_51156576
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 04:31 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik geloof niet in een hemel maar ik vond het zielig dat die hond bij zn vriendjes en vriendinnetje wegmoest.
Hahaha...

Maar goed, wel een leuke reminder dit topic, had em ook ergens op vhs liggen (volgens mij zelfs opgenomen van de tv). Helaas zijn dat het soort titels waar je niet aan denkt als je weer eens een keer in de free record shop staat..

* DeeCruise maakt notitie
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')