abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Jubileum moderator woensdag 8 augustus 2007 @ 11:42:23 #51
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52192764
Snoopy wat leuk geworden!! Dat kan ik ook nog wel voor elkaar frobelen volgens mij, echt een leuk idee!

Sugar echt fantastisch!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 8 augustus 2007 @ 13:32:32 #52
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52195916
Bedankt.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 8 augustus 2007 @ 13:40:01 #53
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_52196144
~
Tering het wordt hoe lang hoe gekker met die kids

Wat overdreven allemaal.
pi_52196983
Mwah, dat vond ik wel meevallen eigenlijk. Een kleurenprintje met een doosje kleurpotloodjes van 20 cent en een ontbijtkoekje.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_52370606
Ik heb echt veel leuke dingen voorbij zien komen zeg!
Maken en verzinnen jullie dat allemaal zelf?
  donderdag 16 augustus 2007 @ 21:35:11 #56
150010 KRS
Nee... niet "One"
pi_52434607
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 22:03 schreef snoopy het volgende:
Morris gaat morgen trakteren:

[afbeelding]

Ik heb de kleurplaten verpakt in folie met een doosje kleurpotloodjes en een ontbijtkoekje.
Bix, bedankt voor het idee!
Die kleurplaat is leuk!! Waar komt die vandaan??
pi_52445270
Het begin:

Na een paar avonden knippen:

De inhoud (voor de leidsters zitten er superleuke gekleurde waxinelichtjes in):


De bovenkant:


En het eindresultaat:
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:22:18 #58
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52445395
Leuk, YP! Mooi gedaan.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:52:04 #59
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52446093
Super gedaan Yppy. heel mooi
pi_52460704
Leuk Yppy!

Vandaag ook een leuke traktatie voorbij zien komen.

Klein bloempotje met erin een cakeje besprenkeld met iets van cacao ofzo. Daarin gestoken een lollie (zo'n platte ronde) met aan de onderkant (op het cakeje) een groen spekkie, op de lollie was van eetpapier een bloemetje geplakt. Zag er hardstikke leuk uit!
Geloof dat er ook nog een klein zakje tuinkerszaadjes aan zat om thuis te planten .
Helaas geen foto, maar een erg leuk idee!
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:05:12 #61
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_52461272
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:18 schreef Sugar het volgende:
Leuk gedaan, Snoop!

[afbeelding]
wat leuk!!

En die van storm natuurlijk ook heel leuk.
pi_52461998
Mooi geworden, Yppy.

Leuke traktaties hebben jullie. Die kleurplaattraktatie vind ik ook geslaagd, en goed te doen. Helaas moet Myrthe nog heeeel lang wachten voor ze weer jarig is.
pi_52479994
De traktatie van Anna was erg lekker (nouja, de koekjes die erin zitten dan, de rest heb ik niet geprobeerd )
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:51:37 #64
189138 Tuc
Baby on board!
pi_52481132
Wat een leuke taarten zeg!
Ik vind de gedichtjes + tractaties van Sugar ook erg mooi!
And when the night is cloudy
There is still a light that shines on me
Shine on until tomorrow
Let it be, let it be
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 08:11:04 #65
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52745008
Die van Storm zijn af:



Nu die van Maria nog, morgen trakteren ze allebei.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_52745958
Ziet er erg leuk uit Sugar .
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:35:41 #67
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52746052
Ja, ben er ook blij mee!
En die van Maria zijn nu óók af! Wel de mariakoekjes nog kopen en nog verzinnen hoe ik die erbij ga geven. Helemaal los, in cellofaan er los bij of eraan hangen in cellofaan.


Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_52746180
Die laatste foto, hihi. Maria trekt er zo'n lekker serieus bekkie bij .
Dat wordt een succes!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_52748450
Sugar leuk geworden zeg! Wat ben je creatief!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:40:39 #70
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52748828
Wat een ontzettend leuke dingen komen er weer voorbij zeg! Sjoeg Die laatste foto

Ow, ik zag trouwens dat bij de Groter Groeien deze maand een 'feest'bijlage zit. Daar staan ook nog leuke traktaties in (en dingen die je kunt doen met kinderfeestjes)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_52761340
Leuk Sugar!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 23:18:56 #72
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52767639
Zo is de traktatie van Maria uiteindelijk geworden:
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_52767851
Ik vind dat jullie allemaal prachtige dingen maken, maar vraag me wel af in hoeverre jullie de andere mama's van jullie KDV of school willen aftroeven.
Zóveel werk gaat er vaak in en die kleintjes hebben er zelf echt niet zoveel weet van. Komende maand staat er als coveractikel in de VivaMama's: Weg met de Traktatieterreur. Hoera voor het blokje kaas!
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 29 augustus 2007 @ 01:11:51 #74
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_52770060
Gelijk hebben ze.

Sorry ik vind het te idioot voor woorden. Of jullie hebben tijd teveel óf dit is één of andere concurrentiestrijd


Was er geen foto waarop Maria een beetje lacht ofzo?
  woensdag 29 augustus 2007 @ 06:31:47 #75
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52771726
Ach welnee, ik vind het gewoon heel erg leuk om zoiets te verzinnen en maken. Het maakt mij echt niks uit als een andere moeder er niet zo'n heksenketel van maakt. Kan ik me ook helemaal voorstellen.

En PLAE@, nee, sorry.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_52771797
Ik vind het superleuk om te doen en het boeit me niks wat ze van andere kindjes krijgt. Ben gek op knutselen en ben zo blij dat ik dan een goede reden heb om wekenlang een stapel papier op tafel te laten liggen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_52772015
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 23:25 schreef Webkim het volgende:

Komende maand staat er als coveractikel in de VivaMama's: Weg met de Traktatieterreur. Hoera voor het blokje kaas!
Ohjee, is er nu ook al een traktatie-maffia? . Hou toch op mensen. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_52772519
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 23:25 schreef Webkim het volgende:
Ik vind dat jullie allemaal prachtige dingen maken, maar vraag me wel af in hoeverre jullie de andere mama's van jullie KDV of school willen aftroeven.
Zóveel werk gaat er vaak in en die kleintjes hebben er zelf echt niet zoveel weet van. Komende maand staat er als coveractikel in de VivaMama's: Weg met de Traktatieterreur. Hoera voor het blokje kaas!
Doorslaan in dit alles is idd niet gewenst lijkt me, maar in feite is dit ook gewoon lekker veel tijd met je kids doorbrengen, lijkt me? En dat is heel belangrijk, vind ik..dus erg mooi gedaan allemaal, ik heb genoeg inspiratie voor later.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
  woensdag 29 augustus 2007 @ 08:55:12 #79
92279 N.icka
Windforce 11
pi_52772665
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 07:58 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ohjee, is er nu ook al een traktatie-maffia? . Hou toch op mensen. .
Gisteren las ik ergens ( helaas weet ik niet meer waar) dat er een school begonnen is met het afschaffen van traktaties , inderdaad om het feit dat het steeds grotere traktaties begonnen te worden. Niet meer een stukje kaas of een appeltje maar kadootjes ed .

De school werd dit zat omdat het inderdaad op een strijd tussen de ouders leek te worden . Niet zo leuk voor de kindertjes die thuis erg krap zitten en met een schijfje worst aankwamen . Die vielen erg buiten de boot.

Om dit alles voor te zijn hebben ze het helemaal afgeschaft.

Prima idee
pi_52773084
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 08:55 schreef N.icka het volgende:

[..]

Gisteren las ik ergens ( helaas weet ik niet meer waar) dat er een school begonnen is met het afschaffen van traktaties , inderdaad om het feit dat het steeds grotere traktaties begonnen te worden. Niet meer een stukje kaas of een appeltje maar kadootjes ed .

De school werd dit zat omdat het inderdaad op een strijd tussen de ouders leek te worden . Niet zo leuk voor de kindertjes die thuis erg krap zitten en met een schijfje worst aankwamen . Die vielen erg buiten de boot.

Om dit alles voor te zijn hebben ze het helemaal afgeschaft.

Prima idee
Volgens mij ligt dat vooral aan de ouders dan, en niet aan de kids. Die vinden een plakje leverworst net zo tof als een bellenblaasding. Ik vind het allemaal maar aanstellerij en jaloers gedrag. "Kom, er steekt iemand boven het maaiveld, laten we vlug iets verbieden!" Erg Nederlands tegenwoordig, helaas.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 29 augustus 2007 @ 09:36:46 #81
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52773429
Ik begrijp het idee wel, alsof een doosje rozijntjes niet meer zou kunnen, maar dat vinden de kinderen toch helemaal niet en ik als ouder -die zo uit 'r dak gaat met traktaties- óók niet. Ik vind het allemaal prima, wat iedereen doet. Ook als je helemaal niks doet.

Ik heb wel moeite met heel veel snoep of chips of koek. Of groot speelgoed ofzo. De hoeveelheid, zeg maar. Maar niet met veel knutselwerk of originaliteit.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 29 augustus 2007 @ 09:42:22 #82
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_52773533
Amber gaat muffins, die ze zelf versierd heeft, uitdelen
Misschien doe ik er nog wel wat bij, in een cellofaantje ofzo. Maar zo creatief en origineel als bijv. Sugar ben ik niet hoor
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 29 augustus 2007 @ 09:45:27 #83
92279 N.icka
Windforce 11
pi_52773596
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 09:19 schreef Jarno het volgende:

[..]

Volgens mij ligt dat vooral aan de ouders dan, en niet aan de kids. Die vinden een plakje leverworst net zo tof als een bellenblaasding. Ik vind het allemaal maar aanstellerij en jaloers gedrag. "Kom, er steekt iemand boven het maaiveld, laten we vlug iets verbieden!" Erg Nederlands tegenwoordig, helaas.
Het ligt inderdaad aan de ouders , en ik neem aan als een schoolhoofd dit gaat verbieden dat het dan aan heel wat ouders ligt en niet aan een enkeling. Het moet allemaal steeds gekker en duurder , net als de verjaardagsfeestjes , waar zijn de speurtochten gebleven , of de gewone spelletjes thuis? Tegenwoordig gaan de kinderen bowlen , zwemmen , naar een kinderparadijs .de film enz enz .

Mijn neefje kreeg laatst een uitnodiging om met 6 kinderen naar de efteling te gaan
pi_52773672
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 09:45 schreef N.icka het volgende:

Mijn neefje kreeg laatst een uitnodiging om met 6 kinderen naar de efteling te gaan
Och, zoiets heb ik ook wel eens meegemaakt zo'n 20 jaar geleden. Is echt niet exclusief iets van de laatste tijd hoor. Laat iedereen gewoon doen wat ze willen, heb respect voor mensen die het niet kunnen of willen en vice versa. En als je als school het idee hebt dat er een concurrentiestrijd plaats vind, dan roep je toch een paar ouders (je weet meestal best wie het zijn dan als het eenmaal zover is) even op voor een gesprekje?

Altijd maar dat eeuwige verbieden...
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 29 augustus 2007 @ 09:51:55 #85
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52773749
Ik vind het idd leuker om iets 'creatiefs' te krijgen met bijv. een doosje rozijntjes dan om gewoon een zak vol met snoep te krijgen.
(laatst lag hier in het mandje een boterhamzakje met ik denk wel 10 soorten snoep erin. Dan liever een leuke verpakking om een doosje rozijntjes heen )

Maar helaas, ook door de oudercommissie wordt het hier regelmatig aangegegeven, door de leidsters bij intake en bij doorstroom naar peutergroep.. Minimaal 1x per jaar staat het in de 'schoolkrant' .. Het helpt helemaal niets.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52773798
Sterker nog, ik kan me eigenlijk niet anders herinneren dan dat we altijd en eeuwig gingen bowlen en zwemmen. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 29 augustus 2007 @ 09:58:27 #87
92279 N.icka
Windforce 11
pi_52773892
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 09:48 schreef Jarno het volgende:

[..]

Och, zoiets heb ik ook wel eens meegemaakt zo'n 20 jaar geleden. Is echt niet exclusief iets van de laatste tijd hoor. Laat iedereen gewoon doen wat ze willen, heb respect voor mensen die het niet kunnen of willen en vice versa. En als je als school het idee hebt dat er een concurrentiestrijd plaats vind, dan roep je toch een paar ouders (je weet meestal best wie het zijn dan als het eenmaal zover is) even op voor een gesprekje?

Altijd maar dat eeuwige verbieden...
Kijk als ouders kun je dat respect best opbrengen , voor kinderen wordt het al een stuk moeilijker. Als je bij Jantje mee mag naar de efteling en zelf alleen maar een speurtocht kan betalen krijg je onderling scheve gezichten . En ja zo zijn kinderen nu eenmaal . Zo zit het ook met traktaties , hou het aub eens wat normaler en gelijkwaardiger
  woensdag 29 augustus 2007 @ 09:58:45 #88
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52773896
Op de uitnodiging stond altijd 'Ik zeg nog niet wat we gaan doen, maar neem je voor de zekerheid je zwemspullen mee? "

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Licht Ontvlambaar woensdag 29 augustus 2007 @ 09:59:39 #89
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52773917
Klopt Jarno... ik was blij als we eens een keertje niet gingen bowlen of zwemmen met een kinderfeestje. Dus dat is echt niet iets van nu...

En verder... jeetje een windmolentje met een foto en een gedichtje erbij, het kost inderdaad meer tijd dan een plakje leverworst, maar heus niet meer geld... Ik zie zelf ook liever een krijtje waar een vlinder van gemaakt is, een doosje rozijntjes waar iemand iets leuks van gemaakt heeft of een kleurplaat. Dan een zakje chips of boterhamzakje met van die fluoriserende snoepjes...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_52773936
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 09:58 schreef N.icka het volgende:

[..]

Kijk als ouders kun je dat respect best opbrengen , voor kinderen wordt het al een stuk moeilijker. Als je bij Jantje mee mag naar de efteling en zelf alleen maar een speurtocht kan betalen krijg je onderling scheve gezichten . En ja zo zijn kinderen nu eenmaal .
Ik weet het niet. Volgens mij zijn vooral ouders zo.
Bij oudere kinderen zal het allemaal best, maar daar moet je het ook aan uit kunnen leggen als ouder/leerkracht zijnde. Kleine kinderen vinden alles leuk, of het nou een speurtocht of het zwembad is. Wie ben jij om voor een ander te bepalen wat normaal is? En is normaal hetzelfde in Rotterdam-Zuid als in Blaricum?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_52773942
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 09:36 schreef Sugar het volgende:
Ik begrijp het idee wel, alsof een doosje rozijntjes niet meer zou kunnen, maar dat vinden de kinderen toch helemaal niet en ik als ouder -die zo uit 'r dak gaat met traktaties- óók niet. Ik vind het allemaal prima, wat iedereen doet. Ook als je helemaal niks doet.

Ik heb wel moeite met heel veel snoep of chips of koek. Of groot speelgoed ofzo. De hoeveelheid, zeg maar. Maar niet met veel knutselwerk of originaliteit.
mee eens....hoeveelheid van wat minder....wat isser mis met een prikker met kaas,worst en mandarijntje? of een zakje chips of een doosje rozijntjes. Doch een extreme creatie is ook zowat. Ik zou dat liever voor een feestje bewaren waar ze die dingen zelf in elkaar kunnen knutselen.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
  woensdag 29 augustus 2007 @ 10:42:32 #92
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_52774837
Bij mijn dochter op de peuterzaal mag niet getrakteerd worden op snoep en chips en ook niet op cadeautjes. Ook het liefst een beetje verantwoord. Soms zitten er wel cadeautjes bij, als kinderen bijvoorbeeld vier worden en dus naar school gaan. Dat vindt iedereen eigenlijk wel leuk zo, geloof ik.

Jolie mag morgen trakteren en ze gaat toevallig trakteren op een satéprikker met onderaan een klein bruin bolletje, twee knakworstjes (net zo goed onverantwoord maar goed) en een konijntje van kaas. Om het wat vrolijker te maken, hebben we bloemen gemaakt van de prikkers. We noemen het surrealistisch landschap met kaas
De voorbereiding was in ieder geval erg leuk!

Er zit geen geheime boodschap in deze foto, dat was per ongeluk Gelukkig kan ze zelf nog niet lezen. Ze pakt altijd oude tijdschfriften als ze gaat plakken en als ze aan een nieuw papier of een nieuwe bloem begint scheurt ze de bovenste pagina van het tijdschrift eraf. Op die manier komt niet meteen de achterkant van het nieuwe werkje onder de lijm te zitten.

De rest maken we morgenochtend af. Helaas zal er wel wat plastic omheen moeten aangezien we er een stuk mee moeten fietsen. Dat vind ik zelf jammer maar is natuurlijk helemaal niet erg verder.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 11:12:35 #93
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_52775515
Ik had voor mijn oudste zoon maandag prikkers gemaakt met een stukje zure mat, meloen, aarbei, druif, een snoep banaantje en een poffertje. Zo zat er voor elk wat wils op.
bovenop van marshmellowfondant 8-jes gezet. was heel erg leuk en héél lekker! even voor de discussie, ik denk dat je tegenwoordig bij action e.d goedkoper kadootjes koopt dan dat je op deze manier fruit trakteert... (voor een klas van 30 kinderen)
voor de meesters en de juffen het fruit wat over was in een schaal met sinaasappelsap gedaan. die waren ook helemaal enthousiast..

persoonlijk zie ik liever een ouder die zorg en aandacht besteed aan een gezonde traktatie (samen met kind) dan dat er zakken met snoep bij de groothandel gekocht worden. en ja, dat gebeurd.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 12:33:37 #94
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_52777504
Goeie discussie
pi_52777746
Hihi, wat heb ik nou toch aangezwengeld... Ik heb zo'n idee dat iemand dit topic wel weer op gaat diepen als ik misschien over een jaar of vier zelf tóch zwicht voor de knutselarij.
Hardloper.
IG @webkim
pi_52777756
Ik denk dat ik voor Emma haar verjaardag op het KDV iets ga maken voor de groep. Te denken valt aan extra kleertjes of slaapzakkenvoor de poppen. Ik ga nog even in overleg met de leidsters
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_52778777
Dat is ook een leuk idee Jelief!

Ik geef met intakes altijd wel aan ouders aan dat ze het niet te gek moeten maken met traktaties. Het lijkt inderdaad soms of de een de ander wil overtreffen (en dan vooral qua hoeveelheid).
De creatieve knutsels eromheen vind ik altijd wel erg leuk, alleen jammer dat de kinderen het vaak kapot trekken om maar zo snel mogelijk bij hun doosje rozijntjes (oid) te komen .
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 29 augustus 2007 @ 14:49:49 #98
189571 ihugster
The journey is the reward
pi_52781195
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:04 schreef bixister het volgende:
nog even de leuke plaatjes uit 't vorige topic op een rijtje:

Shirley's traktatie, mbv www.lobbes.biz
[afbeelding]

maria-kaakjes-medailles van maria:
[afbeelding]

piets spek-ijsjes:
[afbeelding]

morris' vlinders:
[afbeelding]

jolies fruitsalade:
[afbeelding]

christans popcorn-zwaaihandjes
[afbeelding]

isa's krijt&koek:
[afbeelding]

minimuus' snoeptaart, komkommerkrokodillen en zwaaizakjes:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

ook maria zwaaide, met kaakjes uiteraard!
[afbeelding]

chiara's bellenblaas-olifanten.
[afbeelding]

morris' eendjes:
[afbeelding]

cakejes met gelukspoppetjes van Isa (en nog een taart ook)
[afbeelding]

anna's vingerpopstengels:
[afbeelding]

piets ballonnen & giraffen
[afbeelding]

[afbeelding]

anna's nijntje-treintjes:
[afbeelding]
(idee was van rewimo maar de foto van die van haar is niet meer te zien)

fannetjes ballon-olifannetjes:
[afbeelding]
met patroon1 en patroon2

christans spek-spoken:
[afbeelding]

emma's hoera-doosjes:
[afbeelding] [afbeelding]

kai's doos+tolletjes:
[afbeelding]

benthe's hieperdepieptaart:
[afbeelding]
met praktische kadootjes voor de juffen erbij.

merlijns badspeeltjes+lekkernij:
[afbeelding]

toen begon de bumba-rage, ingezet door tex en noah:
[afbeelding]

lishe & luuke volgden met mooie vingerbumba's op chocoladestengels:
[afbeelding]

bix&anna aapten (bumba-den) na:
[afbeelding]

anna's kleurplaat:
[afbeelding]

wilyan z'n bellenblaas-rozijnen-ballon:
[afbeelding]

tim trakteerde rackets+bal+snoepjes toen hij 3 werd:
[afbeelding]

belana's vrolijke 10-minuten bekertjes:
[afbeelding]

twans dora-chips-bakjes:
[afbeelding]
[afbeelding]

bibikuif leefde zich uit op 3 prachtige taarten voor Alyssa:
[afbeelding]
[afbeelding]
zie hier en hier het patroon voor de taartpuntjes

amberS rozijntjes fleurig ingepakt:
[afbeelding]

dutchies/opperdepops meloentraktaties:
[afbeelding]

Kant-en-klare traktaties kun je onder andere vinden op:
http://www.hieperdepiep-hoera.nl/traktaties.html
http://www.lobbes.biz
Hey dank voor deze mooie foto's en... zitten een paar tips tussen die ik goed kan gebruiken. Vooral die met die Klukluxklan poppen(spekkies?) vind ik geniaal!
"People say that life is the thing, but I prefer reading "
pi_52782854
Ik vin al die traktaties mooi enzo, maar is er ooit wel eens iemand di vraagt aan de juf of er kindjes zijn met allergie? Ik heb in totaal 1 moeder gehad die rekening heft gehouden met Djulian en verder alleen maa koekjes en dingetjes die hij niet mag, met als gevolg dat de de hele klas zit te snoepen en meneer totaal overstuur is omdat hij niks krijgtnu heeft de juf dingen gekregen van ons die hij wel mag hebben, maar vroeg het me zo ineens af
pi_52782926
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 15:52 schreef Anitra het volgende:
Ik vin al die traktaties mooi enzo, maar is er ooit wel eens iemand di vraagt aan de juf of er kindjes zijn met allergie? Ik heb in totaal 1 moeder gehad die rekening heft gehouden met Djulian en verder alleen maa koekjes en dingetjes die hij niet mag, met als gevolg dat de de hele klas zit te snoepen en meneer totaal overstuur is omdat hij niks krijgtnu heeft de juf dingen gekregen van ons die hij wel mag hebben, maar vroeg het me zo ineens af
Wij (nouja, YPPY dus) hebben daar wel rekening mee gehouden door even navraag te doen en een traktatie te kiezen die in ieder geval geen koemelk en weinig allergenen bevas.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')