abonnement Unibet Coolblue
pi_51127448
Maceo Rigters

Volledige naam
Maceo Rigters
Geboortedatum 22 januari 1984
Geboorteplaats Amsterdam, Nederland
Lengte 177 cm
Gewicht 82 kg
Huidige club Blackburn Rovers FC



Maceo Rigters (Amsterdam, 22 januari 1984) is een Nederlandse voetballer die onder contract staat bij Blackburn Rovers. De aanvaller speelde eerder bij sc Heerenveen, FC Dordrecht en NAC Breda. Ook kwam hij uit voor het Nederlands voetbalelftal -21.

Clubvoetbal

Via Neerlandia kwam Rigters bij sc Heerenveen terecht, waar hij in het seizoen 2003/2004 zijn debuut maakte en later dat seizoen nog een wedstrijd speelde. Rigters vertrok naar FC Dordrecht, waar hij zich in de basis speelde en in de eerste helft van het seizoen in 17 wedstrijden 8 doelpunten maakte. Begin 2005 ging de jonge talentvolle aanvaller naar NAC Breda. Hij wist hier niet echt te overtuigen en kende een mindere periode. Ondanks kwam hij daar uiteindelijk tot 5 doelpunten in 61 wedstrijden.

Na winnaar en topscorer te zijn geworden van het Jeugd-EK speelde de redelijk onbekende Rigters zich in de kijker bij de op het toernooi aanwezige scouts. Ondanks de interesse van Celtic FC, Glasgow Rangers en Sevilla FC, vertrok Rigters in de zomer van 2007 naar de Engelse club Blackburn Rovers. Hier zal hij gaan spelen met landgenoot André Ooijer.

Nederland -21

Op 5 februari 2007 werd Rigters voor het eerst opgeroepen voor Jong Oranje. Hij verving de geblesseerde Tim Vincken, die op zijn beurt een aantal minuten daarvoor al Roy Beerens van NEC wegens een blessure had vervangen. Door zijn goede spel werd bondscoach Foppe de Haan overtuigt Maceo Rigters als aanvaller mee te nemen naar het Europees kampioenschap voetbal onder de 21 jaar.

In juni 2007 nam Rigters met Jong-Oranje deel aan het Europees Kampioenschap onder de 21 jaar, waar niet alleen gespeeld werd om het Europees kampioenschap, maar ook om de kwalificatie voor de Olympische Spelen van 2008 in Peking. Het aanvalskoppel bestaande uit Maceo Rigters en Ryan Babel werd erg succesvol op het Jeugd-EK. Rigters had met zijn doelpunten een belangrijk aandeel in de overwinningen tijdens de poulewedstrijden, waardoor Nederland zich plaatste voor de halve finales en automatisch een startbewijs voor de Spelen verkreeg. In de halve finale tegen Engeland (1-1) hield Rigters Nederland in de race voor de finale, door één minuut voor tijd een belangrijk doelpunt te maken uit een prachtige omhaal. Uiteindelijk wist Nederland, na de strafschoppenserie (13-12), zich te plaatsen voor de finale. Nederland won in de finale tegen Servië (4-1) en Rigters scoorde wederom een doelpunt. Hierdoor kroonde hij zich, met 4 doelpunten, tot topscorer van het toernooi. Samen met teamgenoten Royston Drenthe, Gianni Zuiverloon en Hedwiges Maduro werd Rigters opgenomen in de uiteindelijke UEFA Dreamteam van het toernooi. Rigters speelde zich hiermee in de kijker bij de op het toernooi aanwezige scouts.

Bron: Wikipedia

[ Bericht 49% gewijzigd door EnGCatjuh op 04-07-2007 19:57:01 ]
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_51127759
Goodluck
AFC AJAX
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 juli 2007 @ 13:20:41 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_51127777
Als hij maar aan spelen toekomt
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_51132149
Lengte 177 cm
Gewicht 92 kg

Is hij niet een beetje zwaar voor zijn lengte (BMI: 29/30) ?
pi_51132805
Veel succes dan maar.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_51132892
Hij is een stevige kerel, maar 92 kilo lijkt me een beetje teveel van het goede.
pi_51133115
92 KG? dat is Zwaarder dan Jaap Stam kan dus niet
AFC AJAX
pi_51136894
Info komt van Wikipedia Maar als iemand Maceo even op een weegschaal zet en zn gewicht doorgeeft, verander ik t wel ff in de OP.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_51137112
zal wel 72 kg zijn
pi_51137170
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 17:19 schreef MaxPower het volgende:
zal wel 72 kg zijn
Ik denk eerder 82 .
pi_51139140
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:00 schreef hello_moto1992 het volgende:
Lengte 177 cm
Gewicht 92 kg

Is hij niet een beetje zwaar voor zijn lengte (BMI: 29/30) ?
BMI telt niet bij topsporters, maar hij is vast geen 92 kilo nee . 82 zou goed kunnen .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:14:40 #12
159022 AminBen
El Maestro
pi_51141199


WAJOOO!!111

eigenlijk zou ik het niet moeten plaatsten, nu heb ik minder kans!
pi_51142652
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:14 schreef AminBen het volgende:
[afbeelding]

WAJOOO!!111

eigenlijk zou ik het niet moeten plaatsten, nu heb ik minder kans!


Hij wordt echt een beetje overrated nu. Hij zakt enorm door de mand bij Blackburn straks, maar ''na een mislukt Engels avontuur keert de spits terug bij Heracles Almelo''.
pi_51142739
Ik verander het in de OP wel in 82.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_51143960
Hij gaat het halen bij Blackburn. Wordt een degelijke aanvaller voor de Engelse middenmoot/subtop.

Zet hem op Maceo.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  woensdag 4 juli 2007 @ 20:31:44 #16
67174 Dos37
Come on Twente
pi_51144041
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 20:30 schreef koningdavid het volgende:
Hij gaat het halen bij Blackburn. Wordt een degelijke aanvaller voor de Engelse middenmoot/subtop.

Zet hem op Maceo.
een 2de hasselbaink
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 4 juli 2007 @ 21:12:55 #17
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_51145835
NAC hoeft hem niet (niet goed genoeg) dus speelt hij nu bij Blackburn.
Vage wereld
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_51146504
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 20:31 schreef Dos37 het volgende:

[..]

een 2de hasselbaink
Vrees dat het eerder de 2e Collins John wordt
Patat Friet
pi_51150135
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:54 schreef hello_moto1992 het volgende:

[..]



Hij wordt echt een beetje overrated nu. Hij zakt enorm door de mand bij Blackburn straks, maar ''na een mislukt Engels avontuur keert de spits terug bij Heracles Almelo''.
Hij is niet achterlijk hoor: Hij dient dan lekker z'n contract uit wat hem 1,8 miljoen euro per jaar oplevert .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  woensdag 4 juli 2007 @ 23:34:31 #20
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_51151542
Veel mensen vergeten ook dat hij altijd op de flanken speelde bij NAC.
Hij zal wel geen topspits worden maar ik denk dat hij toch regelmatig een doelpuntje zal maken.
pi_51153012
Na het artikel vandaag in de VI hoeft hij er bij een eventuele terugkeer naar Nederland in ieder geval niet bang voor te zijn dat NAC hem nog wil
pi_51153320
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 00:17 schreef TerroRobbie het volgende:
Na het artikel vandaag in de VI hoeft hij er bij een eventuele terugkeer naar Nederland in ieder geval niet bang voor te zijn dat NAC hem nog wil
Wat zei hij over NAC?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_51153399
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 00:26 schreef cultheld het volgende:

[..]

Wat zei hij over NAC?
Hier enkele passages uit het artikel:
quote:
Maceo Rigters is blij dat hij weg is bij NAC. De spits vindt dat de leiding van de club vaak niet eerlijk tegen hem geweest is en is daarom bepaald niet ontevreden met zijn vertrek naar Blackburn Rovers. Enkele quotes uit het interview dat VI met hem had.
Rigters kreeg te horen dat hij aan het begin van afgelopen seizoen in het tweede zou moeten starten. Toen Excelsior interesse toonde en NAC en de Rotterdammers zelfs al een akkoord bereikt hadden, kreeg hij echter opeens te horen dat hij toch niet mocht vertrekken:"Ik ben toen niet voor niets erg boos geworden. Tegen Earnest Stewart heb ik gezegd: Jullie zien het niet in me zitten, laat me dan gewoon vertrekken. Ik heb geen zin om hier straks vijfde spits te zijn. Maar ik mocht niet weg, terwijl ik ondertussen nogmaals te horen kreeg dat de kans klein was dat ik veel aan spelen toe zou komen. Uiteindelijk heb ik heel veel gespeeld, dus dat geeft nog wel iets van genoegdoening."

Volgens Rigters gebeurden er afgelopen seizoen vreemde dingen. Zo moest hij zelf de winterbanden van zijn lease-auto betalen. Rigters:"Dat is uiteindelijk allemaal wel opgelost, maar het zijn geen leuke momenten. Je voelt je niet serieus genomen. (...) Ik ben toen maar gaan vragen waarom ze de pik op me hadden. Ik wilde weten of ik hen zó erg teleurstelde dat ze tot bepaalde acties overgingen. Ze ontkenden echter dat ze iets tegen me hadden, maar aan bepaalde dingen merkte ik dat het wel zo was."

Rigters is dan ook blij dat hij weg is:"Ik ga graag weg bij NAC, maar dat komt vooral omdat ik bepaalde doelen voor ogen heb. NAC is een fantastische club, met heel goede supporters, maar ik ga niet ontkennen dat ik me slecht behandeld voel door hen."

Rigters heeft dit dan ook in een gesprek met NAC aangegeven:"Ik heb gezegd dat ik vond dat ze me slecht behandeld hebben en dat ik niet snap waarom ze dat deden. (...) Ze gaven me gelijk, maar dat hebben ze in eerdere gesprekken ook al gegeven. Aan het eind van het liedje veranderde er echter toch weer niets. Voor de supporters zou ik graag bij NAC blijven, maar deze twee mensen in de leiding van de club (Mommers en Stewart - BSR) hebben me heel veel pijn gedaan. Daarom is het beter te vertrekken uit Breda."
En zo ging het nog wel even door, dat hij ineens een mailtjes kreeg dat hij niet meer bij de selectie zat enzo...
pi_51153590
Dan geef ik hem groot gelijk. Ik ben benieuwd naar de transfersom .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_51158057
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:53 schreef cultheld het volgende:

[..]

Hij is niet achterlijk hoor: Hij dient dan lekker z'n contract uit wat hem 1,8 miljoen euro per jaar oplevert .
Nee, 1,8 miljoen in 4 jaar, dus 450.000 per jaar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')