Reeds geprobeerd.. maar ja.. daar worden die stenen zo licht en heel erg vlak vanquote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:43 schreef Petertjuhh het volgende:
gewoon voorzichtig eraf schuren?
Zo te zien had deze persoon heel hard afplaktape nodig erbij.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:11 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Dit doe je niet met tape maar voorzichtig uit de hand.
Damn, dat is jammerquote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:07 schreef Solingjan het volgende:
Dat gaat dus niet meer. Of als je het helemaal weg wilt hebben zul je dat aan de stenen zien.
En dat is lood om oud ijzer.
De verf is er nl een paar mm ingetrokken.
De enige mogelijkheid om dit fatsoenlijk te krijgen is een hardhouten lat gronden en lakken en dan met een takcker er tegen aan zetten.
Of met schroeven zodat je eventueel bij een volgende schilderbeurt de latten er eerst afhaalt.
En als je dan toch gaat schilderen kit het raam en kozijn dan fatsoelijk af. 3 mm of het glas.
Afplakken met tape heel dun acrylaatkit in het hoekje en met je vinger mooi rechttrekken. Of nat sponsje.
Dan een of twee lagen lak over de kit.
Ja echt onvoorstelbaarquote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:13 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Zo te zien had deze persoon heel hard afplaktape nodig erbij.
Tis nie anders. jammerquote:
Ja maar eerst schilderen en als die latten helemaal klaar zijn dan er tegen aanzetten. Scheelt je weer een hoop gep..... langs het randje.quote:Maar wat voor oplossing is dat met die lat? Je bedoelt gewoon een extra lat plaatsen en die meeverven in de kleur van de kozijnen?
Zou je kunnen doen.quote:Thanks voor de tip voor het kitten. Zou dat dan ook binnen moeten gebeuren bij de ramen? Anders wacht ik nog even met het schilderen van de kozijnen binnen:
Check!quote:Op woensdag 4 juli 2007 10:46 schreef Foo_niks het volgende:
Paar lagen schilderstape op je kozijn.
Daar op een dunne ijzeren plaat met gaffatape plakken ,of zink bij de loodgieter vandaan.
Roterende staarborstel in je boormachine (die goedkope fijne ,geen dure of haakse slijper die vreet teveel steen weg .),en met gematigde druk de verf wegpoetsen.
Na afloop heb je wel een kleurverschil op je steen maar dit verweerd met plus minus een jaar .
Geveltje gedaan waar echt moppen op zaten,zag er vorig jaar uit als een vlekkenparadijs ,nu een jaar later zie je er niks meer van terug .
Wat heeft het voegwerk met het schilderwerk te maken (voegwerk is toch van de muur)? Kozijnen opschuren en schilderen is in principe toch voldoende?quote:Zou niet gaan schilderen enkel al om je voegwerk ,krijg daar maar een juiste afscheiding op .
Kan van zijn aflakwerk nou ook geen harde krijgen![]()
Was een antwoord op bovenstaande post betreffende steenverf .quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:14 schreef Oesie het volgende:
[..]
Check!
[..]
Wat heeft het voegwerk met het schilderwerk te maken (voegwerk is toch van de muur)? Kozijnen opschuren en schilderen is in principe toch voldoende?
Heb ik ook aan gedacht. Aleen moet je het dan wel heel maar dan ook heel voorzichtig doen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 10:46 schreef Foo_niks het volgende:
Paar lagen schilderstape op je kozijn.
Daar op een dunne ijzeren plaat met gaffatape plakken ,of zink bij de loodgieter vandaan.
Roterende staarborstel in je boormachine (die goedkope fijne ,geen dure of haakse slijper die vreet teveel steen weg .),en met gematigde druk de verf wegpoetsen.
Nog even terugkomend op bovenstaande quote. Wat voor kit kan ik daar het beste voor gebruiken of haalt dat niet zoveel uit. Gewoon iets pakken bij de Karwei/Gamma wat afvoegkit is?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:07 schreef Solingjan het volgende:
En als je dan toch gaat schilderen kit het raam en kozijn dan fatsoelijk af. 3 mm of het glas.
Afplakken met tape heel dun acrylaatkit in het hoekje en met je vinger mooi rechttrekken. Of nat sponsje.
Dan een of twee lagen lak over de kit.
Ik zat eigenlijk ook gewoon te denken aan afbijt oid.quote:Op woensdag 4 juli 2007 21:14 schreef DeSlome het volgende:
Is best te doen dat verwijderen, ik doe het namelijk met gevelreinigen wel vaker.
Zorg dat je bij de betere groothandel een oplosmiddel haalt (venol, RH60 oid) HG zal vast ook een goedje hebben dat te gebruiken is, grafitti verwijderaar werkt ook goed.
Spons pakken, die doordrenken met het middel, en aanbrengen door de deppen.
Stenen flink nat maken met het spul, in laten werken en afspuiten met hoge druk.
Doe het wel in de schaduw, anders kan je steen flink aangetast worden.
Op die manier werkt het bij ons zonder blijvend te zien, het spuiten met hoge druk zorgt voor een verschil maar als je de hele steen pakt wil dat na enkele weken flink mooi bijtrekken
Juiste volgordequote:Op donderdag 5 juli 2007 22:50 schreef Oesie het volgende:
[..]
Nog even terugkomend op bovenstaande quote. Wat voor kit kan ik daar het beste voor gebruiken of haalt dat niet zoveel uit. Gewoon iets pakken bij de Karwei/Gamma wat afvoegkit is?
De werkwijze die je beschrijft denk ik te snappen.
- 3mm van kozijn afplakken (op glas en kozijn)
- kit spuiten
- met vinger erlangs
- afplaktape weghalen
- klaar ?
A-technisch vraagje: Kun je niet de afplaktape laten zitten totdat je ook geschilderd hebt? Want je schildert dus ook het kitlaagje mee begrijp ik?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:19 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Juiste volgordeAleen op kozijn hoeft niet.
ACRLYLAAT kit = overschilderbaar. En niet te dik uit de spuit. klein beetje maar
absoluut geen silicone kit
Dag drogen laten.
Dan kozijn ontvetten met dreft sopje.
Opschuren(opruwen) zodat er porien ontstaan voor betere hechting verf.
Afstoffen.
Met een tot met wasbenzine in een richting helemaal stofvrij maken.
Wachten met schilderen tot het droog weer is onder 60%
En niet te laat in de middag ivm dauw.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |