Nou, laten we het hopen!quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:57 schreef MuadDib het volgende:
Ik krijg plots een angstig idee over die remasters: 50 jaar ná de eerste single, Love Me Do, 2012 dus. Dat zal toch niet???
Dat idee had ik ook al eens geopperd, ja . Maar ik dacht ook aan 45 jaar ná de eerste single, herfst 2007.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:57 schreef MuadDib het volgende:
Ik krijg plots een angstig idee over die remasters: 50 jaar ná de eerste single, Love Me Do, 2012 dus. Dat zal toch niet???
quote:"I think we're a little bit behind," (Olivia) Harrison said, noting that it was "ridiculous" that properly remastered CDs of the band's catalog were not yet available.
Volgens mij is 't niet zo simpel:quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:10 schreef Rasing het volgende:
De remasters moeten toch enigszins snel uitkomen? Na 50 jaar vervalt het copyright, en komen de Beatlesboxen voor een tientje bij het Kruidvat te liggen. Kan Apple er niks meer aan cashen.
(bron: wikipedia)quote:De termijn voor verjaring verschilt van land tot land, maar is onder de Berner Conventie minimaal het leven van de auteur plus 50 jaar. In de Europese Unie geldt bijvoorbeeld een termijn van 70 jaren na het overlijden van de auteur.
Ik denk dat je hier op doelt: http://tweakers.net/nieuw(...)-niet-verlengen.htmlquote:Op woensdag 18 juli 2007 14:10 schreef Rasing het volgende:
De remasters moeten toch enigszins snel uitkomen? Na 50 jaar vervalt het copyright, en komen de Beatlesboxen voor een tientje bij het Kruidvat te liggen. Kan Apple er niks meer aan cashen.
Mijn voorkeur gaat ook uit naar Chaos, maar luister af en toe nog wel naar MAF. Chaos heb ik al een tijdje niet meer beluistert, ga ik binnenkort denk ik maar weer eens doenquote:Op woensdag 18 juli 2007 18:22 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Goed, verder over de muziek stel ik voor.
Wie draait MAF nu nog? Ik niet meer moet ik eerlijk bekennen...de liefde is een beetje over. Vind Chaos dus toch wat beter, want die vind ik regelmatig terug in mijn player (geen Marokkaan die me achter het raam wil krijgen trouwens).
Grappig, daar was ik net mee bezig. Ik was namelijk op zoek naar de herkomst van de bekende quote van Lennon over muziekrechten. Toepasselijk, ja ! "Music is everybody's possession. It's only publishers who think that people own it." Ik vroeg mij af in welk jaar, en in welk interview hij dit gezegd heeft. Maar vooral, hééft hij dit wel daadwerkelijk gezegd. Welnu, ik kwam er deze week achter dat hij het daadwerkelijk gezegd heeft in een post-Walls & Bridges-interview. Ik weet alsnog niet wanneer precies en in welk interview, maar goed.quote:Op woensdag 18 juli 2007 18:22 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Goed, verder over de muziek stel ik voor.
Mwa...zo klinken alle draken. Das net zoiets als: alle nummers van Zangeres zonder naam lijken op levensliederen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 18:33 schreef mindgames het volgende:
[..]
Grappig, daar was ik net mee bezig. Ik was namelijk op zoek naar de herkomst van de bekende quote van Lennon over muziekrechten. Toepasselijk, ja ! "Music is everybody's possession. It's only publishers who think that people own it." Ik vroeg mij af in welk jaar, en in welk interview hij dit gezegd heeft. Maar vooral, hééft hij dit wel daadwerkelijk gezegd. Welnu, ik kwam er deze week achter dat hij het daadwerkelijk gezegd heeft in een post-Walls & Bridges-interview. Ik weet alsnog niet wanneer precies en in welk interview, maar goed.
Het leuke aan het verhaal is dat hij verteld over zijn nummer 'Scared'. Een engineer had gezegd dat het een gegarendeerde hit zou zijn als hij het sneller zou spelen. Daarna zegt John dat dat ook gebeurd is, maar dat iemand anders dat voor hem heeft gedaan. Namelijk, Mick Jagger/The Rolling Stones met 'Miss You' ! Maar hij vind dat helemaal niet erg, omdat muziek van iedereen is. En dan dus de bekende quote. Vergelijk en oordeel zelf . Scared vs. Miss You. Rip-off, of niet? En zo ja, is 'Happy X-Mas (War Is Over)' dan ook een rip-off van van traditional folk-song 'Stewball' ?
Toen ik het typte dacht ik nog: Mijn eerste opmerking die een beetje anti-Yoko kan overkomen. Maar zo ben ik helemaal niet. Ik heb een lange tijd geleden hier een preek gehouden over wat Yoko allemaal voor een goede dingen heeft gedaan, op alle gebieden, voor John. Ik zie de standaard Yoko-hater ook voor me als een 60-er die het nog steeds niet kan verkroppen dat Yoko The Beatles uit elkaar heeft laten gaan . Laatst ook weer, op een ander forum. Larry King was nog niet afgelopen of ik las deze post: "Ik weet waarom Yoko haar brilletje zo laag op haar neus heeft. Ze laat ons allemaal denken: "Ik kijk op jullie neer!!"." En dan allemaal mensen die het eens zijn met die theorie... Kom op, zeg.quote:Op woensdag 18 juli 2007 18:41 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Hahaha, ja inderdaad. Maar goed, ik vind dat prima want volgens mij ben ik de enige hier die niets tegen Yoko heeft en haar zelfs bij tijd en wijlen kan aanhoren
Kiss kiss kiss vind ik bijvoorbeeld geweldig. Uberhaupt al haar songs op double fantasy.
Dat is erg treurig inderdaad.quote:Op woensdag 18 juli 2007 18:50 schreef mindgames het volgende:
Oh ja, het mooiste Yoko-album vind ik misschien nog wel 'Approximately Infinite Universe'. En met dat album heeft John helemaal niets te maken, hij was niet bij haar in die tijd. Haar mooiste nummer vind ik dan weer 'Nobody Sees Me Like You Do', en dan vooral de bootleg waarop John een mooie gitaarpartij speelt. Haar album waar Sean Lennon op meespeelt, 'Rising' uit 1995, vind ik ook wel goed. Had ik al verteld dat het optreden van Sean, vorige week, wederom geweldig was? Jullie hebben wat gemist ! Alleen jammer dat het publiek deze keer weer in het meerendeel bestond uit mensen die na afloop zeiden: "Wat slecht dat hij geeneens een nummer van zijn vader heeft gespeeld. Ik had 'Imagine' toch wel verwacht..."
Opgenomen tijdens het lost weekend?quote:Op woensdag 18 juli 2007 18:50 schreef mindgames het volgende:
Oh ja, het mooiste Yoko-album vind ik misschien nog wel 'Approximately Infinite Universe'. En met dat album heeft John helemaal niets te maken, hij was niet bij haar in die tijd. Haar mooiste nummer vind ik dan weer 'Nobody Sees Me Like You Do', en dan vooral de bootleg waarop John een mooie gitaarpartij speelt. Haar album waar Sean Lennon op meespeelt, 'Rising' uit 1995, vind ik ook wel goed. Had ik al verteld dat het optreden van Sean, vorige week, wederom geweldig was? Jullie hebben wat gemist ! Alleen jammer dat het publiek deze keer weer in het meerendeel bestond uit mensen die na afloop zeiden: "Wat slecht dat hij geeneens een nummer van zijn vader heeft gespeeld. Ik had 'Imagine' toch wel verwacht..."
Yes .quote:Op woensdag 18 juli 2007 18:49 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Yoko hoorde gewoon bij Lennon, klaar. Ze is gewoon een beetje mal, meer is het niet.
Aldus Lennon zelf al, in de Playboy eind 1980. "You know, they're congratulating the Stones on being together 112 years. Whoooopee!" LoL, al in 1980 .quote:PLAYBOY: How do you feel about all the negative press that's been directed through the years at Yoko, your "dragon lady," as you put it?
LENNON: We are both sensitive people and we were hurt a lot by it. I mean, we couldn't understand it. When you're in love, when somebody says something like, "How can you be with that woman?" you say, "What do you mean? I am with this goddess of love, the fulfillment of my whole life. Why are you saying this? Why do you want to throw a rock at her or punish me for being in love with her?" Our love helped us survive it, but some of it was pretty violent. There were a few times when we nearly went under, but we managed to survive and here we are. [Looks upward] Thank you, thank you, thank you.
PLAYBOY: But what about the charge that John Lennon is under Yoko's spell, under her control?
LENNON: Well that's rubbish, you know. Nobody controls me. I'm uncontrollable. The only one who controls me is me, and that's just barely possible.
PLAYBOY: Still, many people believe it.
LENNON: Listen, if somebody's gonna impress me, whether it be a Maharishi or a Yoko Ono, there comes a point when the emperor has no clothes. There comes a point when I will see. So for all you folks out there who think that I'm having the wool pulled over my eyes, well, that's an insult to me. Not that you think less of Yoko, because that's your problem. What I think of her is what counts! Because -- fuck you, brother and sister -- you don't know what's happening. I'm not here for you. I'm here for me and her and the baby!
ONO: Of course, it's a total insult to me----
LENNON: Well, you're always insulted, my dear wife. It's natural----
ONO: Why should I bother to control anybody?
LENNON: She doesn't need me.
ONO: I have my own life, you know.
LENNON: She doesn't need a Beatle. Who needs a Beatle?
ONO: Do people think I'm that much of a con? John lasted two months with the Maharishi. Two months. I must be the biggest con in the world, because I've been with him 13 years.
LENNON: But people do say that.
PLAYBOY: That's our point. Why?
LENNON: They want to hold on to something they never had in the first place. Anybody who claims to have some interest in me as an individual artist or even as part of the Beatles has absolutely misunderstood everything I ever said if they can't see why I'm with Yoko. And if they can't see that, they don't see anything. They're just jacking off to -- it could be anybody. Mick Jagger or somebody else. Let them go jack off to Mick Jagger, OK? I don't need it.
PLAYBOY: He'll appreciate that.
LENNON: I absolutely don't need it. Let them chase Wings. Just forget about me. If that's what you want, go after Paul or Mick. I ain't here for that. If that's not apparent in my past, I'm saying it in black and green, next to all the tits and asses on page 196. Go play with the other boys. Don't bother me. Go play with the Rolling Wings.
PLAYBOY: Do you----
LENNON: No, wait a minute. Let's stay with this a second; sometimes I can't let go of it. [He is on his feet, climbing up the refrigerator] Nobody ever said anything about Paul's having a spell on me or my having one on Paul! They never thought that was abnormal in those days, two guys together, or four guys together! Why didn't they ever say, "How come those guys don't split up? I mean, what's going on backstage? What is this Paul and John business? How can they be together so long?" We spent more time together in the early days than John and Yoko: the four of us sleeping in the same room, practically in the same bed, in the same truck, living together night and day, eating, shitting and pissing together! All right? Doing everything together! Nobody said a damn thing about being under a spell. Maybe they said we were under the spell of Brian Epstein or George Martin [the Beatles' first manager and producer, respectively]. There's always somebody who has to be doing something to you.
You know, they're congratulating the Stones on being together 112 years. Whoooopee! At least Charlie and Bill still got their families. In the Eighties, they'll be asking, "Why are those guys still together? Can't they hack it on their own? Why do they have to be surrounded by a gang? Is the little leader scared somebody's gonna knife him in the back?" That's gonna be the question. That's-a-gonna be the question! They're gonna look back at the Beatles and the Stones and all those guys are relics. The days when those bands were just all men will be on the newsreels, you know. They will be showing pictures of the guy with lipstick wriggling his ass and the four guys with the evil black make-up on their eyes trying to look raunchy. That's gonna be the joke in the future, not a couple singing together or living and working together. It's all right when you're 16, 17, 18 to have male companions and idols, OK? It's tribal and it's gang and it's fine. But when it continues and you're still doing it when you're 40, that means you're still 16 in the head.
Heb je alledrie zijn platen beluisterd, hè ? Heb je hem een eerlijke kans gegeven, hè ? Grapje, smaken verschillen. Ik vind Julian dan juist weer heel erg fout, maar met vlagen toch ook wel weer goed. Zijn nieuwe nummers (inclusief een nieuwe versie van 'Saltwater') op zijn MySpace klinken veelbelovend. Toch moet je dit filmpje van Sean toch even zien .quote:Op woensdag 18 juli 2007 18:53 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Dat is erg treurig inderdaad.
Moet eerlijk zeggen dat ik weinig met Sean heb helaas. Julian daarentegen vind ik geweldig. Die is ook weer bezig met een nieuwe plaat te maken hoorde ik laatst.
1973, toen-ie net vertrokken was inderdaad. En Yoko een affaire had met haar gitarist ?quote:Op woensdag 18 juli 2007 18:53 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Opgenomen tijdens het lost weekend?
Hier in de parkstad noemen ze dat...ZEIK.quote:Op woensdag 18 juli 2007 19:00 schreef mindgames het volgende:
[..]
Heb je alledrie zijn platen beluisterd, hè ? Heb je hem een eerlijke kans gegeven, hè ? Grapje, smaken verschillen. Ik vind Julian dan juist weer heel erg fout, maar met vlagen toch ook wel weer goed. Zijn nieuwe nummers (inclusief een nieuwe versie van 'Saltwater') op zijn MySpace klinken veelbelovend. Toch moet je dit filmpje van Sean toch even zien .
Would I Be The One, de gitaar-solo
En dat hij Beach Boys' Surfer Girl met Martha Wainwraight speelde was ook een leuke verrassing. Hier nog wat meer filmpjes.
[..]
1973, toen-ie net vertrokken was inderdaad. En Yoko een affaire had met haar gitarist ?
Yoko heeft in de jaren '80 een nieuwe relatie aangeknoopt. Zag hoe ze de opmerking van Larry King probeerde te ontwijken . "Jullie hebben nooit een andere man gehad, Olivia en Yoko, dat is omdat ze onvervangbaar waren, ofzo." En daarna zegt ze iets totaal anders .quote:
quote:KING: Do you feel their presence?
You never remarried, right?
ONO: Well, we were talking about that.
Yes, we feel so strongly about our husbands that sometimes it's hard for us, isn't it?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |