abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 8 juli 2008 @ 23:41:59 #276
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_59985689
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 23:18 schreef sandralan het volgende:

[..]

Mmh lijkt me niet. Vooral Stone en Jeff zijn er, onder andere door Kurt Corbain, meerdere malen van beschuldigd er te commerciele gedachten op na te houden. Zelf hebben zij dit ook nooit onder stoelen of banken gehouden. In de begin periode van Mookie Blaylock hebben zowel Stone als Jeff aangegeven de grootste band in de wereld te willen worden. Ook Eddie ,toendertijd met Bad Radio, was druk bezig met het kopieeren van Bruce Springsteen. Ook hij had de ambitie erg beroemd en rijk te worden. Een en ander kun je nog wel vinden in oude interviews.
Niet dat Kurt Cobain echt geloofwaardig is in zulke uitspraken
  dinsdag 8 juli 2008 @ 23:44:27 #277
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_59985746
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 21:50 schreef xTomer het volgende:

[..]

Got a gun, in fact I got two.
Nu je het zegt, "Thats okay man, cause i love god. "
Dat was toch ook een uitspraak die hij (Dave) had gedaan?
pi_59986294
ja klopt, Dave kwam binnen met die uitspraak tijdens de opnamesessies van Vs., althans zo gaat het verhaal, waarop meteen dat nummer bedacht werd net als WMA, waarbij Eddie tijdens een pauze zag hoe een bedelaar door een politie-agent werd afgetuigd en daarna meteen de studio indook voor een nummer erover
When he was six, he believed that the moon overhead followed him.
By nine he deciphered the illusion, trading magic for facts, no trade-backs.
So this is what it's like to be an adult?
If he only knew now what he knew then.
pi_59986810
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 23:29 schreef sandralan het volgende:

[..]

Is dat zo? Luister maar eens naar de versie `Growin up` van Eddie of `One step up` van Bad Radio. Best OK!


whoppa
pi_59986829
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 23:44 schreef ralfseltje het volgende:

[..]

Nu je het zegt, "Thats okay man, cause i love god. "
Dat was toch ook een uitspraak die hij (Dave) had gedaan?
Feel so manly, when I'm armed!
pi_59986838
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 23:41 schreef ralfseltje het volgende:

[..]

Niet dat Kurt Cobain echt geloofwaardig is in zulke uitspraken
????? Biografie gelezen van Kurt???? The man killed himself because he could not handle the success and hated the status of being a celebrity.
pi_59986902
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 00:27 schreef sandralan het volgende:

[..]

????? Biografie gelezen van Kurt???? The man killed himself because he could not handle the success and hated the status of being a celebrity.
Wat ineens al zijn uitspraken 100% waar maakt!
  woensdag 9 juli 2008 @ 08:27:11 #283
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_59988952
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 00:27 schreef sandralan het volgende:

[..]

????? Biografie gelezen van Kurt???? The man killed himself because he could not handle the success and hated the status of being a celebrity.
Hij wist zelf ook wel dat hij met Nevermind net zo commercieel bezig was.
  woensdag 9 juli 2008 @ 08:43:51 #284
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_59989099
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 23:18 schreef sandralan het volgende:

[..]

Mmh lijkt me niet. Vooral Stone en Jeff zijn er, onder andere door Kurt Corbain, meerdere malen van beschuldigd er te commerciele gedachten op na te houden. Zelf hebben zij dit ook nooit onder stoelen of banken gehouden. In de begin periode van Mookie Blaylock hebben zowel Stone als Jeff aangegeven de grootste band in de wereld te willen worden. Ook Eddie ,toendertijd met Bad Radio, was druk bezig met het kopieeren van Bruce Springsteen. Ook hij had de ambitie erg beroemd en rijk te worden. Een en ander kun je nog wel vinden in oude interviews.
Volgens mij heb je "Five against One" van Kim Neely gelezen. Daar moet je niet al te veel waarde aan hangen hoor.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_59989237
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 08:43 schreef Semisane het volgende:

[..]

Volgens mij heb je "Five against One" van Kim Neely gelezen. Daar moet je niet al te veel waarde aan hangen hoor.
Nee nog nooit gelezen, moet ik misschien toch eens gaan doen
pi_59989341
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 08:27 schreef ralfseltje het volgende:

[..]

Hij wist zelf ook wel dat hij met Nevermind net zo commercieel bezig was.
Dat betwijfel ik zeer. Vooral in Amerika was het de Glam-Rock en LA sound wat erg hot was. Bands als Poison, Warrant, Winger of nog erger Nelson was de muzikale toon van toen. Nevermind was op het moment dat die uitkwam een totaal buiten beentje. Pas later is het `mainstream` geworden. Kurt had nooit verwacht dat hij met nevermind een komplete muziekalestoom omzeep hielp, en een begon.
  woensdag 9 juli 2008 @ 11:04:23 #287
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_59991057
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 08:59 schreef sandralan het volgende:

[..]

Nee nog nooit gelezen, moet ik misschien toch eens gaan doen
Doe maar niet, want dat boek stond stijf van de onzin en daar het lijkt dat je nu al de meest wilde verhalen gelooft, kan het er niet beter op worden.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  woensdag 9 juli 2008 @ 11:16:58 #288
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_59991269
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 09:08 schreef sandralan het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik zeer. Vooral in Amerika was het de Glam-Rock en LA sound wat erg hot was. Bands als Poison, Warrant, Winger of nog erger Nelson was de muzikale toon van toen. Nevermind was op het moment dat die uitkwam een totaal buiten beentje. Pas later is het `mainstream` geworden. Kurt had nooit verwacht dat hij met nevermind een komplete muziekalestoom omzeep hielp, en een begon.
Je vergeet er dan wel even gemakshalve dat er in Amerika al een behoorlijke "alternatieve" stroming bestond. Vooral in Seattle, met name onder het label Subpop, waar Nirvana hun eerste Album onderuit brachten, maar ook New York had een nog redelijk levendige alto-puck scene.

Wat Nirvana deed met Nevermind, was die stroming in de mainstream te gooien. Ze zijn volgens mij ook redelijk snel gekapt met het zingen van "Smells Like Teen Spirit".

Hoe dan ook zie ik niet echt in waarom het zo belangrijk is voor je, kennelijk, dat Nirvana niet commercieel is/was en Pearl Jam, of iig enkele leden daarvan, wel. Stone en Jeff zijn tegenwoordig toch wel behoorlijke grijze-wolle-sokken-dragers en zover ik begrijp waren ze dat altijd wel redelijk.

Dat ze verder beroemt wilde worden in de muziek...ach welke jongere die in een bandje speelt heeft dat niet? Lijkt me vrij logisch...denk ik.

Om eerlijk te zijn zou je gewoon even moeten kijken naar wat ze tegewoordig doen en welke organisaties ze steunen. Persoonlijk waardeer ik dat wel.

Maar ja, ik denk idd dat Pearl Jam nooit die "commerciele" reputatie voor een 100% kwijt zullen raken, wat ze ook doen of gaan doen...aan de andere kant, zullen de leden van Pearl Jam daar ook niet bepaald wakker van liggen, heb ik het idee.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  woensdag 9 juli 2008 @ 12:35:52 #289
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_59992922
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 11:16 schreef Semisane het volgende:

[..]

Je vergeet er dan wel even gemakshalve dat er in Amerika al een behoorlijke "alternatieve" stroming bestond. Vooral in Seattle, met name onder het label Subpop, waar Nirvana hun eerste Album onderuit brachten, maar ook New York had een nog redelijk levendige alto-puck scene.

Wat Nirvana deed met Nevermind, was die stroming in de mainstream te gooien. Ze zijn volgens mij ook redelijk snel gekapt met het zingen van "Smells Like Teen Spirit".

Hoe dan ook zie ik niet echt in waarom het zo belangrijk is voor je, kennelijk, dat Nirvana niet commercieel is/was en Pearl Jam, of iig enkele leden daarvan, wel. Stone en Jeff zijn tegenwoordig toch wel behoorlijke grijze-wolle-sokken-dragers en zover ik begrijp waren ze dat altijd wel redelijk.

Dat ze verder beroemt wilde worden in de muziek...ach welke jongere die in een bandje speelt heeft dat niet? Lijkt me vrij logisch...denk ik.

Om eerlijk te zijn zou je gewoon even moeten kijken naar wat ze tegewoordig doen en welke organisaties ze steunen. Persoonlijk waardeer ik dat wel.

Maar ja, ik denk idd dat Pearl Jam nooit die "commerciele" reputatie voor een 100% kwijt zullen raken, wat ze ook doen of gaan doen...aan de andere kant, zullen de leden van Pearl Jam daar ook niet bepaald wakker van liggen, heb ik het idee.
Mooi gezegd Ach, ik zou hier nog een heel verhaal over de productie van Nevermind neer kunnen gooien, maar laten we het hier maar bij houden. Het is tenslotten een Pearl Jam topic
  woensdag 9 juli 2008 @ 12:38:02 #290
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_59992963
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 00:27 schreef sandralan het volgende:

[..]

????? Biografie gelezen van Kurt???? The man killed himself because he could not handle the success and hated the status of being a celebrity.
while true was meneer cobain net zo geinteresseerd in geld en fame als vele andere beginnende bands, hij heeft er zelfs over geschreven toen die ook nog muziek artikels schreef. Hij kwam er daarna idd achter dat ie het niet kon handelen maar er was altijd een deel van hem dat rijk en beroemd wilde worden hoor. Hij hield het stil omdat het in de punk beweging not done was commercieel en beroemd te willen zijn.
Pearl Jam van commercie beschuldigen terwijl die het zelf net zo hard wilde (god rest his soul )

bron. Vh1 the rise and rise of kurt cobain (gister uitgezonden op mtv)

En Dave is weggegaan/ontslagen omdat ie vond dat ze te snel te groot waren geworden en dave the fame niet meer kon handelen en hij minder tijd aan zn gezin kon wijden. Dat is wat ik ervan begrepen heb, hij wilde gewoon meer thuis zijn.
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
  woensdag 9 juli 2008 @ 14:22:57 #291
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_59995715
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 12:35 schreef ralfseltje het volgende:

[..]

Mooi gezegd Ach, ik zou hier nog een heel verhaal over de productie van Nevermind neer kunnen gooien, maar laten we het hier maar bij houden. Het is tenslotten een Pearl Jam topic
Tja, zelfs Kurt Cobain vond later dat de productie van Nevermind gewoon ernstig drek was, of in ieder geval te pop en daar ben ik het wel mee eens, ik vind nog steeds bleach veel interesanter qua productie, rauwer en puurder.

Overigens vind ik dat ook van Ten vergeleken met Vs. en Vitalogy. Ten is imho hopeloos over geproduceerd. Eigenlijk trek ik de nummers van Ten enkel als live-versies, dan gaan ze er mee aan de haal en hoor je pas hoe goed ze zijn.

Ten is dan ook een album wat ik pas kocht na, ik dacht, Yield en dan de Japanse versie. Met The Beatles cover "I've got a feeling"
Ook al kende ik PJ al een stuk eerder Since Alive op MTV in rotatie ging, de eerste cd die ik van hun kocht was Vs.
Ook mede omdat ik daarvoor ook nog geen cd-speler had. en Vitalogy was toendertijd toch echt voor mij het album van het jaar.
Die is met No Code, toch echt mijn favoriet. Grappig eigenlijk, daar No Code zo drastisch verschilt qua geluid met z'n voorganger, maar voor mij past het gewoon.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  woensdag 9 juli 2008 @ 14:34:09 #292
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_59995995
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 14:22 schreef Semisane het volgende:

[..]

Tja, zelfs Kurt Cobain vond later dat de productie van Nevermind gewoon ernstig drek was, of in ieder geval te pop en daar ben ik het wel mee eens, ik vind nog steeds bleach veel interesanter qua productie, rauwer en puurder.

Overigens vind ik dat ook van Ten vergeleken met Vs. en Vitalogy. Ten is imho hopeloos over geproduceerd. Eigenlijk trek ik de nummers van Ten enkel als live-versies, dan gaan ze er mee aan de haal en hoor je pas hoe goed ze zijn.

Ten is dan ook een album wat ik pas kocht na, ik dacht, Yield en dan de Japanse versie. Met The Beatles cover "I've got a feeling"
Ook al kende ik PJ al een stuk eerder Since Alive op MTV in rotatie ging, de eerste cd die ik van hun kocht was Vs.
Ook mede omdat ik daarvoor ook nog geen cd-speler had. en Vitalogy was toendertijd toch echt voor mij het album van het jaar.
Die is met No Code, toch echt mijn favoriet. Grappig eigenlijk, daar No Code zo drastisch verschilt qua geluid met z'n voorganger, maar voor mij past het gewoon.
De verschillende demo tapes van nummers van Ten vind ik ook veel toffer dan de versies die daadwerkelijk op Ten zijn gekomen. Ik geloof dat een aantal nummers voor Rearviewmirror ook opnieuw geproduceerd zijn. Zelf nooit gehoord vanwege mijn haat tegen verzamelalbums, maar wel eens de moeite waard om uit te zoeken.
Lang geleden trouwens dat ik een studio-album van ze heb opgezet, lang leve de bootlegs. Misschien leuk om wat favoriete bootlegs te noemen? Het Seattle duo uit 2001 is wel heel bijzonder.

"So Seattle, this is it. One more show and we will never play again"
  woensdag 9 juli 2008 @ 14:59:43 #293
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_59996630
Die van Seattle uit 2001 heb ik ook. Is idd een erg goed concert.

Ik heb opzich niet zoveel van die bootlegs en ook weet ik die data niet allemaal uit mijn hoofd, maar degene van Mexico City vind ik persoonlijk wel geweldig...zal vanvond wel even kijken welke het is, post het wel in een nieuw berichtje,met de rest die ik heb.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_60024975
Om even terug te komen op de opmerking over Rearviewmirror: daar staan inderdaad andere versies op van bijv. Even Flow (beginnend met een oerkreet van Eddie) en Once (zonder het Ten-intro).
When he was six, he believed that the moon overhead followed him.
By nine he deciphered the illusion, trading magic for facts, no trade-backs.
So this is what it's like to be an adult?
If he only knew now what he knew then.
pi_60026601
Goede bootleg is Toronto 2005, Bennaroya Hall en zeker ook State College 2003.
pi_60034228
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 19:57 schreef Joostebrood het volgende:
Goede bootleg is Toronto 2005, Bennaroya Hall en zeker ook State College 2003.
benaroya hall is idd echt goed, ik vind Verona 2000-06-20 ook heel fijn
pi_60034979
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 14:34 schreef ralfseltje het volgende:

"So Seattle, this is it. One more show and we will never play again"
Hoe bedoelde ze dat dan?
  zaterdag 12 juli 2008 @ 12:35:47 #298
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_60057467
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 08:28 schreef Operc het volgende:

[..]

Hoe bedoelde ze dat dan?
Na Roskilde hadden ze er niet zoveel zin meer in geloof ik.

FAN REDT PRIVÉ FOTO’S EDDIE VEDDER

Zijn mobiele telefoon wordt gevonden én teruggebracht.

Eddie Vedder, zanger van Pearl Jam, was een fan zeer dankbaar vorige week. Hij was zijn iPhone verloren in een taxi, die daarna gevonden werd door een fan. Terwijl hij de foto’s van Pearl Jam, Vedder, het zwangere model Jill McCormick en hun vier jaar oude dochtertje Olivia op het mobieltje bekeek, belde de zanger op in de hoop zijn toestel te vinden. De onbekende fan liet de taxi omdraaien richting hun hotel in Manhattan en gaf het apparaat terug. Volgens de Daily News in New York bedankte een opgeluchte Vedder de jongen met een gegraveerde Zippo aansteker, een bedankbriefje én 500 dollar.

http://www.metmichiel.nl/(...)2S%20EDDIE%20VEDDER/
  zaterdag 12 juli 2008 @ 13:35:36 #299
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_60058240
Tof van die gast!
Damn, is ze alweer zwanger, zo kan ik ze nooit uit mekaar weken he!

Waarom zie ik je nooit in het 3fm topic ralf!
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
pi_60067169
ik heb zelf ook liever een ontmoeting met Eddie dan een ton van een roddelblad
When he was six, he believed that the moon overhead followed him.
By nine he deciphered the illusion, trading magic for facts, no trade-backs.
So this is what it's like to be an adult?
If he only knew now what he knew then.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')