abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 6 maart 2008 @ 12:38:17 #176
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57194916
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_57196975
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 11:12 schreef Sugar het volgende:
Mooi!
Die eenden zijn echt eng!
Geen respect voor de dames die woerden.
You don't need eyes to see, you need vision.
pi_57200991
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 12:38 schreef Sugar het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind eerlijk gezegd dat je zelf wel een klein beetje kritischer naar je eigen foto's mag kijken.
Je foto is wederom onscherp en rijk aan ruis.

Verder is er niets mis met het fotograferen van een duif, maar probeer hem dan wel vast te leggen in een iets spannendere pose en in een iets spannendere omgeving als dit. Dit is wel erg saai om naar te kijken.

Als je iets meer de tijd neemt en beter nadenkt voordat je een foto maakt moet je veel beter kunnen.
Duiven genoeg om op te oefenen in ieder geval.

Oh en btw, er zit een stofje op je lens/sensor linksboven.

Een duifje van mij:
You don't need eyes to see, you need vision.
  donderdag 6 maart 2008 @ 19:43:57 #179
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57203987
Ik zal je eerlijk zeggen dat je feedback me echt tegenvalt, ik probeerde namelijk ernstig te letten op de scherpte en heb er dan ook niks aan verscherpt ofzoiets. Wel een kleine crop van een grotere foto, ik denk dat dat het is. Niet meer doen dus. Maar ik zíe dus echt blijkbaar dat onscherpe gewoon niet.

Dat de foto verder saai is, ben ik wel met je eens, hoor. Maar gelukkig heet het topic niet 'meesterlijk originele foto's van vogels".
Ik vind het serieus jammer dat de conclusie dan is dat ik kritischer moet zijn. Ik overweeg een bril, want kritisch ben ik echt al.

[ Bericht 7% gewijzigd door Sugar op 07-03-2008 06:51:41 ]
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 6 maart 2008 @ 23:21:36 #180
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_57210446
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 19:43 schreef Sugar het volgende:
Ik zal je eerlijk zeggen dat je feedback me echt tegenvalt, ik probeerde namelijk ernstig te letten op de scherpte en heb er dan ook niks aan verscherpt ofzoiets. Wel een kleine crop van een grotere foto, ik denk dat dat het is. Niet meer doen dus. Maar ik zíe dus echt blijkbaar dat onscherpe gewoon niet.

Dat de foto verder saai is, ben ik wel met je eens, hoor. maar gelukkig heet het topic niet
Ik vind het serieus jammer dat de conclusie dan is dat ik kritischer moet zijn. Ik overweeg een bril, want kritisch ben ik echt al.
Je hebt gelijk, het gaat puur om vogels hier.
Niet iedereen heeft een high-quality superscherpe camera in huis rondliggen natuurlijk.
Wat betreft het vlekje linksboven, die had je misschien wel in adobe elements kunnen editen. (als je camera het toelaat, draai de lens er eens van af en probeer met een balgje het stofje te verwijderen.

Ik had ook nog een vogeltje op een van mijn kaartjes staan, een close-up van een eend die geduldig wachtte tot ik haar een broodkorst toegooide (ze kreeg een hele plak, omdat ze zo braaf bleef zitten)

Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
pi_57215598
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 23:21 schreef klappernoot2000 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, het gaat puur om vogels hier.
Sorry, maar daar ben ik het dus helemaal niet mee eens.
Dit is toch in de eerste plaats een fotografie-forum... geen vogel forum.

Er mag dus best kritisch naar elkaars foto's gekeken worden en commentaar gegeven worden... wat mij betreft graag zelfs.

Ik snap best dat het niet altijd even leuk is als men je foto niet goed of mooi vind, maar dat zijn wel vaak de momenten waarop er wat te leren valt.
Het is in ieder geval absoluut niet mijn bedoeling om mensen te ontmoedigen lekker bezig te zijn met fotograferen, maar een beetje kritiek moet je wel tegen kunnen vind ik.
You don't need eyes to see, you need vision.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 10:07:26 #182
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57216289
Ja, ben ik ook wel met je eens. Alleen was ik hier echt even flabbergasted, weer over onscherpte en ruis.... ISO 200, niks verscherpt, lalalala. Maar dat is dus gevolg van te veel croppen, zo blijkt. Ik doe zeker wat met de kritiek, dat juist echt. Het heeft gewoon niet te maken met niet kritisch zijn, dat was waar ik wel over viel.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 7 maart 2008 @ 10:18:13 #183
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_57216493
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 10:07 schreef Sugar het volgende:
Ja, ben ik ook wel met je eens. Alleen was ik hier echt even flabbergasted, weer over onscherpte en ruis.... ISO 200, niks verscherpt, lalalala. Maar dat is dus gevolg van te veel croppen, zo blijkt. Ik doe zeker wat met de kritiek, dat juist echt. Het heeft gewoon niet te maken met niet kritisch zijn, dat was waar ik wel over viel.
In ieder geval ben ik al blij dat ik uberhaupt een vogel op de gevoelige plaat kan vastleggen met mijn lawaaierige gewoontes..
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_57219123
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 10:07 schreef Sugar het volgende:
Ja, ben ik ook wel met je eens. Alleen was ik hier echt even flabbergasted, weer over onscherpte en ruis.... ISO 200, niks verscherpt, lalalala. Maar dat is dus gevolg van te veel croppen, zo blijkt. Ik doe zeker wat met de kritiek, dat juist echt. Het heeft gewoon niet te maken met niet kritisch zijn, dat was waar ik wel over viel.
Ik doelde ook in eerste instantie op dat je de foto na het verkleinen en comprimeren nog even checkt (op 100%) voordat je hem post. Het origineel kan best haarscherp zijn, maar dat kan ik niet zien vanaf hier.

Als je zelf helemaal tevreden bent met je foto moet je hem gewoon lekker posten uiteraard.
Je geeft echter in dit geval zelf ook aan dat je je foto wat saai vind...
Waarom dan toch posten en niet éérst te proberen aan de hand van je zelfkritiek een betere foto te maken waar je wèl zelf helemaal tevreden over bent? Als je zelf al niet tevreden bent met de foto die je post worden de kritieken die je dan gaat krijgen ook vrij voorspelbaar natuurlijk.

En ik neem aan dat je resizen bedoelt i.p.v. croppen?
Van croppen is bij mijn weten nog nooit een foto onscherp geworden.
You don't need eyes to see, you need vision.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 12:34:36 #185
141994 Dickies
Since 1922
pi_57219318
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 19:43 schreef Sugar het volgende:
Ik zal je eerlijk zeggen dat je feedback me echt tegenvalt, ik probeerde namelijk ernstig te letten op de scherpte en heb er dan ook niks aan verscherpt ofzoiets. Wel een kleine crop van een grotere foto, ik denk dat dat het is. Niet meer doen dus. Maar ik zíe dus echt blijkbaar dat onscherpe gewoon niet.

Dat de foto verder saai is, ben ik wel met je eens, hoor. Maar gelukkig heet het topic niet 'meesterlijk originele foto's van vogels".
Ik vind het serieus jammer dat de conclusie dan is dat ik kritischer moet zijn. Ik overweeg een bril, want kritisch ben ik echt al.
Het lijkt meer de JPEG-compressie te zijn..
Carry on my wayward son
There'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry no more.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 12:49:57 #186
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57219627
Hmmm, volgens mij zie je het toch ook als je maar een heel klein stukje uit een grotere foto neemt? Dat bedoelde ik.
De JPEG-compressie kan misschien ook de schuldige zijn.
En op 100% bekijken heb ik gedaan, ik zeg toch dat ik het niet zie. Echt niet, dat van die bril is ook echt waar. Maar ja, ijdel, he?

En saai ja, daarin had ik wel kritischer kunnen zijn, vond het voor dit topic alleen toch leuk genoeg, die scherpe duif tegen een strak blauwe lucht, in het hoekje zittend. Maar wellicht was ik niet in mijn meest kritische bui, dat sluit ik geenszins uit.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 7 maart 2008 @ 13:00:17 #187
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_57219817
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 12:25 schreef Starfighter_Pilot het volgende:

[..]
Van croppen is bij mijn weten nog nooit een foto onscherp geworden.
ik dacht wél bij een jpeg bestand. Een losless formaat als tiff kun je zonder problemen vaak editen, een jpeg daartegen niet, die wordt steeds minder van kwaliteit
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_57220221
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 12:49 schreef Sugar het volgende:
En op 100% bekijken heb ik gedaan, ik zeg toch dat ik het niet zie. Echt niet, dat van die bril is ook echt waar. Maar ja, ijdel, he?
klik
You don't need eyes to see, you need vision.
pi_57220481
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 13:00 schreef KlappernootatWork het volgende:

[..]

ik dacht wél bij een jpeg bestand. Een losless formaat als tiff kun je zonder problemen vaak editen, een jpeg daartegen niet, die wordt steeds minder van kwaliteit
Dan komt het dus door de dubbele jpg compressie en niet door het croppen an sich.
You don't need eyes to see, you need vision.
pi_57224968
Er bestaan allerlei tooltjes waarmee je JPG's lossless kunt kantelen (90/180/270 graden), spiegelen en croppen. Google bij interesse naar Lossless jpeg edit.
pi_57233032
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 12:49 schreef Sugar het volgende:
Hmmm, volgens mij zie je het toch ook als je maar een heel klein stukje uit een grotere foto neemt? Dat bedoelde ik.
De JPEG-compressie kan misschien ook de schuldige zijn.
En op 100% bekijken heb ik gedaan, ik zeg toch dat ik het niet zie. Echt niet, dat van die bril is ook echt waar. Maar ja, ijdel, he?

En saai ja, daarin had ik wel kritischer kunnen zijn, vond het voor dit topic alleen toch leuk genoeg, die scherpe duif tegen een strak blauwe lucht, in het hoekje zittend. Maar wellicht was ik niet in mijn meest kritische bui, dat sluit ik geenszins uit.
Laat eens een keer je ogen testen dan?
Moet je een bril : die zijn in de mode (naar het schijnt , ik volg de mode niet )
Thank Drunk I'm a Goddess!
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 8 maart 2008 @ 22:51:49 #192
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_57252881
Kuifeend

met de Tokina 500
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zaterdag 8 maart 2008 @ 23:19:40 #193
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_57253393
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 17:26 schreef Starfighter_Pilot het volgende:

[..]

Ik vind eerlijk gezegd dat je zelf wel een klein beetje kritischer naar je eigen foto's mag kijken.
Je foto is wederom onscherp en rijk aan ruis.

Verder is er niets mis met het fotograferen van een duif, maar probeer hem dan wel vast te leggen in een iets spannendere pose en in een iets spannendere omgeving als dit. Dit is wel erg saai om naar te kijken.

Als je iets meer de tijd neemt en beter nadenkt voordat je een foto maakt moet je veel beter kunnen.
Duiven genoeg om op te oefenen in ieder geval.
Ik denk eigenlijk niet dat het aan de foto ligt, maar aan de nabewerking. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een Pentax half-automatisch zo'n ruis oplevert.

En de kritiek op de foto (inhoudelijk): ik vind deze foto een stuk origineler dan de foto die je zelf post. Die vind ik namelijk pas echt 13 in een dozijn. Ze heeft een mooie vogel (houtduif?) gevonden, en die vanaf een originele plek op de plaat gezet.
quote:
Een duifje van mij:
[ afbeelding ]
Sorry, maar steden zitten vol met zulke duiven. Het standpunt vind ik ook al niet bijzonder. Ik kan er niet warm of koud van worden.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_57253697
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 23:19 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk niet dat het aan de foto ligt, maar aan de nabewerking. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een Pentax half-automatisch zo'n ruis oplevert.

En de kritiek op de foto (inhoudelijk): ik vind deze foto een stuk origineler dan de foto die je zelf post. Die vind ik namelijk pas echt 13 in een dozijn. Ze heeft een mooie vogel (houtduif?) gevonden, en die vanaf een originele plek op de plaat gezet.
[..]

Sorry, maar steden zitten vol met zulke duiven. Het standpunt vind ik ook al niet bijzonder. Ik kan er niet warm of koud van worden.
Je kan het ook overdrijven natuurlijk...

Sugar geeft zelf al aan dat ze ws een bril moet dragen....
En ik vind dat beide fotos wel iets hebben (bij de een de dof en bij de andere de kleurtjes)

Het is nou niet zo dat je een duif op kunt pakken en vastlijmen in de positie dat je dat beest graag hebt!
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_57258108
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 23:19 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk niet dat het aan de foto ligt, maar aan de nabewerking. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een Pentax half-automatisch zo'n ruis oplevert.

En de kritiek op de foto (inhoudelijk): ik vind deze foto een stuk origineler dan de foto die je zelf post. Die vind ik namelijk pas echt 13 in een dozijn. Ze heeft een mooie vogel (houtduif?) gevonden, en die vanaf een originele plek op de plaat gezet.
[..]

Sorry, maar steden zitten vol met zulke duiven. Het standpunt vind ik ook al niet bijzonder. Ik kan er niet warm of koud van worden.
Ben het met je eens dat die duif van mij 13 in een dozijn is.
Maar vind hem persoonlijk qua compositie, dieptewerking, achtergrond (en scherpte) toch wel iets beter, sorry.
You don't need eyes to see, you need vision.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 10 maart 2008 @ 01:32:51 #196
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_57276671
Rüppelgier in Avifauna

Dynax5D met Tamron 70-300
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  maandag 10 maart 2008 @ 22:56:57 #197
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_57294682
quote:
Op maandag 10 maart 2008 01:32 schreef Ouwesok het volgende:
Rüppelgier in Avifauna
[ afbeelding ]
Dynax5D met Tamron 70-300
waar loert dat beest naar?
Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 08:00:20 #198
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57299645
Gáve foto! Wauw.

Ik heb er nog één:
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 11 maart 2008 @ 08:22:36 #199
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_57299793
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 08:00 schreef Sugar het volgende:
Gáve foto! Wauw.
Nee, een wouw ziet er zo uit
quote:
Ik heb er nog één:
[ afbeelding ]
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_57301141
Oeh, vette foto!
Kan alleen niet helemaal plaatsen wat ie nou aan zijn klauwen heeft bungelen. Een riempje ofzo?

Die bad-ass gans van Sugar is ook tof.
You don't need eyes to see, you need vision.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')