abonnement Unibet Coolblue
pi_51036798
Ik heb transferpapier alleen nu wil ik een zwart shirtje bedrukken ... weet iemand of dat kan? Of blijf je dan altijd de witte laag zien? Iemand tips?

Alvast bedankt.

xx Marjolein
pi_51037529
Je kunt wel het plaatje op de lijntjes afknippen en dat opstrijken. Dan zie je het transferpapier niet.

In principe is het "witte" laag transparant.

Misschien een klein stukje aan de binnenkant van het shirtje strijken om te zien wat het resultaat is?
Wel wachten tot het daarna koud is geworden voor het beste resultaat.
pi_51038249
Ik heb het eens geprobeerd maar je zag de print helemaal niet. Je ziet het alleen op lichte(re) kleuren. Of het moet aan mijn transferpapier hebben gelegen.

Als je echt iets met lichte kleuren op zwart gedrukt wil hebben kan je beter je ontwerp uitprinten en naar een winkel gaan waar ze shirts bedrukken! Weet je ook zeker dat het goed gaat.
pi_51039632
Of om het plaatje ee nzwarte rand maken?

Er is btw ook van dat transparante papier, dan krijg je ook geen witte randjes..
pi_51039771
quote:
Op zondag 1 juli 2007 21:43 schreef Hideandseek het volgende:
Of om het plaatje ee nzwarte rand maken?

Er is btw ook van dat transparante papier, dan krijg je ook geen witte randjes..
Ja maar juist dan zie je echt helemaal niets op een donkere stof. Printerinkt is niet dekkend.
pi_51044231
quote:
Op zondag 1 juli 2007 21:47 schreef Zpottr het volgende:

[..]

Ja maar juist dan zie je echt helemaal niets op een donkere stof. Printerinkt is niet dekkend.
Ehm okay.. Dan snap ik niet hoe het mij wel gelukt is

Edit: ik heb T-Shirtfolie voor donkere katoenen stoffen (dat staat tenminste op de verpakking). 't Werkte wel!
pi_51044669
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:35 schreef Hideandseek het volgende:

[..]

Ehm okay.. Dan snap ik niet hoe het mij wel gelukt is

Edit: ik heb T-Shirtfolie voor donkere katoenen stoffen (dat staat tenminste op de verpakking). 't Werkte wel!
Ja hehe. Da's ook gek...

Het standaard "transparante" spul dat jij noemde werkt zeker weten niet op donker.
pi_51044993
Oke, je moet dus kijken wat er op je pakje staat, er schijnt wel transferpapier te zijn dat het doet op donkere stoffen. Die van mij was daar duidelijk niet geschikt voor.
pi_51053014
Dat wat ik heb is van Easy computing of zoiets? Gewoon gehaald bij de boekenwinkel...
pi_51053031
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:49 schreef Zpottr het volgende:

[..]

Ja hehe. Da's ook gek...

Het standaard "transparante" spul dat jij noemde werkt zeker weten niet op donker.
Ik zat al te posten voordat ik goed nagedacht had
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:50:41 #11
98634 Lempicka
Back to Life
pi_51096466
Waar koop je eigenlijk transfer papier..?
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
pi_51111725
Je kunt voor een zwart t-shirt het beste ook zwart transferpapier gebruiken. Daarom kun je wit en zwart transfer papier kopen, da's niet voor niets!

Beide kun je o.a. bij de Bruna kopen. Hangen bij de computerspullen.
pi_51240225
Inderdaad,

Zit een beetje in de reclamewereld, en voor transfers op donkere textiel wordt speciaal papier gebruikt.

Let ook op, niet te heet wassen.
pi_55618998
weet iemand of er in de professionele drukwerk-wereld ook van dit soort technieken gebruik wordt gemaakt en zo ja of die kwaliteit ook met een inktjetprinter is te verkrijgen? Als dat niet zo is, wat moet je dan hebben om het goed te kunnen doen?
pi_55620109
het lukte mij niet 10 jaar geleden ofzo je zag der niks van.
tip: ga gewoon naar zon winkel die shirts bedrukt ofzo. op hoog catharijne zit der zoeen net als je vanaf centraal komt. der hangt zon zwart shirt met opdruk voor de 'winkel' dus zij hebben daar wel pap van gegeten.
jovink over bill van tokio hotel: nee maar serieus ik vind het ene best lekker wijf boeiu dat t een kerel is
verhalen uit het leven van DIE FEUERWEHR (mijn blog dus)
Urzaiz op de fiets gespot meter: 0
Urzaiz doelpunten meter: 0
pi_55623191
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 09:40 schreef purmernoord het volgende:
weet iemand of er in de professionele drukwerk-wereld ook van dit soort technieken gebruik wordt gemaakt en zo ja of die kwaliteit ook met een inktjetprinter is te verkrijgen? Als dat niet zo is, wat moet je dan hebben om het goed te kunnen doen?
Als je een shirt professioneel laat bedrukken, dan gaat dat doorgaans via zeefdruk. En da's niet zo gemakkelijk om thuis te doen.

Overigens zijn er doorgaans gewoon twee soorten opstrijkmateriaal te krijgen voor je thuisprinter. Die voor lichte stoffen is inderdaad transparant, en die voor donkere stoffen is wit. Zoals gezegd is printerinkt niet dekkend, dus moet je voor een donker tshirt op wit materiaal printen, bij wijze van grondlaag.
Wanneer je je ontwerp heel secuur uitsnijdt zie je als het goed is na het opstrijken geen wit randje meer. Maar ook als je doorzichtig opstrijkspul op een licht tshirt gebruikt is het aan te raden om heel precies te knippen of snijden, omdat je anders een glimmend transparant randje om je opdruk hebt zitten.
pi_55623287
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 22:35 schreef Twinkle20 het volgende:
Je kunt voor een zwart t-shirt het beste ook zwart transferpapier gebruiken. Daarom kun je wit en zwart transfer papier kopen, da's niet voor niets!

Beide kun je o.a. bij de Bruna kopen. Hangen bij de computerspullen.
Je kunt alleen niet echt makkelijk printen op zwart transferpapier.
pi_66782368
Even een belachelijke kick. Ik heb transferpapier voor op donkere stof. Er staat op de gebruiksaanwijzing dat als ik wil gaan strijken er bijgevoegd 'overlaypapier' over het transferpapier moet leggen. Nu zit dat papier er niet bij. Kan ik ook een theedoek gebruiken? Of iets anders?
pi_66783998
Wat mij zo te binnen schiet is bakpapier, dat gebruik ik ook wel eens voor strijkkralen van de kinderen.
Kan je het niet even uitproberen met een klein stukje?
Zolang er was is, is er leven.
pi_66792037
Ja, vaak is dat bakpapier voor in de oven.

De Action heeft het volgens mij ook.
pi_66797660
Het gaat hier wel om van dat papier voor op donkere stof, en dan moet je op de 'bovenkant' van het plaatje strijken. Maar ik zal bakpapeier eens proberen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')