abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 30 juni 2007 @ 18:28:12 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51006654
Tip voor als je je paspoort gaat vernieuwen bij een consulaat: De paspoortfoto eisen zijn sinds November 2006 zo strikt dat de gewone fotograaf in het buitenland er geen raad mee weet. Die krijgen namelijk geen kitje opgestuurd (met een of ander geval dat ze over de foto houden om na te gaan of ie precies goed is) zoals alle fotografen in Nederland.

Voor Los Angeles geldt dat je de foto moet laten nemen bij een fotograaf in hetzelfde gebouw als het Consulaat. (Waar nog 19 andere consulaten zitten, dus genoeg zaken voor een fotograaf) Deze heeft zo'n kitje gekregen van het Nederlandse consulaat. De foto moet onder andere een grijze achtergrond hebben, en in de VS zijn de meeste fotografen uitgerust met een witte of blauwe achtergrond, en niet grijs.

De fotograaf in Los Angeles was de enige in California die aan de strikte eisen voldoet van het consulaat. Gelukkig woon ik er op anderhalf uur vanaf, tis toch minder voor iemand uit San Francisco.... (Alhoewel ik denk dat de consul wel een oplossing heeft)

Ik heb in 2005 mijn paspoort nog laten vernieuwen, en dat kon toen dus nog met een "gewone" foto. Nu niet meer.... heeft iemand in 2007 al eens een paspoort moeten laten vernieuwen, en hoe deden julie dat met de foto's?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 30 juni 2007 @ 21:02:22 #2
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_51011472
Ik ga het binnenkort doen. Heb de instructies voor het nemen van de foto's al uitgeprint. Wat een hoop flauwekul zeg, niet normaal meer.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 21:36:18 #3
63722 z80
I fink you freaky
pi_51012376
ik ben volgend jaar de klos.
ik heb nog geen idee over hoe en waar ik een nieuwe pas kan aanvragen.
ik weet al wel dat ik dan gelijk door moet neer de gemeente om mijn verblijfs vergunning te verlengen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 22:21:08 #4
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51013549
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 21:02 schreef popolon het volgende:
Ik ga het binnenkort doen. Heb de instructies voor het nemen van de foto's al uitgeprint. Wat een hoop flauwekul zeg, niet normaal meer.
Ik zou even je consulaat bellen. Heb ik ook gedaan, en die vertelden me dus dat het alleen in Los Angeles kon, in het gebouw van het consulaat. Maar als het goed is heeft mijn vrouw over 3 weken weer een nieuw Nederlands paspoort, want de aanvraag is geaccepteerd.

Ik weet niet of jij naar Chicago moet of dat je het ook in Detroit kan doen?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 30 juni 2007 @ 22:25:44 #5
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51013690
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 21:36 schreef z80 het volgende:
ik ben volgend jaar de klos.
ik heb nog geen idee over hoe en waar ik een nieuwe pas kan aanvragen.
ik weet al wel dat ik dan gelijk door moet neer de gemeente om mijn verblijfs vergunning te verlengen.
http://dus.niederlandeweb(...)/paspoort/start_html

Jij moet denk ik naar Dusseldorf, niet al te ver.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 30 juni 2007 @ 23:48:24 #6
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_51015910
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 22:21 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik zou even je consulaat bellen. Heb ik ook gedaan, en die vertelden me dus dat het alleen in Los Angeles kon, in het gebouw van het consulaat. Maar als het goed is heeft mijn vrouw over 3 weken weer een nieuw Nederlands paspoort, want de aanvraag is geaccepteerd.

Ik weet niet of jij naar Chicago moet of dat je het ook in Detroit kan doen?
Ik kan het hier in Grand Rapids doen, zij sturen het door.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_51018161
dat die eisen zo belachelijk zijn voor die foto's hebben we waarschijnlijk voor een deel te danken aan de fok!ker overland (search doet het niet bij mij, dus kan hem niet opzoeken) die als de Joker uit Batman op de foto ging voor zijn paspoort.
mooi he, alles
pi_51018402
Weet iemand of je het ook zelf mag doen, die foto? Ik zal binnenkort eens een paspoort aanvragen voor m'n zoontje. Het leek me makkelijker om het zelf te doen, dan kan je net zo veel pogingen doen tot het goed is. Eventueel op de computer even resizen, en dan bij fotoservice laten uitprinten en op maat knippen...
pi_51019024
quote:
Op zondag 1 juli 2007 01:22 schreef phileine het volgende:
dat die eisen zo belachelijk zijn voor die foto's hebben we waarschijnlijk voor een deel te danken aan de fok!ker overland (search doet het niet bij mij, dus kan hem niet opzoeken) die als de Joker uit Batman op de foto ging voor zijn paspoort.
Deed hij dat niet nadat die strenge eisen er waren? Zijn foto voldeed aan die eisen omdat daarin een clausule zit die zegt dat op grond van godsdienstige of levensbeschouwelijke redenen een uitzondering kan worden gemaakt.
  zondag 1 juli 2007 @ 11:59:09 #10
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_51023255
Hier in London had ik ook al een probleem met de pasfoto's. Er stond in de ambassade wel een fotomachine, maar die kon geen 'officiele' foto's maken... Waarom zou je dat ding dan neerzetten?

Hier hebben ze dus ook een door de ambassade goedgekeurde fotograaf 2 blokken van de ambassade vandaan.

Volgens mij mag je het ook zelf wel doen zolang het maar volgens de voorschriften is.
reset
pi_51027166
Ik heb mijn paspoort net laten vernieuwen. Inderdaad een heel gedoe!
Ik had pasfoto's in Nederland laten maken, maar die waren van april, en in de tussentijd waren de normen weer dusdanig aangepast dat de afstand kin-kruin (ofzoiets) nu niet meer in het kadertje paste...

Ik heb er toch voor gekozen om het maar met deze foto's te proberen (op de ambassade zeiden ze dat het zoiezo vrij onvoorspelbaar was), en ik zou een belletje krijgen als het niet in orde was.

Enkele dagen later lag m'n nieuwe paspoort al klaar. Mét de zogenaamde "foute" foto erin dus.
Pfffff, wat een bullshit allemaal!

Verder hebben consulaten vaak een fotomachine staan die voor zover mogelijk aan de normen voldoet, ofwel geven ze je de de meest recente brochure mee naar een goedgekeurde fotograaf in de buurt. Effe vantevoren bellen dus.
 FR
pi_51027287
Deze link hoort natuurlijk ook in dit topic thuis:

http://www.paspoortinformatie.nl/

En als je -als uitgeschreven Nederlander- toch liever in NL je paspoort gaat verlengen, dan kan dat eventueel ook in Den Haag:
quote:
Maak gebruik van Uw verblijf in Nederland
Voor in het buitenland woonachtige Nederlanders bestaat ook de mogelijkheid een elektronisch paspoort aan te vragen bij de Afdeling Landelijke Taken van de gemeente Den Haag (Stadsdeelkantoor Centrum; www.denhaag.nl).
 FR
  maandag 2 juli 2007 @ 19:12:19 #13
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51067516
Ik laat mijn rijbewijs maar gaan trouwens..... Kost $40 om een verklaring te krijgen van het consulaat dat je hier woont, en dan nog eens EUR 70 ofzo voor je rijbewijs vernieuwing per post.....

Ik doe het wel een keertje in Den Haag, misschien in September ofzo.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 3 juli 2007 @ 16:15:32 #14
42204 MrCyber
Meridian, ID, USA
pi_51097372
Heb begin van het jaar mijn paspoort moeten vernieuwen. Aangezien ik in Boise, ID woon en het dichtsbijzijnde consulaat of Los Angeles of Seattle is was ik maar naar Los Angeles gegaan. Had nl vorige keer mijn paspoort in Seattle vernieuwd, maar dat was zo'n gedoe daar aangezien de consul daar een vrouwtje van een jaar of 80 is die alleen op dinsdag & donderdagmorgen je kan ontvangen en dan alleen bij haar thuis wat ergens aan een of andere golfbaan midden in een van de randsteden is. Vorige keer was dat trouwens wel grappig want toen had ik het gecombineerd met het ophalen van mijn spullen die vanuit NL verscheept waren. Dus ik had een 24' U-Haul gehuurd om ze van Seattle naar Boise te rijden, dus ik met de 24' U-Haul naar dit huis aan de golfbaan. Tja.. huis stond aan het eind van een laan van zo'n 3 km lang die maar net breed genoeg was voor mijn grote U-Haul truck. Toen bleek dus helaas ook dat ik aan het eind niet eens kon keren, dus toen ik klaar was moest ik 3 km achteruit met mijn U-Haul het laantje weer af. Uiteraard niet echt een probleem maar wel grappig aangezien het vrouwtje helemaal in paniek was of dat wel ging lukken etc. hahaha.

Maar goed... begin van het jaar dus maar naar LA... Inderdaad daar ff bij de fotograaf pasfotos laten maken volgens de nieuwe richtlijnen... ook een avontuur op zich aangezien ik om de een of andere reden ALTIJD met mijn ogen dichtsta op pasfotos.. tja.. dat mag dus niet met de nieuwe richtlijnen, dus 21 pogingen later stond ik er eindelijk met mijn ogen open op.. hahahahahah. Toen naar boven.. was de eerste die aankwam, dus binnen 10 minuten stond ik weer buiten. Toen most ik nog 9 uur wachten op mijn vlucht terug naar Boise, maar gelukkig was ik goed voorbereid en heb toen maar mijn tijd gespendeerd met GeoCaching. Mooiste van alles was dat gelukkig mijn baas voor alles betaald heeft (vlucht, huurauto & paspoort kosten).
------
If you ain't Dutch, you ain't much.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 16:17:21 #15
42204 MrCyber
Meridian, ID, USA
pi_51097447
quote:
Op maandag 2 juli 2007 19:12 schreef maartena het volgende:
Ik laat mijn rijbewijs maar gaan trouwens..... Kost $40 om een verklaring te krijgen van het consulaat dat je hier woont, en dan nog eens EUR 70 ofzo voor je rijbewijs vernieuwing per post.....

Ik doe het wel een keertje in Den Haag, misschien in September ofzo.
Dat kan je dus wel vergeten. Dat lukt dus mooi niet. Dacht ik ook wel ff te doen, maar aangezien je dus uitgeschreven bent is de enige manier om het te doen schriftelijk bij de RDW per post. Je kan daar niet eens langs helaas. Rare regel, maar goed. Ik heb mijne dus maar lekker laten verlopen aangezien ik toch niet terug ga naar NL en tijdens vakanties mijn amerikaanse rijbewijs gewoon geldig is
------
If you ain't Dutch, you ain't much.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 16:47:28 #16
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_51098585
Jezus... is het tegenwoordig zo erg met paspoorten laten vernieuwen? Mijn paspoort loopt af in 2009, dus ik heb nog even, maar toch...
  dinsdag 3 juli 2007 @ 20:27:43 #17
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51106316
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 16:47 schreef ScienceFriction het volgende:
Jezus... is het tegenwoordig zo erg met paspoorten laten vernieuwen? Mijn paspoort loopt af in 2009, dus ik heb nog even, maar toch...
Niet zo zeer met het paspoort zelf, dat heb je binnen 3 weken weer terug. De ellende is momenteel met de foto's en de nieuwe, strikte eisen die vorig jaar zijn ingegaan.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 3 juli 2007 @ 20:30:11 #18
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51106421
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 16:17 schreef MrCyber het volgende:
Dat kan je dus wel vergeten. Dat lukt dus mooi niet. Dacht ik ook wel ff te doen, maar aangezien je dus uitgeschreven bent is de enige manier om het te doen schriftelijk bij de RDW per post. Je kan daar niet eens langs helaas. Rare regel, maar goed. Ik heb mijne dus maar lekker laten verlopen aangezien ik toch niet terug ga naar NL en tijdens vakanties mijn amerikaanse rijbewijs gewoon geldig is
Tja, ik denk dat ik em ook maar lekker laat gaan. Het heeft voor mij weinig zin inderdaad om mijn Nederlandse rijbewijs te vervangen, ik heb immers een Amerikaanse en inderdaad kan ik daar als toerist gewoon op rijden in Nederland voor maximaal 6 maanden. Als ik langer dan dat in Nederland zou verblijven voor wat voor reden dan ook dan schrijf ik me wel weer in.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 3 juli 2007 @ 20:35:52 #19
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_51106665
Ik neem m'n eigen blauwe laken wel mee naar de fotograaf.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 20:57:09 #20
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51107481
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 20:35 schreef popolon het volgende:
Ik neem m'n eigen blauwe laken wel mee naar de fotograaf.
Het moet lichtgrijs zijn. Naast dat het grijs moet zijn zijn er meer zaken die precies moeten kloppen. De fotograaf in Los Angeles had een sjabloon gekregen van het Nederlands Consulaat, de foto moest daar *precies* inpassen, met beide oren zichtbaar, haarlijn op een bepaalde hoogte, etc, etc..... Mijn vrouw moest de foto 5 keer laten nemen voordat deze precies voldeden aan de eisen. Na de eerste 3 keer gingen we met de foto's naar boven. Niet goed, teruggestuurd naar de fotograaf. Weer twee foto's verder, en toen was het eindelijk goed.

Popolon, ik zou de consul in Grand Rapids bellen. De kans is groot dat hij zo'n sjabloon heeft gegeven aan een fotograaf in de buurt die voor hem de foto's neemt, en intussen waarschijnlijk al meerdere Nederlanders over de vloer heeft gehad. Dat scheelt weer zelf met grijze lakens zeulen....

Hou er overigens ook rekening mee dat je je paspoort drie weken KWIJT bent, en je dus 3 weken lang de VS niet uit kunt.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 3 juli 2007 @ 20:59:53 #21
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_51107594
Ja ik heb net maandaag even contact opgenomen weer. De hele meute was vrij en moest donderdag maar even terugbellen maar ik zal zeer zeker even navraag doen voordat ik kom aanzetten met een wasmand vol lakens.

Gelukkig verloopt die van mij pas in 2008 dus dat moet net lukken.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_51117360
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 20:57 schreef maartena het volgende:
Hou er overigens ook rekening mee dat je je paspoort drie weken KWIJT bent, en je dus 3 weken lang de VS niet uit kunt.
Als je in de gelegenheid bent om je paspoort persoonlijk af te gaan halen, dan kan je hem gedurende die 3 weken nog even behouden.
Maarja, als het consulaat indd 3 staten verderop is, dan rij je natuurlijk niet effe langs...
 FR
  woensdag 4 juli 2007 @ 12:06:16 #23
1234 HiZ
Istanbullu
pi_51124942
Ik begreep dat ze van plan zijn om in het vervolg de paspoort uitgevende instantie zelf de foto te laten maken. Tenminste, in Nederland gaat het worden ingevoerd en vanaf 2009 wordt de foto dus conform alle eisen gemaakt bij de aanvraag.
pi_51127947
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:06 schreef HiZ het volgende:
Ik begreep dat ze van plan zijn om in het vervolg de paspoort uitgevende instantie zelf de foto te laten maken. Tenminste, in Nederland gaat het worden ingevoerd en vanaf 2009 wordt de foto dus conform alle eisen gemaakt bij de aanvraag.
Oh, dat lijkt me indd stukken beter!
 FR
  woensdag 4 juli 2007 @ 15:56:57 #25
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51134195
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 01:58 schreef Bora-Bora het volgende:
Als je in de gelegenheid bent om je paspoort persoonlijk af te gaan halen, dan kan je hem gedurende die 3 weken nog even behouden.
Maarja, als het consulaat indd 3 staten verderop is, dan rij je natuurlijk niet effe langs...
Tis voor mij geen 3 staten verderop, hooguit anderhalf uur rijden naar Los Angeles. Maar dan nog, weinig zin om dan weer een vrije dag te moeten nemen, door de smog en file naar downtown te karren, etc, als ze het voor $10 per FedEx aan de deur kunnen afleveren.

Als ik voor noodgevallen toch zou moeten reizen, dan doen we dat wel op het Amerikaanse paspoort.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 4 juli 2007 @ 16:05:07 #26
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51134487
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:06 schreef HiZ het volgende:
Ik begreep dat ze van plan zijn om in het vervolg de paspoort uitgevende instantie zelf de foto te laten maken. Tenminste, in Nederland gaat het worden ingevoerd en vanaf 2009 wordt de foto dus conform alle eisen gemaakt bij de aanvraag.
Dat zou prima werken voor de hoofdconsulaten in de VS, die kunnen zo'n fotoapparaat wel in de lobby kwijt. Maar er zijn in de VS ook talloze "honoraire consuls", zoals bijv. MrCyber al eens gebruikt heeft, en die popolon gaat gebruiken in Grand Rapids..... dit zijn Nederlanders die een andere baan hebben, en een halve dag per week ofzo consulaatje spelen in hun achtertuin bij wijze van spreke. Ideaal voor hen die iets moeten regelen en daarvoor niet 800km hoeven te rijden/vliegen, maar ik denk niet dat de Nederlandse regering voor hen dure fotoapparatuur gaat aanschaffen. We zien wel hoe het gaat

De overheid doet in Nederland trouwens dat ze het doen voor het gemak van de klant zodat ze niet zelf foto's hoeven te maken/betalen, maar in de praktijk doen ze dat omdat een groot deel van de foto's die genomen zijn niet goed zijn, ze weer terug worden gestuurd, en de klanten natuurlijk boos zijn omdat ze op die ene avond dat het gemeentehuis open is zijn komen opdraven, en op dat zelfde moment de fotozaak natuurlijk NIET open is....

De fotozaak in het gebouw van het Nederlandse consulaat neemt de foto's voor paspoorten van een stuk of 35 consulaten. 19 in het gebouw waar ook het Nederlands consulaat zit, en dan zitten er in twee gebouwen aan de andere kant van de straat ook nog eens een paar consulaten. Je kunt daar ook vanwege veiligheid niet zelf de lift bedienen Anyhow, de fotograaf zei dat de Nederlanders de strengste eisen stelde, en dat hij meer Nederlanders terugkreeg dan van welk ander consulaat ook.....

Maar goed, mijn vrouw is weer voor 5 jaar geregeld, ik mag in 2010 weer.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 5 juli 2007 @ 21:07:03 #27
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_51179798
Afspraak gemaakt voor volgende week vrijdag. Alles is aanwezig op het consulaat in Grand Rapids (incl. een fotostudio) dus dit wordt een makkie. Het grapje gaat geloof ik rond de $100 kosten, kan zelfs iets meer zijn ivm verzendkosten naar Chicago en Nederland.

Het consulaat zit op vijf minuten rijden van m'n werk.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 5 juli 2007 @ 21:30:14 #28
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51180676
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 21:07 schreef popolon het volgende:
Afspraak gemaakt voor volgende week vrijdag. Alles is aanwezig op het consulaat in Grand Rapids (incl. een fotostudio) dus dit wordt een makkie. Het grapje gaat geloof ik rond de $100 kosten, kan zelfs iets meer zijn ivm verzendkosten naar Chicago en Nederland.

Het consulaat zit op vijf minuten rijden van m'n werk.
Paspoort kost 55 Euro, afhankelijk van de wisselkoersen ben je zo rond de 70 tot 80 dollar kwijt. Je kunt kiezen of je het paspoort zelf weer komt ophalen, of je kunt ze extra betalen voor een FedEx bezorging. Ik was met bezorging $85 kwijt. Maar mijn vrouw kan weer 5 jaar genieten van haar Nederlandse paspoort over een week of twee
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_51184720
Mijn ouders wonen aan de nederlandse grens en zijn met hun pasfoto's ter goedkeuring naar een nederlandse gemeente gegaan. Voor het paspoort zelf moeten ze naar het consulat wat verder weg is. Nu weten ze dat hun foto's goed zijn.
  Moderator vrijdag 6 juli 2007 @ 09:30:56 #30
45833 crew  Fogel
pi_51191898
Ik kreeg netjes een PDF file van het consulaat met daarin de eisen en een Noorse vertaling erbij. Dat meegenomen naar een fotograaf, en mijn fotos werden goedgekeurd.
Ben nu in het bezit van een paspoort zonder verblijfsvergunning erin (en die in de oude zit, is inmiddels alweer een paar maanden verlopen )
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 6 juli 2007 @ 15:53:28 #31
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51203765
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 09:30 schreef Fogel het volgende:
Ben nu in het bezit van een paspoort zonder verblijfsvergunning erin (en die in de oude zit, is inmiddels alweer een paar maanden verlopen )
Hoe toon je dan je legale status aan, als er om gevraagd zou worden?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Moderator vrijdag 6 juli 2007 @ 17:39:37 #32
45833 crew  Fogel
pi_51207393
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 15:53 schreef maartena het volgende:

[..]

Hoe toon je dan je legale status aan, als er om gevraagd zou worden?
Niet. Maar dat is volgens de vreemdelingenpolitie geen probleem aangezien mijn zaak in behandeling is en dat hun enorme traagheid de reden is dat ik nog geen nieuwe heb (ik heb ruim op tijd aangevraagd).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 6 juli 2007 @ 18:12:35 #33
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51208427
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 17:39 schreef Fogel het volgende:
Niet. Maar dat is volgens de vreemdelingenpolitie geen probleem aangezien mijn zaak in behandeling is en dat hun enorme traagheid de reden is dat ik nog geen nieuwe heb (ik heb ruim op tijd aangevraagd).
Tja.... tis maar goed dat Noorwegen in het Schengenverdrag zit, iemand met een Nederlands paspoort valt niet zo op
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Moderator vrijdag 6 juli 2007 @ 19:06:35 #34
45833 crew  Fogel
pi_51210014
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 18:12 schreef maartena het volgende:

[..]

Tja.... tis maar goed dat Noorwegen in het Schengenverdrag zit, iemand met een Nederlands paspoort valt niet zo op
Voordat ze bij Schengen zaten, hebben ze ook al nooit gekeken of ik wel legaal in het land ben
In 7 jaar tijd ben ik echt nog nooit door de douane naar mijn verblijfsvergunning gevraagd, zelfs niet bij een extra controle waar ze ook in mijn baggage wilde kijken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 8 juli 2007 @ 04:20:46 #35
46960 StefanP
polemicist
pi_51253380
Ik hoop dat het verlengen van mijn paspoort het laatste is wat ik ooit met Nederland te maken heb. Het zal een ervaring zijn die aardig overeenkomt met mijn gevoel van wat Nederland is: zeikerig, bureaucratisch en expres moeilijk doen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 8 juli 2007 @ 04:30:15 #36
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_51253471
quote:
Op zondag 8 juli 2007 04:20 schreef StefanP het volgende:
Ik hoop dat het verlengen van mijn paspoort het laatste is wat ik ooit met Nederland te maken heb. Het zal een ervaring zijn die aardig overeenkomt met mijn gevoel van wat Nederland is: zeikerig, bureaucratisch en expres moeilijk doen.
wil jij uberhaupt nog wel een NL paspoort?
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  zondag 8 juli 2007 @ 04:40:38 #37
46960 StefanP
polemicist
pi_51253545
Nee, maar ik heb weinig keus aangezien het verlengd moet worden in de tijd die het duurt om te wachten tot ik een Amerikaans paspoort aan mag vragen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 8 juli 2007 @ 05:06:48 #38
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_51253706
quote:
Op zondag 8 juli 2007 04:40 schreef StefanP het volgende:
Nee, maar ik heb weinig keus aangezien het verlengd moet worden in de tijd die het duurt om te wachten tot ik een Amerikaans paspoort aan mag vragen.
*even 1 minuut stilte
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  zondag 8 juli 2007 @ 08:07:06 #39
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51253897
quote:
Op zondag 8 juli 2007 04:20 schreef StefanP het volgende:
Ik hoop dat het verlengen van mijn paspoort het laatste is wat ik ooit met Nederland te maken heb. Het zal een ervaring zijn die aardig overeenkomt met mijn gevoel van wat Nederland is: zeikerig, bureaucratisch en expres moeilijk doen.
Probeer momenteel eens een Amerikaans paspoort te krijgen..... Je kunt sneller via Nederland een paspoort krijgen (duurt 3 weken, 5 dagen als je in Nederland bent) dan via het Department of State (duurt 4 maanden).
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 8 juli 2007 @ 08:15:40 #40
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_51253917
quote:
Op zondag 8 juli 2007 04:40 schreef StefanP het volgende:
Nee, maar ik heb weinig keus aangezien het verlengd moet worden in de tijd die het duurt om te wachten tot ik een Amerikaans paspoort aan mag vragen.
Hou toch op.

Als je werkelijk zo'n hekel hebt aan Nederland zou je juist een paspoort moeten weigeren. Anders leun je op een paspoort van een land waar je eigenlijk niks mee hebt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 8 juli 2007 @ 08:25:33 #41
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51253943
quote:
Op zondag 8 juli 2007 08:15 schreef popolon het volgende:
Hou toch op.

Als je werkelijk zo'n hekel hebt aan Nederland zou je juist een paspoort moeten weigeren. Anders leun je op een paspoort van een land waar je eigenlijk niks mee hebt.
Maar zonder Nederlands paspoort kan ie niet meer buiten de VS reizen naar landen anders dan Nederland. Als je alleen in de VS wil blijven, dan kan dat inderdaad ZONDER paspoort trouwens, je hebt geen paspoort nodig voor je Green Card, en nationaliteit en paspoort zijn twee verschillende zaken.

Het grootste voordeel van een Nederlands paspoort is dat het tegelijk eigenlijk een EU paspoort is. Je kunt namelijk in alle EU landen terecht om te wonen en/of werken.

Is het geen tijd voor jou om Amerikaan te worden trouwens popo?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 8 juli 2007 @ 08:37:09 #42
46960 StefanP
polemicist
pi_51253970
quote:
Op zondag 8 juli 2007 08:15 schreef popolon het volgende:

[..]

Hou toch op.

Als je werkelijk zo'n hekel hebt aan Nederland zou je juist een paspoort moeten weigeren. Anders leun je op een paspoort van een land waar je eigenlijk niks mee hebt.
En hoe moet ik internationaal reizen totdat ik m'n Amerikaanse paspoort heb?

Duh.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_51259036
quote:
Op zondag 8 juli 2007 07:44 schreef Fogel het volgende:
Misschien is dit meer relevant voor hier Paspoort vernieuwen in het buitenland
Yep, heb je gelijk in.
quote:
Op zondag 8 juli 2007 07:44 schreef Fogel het volgende: Ik ben sinds 2000 het land uit, misschien dat het invloed heeft op het al dan niet hebben van een persoonnummer in de pas..
Maybe not...
 FR
  zondag 8 juli 2007 @ 17:52:50 #44
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_51264631
quote:
Op zondag 8 juli 2007 08:37 schreef StefanP het volgende:

[..]

En hoe moet ik internationaal reizen totdat ik m'n Amerikaanse paspoort heb?

Duh.
Niet reizen.

Maar je hebt wel een punt natuurlijk.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 15 juli 2007 @ 03:09:55 #45
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_51480626
Goed, ik ben m'n paspoort nu dus kwijt voor een week of drie.

Hopelijk komt 'ie snel weer terug.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_51480725
't Gaat vaak sneller dan verwacht!
 FR
  zondag 15 juli 2007 @ 03:34:05 #47
131278 moemoe
#teampanda
pi_51480791
Ik werk bij een gemeente, ik kan misschien de regels toelichten hier voor het gemak...

- kleurenfoto
- de achtergrond is lichtgrijs en egaal
- mond gesloten
- allebei de ogen duidelijk open
- als je een bril draagt raad ik je aan deze af te doen i.v.m. de weerspiegeling
- je hoofd moet gecentreerd zijn
- kijk recht vooruit in de camera
- haar achter de oren zodat de ooraanzet bepaald kan worden, zorg iig dat je linker oor zichtbaar is

De belangrijkste zaken waarbij het meestal mis gaat. Daarnaast gaat het vaak om de grootte van het hoofd, wat alleen bepaald kan worden door middel van zo'n malletje. Daarbij is het dus hopen dat de fotograaf die heeft anders zou de foto alsnog kunnen worden afgekeurd.
  zondag 15 juli 2007 @ 03:41:56 #48
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_51480845
Ze kunnen me de pot op. Ze accepteren dit maar.

Ik heb die 'foto matrix' even doorgenomen: Een PDF van vier pagina's om een pasfoto te nemen, veel gekker kan 't niet worden.

Gelukkig hadden ze ophet consulaat die idiote eisen ook al door en hebben dus een eigen fotograaf.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator zondag 15 juli 2007 @ 10:57:18 #49
45833 crew  Fogel
pi_51483027
quote:
Op zondag 15 juli 2007 03:34 schreef moemoe het volgende:
Ik werk bij een gemeente, ik kan misschien de regels toelichten hier voor het gemak...

- kleurenfoto
- de achtergrond is lichtgrijs en egaal
- mond gesloten
- allebei de ogen duidelijk open

- als je een bril draagt raad ik je aan deze af te doen i.v.m. de weerspiegeling
- je hoofd moet gecentreerd zijn
- kijk recht vooruit in de camera

- haar achter de oren zodat de ooraanzet bepaald kan worden, zorg iig dat je linker oor zichtbaar is

De belangrijkste zaken waarbij het meestal mis gaat. Daarnaast gaat het vaak om de grootte van het hoofd, wat alleen bepaald kan worden door middel van zo'n malletje. Daarbij is het dus hopen dat de fotograaf die heeft anders zou de foto alsnog kunnen worden afgekeurd.
Vooral die punten gaan fout als je fotos van kinderen moet laten maken (destijds ca 6 maanden).... gelukkig hadden we een geduldige fotograaf getroffen
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_51489988
quote:
Op zondag 15 juli 2007 03:34 schreef moemoe het volgende:
De belangrijkste zaken waarbij het meestal mis gaat. Daarnaast gaat het vaak om de grootte van het hoofd, wat alleen bepaald kan worden door middel van zo'n malletje. Daarbij is het dus hopen dat de fotograaf die heeft anders zou de foto alsnog kunnen worden afgekeurd.
Bij mij was het malletje van de fotograaf dus niet hetzelfde als het malletje van de ambassade.
Ik heb er toch voor gekozen om het aanvraagformulier met die foto op te laten sturen,
en hij zit dus nu gewoon in m'n paspoort.

Vraag me dus niet waar al die poespas voor dient...
 FR
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')