abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 9 februari 2002 @ 13:18:02 #1
9738 para909
Mr Mojo Risin'
pi_3104822
Kent iemand nog het programma Moordspel met Rond Brandsteder?

Er werd een moord gepleegd en stukje bij beetje werd deze in een echte cluedeo/miss marple-style ontrafeld tijdens de tv-show!

Wie herinnert zich nog de "moordzaken"?

- Ge-electrokuteerde zanger
- Mislukte goocheltruk (onthoofd)

Man ik geef mijn linker-kleine-teennagel om dit proggir weer op de buis te krijgen!

Beginnend fotograaf - Gitarist - This is my truth. Tell me yours.
http://www.flickr.com/photos/wimw79/
pi_3104829
Pfff... dat is lang geleden... Maar misschien komt zoiets wel weer terug nu de zenders grote "familie-feel-good" show op de buis willen brengen...

Was idd wel leuk, wat ik me nog kan herinneren

pi_3104836
JA!! Dat was echt leuk en spannend vond ik toen, maar dat kan aan mijn jeugdige leeftijd hebben gelegen. Ik zou het wel graag nog eens terug zien.
Je kon toen ook pakketjes kopen met een Moordspel erin, allemaal kaarten met aanwijzingen, en dan moest jij uitvinden wie het gedaan had.
pi_3105132
Te Cool, ik zou het ook best nog wel een keertje willen zien !!!
Non nobis solum sed toti mundo nati. - Not for ourselves, but for the whole world were we born
  FOK!fossiel zaterdag 9 februari 2002 @ 14:28:03 #5
8443 cptmarco
it's captain...
pi_3105254
Dat mogen ze eigenlijk ook wel weer op de buis brengen. Ik kan er niet zoveel meer van herinneren (tis alweer een tijdje terug), alleen dat ik er altijd naar keek en ook leuk vond.
  zaterdag 9 februari 2002 @ 14:37:49 #6
9738 para909
Mr Mojo Risin'
pi_3105305
mailactietje opzetten dan maar weer?

(zie topic HELP! TROS WANTED MOET TERUG)

ben ff te lui om de url te copy pasten

Beginnend fotograaf - Gitarist - This is my truth. Tell me yours.
http://www.flickr.com/photos/wimw79/
  zaterdag 9 februari 2002 @ 14:41:29 #7
20069 sag
black coat / white shoes
pi_3105328
quote:
- Ge-electrokuteerde zanger
Ja, want ze hadden een krat bier met daarin een of andere verknoeide mixer onderin, en dat kon je zien omdat de bierflesjes dus veel hoger stonden dan gebruikelijk!

En dat is ongeveer het enige wat ik me nog kan herinneren.

[ slicker than shatner | cooler than hasselhoff ]
  zaterdag 9 februari 2002 @ 14:50:09 #8
9738 para909
Mr Mojo Risin'
pi_3105390
JA DAT WAS HET!!!!!!!!!

Ik weet nog wel dat de dader gespeeld werd door Franks Schaafsma!

damn ik herinner me nu ook dat de 'verdachten' ook allemaal in de studio zaten tijdens de uitzending en dat de dader afgevoerd werd door de politie!

Beginnend fotograaf - Gitarist - This is my truth. Tell me yours.
http://www.flickr.com/photos/wimw79/
  zaterdag 9 februari 2002 @ 16:27:59 #9
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_3106089
Dat is zeker lang terug.

Ik weet nog dat ik het toen super eng vond en heel leuk.

Je kon ook bij het postkantoor kaartjes vragen waarop je vermelde wie de dader was en dat opsturen naar de Tros.

Enigste moord die ik me kan herinneren was toen er een slang in een kluis verborgen zat. Speelde zich ergens in de 19e eeuw af.

Don't love if you want to die in peace.
pi_3106526
geweldig! ik heb hier destijds echt 's nachts wakker om gelegen!!

ik kan me nog een moord op een boot herinneren.. en een moord rond de eeuwwisseling... wat een *geweldige* formule was dat

maar ja zal wel aan m'n jeugdige leeftijd gelegen hebben

  zaterdag 9 februari 2002 @ 17:29:25 #11
3767 Herald
Come get some
pi_3106551
De eerste aflevering was met een slang, Constance was toen de daderes.

Een andere met Willeke van Ammerooy was met een pijl en boog en spiegels.

*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  zaterdag 9 februari 2002 @ 19:09:02 #12
9738 para909
Mr Mojo Risin'
pi_3107482
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 17:29 schreef Herald het volgende:
De eerste aflevering was met een slang, Constance was toen de daderes.

Een andere met Willeke van Ammerooy was met een pijl en boog en spiegels.


wow good memory! Ik herinner het me ook ineens: constance, en ze viel door de mand omdat er modder op een stoel zat in de kamer waar de kluis met de slang zat! Constance was namelijk te klein om bij de kluis te kunnen.

Herinneren jullie je ook dat na iedere aflevering een preview kwam van de volgende aflevering? Een keer werd er dus na het programma door de omroepster een goochelact aangekondigd (met de smoes dat er nog tijd over was). Die goochelact was dus de moord van de volgende aflevering, ik schrok me dood toen die man ineens werd onthoofd!

damn ik was toen een jaar of 7 (?!) weken niet van kunnen slapen....

Beginnend fotograaf - Gitarist - This is my truth. Tell me yours.
http://www.flickr.com/photos/wimw79/
pi_3110812
Gaaf programma. Het concept van interactieve televisie werd hier in feite mee bevestigd, de populariteit van het programma was (tot zijn spijt) niet Ron B, niet de moordzaak, maar het interactieve
Als kleinmannetje vind ik het ontzettend cool dat je mee kon doen. Die van de ge-electrocuteerde zanger kan ik me ook nog herinneren.
123
  Redactie Frontpage zondag 10 februari 2002 @ 01:50:23 #14
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3111087
quote:
Op zondag 10 februari 2002 01:20 schreef K3 het volgende:
kan ik me ook nog herinneren.
Hee een leeftijdgenoot en K3 liefhebber.
pi_3111291
quote:
Op zondag 10 februari 2002 01:50 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Hee een leeftijdgenoot en K3 liefhebber.


Zegt dat wat over de leeftijd
123
  Redactie Frontpage zondag 10 februari 2002 @ 02:19:13 #16
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3111349
Ja, moordspel is echt heel erg oud.
quote:
De grootste flops uit vijftig jaar tv

Door Saskia Kooistra
ZWOLLE Vijftig jaar televisie levert natuurlijk ook programma's op die floppen. Veel mensen weten wel de succesvolle programma's te noemen, maar een geflopt programma noemen is wat moeilijker.

Een recent voorbeeld is de TV-Kapper. Een reality-tv programma waarbij klanten hun diepste geheimen vertellen. Het programma kreeg veel kritiek en weinig kijkers. Vandaar dat het al snel van prime time naar de middag ging. En ondertussen is het helemaal van de buis.
Ook het programma van Ron Brandsteder, Moordspel, dat in 1987 bij de TROS te zien was, is geflopt. Het was cluedo maar dan op tv. Na één seizoen is het weer van de buis gehaald.
Ook Take-Off was geen succes. Een soapserie over het leven van piloten en stewardessen. De eerste aflevering deed het goed, maar daarna keek niemand meer. Een parodie van Paul de Leeuw was de genadeklap.
Telefoto is de grootste flop ooit. De AVRO heeft maar één aflevering uitgezonden. Er heeft helemaal niemand naar gekeken.
Een andere flop is Sport 7, een zender over sport. Na enkele maanden is de zender er mee gestopt. De kwaliteit was niet goed genoeg en het was een commerciële ramp.


  FOK!fotograaf dinsdag 18 februari 2003 @ 10:18:36 #17
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_8553216
quote:
Op zaterdag 9 februari 2002 14:50 schreef para909 het volgende:
JA DAT WAS HET!!!!!!!!!

Ik weet nog wel dat de dader gespeeld werd door Franks Schaafsma!

damn ik herinner me nu ook dat de 'verdachten' ook allemaal in de studio zaten tijdens de uitzending en dat de dader afgevoerd werd door de politie!


En Peter Lusse was geloof ik het slachtoffer, als ik me dat nog goed kan herinneren. Dit is trouwens de enige moord die ik me nog kan herinneren!
pi_8553344
Ik kan het me ook nog herinneren. Kwam het niet op vrijdagavond, na ALF?

Er is ook nog zo'n actiespel geweest, waarbij koppels zich in het land moesten verstoppen, en vanuit een telefooncel moesten bellen. Dan had je een uur de tijd om ze te vinden. Romek van Thiel was een van de kandidaten, hield het als een van de langsten vol, en is nu presentator van onder andere een boot-programma op RTL5 (Yachting of zoiets)

  dinsdag 18 februari 2003 @ 11:25:18 #19
22737 blaaaat
Tegen zinloos roken
pi_8554733
Ja, moordspel was echt stoer... maar ik was toen idd ook pas 8 of zo, mocht van mijn ouders altijd tot de reclame halverwege kijken en dan werd de rest opgenomen voor de volgende dag... dan lag ik echt snachts in mijn bedje te puzzelen over de dader. Die met die slang is overigens de enige die ik me echt kan herrinneren maar ik vond het wel gaaf. Dat is echt een serie die ze weer es moeten gaan uitzenden, desnoods die oude versies.
Too much is never enough...
pi_8554943
Moordspel is nou het enige programma wat ik nog graag een keer zou willen zien! En dat wil ik al jaaaaaaren. Ik begrijp niet dat de meest suffe formules keer op keer worden herhaald, maar nooit iets wat ook maar lijkt op moordspel Dat was pas leuk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 18 februari 2003 @ 11:37:56 #21
1687 poep
praat geen poep
pi_8555005
vond het altijd erg spannend! wil het wel weer eens zien!!
houdt van spannend...
pi_8555021
Kan het me vaag herinneren, moest altijd vroeg naar bed maar mocht dat nog wel zien.
Ik snapte er altijd de ballen van op mijn 6/7 jaar.

Tegenwoordig zou het veel meer kans van slagen hebben.
Stemmen via internet of sms.
En hele discussies erover.

Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
pi_8572343
Was er ook niet een moord waarbij de verkeerde vermoord werd. En dat kwam omdat de dader kleurenblind was. Ik weet alleen nog dat de dader ontmaskerd werd omdat ie de kleuren van een groene en rode biljartbal niet uit elkaar kon houden. Gek wat je na al die jaren nog onthoudt.
pi_8574729
Ik was toen heel jong, maar ik kan me goed herinneren dat ik er naar keek en het altijd zeer spannend vond! En je kon ook echt meedoen met een of andere quiz (ik herinner me vaag iets van kaartjes die we thuis hadden?) en dan kon je dus proberen de moordenaar te raden.

Als kleutertje zat ik aan de buis gekluisterd! Wel raar dat niemand dit concept ooit nieuw leven heeft ingeblazen.

Hmmzz....
pi_8574755
quote:
Op zaterdag 9 februari 2002 14:41 schreef sag het volgende:

[..]

Ja, want ze hadden een krat bier met daarin een of andere verknoeide mixer onderin, en dat kon je zien omdat de bierflesjes dus veel hoger stonden dan gebruikelijk!

En dat is ongeveer het enige wat ik me nog kan herinneren.


!
JAAAAH!!
Dat is tevens de enige die ik me nog kan herinneren. .
-
pi_8579206
Wie kent GoldRush nog? Een of ander spel waarbij aanwijzingen moesten leiden tot het vinden van goudstaven die in NL verstopt waren.
  woensdag 19 februari 2003 @ 12:24:31 #27
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_8579779
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:01 schreef Coelho het volgende:
Wie kent GoldRush nog? Een of ander spel waarbij aanwijzingen moesten leiden tot het vinden van goudstaven die in NL verstopt waren.
en dat in een Topic over "Moordspel"....
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  woensdag 19 februari 2003 @ 12:48:53 #28
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_8580340
Wow! kreeg ik even last van flashbacks met dit topic! Geweldig!!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 19 februari 2003 @ 13:43:44 #29
8125 Elbutre
The new and improved!
pi_8581843
Moordspel was ook geweldig!

[Dit bericht is gewijzigd door Elbutre op 19-02-2003 13:44]

Back in town
  woensdag 19 februari 2003 @ 13:44:10 #30
8125 Elbutre
The new and improved!
pi_8581849
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:01 schreef Coelho het volgende:
Wie kent GoldRush nog? Een of ander spel waarbij aanwijzingen moesten leiden tot het vinden van goudstaven die in NL verstopt waren.
Met Ad Visser
Back in town
  woensdag 19 februari 2003 @ 14:35:33 #31
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_8583212
Die moord met de ge-electrocuteerde zanger kan ik mij ook nog herinneren, en ook juist dat stukje met de mixer in het bierkratje... Vaag inderdaad.
De laatste aflevering kan ik mij ook nog herinneren:
Die speelde zich af op oudejaarsavond, waarbij een man met een pistool om het leven werd gebracht terwijl buiten de knallen van het vuurwerk de schoten overstemde.
ik kan er vreselijk naast zitten, maar volgens mij was het met Peer Mancini. ( Weet ff niet hoe je z'n achternaam spelt )
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_8585447
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:24 schreef Patch het volgende:

[..]

en dat in een Topic over "Moordspel"....


Sorry, droomde ff weg naar al die mooie TV programma's. Wat mij betreft gaat dit topic door als het grote Retro-TV topic oid...
  FOK!fotograaf woensdag 19 februari 2003 @ 16:19:18 #33
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_8585853
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 16:04 schreef Coelho het volgende:

[..]

Sorry, droomde ff weg naar al die mooie TV programma's. Wat mij betreft gaat dit topic door als het grote Retro-TV topic oid...


of daar een centraal topic van maken!
  woensdag 14 mei 2003 @ 10:36:20 #34
51266 geitenbreier
joepie de poepie
pi_10417968
moordspel was gaaf, keek het altijd als klein jochie.

paar moorden die ik me kan "herinneren"
- goochelaar
- kluis (met die stoel)
- op een boot (wat later bleek zelfmoord te zijn)

bij die goochelaar nog nachtmerries gehad, zie nog dat bloed uit die kist lopen...

maar dit zou inderdaad weer op de buis moeten, desnoods eerst wat oude gevolgd door nieuwe mensen thuis mee kunnen stemmen op de dader (wat nu al een beetje bij baantjer gebeurt)

moet jij plassen rakker
pi_10420131
Ge-wel-dig, ik weet ook nog dta ik als klein jongetje op vrijdagavond voor de buis zat, ik kan me ook nog die slang in die safe en de ge-electrocuteerde zanger herinneren...
ALs ze zoiets opnieuw gaan uitzenden of er een remake van zouden maken, is het vast niet meer zo leuk. Dat heb ik met heel veel ouwe shows, ze verliezen hun magie...

* GoldieLox hoopt dat ze Robin Hood (die Ned3 serie met Clannad muziek) NOOIT gaan herhalen...

  woensdag 14 mei 2003 @ 16:38:28 #36
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_10428203
Moordspel, dat vond ik echt heel erg spannend (en ook eng), ik durfde eigenlijk nooit te kijken. Vaak zag je die moord al in allemaal voorstukjes en dan was ik echt doodsbang. Ik herinner me nog die zanger (Peter Lusse inderdaad), die goochelaarsact en die slang.

Ik kan me die hele avond nog wel ongeveer herinneren, daarvoor kwam altijd een programma met André van Duin dat ze limericks zongen in een soort café, daarna kwam Dossier Verhulst, dat vond ik ook al zo eng (dat ze met de auto in het water reden - daar had ik echt nachtmerries van).

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_10428453
Moordspel was een leuk programma inderdaad.

Ik kan me alleen de eerste afleving herinneren (met Gerard Cox of zo). De dader kon ontmaskerd worden doordat zijn alibi niet klopte. Hij (?) zei dat hij op een bepaald moment ergens niet was, maar uit beelden bleek dat hij op het tijdstip van de moord wel aanwezig was. Het punt was dat de klok in spiegelbeeld was gefilmd zodat de tijd anders was en de uiteindelijke dader de verkeerde kamer in leek te gaan.

Nu ik er over nadenk ging er ook een aflevering over een moord in de jaren 20. Een groep familieleden bij elkaar waarvan de een het slachtoffer nog meer haatte dan de ander. Iedereen had een motief.

In de slotaflevering moest een panel, waaronder Andre van Duin, raden wie van de "beroemde" gasten de enige echte was. Het was voor mij al snel duidelijk dat die blonde vrouw van Dempsey en Makepeace (wie kent ze niet) de enige echte was. Er zat nog een nep-Kojak bij en nog wat nauwelijks lijkende types.

  donderdag 15 mei 2003 @ 09:50:48 #38
31609 mvroegin
You are gonna tell me.
pi_10442772
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 10:36 schreef geitenbreier het volgende:
moordspel was gaaf, keek het altijd als klein jochie.

paar moorden die ik me kan "herinneren"
- goochelaar
- kluis (met die stoel)
- op een boot (wat later bleek zelfmoord te zijn)

bij die goochelaar nog nachtmerries gehad, zie nog dat bloed uit die kist lopen...

maar dit zou inderdaad weer op de buis moeten, desnoods eerst wat oude gevolgd door nieuwe mensen thuis mee kunnen stemmen op de dader (wat nu al een beetje bij baantjer gebeurt)


Op de boot was geen zelfmoord. Er was namelijk geen dode. Het 'slachtoffer' had zich vermomd en had haar dood in scene gezet.
Moordspel was zeker cool.
When I'm finished with you, you're gonna wish that you felt this good again.
  donderdag 15 mei 2003 @ 10:22:09 #39
51266 geitenbreier
joepie de poepie
pi_10443320
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 09:50 schreef mvroegin het volgende:

[..]

Op de boot was geen zelfmoord. Er was namelijk geen dode. Het 'slachtoffer' had zich vermomd en had haar dood in scene gezet.
Moordspel was zeker cool.


okee ja het is al zo lang geleden. weet nog dat dat patrijspoortje open stond

zou de tros die shows nog ergens op band hebben en bereid zijn die te herhalen?

moet jij plassen rakker
pi_10514674
Het idee voor Moordspel kwam van Willem Ruis en hij zou het ook gaan presenteren...
pi_10517253
De oplossingen waren echt heel vaag. Verf aan rechter rubberhandschoen, maar dan wel aan de buitenkant dus de dader is linkshandig. Hoe verzinnen ze zoiets?

In mijn geheugen zeer vermakkelijk, maar dat kan nu natuurlijk heel anders zijn.

  zondag 18 mei 2003 @ 19:37:57 #42
13846 insaniac_2oo1
insaniac_2oo1
pi_10517734
quote:
Op zondag 10 februari 2002 02:19 schreef SunChaser het volgende:

Telefoto is de grootste flop ooit. De AVRO heeft maar één aflevering uitgezonden. Er heeft helemaal niemand naar gekeken.


  maandag 19 mei 2003 @ 14:50:09 #43
43626 ElCondor
Geluk is Onmisbaar
pi_10534016
quote:
Op zondag 18 mei 2003 19:37 schreef insaniac_2oo1 het volgende:

[..]


En waarom worden die middagspelletjes ("raad het woord: p..rdek.p. Moeilijkmoeilijkmoeilijk ") dan niet van de buis gehaald?
Daar kijkt toch ook niemand naar?
Er zitten 365 dagen in een jaar en er zijn 366 redenen om te feesten (Boliviaans spreekwoord)
pi_11729138
quote:
Op maandag 19 mei 2003 14:50 schreef ElCondor het volgende:

[..]

En waarom worden die middagspelletjes ("raad het woord: p..rdek.p. Moeilijkmoeilijkmoeilijk ") dan niet van de buis gehaald?
Daar kijkt toch ook niemand naar?


Een paard heeft geen kop! wuahaha
  donderdag 17 juni 2004 @ 17:10:36 #45
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_19970004
*schop*

Gevonden!
Ik dacht echt dat niemand dit nog kende dat programma! Ik vond het geweldig. ALtijd raden wie de dader was en strijden tegen mam. Maar als ik het vertel tegen vrienden is er dus echt niemand die dat kent!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Redactie Frontpage donderdag 17 juni 2004 @ 19:38:29 #46
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_19973132
Jaaaa, ik had ook altijd nachtmerries van dit programma! Ik was toen zeven, en mocht altijd kijken. In de Story zat altijd een kaartje waarop je kon aageven wie je verdacht van die moord, er waren geloof ik zes afleveringen. Daarvoor kwam idd altijde de 'Ep oorklep-show', met Andre van Duin, en daarna 'Dossier Verhulst', waar ze met een Porsche 911 geloof ik het water in reden omdat iemand de remleiding had doorgeknipt. Ging Ron Brandstichter hierna niet het programma 'The way of life-show' presenteren ? Ook zo'n leuke show. We hadden ook zo'n tas ervan, moest je allemaal bewegingsspelletjes doen. En hierna deed Ron the Honeymoonquiz, ook erg leuk. Dem, de TROS had vroeger altijd hele goeie, avondvullende shows op de vrijdag- of de zaterdagavond, kan die tijd alsjeblieft weer terugkomen ?!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  donderdag 17 juni 2004 @ 21:15:33 #47
92711 hasse8
Semper ad meliora
pi_19975655
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 19:38 schreef Djeez het volgende:
Jaaaa, ik had ook altijd nachtmerries van dit programma! Ik was toen zeven, en mocht altijd kijken. In de Story zat altijd een kaartje waarop je kon aageven wie je verdacht van die moord, er waren geloof ik zes afleveringen. Daarvoor kwam idd altijde de 'Ep oorklep-show', met Andre van Duin, en daarna 'Dossier Verhulst', waar ze met een Porsche 911 geloof ik het water in reden omdat iemand de remleiding had doorgeknipt. Ging Ron Brandstichter hierna niet het programma 'The way of life-show' presenteren ? Ook zo'n leuke show. We hadden ook zo'n tas ervan, moest je allemaal bewegingsspelletjes doen. En hierna deed Ron the Honeymoonquiz, ook erg leuk. Dem, de TROS had vroeger altijd hele goeie, avondvullende shows op de vrijdag- of de zaterdagavond, kan die tijd alsjeblieft weer terugkomen ?!
Rustig wachten, de tros herhaalt toch alles (voor mijn gevoel dan he?)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 29 maart 2013 @ 15:39:24 #48
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_124648628
hup uit de mottenballen met dit topic

wat een geweldig programma was dit _O_
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator donderdag 11 april 2013 @ 12:06:49 #49
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_125148765
Ik heb ze allemaal digitaal :9
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Redactie Frontpage donderdag 11 april 2013 @ 12:58:18 #50
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_125150477
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:06 schreef djkoelkast het volgende:
Ik heb ze allemaal digitaal :9
Zet ze dan ff op YT
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  Moderator donderdag 11 april 2013 @ 13:19:31 #51
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_125151238
quote:
4s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:58 schreef Djeez het volgende:

[..]

Zet ze dan ff op YT
Ik heb deze niet zelf gecapt, anders had ik het gedaan. Mocht ik ze zelf nog eens tegenkomen op een tape zet ik ze online ;)
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 11 april 2013 @ 17:28:25 #52
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_125161450
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:06 schreef djkoelkast het volgende:
Ik heb ze allemaal digitaal :9
wow
quote:
4s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:58 schreef Djeez het volgende:

[..]

Zet ze dan ff op YT
dat dus
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 04:48:30 #53
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_164354664
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 11:31:51 #54
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_164358469
En een fragment van aflevering 5:

P.S. Dit topic is van 2002 :')
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  Moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 11:35:41 #55
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_164358540
Er zijn plannen voor een remake (maar dan onder een andere naam) anno 2016
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_164360666
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 11:35 schreef djkoelkast het volgende:
Er zijn plannen voor een remake (maar dan onder een andere naam) anno 2016
Die plannen zijn er al heel lang. Dat heb ik namelijk al zo vaak gehoord...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:14:38 #57
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_164371619
dit is echt zo fantastisch _O_
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_164439043
Weet wel dat er een soort gezelschaps-kaartspel bestaat waarbij je door het stellen van de juiste vragen een moord moet oplossen, maar meer weet ik er niet meer van.

Van Ron brandsteder kan ik me alleen nog maar een spelprogramma herinneren dat met pasgetrouwde stellen was, geen idee waarom ik dat keek (wellicht omdat m'n gezinsleden het zo leuk vonden of ikzelf niks beters te doen had ofzo?)
Was ook iets met boterbriefjes (en dan lekker blij daarvan worden, alsof het zo speciaal was dat die tussen die opdrachtkaarten verstopt zaten) en met een toren van Pisa.
  Moderator donderdag 11 augustus 2016 @ 22:30:27 #59
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_164443506
quote:
2s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 20:48 schreef magnetronkoffie het volgende:
Weet wel dat er een soort gezelschaps-kaartspel bestaat waarbij je door het stellen van de juiste vragen een moord moet oplossen, maar meer weet ik er niet meer van.

Van Ron brandsteder kan ik me alleen nog maar een spelprogramma herinneren dat met pasgetrouwde stellen was, geen idee waarom ik dat keek (wellicht omdat m'n gezinsleden het zo leuk vonden of ikzelf niks beters te doen had ofzo?)
Was ook iets met boterbriefjes (en dan lekker blij daarvan worden, alsof het zo speciaal was dat die tussen die opdrachtkaarten verstopt zaten) en met een toren van Pisa.
Ron's Honeymoonquiz, eerst bij TROS, later bij RTL.

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 11 augustus 2016 @ 22:50:49 #60
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_164444267
quote:
2s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 20:48 schreef magnetronkoffie het volgende:
Weet wel dat er een soort gezelschaps-kaartspel bestaat waarbij je door het stellen van de juiste vragen een moord moet oplossen, maar meer weet ik er niet meer van.

Hoe heet dat spel?
Ik heb twee bordspellen waarbij je een moord moet oplossen: Moord in maanlicht (een variant op Mastermind) en het Peter R. de Vries spel, ook gebaseerd op een tv-programma ;)
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_164444941
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 22:50 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Hoe heet dat spel?
Ik heb twee bordspellen waarbij je een moord moet oplossen: Moord in maanlicht (een variant op Mastermind) en het Peter R. de Vries spel, ook gebaseerd op een tv-programma ;)
Dit was geloof ik meer een soort kaartspel, maar ik deed alleen maar mee en iemand anders had hem meegenomen. Weet de naam echt niet meer.

Volgens mij kreeg je alleen maar een paar details te horen (kan zijn dat er later wat details bij kwamen) en moest je raden/gokken wat het motief was, wie de moordenaar was, welk moordwapen wellicht ook, waar het was....zoiets.

Alleen de spelleider had dacht ik een kaart in de hand, tis een prima spelletje voor een uurtje op een terras of in een woonkamer (wel handig eerst dit spel te doen voordat de alcohol-levels boven de 9000 komen).
pi_164508338
Volgens mij kan je dat in Rotterdam spelen. :')
  zondag 14 augustus 2016 @ 06:13:13 #63
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_164514554
Ik was 12, vond moordspel geweldig, maar kan behalve ron brandsteder niks terughalen.
  zondag 14 augustus 2016 @ 06:16:13 #64
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_164514556
quote:
2s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 20:48 schreef magnetronkoffie het volgende:
Weet wel dat er een soort gezelschaps-kaartspel bestaat waarbij je door het stellen van de juiste vragen een moord moet oplossen, maar meer weet ik er niet meer van.

cluedo
pi_164515804
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 06:16 schreef Marrije het volgende:

[..]

cluedo
Nee, het was niet cluedo. Had er wel wat van weg.
  maandag 16 januari 2017 @ 23:34:20 #66
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_168210258
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 17 januari 2017 @ 00:58:06 #67
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_168211521
omg _O_
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')