abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 29 juni 2007 @ 16:19:22 #1
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_50974251
Het kwam officieel tot een einde in December 1989 tijdens een summit in Malta tussen Bush en Gorbachev.

Aan het begin van de 80's hebben m'n ouders me nog meegesleept naar een anti-kernwapen demonstratie en in 1986 zijn we van West naar Oost Berlijn gegaan door Checkpoint Charlie. In de DDR wees m'n vader een man aan die ons de hele dag heeft gevolgd. Kan me nog herinneren dat als je de metro nam je wel eens langs van die half donkere verlaten stations reed die zich in het oosten bevonden. Heel erg raar gevoel kreeg ik ervan, maar het was wel spannend.

In februari 1990 zijn we weer naar Berlijn gegaan om 'mee te helpen de muur af te breken'. Mijn broer en ik zaten bovenop de muur bij Checkpoint Charlie om dat ronde ding bovenop eraf te hakken (leek wel op asbest ), maar mensen van de DDR Grenztruppen (die nog aanwezig waren) sommeerden ons eraf te komen, waar we gehoor aan gaven toen ze hun wapen op ons richtten.

Heb nog ergens een doos vol met zelf uitgehakte stukken muur.

Hoe heb jij de koude oorlog ervaren in de 80's?
reset
pi_50974450
Nee, een jaartje later werd ik geboren
  vrijdag 29 juni 2007 @ 16:27:21 #3
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_50974541
KOUD dat t toen was... brrr
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
pi_50975179
mijn vader zat destijds in dienst en wij mochten dus niet naar het Oostblok, mocht dus niet mee op een schoolreisje naar Oost-Berlijn, verder van dichtbij toch meegemaakt de "plaatsing" van de kernwapens op Woensdrecht

verder was het altijd over de grote rode vijand uit het oosten, was nog wel te jong om er bang van te zijn, maar maakte er wel zorgen over, je had een soort zwart wit beeld het was alleen democratie tegen communisme
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')