abonnement Unibet Coolblue
pi_52731531
Mooi gedaan
  maandag 27 augustus 2007 @ 17:34:22 #127
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_52731549
Thanks.
pi_52732185
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 17:32 schreef Frollo het volgende:

[..]

Gesteld dat de kolom bestaat uit A1 t/m A5, geef je A1 deze voorwaardelijke opmaak (kies 'Formule is' in plaats van 'Celwaarde is')

=RANG(A1;$A$1:A5)<=3

Let op dat de dollartekentjes moeten kloppen!

Kopieer daarna de opmaak van A1 naar de overige cellen en voila.
Ik dank u hartelijk .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:22:59 #129
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_52763898
Hoi,

Ik heb een excel bestand, met vragen als volgt (tis voor werk!)

Wat was je handeling? (keuzelijst: X,Y,Z)
Aan de hand van de keuze wordt in de volgende cel de nieuwe vraag gesteld.
=als(a1="x";"Betreft";=als(a1="y";"Hoeveel?";=als(a1="z";"Aantal medewerkers?";"Geen keuze")

Probleem is de volgende stap.
Als er X is ingevuld, wil ik in de cel ernaast een keuzelijst, mbv gegevensvalidatie.
Echter als Y of Z is ingevuld, wil ik dat er een vrije waarde ingevuld kan worden..

Hoe doe ik dit?
pi_52852281
Beste mensen ik heb het volgende probleem

Ik heb twee kolommen met 'x'en en nu wil ik graag dat hij de 'x'-en telt in 1 kolom als op de zelfde regel in de andere kolom ook een x staat... dus:

x x
x x
x
x x

hHier zou dan 3 uit moeten komen...

Ik heb aantal.als al geprobeerd en zelfs met een zoeken-functie er in maar het lukt niet. wie helpt me?
pi_52909879
Als je de eerste kolom kunt vervangen door 1-en dan kun je som.als gebruiken.

=SOM.ALS(B1:B9;"=x";A1:A9)
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_52913069
Gelukt! ik heb de x-en veranderd door 1-en. Thanks!
  donderdag 6 september 2007 @ 18:41:19 #133
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_52987710
quote:
Op donderdag 6 september 2007 17:11 schreef John_Terry het volgende:
Hey,
Ik maak gebruik van een rank-systeem in Excel (functie: Rank) om de competitiestand bij te houden.
Weet iemand of het mogelijk is om naast de rank de stand van vorige week erbij te zetten zodat je in een oogopslag kunt zien hoeveel plekken een bepaald team is gestegen/gedaald? Zo ja, kan iemand mij helpen Alvast bedankt
Even hier verder:
quote:
Op donderdag 6 september 2007 17:50 schreef John_Terry het volgende:
bedankt voor de reacties

kan iemand mij vertellen hoe ik een rank systeem maak
ik heb 50 teams toegevoegd in mijn sheet, ik wil nu een rank systeem aan de linkerkant (nrs. 1 t/m 50)
Een voorbeeldje met 11 teams ofzo:
http://www.xs4all.nl/~vmuijden/rang.xls

Let op de extra + tekens in de laatste kolom, de opmaak daarvan is "+0;-0;0" (zonder haakjes)
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
pi_52990023
De boekhouder van het bedrijf waar ik werk heeft mij gevraagd om een Excel sheet in elkaar te zetten, waarin hij een bepaalde renteberekening kan maken.

Op werkblad “Berekening” wil hij de mutaties (Bij EN afboekingen) van een cliënt zetten. Dit zijn max. 20 mutaties per jaar. Bij deze mutaties staat de datum van resp. Bij- en afschrijving vermeld. Op het moment dat het saldo wordt uitgekeerd, wordt ook de rente uitgekeerd. Er moet dus ook een invoerveld bestaan, waarin hij kan aangeven wanneer hij het saldo uitkeert (en dus tot dat moment de rente berekend.) De mutaties staan uitgesplitst in een debetzijde (afschrijvingen) en creditzijde (bijboekingen). Het rentepercentage is voor het hele jaar hetzelfde percentage, maar moet wel aanpasbaar zijn indien er in een jaar een ander percentage wordt berekend. De rente wordt berekend op basis van samengestelde intrest. Daarnaast wordt de rente berekend op basis van 360 dagen per jaar, maar als zou fijn als dat aanpasbaar is.

Ik heb zelf wat geprobeerd in Excel, maar ik kom er niet uit. Is dit in Excel in elkaar te zetten? Of bestaat hier al een soort sjabloon voor?

Alvast bedankt!

Ps ik gebruik Office 2004 (Nederlandstalig)

[ Bericht 1% gewijzigd door McLaren_Fan op 06-09-2007 22:36:05 ]
  donderdag 6 september 2007 @ 23:00:47 #135
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_52993458
Ja volgens mij kan het gewoon. Hoe het dan precies moet werken weet ik niet aangezien ik niets van bookhouden weet.
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
pi_52994454
quote:
Op donderdag 6 september 2007 18:41 schreef dikkedorus het volgende:

Een voorbeeldje met 11 teams ofzo:
http://www.xs4all.nl/~vmuijden/rang.xls
lol @ teamnamen

ik kan je sheet zeeeeeer goed gebruiken, thanks
  vrijdag 7 september 2007 @ 10:16:24 #137
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_52999624
Mooi, als je nog mooie opmaak wilt gebruiken, bij opmaak->conditionele opmaak kan je de kleurtjes etc laten afhangen van de waarden. (Bijv de leider een goud kleurtje) door het af te laten hangen van de rank waarde.
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
pi_53000664
quote:
Op donderdag 6 september 2007 21:02 schreef McLaren_Fan het volgende:
De boekhouder van het bedrijf waar ik werk heeft mij gevraagd om een Excel sheet in elkaar te zetten, waarin hij een bepaalde renteberekening kan maken.
Blabla
Je moet een rentepercentage per dag bepalen. Dat kan je aan de hand van 2 cellen doen, percentage per jaar en het aantal dagen per jaar (omdat je aangeeft dat dat variabel moet kunnen zijn).
quote:
Er moet dus ook een invoerveld bestaan, waarin hij kan aangeven wanneer hij het saldo uitkeert (en dus tot dat moment de rente berekend.) De mutaties staan uitgesplitst in een debetzijde (afschrijvingen) en creditzijde (bijboekingen)
Dit klinkt als een macro. Je kan niet in Excel een cel pas activeren (met formule) als je iets invoert ('als'....'dan'). Je kan wel die formule al ergens anders invoeren (met een vaste uitkomst), en die dan gebruiken als basis voor de volgende berekening. Dagen verschil kan je uitrekenen met TODAY() en de datum van toen.

Hoop dat je er wat aan hebt.
pi_53000722
Vraag.

Ik heb nu een Excel sheet met 3 kolommen met de namen Bedrijfsnaam, Email1 en Email2. Nu is het de bedoeling dat ik een nieuwsbrief ga versturen via Outlook. Is het mogelijk om deze emails te importeren in Outlook? Gewoon knippen plakken al geprobeerd maar dat werkt niet echt.
Alle hulp is welkom.
pi_53000811
Kopiëren, nieuwe sheet maken, Plakken speciaal, Transpose.
Dan krijg je ze achter elkaar. Kan je evt nog kolommen tussen voegen met een komma, dan kan je wel plakken in Outlook (of via kladblok, dan moet je de Tabs vervangen door komma's)
pi_53001186
Heb nu een lijst van ongeveer 1200 emailadressen, en die staan allemaal onder elkaar. Als ik het op de manier zoals jij doe, zegt die dat hij niet kan plakken omdat de velden niet groot genoeg zijn, bla bla.
Doe ik het met 5 emailadressen, komen ze allemaal in losse kolommen te staan.

Wat ik dus wil is het volgende. Ik wil die 1200 emailadressen gewoon kopieren naar Outlook, zodat ik niet zelf bij al die adressen een ; ertussen moet zetten om de mails uit de deur te krijgen. Ik zit ermee te hanussen, maar zo moeilijk zal het toch niet zijn?
pi_53001320
1200 is wel echt veel idd, oudere Excel versies kunnen maar tot 255. Daarom kan je niet plakken met Speciaal. Je zou het in 6x kunnen doen maar das ook niet echt handig, vooral als je het vaker moet doen.

Dat losse kolommen wil je jjuist. Als je die dan knipt/plakt, komen ze met een Tab ertussen in Kladblok te staan. Dan moet je een Tab knippen plakken vanuit de tekst, die invoeren bij Vervangen door, en dan als alternatieve tekst een ; geven.

Erg omslachtig allemaal, maar hoe je het makkelijker kan doen weet ik niet. Als het maar 1x moet kan het wel, dan is het niet al te lastig om dat een paar keer te doen.
pi_53001404
Ok dus als ik goed begrijp doe ik ff een knip/plak actie. Die 6 keer boeit me ook niet. Vervolgens kopieer ik al die kolommen dan in een kladblok bestand, en daarna vervang ik de tab voor een ; teken.
Ik ga eens proberen.
pi_53001434
Je moet die Tab ook knippen en plakken in Vervangen, omdat Kladblok denkt dat je naar het volgende veld wil als je op Tab ramt
Maar voor de rest zou dat moeten werken ja.
pi_53001765
Heb 6 rijen gemaakt door de emailadressen Plakken Speciaal in te voeren.
En het is me eindelijk gelukt.
Merci, je hebt me echt geholpen, en ik ben een ervaring rijker.
pi_53004202
Ok, alles is nu goed.
De mails staan in een BCC veld. Maar wat me wel opvalt is dat er sommige emailadressen massale ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; staan. Is dit een probleem? En ook dat hij automatisch sommige emailberichten afsnijd en er een - tussen zet.
pi_53004229
LOL, laat maar.
Is al opgelost, Outlook maakt hier zelf een layout van zie ik. Probleem opgelost, en de mail gaat nu de deur uit.
pi_53293750
Ik heb hier 2 Excel documenten. Document nummer 1 heeft in totaal 7 tabbladen, als je op het voorblad een naam ingeeft word deze doorgevoerd in de rest van de tabbladen.

Nu heb ik nog een ander documents, nu wil ik ervoor zorgen dat als ik daar een naam van bijv. een klant invul die in het andere document overgenomen word.

Hoe kan ik dit het beste doen? Vert.zoeken?
  woensdag 19 september 2007 @ 10:41:30 #149
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_53294245
Volgens mij kan dit niet zomaar. Misschien kan je via VB informatie tussen twee openstaande boeken uitwisselen. Ik weet natuurlijk niet precies waar het om gaat, maar volgens mij zit er een ontwerpfout in je systeem, of zou je eigenlijk in Access moeten werken ipv Excel.
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
pi_53294836
Ik heb eerder deze week ook 2 aparte bladen aan elkaar gekoppelt, een blad bevat een prijslijst, de ander het het artikel. Naast het blad met het artikel een aparte kolom gemaakt waar hij automatisch de prijs uit het prijslijst blad haalde. Dit deed ik met de functie vert.zoeken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')