abonnement Unibet Coolblue
pi_52602964
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 20:06 schreef komrad het volgende:
[afbeelding]

iemand al gelezen?
Ik ben er nog steeds mee bezig! Erg goed boek, de zestig pagina's lange passage waarin de hoofdpersoon op de bodem van de put zijn leven gaat zitten overdenken buiten beschouwing gelaten. .

Is er trouwens iemand die Gehaaid van Steven Hall leest of heeft gelezen?

[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
pi_52603711
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:21 schreef Keios het volgende:
Jonathan Safran Foer: Extreem luid en ongeloofelijk dichtbij. Ik vind het een schitterend boek. Het maakt me superblij maar ook zo verdrietig tegelijkertijd. Jammer dat ie bijna uit is...
Daarna begin ik aan: 'norwegian wood' haruki murakami of 'joe speedboot' van tommy wieringa
Allemaal fijne boeken en prima keuzes.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:12:57 #253
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_52649460
recent uitgelezen

charles bukowski - het postkantoor
richard dawkins - god dillusion
Indecision van Benjamin Kunkel
Joseph heller - catch 22
Dubner & Levitt - freakonomics

nu aan het lezen

A small history of ukranian tracktors (op de gok uit de bruna geplukt samen met freakonomics had van beide boeken ooit iets gelezen maar wist niet waar ze over gingen heb ook de achterflap niet gelezen, freakonomics was een leuk boek. Van ukranian tracktors weet ik het zo net nog niet)

[ Bericht 3% gewijzigd door Bosbeetle op 24-08-2007 14:29:17 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:14:28 #254
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_52652946
Vergeet ik te melden dat ik het boek "three bags full" van leonie swann ook nog heb gelezen. Wat een geweldig boek, ik heb niks met detectives maar deze. Het gaat over een kudde schapen die de moord op hun herder gaan oplossen. Het is zo goed vanuit het schaap geschreven zoals helverwege een overpeinzing gras gaan eten. Plus allerlei leuke misvattingen over dingen die mensen zeggen omdat hun herder het woord verkeerd had uitgelegd (de herder las altijd romannetjes voor en soms een boek over schapen ziektes dat vonden ze eng ) Maar echt een aanrader niks literairs maar meer een strand boek.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:15:45 #255
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_52652995
Klinkt bijzonder. En bijzonder leuk!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_52653072
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 16:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Vergeet ik te melden dat ik het boek "three bags full" van leonie swann ook nog heb gelezen. Wat een geweldig boek, ik heb niks met detectives maar deze. Het gaat over een kudde schapen die de moord op hun herder gaan oplossen. Het is zo goed vanuit het schaap geschreven zoals helverwege een overpeinzing gras gaan eten. Plus allerlei leuke misvattingen over dingen die mensen zeggen omdat hun herder het woord verkeerd had uitgelegd (de herder las altijd romannetjes voor en soms een boek over schapen ziektes dat vonden ze eng ) Maar echt een aanrader niks literairs maar meer een strand boek.

[afbeelding]
Klinkt een beetje als niveau "curious incident of the dog in the nighttime", en dat was geweldig...(hoewel dat als niveau natuurlijk nog het autistische kind had, maar verder hilarisch uiteraard)

Klinkt leuk
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:19:37 #257
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_52653140
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 16:17 schreef Norrage het volgende:

Klinkt een beetje als niveau "curious incident of the dog in the nighttime", en dat was geweldig...(hoewel dat als niveau natuurlijk nog het autistische kind had, maar verder hilarisch uiteraard)
Die associatie had ik ook meteen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:21:29 #258
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_52653195
Een reviewtje van het boek (ik zelf ben nog iets lovender dan de schrijver van deze review) Ik dacht trouwens dat swann iers was zal wel aan de setting van het boek liggen

http://books.guardian.co.(...)n/0,,1826158,00.html
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:23:09 #259
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_52653255
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 16:19 schreef Copycat het volgende:

[..]

Die associatie had ik ook meteen.
Niet helemaal dus maar het is wel net zo helder geschreven. De schapen zijn echt goed neergezet je verliest geen moment uit het oog dat het schapen zijn. Het is niet zo dat de schapen ineens heel erg slim zijn ofzo ze zijn gewoon nieuwsgierige schapen (met als enige rariteit dat ze engels kunnen verstaan, maar niet altijd even goed snappen )
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_52669116
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:12 schreef Bosbeetle het volgende:
nu aan het lezen

A small history of ukranian tracktors (op de gok uit de bruna geplukt samen met freakonomics had van beide boeken ooit iets gelezen maar wist niet waar ze over gingen heb ook de achterflap niet gelezen, freakonomics was een leuk boek. Van ukranian tracktors weet ik het zo net nog niet)
Dat is toevallig: A small history of ukranian tracktors heb ik net gelezen! Ik vond het in ons huis in Normandië, waar één van de huisregels luidt dat alle 'gasten' verplicht een boek moeten achterlaten, dus ik dacht dat het een heel obscuur boekje was, maar jij hebt het gewoon uit de schappen van de Bruna gehaald?! Het is trouwens een erg leuke en geestige roman.

Verder heb ik op vakantie gelezen:

Tirza van Arnon Grunberg
The mistress's daughter van A.M. Homes
Au secours pardon van Frédéric Beigbeder
De pianiste van Elfriede Jelinek
Eindelijk de zee van Thomas Verbogt
Naakt van Sylvia Kristèl
De co-assistent van Anne Hermans
A kiss before dying van Ira Levin (voor de derde keer, maar hij blijft goed)

De laatste drie boeken heb ik uit de kast met 'gasten-boeken' gehaald, de rest had ik zelf meegenomen en de winnaar is Tirza van Grunberg - briljant boek, meesterwerk.


pi_52669147
Op zaterdag 25 augustus 2007 02:58 schreef Nadine26 het volgende:

En nu heb ik twee nieuwe boeken gekocht:

This book will save your life van A.M. Homes
Maak jezelf maar klaar van Elsbeth Etty (klinkt goed!)
pi_52669780
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 03:04 schreef Nadine26 het volgende:
En nu heb ik twee nieuwe boeken gekocht:

This book will save your life van A.M. Homes
Maak jezelf maar klaar van Elsbeth Etty (klinkt goed!)
Ik ben benieuwd wat je van This book will save your life vindt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jammer dat je Tirza niet had gelezen voor je naar de uitreiking ging.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:03:17 #263
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_52673290
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 16:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Vergeet ik te melden dat ik het boek "three bags full" van leonie swann ook nog heb gelezen.
Ze hadden 'm helaas niet op voorraad bij Selexyz, maar heb 'm besteld.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:05:59 #264
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_52673345
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 13:03 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ze hadden 'm helaas niet op voorraad bij Selexyz, maar heb 'm besteld.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_52678842
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 07:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben benieuwd wat je van This book will save your life vindt.

Jammer dat je Tirza niet had gelezen voor je naar de uitreiking ging.
Ik heb de spoiler met mijn ogen dicht gewist, maar ik wil het graag lezen omdat 1) ik The mistress's daughter erg goed vond, en 2) het verhaal me deed denken aan dat van Tirza.

Achteraf vind ik het ook jammer dat ik Tirza die avond nog niet had gelezen, want toen Grunberg won, dacht ik alleen maar: "Oh ja, natuurlijk, daar zullen we de knapste van de klas weer hebben," en ik onderdrukte een geeuw. Volkomen onterecht, blijkt dus nu. Want dat boek is zó ongelooflijk goed - ik heb het al twee weken uit, maar ik denk er nog elke dag aan. Ik ga het vast snel herlezen, zo'n soort roman is het.

Ik vat het maar op als een wijze les, die luidt: 'De literaire jury's zijn zo slecht nog niet,' en daarom ga ik ook snel beginnen in Boven is het stil van Gerbrand Bakker (bij wie ik die avond aan tafel zat). Ik heb het boek al maanden in huis, maar het komt er steeds niet van.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 17:53:38 #266
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_52678909
Ayn Rand, Atlas Shrugged.
The love you take is equal to the love you make.
pi_52678930
nog steeds bezig in de opwindvogel kronieken, op de helft nu
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_52688799
zieke geest van john sandford
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_52700507
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 17:54 schreef komrad het volgende:
nog steeds bezig in de opwindvogel kronieken, op de helft nu
En is tie al opgewonden, die vogel?
pi_52711546
Last Stop Salina Cruz - David Lalé.

quote:
Fleeing from the tedium of his everyday life and the painful memory of a dying father, the narrator of "Last Stop: Salina Cruz" embarks on a long solitary journey retracing the footsteps of real-life malcontent and misanthrope par-excellence Arthur Cravan, the nephew of Oscar Wilde. As a lambasting critic, poet-boxer and Dadaist anti-hero, Cravan wreaked havoc on himself and three continents during the course of a short and spectacular life, which led him across the world in an escalating frenzy of self-destruction. Along the way, our young protagonist encounters every species of grotesque human character blighting Europe, the United States and South America, until he reaches the shores of the desolate oil town of Salina Cruz, the site of Cravan's mysterious disappearance. Only there does the true purpose of his journey become at last apparent. Often funny, always compelling, "Last Stop: Salina Cruz" - David Lale's stunning debut novel - is a masterpiece of creative and comical misery.
()

.
pi_52715101

Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_52715234
Heb net 'De Wilde Bloemen omnibus uit. Die had ik op de markt gekocht omdat ik die boeken (Virginia Andrews) vroeger zo mooi vond en ze in een ruk uit las. Nu ben ik duidelijk dat genre ontgroeit merkte ik. Ik vond het langdraig en vaak niet leuk. Toch maar uitgelezen.

Ook heb ik 'De Weduwnaar' ik een avond uitgelezen, van Kluun. Er zij mensen die het geen echte literatuur vinden, ik voelde gewoon een leegte toen ik het uit had. Ik vond het erg mooi
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_52744661
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 19:30 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Een collega van mij is daar echt geheel ondersteboven van. Heel heftig, maar ook prachtig, in haar woorden...
Je collega heeft gelijk. Heb hem gisteren uitgelezen (beetje lang over gedaan, had te weinig tijd om te lezen ). Adembenemend!

Boek(je) voor deze week:
William Styron - Darkness visible

[ Bericht 1% gewijzigd door blue_funk op 28-08-2007 06:41:27 ]
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:38:24 #274
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_52748768
Heb bijna de bezieling van Fiona McIntosh uit en ga dan beginnen aan : Denise Mina het dode uur
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 30 augustus 2007 @ 23:40:00 #275
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_52827408
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:21 schreef Keios het volgende:
Jonathan Safran Foer: Extreem luid en ongeloofelijk dichtbij. Ik vind het een schitterend boek. Het maakt me superblij maar ook zo verdrietig tegelijkertijd. Jammer dat ie bijna uit is...
Daarna begin ik aan: 'norwegian wood' haruki murakami of 'joe speedboot' van tommy wieringa
Ik heb Foer ook vandaag gekocht op marktplaats, en de wandelaar van van Dis ( vanwege de mooie kaft alleen al een must have ). Hoop ze t weekend te ontvangen! Ben benieuwd.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')