Spektakel is toch niet hetzelfde als crashes hoop ik? SC's maken het in principe al wat meer spektakel, doordat het veld steeds bij elkaar zit. Of ook altijd de beste wint is weer een ander verhaal in de USA.quote:Op maandag 25 juni 2007 14:52 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik F1 alleen kijk om de crashes. Wat ik zeg is dat ik de Champ Car spectaculairder vind. Die crash van Kubica was ook spectaculair, een van de weinige spectaculaire momenten van de laaste seizoenen (al kijk ik trouwens niet altijd, dus ik kan iets gemist hebben natuurlijk).
Maar de champcar oogt gewoon iets leuker voor mij, heb iets meer het gevoel dat het nog echt racen is en dat de F1 meer een standaard riedeltje afwerken is.
In de Champ Cars mag je iemand die een inhaalpoging doet niet blocken. Je hoort de racelijn te blijven volgen en de 'inhaler' de ruimte te geven.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:49 schreef Rory78 het volgende:
Ik begreep niet goed waarom Robert voor die actie een drivethrough moest krijgen...
Eigenlijk net zoiets als dat je in nederland een inbreken in jou huis niet eruit mag slaan. Gewoon ruimte gevenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:08 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
In de Champ Cars mag je iemand die een inhaalpoging doet niet blocken. Je hoort de racelijn te blijven volgen en de 'inhaler' de ruimte te geven.
IRL kijken (alleen schakelen die niet zo veel..)quote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:11 schreef dat_dan_weer_wel het volgende:
En ook ik mis het schakelpookje, fantastisch was dat altijd met die onboard beelden.
domme regel van het blocken is dat ja. Als je 1 keer maar een milimeter van je lijn afwijkt ben je al de sigaarquote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:26 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Eigenlijk net zoiets als dat je in nederland een inbreken in jou huis niet eruit mag slaan. Gewoon ruimte geven
Ik vind het nog steeds een domme regel, evenals de staande starts en het verdwenen schakelpookje.
Volgens mij ging het om de actie in de chicane, waardoor Rahal moest afremmen (Doornbos haalde hem in en was dus de inhalende partij) en Tracy bovenop hem knalde.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:08 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
In de Champ Cars mag je iemand die een inhaalpoging doet niet blocken. Je hoort de racelijn te blijven volgen en de 'inhaler' de ruimte te geven.
Heb je meteen de reden waarom de meeste Champcar rijders tegenvallen als ze in de F1 terecht komen, omdat ze niet leren racen. Want iemand de vrije ruimte geven is geen racen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:08 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
In de Champ Cars mag je iemand die een inhaalpoging doet niet blocken. Je hoort de racelijn te blijven volgen en de 'inhaler' de ruimte te geven.
En dat terwijl Doornbos hem dus net inhaalde.quote:"This guy Doornbos was blocking everybody," Rahal fumed, "I went down the inside into turn one and got an okay launch out of the corner – enough to hold him off - but, as I came through turn three, he came out and tried to put me in the grass. I guess, when he did that, I had to check up and Tracy just punted me.
Die regel bestaat pas een jaar of 2, dus dat kan de reden niet zijn.quote:Op woensdag 27 juni 2007 12:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Heb je meteen de reden waarom de meeste Champcar rijders tegenvallen als ze in de F1 terecht komen, omdat ze niet leren racen. Want iemand de vrije ruimte geven is geen racen.
[..]
Zowel Villeneuve, Montoya als Zanardi hadden voor ze in de Champcar terecht kwamen ook al in Europa (en Villeneuve in Japan) geracet, Zanardi zelfs al in de Formule 1 (waar hij ook niet veel voorstelde). Dus dat deze in de Champcar uitblinken is niet zo verwonderlijk. Ze konden echt racen.quote:Op woensdag 27 juni 2007 12:38 schreef dat_dan_weer_wel het volgende:
[..]
Die regel bestaat pas een jaar of 2, dus dat kan de reden niet zijn.
Amerikanen vallen over het algemeen tegen in de F1, omdat ze in de states nou eenmaal minder road-course oriented zijn. De ovaaltjes daar blinken ze op uit, zowel in de prut als op het asfalt.
Wat betreft champcar coureurs die naar de f1 kwamen:
Villeneuve en Montoya waren gewoon coureurs van wereldniveau.
Zanardi kwam gewoon op het verkeerde moment bij Williams, een beetje een soort Webber syndroom.
En ja, Andretti was gewoon bagger, maar dat vond ik hem in de CART ook al, hoewel hij in zijn laatste F1 race op Monza nog wel een podium scoorde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |