abonnement Unibet Coolblue
pi_50822557


[Racing] Champcar World Series 2006
[Racing] Champcar World Series 2006 -deel 2-
[Racing] Champcar World Series 2007 -deel 3-

Officieele Champcar Site : http://www.champcarworldseries.com/FrontPage.asp
Event schema/kalender : http://www.champcarworlds(...)hedule.asp?Year=2007

Huidige stand in kampioenschap - 5 races gereden - 11 races te gaan.

1 Sebastien Bourdais 117
2 Robert Doornbos (R) 114
3 Will Power 105
4 Alex Tagliani 97
5 Justin Wilson 92
6 Oriol Servia 78
7 Graham Rahal (R) 74
8 Simon Pagenaud (R) 74
9 Neel Jani (R) 69
10 Paul Tracy 68
11 Bruno Junqueira 66
12 Tristan Gommendy (R) 64
13 Ryan Dalziel (R) 58
14 Dan Clarke 48
15 Katherine Legge 45
16 Mario Dominguez 36
17 Alex Figge (R) 30
18 Matt Halliday (R) 18
19 Jan Heylen 13
20 Roberto Moreno 9


Rookie of the Year Points


1 Robert Doornbos (R) 114
2 Graham Rahal (R) 74
3 Simon Pagenaud (R) 74
4 Neel Jani (R) 69
5 Tristan Gommendy (R) 64
6 Ryan Dalziel (R) 58
7 Alex Figge (R) 30
8 Matt Halliday (R) 18


Hier verder

[ Bericht 55% gewijzigd door Atreidez op 25-06-2007 15:41:03 ]
Where facts are few, experts are many.
pi_50822654
quote:
Op maandag 25 juni 2007 14:52 schreef vivelafete het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik F1 alleen kijk om de crashes. Wat ik zeg is dat ik de Champ Car spectaculairder vind. Die crash van Kubica was ook spectaculair, een van de weinige spectaculaire momenten van de laaste seizoenen (al kijk ik trouwens niet altijd, dus ik kan iets gemist hebben natuurlijk).

Maar de champcar oogt gewoon iets leuker voor mij, heb iets meer het gevoel dat het nog echt racen is en dat de F1 meer een standaard riedeltje afwerken is.
Spektakel is toch niet hetzelfde als crashes hoop ik? SC's maken het in principe al wat meer spektakel, doordat het veld steeds bij elkaar zit. Of ook altijd de beste wint is weer een ander verhaal in de USA.

Toch vind ik de block regel in champcar een beetje belachelijk. Maargoed, voor publiek misschien wel leuker, en wat ze bij jou doen kan je ook weer terugdoen natuurlijk.
Where facts are few, experts are many.
pi_50822696
Oh, dit is deel 4 dus
Where facts are few, experts are many.
  maandag 25 juni 2007 @ 15:32:31 #4
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_50822872
.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_50822935
euhm jah... ergens een overzicht met de totale score van Doornbos?
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
pi_50823227
  • 1. S. Bourdais 117
  • 2. R. Doornbos 114
  • 3. W. Power 105
  • 4. A. Tagliani 97
  • 5. J. Wilson 92
  • 6. O. Servia 78
  • 7. G. Rahal 74
  • 8. S. Pagenaud 74
  • 9. N. Jani 69
  • 10. P. Tracy 68
  • 11. B. Junqueira 66
  • 12. T. Gommendy 64
  • 13. R. Dalziel 58
  • 14. D. Clarke 48
  • 15. K. Legge 45
  • 16. M. Dominguez 36
  • 17. A. Figge 30
  • 18. M. Halliday 18
  • 19. J. Heylen 13
  • 20. R. Moreno 9
  • pi_50825974
    Staat Clarke toch wel ver achter Doornbos he. Clarke heeft een jaar ervaring en vorig jaar al een overwinning.

    btw, vorig jaar zat er totaal geen vaart in de CC topics en kijk nu eens
    Een discussie win je nooit.
    Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
    pi_50826849
    Champ Car races zijn leuk om te zien, maar om nou te zeggen dat het een geweldig spectaculaire serie is... Maar Doornbos kan wel laten zien dat hij uit het goede race-hout is gesneden
    .
    pi_50835630
    Waarschijnlijk heeft normale programmering op SBS6 hogere kijkcijfers dan Champcar, echter waarom niet live uitzenden op Veronica?
    pi_50837883
    Gelukkig heb ik Eurosport 2 in het digitaal extra pakket zitten.
    .
      dinsdag 26 juni 2007 @ 11:00:33 #11
    132993 TJDoornbos
    #TeamToekNip
    pi_50850683
    ik ook maar was zondag en komende zondag niet thuis helaas.

    RD gaat lekker vlot daar in ieder geval
    pi_50857608
    Vanochtend samenvatting opgenomen op Eurosport en vanavond maar eens kijken.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_50861177
    Ik begreep niet goed waarom Robert voor die actie een drivethrough moest krijgen...
    (ik begrijp wel dat Rahal het lievelingetje van de Amerikanen is...)
    pi_50864018
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2007 15:49 schreef Rory78 het volgende:
    Ik begreep niet goed waarom Robert voor die actie een drivethrough moest krijgen...
    In de Champ Cars mag je iemand die een inhaalpoging doet niet blocken. Je hoort de racelijn te blijven volgen en de 'inhaler' de ruimte te geven.
    .
    pi_50864677
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2007 17:08 schreef Tackleberry het volgende:

    [..]

    In de Champ Cars mag je iemand die een inhaalpoging doet niet blocken. Je hoort de racelijn te blijven volgen en de 'inhaler' de ruimte te geven.
    Eigenlijk net zoiets als dat je in nederland een inbreken in jou huis niet eruit mag slaan. Gewoon ruimte geven

    Ik vind het nog steeds een domme regel, evenals de staande starts en het verdwenen schakelpookje.
    Een discussie win je nooit.
    Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
    pi_50868334
    Ik zat te schelden op de bank zondag, toen Doornbos die penalty kreeg.
    Rahal kwam er toch voorbij?

    Wat betreft die staande starts vallen ze me reuze mee.

    En ook ik mis het schakelpookje, fantastisch was dat altijd met die onboard beelden.
    pi_50874264
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2007 19:11 schreef dat_dan_weer_wel het volgende:
    En ook ik mis het schakelpookje, fantastisch was dat altijd met die onboard beelden.
    IRL kijken (alleen schakelen die niet zo veel..)
    Een discussie win je nooit.
    Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
    pi_50884828
    Het lijkt bijna wel alsof de staande starts het wat veiliger hebben gemaakt. Laatste 2 races weinig carnage in de eerste bocht, omdat ze er toch met minder snelheid aankomen. Het ziet er spectaculairder uit ook trouwens
    Where facts are few, experts are many.
      woensdag 27 juni 2007 @ 06:20:41 #19
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_50887042
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2007 17:26 schreef mikezwet het volgende:

    [..]

    Eigenlijk net zoiets als dat je in nederland een inbreken in jou huis niet eruit mag slaan. Gewoon ruimte geven

    Ik vind het nog steeds een domme regel, evenals de staande starts en het verdwenen schakelpookje.
    domme regel van het blocken is dat ja. Als je 1 keer maar een milimeter van je lijn afwijkt ben je al de sigaar
    Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
    With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
    Put our differences behind us. While we shine like the sun
    See what we've all become. Together we are one
    pi_50890530
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2007 17:08 schreef Tackleberry het volgende:

    [..]

    In de Champ Cars mag je iemand die een inhaalpoging doet niet blocken. Je hoort de racelijn te blijven volgen en de 'inhaler' de ruimte te geven.
    Volgens mij ging het om de actie in de chicane, waardoor Rahal moest afremmen (Doornbos haalde hem in en was dus de inhalende partij) en Tracy bovenop hem knalde.
    Als het gaat om de inhaalactie in de eerste ronde; WELKE blokkade?!?! Ik heb er geen een gezien...
    pi_50892598
    Het was de bocht voor de chicane, op t rechte stuk van start/finish. Rahal pakt de binnenkant en Doornbos ging knijpen door van zijn lijn af te gaan en ook naar binnen te rijden, waardoor de bocht voor Rahal scherper werd. Dit mag dus niet. Je moet gewoon je lijn blijven rijden, en als er iemand voorbij komt heb je pech... Volgende ronde mag jij het proberen
    Where facts are few, experts are many.
    pi_50894404
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2007 17:08 schreef Tackleberry het volgende:

    [..]

    In de Champ Cars mag je iemand die een inhaalpoging doet niet blocken. Je hoort de racelijn te blijven volgen en de 'inhaler' de ruimte te geven.
    Heb je meteen de reden waarom de meeste Champcar rijders tegenvallen als ze in de F1 terecht komen, omdat ze niet leren racen. Want iemand de vrije ruimte geven is geen racen.

    Wat dat betreft is die Rahal een mietje, door meteen op Doornbos af te geven dat hij veel te wild is. Nou, dat vond ik niet. Dat was echt racen, zoals het hoort.
    quote:
    "This guy Doornbos was blocking everybody," Rahal fumed, "I went down the inside into turn one and got an okay launch out of the corner – enough to hold him off - but, as I came through turn three, he came out and tried to put me in the grass. I guess, when he did that, I had to check up and Tracy just punted me.
    En dat terwijl Doornbos hem dus net inhaalde.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_50894773
    quote:
    Op woensdag 27 juni 2007 12:28 schreef sasquatsch het volgende:

    [..]

    Heb je meteen de reden waarom de meeste Champcar rijders tegenvallen als ze in de F1 terecht komen, omdat ze niet leren racen. Want iemand de vrije ruimte geven is geen racen.
    [..]
    Die regel bestaat pas een jaar of 2, dus dat kan de reden niet zijn.
    Amerikanen vallen over het algemeen tegen in de F1, omdat ze in de states nou eenmaal minder road-course oriented zijn. De ovaaltjes daar blinken ze op uit, zowel in de prut als op het asfalt.

    Wat betreft champcar coureurs die naar de f1 kwamen:
    Villeneuve en Montoya waren gewoon coureurs van wereldniveau.
    Zanardi kwam gewoon op het verkeerde moment bij Williams, een beetje een soort Webber syndroom.
    En ja, Andretti was gewoon bagger, maar dat vond ik hem in de CART ook al, hoewel hij in zijn laatste F1 race op Monza nog wel een podium scoorde.
    pi_50896777
    Dacht dat t grootste probleem altijd de snufjes waren in de F1 waar de amerikanen rijden met een auto die juist erg primitief gehouden is. Denk aan remmen (koolstofvezel vs. staal), tractie (TC), Aerodynamica (verstoorde lucht vs. weetikniet) enz.

    Natuurlijk is over elke coureur wel een extra verhaal te vertellen ook

    En die inhaalactie op Rahal van Doornbos was zoals minardi baas Paul Stoddart ook al zei een van de mooiere dit seizoen. Binnenkant, lijn houden en doorgassen Dat Rahal dan niet op tijd zorgt dat ie ruimte krijgt door af te remmen is ze eigen probleem.
    Where facts are few, experts are many.
    pi_50928587
    quote:
    Op woensdag 27 juni 2007 12:38 schreef dat_dan_weer_wel het volgende:

    [..]

    Die regel bestaat pas een jaar of 2, dus dat kan de reden niet zijn.
    Amerikanen vallen over het algemeen tegen in de F1, omdat ze in de states nou eenmaal minder road-course oriented zijn. De ovaaltjes daar blinken ze op uit, zowel in de prut als op het asfalt.

    Wat betreft champcar coureurs die naar de f1 kwamen:
    Villeneuve en Montoya waren gewoon coureurs van wereldniveau.
    Zanardi kwam gewoon op het verkeerde moment bij Williams, een beetje een soort Webber syndroom.
    En ja, Andretti was gewoon bagger, maar dat vond ik hem in de CART ook al, hoewel hij in zijn laatste F1 race op Monza nog wel een podium scoorde.
    Zowel Villeneuve, Montoya als Zanardi hadden voor ze in de Champcar terecht kwamen ook al in Europa (en Villeneuve in Japan) geracet, Zanardi zelfs al in de Formule 1 (waar hij ook niet veel voorstelde). Dus dat deze in de Champcar uitblinken is niet zo verwonderlijk. Ze konden echt racen.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')