Volgens mij is dat onzin. Net als pasgeleden, iemand ging er prat op dat je voor het stoplicht nooit op je rem mocht blijven staan. Anders zouden je remschijven kromtrekkenquote:Op woensdag 27 juni 2007 22:07 schreef Marloes het volgende:
Automaat is echt ideaal!! De auto die wij hebben heeft alleen P D N R (of andere volgorde), ik geloof niet die D dingen, althans, ik heb ze nog niet gezien
Bij 't stoplicht zet ik 'm meestal wel in de N, dat schijnt beter voor de auto te zijn
Als voetgangers voor je oversteken over het zebrabad dan moet je ook nooit remmen. Blijkbaar is bloed een goed smeermiddel voor je motor nl.quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:37 schreef thaduck het volgende:
[..]
Volgens mij is dat onzin. Net als pasgeleden, iemand ging er prat op dat je voor het stoplicht nooit op je rem mocht blijven staan. Anders zouden je remschijven kromtrekken
Ik vraag me altijd af bij een conventionele automaat of het niet slecht is voor het ding als je het bij de stoplicht in zijn D laat. De auto wilt vooruitkruipen en jij forceert de auto te stoppen met de rem...quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:37 schreef thaduck het volgende:
[..]
Volgens mij is dat onzin. Net als pasgeleden, iemand ging er prat op dat je voor het stoplicht nooit op je rem mocht blijven staan. Anders zouden je remschijven kromtrekken
Ik ben ook iemand die er nog steeds van overtuigt is dat je krommen remmen krijgt als je op je rem blijft staan. Misschien is zo’n discussie wel een eigen topic waardquote:Op woensdag 27 juni 2007 22:37 schreef thaduck het volgende:
[..]
Volgens mij is dat onzin. Net als pasgeleden, iemand ging er prat op dat je voor het stoplicht nooit op je rem mocht blijven staan. Anders zouden je remschijven kromtrekken
Een automaat remt ook niet (of veel minder) op de motor.... daardoor moet je meer remmen met de remmen dus slijten ze snellerquote:Op donderdag 28 juni 2007 10:13 schreef yup het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af bij een conventionele automaat of het niet slecht is voor het ding als je het bij de stoplicht in zijn D laat. De auto wilt vooruitkruipen en jij forceert de auto te stoppen met de rem...
Slecht is het zeer zeker voor je remmen, want automaten vreten remmen gewoon voor lunch (ze hebben ook krachtigere en grotere remmen dan normale handbakken meestal)...
Als je een tijdje je rem erop hebt gaat schakelt ie naar neutraal, dus dat "slechte" van remmen terwijl hij wilt vooruitkruipen valt dan al wegquote:Op donderdag 28 juni 2007 10:13 schreef yup het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af bij een conventionele automaat of het niet slecht is voor het ding als je het bij de stoplicht in zijn D laat. De auto wilt vooruitkruipen en jij forceert de auto te stoppen met de rem...
Slecht is het zeer zeker voor je remmen, want automaten vreten remmen gewoon voor lunch (ze hebben ook krachtigere en grotere remmen dan normale handbakken meestal)...
Maar als je veel in de file staat is een automaat inderdaad veel relaxter "rijden"quote:Op maandag 25 juni 2007 18:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
hoezo..
op de snelweg zit je toch altijd in de 5e (/6) versnelling dus maakt ook niet uit.. en met cruisecontrol hoef je niet eens meer gas te geven
Toen ik net m'n rijbewijs had heb ik ook heel veel automaat gereden en ik vond het juist fijn. Je hoeft je minder te concentreren op het auto rijden zelf en je kan je meer concentreren op het verkeer...quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:35 schreef thaduck het volgende:
Over het hoe en wat een automaat is hoef ik niet meer uit te wijden, genoeg mensen voor me
Ik wil je alleen erop wijzen dat het niet zo heel handig is gelijk automaat te gaan rijden. Een deel van autorijden is het gevoel krijgen hoe dingen werken, en daar hoort schakelen ook bij. Na je examen kan je dat nog amper, en dat leer je alleen met veel oefenen. Persoonlijk denk ik dat je beter eerst paar jaar schakel kan rijden om er goed aan te wennen, als je daarna 30 jaar automaat rijdt en vervolgens weer in een schakel stapt dan ben je het niet verleerd. Beetje zelfde idee als met zwemmen en fietsen.
Maar het is natuurlijk wel weer lekker simpel, zeker voor een beginnend bestuurder. Een grote zorg minder. Als ik een automaat had gehad had mijn auto niet tolo geweest paar maanden terug. Maar ja, al met al is het een keuze die je zelf moet maken denk ik.Voelt het goed, doe het dan. Zo niet, lekker verder kijken. Er zijn tenslotte auto's zat te koop voor elk budget!
Valt wel mee. Remmen zijn op hun taak berekent. En ja, Veel dikkerquote:Op donderdag 28 juni 2007 16:01 schreef Metro2005 het volgende:
.....
of valt dat wel mee en hebben automaten dikkere / aangepaste remschijven?
lol, misschien moet je eerst het topic ff lezen Post of 8 terug bv.quote:Op donderdag 28 juni 2007 16:01 schreef Metro2005 het volgende:
Wat ik me nou afvraag bij een automaat. Vreet zo'n auto geen remschijven?
Je houdt bij een automaat toch constant bij het stoplicht je poot op de rem => remschijf trekt krom
of valt dat wel mee en hebben automaten dikkere / aangepaste remschijven?
Als de auto stil staat, problemen bijvoorbeeld, kan je hem ook in z'n N wegduwen, in de P gaat dat niet En dat de remmen krom trekken is gewoon bullshit.quote:Op donderdag 28 juni 2007 10:15 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ik ben ook iemand die er nog steeds van overtuigt is dat je krommen remmen krijgt als je op je rem blijft staan. Misschien is zo’n discussie wel een eigen topic waard
Maar ik snap nog steeds de mensen niet die de N gebruiken! Als je hem in de N zet dan moet je nog op de rem blijven staan…. Dan kan je hem net zo goed in de d laten staan. Wil je hem niet in de D laten voor een verkeerslicht zet hem dan in de P.
[..]
Een automaat remt ook niet (of veel minder) op de motor.... daardoor moet je meer remmen met de remmen dus slijten ze sneller
340 Variomatic rijder meldt!quote:Op maandag 25 juni 2007 01:49 schreef tho_Omas het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met CVT/Van Doorne's, hebben die dingen ook bergstanden?
Raar dat heb ik dus echt niet meegemaakt met 110pk TDi 1997 Passat en 2001 90 pk TDi Golf (ik heb met beide heel vaal gereden).quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:08 schreef Repeat het volgende:
[..]
Als je een tijdje je rem erop hebt gaat schakelt ie naar neutraal, dus dat "slechte" van remmen terwijl hij wilt vooruitkruipen valt dan al weg
Ik denk het wel. In mijn nieuwe passat zit een "auto hold" functie. Daardoor hoef je je voet niet op de rem te houden als je stil staat. Je kan hem gewoon in zijn Drive laten staan voor een verkeerslicht en je voet van de rem halen.... Ideaal. (En als je het niet wilt kun je het uitzetten met een knopje)quote:Op vrijdag 29 juni 2007 01:43 schreef yup het volgende:
[..]
Raar dat heb ik dus echt niet meegemaakt met 110pk TDi 1997 Passat en 2001 90 pk TDi Golf (ik heb met beide heel vaal gereden).
Misschien is dat merkgebonden?
Dat had je ook bij een nieuwe Subaru automaat. En als het regelbaar is met een knopje is het toch echt super ideaal. Want soms wil ik die kruipneiging wel (bijv. bij inparkeren) en soms helemaal niet) bij een stoplicht.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 08:56 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ik denk het wel. In mijn nieuwe passat zit een "auto hold" functie. Daardoor hoef je je voet niet op de rem te houden als je stil staat. Je kan hem gewoon in zijn Drive laten staan voor een verkeerslicht en je voet van de rem halen.... Ideaal. (En als je het niet wilt kun je het uitzetten met een knopje)
Maar dan moeten ze toch wel weten dat het een vierwielaangedreven auto is toch?quote:Op maandag 25 juni 2007 01:47 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Volgens mij hangen ze dan de voorwielen in de lepels en de achterwielen zetten ze op een dolly.
Ik wen makkelijker van schakel naar automaat dan andersom, dan wil ik af en toe weleens de koppeling vergeten in te drukken.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:16 schreef RoosRoos het volgende:
Nou ik heb de auto
Een weekje nu, en moet zeggen dat ie prima bevalt!
Merk wel dat ik er nu minder mee bezig ben dat het automaat is,
en soms dus merk dat ik dan opeens wil gaan schakelen.
Maar nog geen noemenswaardige ongevallen gebeurd haha!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |