abonnement Unibet Coolblue
pi_50807871
Hoe zit dat eigenlijk met CVT/Van Doorne's, hebben die dingen ook bergstanden?
pi_50808207
quote:
Op maandag 25 juni 2007 01:49 schreef tho_Omas het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met CVT/Van Doorne's, hebben die dingen ook bergstanden?
Ja, wij hadden vroeger een Volvo 66 GL en die had ook variomatic (cvt) en in dat ding zat een knopje op het dashboard die de bergstand inschakelde.
pi_50808257
Nu ik zeer veel km's per week maak (soms bijna 2000 km per week lol) merk ik dat automaat toch wel een tikje fijner is. Ik heb echt last van mijn linkerbeen van het koppelen.

Automaat is gewoon lekker fijn als je lui wilt rijden.

Minpunt vind ik toch als je flink gaat scheuren en opeens op de rem trapt dat de automaat overschakelt naar een hogere versnelling je schrikt je de tyfus want de auto maakt een soort "sprong" vooruit...

En wat ik ook redelijk irritant is dat hij soms ontkoppelt als je het gas loslaat, dat wil ik helemaal niet :/

Denk ook dat het te maken heeft met je voet, als je een handbak gewend bent ga je minder precies met je gaspedaal om. Bij een automaat moet je toch wel redelijk precies omgaan met je voet wil je het ding laten schakelen hoe jij het wilt.
pi_50808447
quote:
Op maandag 25 juni 2007 02:09 schreef yup het volgende:
Nu ik zeer veel km's per week maak (soms bijna 2000 km per week lol) merk ik dat automaat toch wel een tikje fijner is. Ik heb echt last van mijn linkerbeen van het koppelen.

Automaat is gewoon lekker fijn als je lui wilt rijden.

Minpunt vind ik toch als je flink gaat scheuren en opeens op de rem trapt dat de automaat overschakelt naar een hogere versnelling je schrikt je de tyfus want de auto maakt een soort "sprong" vooruit...

En wat ik ook redelijk irritant is dat hij soms ontkoppelt als je het gas loslaat, dat wil ik helemaal niet :/

Denk ook dat het te maken heeft met je voet, als je een handbak gewend bent ga je minder precies met je gaspedaal om. Bij een automaat moet je toch wel redelijk precies omgaan met je voet wil je het ding laten schakelen hoe jij het wilt.
Wat aan die Quickshift automaten heel irritant is: als je op de snelweg van achter een vrachtwagen komt en je denkt even snel van 80 naar 120 op te trekken, dan gaat dat ding ontkoppelen omdat hij twijfelt tussen de 5 en de 6. Dag snelheid. Dus meestal had ik hem daar op handbediening staan.
pi_50808553
quote:
Op maandag 25 juni 2007 02:20 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Wat aan die Quickshift automaten heel irritant is: als je op de snelweg van achter een vrachtwagen komt en je denkt even snel van 80 naar 120 op te trekken, dan gaat dat ding ontkoppelen omdat hij twijfelt tussen de 5 en de 6. Dag snelheid. Dus meestal had ik hem daar op handbediening staan.
Heeft zo een ding dan geen kickdown? Gewoon gas op het vloer = max acceleratie?

Ik zou me serieus eraan irriteren, hopelijk zijn de nieuwe Mercedes E-klasse automaten wat beter.
pi_50808622
quote:
Op maandag 25 juni 2007 02:27 schreef yup het volgende:

[..]

Heeft zo een ding dan geen kickdown? Gewoon gas op het vloer = max acceleratie?

Ik zou me serieus eraan irriteren, hopelijk zijn de nieuwe Mercedes E-klasse automaten wat beter.
Nee, die Quickshift bakken zijn namelijk geen volautomaten, maar gerobotiseerde versnellingsbakken. Er zit een pauze tussen de versnellingen , net als bij gewoon schakelen zeg maar. Als je langs de weg zou staan zou je niet weten dat het een automaat is.

En die pauze maakt het ook zo irritant: hij gaat ontkoppelen en dan denken over de juiste versnelling, terwijl dat prima in de 6 kan. Daarom zette ik het ding ook in manual, dan schakel je weer zelf.(Je hoeft alleen niet te koppelen)
pi_50812427
quote:
Op maandag 25 juni 2007 00:22 schreef twi het volgende:
Schakelen leer je echt niet zo 1-2-3 af trouwens hoor. Zolang je maar eens in de zoveel tijd een ritje maakt in een handgeschakelde auto en niet jarenlang alleen automaat blijft rijden.
Jaa pap heb gewoon schakel,
en me mams kan alleen maar auotmaat rijden,
dus die vind het ook wel fijn.
Kunnen we af en toe ruilen!
pi_50813432
Let wel op dat een automaat meer verbruikt dan hetlzefde model auto met dezelfde motor en een handbak. Zeker als je veel in de stad rijdt gaat dit oplopen..
pi_50814257
quote:
Op maandag 25 juni 2007 02:31 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Nee, die Quickshift bakken zijn namelijk geen volautomaten, maar gerobotiseerde versnellingsbakken. Er zit een pauze tussen de versnellingen , net als bij gewoon schakelen zeg maar. Als je langs de weg zou staan zou je niet weten dat het een automaat is.

En die pauze maakt het ook zo irritant: hij gaat ontkoppelen en dan denken over de juiste versnelling, terwijl dat prima in de 6 kan. Daarom zette ik het ding ook in manual, dan schakel je weer zelf.(Je hoeft alleen niet te koppelen)
Ow dit is idd fucking shit, ik heb redelijk vaak een Sprinter 411CDi bakwagen gereden en daar had je die aarzeling ook. En idd daar kan je het ook in handmatige modus zetten en soms is dat gewoon veel beter...
pi_50815605
Bij de automaat moet je oppassen voor de rem (soms hoor je de toeren omhoog gaan en wil je voor je gevoel gaan schakelen). Ook kan je vaak niet starten buiten de "P'.

Hij rijdt ook (langzaam) als je hem in de D of R hebt staan, zonder dat je gas geeft. Zo is hij bij ons al eens de garage ingereden en heeft er een keer iemand tussen de garagemuur en de autodeur gezeten.

Bij grote auto's, zoals een 4x4, rijdt het al super fijn. Maar bij de wat kleinere auto's rijdt het echt super. Echt zo'n kartgevoel.

Filerijden is echt super fijn, net als stoplichten. Voet van de rem en gaan.
pi_50815685
Automaat voor den overwinning!
pi_50815919
Hier nog een topic met ongeveer dezelfde vraag: Hoe werkt een automaat!!!??
Daarin staat alles ook een stuk of 10 keer in uitgelegd (inclusief schrijver dezes). Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
  maandag 25 juni 2007 @ 12:44:32 #63
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_50816774
Even iets anders, zou je met je kennelijk ontbrekende autokennis niet iemand meenemen die er serieus verstand van heeft

Het is ook zo sneu als we over 2 weken vragen moeten beantwoorden over koppakkingen en bakrevisies enzo
Vampire Romance O+
  maandag 25 juni 2007 @ 13:21:39 #64
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_50817896
quote:
Op maandag 25 juni 2007 10:58 schreef FunnyName het volgende:
Let wel op dat een automaat meer verbruikt dan hetlzefde model auto met dezelfde motor en een handbak. Zeker als je veel in de stad rijdt gaat dit oplopen..
Dat hangt van de automaat af.
Als je een quickshift bak hebt dan zijn die in de regel zuiniger, omdat die altijd bij het beste toerental cq koppel schakelen.
Bij personen auto's met een koppelvormer werkt dit anders en verbruikt hij idd iets meer.
pi_50821850
Zelf heb ik ook een automaat en wil niet anders meer.

Wat ik me altijd afvraag bij de automaat is waar men de N voor gebruikt? Ik weet wel wat het doet maar wanneer heb je die nodig? Ik heb hem in ieder geval nog nooit gebruikt.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_50822486
N = Neutral
Als je bv voor het stoplicht staat dan kan je hem in zijn N zetten, hoef je niet op de rem te blijven drukken als de weg recht is.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_50822806
quote:
Op maandag 25 juni 2007 15:05 schreef boegschroef het volgende:
Zelf heb ik ook een automaat en wil niet anders meer.

Wat ik me altijd afvraag bij de automaat is waar men de N voor gebruikt? Ik weet wel wat het doet maar wanneer heb je die nodig? Ik heb hem in ieder geval nog nooit gebruikt.
Bij verkeerslichten waar je weet dat het onwijs lang gaat duren zet ik em wel altijd even in N. Ook wel zo aardig voor de mensen achter je als het donker is (worden ze niet scheel van je remlichten).
pi_50823040
quote:
Op maandag 25 juni 2007 15:30 schreef Repeat het volgende:

[..]

Bij verkeerslichten waar je weet dat het onwijs lang gaat duren zet ik em wel altijd even in N. Ook wel zo aardig voor de mensen achter je als het donker is (worden ze niet scheel van je remlichten).
ah... das waar, gelukkig hoef ik dan niet bij mijn automaat. Als ik rem en stil sta dan kan ik de rem los laten. Mijn rem blijft er vanzelf op staan tot ik gas geef.

Maar als je hem in zijn N zet bij een verkeerslicht kan je hem dan niet beter in de P zetten in plaats van de N. Anders loop je kans dat de auto gaat rollen. En in dat geval moet je anders de rem weer gebruiken en heeft het weer geen zin.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  maandag 25 juni 2007 @ 15:52:02 #69
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_50823612
quote:
Op maandag 25 juni 2007 10:24 schreef RoosRoos het volgende:

[..]

Jaa pap heb gewoon schakel,
en me mams kan alleen maar auotmaat rijden,
dus die vind het ook wel fijn.
Kunnen we af en toe ruilen!
dit doet echt fysiek pijn.

on topic: ik moest vroeger niks van automaatjes hebben, maar sinds ik 45.000 km jaar op de weg zit weet ik zeker dat mijn volgende leasebak een automaat gaat worden. geen last meer van het beruchte file-enkeltje van dat kolere koppelingspedaal.

eigenlijk is het bizar dat we in moderne auto's, waarin werkelijk alles automatisch electronisch geregeld is, nog zelf machinaal de overbrengingsverhouding moet regelen.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  maandag 25 juni 2007 @ 16:06:42 #70
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_50824145
quote:
Op zondag 24 juni 2007 23:20 schreef SpecialK het volgende:
1 keer een automaat gereden. Vond het niks bijzonders. Ik ergerde me zelf aan het verlies van controle over m'n toerental. Ik rij veel in de stad, lange stukken over de nassaukade bijvoorbeeld (Amsterdam) dan wil ik ook gewoon rustig in z'n 4 kunnen rijden (of 's nachts zelfs in z'n 5). Lekker stil en bespaart benzine.

Bij zo'n automaat heb je maar elk toerental te slikken wat dat ding uitkiest.
Bij die van mijn vader rijdt hij ook rustig, ik vindt automaat veel beter dan een schakel vooral in de stad
Because they will last that long.
  maandag 25 juni 2007 @ 16:09:56 #71
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_50824279
quote:
Op maandag 25 juni 2007 15:52 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

dit doet echt fysiek pijn.

on topic: ik moest vroeger niks van automaatjes hebben, maar sinds ik 45.000 km jaar op de weg zit weet ik zeker dat mijn volgende leasebak een automaat gaat worden. geen last meer van het beruchte file-enkeltje van dat kolere koppelingspedaal.

eigenlijk is het bizar dat we in moderne auto's, waarin werkelijk alles automatisch electronisch geregeld is, nog zelf machinaal de overbrengingsverhouding moet regelen.
En er zijn automaten die nog zuiniger zijn dan schakel bakken dus die argument gaat ook niet op, en net alsof het zoveel meer verbruikt
Because they will last that long.
pi_50828181
Geef mij maar een handgeschakelde bak, alleen voor echt lange afstanden is het handig lijkt me
  maandag 25 juni 2007 @ 18:20:05 #73
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_50828562
quote:
Op maandag 25 juni 2007 18:08 schreef Cyclonist het volgende:
Geef mij maar een handgeschakelde bak, alleen voor echt lange afstanden is het handig lijkt me
hoezo..

op de snelweg zit je toch altijd in de 5e (/6) versnelling dus maakt ook niet uit.. en met cruisecontrol hoef je niet eens meer gas te geven
Huilen dan.
pi_50829857
quote:
Op maandag 25 juni 2007 18:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

hoezo..

op de snelweg zit je toch altijd in de 5e (/6) versnelling dus maakt ook niet uit.. en met cruisecontrol hoef je niet eens meer gas te geven
Ik zit elke dag slechts 20 minuten op de snelweg, 10 min heen en 10 min terug..
pi_50832019
Ik lees een hoop kwats hier, zoals automaten die ontkoppelen bijvoorbeeld.... Een echte automaat heeft altijd aandrijving en ontkoppelt dus niet, er zal wel een AMT bedoeld worden
  woensdag 27 juni 2007 @ 22:07:12 #76
57434 Marloes
Digital Love
pi_50916906
Automaat is echt ideaal!! De auto die wij hebben heeft alleen P D N R (of andere volgorde), ik geloof niet die D dingen, althans, ik heb ze nog niet gezien
Bij 't stoplicht zet ik 'm meestal wel in de N, dat schijnt beter voor de auto te zijn
The more you try to erase me,
The more that I appear.
  woensdag 27 juni 2007 @ 22:35:05 #77
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_50918313
Over het hoe en wat een automaat is hoef ik niet meer uit te wijden, genoeg mensen voor me

Ik wil je alleen erop wijzen dat het niet zo heel handig is gelijk automaat te gaan rijden. Een deel van autorijden is het gevoel krijgen hoe dingen werken, en daar hoort schakelen ook bij. Na je examen kan je dat nog amper, en dat leer je alleen met veel oefenen. Persoonlijk denk ik dat je beter eerst paar jaar schakel kan rijden om er goed aan te wennen, als je daarna 30 jaar automaat rijdt en vervolgens weer in een schakel stapt dan ben je het niet verleerd. Beetje zelfde idee als met zwemmen en fietsen.

Maar het is natuurlijk wel weer lekker simpel, zeker voor een beginnend bestuurder. Een grote zorg minder. Als ik een automaat had gehad had mijn auto niet tolo geweest paar maanden terug. Maar ja, al met al is het een keuze die je zelf moet maken denk ik.Voelt het goed, doe het dan. Zo niet, lekker verder kijken. Er zijn tenslotte auto's zat te koop voor elk budget!
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  woensdag 27 juni 2007 @ 22:37:22 #78
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_50918426
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 22:07 schreef Marloes het volgende:
Automaat is echt ideaal!! De auto die wij hebben heeft alleen P D N R (of andere volgorde), ik geloof niet die D dingen, althans, ik heb ze nog niet gezien
Bij 't stoplicht zet ik 'm meestal wel in de N, dat schijnt beter voor de auto te zijn
Volgens mij is dat onzin. Net als pasgeleden, iemand ging er prat op dat je voor het stoplicht nooit op je rem mocht blijven staan. Anders zouden je remschijven kromtrekken
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  woensdag 27 juni 2007 @ 22:39:16 #79
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_50918527
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 22:37 schreef thaduck het volgende:

[..]

Volgens mij is dat onzin. Net als pasgeleden, iemand ging er prat op dat je voor het stoplicht nooit op je rem mocht blijven staan. Anders zouden je remschijven kromtrekken
Als voetgangers voor je oversteken over het zebrabad dan moet je ook nooit remmen. Blijkbaar is bloed een goed smeermiddel voor je motor nl.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_50929184
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 22:37 schreef thaduck het volgende:

[..]

Volgens mij is dat onzin. Net als pasgeleden, iemand ging er prat op dat je voor het stoplicht nooit op je rem mocht blijven staan. Anders zouden je remschijven kromtrekken
Ik vraag me altijd af bij een conventionele automaat of het niet slecht is voor het ding als je het bij de stoplicht in zijn D laat. De auto wilt vooruitkruipen en jij forceert de auto te stoppen met de rem...

Slecht is het zeer zeker voor je remmen, want automaten vreten remmen gewoon voor lunch (ze hebben ook krachtigere en grotere remmen dan normale handbakken meestal)...
pi_50929240
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 22:37 schreef thaduck het volgende:

[..]

Volgens mij is dat onzin. Net als pasgeleden, iemand ging er prat op dat je voor het stoplicht nooit op je rem mocht blijven staan. Anders zouden je remschijven kromtrekken
Ik ben ook iemand die er nog steeds van overtuigt is dat je krommen remmen krijgt als je op je rem blijft staan. Misschien is zo’n discussie wel een eigen topic waard

Maar ik snap nog steeds de mensen niet die de N gebruiken! Als je hem in de N zet dan moet je nog op de rem blijven staan…. Dan kan je hem net zo goed in de d laten staan. Wil je hem niet in de D laten voor een verkeerslicht zet hem dan in de P.
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:13 schreef yup het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af bij een conventionele automaat of het niet slecht is voor het ding als je het bij de stoplicht in zijn D laat. De auto wilt vooruitkruipen en jij forceert de auto te stoppen met de rem...

Slecht is het zeer zeker voor je remmen, want automaten vreten remmen gewoon voor lunch (ze hebben ook krachtigere en grotere remmen dan normale handbakken meestal)...
Een automaat remt ook niet (of veel minder) op de motor.... daardoor moet je meer remmen met de remmen dus slijten ze sneller
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_50932986
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:13 schreef yup het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af bij een conventionele automaat of het niet slecht is voor het ding als je het bij de stoplicht in zijn D laat. De auto wilt vooruitkruipen en jij forceert de auto te stoppen met de rem...

Slecht is het zeer zeker voor je remmen, want automaten vreten remmen gewoon voor lunch (ze hebben ook krachtigere en grotere remmen dan normale handbakken meestal)...
Als je een tijdje je rem erop hebt gaat schakelt ie naar neutraal, dus dat "slechte" van remmen terwijl hij wilt vooruitkruipen valt dan al weg
  donderdag 28 juni 2007 @ 12:20:07 #83
104871 remlof
Europees federalist
pi_50933369
quote:
Op maandag 25 juni 2007 18:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

hoezo..

op de snelweg zit je toch altijd in de 5e (/6) versnelling dus maakt ook niet uit.. en met cruisecontrol hoef je niet eens meer gas te geven
Maar als je veel in de file staat is een automaat inderdaad veel relaxter "rijden"
  donderdag 28 juni 2007 @ 14:01:53 #84
57434 Marloes
Digital Love
pi_50937013
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 22:35 schreef thaduck het volgende:
Over het hoe en wat een automaat is hoef ik niet meer uit te wijden, genoeg mensen voor me

Ik wil je alleen erop wijzen dat het niet zo heel handig is gelijk automaat te gaan rijden. Een deel van autorijden is het gevoel krijgen hoe dingen werken, en daar hoort schakelen ook bij. Na je examen kan je dat nog amper, en dat leer je alleen met veel oefenen. Persoonlijk denk ik dat je beter eerst paar jaar schakel kan rijden om er goed aan te wennen, als je daarna 30 jaar automaat rijdt en vervolgens weer in een schakel stapt dan ben je het niet verleerd. Beetje zelfde idee als met zwemmen en fietsen.

Maar het is natuurlijk wel weer lekker simpel, zeker voor een beginnend bestuurder. Een grote zorg minder. Als ik een automaat had gehad had mijn auto niet tolo geweest paar maanden terug. Maar ja, al met al is het een keuze die je zelf moet maken denk ik.Voelt het goed, doe het dan. Zo niet, lekker verder kijken. Er zijn tenslotte auto's zat te koop voor elk budget!
Toen ik net m'n rijbewijs had heb ik ook heel veel automaat gereden en ik vond het juist fijn. Je hoeft je minder te concentreren op het auto rijden zelf en je kan je meer concentreren op het verkeer...
Nu rij ik weer veel meer schakel, maar dat is echt zo simpel dat ik me niet kan voorstellen dat ik dat ooit verleer :p
The more you try to erase me,
The more that I appear.
  donderdag 28 juni 2007 @ 16:01:08 #85
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_50940988
Wat ik me nou afvraag bij een automaat. Vreet zo'n auto geen remschijven?
Je houdt bij een automaat toch constant bij het stoplicht je poot op de rem => remschijf trekt krom

of valt dat wel mee en hebben automaten dikkere / aangepaste remschijven?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_50941752
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 16:01 schreef Metro2005 het volgende:
.....

of valt dat wel mee en hebben automaten dikkere / aangepaste remschijven?
Valt wel mee. Remmen zijn op hun taak berekent. En ja, Veel dikker
Sic iubeo, sic volo, et sit pro ratione voluntas mea.
  donderdag 28 juni 2007 @ 16:35:29 #87
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_50942049
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 16:01 schreef Metro2005 het volgende:
Wat ik me nou afvraag bij een automaat. Vreet zo'n auto geen remschijven?
Je houdt bij een automaat toch constant bij het stoplicht je poot op de rem => remschijf trekt krom

of valt dat wel mee en hebben automaten dikkere / aangepaste remschijven?
lol, misschien moet je eerst het topic ff lezen Post of 8 terug bv.
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_50943729
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:15 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Ik ben ook iemand die er nog steeds van overtuigt is dat je krommen remmen krijgt als je op je rem blijft staan. Misschien is zo’n discussie wel een eigen topic waard

Maar ik snap nog steeds de mensen niet die de N gebruiken! Als je hem in de N zet dan moet je nog op de rem blijven staan…. Dan kan je hem net zo goed in de d laten staan. Wil je hem niet in de D laten voor een verkeerslicht zet hem dan in de P.
[..]

Een automaat remt ook niet (of veel minder) op de motor.... daardoor moet je meer remmen met de remmen dus slijten ze sneller
Als de auto stil staat, problemen bijvoorbeeld, kan je hem ook in z'n N wegduwen, in de P gaat dat niet En dat de remmen krom trekken is gewoon bullshit.
pi_50947649
quote:
Op maandag 25 juni 2007 01:49 schreef tho_Omas het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met CVT/Van Doorne's, hebben die dingen ook bergstanden?
340 Variomatic rijder meldt!

k heb een knopje achter de keuze pook zitten, hiermee begrenz ik de maximale versnelling die gekozen wordt en blijft hij langer met een hoger toerental rijden.

on-topic: automaat is super relaxed, voor mn dagelijkse vervoer, hoef ik niks anders meer (in het weekend schakel ik wel met een andere auto).

Als je in het begin automaar rijdt, of voor de eeerste keer; zet je linkder voet/been. dwars onder je stoel. Kan je ook niet perongeluk 'ontkoppelen'
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_50958735
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 12:08 schreef Repeat het volgende:

[..]

Als je een tijdje je rem erop hebt gaat schakelt ie naar neutraal, dus dat "slechte" van remmen terwijl hij wilt vooruitkruipen valt dan al weg
Raar dat heb ik dus echt niet meegemaakt met 110pk TDi 1997 Passat en 2001 90 pk TDi Golf (ik heb met beide heel vaal gereden).

Misschien is dat merkgebonden?
pi_50960899
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 01:43 schreef yup het volgende:

[..]

Raar dat heb ik dus echt niet meegemaakt met 110pk TDi 1997 Passat en 2001 90 pk TDi Golf (ik heb met beide heel vaal gereden).

Misschien is dat merkgebonden?
Ik denk het wel. In mijn nieuwe passat zit een "auto hold" functie. Daardoor hoef je je voet niet op de rem te houden als je stil staat. Je kan hem gewoon in zijn Drive laten staan voor een verkeerslicht en je voet van de rem halen.... Ideaal. (En als je het niet wilt kun je het uitzetten met een knopje)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_50964107
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 08:56 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Ik denk het wel. In mijn nieuwe passat zit een "auto hold" functie. Daardoor hoef je je voet niet op de rem te houden als je stil staat. Je kan hem gewoon in zijn Drive laten staan voor een verkeerslicht en je voet van de rem halen.... Ideaal. (En als je het niet wilt kun je het uitzetten met een knopje)
Dat had je ook bij een nieuwe Subaru automaat. En als het regelbaar is met een knopje is het toch echt super ideaal. Want soms wil ik die kruipneiging wel (bijv. bij inparkeren) en soms helemaal niet) bij een stoplicht.
pi_50964517
Helaas gaat de Automatische versnellingsbak niet zo lang mee dan de rest van de auto.
Reken op 1 revisie per 150.000-200.000 km.
pi_51103547
Nou ik heb de auto
Een weekje nu, en moet zeggen dat ie prima bevalt!
Merk wel dat ik er nu minder mee bezig ben dat het automaat is,
en soms dus merk dat ik dan opeens wil gaan schakelen.
Maar nog geen noemenswaardige ongevallen gebeurd haha!
  dinsdag 3 juli 2007 @ 20:14:34 #95
167856 Toempf
Internetheld
pi_51105787
quote:
Op maandag 25 juni 2007 01:47 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Volgens mij hangen ze dan de voorwielen in de lepels en de achterwielen zetten ze op een dolly.
Maar dan moeten ze toch wel weten dat het een vierwielaangedreven auto is toch?
Klaus die Gabelstaplerfahrer
Luier dan een pamper
pi_51134455
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 19:16 schreef RoosRoos het volgende:
Nou ik heb de auto
Een weekje nu, en moet zeggen dat ie prima bevalt!
Merk wel dat ik er nu minder mee bezig ben dat het automaat is,
en soms dus merk dat ik dan opeens wil gaan schakelen.
Maar nog geen noemenswaardige ongevallen gebeurd haha!
Ik wen makkelijker van schakel naar automaat dan andersom, dan wil ik af en toe weleens de koppeling vergeten in te drukken.

Ik wens je veel veilige km's toe
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_51137973
ik zou lekker schakelen, als je zo kort na je rijbewijs al automaar gaat rijden, leer jee het echte rijden helemaal af

P = parkeren ( met handrem als je op een helling staat )
D = rijden ( de 1 en 2 gebruik je alleen in de bergen ), en altijd met je Overdrive ( mits handgeshcakeld ) gebruiken, dan gebruik hij de hoogste versnelling
N gebruik je zelden, tenzij je bij elk stoplicht niet op je rem wilt staan

maar wat ik al zei, Automaat is geen aanrader wanneer je net je rijbewijs gehaald hebt
  woensdag 4 juli 2007 @ 20:36:28 #98
31611 Svensson
floeperdefloep :-ž
pi_51144249
^ Misschien moet je het topic ff doorlezen "Estolan". De uitleg is al 34 keer gegeven en bovendien heeft de topicstartster de betreffende auto inmiddels al gekocht.
You must have big rats, if you need Hattori Hanzo's steel...
pi_51144861
nou ik ben een ervaren automaat rijder .

Hou er rekening mee dat een automaat meer verbruikt dan een handgeschakelde.
Maar als je eenmaal van de automaten bent wil je niet anders meer .
Ik zal proberen uit te leggen wat automaat rijden is .
het hij kiest zijn toerental en hij schakeld zelf is allemaal onzin.

Jij bent zelf in control .

automaat is meestal ingedeeld als volgend

p = park
r = reverse
n = neutral
d = drive ( hier gebruikt hij alle trappen en eventueel overdrive ) Trappen zijn versnellingen
d3 , d2 , d1 = hierbij schakelt de auto niet verder dan bijv . d2 = drive tot 2e versnelling , hij zal daarna niet verder schakelen , dus niet meer trackie en niet meer kracht , maar ter voorkoming dat de automaat doorschakelt .
dit gebruik je dus in de bergen of met een zware aanhanger , zodat de auto niet op en neer blijft schakelen als je bijvoorbeeld in de stad rijdt .

De automaat doet niet zomaar wat maar doet wat jij aangeeft met je voet .
geef je rustig gas zal de auto rustig optrekken en vlot doorschakelen .
is hij bijvoorbeeld door geschakeld naar zijn 4e trap en je geeft wat meer gas zal hij terugschakelen naar 3 , of als je het gas verder intrapt ( kickdown ) zal hij zelfs 2 versnellingen terugschakelen .

dus je kan de auto helemaal zelf beinvloeden , dus laat je niks wijsmaken dat hij maar wat doet.

ik zeg je wel , hij verbruikt meer , als het stuk gaat kost het VEEL geld , ook het onderhoudt is iets duurder en je zal daarna nooit meer wat anders willen .

Dus ik zou zeggen DOEN .

Ik heb het van de week ook weer gedaan Ik ben over 2 weken de trotse bezitter van een ford USA f150
  vrijdag 6 juli 2007 @ 23:10:43 #100
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_51218106
Automaat is lekker maar als je koppeling gewend bent moet je echt wennen aan dat je 1 voet HELEMAAL niet hoeft te gebruiken
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')