abonnement Unibet Coolblue
pi_50801403
Dit onderwerp verscheen vanavond op het AT5forum.

Overvallen en straatroven in Slotervaart worden verzwegen
Plaats reactie

tegengas
Geplaatst: Zo 24 Jun 2007 18:10 Quote
Een echte Amsterdammer Registratie: 6-5-2006 Berichten: 1999

Politiek correcte politie verzwijgt overvallen
AMSTERDAM - Een gewelddadige overval op een winkel in Slotervaart is door de politie doodgezwegen omdat de politie ‘wel iets beters te doen heeft’. ‘Als we alle straatroven of overvallen zouden moeten melden, dan zouden we wel tien man in dienst moeten hebben om persberichtjes te schrijven’, zo reageert een verbolgen politiewoordvoerder tegen de krant Trouw als wordt gevraagd waarom de politie de overval onder de pet hield.

Het ging om een overval op een supermarkt in de Johan Huizingalaan. De drie overvallers wachtten tot de mannelijke eigenaar even weg was en molesteerden en beroofden toen zijn vrouw op lafhartige wijze in de winkel. Daarbij werd volgens de eigenaresse van de zaak veel geweld gebruikt.

Stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch, die wel op bezoek ging bij de winkelier, vindt het een hele foute reactie van de politie om geen actie te ondernemen.

Burgemeester Cohen komt woensdag, maar de ondernemer heeft daar weinig vertrouwen in.

‘Ik ben benieuwd hoe hij mij gaat pamperen’, zegt hij tegen Trouw. Er gaan miljoenen subsidie de wijk in, maar niet naar supermarkten die moeten beveiligen, maar wel naar ‘gymnastiekclubjes van allochtone vrouwen’.

De winkelier die uit angst voor de overvallers anoniem wil blijven is vanwege de onveiligheid al gestopt met koopavond. ‘Als je hier 's avonds niet over straat hoeft, dan doe je dat niet’.

Dat Slotervaart leegloopt, verbaast hem niks. ‘Hier wil je toch niet wonen?’

Zelf wil hij de winkel sluiten, zijn vrouw wil ondanks de tegenslag door. ‘Maar ze gaat nu wel Wilders stemmen’, zegt de ondernemer tegen Trouw.

Marcouch: ‘Deze mensen proberen op een eerlijke manier hun brood te verdienen en worden aangevallen door dit soort van etterbakken’.

---------------------------------------------------
Ik vond het al zo rustig daar.
Maar wat zou er daar aan de hand z
Sportieve inbreng
  zondag 24 juni 2007 @ 22:21:25 #2
80268 kLowJow
That's Gay
pi_50801740
quote:
Zelf wil hij de winkel sluiten, zijn vrouw wil ondanks de tegenslag door. ‘Maar ze gaat nu wel Wilders stemmen’, zegt de ondernemer tegen Trouw.


/ontopic

Wel een slechte zaak dat de politie dit soort zaken verzwijgt.
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_50801978
quote:
Op zondag 24 juni 2007 22:27 schreef -En4Cer- het volgende:

[..]

Daar kan je wel zo'n smiley bij neerzetten.. Maar punt is wel dat steeds meer mensen zo gaan denken door dit soort gebeurtenissen. Maargoed, dat is weer een hele andere discussie.

Voorderest natuurlijk niet goed te praten dit. "Er zijn zoveel overvallen, laten we er maar niks meer aan doen"
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_50802031
quote:
Op zondag 24 juni 2007 22:34 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Daar kan je wel zo'n smiley bij neerzetten.. Maar punt is wel dat steeds meer mensen zo gaan denken door dit soort gebeurtenissen. Maargoed, dat is weer een hele andere discussie.

Voorderest natuurlijk niet goed te praten dit. "Er zijn zoveel overvallen, laten we er maar niks meer aan doen"
Ik wil er ook alleen maar mee zeggen dat het nu wel duidelijk is wat de afkomst van de overvallers is.
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
  zondag 24 juni 2007 @ 22:37:01 #6
80268 kLowJow
That's Gay
pi_50802081
quote:
Op zondag 24 juni 2007 22:35 schreef -En4Cer- het volgende:

[..]

Ik wil er ook alleen maar mee zeggen dat het nu wel duidelijk is wat de afkomst van de overvallers is.
Zijn er al kamervragen gesteld dan?
pi_50802173
Tja
Het pamperen kant geen grenzen.
Nu doet zelfs de Politie al of er niets aan de hand is.
Struisvogelpolitiek...
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_50802405
quote:
Op zondag 24 juni 2007 22:37 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Zijn er al kamervragen gesteld dan?
Laat vast niet lang op zich wachten.
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
  zondag 24 juni 2007 @ 23:19:58 #9
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50803695
jah wat is het extra nut van een extra persbericht en waarom is dat dan ineens doodzwijgen?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_50804997
quote:
Op zondag 24 juni 2007 23:19 schreef Re het volgende:
jah wat is het extra nut van een extra persbericht en waarom is dat dan ineens doodzwijgen?
het begint de spuigaten uit te lopen en het is nu duidelijk dat de multi culti door bepaalde groepen word kapot gemaakt, een pusbult van omvang voetbal die op knappen staat.

erop schieten, strafkampen, land uit trappen, ik denk dat veel mensen dat als muziek in de oren gaat klinken
pi_50805229
Laten we nou maar gewoon straks de verkiezingen afwachten
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_50805421
erm, ik snap het niet helemaal ..
quote:
Als we alle straatroven of overvallen zouden moeten melden, dan zouden we wel tien man in dienst moeten hebben om persberichtjes te schrijven’,
zitten ze nou te zeuren dat de politie het niet door heeft gegeven aan de pers ?
sinds wanneer is de politie verplicht misdaden aan de pers door te geven, en waarom word er zo'n ophef van gemaakt als het een keertje niet gebeurt ?
pleased to meet you
pi_50806241
quote:
Op maandag 25 juni 2007 00:14 schreef moussie het volgende:
erm, ik snap het niet helemaal ..
[..]

zitten ze nou te zeuren dat de politie het niet door heeft gegeven aan de pers ?
sinds wanneer is de politie verplicht misdaden aan de pers door te geven, en waarom word er zo'n ophef van gemaakt als het een keertje niet gebeurt ?
zou je hetzelfde reageren als de daders neo-nazi's of dergelijke waren die het voorzien hadden op turken/marokkanen?
  maandag 25 juni 2007 @ 00:57:59 #14
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_50806646
Ach die gasten hebben een punt; je kan wel aan de gang blijven met persberichtjes schrijven. Aan de andere kant is het natuurlijk veel kwalijker dat er zoveel overvallen worden gepleegd dat ze de berichtjes niet meer waard zijn. Als ze daar nou eens over schreven bij de Trouw.
  maandag 25 juni 2007 @ 00:59:45 #15
58560 Oksel
Gezellig.
pi_50806692
ZIjn vast Nederlanders die die overvallen plegen. Vieze kaaskoppen ook altijd..
pi_50806866
quote:
Op maandag 25 juni 2007 00:43 schreef Bresser het volgende:

[..]

zou je hetzelfde reageren als de daders neo-nazi's of dergelijke waren die het voorzien hadden op turken/marokkanen?
yup .. kom nou zeg, dit hele bericht gaat erover dat de pers gepikeerd is, men is niet geïnformeerd over een overval ..
normaal gesproken vraagt men zich altijd af of de politie niets beters te doen heeft, zoals boeven vangen of zo, en nu moeten ze ineens persberichten schrijven .. pff

dus je weet het hé, als je een volgende keer de politie belt om hulp en ze komen pas een uurtje later .. er moest nog een persbericht geschreven worden, want dat is belangrijk(er) !
pleased to meet you
  maandag 25 juni 2007 @ 04:05:01 #17
117098 Hathor
Effe niet
pi_50809478
quote:
Op zondag 24 juni 2007 22:35 schreef -En4Cer- het volgende:

[..]

Ik wil er ook alleen maar mee zeggen dat het nu wel duidelijk is wat de afkomst van de overvallers is.
Dat was al wel langer duidelijk hoor.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_50809774
quote:
Op maandag 25 juni 2007 00:14 schreef moussie het volgende:
erm, ik snap het niet helemaal ..
[..]

zitten ze nou te zeuren dat de politie het niet door heeft gegeven aan de pers ?
sinds wanneer is de politie verplicht misdaden aan de pers door te geven, en waarom word er zo'n ophef van gemaakt als het een keertje niet gebeurt ?
Voor dat "keertje" heeft men 24/7 10 man nodig? Jij maakt het wel bont zeg.
  maandag 25 juni 2007 @ 09:35:14 #19
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_50811281
quote:
Op maandag 25 juni 2007 07:24 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Voor dat "keertje" heeft men 24/7 10 man nodig? Jij maakt het wel bont zeg.
Die "10 man" zijn denk ik spreekwoordelijk. Verder gaat het er inderdaad niet om dat de politie dingen in een doofpot stopt, moedwillig probeert te verbergen, maar dat er geen persbericht is uitgegeven. Ik heb liever dat de politie hun (beperkte) mankracht besteden aan zaken die er toe doen, dan aan randzaken als persberichtjes etc.
pi_50812063
quote:
Op maandag 25 juni 2007 09:35 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Die "10 man" zijn denk ik spreekwoordelijk. Verder gaat het er inderdaad niet om dat de politie dingen in een doofpot stopt, moedwillig probeert te verbergen, maar dat er geen persbericht is uitgegeven. Ik heb liever dat de politie hun (beperkte) mankracht besteden aan zaken die er toe doen, dan aan randzaken als persberichtjes etc.
het is maar wat je onder "doen" verstaat.
laatst hebben een paar van die tegenwindjongeren onder het toeziend oog van de politie beveiligingscamera's zitten slopen.
men greep niet in om escalatie te voorkomen...

of een geestelijk gehandicapt meisje die geruime tijd door een groep allochtonen werd verkracht. slachtoffer plus familie moest bek houden om stigmatie te voorkomen.
de daders werden niet vervolgd maar mochten op een curcus "hoe versier ik meisjes"

ik vraag me af wat de poltie dan moet gaan doen....
  maandag 25 juni 2007 @ 11:07:12 #21
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_50813680
quote:
Op zondag 24 juni 2007 22:39 schreef qonmann het volgende:
Tja
Het pamperen kant geen grenzen.
Nu doet zelfs de Politie al of er niets aan de hand is.
Struisvogelpolitiek... Communistenpolitiek
Het is daarom te verklaren waarom de politie wil cashen door minimale overtredingen te bekeuren.

De politie doet er goed aan een permanente ME naar Slotervaart te sturen. Als het niet lief kan, dan maar hardgrondig.
pi_50814152
quote:
Op maandag 25 juni 2007 10:08 schreef Bresser het volgende:

[..]

het is maar wat je onder "doen" verstaat.
laatst hebben een paar van die tegenwindjongeren onder het toeziend oog van de politie beveiligingscamera's zitten slopen.
men greep niet in om escalatie te voorkomen...
idd, dan worden er wel opnames gemaakt en de jongeren er later op aangesproken maar op het moment zelf doe je niets .. de schade aan een paar camera's is kleiner dan een hele nacht rellen in de buurt
quote:
of een geestelijk gehandicapt meisje die geruime tijd door een groep allochtonen werd verkracht. slachtoffer plus familie moest bek houden om stigmatie te voorkomen.
de daders werden niet vervolgd maar mochten op een curcus "hoe versier ik meisjes"
die jongens zijn zover ik weet gewoon veroordeelt, en als het kinderen betreft onder de 14 zijn de mogelijkheden nu eenmaal beperkt .. dus er is niets in de doofpot gestopt, de zaak is stil gehouden om de privacy van het slachtoffer te beschermen en om een buurt die toch al op scherp staat niet te laten ontploffen ..
wat mij verbaasd is dat dat gezin toen niet verhuisd is .. of kon dat in dit geval niet omdat het om een pleegkind gaat, geen familiebanden dus ook geen recht op die extra urgentie-punten ?

[ Bericht 3% gewijzigd door moussie op 25-06-2007 11:32:18 ]
pleased to meet you
  maandag 25 juni 2007 @ 11:22:22 #23
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_50814154
quote:
Op maandag 25 juni 2007 10:08 schreef Bresser het volgende:

[..]

het is maar wat je onder "doen" verstaat.
laatst hebben een paar van die tegenwindjongeren onder het toeziend oog van de politie beveiligingscamera's zitten slopen.
men greep niet in om escalatie te voorkomen...

of een geestelijk gehandicapt meisje die geruime tijd door een groep allochtonen werd verkracht. slachtoffer plus familie moest bek houden om stigmatie te voorkomen.
de daders werden niet vervolgd maar mochten op een curcus "hoe versier ik meisjes"

ik vraag me af wat de poltie dan moet gaan doen....
Dat zijn natuurlijk typisch zaken waar de politie moet ingrijpen, en het tekent de "onmacht" die er blijkbaar heerst. Wat mij betreft mag men meer bevoegdheden krijgen op te treden tegen dergelijke dingen, en eventueel met harde hand, maar dat is natuurlijk niet de aanleiding van dit bericht. Het geeft juist wel aan dat alle mankracht bij de politie eigenlijk hard nodig is op straat.

Maar men valt hier over het feit dat er geen persbericht is uitgegeven over een bepaalde zaak. Als je als journalistiek NL het vermoeden hebt dat er een doofpot is, doe dan onderzoek naar hoeveel van dit soort zaken worden "verzwegen" door de politie, en ga niet gewoon lopen klagen. Zorg eerst maar eens voor onderbouwing en laat dan je ongenoegen blijken door middel van een degelijk artikel. Dat zet meer zoden aan de dijk dan dit.
pi_50814489
quote:
Op maandag 25 juni 2007 07:24 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Voor dat "keertje" heeft men 24/7 10 man nodig? Jij maakt het wel bont zeg.
leer toch eens lezen mens .. het is de politieambtenaar die dat zegt
quote:
‘Als we alle straatroven of overvallen zouden moeten melden, dan zouden we wel tien man in dienst moeten hebben om persberichtjes te schrijven’, zo reageert een verbolgen politiewoordvoerder in dagblad Trouw als hem wordt gevraagd waarom de politie de overval onder de pet hield.
http://www.telegraaf.nl/b(...)vervallen.html?p=7,1

maar ja, als je ooit eens aangifte hebt gedaan bij de politie .. met 2 vingers typen en elke letter moeten opzoeken .. dan lijkt mij 10 man zo'n slecht idee nog niet
pleased to meet you
  FOK!fotograaf maandag 25 juni 2007 @ 11:35:31 #25
18921 freud
Who's John Galt?
pi_50814637
quote:
Op maandag 25 juni 2007 11:31 schreef moussie het volgende:

[..]

leer toch eens lezen mens .. het is de politieambtenaar die dat zegt
[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)vervallen.html?p=7,1

maar ja, als je ooit eens aangifte hebt gedaan bij de politie .. met 2 vingers typen en elke letter moeten opzoeken .. dan lijkt mij 10 man zo'n slecht idee nog niet
Haha, heel bekend! Ook iets terugvinden in hun systemen is een ramp. Efficiënt omgaan met de beschikbare informatisering daar zou ook een hoop kunnen schelen hoor! Is het voorval trouwens niet geregistreerd door de politie, of is er alleen geen persbericht van gemaakt? Als ze de overval echt negeren, dan is dat een zeer kwalijke zaak!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')