abonnement Unibet Coolblue
pi_50761505
Wie heeft dit vroeger ook gezien? De serie is gemaakt aan de hand van de boeken van Samuel Youd onder de alias John Christopher. De boeken zijn een drieluik maar de BBC heeft alleen de eerste twee boeken verfilmt in een serie.

De serie gaat over een jongen genaamd Will die leeft in een dorpje. De aarde is vernietigd door buitenaardse wezens en de mensen die er nog zijn, leven half in de middeleeuwen en worden onder controle gehouden door de aliens d.m.v. een implantaat op het hoofd (een zogenaamde cap). Will ontsnapt uit Engeland samen met een vriend en sluit zich aan bij het verzet. Later komt hij in de stad van de Tripods terecht en dan stopt de serie aangezien de BBC de laatste serie dus niet heeft gemaakt...

Vroeger was het heel spannend (omdat ik het ook in het Frans keek en daar niets van snapte). Ik keek voornamelijk voor de tripods zelf. Ik heb ze een tijdje terug gedownload en gekeken en het was eigenlijk best wel saai. Gelukkig kon ik het nu wel volgen (Engels hé ). De seizoenen zijn ook op DVD uitgebracht.

Wat plaatjes van een tripod:







En nog meer plaatjes
Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
pi_50763169
War of the Worlds?
pi_50763981
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 17:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:
War of the Worlds?
Daar is het hoogstwaarschijnlijk wel op gebaseerd ja!
Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
pi_50802603
Ik heb de boeken daarvan gelezen die ik uit de bieb had geleend, maar heb die boeken later nooit meer terug kunnen vinden
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_50856231
Lijkt ook heel erg op The Day of the Triffids. Waarbij de aardbevolking blind is geworden door een asteroïdenregen en wordt opgevreten door lopende planten. Alleen degene die niet naar de asteroïden hebben gekeken (patienten in een ziekehuis, dronkaards die in een kelder hebben gelegen etc.) kunnen nog zien en gaan de strijd aan met de Triffids.
Klinkt als een goedkoop baggerverhaal maar het leest lekker weg, zelfs voor mij met mijn steenkolenengels).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')