abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_50753338
Volgende maand vlieg ik vanaf een Duits vliegveld naar mijn vakantiebestemming, maar nu ontdekte ik een klein scheurtje van ongeveer een centimer in het plastic van mijn paspoort (de kaart waar je gegevens op staan). Is mijn paspoort nu nog geldig en kunnen ze eventueel moeilijk gaan doen bij de douane? Ik vlieg 3 keer deze vakantie en telkens binnen de EU. Het scheurtje valt niet op en gaat niet door gegevens heen. Maandag ga ik ook nog even bij het gemeentehuis informeren, maar misschien zijn er mensen die het mij nu alvast kunnen vertellen.
pi_50753613
Ik weet wel dat wij bij de bank waar ik werk een idententiteitsbewijs dat kapot is niet mogen accepteren, maar als het echt zo klein en onopvallend is, zal het waarschijnlijk geen probleem zijn.
pi_50753770
Even een TVP, heb het zelfde probleem en ga over 3 weken op vakantie!
All management is Strategic Management.
pi_50753913
Ik kan wel dit vinden:

http://www.heumen.nl/geme(...)0d37c1256e7500406ebb

Maar of dat dan voor een scheurtje ook geldt..
  zaterdag 23 juni 2007 @ 10:16:20 #5
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_50753925
Goed om te horen dat de nieuwe paspoorten blijkbaar tegen een stootje kunnen (!)
pi_50753991
quote:
Beschadigd paspoort ongeldig
Onlangs is bekend gemaakt dat in de nieuwe paspoorten de zogeheten
houderpagina los kan laten. Dat is het kunststof gedeelte van het paspoort
waarin de persoonsgegevens en de pasfoto zijn verwerkt.
Er zijn zo'n 200 gevallen bekend van kapotte houderpagina's. Volgens de
fabrikant komt dat door onbedoeld gebruik. Zo kan het document breken als
het bijvoorbeeld in de broekzak wordt gestopt en de eigenaar erop gaat
zitten.
Andere oorzaken kunnen zijn dat een dier er in bijt of dat het in
de wasmachine terecht komt.
Overigens wordt nog onderzocht of wellicht tevens sprake is van een
fabricagefout en of de pagina beter kan worden ingenaaid.

Een paspoort waarvan de houderpagina of welke pagina dan ook losgeraakt
is, mag niet meer als legitimatiebewijs of reisdocument gebruikt worden.
Wie het overkomt moet dus een nieuw document aanvragen en daar ook de op
dat moment geldende legeskosten voor betalen. Als mogelijk sprake is van
een fabricagefout, zal het paspoort naar de fabrikant gestuurd worden. De
kosten van het nieuwe paspoort worden dan door de fabrikant vergoed, als
vastgesteld wordt dat het bij de fabricage mis is gegaan.
We moeten ons toch overal en altijd kunnen legitimeren, door dat gezeik moet je dat ding altijd mee hebben! En dan vreemd vinden dat mensen het meenemen... Nederland oh Nederland!
All management is Strategic Management.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 10:34:54 #7
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_50754145
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 10:21 schreef GodsSon het volgende:

[..]

We moeten ons toch overal en altijd kunnen legitimeren, door dat gezeik moet je dat ding altijd mee hebben! En dan vreemd vinden dat mensen het meenemen... Nederland oh Nederland!
Blijkbaar verwachten ze dat je dat ding in een waterdichte koffer meeneemt, als je smiddags even je kinderen afhaalt van school...

1 grote scam.
pi_50754239
Ik ben er ook gewoon mee gestopt om dat ding mee te nemen, heb een kopie van mn rijbewijs in mn portemonee gedaan, daar mogen ze het mee gaan doen! Ga echt geen paspoort of of rijbewijs meenemen, dingen zijn veel en veel te groot!
All management is Strategic Management.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 10:48:44 #9
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_50754326
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 10:42 schreef GodsSon het volgende:
Ik ben er ook gewoon mee gestopt om dat ding mee te nemen, heb een kopie van mn rijbewijs in mn portemonee gedaan, daar mogen ze het mee gaan doen! Ga echt geen paspoort of of rijbewijs meenemen, dingen zijn veel en veel te groot!
Paspoort heb ik gewoon pasje, dus die zit nu gewoon standaard in portemonnee... alhoewel blijkbaar het niet overal meer als een geldig id middel geaccepteert wordt (ook geen idee waarom ze daar opeens weer moeilijk over doen... )

edit: paspoort moet zijn RIJBEWIJS. Die heb ik als pasje

[ Bericht 9% gewijzigd door Yi-Long op 23-06-2007 11:18:46 ]
pi_50754380
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 10:48 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Paspoort heb ik gewoon pasje, dus die zit nu gewoon standaard in portemonnee... alhoewel blijkbaar het niet overal meer als een geldig id middel geaccepteert wordt (ook geen idee waarom ze daar opeens weer moeilijk over doen... )
Ik was dus overal net te vroeg voor, mn rijbewijs opgehaald ongeveer 3-4 maanden voordat de kleine versie kwam (maar wachten doe je toch niet )
Paspoort is toch gewoon nog steeds ouderwets groot voor iedereen? Maar had toch graag iets kleiners gehad! Ach, als deze vervangen moet worden, dan eens kijken of ze iets beters hebben, want sleuren met die spullen is alleen voor vrouwen te doen, die hebben iig altijd een tas!
All management is Strategic Management.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 10:57:08 #11
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_50754436
Identiteitskaart aanvragen. Creditcardformaat, sowieso goedkoper dan paspoort, en geldig voor de hele EU. Daarbuiten heb je nog steeds een paspoort nodig, maar allez..
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  Moderator zaterdag 23 juni 2007 @ 11:01:12 #12
42184 crew  DaMart
pi_50754484
Herkenbaar

Ik heb van de week ook maar een nieuw paspoort aangevraagd, omdat er een scheur van een centimeter of 3 in zit. De dame bij de gemeente gaf aan dat men met zulke beschadigingen erg moeilijk kan gaan doen. Dat heb ik jaren geleden ook wel gemerkt toen ik naar Engeland ging en de douanebeambte erg moeilijk deed over een hoekje van mijn ID-kaart dat een heel klein beetje los aan het gaan was.

Ook bij mij komt die schade aan het paspoort overigens gewoon doordat hij altijd in mijn broekzak zit. Vroeger lag hij gewoon in een lade, maar de overheid heeft nou eenmaal die achterlijke identificatieplicht ingesteld.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_50754489
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 10:57 schreef gronk het volgende:
Identiteitskaart aanvragen. Creditcardformaat, sowieso goedkoper dan paspoort, en geldig voor de hele EU. Daarbuiten heb je nog steeds een paspoort nodig, maar allez..
Mja ik verwacht wel dat ik de komende tijd ook nog een keer naar buiten europa ga, zou natuurlijk wel een idkaart erbij kunnen doen maar is zonde van het geld!

@TS: Laat even weten als je bij de gemeente bent geweest!
All management is Strategic Management.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 11:03:27 #14
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_50754520
Tsja, je kunt natuurlijk ook even uitrekenen hoeveel het kost om een paspoort te vervangen als het stuk gaat. Kijken of je dan nog steeds goedkoper uit bent
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_50754524
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 11:01 schreef DaMart het volgende:
Herkenbaar

Ik heb van de week ook maar een nieuw paspoort aangevraagd, omdat er een scheur van een centimeter of 3 in zit. De dame bij de gemeente gaf aan dat men met zulke beschadigingen erg moeilijk kan gaan doen. Dat heb ik jaren geleden ook wel gemerkt toen ik naar Engeland ging en de douanebeambte erg moeilijk deed over een hoekje van mijn ID-kaart dat een heel klein beetje los aan het gaan was.

Ook bij mij komt die schade aan het paspoort overigens gewoon doordat hij altijd in mijn broekzak zit. Vroeger lag hij gewoon in een lade, maar de overheid heeft nou eenmaal die achterlijke identificatieplicht ingesteld.
Mmmm dan wordt het voor mij ook een nieuwe schat ik, het is een scheur van ongeveer 1.5 cm aan de kant van het woord Nederlanden... dus dat is best balen!

Toch jammer, vrij verkeer van personen in de EU maar toch is het paspoort verplicht om te vliegen naar Griekenland!
All management is Strategic Management.
pi_50754536
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 11:01 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Mja ik verwacht wel dat ik de komende tijd ook nog een keer naar buiten europa ga, zou natuurlijk wel een idkaart erbij kunnen doen maar is zonde van het geld!
Tja, ik heb 't wel gedaan... Speciaal voor identificatieplicht een ID-kaart aangevraagd; das nog altijd goedkoper dan een boete voor 't niet bij je hebben van dat ding. Daarnaast nog m'n paspoort gehouden voor reizen buiten Europa.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 11:23:34 #17
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_50754851
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 10:53 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Ik was dus overal net te vroeg voor, mn rijbewijs opgehaald ongeveer 3-4 maanden voordat de kleine versie kwam (maar wachten doe je toch niet )
Paspoort is toch gewoon nog steeds ouderwets groot voor iedereen? Maar had toch graag iets kleiners gehad! Ach, als deze vervangen moet worden, dan eens kijken of ze iets beters hebben, want sleuren met die spullen is alleen voor vrouwen te doen, die hebben iig altijd een tas!
Nee sorry, ik vergistte me. Ik had hete igenlijk over het rijbewijs, dat ik als pasje altijd bij me heb. Paspoort is inderdaad nog gewoon zo'n onhandig kwetsbaar kut formaat.

En tja, ik ga niet EN een rijbewijs, EN een paspoort, EN dan ook nog eens een ID kaart kopen. die dingen zijn zowiezo al belachelijk duur (in Hong Kong is ID-kaart ook verplicht, maar hebben ze wel het fatsoen dat die dingen gewoon gratis, of bijna gratis zijn. Volgens mij helemaal gratis, maar ben niet 100% zeker). Ik heb dus alleen een paspoort en een rijbewijs.

Dit is gewoon de zoveelste melkkoe die de overheid heeft ingevoerd onder het mom van 'veiligheid'. Totale onzin natuurlijk.

En voor zoveel geld zou je mogen verwachten dat ie niet al te snel beschadigt... maar dat is blijkbaar teveel gevraagd.
pi_50754878
Ik was net even aan het kijken naar de huidige kosten! Geintje gaat met dus 48¤ kosten (nieuw paspoort) of 32¤ voor een id-kaart!
Niet grappig!
All management is Strategic Management.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 11:39:26 #19
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_50755119
Zou er geen garantie op moeten zitten? Kan de consumentenbond ofzo hier niets tegen doen!? Want zo te horen zijn er meerdere mensen die deze problemen hebben.
pi_50756302
Bij mij was heel dat plastic ding eraf gescheurd Toen maar een identiteitskaart gekocht.
pi_50784877
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 10:21 schreef GodsSon het volgende:

[..]

We moeten ons toch overal en altijd kunnen legitimeren, door dat gezeik moet je dat ding altijd mee hebben! En dan vreemd vinden dat mensen het meenemen... Nederland oh Nederland!
Van wanneer dateert dit bericht?
pi_50800567
quote:
Op zondag 24 juni 2007 13:32 schreef MCH het volgende:

[..]

Van wanneer dateert dit bericht?
Actueel=>Nieuwsberichten=>2003=>September=>Beschadigd paspoort ongeldig

Dat zie ik er boven staan op die site, september 2003 dus
All management is Strategic Management.
pi_51345032
Iemand die er meer over weet?
Mijn plastic stuk was ook losgegaan, en heb een nieuwe moeten kopen.
gaat het hier om een fabricagefout?
Ik denk eraan serieuze stappen te ondermenem tegen de staat ;-)
pi_51345583
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 23:39 schreef water-chiller het volgende:
Iemand die er meer over weet?
Mijn plastic stuk was ook losgegaan, en heb een nieuwe moeten kopen.
gaat het hier om een fabricagefout?
Ik denk eraan serieuze stappen te ondermenem tegen de staat ;-)
Die fout ging om een oudere serie werd mij verteld (dan dat ik had). Heb er met de laatste tereurdreigingen en dus ook strengere controles toch een nieuwe aangeschaft.
pi_51351559
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 10:42 schreef GodsSon het volgende:
Ik ben er ook gewoon mee gestopt om dat ding mee te nemen, heb een kopie van mn rijbewijs in mn portemonee gedaan, daar mogen ze het mee gaan doen! Ga echt geen paspoort of of rijbewijs meenemen, dingen zijn veel en veel te groot!
Kopietjes zijn helemaal niet rechtsgeldig. Ofwel, je kan beter niets meenemen, dat had je 10 cent gescheeld
Wartaal.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')