abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 20 augustus 2007 @ 14:03:47 #251
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52527309
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:55 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Daar kom ik net achter

iets van 9 dagen DLen lukt al niet meer
Planet

Gebruik dan die link van mijn bovenstaande post werkt perfect
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_52595908
Haal even een bestand van 109 dagen oud van Eweka
KLAAS JAN HUNTELAAR
  woensdag 22 augustus 2007 @ 17:51:15 #253
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_52595982
Oké.
2000 light years from home
  woensdag 22 augustus 2007 @ 19:23:05 #254
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_52598349
weer eweka genomen, jammer dat je moet wachten, maarja, voor dat geld
pi_52604271
Neem Hitnews, nog iets goedkoper en je hoeft niet te wachten.
pi_52613130
download2day.nl een zeer goede aanrader, de service daar is sowieso al perfect, is er een keer een storing krijg je uren bijgeschreven, ook redelijk goedkoop met een goede retentie.
topservice daar via het forum en het interesseert ze echt als je met een probleem zit en willen het zo snel mogelijk verhelpen:)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  donderdag 23 augustus 2007 @ 11:04:23 #257
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_52615599
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 21:54 schreef Ericr het volgende:
Neem Hitnews, nog iets goedkoper en je hoeft niet te wachten.
I see, en wat is de snelheid?
  donderdag 23 augustus 2007 @ 11:27:20 #258
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52616202
Aangezien ik toch vrij ben vinden jullie het goed / leuk als ik vandaag een nieuwe uitgebreide OP maak?
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_52616212
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:27 schreef Razor21 het volgende:
Aangezien ik toch vrij ben vinden jullie het goed / leuk als ik vandaag een nieuwe uitgebreide OP maak?
Prima, puik plan!
KLAAS JAN HUNTELAAR
  donderdag 23 augustus 2007 @ 11:39:26 #260
67174 Dos37
Come on Twente
pi_52616553
Joa overzichtje van servers/payservers
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_52616647
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:27 schreef Razor21 het volgende:
Aangezien ik toch vrij ben vinden jullie het goed / leuk als ik vandaag een nieuwe uitgebreide OP maak?
Ligt er aan hoe uitgebreid
Alleen de legale/technische kant van het verhaal zoals er nu ook staat ajb.

Voor de rest altijd een puik plan.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 11:46:28 #262
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52616767
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:42 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Ligt er aan hoe uitgebreid
Alleen de legale/technische kant van het verhaal zoals er nu ook staat ajb.

Voor de rest altijd een puik plan.
Ok is goed...maar even vraagje mag ik wel een linkje naar Yabse plaatsen zoals deze nu ook in de OP staat? En zo ja mag die andere site die behoorlijk bekend is (nederlandstalig) er ook bij?

Het downloaden is immers legaal in Nederland.
Ik hoor het wel...ben al druk bezig
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  donderdag 23 augustus 2007 @ 12:22:00 #263
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52617791
Hier vast een groot gedeelte van de nieuwe OP ik hoop dat jullie hier wat aan hebben

Wat is nu eigenlijk Usenet

Usenet (ook bekend als 'News' of 'Newsnet') is een netwerk voor de verspreiding van tekstberichten of binaire bestanden (zoals audio, video, software, enz.) via zogeheten nieuwsgroepen (ook wel discussiegroepen genoemd). Usenet wordt gebruikt voor verschillende doeleinden:

het discussiëren over onderwerpen (dikwijls met mensen die elkaar niet kennen)
het stellen en beantwoorden van vragen over allerlei onderwerpen
het verspreiden van bestanden zoals afbeeldingen, muziek, en software (dit kan soms illegaal zijn als het copyright geschonden wordt)

Bron : Wikipedia

Wat heb ik nodig om te kunnen beginnen met downloaden


  • Het liefst een betaalde usenet account. (zie overzicht betaalde Usenetaccounts)
  • Newsleecher (handleiding) of Grabbit (handleiding).
  • Winrar en Quickpar heb je ook nodig.

    Hoezo een betaald Usenet account ik kan die van mijn provider toch gebruiken

    Ja dat klopt. De nadelen zijn als je die van je Provider gebruikt dat meestal je snelheid behoorlijk geknepen wordt. En dat de retentie behoorlijk laag is meestal iets van 2 a 3 dagen.
    Hier zie je een overzicht van de retenties / snelheden bij je Provider. (kan zijn dat deze pagina inmiddels niet meer helemaal up to date is.

    Retentie : Het aantal dagen dat de bestanden te benaderen zijn op een bepaalde server.
    Als jij een post ziet die ongeveer 20 dagen geleden is gepost kun je deze meestal niet meer binnenhalen of hij is meestal incompleet. Met een betaalde usenet account kan dat wel omdat daar de retentie min. 30 dagen tot 100 dagen is. Dit is afhankelijk bij wie je zit natuurlijk.


    Ok ik doe mij dan maar een betaald usenet account waar kan ik deze krijgen

    NewsXS
    XSNews (gratis 5 dagen proef)
    XLNed (gratis 7 dagen op proef)
    Tweaknews (vooral handig als je bij Tele2 zit ivm korting enz.) alleen het duurt een aantal dagen voordat je je login gegevens ontvangt.
    Easyusenet
    Download2day
    Powernews

    Opmerking je kunt nooit een sneller usenet account nemen dan dat je jouw abbo aankan.
    Dus heb je maar een abbo van 10 MB , dan heeft het geen zin om een usenetaccount van 20MB te nemen.

    Aanvullingen zijn altijd welkom, maar met bovenstaande heb ik persoonlijk zeer goede ervaringen

    Ok ik heb alles ingesteld en ik wil beginnen met downloaden hoe wat waar

    www.yabse.com
    www.ftn2day.nl

    Heb je een post gevonden dan is het gewoon een kwestie om het .nzb bestand te openen in Grabbit / Newsleecher

    Als je het goed gedaan hebt zie je waarschijnlijk iets dat op onderstaand screenshot lijkt :



    Bij dit screenshot zie je toevallig dat er 2 bestanden rood aangeduid zijn dat betekend over het algemeen dat deze beschadigd zijn. En daarvoor heb je dus Quickpar nodig.

    Ok alles is binnen heb nu iets van 90 rar bestanden en 10 par bestanden en nu

    Ga nu in de map waar alle bestanden staan en open een Par bestand. Als je Quickpar al hebt geinstalleerd opent het volgende venster :



    Zorg er wel voor dat : Monitor / Automatic repair aangevinkt staan

    Nu zul je zien dat Quickpar de missende / incomplete bestanden gaat repareren. Dit lukt alleen als er nog genoeg Par bestanden zijn. Maar over het algemeen zitten erbij een post altijd wel genoeg bij.
    De reparatie kan soms even duren laat Quickpar lekker zijn werk doen. Als hij klaar is kun je de bestanden uitpakken.

    Meestal als alles uitgepakt is krijg je of een IMG / ISO bestand deze kun je mounten met Daemon Tools. De rest gaat wel lukken spreek voor zich.

    Of het kan zijn dat dat je 2 mappen te zien krijgt : audio_ts en video_ts over het algemeen is de audio TS bijna altijd leeg dit maakt niet uit. Nu kun je met Nero als je voor de optie DVD - Video kiezen en je ziet onderstaand scherm :



    Aan de rechterkant zoek je de map op waar de film in staat, en nu sleep je de inhoud van de videoTS map naar de linkerkant ook naar videoTS en branden maar

    Nog een opmerking het is trouwens binnen Nero ook mogelijk om een : IMG / ISO bestand te openen en rechtstreeks te branden. Ga hiervoor naar bestand en kies Open Image de rest gaat vanzelf.

    Ik snap er nu echt de ballen niet meer van

    http://www.binaries4all.nl/ hier staat echt alles punt voor punt uitgelegd.

    Voordelen usenet

    Ten opzichte van Torrents je shared niets je haalt enkel binnen en dat is legaal in Nederland.
    Je hebt geen baggersnelheden zoals torrents dat je rond de 90 a 100 KB zit.
    Snelheid is constant meestal zit ik zelf rond de 1.50 MB per seconde
    DVD film is nu binnen 1 uur binnen ipv dag.
    Echt waar als je door hebt hoe het allemaal werkt dan gaat er een wereld voor je open

    Later op de dag zal ik hem nog wat verder uitbreiden, maar hiermee moeten jullie al een heel eind komen.

    OP is gemaakt door Razor21

    [ Bericht 1% gewijzigd door Razor21 op 23-08-2007 14:55:41 ]
  • Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
    pi_52618045
    mooie OP:)

    je kan de nederlandse www.download2day.nl aan de payservers nog even toevoegen en www.powernews.nl
    Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
    Top 5 China producten
      donderdag 23 augustus 2007 @ 12:35:06 #265
    17882 Razor21
    Sinds 2001 op Fok!
    pi_52618155
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 12:30 schreef rene90 het volgende:
    mooie OP:)

    je kan de nederlandse www.download2day.nl aan de payservers nog even toevoegen en www.powernews.nl
    Done thnx
    Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
    pi_52618212
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 11:46 schreef Razor21 het volgende:

    [..]

    Ok is goed...maar even vraagje mag ik wel een linkje naar Yabse plaatsen zoals deze nu ook in de OP staat? En zo ja mag die andere site die behoorlijk bekend is (nederlandstalig) er ook bij?

    Het downloaden is immers legaal in Nederland.
    Ik hoor het wel...ben al druk bezig
    Maar niet op FOK!
    Daarbij is het downloaden van muziek en films 'tegestaan' in nederland en software/games niet.

    Binsearch staat nu in de OP en mag er in principe blijven.
    2 of 3 voorbeelden zijn ook genoeg ook om met name de discussie uit het topic te houden.
    Als mensen vervolgens toch gaan vragen hoe ze moeten zoeken verwijderen we dat in principe net als rechtstreeks Warez requests.
    pi_52618307
    ik heb zelf xs4all, merk niks van beperkte snelheden, aangezien ik download met rond de 450 kb/s..de retentie is een dag of 10 maar heb daar weinig problemen mee..
    kan iemand hier ook iets uitleggen over het zelf uploaden van stuff, daar snap ik namenlijk helemaal niks van..
    (heb overigens niet dit hele topic doorgelezen dus het kan zijn dat het al uitgelegd staat ergens..in dat geval, sry!)
    4 8 15 16 23 42
      donderdag 23 augustus 2007 @ 12:40:54 #268
    17882 Razor21
    Sinds 2001 op Fok!
    pi_52618311
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 12:37 schreef Godlike02 het volgende:

    [..]

    Maar niet op FOK!
    Daarbij is het downloaden van muziek en films 'tegestaan' in nederland en software/games niet.

    Binsearch staat nu in de OP en mag er in principe blijven.
    2 of 3 voorbeelden zijn ook genoeg ook om met name de discussie uit het topic te houden.
    Als mensen vervolgens toch gaan vragen hoe ze moeten zoeken verwijderen we dat in principe net als rechtstreeks Warez requests.
    Dus ik mag het linkje naar ftn2day erin zetten als voorbeeld?
    Zal later op de dag de OP in een TXT bestand proppen en uploaden.

    Ga zo even de stad in om boodschappen te doen
    Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
      donderdag 23 augustus 2007 @ 12:46:03 #269
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_52618431
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 12:40 schreef Razor21 het volgende:

    [..]

    Dus ik mag het linkje naar ftn2day erin zetten als voorbeeld?
    Zal later op de dag de OP in een TXT bestand proppen en uploaden.

    Ga zo even de stad in om boodschappen te doen
    Of zet hem in de wiki
    pi_52619045
    Hele goeie OP!
    KLAAS JAN HUNTELAAR
    pi_52620868
    ik zou alleen even aanpassen van
    quote:
    Je kunt proberen om gewoon de eerste rar uit te pakken. Geeft hij halverwege een foutmelding dat hij het e.e.a. mist stop dan met uitpakken. Ga nu in de map waar alle bestanden staan en open een Par bestand. Als je Quickpar al hebt geinstalleer opent het volgende venster :
    Naar mijn ervaring heb je vrij vaak dat hij of verkeerd benoemd is of 1 blockje net mist waardoor je toch quickpar nodig hebt, dus het lijkt me handiger om te adviseren om eerst quickpar erover heen te gooien dat lijkt me de makkelijkste volgorde?
    Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
    Top 5 China producten
      donderdag 23 augustus 2007 @ 14:56:42 #272
    17882 Razor21
    Sinds 2001 op Fok!
    pi_52622586
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 14:10 schreef rene90 het volgende:
    ik zou alleen even aanpassen van
    [..]

    Naar mijn ervaring heb je vrij vaak dat hij of verkeerd benoemd is of 1 blockje net mist waardoor je toch quickpar nodig hebt, dus het lijkt me handiger om te adviseren om eerst quickpar erover heen te gooien dat lijkt me de makkelijkste volgorde?
    Je hebt gelijk idd ik heb het aangepast.

    Wil iemand de OP in de OP plaatsen?
    Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
      donderdag 23 augustus 2007 @ 15:00:48 #273
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_52623334
    volgens mij ben je eweka vergeten in je op
    pi_52624222
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 15:20 schreef Askie het volgende:
    volgens mij ben je eweka vergeten in je op
    en 20 andere providers
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')