abonnement Unibet Coolblue
pi_52581110
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:48 schreef Empathologica het volgende:
Als een tongpiercing goed gezet word is het niet slecht voor je tanden hoor. Of je moet er continu mee spelen en lopen tikken.
Misschien niet tegen je tanden zelf, maar je komt er wel mee tegen je tandvlees. Hiermee beschadig je je tandvlees, en daarmee uiteindelijk toch je tanden. Het is niet te voorkomen. Mijn moeder werkt al járen bij een tandartsenpraktijk en ze heeft nog nooit een patiënt met een tongpiercing gehad waarbij er géén gevolgen zichbaar waren aan het gebit.
I had a signature once. It was awful.
pi_52587045
Wanneer kom je er dan mee tegen je tandvlees? Ik bedoel, bolletje onder je tong, bolletje op je tong.
Als je er mee gaat lopen spelen komt ie er tegen aan ja.. Mijn buurmeisje heeft er 1, en haar tandarts heeft niks aan te merken op d'r gebit ook niet op d'r piercing. Als je piercing te lang is, dat ie veel speling heeft zal ie wel wat schade aan kunnen richten ja, maar als ie gewoon goed zit (passend staafje) in feite niet.
pi_52757669
Ik wil er 2 bij mn heupen laten zetten of horizontaal onder mn navel.
Heeft er iemand ervaring met surfacepiercings, met het uitgroeien enzo?
I found blood and I saw stars, all in the backseat of your car
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:50:22 #279
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_52758163
ik heb toch maar een plastic achterkantje genomen voor in mn lip
hij is helemaal genezen ondertussen [8 weken oid] en ben nogsteeds heel blij

zit alleen nu alweer te denken aan een nieuwe
maar eerst ff sparen voor verdere tatt's
an urge to help mankind overcomes me
pi_52758228
Ik bleef gister achter een pallet met aluminium hangen met mn conch, dat deed fucking pijn! Nix mee gebeurd gelukkig
Ik moest een touw eronder door halen, en op een of andere manier kwam ik nogal dichtbij de spullen
† The 3 Kings †
pi_52764601
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 17:30 schreef Bring.It het volgende:
Ik wil er 2 bij mn heupen laten zetten of horizontaal onder mn navel.
Heeft er iemand ervaring met surfacepiercings, met het uitgroeien enzo?
Ze groeien volgens mij ontzettend snel uit. Je broek zit daar, je beweegt etc.
Ook moet je er rekening mee houden dat je ze in feite nooit ziet, of je moet altijd lage broeken en korte truitjes aan hebben (ook ivm langsschuren kleding)
Tegenwoordig heb je dus micro-dermalls, die zijn wat minder uitgroei gevaarlijk, al hoewel nog steeds lastig op zo'n plek
pi_52773354
hmm dan begin ik toch te twijfelen of ik het er voor over heb
maargoed, bedankt iig
I found blood and I saw stars, all in the backseat of your car
pi_52788106
Hallo allemaal terug van lang weggeweest

Vraagje: ik heb eergisteren mijn labret laten zetten en verzorg hem goed

Echter, het lijkt alsof de binnenkant van mijn lip de platte kant als het ware in zich aan het opnemen is. Misschien dat ik er later nog een foto van maak om het wat duidelijker te laten zien, maar ik ben een beetje bang dat de platte kant van de labret op deze manier IN mijn lip gaat groeien/vallen en dat lijkt me niet de bedoeling.

Hebben meer mensen hier ervaring mee? Gaat het vanzelf weg? Ik vind persoonlijk wel dat mijn labret misschien te strak is gezet. Hij is niet groter gezet om de zwelling te compenseren iig.

Help?

edit: nog een vraagje. Ik hoor van sommige kanten dat een labret met staal aan de binnenkant je tandvlees nogal kan verwoesten, is een plastic binnenkant daarvoor een goed alternatief? En vanaf hoeveel weken kan je er een van plastic inzetten?
  woensdag 29 augustus 2007 @ 19:28:01 #284
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_52788126
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 08:04 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Misschien niet tegen je tanden zelf, maar je komt er wel mee tegen je tandvlees. Hiermee beschadig je je tandvlees, en daarmee uiteindelijk toch je tanden. Het is niet te voorkomen. Mijn moeder werkt al járen bij een tandartsenpraktijk en ze heeft nog nooit een patiënt met een tongpiercing gehad waarbij er géén gevolgen zichbaar waren aan het gebit.
dan mag ze bij mij komen kijken hoor

Ik denk dat het grootse deel van de beschdegingen komt door te dunne sieraden en metale bolletjes. Ik heb nu al 5 jaar een 1.1cm (!) dikke barbell met kunststof bolletjes en nergens schade.
Ik ben begonnen met 1.8 met kunststof en eigenlijk vrij snel doorgestretched naar 3.2 Dat is nog een vrij gangbare maat en je kan heel veel van kunststof kopen ervoor.

En ik heb echt 0.0 beschadegingen aan tandvlees en tanden. M'n eigen tandarts staat er ook nog steeds van te kijken
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
pi_52788815
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 08:04 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Misschien niet tegen je tanden zelf, maar je komt er wel mee tegen je tandvlees. Hiermee beschadig je je tandvlees, en daarmee uiteindelijk toch je tanden. Het is niet te voorkomen. Mijn moeder werkt al járen bij een tandartsenpraktijk en ze heeft nog nooit een patiënt met een tongpiercing gehad waarbij er géén gevolgen zichbaar waren aan het gebit.
Mijn tandarts zei me dat ik niets te vrezen had, dat een tongpiercing totaal niet schadelijk was voor tanden/tandvlees
pi_52789198
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 19:26 schreef Camoth het volgende:
Hallo allemaal terug van lang weggeweest

Vraagje: ik heb eergisteren mijn labret laten zetten en verzorg hem goed

Echter, het lijkt alsof de binnenkant van mijn lip de platte kant als het ware in zich aan het opnemen is. Misschien dat ik er later nog een foto van maak om het wat duidelijker te laten zien, maar ik ben een beetje bang dat de platte kant van de labret op deze manier IN mijn lip gaat groeien/vallen en dat lijkt me niet de bedoeling.

Hebben meer mensen hier ervaring mee? Gaat het vanzelf weg? Ik vind persoonlijk wel dat mijn labret misschien te strak is gezet. Hij is niet groter gezet om de zwelling te compenseren iig.

Help?

edit: nog een vraagje. Ik hoor van sommige kanten dat een labret met staal aan de binnenkant je tandvlees nogal kan verwoesten, is een plastic binnenkant daarvoor een goed alternatief? En vanaf hoeveel weken kan je er een van plastic inzetten?
Is je staafje wel lang genoeg? Wel goed in de gaten houden, je lip kan namelijk heel erg opzwellen, en je moet absoluut genoeg ruimte hebben. Anders groeit ie er inderdaad in, kan heel snel gaan.
Als je heel lichtjes drukt, heb je dan nog genoeg ruimte over, paar mm, tussen lip en bolletje?
Zo niet, terug gaan en voor een langere vragen, vaak moet je na week of 2 terug komen voor korter staafje.

About het plastic, PFTE heet het, wanneer je lip genezen is kan die erin, het is nogal poreus en kan daarom eigenlijk ook niet in genezende piercings, daarnaast, moet het wat vaker vervangen worden
  woensdag 29 augustus 2007 @ 20:35:51 #287
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_52790059
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 19:26 schreef Camoth het volgende:
Hallo allemaal terug van lang weggeweest

Vraagje: ik heb eergisteren mijn labret laten zetten en verzorg hem goed

Echter, het lijkt alsof de binnenkant van mijn lip de platte kant als het ware in zich aan het opnemen is. Misschien dat ik er later nog een foto van maak om het wat duidelijker te laten zien, maar ik ben een beetje bang dat de platte kant van de labret op deze manier IN mijn lip gaat groeien/vallen en dat lijkt me niet de bedoeling.

Hebben meer mensen hier ervaring mee? Gaat het vanzelf weg? Ik vind persoonlijk wel dat mijn labret misschien te strak is gezet. Hij is niet groter gezet om de zwelling te compenseren iig.

Help?

edit: nog een vraagje. Ik hoor van sommige kanten dat een labret met staal aan de binnenkant je tandvlees nogal kan verwoesten, is een plastic binnenkant daarvoor een goed alternatief? En vanaf hoeveel weken kan je er een van plastic inzetten?
ik heb exact hetzelfde gehad! heb mijn schuine lippiercing nu 2 maanden ongeveer. heb er een staafje in en bij mij verdween de eerste week het achterkantje ook zowat in mn lip
daarna geneest het beter en gaat het over!
trekt het bolletje ook je lip in? want dan is het staafje echt te kort en zou ik even terug gaan langs te piercer. maar precies wat jij beschrijft qua achterlant had ik ook

en ik heb er afgelopen week een plastic achterkantje in gedaan. dat is een stuk zachter voor je tandvlees! en dat kan als ie genezen is, meestal na een week of 7 a 8
an urge to help mankind overcomes me
pi_52792014
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 20:35 schreef saaw het volgende:

[..]

ik heb exact hetzelfde gehad! heb mijn schuine lippiercing nu 2 maanden ongeveer. heb er een staafje in en bij mij verdween de eerste week het achterkantje ook zowat in mn lip
daarna geneest het beter en gaat het over!
trekt het bolletje ook je lip in? want dan is het staafje echt te kort en zou ik even terug gaan langs te piercer. maar precies wat jij beschrijft qua achterlant had ik ook

en ik heb er afgelopen week een plastic achterkantje in gedaan. dat is een stuk zachter voor je tandvlees! en dat kan als ie genezen is, meestal na een week of 7 a 8
Het bolletje trekt niet in m'n lip en als ik zacht duw dan kan ik wel een stukje van het staafje zien dus dan denk ik dat hij niet te strak zit

Ik ben erg blij te horen dat dit dus vaker voorkomt. Ik probeerde vanmiddag m'n piercer nog te bellen erover maar die nam niet op Ik zal het nog wel even aankijken en ga zeker ook dat plastic achterkantje regelen als het genezen is.

Bedankt
pi_52793065
Dat achterkantje wat je lip ingaat heb ik ook gehad, is ff vervelend maar wel normaal
pi_52793924
Nou dat ie erin gaat is niet echt goed lijkt me, vriendin van me haar lip was toen helemaal dichtgegroeid, heeft ze open moeten duwen.. Tekort staafje.
pi_52808980
Nou niet dat ie je hele lip in gaat aan de achterkant nee Je kan het vooral aan de voorkant zien, als het bolletje daar niet te strak zit is het goed. Wat saaw al zegt dus
pi_52809229
stomme korte vraag:
zijn alle balletjes voor tongpiercings hetzelfde/universeel?
ik wil graag wat extra balletjes hebben, maar weet niet of ik rekening moet houden met verschillende maten ofzo
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_52813109
Volgensmij zijn die vrij universeel ja.
En anders koop je er gelijk een staafje bij. Zo duur zijn die dingen ook weer niet.
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_52816367
Meestal is een tongpiercing 1,6mm dus je moet wel zorgen dat je die maat hebt.
De maat van het bolletje verschild, volgens mij hebben veel mensen 6 tot 8mm.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 18:06:46 #295
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_52816435
bolletjes maat kan verschillen, is maar net wat je zelf wilt
waarschijnlijk is je staafje 1.6 mm idd dus je moet wel opletten op de maat van het gaatje in het bolletje zegmaar
an urge to help mankind overcomes me
pi_52817160
Mijn piercings uit Taiwan ofzo (crazy factory iig) zjin al binnen Na nog geen 2 weekjes!
Alleen had ik ze naar m'n ouders laten sturen, dus nou heb ik ze nog niet

@ MissyMirjam, misschien kan je voor de zekerheid je staafje tussen een schuifmaat opmeten, mocht je die hebben?
pi_52825803
Goedeavond allemaal, ik zit erover te denken om een tunnel in mijn oor te gaan 'maken'.
Ik ga dus gewoon een gaatje laten schieten, en dan kun je als het goed is toch een pakketje kopen op dat te stretchen?
En tot hoever kun je gaan, zonder dat ie nooit meer dichtgroeit?

Iemand die een tunnel heeft, of niet meer, door slechte ervaringen?
Ik hoor het graag
pi_52830583
Nou ik zou het in ieder geval niet laten schieten! Zeker niet als je het wilt laten stretchen.
Dus als je geen gaatjes in je oor hebt zou ik het eerst laten piercen.
Beste en meest behulpzame informatie die ik gevonden heb vind je hier.
Wat ik wel weet is dat je héééél veel geduld moet hebben om je oren te laten stretchen
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:17:31 #299
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_52832706
piercen is voor stretchen idd beter dan laten schieten
verder heb ik nog nooit gehoord van een 'paketje' maar je kunt wel gewoon tapers kopen natuurlijk

tot ongeveer 1 cm groeit het weer redelijk dicht als je het er uit haalt, dat duurt natuurlijk wel even

voor het mooiste resultaat ga je maar een mm per keer en laat je het tussendoor steeds een maand rusten.
dus loop naar de piercer, koop een taper van 1 mm dikker dan wat er op dat moment in je oor zit., doe er thuis een flinke hoeveelheid vaseline/uierzalf/glijmiddel op en duw het in je hoor
daarna voorzichtig mee omgaan, net als met een nieuwe piercing
na een maand herhalen naar een grotere maat
herhalen tot je op het gewenste maatje zit, dan koop je een tunnel/plug en stop je die erin

veel mensen zeggen dat het het beste is om meteen als je gestretched hebt een sieraad in de nieuwe maat erin te doen. ik heb zelf juist altijd tapers gekocht met van die ruberen ringetjes zodat je hem kunt laten zitten tot hij genezen is

natuurlijk zijn er veel mensen ongeduldig en doen het sneller
dit gaat in sommige gevallen prima, maar is je eigen risico. als je te enthousist doet ontstaat er littekenweefsel en dat ziet er niet mooi uit
luister dus goed naar je eigen lichaam!!

in principe hoeft stretchen geen pijn te doen! elke keer een klein stukje dus

veel succes, en plezier
an urge to help mankind overcomes me
pi_52834801
ik ga binnenkort wel ff in de shop vragen welke maat ik heb, lijkt me makkelijker dan
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')