abonnement Unibet Coolblue
pi_3103612
quote:
Op vrijdag 08 februari 2002 14:33 schreef Vaan_Banaan het volgende:

[..]

Je moet zo'n duivelsster tekenen, dan kan het

code:
        *

   *  *   *  *
     *     *
        *   
   *         *


Beter dan dit krijg ik het niet.
Goed hoor!!
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_3103626
quote:
Op vrijdag 08 februari 2002 14:13 schreef Vaan_Banaan het volgende:
Iemand schreef ergens een keer:

Vier vrienden beweren het volgende:
1. Wij zijn allemaal leugenaars.
2. Slechts een van ons is een leugenaar.
3. Twee van ons zijn leugenaars.
4. Ik ben een oprechte.
Wie spreekt de waarheid

Klopt volgens mij niet helemaal. Als 4 de waarheid spreekt, dan liegen nummer 1 en 2 inderdaad, maar dan heeft 3 ook gelijk. Dus nr 4 EN nr 3 spreken de waarheid.

Wat volgens mij ook kan:
Ze liegen allemaal en nummer 1 zegt dat, zodat hij de waarheid spreekt en zijn uitspraak niet klopt, waardoor hij een leugenaar wordt en zijn uitspraak weer wel klopt.
Maar dan is hij geen eigenlijk leugenaar, dus spreekt de waarheid en dan liegt hij want zijn uitspraak klopt niet en dan klopt het weer wel en dan AAAAAAGHAGHAGH IK WORD GEK!!!!


3 kan toch kloppen.. Er zijn twee leugenaars. De eerste liegt, niet iedereen is een leugenaar en twee liegt over zichzelf, ook hij liegt. Dan klopt 3 er zijn twee leugenaars en 4 zegt alleen iets over zichzelf.

Moet drie zijn.

Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_3103636
Er is een schat verborgen in een van twee kamers. Op de deuren staat een hint. Het kan zijn dat er ook ergens een tijger zich achter een deur bevind.

Op de eerste deur staat:

De schat ligt in kamer 2 en in deze kamer is de tijger.

op de tweede deur staat:

De schat ligt in kamer 1


Ze zijn allebij waar of je liegen allebij. Waar ga je kijken voor de schat?

Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_3103697
quote:
Op vrijdag 08 februari 2002 18:21 schreef Gia het volgende:

Op vrijdag 08 februari 2002 15:45 schreef sbronsge het volgende:
Je hebt 9 knikkers waarvan je weet dat er 8 even zwaar zijn en 1 ofwel lichter ofwel zwaarder is. Je hebt een balansweegschaal zonder gewichten. Hoe kun je te weten komen welke knikker anders weegt dan de andere 8 door 3 keer te wegen?

Je weegt aan elke kant van de weegschaal 3 knikkers.
Is de balans in evenwicht? Dan zit de lichtere knikker in het laatste, nog niet gewogen groepje.
Is de balans niet in evenwicht, dan zit 'ie bij het lichtste groepje.

Nu heb je nog 3 knikkers. Je legt er aan iedere kant van de balans 1.
Is de balans in evenwicht? Dan is die andere de lichtere.
En is de balans niet in evenwicht, dan weet je ook welke het is.


Je weet niet of hij lichter of zwaarder is. Je kunt niet zomaar zeggen dat hij bij de lichtste zit.


ff hardop denken hoor.
eerste keer wegen
4-4 Evenzwaar? dan is het de overgeblevene
4-4 een zwaarder? dan twee aan beide kanten weghalen.

tweede keer wegen
2-2 Evenzwaar dan zit het in de vier overgeblevene.
2-2 Een zwaarder, dan zit het in deze vier.

derde keer wegen
dan blijf ik met vier over... Eh... en een keer wegen.

Wacht...

eerste keer wegen
3-3 Even zwaar dan zit het verschil in de andere drie. (1)
3-3 verschil dan zit het hier. (2)

(1)tweede en derde keer wegen
Aan beide zijde een knikker, gelijk dan is het de andere.
Is er verschil, dan een van de knikkers verwisselen met de overgeblevene. Als voorbeeld pak ik even de zwaardere. Blijft de schaal zo staan, dan is het de lichtere geweest, gaat de schaal naar neutraal, dan was het degene die je zojuist hebt verwisseld.

(2) gaat ongeveer hetzelfde.
de lichtere drie verwisselen met degene die nog niet gewogen waren. Gaat de schaal naar neutraal, dan was het de lichtere, blijft de schaal zo, dan is die ene knikker zwaarder.
Je weet nu of hij zwaarde dan wel lichter is. Dus met de overgebleven drie knikkers is het makkelijk.
1-1 gelijk dan de andere,
1-1 verschil, dan moet je de lichtere dan wel zwaardere hebben.

QED

Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_3110951
ff omhoog sgopt.
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_3113220
quote:
Op zondag 10 februari 2002 01:38 schreef Miesjel het volgende:
ff omhoog sgopt.
geef een nieuw raadsel dan
"Can i come in? - [i]He's not here.[/i] - ..wwhat? - [i]Tyler; isn't; here, Tyler went away: Tyler's gone.[/i]"
pi_3116407
quote:
Op zondag 10 februari 2002 13:41 schreef CaLiMo het volgende:

[..]

geef een nieuw raadsel dan


Hoeveel vierkantjes kun je maken op een schaakbord?

Maar boven staat er ook nog een.

Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_3117082
quote:
Op zondag 10 februari 2002 19:27 schreef Miesjel het volgende:

[..]

Hoeveel vierkantjes kun je maken op een schaakbord?

Maar boven staat er ook nog een.


ligt eraan hoe grote vierkantjes je wilt hebben
pi_3117105
quote:
Op zondag 10 februari 2002 20:02 schreef hicham het volgende:

[..]

ligt eraan hoe grote vierkantjes je wilt hebben


Gemaakt van vlakjes... Je hebt dus 8 bij 8 vlakken.
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_3117153
quote:
Op zondag 10 februari 2002 20:03 schreef Miesjel het volgende:

[..]

Gemaakt van vlakjes... Je hebt dus 8 bij 8 vlakken.


niet dat ik een poging wou wagen
pi_3117376
quote:
Op zondag 10 februari 2002 20:06 schreef hicham het volgende:

[..]

niet dat ik een poging wou wagen


Mietjuh.
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_3121323
quote:
Op zondag 10 februari 2002 20:03 schreef Miesjel het volgende:

[..]

Gemaakt van vlakjes... Je hebt dus 8 bij 8 vlakken.


*huff* DAN doe ik het wel zeg.

kee 8x8 = 64,

dan neem je hokjes van 2x2, dat zijn er evenveel want je kan elk van de 64 vlakjes als (neem even als voorbeeld linkerboven)hoek gebruiken MIN de 'rechteronderrandvanhetbord' en dat zijn er 8+7 = 15. DUS 49 2x2vlakken.

DAN 3x3blokken, dat zijn er 64 - 2 randen (15 + (7+6) = 28) = 36

dannogweer de 4x4vlakken, wat er 64 - 3 randen (15 + 13 + 11) = 39 --> 23

dan de 5x5vlakken, 64 - 15+13+11+9=48 = 16

6x6,64-55=9

7x7>4

8x8>1

64 + 49 + 36 + 23 + 16 + 9 + 4 + 1 = 202

dus! nieuwraadsel?

edit: van een '-' een 'MIN' gemaakt, zodat het wat duidelijker is

[Dit bericht is gewijzigd door CaLiMo op 11-02-2002 01:27]

"Can i come in? - [i]He's not here.[/i] - ..wwhat? - [i]Tyler; isn't; here, Tyler went away: Tyler's gone.[/i]"
  maandag 11 februari 2002 @ 09:48:06 #138
17061 mvt
blame Canada
pi_3122564
quote:
Op maandag 11 februari 2002 01:01 schreef CaLiMo het volgende:

[..]

64 + 49 + 36 + 23 + 16 + 9 + 4 + 1 = 202


leuk = 8*8 + 7*7 + 6*6 + 5*5 + 4*4 + 3*3 +2*2 + 1*1

(zie dus meteen bij jou een rekenfoutje 23=25 en dus 202=204)

We were to understand there would be pie and punch?
pi_3122578
quote:
Op maandag 11 februari 2002 09:48 schreef mvt het volgende:

[..]

leuk = 8*8 + 7*7 + 6*6 + 5*5 + 4*4 + 3*3 +2*2 + 1*1

(zie dus meteen bij jou een rekenfoutje 23=25 en dus 202=204)


goh
"Can i come in? - [i]He's not here.[/i] - ..wwhat? - [i]Tyler; isn't; here, Tyler went away: Tyler's gone.[/i]"
  woensdag 13 februari 2002 @ 18:20:50 #140
10017 Vaan_Banaan
Geen banaanvragen a.u.b.
pi_3153012
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 10:16 schreef Miesjel het volgende:
Er is een schat verborgen in een van twee kamers. Op de deuren staat een hint. Het kan zijn dat er ook ergens een tijger zich achter een deur bevind.

Op de eerste deur staat:
De schat ligt in kamer 2 en in deze kamer is de tijger.

op de tweede deur staat:

De schat ligt in kamer 1

Ze zijn allebij waar of je liegen allebij. Waar ga je kijken voor de schat?


Ah ja, dat is iets met een ontkennende vraag ofzo. Effe denken.
Volgens mij moet je in kamer 2 kijken. Het bord op kamer 1 ligt niet over de plaats van de schat, maar wel over de tijger.
Het bord op deur 2 liegt ook.
Ik kende een variant van 2 broers waarvan er 1 liegt en 1 niet.
ik ben de dorpsgek
Met een lange jas aan en geen onderbroek.
Loituma
  woensdag 13 februari 2002 @ 22:38:12 #141
18679 syndr0me
Breaking FFL!
pi_3155902
quote:
Op woensdag 13 februari 2002 18:20 schreef Vaan_Banaan het volgende:

[..]

Ah ja, dat is iets met een ontkennende vraag ofzo. Effe denken.
Volgens mij moet je in kamer 2 kijken. Het bord op kamer 1 ligt niet over de plaats van de schat, maar wel over de tijger.
Het bord op deur 2 liegt ook.
Ik kende een variant van 2 broers waarvan er 1 liegt en 1 niet.


Hehe die ken ik ook nog jah..
-=** You're about to witness to power of fucking VDR **=-
  woensdag 13 februari 2002 @ 22:38:15 #142
18679 syndr0me
Breaking FFL!
pi_3155903
Dit is die met 2 broers van hierboven ^^^^^

Je komt op een T-kruising, je kan naar rehts, of naar links. (duh ). één weg gaat naar Amsterdam, en één naar rotterdam. Je wilt naar amsterdam. Je weet niet welke kant je op moet, dus je gaat de weg vragen bij een huis midden op de kruising. Daar wonen de broers Jantje en Pietje. Jantje spreekt altijd de waarheid, en Pietje liegt altijd. maar JIJ weet niet wie je aan de deur krijgt als je het gaat vragen. Dus je gaat naar het huis, en vraagt de weg.

Wat moet je vragen om de goede weg te weten te komen ?

code:
 Je mag géén dubbele vragen stellen
 Je mag geen 2 vragen in 1 stellen
 Je weet niet wie je aan de deur krijgt
 Een van de broers liegt ALTIJD, de ander spreekt ALTIJD
 de waarheid

De mensen die het weten, nog niet zeggen, ff mensen laten denken
-=** You're about to witness to power of fucking VDR **=-
pi_3220094
quote:
Op woensdag 13 februari 2002 22:38 schreef syndr0me het volgende:

Je komt op een T-kruising, je kan naar rehts, of naar links. (duh ). één weg gaat naar Amsterdam, en één naar rotterdam. Je wilt naar amsterdam. Je weet niet welke kant je op moet, dus je gaat de weg vragen bij een huis midden op de kruising. Daar wonen de broers Jantje en Pietje. Jantje spreekt altijd de waarheid, en Pietje liegt altijd. maar JIJ weet niet wie je aan de deur krijgt als je het gaat vragen. Dus je gaat naar het huis, en vraagt de weg.

Wat moet je vragen om de goede weg te weten te komen ?

code:
 Je mag géén dubbele vragen stellen
 Je mag geen 2 vragen in 1 stellen
 Je weet niet wie je aan de deur krijgt
 Een van de broers liegt ALTIJD, de ander spreekt ALTIJD
 de waarheid

De mensen die het weten, nog niet zeggen, ff mensen laten denken
okee genoeg denktijd gehad lijkt me ik weet niet of dit mag, maar, ik zou vragen (aan wie maakt niet uit):"welke kant zou je broer me op sturen?" als ik de liegende voor me heb (en het juiste antwoord is bijv. 1) zal ie 2 zeggen. als ik de waarheidsprekende voor me heb zal ook hij 2 zeggen. Weet je iig dat DAT -niet- het goeie antwoord is en kun je met een gerust hart de andere richting in slaan. en nu GODVER@*(&$(*!&# EEN NIEUW RAADSEL!
"Can i come in? - [i]He's not here.[/i] - ..wwhat? - [i]Tyler; isn't; here, Tyler went away: Tyler's gone.[/i]"
  dinsdag 19 februari 2002 @ 12:49:58 #144
16142 SignOTheTimes
Symathiek & schattig
pi_3220301
Er is een kogelfabriek die zakje met kogels levert. Elke kogel weegt 10 gram en er gaan 10 kogels in elk zakje en er gaan 10 zakjes in een doos.

Nu komt de baas er achter dat er in een doosje een zakje met kogels van 11 gram zit. De dader wordt met ontslag gedreigt.

De baas biedt de mogelijkheid om onder het ontslag uit te komen door het oplossen van het volgende probleem.

Hier is een weegschaal. Je mag deze weegschaal slechts een keer gebruiken. Ook het wijzigen van het gewicht is niet toegestaan. Dus slecht eenmaal wegen.

Hoe kan de dader onder zijn ontslag uitkomen

Op 14 mei 2003 zei Amber: "Kortom, SOTT is de charmantste en liefste vader van de wereld."
pi_3220485
quote:
Op dinsdag 19 februari 2002 12:49 schreef SignOTheTimes het volgende:
[..]

De baas biedt de mogelijkheid om onder het ontslag uit te komen door het oplossen van het volgende probleem.

Hier is een weegschaal. Je mag deze weegschaal slechts een keer gebruiken. Ook het wijzigen van het gewicht is niet toegestaan. Dus slecht eenmaal wegen.

Hoe kan de dader onder zijn ontslag uitkomen


als dit het probleem is vind ik het niet zo heel vreemd dat niemand het op weet te lossen
"Can i come in? - [i]He's not here.[/i] - ..wwhat? - [i]Tyler; isn't; here, Tyler went away: Tyler's gone.[/i]"
pi_3220529
quote:
Op dinsdag 19 februari 2002 12:49 schreef SignOTheTimes het volgende:
Hoe kan de dader onder zijn ontslag uitkomen
Weegt 1 kogel uit zakje 1, 2 kogels uit zakje 2, 3 kogels uit zakje 3, etc., t/m 10 kogels uit zakje 10. Het gewicht is dan 550 gram plus 1 gram maal het nummer van het zakje met de te zware kogels.
Wittgenstein
  dinsdag 19 februari 2002 @ 13:47:08 #147
3542 Gia
User under construction
pi_3221005
quote:
Op dinsdag 19 februari 2002 12:49 schreef SignOTheTimes het volgende:
Er is een kogelfabriek die zakje met kogels levert. Elke kogel weegt 10 gram en er gaan 10 kogels in elk zakje en er gaan 10 zakjes in een doos.

Nu komt de baas er achter dat er in een doosje een zakje met kogels van 11 gram zit. De dader wordt met ontslag gedreigt.

De baas biedt de mogelijkheid om onder het ontslag uit te komen door het oplossen van het volgende probleem.

Hier is een weegschaal. Je mag deze weegschaal slechts een keer gebruiken. Ook het wijzigen van het gewicht is niet toegestaan. Dus slecht eenmaal wegen.

Hoe kan de dader onder zijn ontslag uitkomen


Te weinig gegevens. Hoeveel doosjes zijn er? En wat moet de uitslag van de weging zijn? In welke doos het foute zakje zit? Of welk het foute zakje is in die doos?

Maar, aangezien hij in een kogelfabriek werkt, kan hij natuurlijk ook die baas overhoop knallen. Lijkt me ook een goede oplossing!

pi_3221021
quote:
Op dinsdag 19 februari 2002 13:47 schreef Gia het volgende:
Te weinig gegevens.
Inderdaad, maar gelukkig heb ik reeds een oplossing gegeven! .
Wittgenstein
  dinsdag 19 februari 2002 @ 13:48:33 #149
16142 SignOTheTimes
Symathiek & schattig
pi_3221025
quote:
Op dinsdag 19 februari 2002 13:09 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Weegt 1 kogel uit zakje 1, 2 kogels uit zakje 2, 3 kogels uit zakje 3, etc., t/m 10 kogels uit zakje 10. Het gewicht is dan 550 gram plus 1 gram maal het nummer van het zakje met de te zware kogels.


Helemaal correct
Op 14 mei 2003 zei Amber: "Kortom, SOTT is de charmantste en liefste vader van de wereld."
pi_14475790
Ik had de Duitser in het groene huis die koffie drinkt en Prince rookt houd vissen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')