abonnement Unibet Coolblue
pi_50596271
Vanaf 1 juli krijgen mijn vriendin en ik de sleutel van ons nieuwe huurappartementje!

Het is net pas opgeleverd en de muren zijn behangen met zogenaamd bouwbehang.

We hebben al een beetje lopen zoeken en blijkbaar is het verstandig het komende jaar het bouwbehang te laten zitten (behangen wilden we toch al niet doen, teveel werk , maar kunnen we het bouwbehang wel een kleurtje geven? Dus schilderen?

Waarschijnlijk zit het behang nu pas een paar weken op de muren.

Ik lees overal een beetje tegenstrijdige berichten, sommige mensen zeggen dat je het niet moet doen omdat het lelijk wordt, anderen zeggen dat het wel zou moeten kunnen mits dun...

Kunnen we het nu wel of niet verven? en zo ja met wat voor soort verf? We hebben eigenlijk geen zin een jaar tegen dat bouwbehang aan te kijken..

hulp!
pi_50597237
bij de benangwinkel of verf winkel zullen ze wel goed advies kunnen geven.. daar moet je toch heen voor de verf
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_50598980
Ik zou het niet doen. Meestal is er overlappend behangen, dan ziet er met sauswerk over heen niet uit. Dus je moet eigenlijk de naden gaan glad schuren. Toch hoor je dat niet vaak meer, dat er een bouwbehangetje geplakt wordt.
pi_50599253
En als je het gaat doen zou ik een acryl pakken i.v.m. het werken
pi_50605986
Wat was je van plan om na een jaar met de muren te gaan (laten) doen?
pi_50607262
Het behang is idd overlappend behangen, glad schuren wordt moeilijk denk ik omdat het zo dun is.

Na een jaar wilden we eigenlijk helemaal niets met de muren doen, omdat we niet van plan zijn er langer dan 2-3 jaar te wonen.

Ik ga van de week zeker bij een professionele verfwinkel langs (dus niet gamma/praxis)

Er komt trouwens zoals ik kon zien nu al redelijk veel vocht uit de muren. Op sommige plekjes op het bouwbehang zitten een paar kleine vochtplekjes.. Heb je iets compleet nieuws, is het weer niet goed zucht.

[ Bericht 32% gewijzigd door WVL_KsZeN op 19-06-2007 12:39:50 ]
pi_50620817
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 11:09 schreef WVL_KsZeN het volgende:

Na een jaar wilden we eigenlijk helemaal niets met de muren doen, omdat we niet van plan zijn er langer dan 2-3 jaar te wonen.
Dan zou ik er lekker een emmer latex tegenaan smeren, ziet er in ieder geval leuker uit dan dat het nu is :-)
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 19 juni 2007 @ 19:51:01 #8
95752 crew  Chell
Kluns
pi_50626054
Bij mij hetzelfde probleem. Ook bouwbehang. En LELIJK! Dus er moet iets overheen...of het behang gaat er af. Ik ben er nog niet helemaal over uit dus...
pi_50627479
Bouwbehang moet je niet gaan verven, je kan het wel verwijderen.
Maar dan moet je als je weer wilt behangen, er wel een behangsoort opdoen van papier, en geen vinyl behang, het vocht moet er tenslotte nog uit trekken, en dat lukt wel met papier maar niet met vinyl behang.

Waarom heb je eigenlijk niet voor de optie behangklaar ( niet dat dat superglad is) gekozen en het bouwbehang achterwege gelaten?
  dinsdag 19 juni 2007 @ 22:38:49 #10
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_50632617
Nu zeg je dat je er niet langer dan 2 a 3 jaar wilt wonen maar reken dus maar dat jullie er nog wel 5 jaar zitten. Vaak blijf je langer zitten dan je verwacht en als je een ander huis hebt dan duurt het weer een half jaar voordat je er ook daadwerkelijk in kunt wonen.
Dus knap de woning nu op zoals je het wilt hebben want uiteindelijk zit je er altijd langer dan je verwacht.

Gewoon latex ertegen. Tijdens het schilderen zul je blazen krijgen maar die trekken als de verf droog is weer strak weg.
pi_50641716
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 20:29 schreef klipper het volgende:
Waarom heb je eigenlijk niet voor de optie behangklaar ( niet dat dat superglad is) gekozen en het bouwbehang achterwege gelaten?
Ehh... Geld?
pi_50646177
idd gewoon schilderen. Er kunnen bubbels komen. maar daar is niks aan te doen.
Behang is juist om het een beetje fatsoenlijk uit te laten zien.
Zet er een leuk kleurtje op en het ziet al een stuk beter uit.
Over een jaar als alles droog is kun je dan definitief af gaan werken.
pi_50647358
We hebben niet voor de optie behangklaar gekozen, want het is een een huurappartementje en daar hadden wij dus niets over te zeggen.

Definitief afwerken na een jaar willen we dus ook niet gaan doen, dat loont niet meer voor ons.

@HarryP : ik woon nu ook net 2 jaar in mijn huidige woning, waar het plan was 2 jaar tijdelijk te wonen totdat we iets beters zouden hebben strakke planning hoor ;D
pi_50647541
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 20:29 schreef klipper het volgende:
Bouwbehang moet je niet gaan verven, je kan het wel verwijderen.
Maar dan moet je als je weer wilt behangen, er wel een behangsoort opdoen van papier, en geen vinyl behang, het vocht moet er tenslotte nog uit trekken, en dat lukt wel met papier maar niet met vinyl behang.
Dat.
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 11:09 schreef WVL_KsZeN het volgende:
Er komt trouwens zoals ik kon zien nu al redelijk veel vocht uit de muren. Op sommige plekjes op het bouwbehang zitten een paar kleine vochtplekjes.. Heb je iets compleet nieuws, is het weer niet goed zucht.
Dat is vrij normaal, een nieuwbouwhuis heeft tijd nodig om te "drogen"
pi_50659972
Normaal zou ik behang niet verven omdat het veel moeilijker te verwijderen is met afstomen, maar als je toch van plan bent om weg te gaan maakt het niet zo veel uit dus.
pi_50661507
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 08:55 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Ehh... Geld?
Tegenwoordig moet je juist betalen voor bouwbehang en ben je goedkoper uit als je het niet neemt.

Toen ik mijn huis kocht nam ik het ook niet, en bij de lokale behang en schilderszaak kon ik een enorme korting bedingen ( 2,5 euro per rol betaalde ik ongeacht de soort of hoeveelheid, dit waren kleine restpartijen en oudere collecties, maar velen zaten of zitten nog steeds in de collectie, alleen wil zo`n zaak zijn rollen niet te lang in het assortiment houden)

Maar zoals TS al aangaf, het gaat om een huurappartement en daar kiest de verhuurder voor je.
pi_50663645
In vergelijking met behangklaar laten maken (wat jouw vraag was) is bouwbehang een stuk goedkoper...
pi_50677963
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 19:41 schreef bbtb77 het volgende:
In vergelijking met behangklaar laten maken (wat jouw vraag was) is bouwbehang een stuk goedkoper...
Het zou veranderd kunnen zijn, of van bouwer tot bouwer verschillend kunnen zijn, maar bij mijn huis kreeg ik ruim ¤ 650 korting als ik koos voor behangklaar i.p.v. bouwbehang.
Dus vandaar mijn vraag, maar zoals gezegd de TS huurt, dus gaat het hele verhaal niet op.
pi_50694328
een andere vraag dan.

Ik lees net dat het ook niet verstandig is laminaat te gaan leggen. Maar je moet toch ergens op kunnen lopen!!

Mijn vraag : kan het kwaad voor het laminaat dat de vloer nog niet helemaal droog is? Er zit immers een bouwfolie die (naar mijn mening) geen water doorlaat tussen het laminaat+dempendmateriaal en vloer.

Het lijkt mij dat het water ook aan de andere kant van de vloer eruit kan, dus het plafond van de onderburen

Hetzelfde denk ik nu over de muren. De muren in de gang/trappenhuis/etc zijn wél allemaal geverfd! Waarom kunnen ze deze muren wel verven, maar zouden wij dat niet kunnen/mogen?

Ik lees ergens anders weer dat we kunnen meten hoe droog de vloer is met een hygrometer die we kunnen huren bij de karwei. De vochtigheid zou niet meer dan 3% mogen bedragen.

Nu denk ik dat die 'hygrometer' gewoon de weerstand tussen een bepaalde afstand vloer meet en gaat piepen als de weerstand te laag is (teveel water). Het lijkt mij dat ik dat ook met mn multimeter kan doen (die tot gigaohms kan meten). Is er iemand die daar meer over weet? Over wat voor afstand moet ik meten en hoe groot moet de weerstand dan minimaal zijn?

[ Bericht 13% gewijzigd door WVL_KsZeN op 21-06-2007 16:02:58 ]
pi_50695393
De meeste (onderbouwde) adviezen zeggen dat je gewoon kunt schilderen hoor!
Wat betreft het laminaat: Met een goed dampscherm (eventueel gecombineerd met ondervloer), genoeg vrije ruimte rondom bij de muren zodat het laminaat kan uitzetten en het goed laten acclimatiseren van het laminaat kan er weinig mis gaan.
pi_50709256
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 16:08 schreef bbtb77 het volgende:
De meeste (onderbouwde) adviezen zeggen dat je gewoon kunt schilderen hoor!
Wat betreft het laminaat: Met een goed dampscherm (eventueel gecombineerd met ondervloer), genoeg vrije ruimte rondom bij de muren zodat het laminaat kan uitzetten en het goed laten acclimatiseren van het laminaat kan er weinig mis gaan.
Bedoel je met een dampscherm gewoon van dat blauwe bouwfolie? Dat dunne plastic dat je als eerste op de vloer legt? Hierbovenop leggen we een isolatielaag, en daarbovenop weer het laminaat.
pi_50718210
Je hebt meerdere soorten. Een aparte PE-folie met gewone ondervloer (bijvoorbeeld isofelt platen), een ondervloer die bestaat uit schuim met daarop een aluminium laag (goed naden aftapen) of een dampdichte kunststof ondervloer. Als het maar dampdicht is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')