abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 15 juni 2007 @ 02:07:29 #1
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_50474100
Kon een T-rex hard rennen?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  vrijdag 15 juni 2007 @ 02:17:09 #2
97685 YoWilly
No shit....sherlock
pi_50474205
Er is lang gediscusieerd of de Trex nu een roofdier (predator) of een aaseter was. Hoewel zijn tanden zonder meer indrukwekkend zijn en ook wel 'Bananen des doods' worden genoemd, neigen de meeste wetenschappers naar aaseter. Dat heeft er mee te maken dat Trex lang niet zo hard kan lopen als dat je zou vermoeden na het zien van sommige films zoals Jurassic Park. Zou het dier namelijk vallen, met zijn gewicht van wel 6000 kilo, dan zou dat tot het breken van zijn botten leiden. Er zijn ook nog nooit botten van andere dinosauriers gevonden met afdrukken van de tanden een Trex die geheeld waren (dat zou dus bewijzen dat Trex een levend dier had aangevallen).


Bron: Wikipedia
Don't get shot....It hurts!!
  vrijdag 15 juni 2007 @ 03:09:17 #3
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_50474720
Als je een bepaalde afstand rennend door de regen aflegt in plaats van lopend, wordt je dan minder nat ?

Ik kom er maar niet uit.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  vrijdag 15 juni 2007 @ 03:12:53 #4
97685 YoWilly
No shit....sherlock
pi_50474757
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 03:09 schreef ondeugend het volgende:
Als je een bepaalde afstand rennend door de regen aflegt in plaats van lopend, wordt je dan minder nat ?

Ik kom er maar niet uit.
Wat denk je zelf? tuurlijk wordt je dan minder nat
Anders heb ik me altijd voor jan lul de klere gerend als het regende
Don't get shot....It hurts!!
pi_50480414
Hoe komt het dat je spontaan tranen in je ogen krijgt als je er een neushaar uittrekt? Je kunt bijvoorbeeld wel een oorhaar uittrekken zonder tranen in de ogen.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 23:56:46 #6
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_50506470
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 03:12 schreef YoWilly het volgende:

[..]

Wat denk je zelf? tuurlijk wordt je dan minder nat
Anders heb ik me altijd voor jan lul de klere gerend als het regende
ik weet niet hoor...wat nou als je fietsen met lopen vergelijkt...tis wel een andere beweging, maar toch

rennen door de regen doe je denk ik om sneller van de regen verlost te zijn
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zaterdag 16 juni 2007 @ 00:21:39 #7
97685 YoWilly
No shit....sherlock
pi_50507307
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 23:56 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

ik weet niet hoor...wat nou als je fietsen met lopen vergelijkt...tis wel een andere beweging, maar toch

rennen door de regen doe je denk ik om sneller van de regen verlost te zijn
Tuurlijk ren je om sneller van de regen verlost te zijn.
Bijkomend voordeel van rennen is dat je dan per definitie minder nat wordt dan dat je stapvoets dezelfde afstand zou afleggen!

Als je rent "loop" je dus minder lang in de zeikstralende teringregen, dus minder nat
Don't get shot....It hurts!!
pi_50507804
Volgens mij was er bij mythbusters uitgekomen dat het niks uitmaakt, maar ik kan me vergissen
Het lijkt mij iig niet erg logisch...

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2007 00:37:25 ]
  zaterdag 16 juni 2007 @ 00:51:53 #9
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_50508253
nee mij ook niet echt...maar ja...van rennen word je denk ik wel minder nat dan van fietsen
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zaterdag 16 juni 2007 @ 10:35:27 #10
167723 sanni
Acima de seu
pi_50513820
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 03:12 schreef YoWilly het volgende:

[..]

Wat denk je zelf? tuurlijk wordt je dan minder nat
Anders heb ik me altijd voor jan lul de klere gerend als het regende
İs ironie jouw voornaam?
pi_50519423
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 11:26 schreef buachaille het volgende:
Hoe komt het dat je spontaan tranen in je ogen krijgt als je er een neushaar uittrekt? Je kunt bijvoorbeeld wel een oorhaar uittrekken zonder tranen in de ogen.
Probably bevinden zich in de neus veel meer zenuwen dan in het oor
  zaterdag 16 juni 2007 @ 14:40:29 #12
97685 YoWilly
No shit....sherlock
pi_50519536
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 10:35 schreef sanni het volgende:

[..]

İs ironie jouw voornaam?
Het gebruik van ironie heeft zich ook uitgebreid naar het internet. Dit veroorzaakt nogal eens misverstanden. Zuivere geschreven tekst kent immers intonatie noch lichaamstaal, net díe signalen die irl (het leven buiten het internet) duidelijk maken of een opmerking al dan niet ironisch is. Wanneer niet overduidelijk het tegengestelde waar is, kan het zodoende heel lastig zijn in te schatten of iets al dan niet ironisch bedoeld is

Bron: wikipedia
Don't get shot....It hurts!!
pi_50519772
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 14:40 schreef YoWilly het volgende:

[..]

Het gebruik van ironie heeft zich ook uitgebreid naar het internet. Dit veroorzaakt nogal eens misverstanden. Zuivere geschreven tekst kent immers intonatie noch lichaamstaal, net díe signalen die irl (het leven buiten het internet) duidelijk maken of een opmerking al dan niet ironisch is. Wanneer niet overduidelijk het tegengestelde waar is, kan het zodoende heel lastig zijn in te schatten of iets al dan niet ironisch bedoeld is

Bron: wikipedia
Well.. daar komen de smilies om de hoek kijken. Meneer met de 'ik rende mij rot voor niets' opmerking plaatste achter zijn zin de -smiliy.

edit: dat was jij zelf
pi_50519831
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 23:56 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

ik weet niet hoor...wat nou als je fietsen met lopen vergelijkt...tis wel een andere beweging, maar toch

rennen door de regen doe je denk ik om sneller van de regen verlost te zijn
Keer op brainiacs gezien. Met fietsen wordt je minder nat, omdat je schouders, hoofd en bovenbenen alles opvangen. Door de snelheid valt er bijna niets op je rug en de rest van je lichaam wordt afgeschermd door bovenstaande lichaamsdelen.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 15:05:02 #15
97685 YoWilly
No shit....sherlock
pi_50520034
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 14:52 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Well.. daar komen de smilies om de hoek kijken. Meneer met de 'ik rende mij rot voor niets' opmerking plaatste achter zijn zin de -smiliy.

edit: dat was jij zelf
Dat klopt! Jij zou je hetzelfde voelen als je iets doet dat, naar later blijkt, geen zin heeft.
Zonde van de inspanning denk ik dan...kan ik zo boos om worden!

[ Bericht 2% gewijzigd door YoWilly op 16-06-2007 15:36:51 ]
Don't get shot....It hurts!!
pi_50520424
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 02:17 schreef YoWilly het volgende:
Er is lang gediscusieerd of de Trex nu een roofdier (predator) of een aaseter was. Hoewel zijn tanden zonder meer indrukwekkend zijn en ook wel 'Bananen des doods' worden genoemd, neigen de meeste wetenschappers naar aaseter. Dat heeft er mee te maken dat Trex lang niet zo hard kan lopen als dat je zou vermoeden na het zien van sommige films zoals Jurassic Park. Zou het dier namelijk vallen, met zijn gewicht van wel 6000 kilo, dan zou dat tot het breken van zijn botten leiden. Er zijn ook nog nooit botten van andere dinosauriers gevonden met afdrukken van de tanden een Trex die geheeld waren (dat zou dus bewijzen dat Trex een levend dier had aangevallen).


Bron: Wikipedia
In the Sue excavation site, an Edmontosaurus annectens skeleton was also found with healed tyrannosaur-inflicted scars on its tail. The fact that the scars seem to have healed suggests active predation instead of scavenging a previous kill.[63][64] Another piece of evidence is a Triceratops found with bite marks on its ilium. Again, these were inflicted by a tyrannosaur and they too appear healed.[65]

Bron: Wikipedia

Zo te zien loopt de Nederlandse wikipedia een beetje achter. Het wel of niet rennen van de T. rex is een discussie die nou al jaren loopt, en men weet het nog steeds niet zeker. Zo hard als in Jurassic Park zal ie wel nooit gerend hebben, maar het zal tussen de 20 en 40 km/h zitten. Zie ook hier.
pi_50528085
Stel ik heb me biertje vergeten in de vriezer - 30C Vaak wil die wellis springen maar soms ook niet.
Als ik hem daarna in een vriezer leg van -7C word het biertje dan eerst misschien nog -5 of -6 omdat de temp verschil zo hoog is zegmaar.

Dat tie theoretisch voorbij dat punt gaat omdat het verschil zo groot is.

Met de auto rij je zegmaar 120 en dan moet je in een keer binnen 40 meter 20 rijden red je niet dus ga je ervoorbij en dan rij je weer terug zegmaar

Ik zwaai naar dieren.
  zondag 17 juni 2007 @ 04:35:54 #18
180792 Oskar.
Ondankbare Plant
pi_50538139
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 20:24 schreef Geerd het volgende:
Stel ik heb me biertje vergeten in de vriezer - 30C Vaak wil die wellis springen maar soms ook niet.
Als ik hem daarna in een vriezer leg van -7C word het biertje dan eerst misschien nog -5 of -6 omdat de temp verschil zo hoog is zegmaar.

Dat tie theoretisch voorbij dat punt gaat omdat het verschil zo groot is.

Met de auto rij je zegmaar 120 en dan moet je in een keer binnen 40 meter 20 rijden red je niet dus ga je ervoorbij en dan rij je weer terug zegmaar

De temperatuur van je biertje is een bepaalde hoeveelheid energie die in je biertje zit. Om van temperatuur te kunnen veranderen moet er aan je biertje energie toe worden gevoegd. Dat moet constant gebeuren, want bij elke graad celsius die je biertje warmer is geworden, heeft je biertje extra energie tot zich genomen. De verandering in temperatuur is geen inert proces. Het heeft niet de neiging door te zetten, wanneer er geen energie toe wordt gevoegd (of af wordt gehaald).

De temperatuur van je biertje past zich aan aan zijn omgeving, en onttrekt zo energie aan zijn omgeving. Er komt als het ware een balans tussen je biertje en zijn omgeving. Als het biertje van -30 °C omhoog gaat, dan gaat zijn omgeving van -7 °C omlaag. Maar omdat zijn omgeving (je vriezer) constante energie toevoegt om die temperatuur op -7 °C te houden, blijft je biertje zich aanpassen totdat hij -7 °C is.

Als wat jij voorstelt correct is, zou er zodra het biertje -7 °C is, en zijn omgeving ook, een inbalans ontstaan, daar waar balans was. Daar is helemaal geen reden toe, want waarom zou je biertje opwarmen, wanneer er geen energie toe wordt gevoegd?

Een remmende auto heeft natuurlijk helemaal niets te maken met het opwarmen van een biertje. Je kan met een auto niet zomaar stoppen, omdat massa traag is (massa is wel inert). Dat wil zeggen dat massa de neiging heeft om een bepaalde snelheid (en richting) aan te houden, en dat er een kracht voor nodig is om die snelheid te veranderen. Als je superremmen zou hebben, zou je wel binnen 40 meter weer 20 km/uur kunnen rijden, maar zulke remmen hebben we niet. Een boom misschien.
"Stone walls do not a prison make, nor iron bars a cage;
Minds innocent and quiet take that for an hermitage" - Richard Lovelace
  zondag 17 juni 2007 @ 08:57:06 #19
97685 YoWilly
No shit....sherlock
pi_50538466
quote:
Op zondag 17 juni 2007 04:35 schreef Oskar. het volgende:

[..]

knip.... Als je superremmen zou hebben, zou je wel binnen 40 meter weer 20 km/uur kunnen rijden, maar zulke remmen hebben we niet. Een boom misschien.
Een boom zorgt dat je zelfs met 120 km/uur tot absolute stilstand komt
Je wilt het alleen niet meemaken.
Ik weet wel iemand die ik het zou gunnen, maar dat is een ander verhaal.
(nawien lees je mee?)
Don't get shot....It hurts!!
pi_50540559
Als je met een ruimteschip reist die ongeveer 0,8c gaat, gaat de tijd in het ruimteschip trager dan de tijd die op het begin en eindpunt geldt.

Maar gaat het verouderingsproces van je lijf dan ook minder snel?
  zondag 17 juni 2007 @ 12:17:45 #21
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_50540983
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 03:09 schreef ondeugend het volgende:
Als je een bepaalde afstand rennend door de regen aflegt in plaats van lopend, wordt je dan minder nat ?

Ik kom er maar niet uit.
Is nog in de Nationale Wetenschapsquiz van een paar jaar terug geweest. Het komt erop neer dat als je sneller loopt je wel tegen méér regendruppels per tijdseenheid aanloopt, maar dat wordt gecompenseerd doordat je minder lang in de regen loopt. Wat dan overblijft is de regen die recht op je valt, deze bepaalt dan hoe nat je wordt. En aangezien je minder lang in de regen loopt krijg je hiervan dus minder op je hoofd.
pi_50541052
quote:
Op zondag 17 juni 2007 12:02 schreef Koewam het volgende:
Als je met een ruimteschip reist die ongeveer 0,8c gaat, gaat de tijd in het ruimteschip trager dan de tijd die op het begin en eindpunt geldt.

Maar gaat het verouderingsproces van je lijf dan ook minder snel?
Iemand die jouw aanschouwt vanaf de zijlijn, meet dat wel. Die persoon meet voor zijn 5 hartslagen 3 bij jou. ( uitgaande van een zelfde hartslag natuurlijk, maar dat lijkt me triviaal ) Maar jij meet exact het tegenovergestelde bij hem. Tenminste, als je met die constante snelheid van 0,8*c blijft reizen. Zodra je je leeftijd wilt vergelijken met die persoon aan de zijlijn, moet je vertragen, en dat verbreekt de symmetrie. Bij jezelf merk je niks bijzonders, want je staat immers stil ten opzichte van jezelf.
-
pi_50541091
Was trouwens ook bij Mythbusters of iets in die contreien laatst, dat hoe sneller je [...]'t, hoe minder druppels je op je krijgt.
pi_50584096
Wordt elke wijn beter naarmate die ouder wordt? Of alleen rode? Of alleen een bepaalde soort?
  maandag 18 juni 2007 @ 17:59:40 #25
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_50584829
quote:
Op zondag 17 juni 2007 12:20 schreef Koewam het volgende:
Was trouwens ook bij Mythbusters of iets in die contreien laatst, dat hoe sneller je [...]'t, hoe minder druppels je op je krijgt.
Op ja, maar als je sneller loopt krijg je weer meer druppels tegen je.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')