abonnement Unibet Coolblue
pi_50407083
Allereerst: *huil & paniek*

Deze troela heeft de overloop op de 1e en de 2e verdieping met glasvezelbehang behangen, om er daarna overheen te sauzen. En het is grandioos mislukt!
In mijn vorige woning heb ik ook zelf gedaan en toen was het erg goed gelukt, maar nu dus niet. Het probleem zit hem waarschijnlijk in de ondergrond. De ene wand heb ik op kaal beton behangen, maar niet voorgestreken. Deze wand is het lelijkst geworden. De andere wand was een kale gipswand, ook niet voorgestreken. Wel veel glasvezellijm gebruikt, maar misschien toch niet genoeg. Nu er overheen gesausd is (met structuurverf met fijne korrel), zitten er overal blazen. Ik heb het al drie keer opnieuw gesausd, nieuwe lijm achter het behang gespoten, maar het mocht allemaal niet baten.

Nu heb ik de optie om het hele zooitje er weer af te halen, maar dat is niet bepaald een prettig klusje als ik de verhalen mag geloven. Ik heb ook gehoord dat er zoiets bestaat als renovatievlies/vliesbehang/scanbehang (geen idee of dat allemaal hetzelfde is), dat ik eroverheen kan plakken om zo een nieuwe muur te creëeren. Is dit een optie? En kan ik het er ook overheen doen als er al structuurlatex op de muren zit?
  woensdag 13 juni 2007 @ 13:08:15 #2
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_50407409
Het behang op het kale beton zou ik verwijderen. Het is even wat meer werk maar bespaart je verdere problemen. De gipswand is wat vervelender, grote kans dat je die beschadigd.
pi_50408361
Waarom doe je structuurverf op glasvezelbehang? Dat is wel redelijk dubbelop. Je had beter de muur kunnen vlakken door bijv. albastine / geel of roodband te gebruiken, vervolgens voorstrijk en dan structuurverf aanbrengen met blokkwast en daarna structuurroller.

Op glasvezelbehang doe je doorgaans alleen muurverf.

Blazen in het behang vind ik vreemd omdat het glasvezelbehang is. Heb je wel de juiste lijm gebruikt en de lijm aangebracht op de muur en daarop het behang en het toen 48 uur laten drogen voodat je ging verven? En waarom heb je heel veel lijm gebruikt? Dat is niet nodig, gewoon normale laag.

Het moet er nu allemaal af zo te horen, maar misschien kan je foto plaatsen?
pi_50408489
Tja, je hebt alles al geprobeerd. LIjm erachter spuiten enz. Ik denk dat het uithuilen en opnieuw beginnen wordt....

Succes
pi_50408555
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 13:33 schreef doshi het volgende:
Waarom doe je structuurverf op glasvezelbehang? Dat is wel redelijk dubbelop. Je had beter de muur kunnen vlakken door bijv. albastine / geel of roodband te gebruiken, vervolgens voorstrijk en dan structuurverf aanbrengen met blokkwast en daarna structuurroller.

Op glasvezelbehang doe je doorgaans alleen muurverf.

Blazen in het behang komt omdat je het behang niet goed hebt aangebracht. Heb je wel de juiste lijm gebruikt en de lijm aangebracht op de muur en daarop het behang en het toen 48 uur laten drogen voodat je ging verven? En waarom heb je heel veel lijm gebruikt? Dat is niet nodig, gewoon normale laag.

Het moet er nu allemaal af zo te horen, maar misschien kan je foto plaatsen?
Ik heb eerst een laag gewone latex aangebracht (dat was de oorspronkelijke bedoeling), maar omdat het behang op sommige plekken niet goed hechtte, heb ik daarna structuurverf gebruikt om die gaatjes 'op te vullen' als het ware (overigens op aanraden van iemand die er zogenaamd verstand van had).

Ik heb speciale glasvezellijm gebruikt, en het heeft meer dan 48 uur kunnen drogen. Ik heb ook niet overdreven veel lijm gebruikt, gewoon een goede laag.
pi_50408605
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 13:33 schreef doshi het volgende:
Waarom doe je structuurverf op glasvezelbehang? Dat is wel redelijk dubbelop. Je had beter de muur kunnen vlakken door bijv. albastine / geel of roodband te gebruiken, vervolgens voorstrijk en dan structuurverf aanbrengen met blokkwast en daarna structuurroller.
Trouwens...kan dat nu niet alsnog? De muur vlakken met alabastine etc?
  woensdag 13 juni 2007 @ 13:40:37 #7
178940 Orval
.....ik word oud....
pi_50408615
je kan proberen op met een scherp scheermesje de blaajjes in te snijden. Dan kan de lucht eruit en kun je ze opnieuw vastplakken en gladstrijken. de eventuele snee die je blijft zien kun je aantippen met de verf.


maar of dit echt mooi wordt......je kunt het proberen. Altijd minder werk dan het er helemaal aftrekken.
Narcisme, een gezond zelfbeeld!
pi_50408732
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 13:40 schreef Sense het volgende:

[..]

Trouwens...kan dat nu niet alsnog? De muur vlakken met alabastine etc?
jazeker, al is geel of roodband goedkoper als je echt veel moet doen (moet je even zien of dat wel op de muur hecht, staat op de verpakking)

Ik zou de blazen eruit halen met een afsteekmes, de randen van dit "gat" vlakmaken met albastine (aanbrengen, dan met een natte hand het gladwrijven) en daarna structuur erover. Maar zonder foto is het wel lastig te zeggen of dit gaat werken, ik begrjip namelijk niet precies hoe die muur er nu uitziet en hoe dit allemaal kon gebeuren.
pi_50408779
Over behang wat niet goed vastzit (En dat is hier het geval) kun je niet stucen.
pi_50408919
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 13:43 schreef doshi het volgende:

[..]

jazeker, al is geel of roodband goedkoper als je echt veel moet doen (moet je even zien of dat wel op de muur hecht, staat op de verpakking)

Ik zou de blazen eruit halen met een afsteekmes, de randen van dit "gat" vlakmaken met albastine (aanbrengen, dan met een natte hand het gladwrijven) en daarna structuur erover. Maar zonder foto is het wel lastig te zeggen of dit gaat werken, ik begrjip namelijk niet precies hoe die muur er nu uitziet en hoe dit allemaal kon gebeuren.
Ik zal hier morgen even wat fotootjes neerzetten, misschien komen we dan verder. Bedankt in ieder geval tot zover
pi_50408974
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 13:44 schreef Marsepein het volgende:
Over behang wat niet goed vastzit (En dat is hier het geval) kun je niet stucen.
volgens mij zit het behang wel goed vast, maar op een paar plekken niet?
pi_50409065
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 13:50 schreef doshi het volgende:

[..]

volgens mij zit het behang wel goed vast, maar op een paar plekken niet?
Klopt, het zit muurvast, alleen in het midden zitten een paar plekken waar het behang niet goed op de muur heeft gehecht. Hierdoor zie je die gaatjes, die in het behang zitten, door de verf heen. Het is van dat grove, geweven glasvezelbehang.
  woensdag 13 juni 2007 @ 16:29:19 #13
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_50415090
wat voor lijm gebruik je voor je blazen
Zou geen glasweefsellijm gebruiken maar contactlijm.werkt altijd ook om scherpe buitenhoeken
Klaar?
Ik niet!
pi_50415298
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 16:29 schreef Foo_niks het volgende:
wat voor lijm gebruik je voor je blazen
Zou geen glasweefsellijm gebruiken maar contactlijm.werkt altijd ook om scherpe buitenhoeken
of een goede kit, maar dat gebruik je vaker om losgelaten bovenkanten weer muurvast te maken, maar moet ook wel met bobbels werken.
pi_50416380
Contactlijm en kit...ik ga het morgen 's even bekijken
  woensdag 13 juni 2007 @ 20:11:40 #16
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_50423118
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 16:36 schreef doshi het volgende:

[..]

of een goede kit, maar dat gebruik je vaker om losgelaten bovenkanten weer muurvast te maken, maar moet ook wel met bobbels werken.
Kit is volume en plastisch ,waar laat je het
Contactlijm is twee dunne laagjes die je laat drogen aandrukken en nooit meer los .
Klaar?
Ik niet!
pi_50437820
vrouwen en klussen
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_50439331
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 07:35 schreef freak1 het volgende:
vrouwen en klussen
pi_50439442
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 07:35 schreef freak1 het volgende:
vrouwen en klussen
Mannen en vooroordelen
Wat is er mis met klussende vrouwen?
  donderdag 14 juni 2007 @ 09:31:43 #20
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_50439638
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 13:50 schreef doshi het volgende:

[..]

volgens mij zit het behang wel goed vast, maar op een paar plekken niet?
Die kun je eruit snijden. Lijkt me wel verstandiger, want als de lucht erachter van temperatuur veranderd zul je zometeen zien dat het stucwerk dat erop zit kapotgedrukt wordt en gaat barsten.

* MouseOver heeft dit nog nooit bij de hand gehad, maar het lijkt me verre van onmogelijk.
Vampire Romance O+
pi_50439791
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 09:25 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Mannen en vooroordelen
Wat is er mis met klussende vrouwen?
zie openingspost.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_50439944
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 09:37 schreef freak1 het volgende:
zie openingspost.
Statistisch gezien zijn mannen dan veel erger. Zeker 80% van de 'Help' topics wordt geopend door mannen. Jouw redenatie gaat dus niet op. Elke klusser is weleens onvoldoende voorbereid en maakt dan fouten die hersteld moeten worden.
pi_50445221
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 09:42 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Statistisch gezien zijn mannen dan veel erger. Zeker 80% van de 'Help' topics wordt geopend door mannen. Jouw redenatie gaat dus niet op. Elke klusser is weleens onvoldoende voorbereid en maakt dan fouten die hersteld moeten worden.
en waarom klussen mannen? om indruk te maken op vrouwen met hun gepimpte huis, of omdat het moet van de vrouw.

ergo:

het is de schuld van de vrouwen.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_50459914
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:25 schreef freak1 het volgende:

[..]

en waarom klussen mannen? om indruk te maken op vrouwen met hun gepimpte huis, of omdat het moet van de vrouw.

ergo:

het is de schuld van de vrouwen.
Sure...

Lees mijn openingspost nog even door...daar zie je dat ik al eerder met glasvezel heb behangen, en toen is het prima gelukt. Dat heb ik er expres bij gezet om bevooroordeelde ventjes zoals jij het gras voor de voeten weg te maaien

Overigens is het probleem opgelost! Ik heb het nog 2x extra gesausd, en de gaatjes zijn weg. Het motiefje in het behang echter bijna ook, maar dat geeft niet. Het is wel een strakke muur nu.

Also...
  donderdag 14 juni 2007 @ 19:16:04 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_50460525
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:25 schreef freak1 het volgende:

[..]

en waarom klussen mannen? om indruk te maken op vrouwen met hun gepimpte huis, of omdat het moet van de vrouw.

ergo:

het is de schuld van de vrouwen.
Waarom ga jij niet in de regen zonder boven kleding buiten spelen. TS snij de gebaldere stukken er uit en plamuur die.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')