quote:Op woensdag 13 juni 2007 12:28 schreef sanger het volgende:
TVP
Kan iemand nog de wiki aanpassen??quote:Op woensdag 13 juni 2007 12:28 schreef sanger het volgende:
TVP
Uhu maar ik heb dan ook geen schoonpapa die met enkele miljoenen een stoeltje voor mij koopt...quote:Op woensdag 13 juni 2007 11:10 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Sinds hij meer in de autosport heeft bereikt dan waar jij en ik van mogen dromen
Waarom rijdt ie dan al jaren bij teams waarvan je weet dat ze niks gaan presteren? schijnbaar is die zo goed dat geen enkel team hem wil hebben, zelfs als die een zak geld meeneemt.quote:Op woensdag 13 juni 2007 11:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Sinds er diverse teambazen zich over die kwaliteiten hebben uitgelaten. Daaronder ook teambazen van andere teams dan waar hij reed.
WEST denk ik, ik zou niet weten hoequote:
Als Nederlandse coureur een stoeltje voor 1 seizoen kopen is op die wijze te doen, om dat stoeltje gedurende langere tijd te kunnen behouden heb je volgens mij nog steeds meer nodig dan enkele miljoenen..quote:Op woensdag 13 juni 2007 12:52 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Uhu maar ik heb dan ook geen schoonpapa die met enkele miljoenen een stoeltje voor mij koopt...
Zou het misschien komen omdat er slechts een beperkt aantal zitjes is bij de teams waarvan je weet dat die wel iets gaan presteren.. Tel daarbij op dat hij niet de achterban heeft zoals bijvoorbeeld Duitse, Braziliaanse of Britse coureurs (absolute aantallen fans, financiële middelen, t.v.-geld, etc.) En of jij daar blij mee bent of niet, hij hoort wel, en nu al voor het derde jaar op rij, bij de 22 coureurs die op het hoogste podium in de autosport mogen rijden. En dan heb je zeker weten wel kwaliteiten, ook al zou 'ie (net als zo'n 15 (of meer) andere coureurs die er actief zijn) geen WK-materiaal zijn..quote:[..]
Waarom rijdt ie dan al jaren bij teams waarvan je weet dat ze niks gaan presteren? schijnbaar is die zo goed dat geen enkel team hem wil hebben, zelfs als die een zak geld meeneemt.
Albers wel dan? Volgens mij bedoel je Giedo.quote:Op woensdag 13 juni 2007 12:52 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Uhu maar ik heb dan ook geen schoonpapa die met enkele miljoenen een stoeltje voor mij koopt...
Omdat hij niet uit een potentieel interessante markt komt, zoals een Italiaan, Amerikaan, Engelsman of Aziaat. Kijk maar naar Verstappen, iedereen was het eens over zijn talent en snelheid, desondanks heeft hij nooit een echte kans gehad bij een topteam.quote:Waarom rijdt ie dan al jaren bij teams waarvan je weet dat ze niks gaan presteren? schijnbaar is die zo goed dat geen enkel team hem wil hebben, zelfs als die een zak geld meeneemt.
En albers heeft dat niet aagenomen want?quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:30 schreef sanger het volgende:
En overigens kon Albers afgelopen seizoen naar Williams, althans dat aanbod was er.
Ik heet geen CA, dus dat kan ik je niet vertellenquote:Op woensdag 13 juni 2007 13:41 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
En albers heeft dat niet aagenomen want?
Denk je dat? Of snap jij echt niet waarvoor de fabrikanten meedoen in de F1?quote:Dat het een Nederlanders is boeit ook vrij weinig. In duitsland wonen wat, 30miljoen mensen? ja die duitse kijkers/fans zullen wel een grote impact hebben op het totaal aantal F1 fans wereldwijd. Niet dus. Het is veel belangrijker waar jij met die auto rijdt. Meer in beeld = blije sponsers = meer geld. Ja in landen waar honderden miljoenen mensen wonen is een rijder uit dat land misschien belangrijk door sponser ed, maargoed dan blijf je met een handjevol landen zitten waarvan er alleen een Amerikaan in de F1 rijdt.
Dat gaat wel heel erg verquote:Op woensdag 13 juni 2007 13:59 schreef SimtekF1 het volgende:
Nog een voorbeeld.
Ik heb m'n abbo opgezegd omdat Vodafone naar Mclaren ging.
ik wilde vodafone nemen, todat bekent werd dat het naar Mclaren ging!quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:59 schreef SimtekF1 het volgende:
Nog een voorbeeld.
Ik heb m'n abbo opgezegd omdat Vodafone naar Mclaren ging.
Toyota en dergelijken gebruiken alleen maar hun merknaam, niet zozeer hun coureur (er zijn immers maar een paar coureurs zo goed en populair dat hun naam echt geld waard is). Als mensen een toyota op tv zien winnen zullen ze denken dat het goede auto's zijn (tenminste dat is het idee erachter). RF fans zullen niet eerder een toyota kopen alleen omdat RF erin zit (heeft die gast wel fans?). Je Ferrari vergelijking klopt niet want mensen die een Ferrari kunnen kopen zullen toch niet al te erg op hun geld hoeven te letten en kopen dus gewoon wat hun mooi/leuk vinden, niet omdat MS toevallig in een Ferrari zat.quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:46 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heet geen CA, dus dat kan ik je niet vertellen
[..]
Denk je dat? Of snap jij echt niet waarvoor de fabrikanten meedoen in de F1?
Als Schumacher bij Ferrari rijdt, en jij bent fan van Schumacher zal je eerder een Ferrari kopen dan een Porsche. En dat gaat geheel onbewust. De F1 is het best denkbare marketingmiddel van de grote fabrikanten. Niets meer. Daarom is het belangrijk dat de coureurs ook geografisch gunstig geboren zijn.
Heb nu Hi en een fatsoenlijk functionerende telefoon.quote:Op woensdag 13 juni 2007 14:17 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat gaat wel heel erg ver
Welke heb je nu?
Heb je al gedacht aan die hard fansquote:Op woensdag 13 juni 2007 14:52 schreef Kill_em_all het volgende:
Toyota en dergelijken gebruiken alleen maar hun merknaam, niet zozeer hun coureur (er zijn immers maar een paar coureurs zo goed en populair dat hun naam echt geld waard is).
En met dat idee dat het goede auto's zijn zullen dus eerder voor die Toyota kiezen, ik zie dat je het snapt.quote:Als mensen een toyota op tv zien winnen zullen ze denken dat het goede auto's zijn (tenminste dat is het idee erachter). RF fans zullen niet eerder een toyota kopen alleen omdat RF erin zit (heeft die gast wel fans?).
De vergelijking klopt wel. Je zegt het zelf al, ze kunnen alles kopen wat ze willen. Dus waarom zouden ze nou net voor een (onpraktische) Ferrari kiezen als een handige Mayback ook te betalen is? Juist omdat ze Schumacher steeds zien winnen in dat ding.quote:Je Ferrari vergelijking klopt niet want mensen die een Ferrari kunnen kopen zullen toch niet al te erg op hun geld hoeven te letten en kopen dus gewoon wat hun mooi/leuk vinden, niet omdat MS toevallig in een Ferrari zat.
Goede vraag. Ik vraag me af of Alonso in Spanje nu ook zo gebashed wordt nu hij door zijn rookie teamgenoot om de oren wordt gereden. Of Wurz in Oostenrijk, die een vrijwel rookie teamgenoot heeft.quote:Op woensdag 13 juni 2007 15:35 schreef voyeur het volgende:
Wat ik me altijd afvraag als ik de negatieve verhalen over Albers lees, is waarmee men hem dan vergelijkt.
Ik zie een Button jaren gehyped worden en uiteindelijk toch ook niet veel meer dan een middelmatige coureur zijn. Of een Davidson, een Wilson, een Wurz, een Webber, etc. Je kan een lange lijst maken van coureurs die het net niet hebben om wereldkampioen te worden, maar toch (een tijdje) mee mogen rijden. Zijn die dan ook allemaal zo verschrikkelijk slecht dat jullie ze gelijk opgehoepeld willen zien?
Of is het alleen omdat Albers Nederlands is, waardoor je veel meer interviews leest en ziet, je aan zijn stem kan ergeren, ieder excuus tien keer in de pers terugziet etc. Dat je dat Button na iedere race sorry zei tegen de pers; dom van me om zo slecht te rijden. Of dat Alonso nu de Spaanse pers vertelt dat hij de F1 niet waardig is omdat hij de eerste bocht maar niet door kon komen. Welnee, die wijten dat ook aan hun materiaal, de omstandigheden, pech, etc.
Niet echt. Zijn 2 totaal verschillende dingen. Een Ferrari is een beetje als een schilderij, je kijkt er vooral naar en af en toe rijdt je er een rondje in. Meer een speeltje. Een maybach is meer voor zakenmensen, die koop je niet echt voor je plezier om in het weekend op de boulevaar te laten zien hoe cool je wel niet ben om het zo ff te stellen. Ik zou ook nooit van me leven zo'n ding kopen, geef mij die Ferrari maar. En die koop ik niet omdat coureur X waar ik toevallig fan van ben wint in die Ferrari, maar juist omdat Ferrari een merk met veel geschiedenis is, wie de neuk er in dat ding rijdt zal me een zorg wezen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 16:17 schreef sanger het volgende:
De vergelijking klopt wel. Je zegt het zelf al, ze kunnen alles kopen wat ze willen. Dus waarom zouden ze nou net voor een (onpraktische) Ferrari kiezen als een handige Mayback ook te betalen is? Juist omdat ze Schumacher steeds zien winnen in dat ding.
quote:The rising cost of carbonfibre
© The Cahier Archive
The current worldwide shortage of carbonfibre is going to make it more difficult and more expensive to build racing cars, until supply catches up with demand. Thus far the situation has led to prices quadrupling and there is no sign of any improvement in the situation in the short term.
There has been a carbonfibre shortage since 2005 but it seems that things are getting more difficult as the US Military builds F-22 Raptors, Joint Strike Fighters and Blackhawk helicopters. The military also uses composite materials for drones, body armour, helmets and various other kinds of equipment.
To make matters worse Boeing is building the new 787 Dreamliner while rival Airbus is hard at work on the giant A380 and A350 models all of which feature extensive use of composite materials.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |