abonnement Unibet Coolblue
pi_50406012


Vorige delen:
F1 nieuwtjes 2006 deel 1
F1 nieuwtjes 2006 deel 2
F1 nieuwtjes 2006 deel 3
F1 nieuwtjes 2006 deel 4
F1 nieuwtjes 2006 deel 5
[F1] F1 nieuwtjes deel 6
[F1] F1 nieuwtjes deel 7
[F1] F1 nieuwtjes deel 8
[F1] F1 Nieuwtjes deel 9, seizoensfinale op komst!
[F1] F1 nieuwtjes topic deel 10!In de winter gaan WIJ door!
[F1] F1 nieuwtjes topic deel 11! Wintertests!!!!!
[F1] F1 nieuwtjes topic deel 12: Teampresentaties
[F1] F1 nieuwtjes topic deel 13: Op naar Australië
[F1] F1 nieuwtjes topic deel 14: De winter is bijna voorbij
[F1] F1 nieuwtjes topic deel 15: Testen nog even door
[F1] F1 nieuwtjes topic deel 16: Teams naar Melbourne
[F1] F1 nieuwtjes topic deel 17: Gentlemen start your engine
[F1] F1 nieuwtjes topic deel 18: Coulthard, flikker godverdomme op uit de F1, lamlul
[F1] F1 nieuwtjes topic deel 19 Mclaren revolutionair?
[F1] F1 nieuwtjes topic deel 20 Hamilton opnieuw op podium?

Alle Openingspost van de Grand Prix van 2007 tot nu toe

[F1]2007 ING Australian Grand Prix
[F1] 2007 Petronas Malaysian Grand Prix
[F1] Grand Prix of Bahrein 2007
[F1] Gran Premio de España Telefónica 2007
[F1] 2007 Grand Prix de Monaco
Formula 1 Grand Prix du Canada 2007

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule 1 Race Report
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- F1 Freaks (under construction)

Onze boyz:
- Albers
- Doornbos
- Van der Garde

Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA

Teams:
- McLaren
- Renault
- Ferrari
- Honda
- BMW Sauber
- Toyota
- RedBull Racing
- Williams
- Scuderia Toro Rosso
- Spyker
- Super Aguri F1

[PDF] 2007 sporting regulations - F1
[PDF] 2008 sporting regulations - F1

Testschema:



Wie staan er dit seizoen aan de start

Mclaren

01. Fernando Alonso
02. Lewis Hamilton

Renault

03. Giancarlo Fisichella
04. Heikki Kovalainen

Ferrari

05. Fellipe Massa
06. Kimi Räikkönen

Honda

07. Jenson Button
08. Rubens Barrichello

BMW

09. Nick Heidfeld
10. Robert Kubica

Toyota

11. Ralf Schumacher
12. Jarno Truli

Red Bull Racing

14. David Coulthard
15. Mark Webber

Williams

16. Nico Rosberg
17. Alexander Wurz

Scuderia Toro Rosso

18. Vitantonio Liuzzi
19. Scott Speed

Spyker

20. Adrian Sutil
21. Christijan Albers

Super Aguri

22. Takuma Sato
23. Antony Davidson


Standen na de GP van Spanje:





*wijzigingen onder voorbehoud

Fok!Sport F1manager

De OP is hier te vinden

[ Bericht 2% gewijzigd door Sally op 13-06-2007 13:01:51 ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  woensdag 13 juni 2007 @ 12:28:58 #2
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50406134
TVP
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 13 juni 2007 @ 12:29:23 #3
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_50406154
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:28 schreef sanger het volgende:
TVP
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_50406439
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:28 schreef sanger het volgende:
TVP
Kan iemand nog de wiki aanpassen??
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_50406870
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 11:10 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Sinds hij meer in de autosport heeft bereikt dan waar jij en ik van mogen dromen
Uhu maar ik heb dan ook geen schoonpapa die met enkele miljoenen een stoeltje voor mij koopt...
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 11:11 schreef sanger het volgende:

[..]

Sinds er diverse teambazen zich over die kwaliteiten hebben uitgelaten. Daaronder ook teambazen van andere teams dan waar hij reed.
Waarom rijdt ie dan al jaren bij teams waarvan je weet dat ze niks gaan presteren? schijnbaar is die zo goed dat geen enkel team hem wil hebben, zelfs als die een zak geld meeneemt.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  woensdag 13 juni 2007 @ 12:54:00 #6
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50406911
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:38 schreef Sally het volgende:

[..]

Kan iemand nog de wiki aanpassen??
WEST denk ik, ik zou niet weten hoe
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_50407815
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:52 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Uhu maar ik heb dan ook geen schoonpapa die met enkele miljoenen een stoeltje voor mij koopt...
Als Nederlandse coureur een stoeltje voor 1 seizoen kopen is op die wijze te doen, om dat stoeltje gedurende langere tijd te kunnen behouden heb je volgens mij nog steeds meer nodig dan enkele miljoenen..
quote:
[..]

Waarom rijdt ie dan al jaren bij teams waarvan je weet dat ze niks gaan presteren? schijnbaar is die zo goed dat geen enkel team hem wil hebben, zelfs als die een zak geld meeneemt.
Zou het misschien komen omdat er slechts een beperkt aantal zitjes is bij de teams waarvan je weet dat die wel iets gaan presteren.. Tel daarbij op dat hij niet de achterban heeft zoals bijvoorbeeld Duitse, Braziliaanse of Britse coureurs (absolute aantallen fans, financiële middelen, t.v.-geld, etc.) En of jij daar blij mee bent of niet, hij hoort wel, en nu al voor het derde jaar op rij, bij de 22 coureurs die op het hoogste podium in de autosport mogen rijden. En dan heb je zeker weten wel kwaliteiten, ook al zou 'ie (net als zo'n 15 (of meer) andere coureurs die er actief zijn) geen WK-materiaal zijn..


Anyways, niet iedereen hoeft fan van de coureur en persoon Christijan Albers te zijn, integendeel zelfs... Maar dat eeuwige, zielige gezeik altijd dat 'ie niets kan en dat 'ie zo'n piepstemmetje heeft en die andere kul... Kom eens met argumenten en hou anders je mond!! Iedereen weet wel dat Christijan Albers niet het talent heeft om WK te worden, maar maakt dat hem een slechte coureur?? Moet je daarom maar negatief gaan doen?? Lekker makkelijk om vanachter je toetsenbord een beetje ongefundeerde kritiek en loze opmerkingen te spuien.., geeft vast een goed gevoel
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  woensdag 13 juni 2007 @ 13:30:30 #8
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50408265
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:52 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Uhu maar ik heb dan ook geen schoonpapa die met enkele miljoenen een stoeltje voor mij koopt...
Albers wel dan? Volgens mij bedoel je Giedo.
quote:
Waarom rijdt ie dan al jaren bij teams waarvan je weet dat ze niks gaan presteren? schijnbaar is die zo goed dat geen enkel team hem wil hebben, zelfs als die een zak geld meeneemt.
Omdat hij niet uit een potentieel interessante markt komt, zoals een Italiaan, Amerikaan, Engelsman of Aziaat. Kijk maar naar Verstappen, iedereen was het eens over zijn talent en snelheid, desondanks heeft hij nooit een echte kans gehad bij een topteam.

het is als Nederlander altijd al heel moeilijk geweest een voet aan de grond te krijgen in de F1. Hopelijk gaat daar nu een hoop in verandere.

En overigens kon Albers afgelopen seizoen naar Williams, althans dat aanbod was er.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_50408636
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 13:30 schreef sanger het volgende:


En overigens kon Albers afgelopen seizoen naar Williams, althans dat aanbod was er.
En albers heeft dat niet aagenomen want?

Dat het een Nederlanders is boeit ook vrij weinig. In duitsland wonen wat, 30miljoen mensen? ja die duitse kijkers/fans zullen wel een grote impact hebben op het totaal aantal F1 fans wereldwijd. Niet dus. Het is veel belangrijker waar jij met die auto rijdt. Meer in beeld = blije sponsers = meer geld. Ja in landen waar honderden miljoenen mensen wonen is een rijder uit dat land misschien belangrijk door sponser ed, maargoed dan blijf je met een handjevol landen zitten waarvan er alleen een Amerikaan in de F1 rijdt.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  woensdag 13 juni 2007 @ 13:46:53 #10
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50408853
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 13:41 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

En albers heeft dat niet aagenomen want?
Ik heet geen CA, dus dat kan ik je niet vertellen
quote:
Dat het een Nederlanders is boeit ook vrij weinig. In duitsland wonen wat, 30miljoen mensen? ja die duitse kijkers/fans zullen wel een grote impact hebben op het totaal aantal F1 fans wereldwijd. Niet dus. Het is veel belangrijker waar jij met die auto rijdt. Meer in beeld = blije sponsers = meer geld. Ja in landen waar honderden miljoenen mensen wonen is een rijder uit dat land misschien belangrijk door sponser ed, maargoed dan blijf je met een handjevol landen zitten waarvan er alleen een Amerikaan in de F1 rijdt.
Denk je dat? Of snap jij echt niet waarvoor de fabrikanten meedoen in de F1?

Als Schumacher bij Ferrari rijdt, en jij bent fan van Schumacher zal je eerder een Ferrari kopen dan een Porsche. En dat gaat geheel onbewust. De F1 is het best denkbare marketingmiddel van de grote fabrikanten. Niets meer. Daarom is het belangrijk dat de coureurs ook geografisch gunstig geboren zijn.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_50409314
Nog een voorbeeld.
Ik heb m'n abbo opgezegd omdat Vodafone naar Mclaren ging.
  woensdag 13 juni 2007 @ 14:17:40 #12
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50409954
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 13:59 schreef SimtekF1 het volgende:
Nog een voorbeeld.
Ik heb m'n abbo opgezegd omdat Vodafone naar Mclaren ging.
Dat gaat wel heel erg ver

Welke heb je nu?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 13 juni 2007 @ 14:20:07 #13
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_50410052
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 13:59 schreef SimtekF1 het volgende:
Nog een voorbeeld.
Ik heb m'n abbo opgezegd omdat Vodafone naar Mclaren ging.
ik wilde vodafone nemen, todat bekent werd dat het naar Mclaren ging!
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_50411287
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 13:46 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik heet geen CA, dus dat kan ik je niet vertellen
[..]

Denk je dat? Of snap jij echt niet waarvoor de fabrikanten meedoen in de F1?

Als Schumacher bij Ferrari rijdt, en jij bent fan van Schumacher zal je eerder een Ferrari kopen dan een Porsche. En dat gaat geheel onbewust. De F1 is het best denkbare marketingmiddel van de grote fabrikanten. Niets meer. Daarom is het belangrijk dat de coureurs ook geografisch gunstig geboren zijn.
Toyota en dergelijken gebruiken alleen maar hun merknaam, niet zozeer hun coureur (er zijn immers maar een paar coureurs zo goed en populair dat hun naam echt geld waard is). Als mensen een toyota op tv zien winnen zullen ze denken dat het goede auto's zijn (tenminste dat is het idee erachter). RF fans zullen niet eerder een toyota kopen alleen omdat RF erin zit (heeft die gast wel fans?). Je Ferrari vergelijking klopt niet want mensen die een Ferrari kunnen kopen zullen toch niet al te erg op hun geld hoeven te letten en kopen dus gewoon wat hun mooi/leuk vinden, niet omdat MS toevallig in een Ferrari zat.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  woensdag 13 juni 2007 @ 15:35:04 #15
798 voyeur
bemoeit zich
pi_50413105
Wat ik me altijd afvraag als ik de negatieve verhalen over Albers lees, is waarmee men hem dan vergelijkt.
Ik zie een Button jaren gehyped worden en uiteindelijk toch ook niet veel meer dan een middelmatige coureur zijn. Of een Davidson, een Wilson, een Wurz, een Webber, etc. Je kan een lange lijst maken van coureurs die het net niet hebben om wereldkampioen te worden, maar toch (een tijdje) mee mogen rijden. Zijn die dan ook allemaal zo verschrikkelijk slecht dat jullie ze gelijk opgehoepeld willen zien?

Of is het alleen omdat Albers Nederlands is, waardoor je veel meer interviews leest en ziet, je aan zijn stem kan ergeren, ieder excuus tien keer in de pers terugziet etc. Dacht je dat Button na iedere race sorry zei tegen de pers; dom van me om zo slecht te rijden. Of dat Alonso nu de Spaanse pers vertelt dat hij de F1 niet waardig is omdat hij de eerste bocht maar niet door kon komen. Welnee, die wijten dat ook aan hun materiaal, de omstandigheden, pech, etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door voyeur op 13-06-2007 18:02:50 ]
Here we are now, entertain us.
pi_50413886
WEST!!

Wil je even de wiki aanpassen, dan kan ik de juiste standen overnemen... Je bent wel achter: Spanje....

heeft niet zo'n haast, hoor...
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_50414265
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 14:17 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat gaat wel heel erg ver

Welke heb je nu?
Heb nu Hi en een fatsoenlijk functionerende telefoon.


@ Voyeur, mooi gezegd.
Volgens mij heb je helemaal gelijk.
  woensdag 13 juni 2007 @ 16:17:12 #18
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50414638
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 14:52 schreef Kill_em_all het volgende:
Toyota en dergelijken gebruiken alleen maar hun merknaam, niet zozeer hun coureur (er zijn immers maar een paar coureurs zo goed en populair dat hun naam echt geld waard is).
Heb je al gedacht aan die hard fans
quote:
Als mensen een toyota op tv zien winnen zullen ze denken dat het goede auto's zijn (tenminste dat is het idee erachter). RF fans zullen niet eerder een toyota kopen alleen omdat RF erin zit (heeft die gast wel fans?).
En met dat idee dat het goede auto's zijn zullen dus eerder voor die Toyota kiezen, ik zie dat je het snapt.
quote:
Je Ferrari vergelijking klopt niet want mensen die een Ferrari kunnen kopen zullen toch niet al te erg op hun geld hoeven te letten en kopen dus gewoon wat hun mooi/leuk vinden, niet omdat MS toevallig in een Ferrari zat.
De vergelijking klopt wel. Je zegt het zelf al, ze kunnen alles kopen wat ze willen. Dus waarom zouden ze nou net voor een (onpraktische) Ferrari kiezen als een handige Mayback ook te betalen is? Juist omdat ze Schumacher steeds zien winnen in dat ding.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 13 juni 2007 @ 16:23:23 #19
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50414862
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 15:35 schreef voyeur het volgende:
Wat ik me altijd afvraag als ik de negatieve verhalen over Albers lees, is waarmee men hem dan vergelijkt.
Ik zie een Button jaren gehyped worden en uiteindelijk toch ook niet veel meer dan een middelmatige coureur zijn. Of een Davidson, een Wilson, een Wurz, een Webber, etc. Je kan een lange lijst maken van coureurs die het net niet hebben om wereldkampioen te worden, maar toch (een tijdje) mee mogen rijden. Zijn die dan ook allemaal zo verschrikkelijk slecht dat jullie ze gelijk opgehoepeld willen zien?

Of is het alleen omdat Albers Nederlands is, waardoor je veel meer interviews leest en ziet, je aan zijn stem kan ergeren, ieder excuus tien keer in de pers terugziet etc. Dat je dat Button na iedere race sorry zei tegen de pers; dom van me om zo slecht te rijden. Of dat Alonso nu de Spaanse pers vertelt dat hij de F1 niet waardig is omdat hij de eerste bocht maar niet door kon komen. Welnee, die wijten dat ook aan hun materiaal, de omstandigheden, pech, etc.
Goede vraag. Ik vraag me af of Alonso in Spanje nu ook zo gebashed wordt nu hij door zijn rookie teamgenoot om de oren wordt gereden. Of Wurz in Oostenrijk, die een vrijwel rookie teamgenoot heeft.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_50416598
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 16:17 schreef sanger het volgende:


De vergelijking klopt wel. Je zegt het zelf al, ze kunnen alles kopen wat ze willen. Dus waarom zouden ze nou net voor een (onpraktische) Ferrari kiezen als een handige Mayback ook te betalen is? Juist omdat ze Schumacher steeds zien winnen in dat ding.
Niet echt. Zijn 2 totaal verschillende dingen. Een Ferrari is een beetje als een schilderij, je kijkt er vooral naar en af en toe rijdt je er een rondje in. Meer een speeltje. Een maybach is meer voor zakenmensen, die koop je niet echt voor je plezier om in het weekend op de boulevaar te laten zien hoe cool je wel niet ben om het zo ff te stellen. Ik zou ook nooit van me leven zo'n ding kopen, geef mij die Ferrari maar. En die koop ik niet omdat coureur X waar ik toevallig fan van ben wint in die Ferrari, maar juist omdat Ferrari een merk met veel geschiedenis is, wie de neuk er in dat ding rijdt zal me een zorg wezen.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  woensdag 13 juni 2007 @ 18:04:50 #21
798 voyeur
bemoeit zich
pi_50418245
Ferrari is een uitzondering in de F1. Zij verdienen vooral geld aan de racerij door de verkoop van merchandising. Spyker wil hetzelfde bereiken. De overige fabrieksteams willen inderdaad hun autoverkoop stimuleren.
Here we are now, entertain us.
  woensdag 13 juni 2007 @ 18:18:10 #22
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_50418656
tvp

Chris is een redelijke coureur maar niet meer dan dat lijkt mij!!
pi_50421355
quote:
The rising cost of carbonfibre
© The Cahier Archive

The current worldwide shortage of carbonfibre is going to make it more difficult and more expensive to build racing cars, until supply catches up with demand. Thus far the situation has led to prices quadrupling and there is no sign of any improvement in the situation in the short term.

There has been a carbonfibre shortage since 2005 but it seems that things are getting more difficult as the US Military builds F-22 Raptors, Joint Strike Fighters and Blackhawk helicopters. The military also uses composite materials for drones, body armour, helmets and various other kinds of equipment.

To make matters worse Boeing is building the new 787 Dreamliner while rival Airbus is hard at work on the giant A380 and A350 models all of which feature extensive use of composite materials.
Calm down, please!
pi_50421565
Hoe maken ze carbonfibre eigenlijk? op tv zat ik een keer te kijken hoe ze een mclaren F1 maken, maar daar maken ze al die bende gewoon zelf? met van die hars en lagen ander spul enzo. Niet iets wat ze los moeten kopen zeg maar. De hoeveelheid carbon op een F1 wagen stelt natuurlijk ook niks voor vergeleken bij wat op een vliegtuig zit, zeker nu ze toch steeds minder en minder mogen aanpassen lijkt he mij niet dat de F1 opeens gigantisch carbonverslindend is.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_50422274
Hoe gaat het eigenlijk met de samenwerking van TU Delft en Spyker daar was toch nieuws over dat ze zouden samenwerken oid?
Een pessimist is een goed geinformeerde optimist.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')