abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 13 juni 2007 @ 01:09:13 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50396120
De Verenigde Staten van Amerika

Officiële landsnaam: Verenigde Staten van Amerika (United States of America)
Inwoners: Amerikaan, Amerikanen
Inwoneraantal: 302 Miljoen inwoners (Schatting Juni 2007)
Officiële taal: Geen, echter Engels is officieuze taal en de taal waarin het land bestuurd wordt.
Andere talen: Spaans (+/- 40 miljoen Spaanstaligen), Frans (+/- 1 miljoen), Duits (+/- 1 miljoen)
Staatssoort: Federale Republiek.
Staatshoofd: President George W. Bush (Tot 20 Januari 2009)
Hoofdstad: Washington D.C.
Eerstvolgende verkiezingen: 4 November 2008.
Directe buurlanden met landsgrens: Canada, Mexico.
Directe buurlanden met watergrens: Cuba, Bahama's, Rusland.


Vlag




Kaart:




Ambassades & Consulaten

In de Verenigde Staten:
Nederlandse Ambassade in Washington.
  • Consulaat Generaal in Chicago
  • Consulaat Generaal in Los Angeles
  • Consulaat Generaal in Miami
  • Consulaat Generaal in New York
  • Lijst met Honoraire Consuls in overige staten.

    In Nederland:
    Amerikaanse Ambassade in Den Haag
  • Consulaat Generaal in Amsterdam

    Immigratie en Officiële instanties:

    United States Citizenship & Immigration Services

    Department of State
    Overzicht van alle DMV's voor de 50 staten. (Deparment of Motorvehicles, voor je rijbewijs)
    Social Security Administstration (voor je Social Security Number, de Amerikaanse variant van SOFI)

    Handige websites voor het leven in de VS

    CraigsList - een soort marktplaats, ook voor banen, woningen, etc. Met subsites voor je lokale omgeving.
    DSLReports - Site om een Internetprovider te vinden en om ervaringen te horen van andere gebruikers.
    LegalDocs - Gratis site om allerlei legale documenten uit te printen, zoals bijv. een testament.
    Online Converstion - Om al die lastige Amerikaanse maten om te zetten naar het metrisch stelsel.
    50States - Hele handige link site met veel links naar lokale overheden etc, per staat.


    Woon je in de Verenigde Staten? Heb je plannen om in de Verenigde Staten te gaan wonen? Vind je de Verenigde Staten gewoon een mooi land? Kom gezellig kletsen met mede-Amerikanen, aspirant-Amerikanen, en Amerika liefhebbers.

    Deze keer met mooiere OP dan het vorige topic.
  • Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_50396184
    Mooie op! Dit gaat een mooie reeks worden!
    AFC AJAX
      woensdag 13 juni 2007 @ 01:14:20 #3
    164931 Houtspeer
    Jealous Of Your Cigarette
    pi_50396253
    Is de media een betrouwbare manier om erachter te komen hoe Amerikanen zijn?
    And all the things you do with it
      woensdag 13 juni 2007 @ 01:15:45 #4
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_50396285
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2007 01:14 schreef Houtspeer het volgende:
    Is de media een betrouwbare manier om erachter te komen hoe Amerikanen zijn?
    Is het dat ooit? Waar ook ter wereld?

    Je komt er pas echt achter door met ze om te gaan. Althans, zo ervaar ik het.

    Voordat ik verhuisde naar Michigan had ik ook nogal wat vooroordelen. Vele daarvan verdwenen vrij rap naarmate ik er langer woonde.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 13 juni 2007 @ 01:19:11 #5
    164931 Houtspeer
    Jealous Of Your Cigarette
    pi_50396360
    Ik zit echt vol met vooroordelen jegens Amerikanen.. Best triest eigenlijk. Maar ja, begrijpelijk.
    And all the things you do with it
      woensdag 13 juni 2007 @ 01:20:20 #6
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_50396376
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2007 01:14 schreef Houtspeer het volgende:
    Is de media een betrouwbare manier om erachter te komen hoe Amerikanen zijn?
    Is de media sowieso een betrouwbare bron? Je moet dan geloven dat hetgene wat ze verkondigen ook echt waar is.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_50396392
    mooie OP

    het eerste land dat een 2e topic krijgt
    -I don't wanna wake up one day and find that I let all these years go by...wasted-
    -The hardest thing in this world, is to live in it-
      woensdag 13 juni 2007 @ 01:21:57 #8
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_50396412
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2007 01:15 schreef popolon het volgende:
    Voordat ik verhuisde naar Michigan had ik ook nogal wat vooroordelen. Vele daarvan verdwenen vrij rap naarmate ik er langer woonde.
    Dat had ik ook. Pas toen ik het land bezocht en ook daadwerkelijk met mijn Amerikaanse schoonfamilie rond de tafel ben gaan zitten is mijn beeld veranderd. Het beeld van mijn ouders en broer, zus is ook veranderd na een aantal bezoeken.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 13 juni 2007 @ 01:26:16 #9
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_50396502
    Het is sowieso raar om te spreken van "de Amerikaan" of "Amerikanen". Ik weet vrij zeker dat mijn buren heel anders zijn dan mensen uit Texas of South Dakota...
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 13 juni 2007 @ 02:09:40 #10
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_50397149
    die officiele nr 300.000.000 was toch net een tijdje terug geboren/ binnen gekomen?!
    pi_50397215
    Ja maar het gaat snel he
    AFC AJAX
      woensdag 13 juni 2007 @ 02:58:17 #12
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_50397562
    Ik zag vandaag "Soya Kaas" (het merk, niet de vertaling) in de winkel liggen. Vond het wel geinig
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 13 juni 2007 @ 03:46:30 #13
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_50397875
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2007 02:58 schreef wonderer het volgende:
    Ik zag vandaag "Soya Kaas" (het merk, niet de vertaling) in de winkel liggen. Vond het wel geinig
    Yep, die zag ik ook al eens liggen..... lijkt me geen lekker spul verder.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 13 juni 2007 @ 03:48:28 #14
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_50397891
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2007 03:46 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Yep, die zag ik ook al eens liggen..... lijkt me geen lekker spul verder.
    Ik durf het ook niet te proberen...
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 13 juni 2007 @ 04:09:43 #15
    42204 MrCyber
    Meridian, ID, USA
    pi_50398012
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2007 01:09 schreef maartena het volgende:
    Staatshoofd: President George W. Bush (Tot 20 Januari 2009)
    Gelukkig niet langer dan dat ja.
    ------
    If you ain't Dutch, you ain't much.
    pi_50398545
    Ik vind het zo grappig hoe die presentators bij shows in de VS (Oprah e.d.) als iets echt is iedere keer blijven herhalen dat het echt is. Hier in NL is het altijd zo van 'OOOH WAS HET NIET ECHT?!?!' en daar zie je die mensen 'OFCOURSE IT WAS FAKE DUH'.
    I remember little things you hardly ever do
    Tell me why, I don't know why it's over
    I remember shooting stars, the walk we took that night
    I hope your wish came true, mine betrayed me
      woensdag 13 juni 2007 @ 07:26:36 #17
    127421 OG-Loco
    Paper Trail
    pi_50398667
    Ik vind wel meer grappig aan Amerikaanse TV-hosts.

    1 naam; Tyra Banks .
    So all I gotta say is What Uuuuuuuup
    Check! [TK] OG Loco's Media Hoekje!
      woensdag 13 juni 2007 @ 09:58:40 #18
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_50401113
    Mooie OP maarten (a) !
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_50404551
    Hoe ligt de markt op dit moment voor banen in USA? Is dat goed te doen of is het net als hier?
    Lambo of Rekt
    pi_50409673
    tvp
      woensdag 13 juni 2007 @ 15:06:32 #21
    152531 Vincenski
    Je Maintiendrai
    pi_50411822
    Ja dat vroeg ik ook al in vorig topic, maar niemand reageerde

    Weet niemand hoe het met accountants zit met kennis van USGAAP en I(F)RS?
      woensdag 13 juni 2007 @ 15:08:39 #22
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_50411939
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2007 15:06 schreef Vincenski het volgende:
    Ja dat vroeg ik ook al in vorig topic, maar niemand reageerde

    Weet niemand hoe het met accountants zit met kennis van USGAAP en I(F)RS?
    Daar kun je ook geen fatsoenlijk antwoord op geven. Dat is hetzelfde als vragen hoe de arbeidsmarkt in heel Europa er voorstaat.

    Iets specifieker (staat/omgeving) zou al heel mooi zijn.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 13 juni 2007 @ 15:21:49 #23
    7488 Quintony
    There is Fire in all of us
    pi_50412539
    tvp
    Live from the USA
      woensdag 13 juni 2007 @ 15:45:42 #24
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_50413538
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2007 15:08 schreef popolon het volgende:
    Daar kun je ook geen fatsoenlijk antwoord op geven. Dat is hetzelfde als vragen hoe de arbeidsmarkt in heel Europa er voorstaat.

    Iets specifieker (staat/omgeving) zou al heel mooi zijn.
    Inderdaad.... California gaat het alweer een jaartje of 3 erg goed mee economisch, terwijl Michigan eigenlijk nu pas uit de recessie aan het klimmen is. (No offence natuurlijk popolon )
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 13 juni 2007 @ 15:55:34 #25
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_50413870
    Klopt, de economie in Michigan is gewoon klote op het moment. Teveel en te lang op de autoindustrie proberen te teren.

    Je ziet het nu de medische kant op gaan. De stad (downtown dan) wordt erg mooi opgeknapt in ieder geval.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_50414427
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2007 01:15 schreef popolon het volgende:
    Voordat ik verhuisde naar Michigan had ik ook nogal wat vooroordelen. Vele daarvan verdwenen vrij rap naarmate ik er langer woonde.
    Maar na 2.5 jaar wonen in de south/bible belt heb ik ook een aantal vooroordelen erbij gekregen
      woensdag 13 juni 2007 @ 16:19:21 #27
    50952 SebasC
    Zoefffffff!
    pi_50414742
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2007 07:26 schreef OG-Loco het volgende:
    Ik vind wel meer grappig aan Amerikaanse TV-hosts.

    1 naam; Tyra Banks .
    Zo zie je maar dat iedereen een show kan krijgen. Wie ik erg vervelend vind is Montell Williams
    dan krijgt hij zo een uitgepafte oude trut op tv die met de doden praat en hij gelooft het allemaal maar.
    pi_50416368
    Mooie op idd. Zoveel Duits en Frans sprekende mensen hier; je zou eerder verwachten dat Han-Chinees, Mandarijn en misschien wel Hindi hier meer gesproken worden!
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 13 juni 2007 @ 17:09:57 #29
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_50416383
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2007 16:19 schreef SebasC het volgende:

    [..]

    Zo zie je maar dat iedereen een show kan krijgen. Wie ik erg vervelend vind is Montell Williams
    dan krijgt hij zo een uitgepafte oude trut op tv die met de doden praat en hij gelooft het allemaal maar.
    ik denk da tik maar amish word!!!
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      woensdag 13 juni 2007 @ 17:44:40 #30
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_50417613
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2007 17:09 schreef Shivo het volgende:
    Mooie op idd. Zoveel Duits en Frans sprekende mensen hier; je zou eerder verwachten dat Han-Chinees, Mandarijn en misschien wel Hindi hier meer gesproken worden!
    Volgens mij klopt dat ook. Als we kijken naar de immigranten van de afgelopen 50 jaar, dan zie je in California ontzettend veel Vietnamezen en Koreanen bijvoorbeeld. Spaanstaligen zijn er echter al ruim 300 jaar, en zo ook Fransen en Duitsers. Er zijn streken in Pennsylvania bijvoorbeeld waar zelfs in de kerk nog in het Duits gepreekt wordt. Ik ging dus meer op de historie af, niet zozeer op de huidige situatie.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 13 juni 2007 @ 17:49:31 #31
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_50417764
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2007 16:19 schreef SebasC het volgende:
    Montell Williams


    Wel eens gezien op een vrije dag.... dat is dus dagtelevisie die ik anders nooit zie, wat een rare gast is dat. Sowieso zijn al die dag-talkshows op huisvrouwen gericht.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 13 juni 2007 @ 17:51:01 #32
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_50417815
    [patsmodus]
    Het tweede deel van het USA topic heeft alweer meer posts als het eerste deel van het Canada topic.

    [/patsmodus]
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 13 juni 2007 @ 17:56:28 #33
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_50418006
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2007 17:51 schreef maartena het volgende:
    [patsmodus]
    Het tweede deel van het USA topic heeft alweer meer posts als het eerste deel van het Canada topic.

    [/patsmodus]
    Er wordt dan ook meer gebakken lucht verkocht en gebaggerd... net zoals in de VS zelf
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 13 juni 2007 @ 18:08:40 #34
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_50418355
    Hmm.

    Punt voor wonderer.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 13 juni 2007 @ 18:45:13 #35
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_50419536
    *Nog steeds in de VS woont
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_50419684
    De US zuigt... zal er nooit willen wonen etc
    Free people own guns! Slaves do not!
      woensdag 13 juni 2007 @ 20:32:55 #37
    120443 Shira
    *Free Spirit*
    pi_50424056
    Gevonden!
      woensdag 13 juni 2007 @ 20:40:39 #38
    152531 Vincenski
    Je Maintiendrai
    pi_50424424
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2007 15:08 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Daar kun je ook geen fatsoenlijk antwoord op geven. Dat is hetzelfde als vragen hoe de arbeidsmarkt in heel Europa er voorstaat.

    Iets specifieker (staat/omgeving) zou al heel mooi zijn.
    Aaah okeej zit wat in Naja zelf geen idee war ik eventueel heen zou willen, komtookpasaan deordeoverjaar of 6 alsk klaar ben met mn studie

    Maar mij lijkt het ook wel leuk richting VS te trekken ooit, maar als ik net het verhaal over economisch vluchteling lees in andere topic Mijn idee was om eerst uitgezonden te worden door mn bedrijf, wat ervaring opdoen in USA en dan proberen er een andere baan te vinden. Iemand idee of het kans van slagen heeft of vind de immigratiedienst dat niet zo leuk

    Edit:sorry voor de smiley overflow haha
    pi_50428220
    Vraagje: Ik ben dus van plan om een jaartje naar de VS te gaan voor een taalschool. Ik kan kiezen uit de volgende steden: NYC, San Fransisco, Boston en Fort Lauderdale.

    Ik ben aan het twijfelen tussen New York en Fort Lauderdale. Ik wil graag een stad waar ik veel mensen kan leren kennen en ook waar er een goed uitgaansleven is Ik ben dan 18 jaar wat waarschijnlijk wel een probleem zal worden dan, toch?

    Kan iemand adviseren welke plek ik het beste heen zou kunnen gaan? Thanks
    pi_50428532
    Ligt eraan waar je van houd, Als je van het strand houd en lekker weer zou ik Fort Lauderdale kiezen, voor de rest New York.
    AFC AJAX
      woensdag 13 juni 2007 @ 22:07:05 #41
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_50428603
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2007 21:59 schreef Erotica_ het volgende:
    Vraagje: Ik ben dus van plan om een jaartje naar de VS te gaan voor een taalschool. Ik kan kiezen uit de volgende steden: NYC, San Fransisco, Boston en Fort Lauderdale.

    Ik ben aan het twijfelen tussen New York en Fort Lauderdale. Ik wil graag een stad waar ik veel mensen kan leren kennen en ook waar er een goed uitgaansleven is Ik ben dan 18 jaar wat waarschijnlijk wel een probleem zal worden dan, toch?

    Kan iemand adviseren welke plek ik het beste heen zou kunnen gaan? Thanks
    Ft Lauderdale is de minste van de vier, zou ik zeggen. De andere 3 zijn puike steden
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      woensdag 13 juni 2007 @ 22:09:07 #42
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_50428691
    Boston is gaaf
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 13 juni 2007 @ 22:13:12 #43
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_50428898
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2007 21:59 schreef Erotica_ het volgende:
    Vraagje: Ik ben dus van plan om een jaartje naar de VS te gaan voor een taalschool. Ik kan kiezen uit de volgende steden: NYC, San Fransisco, Boston en Fort Lauderdale.

    Ik ben aan het twijfelen tussen New York en Fort Lauderdale. Ik wil graag een stad waar ik veel mensen kan leren kennen en ook waar er een goed uitgaansleven is Ik ben dan 18 jaar wat waarschijnlijk wel een probleem zal worden dan, toch?
    Onder de 21 kun je nergens uitgaan waar ook alcohol geschonken wordt. Of, in sommige gevallen, krijg je een bandje om ofzo als je jonger bent dan 18 zodat je nooit gezien (mag/kan) worden met alcohol.

    Zelf zou ik kiezen voor San Francisco of Boston.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_50429500
    Boston lijkt mee eerlijk gezegd koud en het minst interessante

    Ik wil eigenlijk mensen leren kennen dus lijkt San Fransisco en Fort Lauderdale me het beste. New York lijkt me te druk om mensen te leren kennen, toch?
      woensdag 13 juni 2007 @ 22:29:27 #45
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_50429734
    In Boston heb je tenminste geen tornado's En New York is nog veel kouder hoor. Halve meter sneeuw in april enzo...
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 13 juni 2007 @ 22:30:56 #46
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_50429814
    Als je ooit wel eens een jointje rookt...... San Franscisco.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 13 juni 2007 @ 22:31:59 #47
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_50429869
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2007 22:30 schreef maartena het volgende:
    Als je ooit wel eens een jointje rookt...... San Franscisco.
    En als je van homo's houdt
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 13 juni 2007 @ 22:32:00 #48
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_50429870
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2007 22:24 schreef Erotica_ het volgende:
    Boston lijkt mee eerlijk gezegd koud en het minst interessante

    Ik wil eigenlijk mensen leren kennen dus lijkt San Fransisco en Fort Lauderdale me het beste. New York lijkt me te druk om mensen te leren kennen, toch?
    kom ook naar springfield
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      woensdag 13 juni 2007 @ 22:33:41 #49
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_50429980
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2007 22:24 schreef Erotica_ het volgende:
    Boston lijkt mee eerlijk gezegd koud en het minst interessante

    Ik wil eigenlijk mensen leren kennen dus lijkt San Fransisco en Fort Lauderdale me het beste. New York lijkt me te druk om mensen te leren kennen, toch?
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      woensdag 13 juni 2007 @ 22:47:16 #50
    42204 MrCyber
    Meridian, ID, USA
    pi_50430702
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2007 21:59 schreef Erotica_ het volgende:
    Ik ben dan 18 jaar wat waarschijnlijk wel een probleem zal worden dan, toch?
    Hou er rekening mee dat je dan nog 3 jaar moet wachten voordat je alcohol mag drinken in de VS. Ze zijn daar erg streng mee, vooral als je als je hier met een studentenvisum (of een ander visum) bent. Je zal waarschijnlijk 1 waarschuwing krijgen als ze je zien drinken terwjil je nog geen 21 bent, volgende keer is het meteen visum kwijt als het tegenzit. Zou dus erg voorzichtig zijn als ik jou was.
    ------
    If you ain't Dutch, you ain't much.
      woensdag 13 juni 2007 @ 22:55:55 #51
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_50431121
    Auto huren word ook erg moeilijk onder de 21, dus kies een stad met goed OV. San Francisco, New York en Boston hebben allemaal goed OV. Over Fort Lauderdale weet ik weinig. Hou daar rekening mee, mocht je voor die tijd je rijbewijs halen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_50431223
    Ok bedankt voor advies allemaal.
    pi_50432407
    Boston natuurlijk Weet je dat er hier meer dan 80 universiteiten zijn! Kun je nagaan hoeveel studenten/-es en hoeveel studentenleven! Drinken kun je inderdaad wel vergeten, daarvoor moet je 21 zijn. Verder ben je vanaf Boston zo in NY. Boston is ook wat gezelliger en gemoedelijker dan NY.

    Persoonlijk zou ik voor San Fran gaan, maar dat terzijde
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 13 juni 2007 @ 23:35:36 #54
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_50432993
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2007 22:58 schreef Erotica_ het volgende:
    Ok bedankt voor advies allemaal.
    dus je komt naar springfield ?
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      woensdag 13 juni 2007 @ 23:50:54 #55
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_50433570
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2007 23:35 schreef compier het volgende:
    dus je komt naar springfield ?
    * maartena mompelt iets over niet dood gevonden willen worden....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 13 juni 2007 @ 23:54:08 #56
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_50433695
    laat ook maar

    [ Bericht 91% gewijzigd door wonderer op 13-06-2007 23:59:25 ]
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_50434205
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2007 23:35 schreef compier het volgende:

    [..]

    dus je komt naar springfield ?


    Ik denk San Fransisco of dus Fort Lauderdale New York lijkt me leuk voor een week maar niet voor een heel jaar
    pi_50434803
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 00:09 schreef Erotica_ het volgende:

    [..]



    Ik denk San Fransisco of dus Fort Lauderdale New York lijkt me leuk voor een week maar niet voor een heel jaar
    klinkt herkenbaar. New York City lijkt me erg leuk om een keer naar toe te gaan, maar ik zou er niet willen wonen...

    San Francisco on the other hand:

    Ik zou voor San Francisco gaan, maar goed, het is jouw keuze, niet de mijne
    -I don't wanna wake up one day and find that I let all these years go by...wasted-
    -The hardest thing in this world, is to live in it-
    pi_50437139
    Ft Lauderdale is leuk voor een weekendje als tourist (het venetie van de VS ), maar verder is het enige voordeel dat je vlak bij miami zit. Maar als je geen auto hebt schiet dat ook niet op.
      donderdag 14 juni 2007 @ 02:53:25 #60
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_50437168
    San Fransisco!

    Goed openbaar vervoer, relatief liberale staat, goed weer het hele jaar door, en het is CALIFORNIA!
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_50437256
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2007 23:23 schreef Shivo het volgende:
    Boston natuurlijk Weet je dat er hier meer dan 80 universiteiten zijn! Kun je nagaan hoeveel studenten/-es en hoeveel studentenleven! Drinken kun je inderdaad wel vergeten, daarvoor moet je 21 zijn. Verder ben je vanaf Boston zo in NY. Boston is ook wat gezelliger en gemoedelijker dan NY.

    Persoonlijk zou ik voor San Fran gaan, maar dat terzijde
    Ik vind het een geweldige stad hoor, maar als ik echt naar de VS zou verhuizen is het niet mijn eerste keus. Doe mij maar iets zuidelijkers, of in ieder geval iets rustigers. Ik ben dus niet zo'n grote fan van steden, alhoewel Boston wel meevalt wat dat betreft. Voor even is het in ieder geval erg gezellig, zeker nu de Red Sox in town zijn.

    [ Bericht 13% gewijzigd door Evil_Jur op 14-06-2007 03:14:19 ]
      donderdag 14 juni 2007 @ 11:33:32 #62
    149925 jewelsophie
    romantisch zieltje
    pi_50443312
    Ik droom ervan om naar California te verhuizen... liefst zuid Californai. Spijtig genoeg zijn de vastgoed-prijzen in San Diego enorm duur. Weet er iemand een alternatief? Wil graag veel zon en de zee... om daar een klein hotelletje te starten? Ideetjes?
      donderdag 14 juni 2007 @ 13:18:18 #63
    105393 IkWilbert
    -Tukker 4 life-
    pi_50447167
    tvp, dit topic ga ik even volgen.
    * I intend to live forever, so far so good! *
    pi_50451033
    2e deel alweer??!!

    Goedlopend topic!
     FR
      vrijdag 15 juni 2007 @ 14:53:49 #65
    7488 Quintony
    There is Fire in all of us
    pi_50487919
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 11:33 schreef jewelsophie het volgende:
    Ik droom ervan om naar California te verhuizen... liefst zuid Californai. Spijtig genoeg zijn de vastgoed-prijzen in San Diego enorm duur. Weet er iemand een alternatief? Wil graag veel zon en de zee... om daar een klein hotelletje te starten? Ideetjes?
    Okay het is niet de west kust, maar de oostkust. Maar misshien is Savannah, GA een idee. Ver naar het zuiden en flink wat toeristen.
    Live from the USA
      vrijdag 15 juni 2007 @ 15:47:36 #66
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_50489854
    Compier zal intussen onderweg zijn, en morgen hebben we er een nieuwe immigrant bij
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_50491909
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 15:47 schreef maartena het volgende:
    Compier zal intussen onderweg zijn, en morgen hebben we er een nieuwe immigrant bij
    Hopelijk houden de minutemen Compier tegen
    Free people own guns! Slaves do not!
      vrijdag 15 juni 2007 @ 17:07:24 #68
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_50492649
    Minutemen

    Stelletje rednecks die denken de oplossing te zijn voor illegale immigratie....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 15 juni 2007 @ 17:23:46 #69
    147416 voskat
    Half Vos, Half Kat
    pi_50493182
    Okay,

    ik heb meerdere vragen en ik hoop dat iemand hier antwoord op kan geven.

    1. Wat weten jullie van New Orleans? (m.b.t. weer, dingen te doen, mooie plekken e.d.)
    2. Hoe lang kun je als toerist op ongeveer ¤1800,- leven?

    tnx
      vrijdag 15 juni 2007 @ 17:30:37 #70
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_50493395
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 17:23 schreef voskat het volgende:
    1. Wat weten jullie van New Orleans? (m.b.t. weer, dingen te doen, mooie plekken e.d.)
    Dat momenteel alleen het French Quarter weer helemaal is opgeknapt, voor de toeristen..... en dat de rest van de stad nog vol met troep ligt, en verlaten gebouwen. Qua weer? Tja, Katrina kwam in Augustus opdagen, dus daar valt weinig over te zeggen De zomers zijn warm en heet, de winters zijn nog steeds vrij aangenaam. Veel regen in de herfst.
    quote:
    2. Hoe lang kun je als toerist op ongeveer ¤1800,- leven?
    Ik reken altijd op ongeveer 100 euro per dag ($130 per dag zegmaar) als je hierbij hotelkamers, autohuur/benzine, eten, en attracties meerekent.

    Dus.... 18 dagen Als je zuunig bent een week of 3.

    Overigens is dit meer een vraag voor TRV, niet voor KAA
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 15 juni 2007 @ 17:34:16 #71
    147416 voskat
    Half Vos, Half Kat
    pi_50493500
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 17:30 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Dat momenteel alleen het French Quarter weer helemaal is opgeknapt, voor de toeristen..... en dat de rest van de stad nog vol met troep ligt, en verlaten gebouwen. Qua weer? Tja, Katrina kwam in Augustus opdagen, dus daar valt weinig over te zeggen De zomers zijn warm en heet, de winters zijn nog steeds vrij aangenaam. Veel regen in de herfst.
    [..]

    Ik reken altijd op ongeveer 100 euro per dag ($130 per dag zegmaar) als je hierbij hotelkamers, autohuur/benzine, eten, en attracties meerekent.

    Dus.... 18 dagen Als je zuunig bent een week of 3.

    Overigens is dit meer een vraag voor TRV, niet voor KAA
    okay dankjewel!
    pi_50500642
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 17:07 schreef maartena het volgende:
    Minutemen

    Stelletje rednecks die denken de oplossing te zijn voor illegale immigratie....
    Damn dems
    Free people own guns! Slaves do not!
      vrijdag 15 juni 2007 @ 23:35:16 #73
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_50505722
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 21:16 schreef Vampier het volgende:
    Damn dems
    Nee, de oplossing van de republikeinen is geweldig. Generaal pardon voor 12 miljoen illegalen....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_50507097
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 23:35 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Nee, de oplossing van de republikeinen is geweldig. Generaal pardon voor 12 miljoen illegalen....
    In tegenstelling tot jou heb ik geen zeggenschap over de US ik hoop dat je in ieder geval niet op een of andere bush clone stemt... Ron Paul lijkt me wel een geschikte gek voor de US eigenlijk.

    http://www.ronpaul2008.com/
    Free people own guns! Slaves do not!
      zaterdag 16 juni 2007 @ 02:31:00 #75
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_50510563
    gegroet iedereen, ik ben nu even live vanuit een super 8 motel
    immigratie is goed gegaan, duurde IN TOTAAL maar 5 minuten
    heb nu onderhand al 24 uur minstens niet geslapen... dus ik ga zo maar slapen

    Welterusten en morgen waarschijnlijk meer ..

    voor zover deze newsflash
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_50510602
    quote:
    Op zaterdag 16 juni 2007 02:31 schreef compier het volgende:
    gegroet iedereen, ik ben nu even live vanuit een super 8 motel
    immigratie is goed gegaan, duurde IN TOTAAL maar 5 minuten
    heb nu onderhand al 24 uur minstens niet geslapen... dus ik ga zo maar slapen

    Welterusten en morgen waarschijnlijk meer ..

    voor zover deze newsflash
      zaterdag 16 juni 2007 @ 02:37:09 #77
    7488 Quintony
    There is Fire in all of us
    pi_50510651
    quote:
    Op zaterdag 16 juni 2007 02:31 schreef compier het volgende:
    gegroet iedereen, ik ben nu even live vanuit een super 8 motel
    immigratie is goed gegaan, duurde IN TOTAAL maar 5 minuten
    heb nu onderhand al 24 uur minstens niet geslapen... dus ik ga zo maar slapen

    Welterusten en morgen waarschijnlijk meer ..

    voor zover deze newsflash
    Welcome to the Glorious Mid-West

    Edit: or 417- country... you pick

    [ Bericht 8% gewijzigd door Quintony op 16-06-2007 03:36:59 ]
    Live from the USA
      zaterdag 16 juni 2007 @ 03:00:07 #78
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_50510951
    quote:
    Op zaterdag 16 juni 2007 02:31 schreef compier het volgende:
    gegroet iedereen, ik ben nu even live vanuit een super 8 motel
    immigratie is goed gegaan, duurde IN TOTAAL maar 5 minuten
    heb nu onderhand al 24 uur minstens niet geslapen... dus ik ga zo maar slapen

    Welterusten en morgen waarschijnlijk meer ..

    voor zover deze newsflash
    Welcome to the United States of America!
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zaterdag 16 juni 2007 @ 03:08:35 #79
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_50511088
    Super 8 motel.

    Dat is echt Crème de la Crème.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zaterdag 16 juni 2007 @ 03:09:32 #80
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_50511099
    quote:
    Op zaterdag 16 juni 2007 03:08 schreef popolon het volgende:
    Super 8 motel.

    Dat is echt Crème de la Crème.
    Twee stapjes boven Motel 6.

    We'll leave the light, AND the airco on for ya.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zaterdag 16 juni 2007 @ 03:37:50 #81
    7488 Quintony
    There is Fire in all of us
    pi_50511453
    quote:
    Op zaterdag 16 juni 2007 03:08 schreef popolon het volgende:
    Super 8 motel.

    Dat is echt Crème de la Crème.
    bed? Check
    Douche? Check
    TV? Check

    okay ze hebben alles dat nodig is
    Live from the USA
      zaterdag 16 juni 2007 @ 03:38:41 #82
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_50511462
    quote:
    Op zaterdag 16 juni 2007 03:37 schreef Quintony het volgende:

    [..]

    bed? Check
    Douche? Check
    TV? Check

    okay ze hebben alles dat nodig is
    Dat is zo maar je ziet die dingen overal.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zaterdag 16 juni 2007 @ 04:25:31 #83
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_50511903
    Ik heb vandaag drie verschillende pistolen afgevuurd *voelt zich stoer*
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zaterdag 16 juni 2007 @ 12:59:24 #84
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_50516946
    goede morgen deze morgen
    leuk 6 uur sochtend weer wakker dor jetlag
    maar straks worden allebei mn koffers gebracht aangezien ze kwijt waren...
    ik zei gister alleen: Ach, bekijk het positief... ik hoef ze in ieder geval niet naar de auto te dragen

    maar ze hebben uurtje geleden gebeld dat ze mn koffers komen brengen.

    zoals ik al zei: Allesj komt goed
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_50517036
    Leuk om te horen compier!
    AFC AJAX
      zaterdag 16 juni 2007 @ 13:09:02 #86
    17709 hollander172
    Sea por favor apacible con mí.
    pi_50517150
    quote:
    Op zaterdag 16 juni 2007 04:25 schreef wonderer het volgende:
    Ik heb vandaag drie verschillende pistolen afgevuurd *voelt zich stoer*
    Dat kan in Nederland ook gewoon hoor.
    Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
      zaterdag 16 juni 2007 @ 13:28:57 #87
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_50517728
    quote:
    Op zaterdag 16 juni 2007 13:09 schreef hollander172 het volgende:

    [..]

    Dat kan in Nederland ook gewoon hoor.
    ja maar dan is het moeilijker
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      zaterdag 16 juni 2007 @ 13:35:28 #88
    17709 hollander172
    Sea por favor apacible con mí.
    pi_50517886
    quote:
    Op zaterdag 16 juni 2007 13:28 schreef compier het volgende:

    [..]

    ja maar dan is het moeilijker
    Yup maar onmogelijk is het zeker niet.

    Hoe zijn de wapenwetten lokaal daar eigenlijk?
    Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
    pi_50518373
    Veel westcoasters/cali's hierzo.. Toevallig nog wat oostblokkers net zoals * leejow ?

    Btw, maartena nog congrats met de ducks. De Niedermeyer broertjes zijn wel superwreed..

    [ Bericht 16% gewijzigd door leejow op 16-06-2007 13:57:16 ]
      zaterdag 16 juni 2007 @ 14:19:04 #90
    7488 Quintony
    There is Fire in all of us
    pi_50519049
    quote:
    Op zaterdag 16 juni 2007 13:35 schreef hollander172 het volgende:

    [..]

    Yup maar onmogelijk is het zeker niet.

    Hoe zijn de wapenwetten lokaal daar eigenlijk?
    Volgens mij is het enige dat je nodig hebt hier in MO een 'jachtvergunning' (iets dat ze op de basisschool doen). En dan mag jij een geweer hebben
    Live from the USA
      zaterdag 16 juni 2007 @ 15:00:26 #91
    149925 jewelsophie
    romantisch zieltje
    pi_50519936
    Ben tijdens mijn vakantie in California ook naar een Shooting Range geweest... Voelde me ook best stoer. Maar ging wel beter overgekomen zijn moest ik geen rokje en hoge hielen aangehad hebben...

    [ Bericht 1% gewijzigd door jewelsophie op 16-06-2007 16:10:03 ]
    pi_50520622
    nice sexy hoor
    AFC AJAX
      zaterdag 16 juni 2007 @ 16:14:20 #93
    149925 jewelsophie
    romantisch zieltje
    pi_50521264
    quote:
    Op zaterdag 16 juni 2007 15:39 schreef BonJovi het volgende:
    nice sexy hoor
    Vonden ze daar blijkbaar ook!!! Beetje vervelend met mijn vriend erbij
      zaterdag 16 juni 2007 @ 16:37:34 #94
    7488 Quintony
    There is Fire in all of us
    pi_50521725
    quote:
    Op zaterdag 16 juni 2007 16:14 schreef jewelsophie het volgende:

    [..]

    Vonden ze daar blijkbaar ook!!! Beetje vervelend met mijn vriend erbij
    ach waarom, hij mag je na afloop toch weer gewoon mee naar huis nemen
    zie het als een compliment
    Live from the USA
      zaterdag 16 juni 2007 @ 16:41:22 #95
    149925 jewelsophie
    romantisch zieltje
    pi_50521802
    quote:
    Op zaterdag 16 juni 2007 16:37 schreef Quintony het volgende:

    [..]

    ach waarom, hij mag je na afloop toch weer gewoon mee naar huis nemen
    zie het als een compliment
    Heb er ook geen aanstoot aan genomen hoor... Vond het op zich wel grappig. Wist niet waar we heen zouden gaan, dus was er ook niet op gekleed... En mijn vriend vond het ook niet erg hoor
      zaterdag 16 juni 2007 @ 16:47:46 #96
    17709 hollander172
    Sea por favor apacible con mí.
    pi_50521945
    quote:
    Op zaterdag 16 juni 2007 14:19 schreef Quintony het volgende:

    [..]

    Volgens mij is het enige dat je nodig hebt hier in MO een 'jachtvergunning' (iets dat ze op de basisschool doen). En dan mag jij een geweer hebben
    Dat is hier op zich ook zo. (zitten wel iets meer voorwaarden aan vast maar heel zwart/wit gesteld klopt dit wel)

    Geld dat alleen voor jachtwapens en zijn "gewone" wapens daarvan vrijgesteld? Welke categoriëen wapens zijn er?
    Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
      zaterdag 16 juni 2007 @ 16:50:06 #97
    7488 Quintony
    There is Fire in all of us
    pi_50522008
    quote:
    Op zaterdag 16 juni 2007 16:41 schreef jewelsophie het volgende:

    [..]

    Heb er ook geen aanstoot aan genomen hoor... Vond het op zich wel grappig. Wist niet waar we heen zouden gaan, dus was er ook niet op gekleed... En mijn vriend vond het ook niet erg hoor
    die stond vast zelf naast je te
    Live from the USA
      zaterdag 16 juni 2007 @ 16:56:01 #98
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_50522166
    quote:
    Op zaterdag 16 juni 2007 13:09 schreef hollander172 het volgende:

    [..]

    Dat kan in Nederland ook gewoon hoor.
    Toen ik nog in Nederland was, had ik geen reden om het te gaan doen.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zaterdag 16 juni 2007 @ 16:57:15 #99
    149925 jewelsophie
    romantisch zieltje
    pi_50522193
    quote:
    Op zaterdag 16 juni 2007 16:50 schreef Quintony het volgende:

    [..]

    die stond vast zelf naast je te
    Vond hij idd wel leuk, blijkbaar zijn amerikaanse meisjes niet altijd zo vrouwelijk... of net erover naar de kinderachtige kant... Heb geen amerikaanse vriendinnen, dus kan dit niet bevestigen. Maar naar't schijnt zijn europese vrouwen vrouwelijker. Wel leuk voor ons natuurlijk...
    pi_50522534
    Wat wil je nu horen dat je vrouwelijk bent ofzo
    AFC AJAX
      zaterdag 16 juni 2007 @ 17:25:52 #101
    149925 jewelsophie
    romantisch zieltje
    pi_50522932
    JAAA!!!!
      zaterdag 16 juni 2007 @ 18:11:32 #102
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_50524145
    Vrouwelijkheid is overrated.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zaterdag 16 juni 2007 @ 18:14:04 #103
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_50524198
    quote:
    Op zaterdag 16 juni 2007 13:52 schreef leejow het volgende:
    Btw, maartena nog congrats met de ducks. De Niedermeyer broertjes zijn wel superwreed..
    Ik heb de cup gezien! (Zie het NHL topic voor foto's).
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_50524276
    quote:
    Op zaterdag 16 juni 2007 17:25 schreef jewelsophie het volgende:
    JAAA!!!!
    AFC AJAX
    pi_50528093
    Ik heb vandaag trouwens een sidekick 3 (ja ik ben nog jong) gekocht voor m'n goedkope t-mobile subscription. Ik kreeg zowaar korting omdat ik verkondigde dat het voor 'vaderdag' was (waarmee ik eerlijk gezegd bedoelde dat het voor mezelf was).
    pi_50585379
    quote:
    Op zaterdag 16 juni 2007 16:57 schreef jewelsophie het volgende:

    [..]

    Vond hij idd wel leuk, blijkbaar zijn amerikaanse meisjes niet altijd zo vrouwelijk... of net erover naar de kinderachtige kant... Heb geen amerikaanse vriendinnen, dus kan dit niet bevestigen. Maar naar't schijnt zijn europese vrouwen vrouwelijker. Wel leuk voor ons natuurlijk...
    Europese vrouwen (mannen over het algemeen ook) kleden zich beter en doen meer aan uiterlijke verzorging. Maar dat kan natuurlijk per individu nogal verschillen.
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 18 juni 2007 @ 18:31:46 #107
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_50585727
    quote:
    Op maandag 18 juni 2007 18:18 schreef Shivo het volgende:
    Europese vrouwen (mannen over het algemeen ook) kleden zich beter en doen meer aan uiterlijke verzorging. Maar dat kan natuurlijk per individu nogal verschillen.
    Jij komt zeker niet erg vaak in Engeland

    Nu is dat voor mij ook alweer 6 jaar geleden hoor, maar ik kan me nog wel herinneren dat het daar ook vrij droevig is gesteld met de mode.

    In de VS kleden ze zich voornamelijk naar comfort. Je ziet dus vrouwtjes gewoon boodschappen doen in jogging pants, gymschoenen, en een t-shirt. Waarom zou je daarvoor ook je mantelpakje en hoge hakken aan doen natuurlijk.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 18 juni 2007 @ 19:05:03 #108
    7488 Quintony
    There is Fire in all of us
    pi_50586731
    Opzich is dit wel een leuke discussie (laatst met een vriend van em gehad uit NL die hier in de VS was). Wat ik er vooral grappig aan vind is dat met zegt dat Amerikanen 'nep' en 'oppervlakkig' zijn, maar aan de andere kant zegt men dat men in NL meer met de mode meedoet en make-up etc draagt..

    Die twee lijken een beetje met elkaar tegenstrijdig te zijn. Ik vind het heerlijk dat ik hier zonder me te 'moeten schamen' in een felgekleurde korte vroek, wit t-shirt en slippers boodschappen kan gaan doen. Zoals iemand eerder al zei, in de VS ligt de focus meer op functionaliteit dan op mode.

    *lunchtime*
    Live from the USA
    pi_50657599
    quote:
    Amerikanen zijn niet op alle fronten de grootsten. Volgens recent onderzoek komen Amerikanen steeds meer te kort, in lengte.

    Van alle industrielanden zijn Amerikanen het kleinste. Amerikaanse mannen zijn gemiddeld 1.78 m. Nederlandse mannen daarentegen kunnen het gemiddeld stellen met 1.86.

    Volgens de onderzoekers is dit verschil te verklaren door de goede gezondheidszorg voor jonge kinderen. Het grootste gedeelte van de groei wordt namelijk dan bepaald. In Amerika, zo beweren de onderzoekers, werken de eetgewoonte de groei ook niet in de hand. Hierdoor groeien de Amerikaanse kinderen meer horizontaal dan verticaal. Door te veel eten worden namelijk te veel groei hormonen aangemaakt, wat er voor zorgt dat op een jongere leeftijd het groeien stopt.
    Van de Frontpage. Is geen nieuws voor de ervaren Amerika ganger, en vrouwen zijn hier allemaal mini.
    Jesus saves but death prevails.
      donderdag 21 juni 2007 @ 11:01:35 #110
    149925 jewelsophie
    romantisch zieltje
    pi_50684569
    Mijn amerikaantje is 2m03... Zelf ben ik maar 1m74
      donderdag 21 juni 2007 @ 15:54:23 #111
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_50694939
    Ik ben 1m78, mijn vrouwtje is 1m51
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 21 juni 2007 @ 15:56:00 #112
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_50695000
    ik ben 6'1" en mijn is 6' Zijn ene zus is ook best lang, 5'11" of zo.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 21 juni 2007 @ 22:34:50 #113
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_50708516
    Hey mede Amerikanen,

    Volgen julie ook Amerikaanse sporten? Zo ja, wat zijn je favoriete teams?

    Ik volg Baseball, IJshockey, en in mindere mate normaal Voetbal (Soccer, MLS)

    Mijn favoriete teams:

    Baseball: Anaheim Angels.
    IJshockey: Anaheim Ducks.
    Voetbal: Los Angeles Galaxy.

    American Football en Basketball volg ik niet. Te weinig intresse in deze sporten, en ik vind Baseball en IJshockey wel weer vullend genoeg voor een jaar

    Van popolon weet ik het ongeveer nu. Maar hoe zit het met anderen? Hebben julie in de VS Amerikaanse sporten opgepakt? En zou je sommige sporten echt gaan missen als je weer naar Nederland zou gaan?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 21 juni 2007 @ 22:48:25 #114
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_50709178
    Nee.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_50709308
    Hoewel ik basketbal leuk vind om naar te kijken volg ik het nit echt. Ik heb geen TV en geen krant, dat maakt het ook wat lastig om echt iets te volgen. Baseball boeit me niet.
    Jesus saves but death prevails.
      donderdag 21 juni 2007 @ 23:35:53 #116
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_50711384
    Football: Minnesota Vikings (NFL), University of Minnesota Golden Gophers (college)
    Honkbal: Minnesota Twins (MLB)

    Basketball en ijshockey boeien me verder niet zo.
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_50711644
    Ik volgde in Nederland geen sport en ik volg het hier al helemaal niet Ik ben een paar keer bij een football game van het universiteits team (seminoles) geweest, maar dat was voornamenlijk om eens een wedstrijd mee te maken. Wat is dat american voetbal een trage sport
    pi_50714361
    quote:
    Op donderdag 21 juni 2007 22:34 schreef maartena het volgende:
    Hey mede Amerikanen,

    Volgen julie ook Amerikaanse sporten? Zo ja, wat zijn je favoriete teams?

    Ik volg Baseball, IJshockey, en in mindere mate normaal Voetbal (Soccer, MLS)

    Mijn favoriete teams:

    Baseball: Anaheim Angels.
    IJshockey: Anaheim Ducks.
    Voetbal: Los Angeles Galaxy.

    American Football en Basketball volg ik niet. Te weinig intresse in deze sporten, en ik vind Baseball en IJshockey wel weer vullend genoeg voor een jaar

    Van popolon weet ik het ongeveer nu. Maar hoe zit het met anderen? Hebben julie in de VS Amerikaanse sporten opgepakt? En zou je sommige sporten echt gaan missen als je weer naar Nederland zou gaan?
    Oei, gaat het zo'n topic worden?
    Baseball: New York Mets (The Amazing Mets!)
    IJshockey: New York Rangers
    Voetbal: Los Angeles Galaxy
    NFL: New England Patriots

    En ik heb als EC-opdrachten op college voetbaltraining gegeven aan vrouwen op de locale highschool.
      vrijdag 22 juni 2007 @ 01:14:01 #119
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_50714720
    quote:
    Op donderdag 21 juni 2007 23:40 schreef devzero het volgende:
    Wat is dat american voetbal een trage sport
    Ik kan er ook niet inkomen. IJshockey, dat is dan weer een razendsnelle sport, en veel beter dan gewoon voetbal.

    Baseball, is gewoon een heerlijke sport om rustig naar te kunnen kijken terwijl je met andere dingen bezig bent. Het is toch anders, omdat er bijvoorbeeld helemaal geen klok bij komt kijken, wat bij de meeste andere teamsporten wel zo is.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 22 juni 2007 @ 01:16:38 #120
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_50714802
    Mijn top vier:

    NFL/NBA (ik kan niet kiezen)
    MLB/NHL (kan weer niet kiezen)



    NFL begint bijna weer, kan niet wachten. Je moet er even inkomen maar dan ...... !
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_50738072
    Ik ben weer 2 maanden in de Verenigde staten

    Nu ben ik in Salt Lake City (wat een bagger alcohol beleid)

    En in een week ben ik anderhalve maand in New Mexico

    Jeej
    Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
    Ja DE Ik houd nog heel veel van je
      vrijdag 22 juni 2007 @ 19:33:26 #122
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_50739075
    quote:
    Op vrijdag 22 juni 2007 19:02 schreef DutchErrorist het volgende:
    Nu ben ik in Salt Lake City (wat een bagger alcohol beleid)
    Wat voor beleid hebben ze daar dan?

    Utah is wel echt een streng religieuze staat, ik zou er niet willen wonen.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_50741612
    quote:
    Op vrijdag 22 juni 2007 19:33 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Wat voor beleid hebben ze daar dan?

    Utah is wel echt een streng religieuze staat, ik zou er niet willen wonen.....
    Lol je kan in een supermarkt alleen maar 3.2 bier kopen...

    als je sterkere drank wil moet je naar een state liquor store gaan waar ze alles per fles verkopen

    (wat voor een biertje al snel oploopt naar 2 dollar per flesje)

    Maar het is wel een supermooie stad
    Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
    Ja DE Ik houd nog heel veel van je
    pi_50741798
    Het zal ongetwijfeld al gevraagd zijn.. maar was kost de huur van een appartement ongeveer in de VS? En dan bedoel bijvoorbeeld San Francisco, New York. En wat betaal je in het mid west? Zijn dit grote verschillen?
    pi_50742545
    quote:
    Op vrijdag 22 juni 2007 20:50 schreef Knoekie het volgende:
    Het zal ongetwijfeld al gevraagd zijn.. maar was kost de huur van een appartement ongeveer in de VS? En dan bedoel bijvoorbeeld San Francisco, New York. En wat betaal je in het mid west? Zijn dit grote verschillen?
    Ik denk dat SF en NY beide best wel duur zijn (afhankelijk van welke wijk)
    Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
    Ja DE Ik houd nog heel veel van je
      vrijdag 22 juni 2007 @ 21:28:28 #126
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_50743011
    quote:
    Op vrijdag 22 juni 2007 20:50 schreef Knoekie het volgende:
    Het zal ongetwijfeld al gevraagd zijn.. maar was kost de huur van een appartement ongeveer in de VS? En dan bedoel bijvoorbeeld San Francisco, New York. En wat betaal je in het mid west? Zijn dit grote verschillen?
    Doe hier eens wat onderzoek, zou ik zeggen
    www.craigslist.org
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_50743752
    quote:
    Op vrijdag 22 juni 2007 21:28 schreef Plastic_Power het volgende:

    [..]

    Doe hier eens wat onderzoek, zou ik zeggen
    www.craigslist.org
    Ziet er betrouwbaar uit

    Maar ik wil dus een half jaar stage lopen in de VS, zal dus flink op me geld moeten letten. Heb uitgerekend dat ik zelf ongeveer 1000 $ huur per maand kan betalen.
      vrijdag 22 juni 2007 @ 21:55:52 #128
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_50743929
    quote:
    Op vrijdag 22 juni 2007 20:44 schreef DutchErrorist het volgende:
    Lol je kan in een supermarkt alleen maar 3.2 bier kopen...

    als je sterkere drank wil moet je naar een state liquor store gaan waar ze alles per fles verkopen

    (wat voor een biertje al snel oploopt naar 2 dollar per flesje)

    Maar het is wel een supermooie stad


    Ik kan hier 24/7 Vodka en Rum kopen, dus het zit wel goed in California.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_50744140
    Ik wil heel graag stagelopen in Amerika (human resource kant), iemand hier ervaring mee?
      vrijdag 22 juni 2007 @ 22:03:04 #130
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_50744178
    quote:
    Op vrijdag 22 juni 2007 21:51 schreef Knoekie het volgende:

    [..]

    Ziet er betrouwbaar uit

    Maar ik wil dus een half jaar stage lopen in de VS, zal dus flink op me geld moeten letten. Heb uitgerekend dat ik zelf ongeveer 1000 $ huur per maand kan betalen.
    Ik betaal hier in Minneapolis $750 voor een ruim 1-kamerappartement in een goede buurt. In NYC of SF krijg je voor $1000 waarschijnlijk op z'n hoogst een studio.
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      vrijdag 22 juni 2007 @ 22:05:20 #131
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_50744257
    quote:
    Op vrijdag 22 juni 2007 22:03 schreef Plastic_Power het volgende:

    [..]

    Ik betaal hier in Minneapolis $750 voor een ruim 1-kamerappartement in een goede buurt. In NYC of SF krijg je voor $1000 waarschijnlijk op z'n hoogst een studio.
    In downtown NYC heb je daar net de wc-bril voor.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 22 juni 2007 @ 22:06:25 #132
    7488 Quintony
    There is Fire in all of us
    pi_50744303
    quote:
    Op vrijdag 22 juni 2007 20:50 schreef Knoekie het volgende:
    Het zal ongetwijfeld al gevraagd zijn.. maar was kost de huur van een appartement ongeveer in de VS? En dan bedoel bijvoorbeeld San Francisco, New York. En wat betaal je in het mid west? Zijn dit grote verschillen?
    In springfield, MO (midwest) kost een duplex (2-4 onder een kap woning) met 2-3 slaapkamers van 120m2 inclusief water+riool met een zwembar op het terrein je 450-550$.maand. Mijn neef woont in Washington en die betaald 1800$/maand voor een 1 slaapkamer apartment van ongeveer 60m2. Dus ja de prijzen verschillen nogal. Ik meen me te herrinneren dat ik het vorige topic iemand zei dat hij 5000$/maand betalen in manhatten voor een 2 slaapkamer apartement. (vergelijkbaar zou je hier 300-350$/maand kosten)
    Live from the USA
      vrijdag 22 juni 2007 @ 22:17:20 #133
    7488 Quintony
    There is Fire in all of us
    pi_50744724
    quote:
    Op vrijdag 22 juni 2007 21:51 schreef Knoekie het volgende:

    [..]

    Ziet er betrouwbaar uit

    Maar ik wil dus een half jaar stage lopen in de VS, zal dus flink op me geld moeten letten. Heb uitgerekend dat ik zelf ongeveer 1000 $ huur per maand kan betalen.
    Toen ik in 2002 naar de VS ging voor mijn stage heb ik op de campus van een universiteit in een dorm gewoond. Heeft me 2500$ gekost en dat was inclusief eten (buffet van 06:00 tot 20:00). Wel deelde ik een slaapkamer met iemand anders en er waren 3 slaapkamers in een suite waarmee we de badkamer en woonkamer deelde. Heb er een geweldige tijd gehad (snel en makkelijk vrienden maken) en met het geld dat ik uitgespaard heb, heb ik een auto verkocht en dat ding verzekerd voor een half jaar. Hebben heel wat rondgereisd met die bak.
    Live from the USA
      vrijdag 22 juni 2007 @ 22:20:18 #134
    7488 Quintony
    There is Fire in all of us
    pi_50744833
    quote:
    Op vrijdag 22 juni 2007 22:01 schreef PteV het volgende:
    Ik wil heel graag stagelopen in Amerika (human resource kant), iemand hier ervaring mee?
    De verschillen tussen een HR afdeling in NL en in de VS zijn volgens mij erg groot. Ik zou eens beginnen emt wat onderzoek doen naar die verschillen. Ook zou ik eens kijken of mijn universiteit/hogeschool een uitwisselingsprogramma heeft omdat dat het visumverhaal een stuk eenvoudiger zal maken.
    Live from the USA
    pi_50745026
    Bedankt voor de reacties, Het lijkt mij handiger om eerst een stage bedrijf te zoeken en dan pas te zoeken naar een appartement. Zo'n dorm lijkt me opzich wel iets om naar te kijken mocht ik iets vinden. Ben je toch altijd onder de mensen
      zaterdag 23 juni 2007 @ 00:52:43 #136
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_50749719
    quote:
    Op vrijdag 22 juni 2007 22:06 schreef Quintony het volgende:

    [..]

    In springfield, MO (midwest) kost een duplex (2-4 onder een kap woning) met 2-3 slaapkamers van 120m2 inclusief water+riool met een zwembar op het terrein je 450-550$.maand. Mijn neef woont in Washington en die betaald 1800$/maand voor een 1 slaapkamer apartment van ongeveer 60m2. Dus ja de prijzen verschillen nogal. Ik meen me te herrinneren dat ik het vorige topic iemand zei dat hij 5000$/maand betalen in manhatten voor een 2 slaapkamer apartement. (vergelijkbaar zou je hier 300-350$/maand kosten)
    of nog goedkoper 3 kwartier rijden van springfield mag je hier in hethondenhok slapen
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_50830932
    Ik was weer in New Hampshire dit weekend, voor de NH-ers onder ons (wonderer ): in de buurt van Franconia. Wat een mooie staat is dat toch, ben zelfs nog een beer tegengekomen. Jammer dat het 'middle-of-nowhere' gehalte redelijk hoog is.
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 25 juni 2007 @ 19:30:23 #138
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_50831043
    quote:
    Op maandag 25 juni 2007 19:27 schreef Shivo het volgende:
    Ik was weer in New Hampshire dit weekend, voor de NH-ers onder ons (wonderer ): in de buurt van Franconia. Wat een mooie staat is dat toch, ben zelfs nog een beer tegengekomen. Jammer dat het 'middle-of-nowhere' gehalte redelijk hoog is.
    De Franconia Notch?

    Ik wil ook beren zien We zijn er twee jaar geleden eentje net misgelopen.

    Wat heb je gedaan? Hike?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_50834209
    Franconia Notch, die hoek inderdaad. Naar de Flume Gorge geweest, een soort gleuf door het landschap, erg mooi. Verder gehiked, gemidgetgolfed (^O^), en naar Mt Washington geweest (waar het op dat moment heel behoorlijk weer was, het is schijnbaar de plek met het meest verschrikkelijke weer op aarde).
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 25 juni 2007 @ 21:07:11 #140
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_50834739
    Jaaaa, NH toerisme! Ben er met mijn ouders nog geweest, de Flume. In totaal nu vier keer (en voorlopig heb ik het eigenlijk wel gezien...)

    Ben je ook naar de Basin geweest? Dat zit een mijl verderop, is best leuk wandelen daar.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_50837594
    Bah, weer terug in Nederland. Nu maar sparen voor mijn volgende reisje naar de VS...
    pi_50838324
    Nee, wel de Coppermine Trail gedaan. Daar zit een verhaal aan vast met Betty Davis, ook leuk voor tripjes met familie die van simpel wandelen houdt.
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 25 juni 2007 @ 22:24:17 #143
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_50838335


    Ik heb gespaard voor een reisje naar Nederland

    Ik heb de tickets al, nu nog een auto huren.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_50843349
    Wanneer ga je naar NL maartena?
    AFC AJAX
      dinsdag 26 juni 2007 @ 00:48:18 #145
    57586 Bananenman
    -----------
    pi_50843717
    quote:
    Op donderdag 21 juni 2007 22:34 schreef maartena het volgende:
    Voetbal: Los Angeles Galaxy.
    Hoe doet Beckham het daar eigenlijk?
      dinsdag 26 juni 2007 @ 00:49:58 #146
    152531 Vincenski
    Je Maintiendrai
    pi_50843764
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2007 00:48 schreef Bananenman het volgende:

    [..]

    Hoe doet Beckham het daar eigenlijk?
    Hij zit er nog geen week, als hij er uberhaupt al zit
      dinsdag 26 juni 2007 @ 01:09:14 #147
    57586 Bananenman
    -----------
    pi_50844274
    Ohja, hij maakte het seizoen bij Real nog af natuurlijk. Ben een beetje in de war omdat die deal ergens in januari al gesloten was volgens mij, al zo lang geleden.
      dinsdag 26 juni 2007 @ 01:41:06 #148
    50442 DaMook
    Lonely together ( Miss u Caro)
    pi_50844897
    quote:
    Op maandag 25 juni 2007 22:24 schreef maartena het volgende:


    Ik heb gespaard voor een reisje naar Nederland

    Ik heb de tickets al, nu nog een auto huren.
    Ik zou haast zeggen, kom eens langs voor een avondje stappen .

    Maar dan wel in Valkenswaard of Eindhoven .
    The only easy day, was yesterday. (USMC)

    Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
    I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
      dinsdag 26 juni 2007 @ 05:41:48 #149
    10954 Vampier
    SoCal FTW
    pi_50846694
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2007 01:41 schreef DaMook het volgende:

    [..]

    Ik zou haast zeggen, kom eens langs voor een avondje stappen .

    Maar dan wel in Valkenswaard of Eindhoven .
    Maartena heeft het niet zo op met reserve Belgen
    Free people own guns! Slaves do not!
      dinsdag 26 juni 2007 @ 16:49:04 #150
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_50863345
    Ik heb mijn social security nummer
    nu ben ik officieel inwoonert
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_50864281
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2007 16:49 schreef compier het volgende:
    Ik heb mijn social security nummer
    nu ben ik officieel inwoonert
    Dat ging snel! Duurde wel een paar weken bij mij. Overigens heb ik er een maar ben ik nog steeds een alien, geen citizen.
    Jesus saves but death prevails.
      dinsdag 26 juni 2007 @ 17:18:30 #152
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_50864402
    ik ben ook geen citizen, wel resident
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_50864447
    Wat zijn de verschillen eigenlijk? Je mag wel permanent blijven maar niet stemmen ofzo?
    Jesus saves but death prevails.
      dinsdag 26 juni 2007 @ 17:21:59 #154
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_50864508
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2007 17:19 schreef Shivo het volgende:
    Wat zijn de verschillen eigenlijk? Je mag wel permanent blijven maar niet stemmen ofzo?
    ik ben nu inwoner maar geen staatsburger, ik heb een verblijfsvergunning, ik mag dus niet stemmen enzo.
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      dinsdag 26 juni 2007 @ 17:51:14 #155
    7488 Quintony
    There is Fire in all of us
    pi_50865544
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2007 17:21 schreef compier het volgende:

    [..]

    ik ben nu inwoner maar geen staatsburger, ik heb een verblijfsvergunning, ik mag dus niet stemmen enzo.
    Vergeet niet om je te registreren voor de draft. Daar kunnen ze je het land voor uitschoppen geloof ik als je het niet doet.
    Live from the USA
      dinsdag 26 juni 2007 @ 17:57:05 #156
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_50865771
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2007 17:51 schreef Quintony het volgende:

    [..]

    Vergeet niet om je te registreren voor de draft. Daar kunnen ze je het land voor uitschoppen geloof ik als je het niet doet.
    quote:
    In elections in the United States, political drafts are used to encourage or compel a certain person to enter a political race, by demonstrating a significant groundswell of support for the candidate. A write-in campaign may also be considered a draft campaign.
    (wikipedia)
    ik snap het niet
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      dinsdag 26 juni 2007 @ 18:42:06 #157
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_50867346
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2007 17:51 schreef Quintony het volgende:
    Vergeet niet om je te registreren voor de draft. Daar kunnen ze je het land voor uitschoppen geloof ik als je het niet doet.
    Dat hoef je pas te doen als je staatsburger wordt, niet als greencard houder.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 26 juni 2007 @ 18:43:46 #158
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_50867398
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2007 17:19 schreef Shivo het volgende:
    Wat zijn de verschillen eigenlijk? Je mag wel permanent blijven maar niet stemmen ofzo?
    Een "resident permit" ofwel "green card" omdat ze vroeger groen waren is vergelijkbaar met de verblijfsvergunning in Nederland. Kortom, je mag blijven en werken, maar je hebt niet de rechten (en plichten) van een staatsburger.

    Kortom: Je bent allochtoon.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 26 juni 2007 @ 18:44:48 #159
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_50867427
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2007 05:41 schreef Vampier het volgende:
    Maartena heeft het niet zo op met reserve Belgen
    Sterker nog, ik rij er dwars doorheen voor een lang weekend in echt België.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 26 juni 2007 @ 18:45:13 #160
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_50867445
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2007 00:35 schreef BonJovi het volgende:
    Wanneer ga je naar NL maartena?
    September
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_50868593
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2007 18:43 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Een "resident permit" ofwel "green card" omdat ze vroeger groen waren is vergelijkbaar met de verblijfsvergunning in Nederland. Kortom, je mag blijven en werken, maar je hebt niet de rechten (en plichten) van een staatsburger.

    Kortom: Je bent allochtoon.
    hij is tenminste nog allochtoon, ik ben een buitenaardse alien.
    Jesus saves but death prevails.
      dinsdag 26 juni 2007 @ 22:24:29 #162
    7488 Quintony
    There is Fire in all of us
    pi_50877361
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2007 18:42 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Dat hoef je pas te doen als je staatsburger wordt, niet als greencard houder.
    Nee volgens mij moet dat ook als 'permanent resident' (ik heb het moeten doen).
    quote:
    Do I have to register for Selective Service?

    The law says that all men living in the United States who are ages 18 through 25 must register, except those who are in valid non-immigrant status (e.g., students, visitors, and people who have been permitted to come to the US for limited periods of time, etc.). The Selective Service interprets this to mean that undocumented men must register. (Check with an immigration attorney if you are uncertain about your status.)
    BRON
    Live from the USA
      dinsdag 26 juni 2007 @ 23:58:51 #163
    10954 Vampier
    SoCal FTW
    pi_50881582
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2007 17:51 schreef Quintony het volgende:

    [..]

    Vergeet niet om je te registreren voor de draft. Daar kunnen ze je het land voor uitschoppen geloof ik als je het niet doet.
    tot 26 Jaar
    Free people own guns! Slaves do not!
      woensdag 27 juni 2007 @ 00:21:31 #164
    50442 DaMook
    Lonely together ( Miss u Caro)
    pi_50882456
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2007 18:44 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Sterker nog, ik rij er dwars doorheen voor een lang weekend in echt België.
    Ik ben geen nep belg Dat is Limburg .
    The only easy day, was yesterday. (USMC)

    Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
    I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
      woensdag 27 juni 2007 @ 02:00:34 #165
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_50884951
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2007 22:24 schreef Quintony het volgende:
    Nee volgens mij moet dat ook als 'permanent resident' (ik heb het moeten doen).
    Je zou gelijk kunnen hebben, ik was al 28 toen ik naar de VS verhuisde. Toen ik het Amerikaans staatsburgerschap aanvroeg hoefde ik het ook niet meer te doen omdat ik al boven de 31 was.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 27 juni 2007 @ 02:04:09 #166
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_50885026
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2007 19:18 schreef Shivo het volgende:
    hij is tenminste nog allochtoon, ik ben een buitenaardse alien.
    In het Nederlands ben ook jij een allochtoon van de 1e generatie.
    In het Engels ben je inderdaad een "resident alien"

    Alle Nederlanders die in de Verenigde Staten wonen zijn in principe allochtoon volgens de standaard definitie van het woord. Het klinkt natuurlijk zo eng, want in Nederland betekend allochtoon dus iemand die niet-Nederlands is, maar naar definitie betekend het dus gewoon iemand die niet geboren is in het land waar ze nu wonen.

    Hallo mede-allochtonen!
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 27 juni 2007 @ 06:56:38 #167
    10954 Vampier
    SoCal FTW
    pi_50887126
    quote:
    Op woensdag 27 juni 2007 00:21 schreef DaMook het volgende:

    [..]

    Ik ben geen nep belg Dat is Limburg .
    Tjah... ik weet nog goed dat Maarten de grap 'Reserve Belg' gebruikte... ik ben er nog ondersteboven van.

    Maarten binnenkort weer eens poolen?
    Free people own guns! Slaves do not!
      donderdag 28 juni 2007 @ 19:51:32 #168
    120443 Shira
    *Free Spirit*
    pi_50948234
    Ik moest hem even met jullie delen:
      donderdag 28 juni 2007 @ 20:03:38 #169
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_50948664
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 19:51 schreef Shira het volgende:
    Ik moest hem even met jullie delen:
    [img=578xnull]http://i65.photobucket.com/albums/h222/AreninUSA/P1020158.jpg[/img]
    Ik snap hem geloof ik niet
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 28 juni 2007 @ 20:21:57 #170
    120443 Shira
    *Free Spirit*
    pi_50949260
    oops, verkeerde,
    had deze moeten zijn:



    Check check dubbelcheck
      donderdag 28 juni 2007 @ 20:22:44 #171
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_50949286
    Eitjes!

    Van welke vogel?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 28 juni 2007 @ 20:23:09 #172
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_50949298
    quote:
    Op woensdag 27 juni 2007 06:56 schreef Vampier het volgende:
    Maarten binnenkort weer eens poolen?
    Lijkt me een strak plan!
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 28 juni 2007 @ 20:27:50 #173
    120443 Shira
    *Free Spirit*
    pi_50949459
    Kardinaal, zal proberen haar eens op de foto te zetten.
    pi_51061251
    Zeg wonderer, wat lees ik nou in de Boston Globe, gaat NH "links" stemmen?
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 2 juli 2007 @ 16:23:07 #175
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_51062028
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 15:58 schreef Shivo het volgende:
    Zeg wonderer, wat lees ik nou in de Boston Globe, gaat NH "links" stemmen?
    Ik weet niet wat jij leest, toch? En ik zou het echt niet weten, ik volg het nieuws niet. NH is een democratische staat (gelukkig), dus dan is het toch niet zo gek?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_51062446
    In de Globe stond dat NH traditioneel gezien een Republican state is en het stond er alsof het nogal wat was. Ik geloof trouwens niet dat ik ook een Bush-stemmer heb ontmoet tot nu toe, je vraagt je af waar die mensen dan wonen.
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 2 juli 2007 @ 16:39:46 #177
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_51062506
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 16:37 schreef Shivo het volgende:
    In de Globe stond dat NH traditioneel gezien een Republican state is en het stond er alsof het nogal wat was. Ik geloof trouwens niet dat ik ook een Bush-stemmer heb ontmoet tot nu toe, je vraagt je af waar die mensen dan wonen.
    Ga eens naar de suburbs, zou ik zeggen
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      maandag 2 juli 2007 @ 16:40:02 #178
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_51062518
    Huh? Ik weet niet beter dan dat NH een Democrat state is. Ik zal het straks wel even navragen/
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 2 juli 2007 @ 16:50:11 #179
    7488 Quintony
    There is Fire in all of us
    pi_51062857
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 16:37 schreef Shivo het volgende:
    In de Globe stond dat NH traditioneel gezien een Republican state is en het stond er alsof het nogal wat was. Ik geloof trouwens niet dat ik ook een Bush-stemmer heb ontmoet tot nu toe, je vraagt je af waar die mensen dan wonen.
    de midwest volgens mij
    Hier op kantoor stemt geloof ik zo'n beetje 70-80% republicans
    Live from the USA
    pi_51064109
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 16:39 schreef Plastic_Power het volgende:

    [..]

    Ga eens naar de suburbs, zou ik zeggen
    Ik kijk wel uit
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 2 juli 2007 @ 17:32:12 #181
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_51064258
    Suburbs heb je niet eens echt hier, volgens mij. Daar heb je toch grote steden voor nodig? Ik woon zelf buiten het centrum, maar niet in een rijke buurt of zo.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_51065592
    Rednecks stemmen op bush
    Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
    Ja DE Ik houd nog heel veel van je
      maandag 2 juli 2007 @ 19:04:48 #183
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51067198
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 16:37 schreef Shivo het volgende:
    In de Globe stond dat NH traditioneel gezien een Republican state is en het stond er alsof het nogal wat was. Ik geloof trouwens niet dat ik ook een Bush-stemmer heb ontmoet tot nu toe, je vraagt je af waar die mensen dan wonen.
    Ik geloof dat momenteel er ook niet veel mensen meer over zijn die nog echt trots zijn op de huidige status van de Republikeinse partij. Bush heeft naast de oorlog in Irak ook de partij aardig om zeep geholpen.....

    Er zijn ontzettend veel Republikeinen die "overwegen" Democratisch te stemmen. Maar de Democraten hebben ook nog genoeg problemen in de partij nadat Kerry het niet voor elkaar kreeg om Bush te verslaan in 2004....

    De Democratische partij is onder leiding van partijvoorzitter Howard Dean echter wel een enorm sterke,ge-reorganiseerde partij geworden in het afgelopen half jaar ofzo (nu ze de senaat meerderheid hebben). Nu nog een fatsoenlijke kandidaat.

    Deze site is altijd leuk om bij te houden: http://electoral-vote.com/
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 3 juli 2007 @ 08:15:30 #184
    46960 StefanP
    polemicist
    pi_51083484
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 16:23 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Ik weet niet wat jij leest, toch? En ik zou het echt niet weten, ik volg het nieuws niet. NH is een democratische staat (gelukkig), dus dan is het toch niet zo gek?
    Gelukkig? Een stel hypocriete, politiek correcte huilies die nog hypocrietere, politiek correctere huilies zoals die hypocriete moordenaar Kennedy 10x de Senaat in stemmen. Brrr. Democrat states
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
    pi_51095934
    Minder egoistisch zijn is niet hetzelfde als hypocriet en politiek correct.
    Jesus saves but death prevails.
      dinsdag 3 juli 2007 @ 15:48:07 #186
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51096354
    Gelukkig wonen we in een land waar we helemaal zelf mogen bepalen wat voor politieke voorkeur we hebben.

    Wil je weten wat Amerikanen momenteel over allerlei zaken denken? http://www.pollingreport.com
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 3 juli 2007 @ 16:11:16 #187
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_51097218
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 15:34 schreef Shivo het volgende:
    Minder egoistisch zijn is niet hetzelfde als hypocriet en politiek correct.
    Je had inderdaad gelijk trouwens, van oudsher is het een Republican State. Maar dat is dus langzaam aan het veranderen.

    Weet ook niet waar ik het idee vandaan had. Wishful thinking waarschijnlijk
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 3 juli 2007 @ 18:37:31 #188
    46960 StefanP
    polemicist
    pi_51102167
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 15:34 schreef Shivo het volgende:
    Minder egoistisch zijn is niet hetzelfde als hypocriet en politiek correct.
    Kennedy is een laffe moordenaar. Zoek maar eens op wat er een paar decennium geleden gebeurd is met Mary Jo Kopechne. Verder is hij voor censuur van conservatieve talkshows (zie fairness doctrine), voor toestroom van tientallen miljoenen illegalen (over egoistisch gesproken... de Amerikaanse middenklasse ruineren, enkel en alleen in ruil voor de levenslange stem van die Mexicanen ), tegen de oorlog in Irak maar wel gebruik maken van de freedom of speech die door diezelfde militairen verdedigd wordt, voor achterkamertjespolitiek (zie de onlangs afgeschoten amnestie bill), enzovoort. Tedje jankt over rijke Amerikanen die meer belasting moeten betalen, maar zelf heeft hij al z'n geld in talloze trusts gestoken, o.a. in Fiji, om maar geen belasting te hoeven betalen...

    Of neem zo'n vriendinnetje Clinton - kijk maar eens naar de nieuwe film Sicko om te zien hoe hypocriet ze is. Eerst ten strijde trekken tegen de HMOs, en een decennium later de grootste ontvanger zijn van HMO bijdragen en angstvallig je mondje houden? Weet je hoe dat heet? Inderdaad: hypocriet.

    Of anders Pelosi. Wat een vreselijke leugenaar. Alles is de schuld van de republikeinen, zelfs al hebben de dhimmicraten het congres. Alle earmarks en pork zou zogenaamd openbaar gemaakt worden. Ja, ja... al die democraten vertikken het een paar maanden later om ook maar iets vrij te geven. Of anders Gore wel - janken over global warming en minder energie verbruiken, maar elke dag in je prive-jet de wereld rond vliegen en in je mansion net zoveel stroom verbruiken als 20 normale gezinnen. Het gaat maar door en door... je kunt er boeken over vullen.

    Liberals zijn hypocriet. Punt. Zodra iets ze zelf aangaat, is het ineens niet zo leuk meer. Maar als ze het aan anderen kunnen opdwingen, ver van hun eigen bed, dan zijn ze er als de kippen bij. En dan heb ik het nog niet eens over je totaal verkeerde aanname dat conservatieven egoistisch zijn. Je bent zeker niet op de hoogte dat mensen het gelukkigst zijn wanneer ze vrij gelaten worden? Dat naastenliefde en saamhorigheid door socialistische onzin totaal vernield wordt? Dat minimumloonregelingen mensen, net als uitkeringen e.d., tot in de lengte der dagen werkeloos en afhankelijk van de overheid houden? Maar ja, dat is ook precies wat die democraten willen: meer links stemvee. Over egoistisch gesproken... Als het aan die liberals lag, was de VS morgen al een kopie van de EU. De founding fathers hadden heel goed door wat voor een afschuwelijk kwaad een overheid is, en hebben die in de verschillende documenten expliciet aan banden gelegd. Het tiende amendment bijvoorbeeld verbiedt de overheid om alle taken behalve die expliciet in de constitution staan, te regelen. Die zijn voorbehouden aan de staten en de bevolking zelf. Prachtig toch? Jammer dat die hypocriete democraten en hun neocon vriendjes zich al decennia geen ene barst van de constitution aantrekken.
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
      dinsdag 3 juli 2007 @ 19:05:02 #189
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51103083
    Hokjesgeest is zoooo 2007!

    Tja.... je hebt van die mensen die bij het stembiljet denken: "Democrats = bad, DUS vul ik overal de hokjes van de Republikeinse kandidaat in". Ik denk liever na over mijn keuzes, en sluit geen Democraten uit, en sluit geen Republikeinen uit. Ik heb in de laatste verkiezingen zo ongeveer 40% Republikeins en 60% Democratisch gestemd, je hebt toch ook te maken met een hoop lokale kandidaten waar de standpunten heel anders liggen.

    Iemand die bij voorbaat iedereen van de andere partij onder de mat schuift zonder naar zijn/haar standpunten te luisteren (en dat geldt net zo goed voor Democraten als Republikeinen), die hoeft verder niet na te denken. Als de verkiezingen komen vullen ze alle hokjes in van HUN partij, en daarmee zijn ze klaar.
    quote:
    De founding fathers hadden heel goed door wat voor een afschuwelijk kwaad een overheid is, en hebben die in de verschillende documenten expliciet aan banden gelegd.
    Tja, helaas heeft de Republikeinse partij (en niet alleen Bush) de afgelopen 8 jaar flink aan de wensen van de founding fathers zitten sleutelen. De founding fathers hebben ook expliciet vastgelegd dat er recht op privacy is, en dat is met de "Patriot Act" flink veranderd.

    Overigens moet de Republikeinse partij opnieuw uitgevonden worden, ze zijn onder Bush en Cheney echt totaal de weg kwijt geraakt. Het is tijd voor een nieuwe vorm van conservatisme, want momenteel is de Republikeinse partij niets meer. Doe mij maar de partij zoals die onder Reagan was.

    Wat betrefd de founding fathers, hier een leuke poll:



    [ Bericht 4% gewijzigd door maartena op 03-07-2007 19:12:57 ]
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 3 juli 2007 @ 22:50:28 #190
    46960 StefanP
    polemicist
    pi_51112354
    Daarom ben ik ook een conservative. Rebublican alleen zegt niets. De huidige kliek republicans zijn op heel veel punten net zo erg als de democraten en met veel conservatieve standpunten hebben ze weinig op. Met het bedrijfsleven daarentegen maar al te veel. Daarom worden ze ook neocons genoemd en veel conservatieven hebben een hekel aan ze, maar stemmen op ze omdat ze de minst erge van twee kwaden zijn.

    Mensen die op een partij stemmen i.p.v. op standpunten, zijn dom en moeten hun stemrecht afgenomen worden. Ik ben eigenlijk wel voor een systeem waar je op standpunten stemt - net zolang tot er een kandidaat uitkomt, die automatisch je stem krijgt. Neem nou die stemwijzers in NL - zo'n systeem. Anders krijg je van die malloten die een stemwijzer invullen, na 30 vragen de uitslag "PVV" krijgen en die vervolgens zeggen 'ja, echt niet!' en toch GL stemmen... da's toch onzin. Stem op een partij die jouw standpunten vertegenwoordigt.

    [ Bericht 1% gewijzigd door StefanP op 03-07-2007 23:33:09 ]
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
      dinsdag 3 juli 2007 @ 23:12:31 #191
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_51113326
    Daarmee geef je eigenlijk zijdelings aan dat je voorstander bent van een meerpartijenstelsel in de VS. Iets wat ik wel zou toejuichen maar helaas niet zie gebeuren.

    Of voorstander bent van onafhankelijke kandidaten, dat kan ook nog.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      dinsdag 3 juli 2007 @ 23:43:38 #192
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51114516
    Mijn stemregistratie is Independent.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_51116314
    quote:
    [b]Op dinsdag 3 juli 2007 18:37 schreef StefanP een heel verhaal.
    Ik ga graag met je in discussie maar niet dit topic want daar is het te gezellig voor
    Jesus saves but death prevails.
    pi_51123754
    Happy 4th of July!
    pi_51124867
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 11:31 schreef Evil_Jur het volgende:
    Happy 4th of July!
    Helmaal vergeten
    AFC AJAX
    pi_51127441
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 11:31 schreef Evil_Jur het volgende:
    Happy 4th of July!
    dat wilde ik ook posten...je was eerder

    Happy 4th of July, wat gaan de Amerikanen onder ons doen op deze independence day?
    -I don't wanna wake up one day and find that I let all these years go by...wasted-
    -The hardest thing in this world, is to live in it-
      woensdag 4 juli 2007 @ 14:43:15 #197
    42204 MrCyber
    Meridian, ID, USA
    pi_51131303
    Ja allemaal Happy 4th of July inderdaad. Vandaag lekker naar de rodeo en vanavond de vuurwerkshow bekijken.
    ------
    If you ain't Dutch, you ain't much.
    pi_51131887
    Ik vind 4th of July maar een onzinfeest, veel te veel toestand er omheen.
    I remember little things you hardly ever do
    Tell me why, I don't know why it's over
    I remember shooting stars, the walk we took that night
    I hope your wish came true, mine betrayed me
      woensdag 4 juli 2007 @ 15:47:33 #199
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_51133839
    ik ga vuurwerk kijken en naar een meer bij Branson MO
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      woensdag 4 juli 2007 @ 15:54:14 #200
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51134095
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 13:12 schreef Californian_dreamer het volgende:
    Happy 4th of July, wat gaan de Amerikanen onder ons doen op deze independence day?
    Voor de zoveelste keer: WERKEN!



    Gelukkig krijg ik daar weer een vrije dag ter compensatie voor, en ben ik maar een paar uurtjes bezig vandaag, als alles goed gaat
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 4 juli 2007 @ 16:08:49 #201
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51134640
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 14:55 schreef The_Forcer het volgende:
    Ik vind 4th of July maar een onzinfeest, veel te veel toestand er omheen.
    Volgens mij is er meer "toestand" rondom Koninginnedag in Nederland dan 4th of July hier hoor
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_51136608
    Ik ben aan het werk vandaag, lekker rustig. Vanavond wel een feestje en vuurwerk kijken.
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 4 juli 2007 @ 18:00:31 #203
    10954 Vampier
    SoCal FTW
    pi_51138424
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 15:54 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Voor de zoveelste keer: WERKEN!



    Gelukkig krijg ik daar weer een vrije dag ter compensatie voor, en ben ik maar een paar uurtjes bezig vandaag, als alles goed gaat
    Ik ga naar Costa Mesa... zwemmen/golfen/bbq-en en vanavond vuurwerk.
    Free people own guns! Slaves do not!
      woensdag 4 juli 2007 @ 18:02:28 #204
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_51138501
    Uitslapen en misschien vanavond naar het vuurwerk kijken, maar het boeit ons niet zo erg.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 4 juli 2007 @ 19:17:46 #205
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51141311
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 18:00 schreef Vampier het volgende:
    Ik ga naar Costa Mesa... zwemmen/golfen/bbq-en en vanavond vuurwerk.
    Dat ga ik na mijn werk trouwens ook doen

    Eerst even lekker zwemmen bij schoonmoeder, daarna flinke steaks BBQ-en, en in het lokale park in de buurt is een flinke vuurwerkshow. Ik dacht dat jij dat dagelijkse vuurwerk wel zat was zo onderhand....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 4 juli 2007 @ 20:41:27 #206
    10954 Vampier
    SoCal FTW
    pi_51144502
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 19:17 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Dat ga ik na mijn werk trouwens ook doen

    Eerst even lekker zwemmen bij schoonmoeder, daarna flinke steaks BBQ-en, en in het lokale park in de buurt is een flinke vuurwerkshow. Ik dacht dat jij dat dagelijkse vuurwerk wel zat was zo onderhand....
    Maar je gaat niet golfen

    Ik hoor dat vuurwerk maar zie het niet... er staat een carpark in de weg (eigenlijk was ik vergeten dat we hier elke avond vuurwerk hebben... lol)
    Free people own guns! Slaves do not!
    pi_51148196
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 11:31 schreef Evil_Jur het volgende:
    Happy 4th of July!
    Dank je, iedereen hier natuurlijk ook Hoewel het een van m'n weinige vrije dagen is ben ik net zo druk

    Vanmiddag wezen eten en drinken met wat bekenden, vanavond vuurwerk kijken en dan draaien in een café
    pi_51149113
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 20:41 schreef Vampier het volgende:

    [..]

    Maar je gaat niet golfen

    Ik hoor dat vuurwerk maar zie het niet... er staat een carpark in de weg (eigenlijk was ik vergeten dat we hier elke avond vuurwerk hebben... lol)
    Jij moet elke avond het vuurwerk van disneyland aanhoren?
      donderdag 5 juli 2007 @ 03:43:44 #209
    10954 Vampier
    SoCal FTW
    pi_51156447
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 22:30 schreef leejow het volgende:

    [..]

    Jij moet elke avond het vuurwerk van disneyland aanhoren?
    jah behalve buiten het toeristen seizoen... dus +-2 maanden geen vuurwerk
    Free people own guns! Slaves do not!
    pi_51169463
    Mooi vuurwerk gister! En zoals op de meeste plekken waar groot vuurwerk wordt afgestoken werd beweerd dat het 4th of July vuurwerk in Boston het grootste ter wereld is. Dat zal wel niet helemaal waar zijn, maar het was zeker spectaculair.
    Jesus saves but death prevails.
      donderdag 5 juli 2007 @ 17:34:23 #211
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_51173499
    Ik ben helemaal verbrand (door de zon ) en heb geen stem meer over! 4th of july was AWESOME!!
    ik ben met vrienden en familie naar table rock lake geweest (branson MO) super mooie omgeving, heel de dag op een speedboot gezeten, gezwommen en jetski gevaren .
    'Savonds zijn we hier vlakbij in nixa naar ene vuurwerkshow geweest, en westonden iets wvan 100/200 meter van het afsteekpunt af, dus het knalde zeg maar boven ons

    al met al, Kicken
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_51173710
    Hahaha ik heb lekker illegaal vuurwerk afgestoken

    Van die mortieren
    Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
    Ja DE Ik houd nog heel veel van je
    pi_51187040
    Bah wat zuigt werken na 4th of july toch Iedereen loopt hier met een kater rond, en ik heb zelf ook absoluut geen fut om te werken. Het was gisteren wel weer super gezellig. Het doet me veel aan koninginnedag denken in Nederland
      vrijdag 6 juli 2007 @ 02:03:50 #214
    50952 SebasC
    Zoefffffff!
    pi_51189120
    Gellukig de dag vrij na 4th of July En morgen ook. Lekker Lang weekend hier
      maandag 9 juli 2007 @ 19:49:00 #215
    120443 Shira
    *Free Spirit*
    pi_51301569
    Wij zijn net terug gekomen van een weekend kamperen in een nationaal park

    De eerste nacht na uren rijden (binnenweggetjes ipv snelweg) om 9 uur 's avonds een nationaal bos bereikt, een super mooi park met gigantisch veel hikingtrails en heeeeeeel veel pine bomen, ik heb nog nooit zo'n goed onderhouden, schoon en goed opgezet kampeergedeelte in een nationaal bos gezien, echt super. En voor 20 dollar per nacht (inclusief auto) is het goed te doen. Dus zo snel mogelijk tent opzetten om voor het donker in elk geval deze te hebben staan en een vuurtje te starten. Ja, 's nachts gigantisch stil, donker en echt eng gewoon, ik moet altijd weer even wennen aan de bosgeluiden
    Opeens na een half uurtje liggen schrikken we ons dood, we horen een geluid echt gewoon vlak naast onze tent, dat ik niet anders kan omschrijven dan een beest dat een geluid maakt van een volwassen man die "nepsnurkt".
    Piesen in mijn broek bijna van de angst natuurlijk , de tentsites lagen vrij dicht in het bos en er is echt geen straatlantaarn op de camping te vinden, donker is ook gewoon pikkedonker. Ik denk achteraf, (want meteen veerde manlief ook op met de vraag "wat is dat", beest rende met een noodgang het bos weer in en zo redde mijn held de dag maar even weer) dat het een volwassen porcupine geweest moet zijn, hebben jullie een ander id? Misschien een racoon die op de geur van de hotdogs (die we net een half uurtje daarvoor naar binnen hadden gewerkt ) afkwam? Of een miereneter?

    De volgende dag via een indianen reservaat (en dan roepen mensen dat ze het zo zielig vinden dat de Amerikanen het land van de indianen hebben "afgepakt" gatsamme, wat een k*t volk die indianen zeg, geen respect voor hun eigen land, ze voeren geen flikker uit en alcohol moet je ze al helemaal niet voeren want dan worden ze gek ) richting nationaal park gereden waar we lekker hebben gehiked en beestjes gespot en gezwommen en allemaal dingen meer hebben gedaan.
    Op de terugweg zijn we over de snelweg gegaan, een reis waar we op de heenweg ruim 12 uur over hebben gedaan door kleine dorpjes met echte authentieke drive-in restaurants, grote groepen harleyrijders en uren zonder een tegenligger (auto dan) tegen te komen, bleek over de snelweg gewoon 4 uur te zijn

    Nu weet ik weer waarom ik dit zo'n mooi land vind (ja, dat heb je af en toe gewoon even nodig)

    Oh, en afgelopen donderdag had ik mijn interview, mijn enige reactie die ik hierop kan geven is
    heb ik me hier nou zo druk om gemaakt?
    (maar ik heb nu even genoeg getikt vind ik zelf )
      maandag 9 juli 2007 @ 19:55:26 #216
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_51301769
    Klinkt als een superweekend

    Geen idee wat voor beest dat was. Misschien wel een beer

    Enne, die indianen, dat hebben ze natuurlijk van de Amerikanen geleerd he? Ze hadden niet eens alcohol voor de Spanjaarden kwamen, volgens mij

    Dus die baan heb je wel?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 9 juli 2007 @ 20:30:39 #217
    120443 Shira
    *Free Spirit*
    pi_51302913
    Indianen verhaal, wat veel niet-Amerikanen die hier meelezen zich misschien niet beseffen:

    Alles, maar dan ook alles is gesubsideerd, de huizen waar ze in wonen, het land waar ze op leven, en als je kan bewijzen dat je voor 1/16e deel indiaan bent (ligt aan de stam natuurlijk) hoef je je gehele leven niet meer te werken, want het casino betaald je wel.
    Je woont in een gigantisch groot bos dat van jouw "volk" is, alles wordt door de overheid gefinancieerd, je zakgeld krijg je van het casino van je achter- achter- achter- achterneef.
    Werken hoef je niet, geld krijg je zonder pardon van de overheid. Je huis schoonmaken? ach, als het instort krijg je toch geld van de overheid voor een nieuw huis, en respect voor je land hebben? Waarom zou je? Trots op je cultuur zijn? Nah, 1 grote mythe.
    Ik heb nog nooit zo'n zooitje bij elkaar gezien. Serieus, een groot, afgelegen indianen reservaat is nog enger, ranziger en stinkt nog meer dan de ghetto van Detroit (no pun intended Pop )

    En dan denken dat ze in NL het zo moeilijk hebben met al die verschrikkelijke culturen, willen jullie een stam echte "indianen" ruilen tegen een groep "probleemculturen?

    --------

    Goed, was weer heel verhaal.

    het was geen interview voor een baan hoor! Het was mijn interview voor mijn green card!

    We zaten op het randje, volgens state-law zou ik hem niet krijgen (iets met betrekking tot de timeframe van het trouwen en de papieren insturen) En ik heb een vermoeden dat ze dachten dat we aan het frauderen waren
    We hadden echt geen id van deze state-law en reageerden dan ook heel laconiek met "nou ja, dan sturen we alles toch nog een keer in"
    Ja, niets aan te doen, een fout in het papierwerk, waar we niets vanaf wisten maar ons toch de kop kon kosten als we het wel wisten (snap je het nog?)
    Goed, onze immigratieofficier was even van haar stuk gebracht door onze reactie denk ik, ja als je fraudeert en ze vertellen je dat ze je hebben betrapt schrik je je natuurlijk rot. Alleen dit was een eerlijke fout onze kant en dat zag ze.
    Vannochtend kreeg ik een mailtje met de volgende mededeling over mijn "case":
    Current Status: Notice mailed welcoming the new permanent resident.


    Totaal in overvolle spaans sprekende wachthal: 35 minuten
    Totaal interview: 3 minuut 20 seconden
    Totaal foto's, papierwerk of iets anders om onze relatie te bewijzen moeten laten zien: 0

    Milwaukee
    (dat we allebei blank zijn, elkaar gewoon in een kroeg hebben ontmoet, we ons beidenfatsoenlijk kleden en niet met de broek op de enkels en ongeloofelijke minirokjes lopen, ik niet uit een of ander fucked up oost europees of aziatisch land kom, en gewoon goed engels praat en geen mexicaans-spaans heeft er natuurlijk niets mee te maken he?
    We doen hier bij de Amerikaanse immigratiedienst niet aan discriminatie )
      maandag 9 juli 2007 @ 20:47:28 #218
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_51303467
    Hm, hoe ging jouw procedure dan? Ik heb dat allemaal in Nederland gedaan. Jij was als in de states voor je je aanvraag instuurde?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 9 juli 2007 @ 21:19:05 #219
    120443 Shira
    *Free Spirit*
    pi_51304450
    ja, ok, om de hele tijdlijn even neer te kwakken hier, is misschien wel makkelijk:

    juli 2005: Scott en ik ontmoeten elkaar in NL, waar hij voor een jaar een project op Akzo draait
    juni 2006: Ik ga voor 3 maanden met hem mee naar zijn huis in Tennessee, hij heeft vakantie
    September 2006: ik ga weer terug naar Nederland, hij gaat naar een project ergens in West-Virginia, Ohio of Arkensas (niet in die volgorde per'se )
    December 2006: Scott zit voor lange tijd in Houston op project, omdat het een lang project is besluit ik om hem gezelschap te houden en die kant op te gaan (14 december in Houston binnengekomen)
    Oudjaarsnacht 2006: Scott vraagt me officieel ten huwelijk
    10 februari 2006: We trouwen in Vegas, ergens in de afgelegen woestijn, 's avondslaat met onze beste vriend en mijn vader aanwezig (We doen het echt, omg!)
    14 februari 2006: Scott weer aan het werk in Houston
    Eind februari 2006: Kogel door de kerk, Scott veranderd van baan, en we rijden (!) van Houston naar Milwaukee om een huis te zoeken. Eenmaal gevonden (binnen een week) vliegen we naar Tennessee om daar alles in te pakken. Dan huren we een uhaul bus, gooien we alle spullen erin en rijden (wordt het al saai? ) we op 27 februari naar ons nieuwe huis hier, waar we precies op vrijdag 1 maart aankomen en alles kunnen uitpakken voordat Scott op 5 maart met z'n nieuwe baan begint.

    Goed, so far so goed, maar ik ben dus gewoon op een toeristenvisum binnengekomen, dit was niet de bedoeling, dus wat nu? Na veel gezoek op internet, gesproken met een advocaat en alles (mijn terugvlucht stond gepland op 9 maart) hebben wij het volgende papierwerk ingestuurd:

    I-485, I-130, I-864, G-325A (voor beiden)
    Alle papieren zijn op 20 maart naar het Chicago fieldoffice verzonden.
    Op 5 april kreeg ik de oproep voor mijn Biometrics, die op 13 april hebben plaatsgevonden
    Naast de oproep voor de biometrics kreeg ik het verzoek om het formulier I-693 en het "supplemental" hiervan in te sturen, ook verzochten ze om mijn geboorteakte. (die ik had opgevraagd in NL en daarom niet met de eerste papierrommel mee kon sturen)
    Alles is gelijk ingestuurd en (ik heb de brief nu niet meer!) toen kregen we dus de oproep om naar het interview te komen van 5 juli.

    volg je het nog? Het is een gigantisch gevlieg geweest de afgelopen maanden, echt stil hebben we iet gestaan, daarom is dit zo lekker nu. Eindelijk rust en duidelijkheid, nu snap ik waarom mensen zeggen na dit proces te hebben doorlopen dat hun leven eindelijk begint, ook al hebben wij misschien, in veel immigranten hun ogen, de "makkelijke" weg doorlopen.
    Bij ons was er altijd de mogelijkheid dat ik zou worden uitgezet, dat de USCIS deze manier niet aanraad weten we, en het risico is heel groot dat je eruit moet.
    Vaak duurt deze procedure ook minimaal een jaar, wij hebben gewoon gigantisch veel geluk gehad en het kleine stemmetje in mijn achterhoofd dat de afgelopen maanden vollop heeft lopen draaien "maar misschien wordt ik straks gedeporteerden mag ik 10 jaar Amerika niet in en mag ik niet bij de man zijn met wie ik wil zijn, van wie ik hou en voor wie ik dit allemaal doe" is eindelijk stil. En ik denk, eindelijk, kan ik echt genieten... Ik mag blijven bij de man van wie ik zielsveel hou!
      maandag 9 juli 2007 @ 21:27:52 #220
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_51304748
    Wow.

    Mooi verhaal Kan me voorstellen dat het allemaal best spannend is geweest en zeker dat laatste stukje komt me erg bekend voor

    Geniet ervan. Maar dat hoef ik je eigenlijk vast niet te vertellen, zo te horen doe je dat al
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_51312318
    Ja, mooi verhaal shira. Ga je nu ook een stap verder en de amerikaanse nationaliteit aanvragen?

    Ik zelf ben nog niet eens begonnen met een green card aanvragen. In Augustus begin ik met een nieuwe baan (met een wat vastere vorm dan mijn huidige) en ik wil dan direct een green card gaan aanvragen; de universiteit heeft speciaal voor mij de juiste stappen met adverteren van deze baan gedaan zodat ik een green card kan aanvragen
      dinsdag 10 juli 2007 @ 19:23:13 #222
    120443 Shira
    *Free Spirit*
    pi_51334678
    Ik weet nog niet of ik de nationaliteit ga aanvragen, ik denk het wel, maar daarvoor moet je 5 of 10 jaar (Maarten, help!) wachten.
    Het schijnt wel een stuk makkelijker te zijn als ik gewoon de duubbele nationaliteit draag als mijn man overlijdt, en ook voor ons (aankomende) kindje (ja ik ben zwanger, 3 maand nu ) willen we het allemaal zo makkelijk mogelijk maken.

    Maarten (of iemand anders natuurlijk) heb jij nog tips? Jij lijkt aardig op de hoogte van de gevolgen mbt het uitkeren van een levensverzekering en belastingen aan een *niet Amerikaans staatburger*, we willen dat natuurlijk (vooral nu) gewoon goed geregeld hebben
      dinsdag 10 juli 2007 @ 20:51:17 #223
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51337909
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:23 schreef Shira het volgende:
    Ik weet nog niet of ik de nationaliteit ga aanvragen, ik denk het wel, maar daarvoor moet je 5 of 10 jaar (Maarten, help!) wachten.
    Het schijnt wel een stuk makkelijker te zijn als ik gewoon de duubbele nationaliteit draag als mijn man overlijdt, en ook voor ons (aankomende) kindje (ja ik ben zwanger, 3 maand nu ) willen we het allemaal zo makkelijk mogelijk maken.

    Maarten (of iemand anders natuurlijk) heb jij nog tips? Jij lijkt aardig op de hoogte van de gevolgen mbt het uitkeren van een levensverzekering en belastingen aan een *niet Amerikaans staatburger*, we willen dat natuurlijk (vooral nu) gewoon goed geregeld hebben
    Je mag na 3 jaar Amerikaans staatsburger worden bij een huwelijk met een Amerikaan, en je mag je Nederlandse nationaliteit behouden. Mocht je man overlijden, of er een scheiding plaatsvinden na het behalen van je Amerikaanse nationaliteit, dan verloopt je Nederlanderschap ook niet, je blijft dan altijd dubbel staatsburger.

    Wat betreft erfenis/levensverzekering: Je moet inderdaad 60% + de lokale "death tax" (afhankelijk per staat, 0% tot 4% ofzo) betalen over erfenissen die hoger liggen dan iets van 960.000 dollar. Het is een bedrag dat net iets onder de 1 miljoen ligt. De "death tax" betaal je sowieso altijd, ook als staatsburger. Ik kom niet aan de miljoen, maar als je je levensverzekering, waarde van huis/investeringen, 401k, etc mee gaat tellen dan kom je toch aardig in de buurt denk ik. Deze regel bestaat om te voorkomen dat een buitenlander miljoenen erft, en er vervolgens mee vandoor gaat.

    Je kunt hier omheen door een "trust" aan te maken. Een "trust" is een entiteit waar je meerder namen aan kunt vastkoppelen, in dit geval jij en je man. Mocht je man komen te overlijden, dan ben jij nog gekoppeld aan deze "trust" en al het geld wat daar in komt. Je kunt het zo regelen dat een levensverzekering direct naar de trust gaat, en dus officieel gesproken NIET in jouw bezit komt, maar in het bezit van de trust. Hoe dit precies in zijn werk gaat kun je je beter laten uitleggen door een accountant of financieel expert, maar er zijn manieren om er volledig omheen te kunnen. Een "trust" blijft wel altijd in de VS, en daar kun je dus geld uithalen en geld instoppen, maar als je alles in 1 keer wil uitcashen en naar Nederland wil vluchten ben je de IRS opeens een hoop centjes verschuldigd, want die willen dan daarover inkomsten belasting zien etc..... nogmaals, ik ben geen expert, je kunt beter met een goede accountant praten.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_51374906
    In oktober weer naar Irvine, CA
      woensdag 11 juli 2007 @ 22:05:12 #225
    7488 Quintony
    There is Fire in all of us
    pi_51376681
    Weet iemand of er ergens in de VS een LOI achtige cursus Nederlands te vinden is?
    Live from the USA
      woensdag 11 juli 2007 @ 22:20:12 #226
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_51377293
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 11 juli 2007 @ 22:47:05 #227
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51378222
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 22:05 schreef Quintony het volgende:
    Weet iemand of er ergens in de VS een LOI achtige cursus Nederlands te vinden is?
    Ik ben in Borders / Barnes and Nobles (grote boekwinkels) wel eens een cursus Nederlands met boeken en CD's tegengekomen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 11 juli 2007 @ 22:47:33 #228
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51378242
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 21:20 schreef KonnieKipke het volgende:
    In oktober weer naar Irvine, CA
    Wat kom je doen?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 11 juli 2007 @ 22:59:08 #229
    120443 Shira
    *Free Spirit*
    pi_51378722
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 22:05 schreef Quintony het volgende:
    Weet iemand of er ergens in de VS een LOI achtige cursus Nederlands te vinden is?
    je kan ook Rosetta Stone (software) gebruiken, makkelijk om mee te beginnen.
      woensdag 11 juli 2007 @ 23:21:23 #230
    7488 Quintony
    There is Fire in all of us
    pi_51379569
    We hebben alle boeken en CD's enzo al gedaan. Ook heeft mijn vrouw al door Rosetta stone gewerkt. Toch is dat allemaal niet echt ideaal. Nu hebben we een kindje op komst (3 maanden) en we willen het kind graag 2 talig opvoeden. Dus mijn vrouw moet snel beter het Nederlands kunnen verstaan.
    Live from the USA
      donderdag 12 juli 2007 @ 01:46:10 #231
    151621 kookie_monster
    En ik houd van koekjes..
    pi_51383111
    Ik wil volgend jaar 4 weken naar Amerika om een taalcursus te volgen maar zit ontzettend te twijfelen tussen de volgende steden: LA [Rodondo Beach], San Fransisco, Santa Barbara en San Diego [vind zelf voor alllemaal wel wat te zeggen]. Maar welke van deze 4 lijkt jullie het leukst/interessantst en geschikt voor 15-jarige?
    pi_51383246
    San Diego is in elk geval oersaai. San Fransisco is de bom.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_51390550
    Ik ga in augustus voor 2 jaar naar de VS voor graduate school (master opleiding)!

    Ik ga een MBA (Master of Business Administration) doen aan Ball State University in Indiana. Ik heb een graduate assistantship toegewezen gekregen bij de Business College. Dit houdt in dat ik werk voor de business department EN dat ik een tuition waiver en een stipend (loon) krijg. Oftewel bijna een full scholarship . (al moet ik wel 15 uur per week voor de afdeling werken, maar dat valt reuze mee. Tijdens mijn studie in NL werkte ik veel meer dan 15 uur). Dit maakt het verschil tussen of 40.000 dollar per jaar (dus 80.000 voor 2 jaar) aan kosten of 5.000 dollar. Lekker dus.

    De keus voor deze universiteit was zeer makkelijk aangezien mijn vriendin er in de buurt woont! Plus ze hebben een goede business department. We hebben al iets langer dan 2,5 jaar een relatie. Heb haar ontmoet op dag 1 toen ik een jaar in de VS ging studeren. Deze studie is dus stap 1 in mijn meerjaren-emigratieplan

    P.S. ff een vraagje die nu nog niet van toepassing is, aangezien hier een aantal experts rondlopen. Trouwen wil ik nog lang niet, maar het is wel handig om te weten ivm onze situatie.

    Wat is het beste stappenplan als wij willen dat ik als Nederlander mij in de VS bij haar kan vestigen?
    - Trouwen in de VS tijdens mijn 2 jarige studie? En vanuit de VS het papierwerk doen?
    - Terug naar Nederland gaan, in NL trouwen en in NL het papierwerk doen?
    - Trouwen in de VS tijdens mijn 2 jarige studie en in NL het papierwerk doen?
    - Niet trouwen en na afloop van mijn studie een baan zoeken bij een bedrijf die bereidt is mij te helpen met het behalen van een werkvisum? (als ik het goed heb een H1-B visum oid).
    - Iets anders?

    Maar dat is allemaal toekomstpraat. Nu ben ik gewoon superenthousiast dat ik in augustus naar de VS ga om te studeren!

    [ Bericht 43% gewijzigd door 455H07E op 12-07-2007 12:40:10 ]
      donderdag 12 juli 2007 @ 14:32:13 #234
    120443 Shira
    *Free Spirit*
    pi_51394439
    455H07E, ik neem aan dat je hebt gelezen hoe wij het gedaan hebben:
    trouwen in de VS en dan het papierwerk doen.
    Ik weet niet of het bij jou (qua papierwerk ed) anders zal verlopen, aangezien je op een ander visum binnenkomt. Ik vermoed haast van wel, maar als het gewoon een AOS is (Adjustment of status) kan ik je de volgende tips geven:

    Wij hebben veel gebruik gemaakt van de volgende site:
    http://www.visajourney.com/forums/index.php

    Hou er wel rekening mee, dat als de procedure net zo verloopt als die van mij, dat je gedurende het proces het land NIET uit mag en ook NIET mag werken, uiteraard kan je hiervoor weer formulieren opsturen ed, maar dat kost ook veel $$$$. Het is een hoop papierwerk.

    Zoek het rustig uit, print de formulieren uit die je nodig hebt en ga rustig aan de gang, je hebt alle tijd
    pi_51395195
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 14:32 schreef Shira het volgende:
    Hou er wel rekening mee, dat als de procedure net zo verloopt als die van mij, dat je gedurende het proces het land NIET uit mag en ook NIET mag werken, uiteraard kan je hiervoor weer formulieren opsturen ed, maar dat kost ook veel $$$$. Het is een hoop papierwerk.
    Wat een gedoe! Da's wel onhandig indd!
     FR
    pi_51396038
    *oeps*

    [ Bericht 51% gewijzigd door Shivo op 12-07-2007 18:56:12 ]
    Jesus saves but death prevails.
    pi_51396856
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 15:17 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    *oeps*
    Wat bedoel je?
    pi_51403145
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 15:41 schreef 455H07E het volgende:

    [..]

    Wat bedoel je?
    Sorry, vergeten je quote te verwijderen nadat ik mijn domme post gewijzigd had
    Jesus saves but death prevails.
      donderdag 12 juli 2007 @ 19:06:35 #239
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_51403464
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 14:32 schreef Shira het volgende:
    Hou er wel rekening mee, dat als de procedure net zo verloopt als die van mij, dat je gedurende het proces het land NIET uit mag en ook NIET mag werken, uiteraard kan je hiervoor weer formulieren opsturen ed, maar dat kost ook veel $$$$. Het is een hoop papierwerk.
    Serieus?
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      donderdag 12 juli 2007 @ 19:27:33 #240
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51404082
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 19:06 schreef Plastic_Power het volgende:
    Serieus?
    Als je alles in de VS doet is er inderdaad een periode waarin je NIET mag werken. Het land uit kan je wel, maar daarvoor moet je wel van te voren een re-entry permit aanvragen bij de USCIS, en dat is een procedure op zich natuurlijk en kost weer geld. Het is tegen flinke betaling ook mogelijk zo'n re-entry permit binnen 48 uur te krijgen (voor een noodgeval) maar die moet je dan wel zelf gaan ophalen ergens.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 12 juli 2007 @ 19:33:15 #241
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_51404266
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 19:27 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Als je alles in de VS doet is er inderdaad een periode waarin je NIET mag werken. Het land uit kan je wel, maar daarvoor moet je wel van te voren een re-entry permit aanvragen bij de USCIS, en dat is een procedure op zich natuurlijk en kost weer geld. Het is tegen flinke betaling ook mogelijk zo'n re-entry permit binnen 48 uur te krijgen (voor een noodgeval) maar die moet je dan wel zelf gaan ophalen ergens.
    Hoe lang duurt die periode? Wat als je al een baan hebt? Ik moet maar even op onderzoek, vrees ik...
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      donderdag 12 juli 2007 @ 19:40:35 #242
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51404567
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 19:33 schreef Plastic_Power het volgende:
    Hoe lang duurt die periode? Wat als je al een baan hebt? Ik moet maar even op onderzoek, vrees ik...
    Ligt eraan hoe snel je USCIS afdeling is met het verwerken van je papieren, ligt eraan wat voor visum je hebt etc, etc....

    Voor een K-1 (fiancee) visum weet ik dat je eerst het land in mag, dan binnen 90 dagen moet trouwen, en dan pas je werkvergunning krijgt, dus dat kan 3 tot 6 maanden duren, afhankelijk van hoe snel je trouwt, hoe snel je je papieren indient, hoe snel je USCIS deelkantoor de zaken verwerkt etc.....

    Bij een I-130 visum (al getrouwd) gaat het een stuk sneller, je kunt dan bijvoorbeeld op een toeristenvisum trouwen, dan de aanvraag doen, en dan weer even terug naar Nederland om via het Amerikaans consulaat de handel af te ronden, en je mag dan vrijwel meteen werken zodra je weer naar de VS vertrekt.

    Het ligt er ook een beetje aan wat voor type visum je nodig hebt, etc, etc, etc..... voor de VS is het sowieso verstandig om financieel te plannen voor 2 tot 3 maanden geen inkomsten/werk etc, want voordat je echt alles rond hebt ben je zo weer wat tijd verder.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 12 juli 2007 @ 19:44:01 #243
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_51404704
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 19:40 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Ligt eraan hoe snel je USCIS afdeling is met het verwerken van je papieren, ligt eraan wat voor visum je hebt etc, etc....

    Voor een K-1 (fiancee) visum weet ik dat je eerst het land in mag, dan binnen 90 dagen moet trouwen, en dan pas je werkvergunning krijgt, dus dat kan 3 tot 6 maanden duren, afhankelijk van hoe snel je trouwt, hoe snel je je papieren indient, hoe snel je USCIS deelkantoor de zaken verwerkt etc.....

    Bij een I-130 visum (al getrouwd) gaat het een stuk sneller, je kunt dan bijvoorbeeld op een toeristenvisum trouwen, dan de aanvraag doen, en dan weer even terug naar Nederland om via het Amerikaans consulaat de handel af te ronden, en je mag dan vrijwel meteen werken zodra je weer naar de VS vertrekt.

    Het ligt er ook een beetje aan wat voor type visum je nodig hebt, etc, etc, etc..... voor de VS is het sowieso verstandig om financieel te plannen voor 2 tot 3 maanden geen inkomsten/werk etc, want voordat je echt alles rond hebt ben je zo weer wat tijd verder.
    Mmm, ik zit al in de VS op een F-1 visum dat tot volgend jaar augustus geldig is. Ik trouw volgend jaar mei. Je zou toch denken er iets te regelen valt. Ik ben academicus, dus ik reken er sowieso op van mei tot september niet te werken (summer break).
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      donderdag 12 juli 2007 @ 20:44:21 #244
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51406840
    Zodra je getrouwd bent kun je meteen de I-130 aanvraag doen, en dan gaat het wel goed komen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 12 juli 2007 @ 21:03:28 #245
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_51407557
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 20:44 schreef maartena het volgende:
    Zodra je getrouwd bent kun je meteen de I-130 aanvraag doen, en dan gaat het wel goed komen.
    Sweet, thanks
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      donderdag 12 juli 2007 @ 21:35:32 #246
    120443 Shira
    *Free Spirit*
    pi_51408726
    PP, dat wordt dan dezelfde procedure als die ik doorlopen heb (AOS, voor papierwerk hierboven)

    Hou er rekening mee dat dat dus lang kan duren, afhankelijk van waar je woont kan het oplopen tot een jaar, er is nog iemand op het forum die in deze procedure zit, op (bijna) hetzelfde moment als mij alles in heeft gestuurd en tot dusver nog geen oproep voor biometrics heeft gehad oid.
    Mocht je tips willen hebben mbt het invullen hiervan, geef maar een pm, door al de bomen kan je het bos al snel kwijtraken
      donderdag 12 juli 2007 @ 21:53:25 #247
    120443 Shira
    *Free Spirit*
    pi_51409413
    quote:
    Bij een I-130 visum (al getrouwd) gaat het een stuk sneller, je kunt dan bijvoorbeeld op een toeristenvisum trouwen, dan de aanvraag doen, en dan weer even terug naar Nederland om via het Amerikaans consulaat de handel af te ronden, en je mag dan vrijwel meteen werken zodra je weer naar de VS vertrekt.
    Dit mag niet , tenminste niet via I-30 in combinatie met de I-485
    Om het land uit te mogen tijdens deze procedure heb je dus een speciaal permit nodig (advanced parole, jaja). Wel kan je met het insturen van deze forumlieren ook een aanvraag voor een werkvergunning doen, vaak is de wachttijd op een werkvergunning een maand of 3.
    Mocht je zonder permit toch het land uit gaan moet je er op rekenen dat je 5 of 10 jaar de US niet meer betreden.

    De andere mogelijkheid is een K3 visum, maar om die procedure te starten moet je in Nederland zijn
    pi_51414579
    Pfff, wat ingewikkeld allemaal;

    ik dacht dat Zuid-Europa bureaucratisch was, maar in de VS is het blijkbaar vele malen erger!!

    En dan zonder extra procedures het land niet uit kunnen, op straffe van een 5-10-jarig terugkeerverbod; ik vind het nogal wat!
     FR
      vrijdag 13 juli 2007 @ 00:25:19 #249
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51414848
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 21:53 schreef Shira het volgende:
    Dit mag niet , tenminste niet via I-30 in combinatie met de I-485
    Nee, maar wel als je op een toeristenvisum trouwt en je I-130 je eerste visum is. Je kunt een hele hoop regelen via het Amerikaans consulaat in Amsterdam, heb ik ook gedaan destijds.

    Ik ben gelukkig voor altijd van die USCIS bureaucratie af..... daar heb ik NOOIT meer wat mee te maken!
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_51414975
    quote:
    Op vrijdag 13 juli 2007 00:25 schreef maartena het volgende:
    Ik ben gelukkig voor altijd van die USCIS bureaucratie af..... daar heb ik NOOIT meer wat mee te maken!
    Dat moet wel een heel goed gevoel zijn, nietwaar?!
     FR
      vrijdag 13 juli 2007 @ 00:31:24 #251
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51415042
    quote:
    Op vrijdag 13 juli 2007 00:29 schreef Bora-Bora het volgende:
    Dat moet wel een heel goed gevoel zijn, nietwaar?!
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_51417590
    Hey dudes even een vraagje aan jullie naar aanleiding van dit topic:

    nigga

    Ligt het aan mij of is de amerikaanse vertaling voor neger gewoon African-American en niet negro... want in amerika heb ik naast Martin Luther King nog nooit iemand het woord negro horen gebruiken..
    Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
    Ja DE Ik houd nog heel veel van je
    pi_51417874
    quote:
    Op vrijdag 13 juli 2007 02:23 schreef DutchErrorist het volgende:
    Hey dudes even een vraagje aan jullie naar aanleiding van dit topic:

    nigga

    Ligt het aan mij of is de amerikaanse vertaling voor neger gewoon African-American en niet negro... want in amerika heb ik naast Martin Luther King nog nooit iemand het woord negro horen gebruiken..
    Neger is een etnische aanduiding voor oorspronkelijke donkerhuiderhuidkleurige bewonders van afrika. Negro is een perfecte vertaling van het woord neger, echter wordt het vaak als scheldwoord gebruikt.

    Daarnaast duid je met Negers niet alleen de afro Amerikanen aan maar alle donkere mensen die nog steeds in Afrika leven.

    Aldus wikipedia
    "There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
      vrijdag 13 juli 2007 @ 04:52:42 #254
    46960 StefanP
    polemicist
    pi_51418791
    Ik heb een black widow in m'n garage.

    Ik > jullie.
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
      vrijdag 13 juli 2007 @ 07:34:47 #255
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51419386
    quote:
    Op vrijdag 13 juli 2007 04:52 schreef StefanP het volgende:
    Ik heb een black widow in m'n garage.

    Ik > jullie.


    Mijn tuin zit vol met die krengen. Volgens mij heb ik vorige zomer ergens een nest gehad ofzo
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_51419467
    Psh ik had gister een kakkerlak op mijn shirt zo'n grote vette...

    Ik > StefanP
    Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
    Ja DE Ik houd nog heel veel van je
      vrijdag 13 juli 2007 @ 14:49:21 #257
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_51430889
    quote:
    Op vrijdag 13 juli 2007 07:34 schreef maartena het volgende:

    [..]



    Mijn tuin zit vol met die krengen. Volgens mij heb ik vorige zomer ergens een nest gehad ofzo
    Kwam er vorig jaar ook eentje tegen in de tuin. Best 'interessante' spinnen. 't Zijn geen echte huisspinnen dus dat valt dan weer mee.

    Ik erger me meer aan dat wilde konijn die m'n zonnebloemen heeft opgegeten. Volgend jaar maar eens wat vallen kopen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 13 juli 2007 @ 19:42:22 #258
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51440197
    Ik heb hier (niet direct bij mij, ik zit te diep in bebouwd gebied, maar wel bij mijn schoonmoeder die aan de rand van de stad woont nabij de heuvels) ook last van coyotes en bobcats. Er zwerft ergens een troep coyotes rond daar, en het is niet ongewoon om s'ochtends vroeg ergens een half aangevreten konijn te vinden ofzo, of als je pech hebt de kat van de buren.....

    Misschien moest je eens een paar coyotes uitzetten popo, om dat konijn te pakken te krijgen.

    Ratelslangen heb je hier ook. Niet echt direct bij mij in de buurt, maar als ik de Santa Ana heuvels in rijdt, daar zitten ze wel. De ratelslang doodt meer mensen dan de witte haai of de bruine beer bij elkaar. Van die eerste hebben we er hier ook wat van trouwens, haaien. Voornamelijk kleinere soorten, maar af en toe wordt er een grote witte haai gesignaleerd en dan durft niemand meer de zee in voor een dag of twee..... en daarna zijn alle surfers alweer te vinden in het water.

    Black Widows, daar doodt ik er gemiddeld 1 of 2 per week van.... in de garage of in de tuin, op een of andere manier weten ze waar ik woon ofzo en is mijn tuin een ideale woonplaats voor dit type spin Gelukkig zijn het maar kleine pokkekrengen en is het anti-gif overal verkrijgbaar.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 13 juli 2007 @ 19:52:32 #259
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_51440467
    Jakkes. Giftige beesten, brr.

    Volgens mij heb je die hier niet, veel te koud
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 13 juli 2007 @ 20:33:36 #260
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_51441693
    quote:
    Op vrijdag 13 juli 2007 19:42 schreef maartena het volgende:

    Misschien moest je eens een paar coyotes uitzetten popo, om dat konijn te pakken te krijgen.
    Schieten mag ook toch?
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 13 juli 2007 @ 20:39:57 #261
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51441895
    Als het jachtseizoen voor konijnen momenteel open is in Michigan, dan wel. Het voordeel van een coyote is dat het beest geen boete kan krijgen voor jagen buiten het seizoen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zaterdag 14 juli 2007 @ 01:26:40 #262
    147416 voskat
    Half Vos, Half Kat
    pi_51451638
    quote:
    Op vrijdag 13 juli 2007 07:34 schreef maartena het volgende:

    [..]



    Mijn tuin zit vol met die krengen. Volgens mij heb ik vorige zomer ergens een nest gehad ofzo
    is dat niet eng?
      zaterdag 14 juli 2007 @ 01:32:58 #263
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51451804
    quote:
    Op zaterdag 14 juli 2007 01:26 schreef voskat het volgende:
    is dat niet eng?
    Mens: 1m70 gemiddeld.
    Black Widow: hooguit 1cm lichaamsgrootte.
    Mijn schoen: 30+ cm.

    Nee. De kans dat de spin het van mij wint is vrijwel nihil.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zaterdag 14 juli 2007 @ 02:08:28 #264
    46960 StefanP
    polemicist
    pi_51452584


    Ik roeleer.
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
      zaterdag 14 juli 2007 @ 05:02:34 #265
    10954 Vampier
    SoCal FTW
    pi_51454331
    quote:
    Op zaterdag 14 juli 2007 02:08 schreef StefanP het volgende:
    [afbeelding]

    Ik roeleer.
    Volgende keer graag want minder the parkinsons laten blijken svp.
    Free people own guns! Slaves do not!
      zaterdag 14 juli 2007 @ 06:25:25 #266
    7488 Quintony
    There is Fire in all of us
    pi_51454472
    quote:
    Op vrijdag 13 juli 2007 19:42 schreef maartena het volgende:
    Er zwerft ergens een troep coyotes rond daar, en het is niet ongewoon om s'ochtends vroeg ergens een half aangevreten konijn te vinden ofzo, of als je pech hebt de kat van de buren.....
    pech?
    Live from the USA
      zondag 15 juli 2007 @ 11:52:16 #267
    147416 voskat
    Half Vos, Half Kat
    pi_51484408
    quote:
    Op zaterdag 14 juli 2007 01:32 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Mens: 1m70 gemiddeld.
    Black Widow: hooguit 1cm lichaamsgrootte.
    Mijn schoen: 30+ cm.

    Nee. De kans dat de spin het van mij wint is vrijwel nihil.
    Jah okay, maar ze zijn best giftig toch?
      maandag 16 juli 2007 @ 02:20:54 #268
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51510463
    quote:
    Op zaterdag 14 juli 2007 02:08 schreef StefanP het volgende:
    Ik roeleer.
    Je "roeleert" omdat je een spinnetje in de garage hebt?

    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_51510487
    Ik heb vleesetende muizen in mijn schuur
      maandag 16 juli 2007 @ 02:27:04 #270
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51510534
    quote:
    Op zondag 15 juli 2007 11:52 schreef voskat het volgende:
    Jah okay, maar ze zijn best giftig toch?
    Ja, maar de laatste keer dat iemand overleed aan een beet was ook alweer de jaren 80. De meeste mensen worden er alleen een flink ziek van, en antigif kun je overal krijgen bij de drogist, en het duurt vrij lang voordat je het merkt, dus je hebt voldoende tijd om naar de drogist te gaan.

    Dit jaar heb ik er niet veel gezien nog, vorig jaar had ik echt een plaag van die beesten vanwege een nest ergens bij mij in de buurt. Ik zal es een foto maken als ik er weer eens eentje zie - Moet zo toch de garage opruimen dus ik kijk wel rond.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 16 juli 2007 @ 02:29:51 #271
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_51510557
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_51530137
    Ik probeer een 0800 nummer in Nederland te bellen (belastingdienst) en dat lukt niet, zowel vanaf gewone telefoon als via Skype? Ik dacht dat ik er al eerder heen had gebeld, iemand tips? Het nummer zou niet bestaan, maar dat lijkt me sterk.
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 16 juli 2007 @ 18:58:07 #273
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51530443
    0800 en 0900 nummers werken vaak niet vanuit het buitenland. Ik bel wel eens met de Rabofoon, en daarvoor moet ik een apart nummer bellen vanuit het buitenland omdat het reguliere nummer niet werkt.

    Ik vond dit:

    BelastingTelefoon
    Postbus 30045
    9700 RM Groningen
    Tel: 0800 0543 (gratis)
    Openingstijden: maandag tot en met donderdag van 8:00 tot 20:00 uur, vrijdag van 8:00 tot 17:00 uur.
    E-mail: contact opnemen via e-mail is niet mogelijk.
    Internet: www.belastingdienst.nl

    Vanuit het buitenland is de BelastingTelefoon te bereiken op:
    Tel: +31 55 538 53 85


    Dat dus.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 16 juli 2007 @ 19:12:52 #274
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51531023
    Voor de Nederlandse Amerikanen onder ons die nog wat te regelen hebben met de USCIS en dat toevallig nog voor 30 juli kunnen insturen: DOEN.

    Per Maandag 30 Juli gaan de bedragen voor de meeste reguliere immigratiezaken FLINK omhoog:

    Hier een volledig overzicht: http://www.uscis.gov/file(...)eeSchedule052907.pdf

    Naturalisatie (N-400) van $400 naar $675, sommigen onder ons overwegen het, en deze week beslissen betekend $275 uitsparen.

    I-485 "Adjustment of Status while in the US" was $325, maar per 30 Juli gaat dit geintje je $1010 kosten. (Volgens mij heeft o.a. StefanP dit moeten doen om zijn permanente Green Card te krijgen). Verder zijn ook de kosten voor het K-1 fiancee visa, de I-130 Marriage Based visa, en de H1B bedragen omhoog.

    Voor hen die hun Green Card in hun portemonnee dragen: Niet doen, een rijbewijs is genoeg ter identificatie. Het vervangen van een Green Card kost je $370, een rijbewijs afhankelijk per staat meestal niet meer dan $25.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_51531221
    quote:
    Op maandag 16 juli 2007 18:58 schreef maartena het volgende:
    0800 en 0900 nummers werken vaak niet vanuit het buitenland. Ik bel wel eens met de Rabofoon, en daarvoor moet ik een apart nummer bellen vanuit het buitenland omdat het reguliere nummer niet werkt.

    Ik vond dit:

    BelastingTelefoon
    Postbus 30045
    9700 RM Groningen
    Tel: 0800 0543 (gratis)
    Openingstijden: maandag tot en met donderdag van 8:00 tot 20:00 uur, vrijdag van 8:00 tot 17:00 uur.
    E-mail: contact opnemen via e-mail is niet mogelijk.
    Internet: www.belastingdienst.nl

    Vanuit het buitenland is de BelastingTelefoon te bereiken op:
    Tel: +31 55 538 53 85


    Dat dus.
    Argh! Ik herken het nummer ook nog... my bad, bedankt.
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 16 juli 2007 @ 19:21:28 #276
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_51531354
    quote:
    Op maandag 16 juli 2007 19:12 schreef maartena het volgende:
    Voor hen die hun Green Card in hun portemonnee dragen: Niet doen, een rijbewijs is genoeg ter identificatie. Het vervangen van een Green Card kost je $370, een rijbewijs afhankelijk per staat meestal niet meer dan $25.
    Heb je daar een bron voor? Ik hoor namelijk tegenstrijdige adviezen (sinds 11 september moet je je greencard wel bij je dragen...) dus een linkje naar een officiele site zou wel fijn zijn.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 16 juli 2007 @ 19:32:37 #277
    147416 voskat
    Half Vos, Half Kat
    pi_51531785
    quote:
    Op maandag 16 juli 2007 02:27 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Ja, maar de laatste keer dat iemand overleed aan een beet was ook alweer de jaren 80. De meeste mensen worden er alleen een flink ziek van, en antigif kun je overal krijgen bij de drogist, en het duurt vrij lang voordat je het merkt, dus je hebt voldoende tijd om naar de drogist te gaan.

    Dit jaar heb ik er niet veel gezien nog, vorig jaar had ik echt een plaag van die beesten vanwege een nest ergens bij mij in de buurt. Ik zal es een foto maken als ik er weer eens eentje zie - Moet zo toch de garage opruimen dus ik kijk wel rond.
    Ah okay, dat is dan wel een opluchting
      maandag 16 juli 2007 @ 19:54:16 #278
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51532421
    quote:
    Op maandag 16 juli 2007 19:21 schreef wonderer het volgende:
    Heb je daar een bron voor? Ik hoor namelijk tegenstrijdige adviezen (sinds 11 september moet je je greencard wel bij je dragen...) dus een linkje naar een officiele site zou wel fijn zijn.
    Je moet je kunnen identificeren, en daarvoor is het rijbewijs voldoende. Je green card heb ik in de afgelopen 5 jaar slechts 2 keer nodig gehad: Toen ik bij mijn eerste baan werd aangenomen in 2002, en toen ik in 2005 mijn Nederlandse paspoort moest vernieuwen. (Even het reizen van/naar de VS buiten beschouwing gelaten, want daar heb je em uiteraard wel nodig)

    Ik was ooit getuige bij een autoongeluk van een ander en de politie vroeg mij om idenitificatie, en daarvoor was het rijbewijs genoeg. Ik droeg wel altijd een fotokopie van de greencard bij me (kleur) in mijn portemonee, voor het geval dat.

    Of het "moet" of niet, ik ga echt niet met een document wat $370 kost om te vernieuwen, en wat 3 maanden kost om een nieuwe te krijgen (en in die tijd mag je dus het land niet uit) in mijn portemonee houden..... creditcards blokkeer je met een telefoonnummer en binnen 3 dagen heb je een nieuwe. Rijbewijs kost $25 om te vernieuwen (of een govt. ID) en heb je ook binnen een week of twee hooguit. Maar mijn green card blijft toch echt gewoon THUIS, veilig opgeborgen. Als je dat ding kwijt raakt ben je echt goed de pineut

    Het is trouwens wel wettelijk verplicht officieel:
    quote:
    Every alien, eighteen years of age and over, shall at all times carry with him and have in his personal possession any certificate of alien registration or alien registration receipt card issued to him.... Any alien who fails to comply with [these] provisions shall be guilty of a misdemeanor" and may be subject to fine and/or imprisonment upon each conviction. The specific requirements and procedures for applying to replace a permanent resident card are included in the Code of Federal Regulations [CFR] at 8 CFR § 264.5.
    In de praktijk vraagt men er nooit om. Niet bij Nederlanders die goed engels spreken in ieder geval En je mag binnen 24 uur je Green Card laten zien indien je em niet op zak hebt, dus ik nam em echt alleen maar mee als ik op reis ging, out-of-state. De politie vraagt er ook alleen maar om als men denkt dat je geen inwoner bent van de VS, en als je een misdaad pleegt. Als je gewoon engels spreekt en aangehouden wordt, dan is je rijbewijs of ID card ruim voldoende.

    Ik nam het risico in ieder geval niet dat ik mijn portemonnee kwijt raakte. Als dat gebeurd zit je namelijk met meer ellende dan dat je je green card toevallig niet bij je hebt. Niet zozeer omdat het zoveel poen kost om te vervangen, maar omdat het vervangen dus makkelijk 3 maanden kan duren, en in die tijd kun je de VS niet meer uit of in.....erg lullig als je een familienood hebt, of een sterfgeval etc.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 16 juli 2007 @ 20:08:58 #279
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_51532865
    Hm. Toch maar even overwegen dan. 't Is inderdaad wel gedoe als je hem kwijtraakt.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 16 juli 2007 @ 20:19:36 #280
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51533285
    quote:
    Op maandag 16 juli 2007 20:08 schreef wonderer het volgende:
    Hm. Toch maar even overwegen dan. 't Is inderdaad wel gedoe als je hem kwijtraakt.
    Doe gewoon zoals ik: Kleurenkopietje van je Green Card in je portemonee. Daarop staat je Alien Registration Number, en daarmee kunnen ze nagaan of je wel echt een legal resident bent. Amerika kent wel de Identificatieplicht voor iedereen van 16 jaar en ouder (sommige staten 14), dus je moet wel een vorm van identificatie bij je hebben. Voor de meesten is dat het rijbewijs, maar je kunt als je geen rijbewijs hebt ook een ID card aanvragen bij de DMV. En dat is goedkoop gelukkig.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 16 juli 2007 @ 20:22:25 #281
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_51533383
    Ik heb een non-driver ID ja, dus dat zit wel goed (heb wel een maand rondgelopen met een verlopen kaart trouwens, was wel grappig want als hij bier ging halen, ging ik bij een andere kassa de rest afrekenen ).

    Binnenkort maar even een kopietje maken dan.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 19 juli 2007 @ 18:18:21 #282
    120443 Shira
    *Free Spirit*
    pi_51633594
    Wat is het stil hier?

    Wonderer, hoe gaat het met het stuk land/huis? Al meer duidelijkheid???
    Compier, hoe bevalt het je???

    Oh, ik zit net terug te lezen, zie ik dat ik de tijdslijn van de papierrommel op de vorige pagina verkeerd heb ingevuld.... 10 feb. 2006 (en de rest daarna) moet het dus 2007 zijn, en ik kan het niet meer veranderen

    Ik had trouwens mijn "permanent resident card" 13 juli al in de bus, ontzettend snel!

    Popolon, weet jij of er veel off-road trails zijn in MI? En dan bedoel ik echt zware trails waarop je zonder ervaring gewoon niet doorkomt? Hier zijn ze of prive (en dan alleen te betreden met een jeepclub) of erg saai voor ons
      donderdag 19 juli 2007 @ 19:00:59 #283
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_51634760
    Het ziet er weer een beetje rooskleuriger uit. Het is te betalen, in ieder geval.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_51650051
    Momenteel in Amerika .
    Op Martha's Vingard zeer leuk eiland

    Eiland der grote. nog 3 weken hier dan weer op weg naar andere vrienden.
      vrijdag 20 juli 2007 @ 06:57:41 #285
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51650146
    quote:
    Op vrijdag 20 juli 2007 06:20 schreef seekfaM het volgende:
    Momenteel in Amerika .
    Op Martha's Vingard zeer leuk eiland

    Eiland der grote. nog 3 weken hier dan weer op weg naar andere vrienden.
    Maar is dat een veredelde vakantie, of heb je emigratieplannen?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_51672217
    quote:
    Op vrijdag 20 juli 2007 06:20 schreef seekfaM het volgende:
    Momenteel in Amerika .
    Op Martha's Vingard zeer leuk eiland

    Eiland der grote. nog 3 weken hier dan weer op weg naar andere vrienden.
    Ik lees vanmorgen in de Metro dat ze daar dit weekend een of andere achterlijke haai-vang competitie hebben. Dom macho volk Kun je die niet even gaan verstoren ofzo? Ik had eigenlijk al andere plannen dit weekend.
    Jesus saves but death prevails.
      vrijdag 20 juli 2007 @ 20:14:24 #287
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51672853
    quote:
    Op vrijdag 20 juli 2007 19:53 schreef Shivo het volgende:
    Ik lees vanmorgen in de Metro dat ze daar dit weekend een of andere achterlijke haai-vang competitie hebben. Dom macho volk Kun je die niet even gaan verstoren ofzo? Ik had eigenlijk al andere plannen dit weekend.
    In de VS is vissen en jagen sowieso populair. Ik sta er soms verbaasd van als ik op zondagochtend eens ESPN aan flip om te kijken of er toevallig al een leuke baseball wedstrijd aan de gang is ofzo, hoe vaak men sportvissen of jagen aan het uitzenden is.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 20 juli 2007 @ 20:17:32 #288
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_51672948
    Mensen die voor de sport dieren doodmaken...
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_51673495
    quote:
    Op vrijdag 20 juli 2007 06:57 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Maar is dat een veredelde vakantie, of heb je emigratieplannen?
    het is nu meer zo van, hmmm leuk om hier gewoon even een tijdje te zijn, maar het is ook wel een orientatie voor wellicht meer .

    Ja dat is dus nu bezig de vis-wedstrijd, de gene waar ik bij inwoon vind het ook maar 'dom' gedoe
      zondag 22 juli 2007 @ 22:54:18 #290
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_51733178
    Wat vinden onze Amerikaanse emigranten ervan dat Amerika geen of weinig cultuur zou hebben volgens Europeanen?
    reset
      zondag 22 juli 2007 @ 23:03:40 #291
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_51733487
    quote:
    Op zondag 22 juli 2007 22:54 schreef Individual het volgende:
    Wat vinden onze Amerikaanse emigranten ervan dat Amerika geen of weinig cultuur zou hebben volgens Europeanen?
    Ik mis de oude huizen enzo best wel. Zoals Amsterdam. Het is hier een groot Almere

    Verder vind ik het wel meevallen, eigenlijk.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 23 juli 2007 @ 00:19:18 #292
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51735624
    quote:
    Op zondag 22 juli 2007 22:54 schreef Individual het volgende:
    Wat vinden onze Amerikaanse emigranten ervan dat Amerika geen of weinig cultuur zou hebben volgens Europeanen?
    Dat de Europeanen die dat zeggen geen flauw idee hebben wat "cultuur" nu eigenlijk is, en dat het een heel stuk meer is dan voor 1492 al gebouwen hebben staan.

    Een paar woorden: Sportcultuur. Muziekcultuur. Eetcultuur. En ook Architectuurcultuur.

    De Europeaan die zegt dat "Amerika geen cultuur" heeft, realiseert zich tevens niet dat hij daar zo'n beetje iedereen die van de zuidpunt van Chili tot de Noordpunt van Canada mee bedoeld, want ook alle zuid-amerikaanse landen hebben een eigen sportcultuur, muziekcultuur, eetcultuur, en ook architectuurcultuur, en zijn allemaal na 1492 ontplooit, zeker gezien het feit dat Cortez en andere Conqistadors zo'n beetje de hele lokale bevolking uitmoorde

    Sterker nog, de Amerikaanse cultuur is zo sterk dat Europa er ontzettend veel van heeft over genomen. Even een klein voorbeeldje van zoiets wat waarschijnlijk niemand weet: Het trompettergeschal in een voetbalstadion, gevolgd door een massaal "AAAAANVALLLLUH" door het in oranje uitgedoste volk..... is afkomstig van de Amerikaanse Cavalry uit de 19e eeuw, waarbij datzelfde trompettergeschal gebruikt werd, gevolgd door "CHAAAAAARRRGGEEE!!" om een flink leger Indianen te vermorzelen....

    Nee, de Europeaan die dat zegt, heeft echt geen flauw idee wat cultuur nu eigenlijk inhoudt.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 23 juli 2007 @ 00:22:58 #293
    46960 StefanP
    polemicist
    pi_51735703
    quote:
    Op zondag 22 juli 2007 22:54 schreef Individual het volgende:
    Wat vinden onze Amerikaanse emigranten ervan dat Amerika geen of weinig cultuur zou hebben volgens Europeanen?
    Ik kan alleen maar lachen om Nederlanders die zoiets zeggen. Zelf hebben ze geen ruggegraat en doen ze niet anders dan spijt betuigen voor hun geschiedenis. Alles wordt afgedaan als slecht. Niemand kent de geschiedenis van de WIC, de VOC, de provincien en dergelijke - op de politiek correcte imprenting in het brein dat het 'fout' en 'racistisch' was. De eigen vlag is al verboden om te tonen voor scholieren, niemand kent het Wilhelmus en ze dragen Amerikaanse broeken, kijken Amerikaanse films, luisteren naar Amerikaanse muzien en gebruiken Amerikaanse PC's en software. Over hypocrisie gesproken.
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
      maandag 23 juli 2007 @ 00:29:12 #294
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_51735816
    quote:
    Op zondag 22 juli 2007 22:54 schreef Individual het volgende:
    Wat vinden onze Amerikaanse emigranten ervan dat Amerika geen of weinig cultuur zou hebben volgens Europeanen?
    De VS is een land vol met cultuur, echter culturen uit vele verschillende landen. Da's het enige antwoord dat ik er op kan geven.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_51736749
    quote:
    Op zondag 22 juli 2007 22:54 schreef Individual het volgende:
    Wat vinden onze Amerikaanse emigranten ervan dat Amerika geen of weinig cultuur zou hebben volgens Europeanen?
    Vaak is dat idee op weinig gebasseerd. Een opmerking van mensen die zich niet of nauwelijks in hun eigen cultuur verdiepen, laat staan de Amerikaanse.
    pi_51736798
    quote:
    Op zondag 22 juli 2007 23:03 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Ik mis de oude huizen enzo best wel. Zoals Amsterdam. Het is hier een groot Almere

    Verder vind ik het wel meevallen, eigenlijk.
    Nou weet ik dat Boston een uitzondering is, maar daar zie je bijvoorbeeld wel veel meer 17e eeuwse huisjes en dergelijke dan in veel Europese steden. Helaas is er sowieso maar weinig respect voor het veleden; nieuwe dingen zijn leuk, maar het is veel leuker als er wat van het oude bewaard wordt om een contrast te geven.
      maandag 23 juli 2007 @ 01:41:03 #297
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_51736986
    quote:
    Op maandag 23 juli 2007 01:29 schreef Evil_Jur het volgende:

    [..]

    Nou weet ik dat Boston een uitzondering is, maar daar zie je bijvoorbeeld wel veel meer 17e eeuwse huisjes en dergelijke dan in veel Europese steden. Helaas is er sowieso maar weinig respect voor het veleden; nieuwe dingen zijn leuk, maar het is veel leuker als er wat van het oude bewaard wordt om een contrast te geven.
    Da's wel waar, Boston is de oudste stad hier, maar daar kom ik niet dagelijks. En zelfs oude gebouwen hier lijken nieuw, nep, nagebouwd op de een of andere manier.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 23 juli 2007 @ 10:47:27 #298
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_51741283
    Ik vroeg het nav een discussie in TRV waarin iemand schreef: "cultuur in NYC (en de VS) is ver te zoeken..."
    Volgens mij is NYC zelfs een van de meest culturele steden ter wereld en de VS heeft een bijzonder rijke historie en cultuur zelfs voordat de Europeanen kwamen.
    .
    quote:
    Op maandag 23 juli 2007 00:19 schreef maartena het volgende:

    Het trompettergeschal in een voetbalstadion, gevolgd door een massaal "AAAAANVALLLLUH" door het in oranje uitgedoste volk..... is afkomstig van de Amerikaanse Cavalry uit de 19e eeuw, waarbij datzelfde trompettergeschal gebruikt werd, gevolgd door "CHAAAAAARRRGGEEE!!" om een flink leger Indianen te vermorzelen....
    Klopt, en omgekeerd ook een beetje. Hoewel 2 Unlimited zo goed als dood is in NL, hoor je ze nog steeds gespeeld worden tijdens baseball/hockey wedstrijden en niemand die weet dat het van een NLse one-hit-wonder komt.
    reset
    pi_51749945
    quote:
    Op maandag 23 juli 2007 01:29 schreef Evil_Jur het volgende:

    [..]

    Nou weet ik dat Boston een uitzondering is, maar daar zie je bijvoorbeeld wel veel meer 17e eeuwse huisjes en dergelijke dan in veel Europese steden. Helaas is er sowieso maar weinig respect voor het veleden; nieuwe dingen zijn leuk, maar het is veel leuker als er wat van het oude bewaard wordt om een contrast te geven.
    De meeste oude gebouwen hier (op wat uitzonderingen na) zijn 19e eeuw. Het bekendste oude gebouw, Faneuil Hall is 1742 dacht ik. Dat is toch anders dan een Nijmegen met een burcht uit 800.
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 23 juli 2007 @ 16:31:17 #300
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_51751853
    Het is ook maar net wat je onder cultuur verstaat natuurlijk.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 23 juli 2007 @ 17:51:03 #301
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51754460
    Nou, dan doe ik em dicht

    Verenigde Staten van Amerika (Deel 3)
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')