abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 13 juni 2007 @ 00:04:12 #1
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_50394319


Lewis Hamilton won 10 Juni op overtuigende wijze de Grand Prix van Canada. Maar er gebeurde veel meer in Montreal, zo was er een zware crash van de Pool Robert Kubica en moesten Massa en Fisichella verplicht de pits opzoeken nadat zij door rood gereden waren. Het hele circus verplaatst zich direct richting de Indianapolis Motor Speedway voor alweer de zevende ronde van het wereldkampioenschap . Lukt het Lewis Hamilton opnieuw te winnen? Kan Alonso het beter doen dan in Montreal? We zullen het zien.

Voor de uitslagen en statistieken van deze race kijk je natuurlijk op FOK!sport



Het is misschien wel het bekendste circuit van de wereld; Indianapolis. Oftewel "The Brickyard". Het is een van de oudste circuits ter wereld waar al in het begin van vorige eeuw werd geracet. De bijnaam heeft het te danken uit de 3,2 miljoen bakstenen waar het circuit vroeger uit bestond. Tegenwoordig ligt er alleen op start/finish nog een rij bakstenen. Jaarlijks wordt op dit circuit de "Indy 500" verreden, het bekendste en drukst bezochte eendaagse evenement ter wereld.

Aangezien de F1-bolides niet geschikt zijn voor oval racing is er in het infield een stuk circuit aangelegd. Het is daarmee een unieke baan, die bestaat uit een kwart van de originele oval, en een gewoon circuit.

Voor de set-up moeten de coureurs een compromis zien te vinden. Het krappe infield vereist een goede remstabiliteit, tractie en downforde terwijl het ovalgedeelte juist om zoveel mogelijk topsnelheid vraagt. De motor komt onder grote belasting te staan. De coureurs rijden hier gemiddeld 20 seconden volgas, waarbij de motor ongeveer tien seconden belast wordt. Op geen enkel ander circuit is hier sprake van.



Lengte circuit : 4.192 km
Aantal ronden: 73
Totaal afstand: 306.016 km
Ronde Record: 1:10.399 ( door Rubens Barrichello)

onboard lap met Rubens Barichello in 2004

















Nadat het Formule 1-circus vele andere locaties aandeed in de Verenigde Staten werd er in 2000 voor het eerst neergestreken in Indianapolis. De race werd gewonnen door Michael Schumacher, terwijl niemand problemen kende met "turn 13" zoals door sommigen vooraf werd gevreesd. In 2001 was er wel een harde crash in "turn 13", Rubens Barrichello schreef zijn Ferrari volledig af. In dezelfde race wist Mika Hakkinen zijn laatste F1-zege te behalen.
In 2002 was er commotie op Indy. Ferrari domineerde de race, met Schumacher op kop en Barrichello er vlak achter. Schumacher wilde echter tegelijk finishen, wat met de moderne F1-wagens niet mogelijk bleek te zijn. Barrichello wint op bijna 1 honderdste voor Schumacher. Velen denken nog altijd dat dit een goedmakertje was voor de GP van Oostenrijk eerder dat jaar.
In 2003 is er sprake van een race onder natte omstandigheden. Zoals gebruikelijk kan Michael Schumacher hiermee het beste uit de voeten. De race bleek beslissend voor het kampioenschap, Shumacher wint en naaste rivaal Montoya scoort geen punten. De voorsprong van Schumacher liep uit naar negen punten op Kimi Raikkonen.
In 2004 is het weer Michael Schumacher die weet te winnen. Ook nu is er een harde crash in "turn 13" als Ralf Schumacher de muur raakt. Hij is korte tijd buiten bewustzijn en zal enkele races moeten missen. De Formule 1 is opgeschrikt.
Ook in 2005 is het Ralf Schumacher die de muur raakt in "turn 13". In de vrijdagtraining bleek zijn Michelin-band niet bestand tegen de krachten in de bocht. Als gevolg hiervan ziet de Franse bandenfabrikant zich genoodzaakt al haar team terug te trekken voor de race. Er wordt gezocht naar compromissen, maar de FIA en Bridgestone geven geen krimp. Tijdens de race gaan alleen Ferrari, Jordan en Minardi van start. Schumacher weet de uiterst saaie race op zijn naam te schrijven. De F1 heeft een nekslag toegedient gekregen in de VS, zo lijkt het.



Begin juli keerde de Formule 1 terug naar Indianapolis, de plaats van het beschamende debacle van 2005, toen slechts zes wagens de race reden. Het publiek komt echter weer massaal opdagen en de Amerikanen krijgen dit maal wel waar ze voor hebben betaald. Schumacher pakt met grote overmacht de pole position, teamgenoot Felipe Massa mag als tweede starten. Alonso moet genoegen nemen met een vijfde plaats.

Nick Heidfeld is het grootste slachtoffer van een massale crash in de eerste bocht van de wedstrijd. De Duitser slaat vier maal over de kop in de chaos die wordt veroorzaakt door Montoya, die zijn teamgenoot Raikkonen aantikt. Ook Speed, Montagny, Klien en Webber kunnen ter plekke uitstappen. Na de noodzakelijke safety car-periode rijden de Ferrari's van Schumacher en Massa direct weg bij de rest van het veld. Sato en Monteiro helpen elkaar de wedstrijd uit, terwijl Fisichella alle ruimte van Alonso krijgt voor de derde plaats. De Spanjaard zakt tijdens zijn laatste pitstop zelfs weg tot de vijfde plaats, ten gunste van Jarno Trulli, die een sterke wedstrijd rijdt. Schumacher wint, met een comfortabele voorsprong van acht seconden op zijn teamgenoot.








Vrijdag 15 juni 2007

16:00 - 17:30 vrije training 1
20:00 - 21:30 vrije training 2

Zaterdag 16 juni 2007

16:00 - 17:00 vrije training 3
19:00 - 20:00 kwalificatie training

Zondag 17 juni 2007

19:00 - 2007 FORMULA 1 United States Grand Prix



Zaterdag 16 juni 2007

18:30 - 20:30 kwalificatie (RTL7)

Zondag 17 juni 2007

17:45 - 18:10 voorbeschouwing (RTL7)
18:10 - 18:55 voorbeschouwing (RTL4!)
19:00 - 20:40 Race (RTL4!)
20:40 - 21:30 Nabeschouwing (RTL4!)



Het Weer in Indianapolis

Live Timing

Zin om over F1 te chatten? kom dan gewoon naar het irc-kanaal #f1

Zie de IRC FAQ voor meer informatie.

deze preview wordt u mede mogelijk gemaakt door Sanger & WEST
DeOP is hier te vinden!
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 13 juni 2007 @ 00:21:44 #2
798 voyeur
bemoeit zich
pi_50394915
Hoi West, dank voor de mooie OP weer.

Heel algemeen een vraagje. Zouden er wat minder foto's in die informatie OP's kunnen? Voor mensen als ik met een pay/mb verbinding zijn ze erg kostbaar en erg traag.

En even inhoudelijk 'De coureurs rijden hier gemiddeld 20 seconden volgas, waarbij de motor ongeveer tien seconden belast wordt. Op geen enkel ander circuit is hier sprake van. ' Rijden ze in Canada niet nog langer volgas? Ik meen dat het daar tegen de minuut is.
Here we are now, entertain us.
pi_50396162
Ah, we zijn weer aangekomen bij het grootste kutcircuit op de kalender.

Eitje voor McLaren dit.
pi_50396583
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 00:21 schreef voyeur het volgende:
Hoi West, dank voor de mooie OP weer.
<knip>
En even inhoudelijk 'De coureurs rijden hier gemiddeld 20 seconden volgas, waarbij de motor ongeveer tien seconden belast wordt. Op geen enkel ander circuit is hier sprake van. ' Rijden ze in Canada niet nog langer volgas? Ik meen dat het daar tegen de minuut is.
misschien dat TS iets bedoeld als 20 sec. achter elkaar... want imo is het ook op Spa-Franchorchamps in totaal (veel) langer dan 20 sec. vol gas...
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 01:10 schreef Radegast het volgende:
Ah, we zijn weer aangekomen bij het grootste kutcircuit op de kalender.

Eitje voor McLaren dit.
onzin... er zijn ergere circuits in op de huidige F1-kalender... Hungaroring is erger
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  woensdag 13 juni 2007 @ 02:48:53 #5
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_50397501
TVP!
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  woensdag 13 juni 2007 @ 06:25:12 #6
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_50398474
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 00:21 schreef voyeur het volgende:
Hoi West, dank voor de mooie OP weer.

Heel algemeen een vraagje. Zouden er wat minder foto's in die informatie OP's kunnen? Voor mensen als ik met een pay/mb verbinding zijn ze erg kostbaar en erg traag.
ik zou die foto sectie kunnen schrappen.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 13 juni 2007 @ 07:33:39 #7
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50398700
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 00:21 schreef voyeur het volgende:
En even inhoudelijk 'De coureurs rijden hier gemiddeld 20 seconden volgas, waarbij de motor ongeveer tien seconden belast wordt. Op geen enkel ander circuit is hier sprake van. ' Rijden ze in Canada niet nog langer volgas? Ik meen dat het daar tegen de minuut is.
Hier had ook moeten staan dat ze 20 seconden achter elkaar flatout rijden, waarbij de motor tien seconden voluit belast wordt (19.000 toeren). Sorry als het wat onduidelijk is
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 13 juni 2007 @ 07:34:17 #8
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50398703
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 06:25 schreef WEST het volgende:

[..]

ik zou die foto sectie kunnen schrappen.
Aan de andere kant denk ik ook dat er veel mensen zijn die de foto's een leuke toevoeging vinden, zoals ik.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_50398737
Hoe lang rijden ze op Monza eik precies volgas?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 13 juni 2007 @ 08:40:05 #10
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_50399354
Zou Ralf door Turn 13 durven??

Ik zeg Kubica rijdt gewoon.

Gezien Canada maakt Mclaren ook hier een kans. Alonso moet wat meer op de baan blijven anders heeft Lewis weer een eitje. Hoop dat die Ferrari's ook wat beter gaan want ondanks de spectaculaire race was er weinig spanning aan kop.
  woensdag 13 juni 2007 @ 09:34:32 #11
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_50400438
Ik ben benieuwd wie de beste zal zijn in Indianapolis.

De afgelopen 5 jaar was Ferrari zeer dominant op Indy, of dat dit weekend ook het geval is is nog maar de vraag denk ik. Ferrari zal zeker dichterbij McLaren zitten dan in Montreal, daarvan ben ik overtuigd. Ik denk dat toch vooral BMW het weer goed zal doen op dit circuit. Met het vele vermogen en de goeie mechanische grip kun je ver komen, dus BMW zal ver kunnen komen. Dit circuit leent zich ook uit voor verrassingen, denk aan de 3e plek van Sato in, ik meen, 2004.

Vorig jaar was de GP van Amerika wel heel gaaf met o.a. die startcrash van Heidfeld en Montoya e.d. Hopelijk zullen we een net zo'n leuke race zien als een week terug, dan is mijn zondagavond helemaal goed!

O ja, en over Spyker, nee helaas, Indy is een circuit waar ze niet goed uit de verf zullen komen denk ik. Spyker komt zo ongelovelijk veel topsnelheid en mechanische grip tekort, laten we er maar niet al te veel van hopen.

Ik ben ook benieuwd hoeveel toeschouwers er zullen komen na het bandendebacle van 2005.
Nulla Tenaci Invia Est Via
  woensdag 13 juni 2007 @ 09:48:36 #12
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_50400777
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 07:34 schreef sanger het volgende:

[..]

Aan de andere kant denk ik ook dat er veel mensen zijn die de foto's een leuke toevoeging vinden, zoals ik.
Hier nog zo iemand.. En daarnaast, alhoewel voyeur ongetwijfeld een hele goede reden heeft om via een pay/mb-verbinding te internetten, wie heeft er tegenwoordig nog geen 'onbeperkte' kabel/adsl-internetverbinding? Het zou waarschijnlijk om een hele kleine groep gebruikers gaan die hier last van hebben, terwijl een veel grotere groep dan die foto's uit de OP mist. En die foto's maken mijns inziens net de OP compleet Kortom, ik zou het persoonlijk erg jammer vinden wanneer ze zouden verdwijnen

Betreffende de race verwacht ik ook wel weer wat van BMW, ik ben vooral benieuwd wie de 2e rijder naast Heidfeld zal zijn (Vettel, Glock of toch Kubica zelf?) en hoe deze zal presteren.. Daarnaast interessant om te zien of Wurz en Kovalainen door hun prima prestatie afgelopen race de weg omhoog hebben gevonden of dat zij weer in de marge belanden
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  woensdag 13 juni 2007 @ 09:56:05 #13
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50401017
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 07:42 schreef vosss het volgende:
Hoe lang rijden ze op Monza eik precies volgas?
Weet niet precies, maar het gaat om aaneengesloten volgas rijden

Even opgezocht:

Motor
Monza is het zwaarste circuit voor de motoren. Het Italiaanse circuit heeft het hoogste volgas-percentage - 67% bij de V10 - van alle F1 circuits en op geen enkele andere omloop bereiken de snelheden zo'n hoge waarden als hier. De langste volgas-sectie bedraagt 1268 meter, de derde na Spa en Indianapolis.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_50401946
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 02:48 schreef Xebber het volgende:
TVP!
WEST:
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  woensdag 13 juni 2007 @ 10:33:41 #15
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50402244
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 10:24 schreef Sally het volgende:

[..]

WEST:
Ja hebt gelijk! Vergeten!

WEST, top OP weer en mooi op tijd ook
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_50402328
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 00:21 schreef voyeur het volgende:
Hoi West, dank voor de mooie OP weer.

Heel algemeen een vraagje. Zouden er wat minder foto's in die informatie OP's kunnen? Voor mensen als ik met een pay/mb verbinding zijn ze erg kostbaar en erg traag.

[...]

Ben ik het mee eens, aangezien mijn connectie thuis nog niet vlekkeloos loopt, zijn die foto's een crime (lees: crash) en hoop ik zsm op pagina 2 terecht te komen...

Mss tooch maar alleen OP quoten, zonder afbeeldingen in de vervolgtopics??
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_50402630
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 09:48 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Hier nog zo iemand.. En daarnaast, alhoewel voyeur ongetwijfeld een hele goede reden heeft om via een pay/mb-verbinding te internetten, wie heeft er tegenwoordig nog geen 'onbeperkte' kabel/adsl-internetverbinding? Het zou waarschijnlijk om een hele kleine groep gebruikers gaan die hier last van hebben, terwijl een veel grotere groep dan die foto's uit de OP mist. En die foto's maken mijns inziens net de OP compleet Kortom, ik zou het persoonlijk erg jammer vinden wanneer ze zouden verdwijnen
Ik denk dat voyeur uit België komt. Daar zijn ze nog niet zover. Zo goed als alle abonnementen hebben daar nog een datalimiet. Zelf zie ik de OP overigens ook liever met foto's. Maakt het geheel een stuk fleuriger.
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 10:36 schreef Sally het volgende:

[..]


Ben ik het mee eens, aangezien mijn connectie thuis nog niet vlekkeloos loopt, zijn die foto's een crime (lees: crash) en hoop ik zsm op pagina 2 terecht te komen...
Zou goed kunnen dat dat aan Internet Explorer ligt. Je kan bijvoorbeeld Firefox of Opera proberen. Dan kan je tenminste zien of het ook echt aan Internet Explorer zelf ligt. Heb alleen geen idee of ze ook willen installeren op 98SE.
pi_50402870
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 10:46 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ik denk dat voyeur uit België komt. Daar zijn ze nog niet zover. Zo goed als alle abonnementen hebben daar nog een datalimiet. Zelf zie ik de OP overigens ook liever met foto's. Maakt het geheel een stuk fleuriger.
[..]

Zou goed kunnen dat dat aan Internet Explorer ligt. Je kan bijvoorbeeld Firefox of Opera proberen. Dan kan je tenminste zien of het ook echt aan Internet Explorer zelf ligt. Heb alleen geen idee of ze ook willen installeren op 98SE.
Oeh, goed onthouden
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  woensdag 13 juni 2007 @ 10:58:44 #19
67174 Dos37
Come on Twente
pi_50403018
Hopelijk zowosie al de half zo intressant als afgelopen race dan ga ik er al goed voor zitten.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 13 juni 2007 @ 11:06:04 #20
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_50403226
98se??? welk jaar leven we?

Kubica mag racen aldus Fok Sport
pi_50403875
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 11:06 schreef TJDoornbos het volgende:
98se??? welk jaar leven we?

Kubica mag racen aldus Fok Sport
Eh... tja...
Heb cd van XP liggen, maar niet de tijd om te installeren...

Maar wat vonden jullie van mijn voorstel:
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 10:36 schreef Sally het volgende:

[..]

Mss toch maar alleen OP quoten zonder afbeeldingen in de vervolgtopics??
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  woensdag 13 juni 2007 @ 11:26:46 #22
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50403892
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 11:06 schreef TJDoornbos het volgende:
98se??? welk jaar leven we?

Kubica mag racen aldus Fok Sport
Dan moet je beter lezen....

Kubica mag van BMW racen, de FIA moet nog een medische keuring uitvoeren.

BMW: \"Kubica mag van ons racen\"
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 13 juni 2007 @ 11:27:15 #23
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50403902
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 11:26 schreef Sally het volgende:

[..]

Eh... tja...
Heb cd van XP liggen, maar niet de tijd om te installeren...

Maar wat vonden jullie van mijn voorstel:
[..]
Het is een oplossing
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 13 juni 2007 @ 11:35:02 #24
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_50404184
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 11:26 schreef sanger het volgende:

[..]

Dan moet je beter lezen....

Kubica mag van BMW racen, de FIA moet nog een medische keuring uitvoeren.

BMW: \"Kubica mag van ons racen\"
Dan heb jij mn reactie daar niet gelezen gok ik. Maargoed we weten morgenavond meer

XP erop zetten is fluitje van een cent. Tis bijna net zo makkelijk als Blofnr's meezingen Sally goddomme wat was mn stem verrot zondag
pi_50404293
tvp
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')