Inflatie....quote:Op maandag 11 juni 2007 22:18 schreef Boosoog het volgende:
vijftig jaar
Klopt, wij hadden bij Civiel altijd als maatstaf 2 miljoen euro per km. Maar dat is dus wel de meest goedkope snelweg, 2 baantjes aan beide kanten en gewoon het goedkoopste asfalt en zonder signalering.quote:Op maandag 11 juni 2007 22:36 schreef Boosoog het volgende:
Kan je wel zeggen: in de tachtiger jaren kosstte zoiets meen ik 1 miljoen gulden per km
Volgens mij is het de bedoeling dat hij verdiept aangelegd wordt, om het omliggende gebied zoveel mogelijk te sparen. Wat wel apart is, is dat het een stuk is zonder op- of afritten is, dus dat zit eer nog niet eens bij in de prijsquote:Op maandag 11 juni 2007 23:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
Als het dijklichaam er al ligt, waarom gaat die 7 km dan zoveel kosten? Welke kunstwerken willen de heren politici om hun achterban tevreden te houden? Gewoon een lap asfalt kost geen 700 miljoen per 7 km.
quote:Op maandag 11 juni 2007 23:48 schreef Lucille het volgende:
Dit heeft te maken met het feit dat er vanwege milleu maatregelen gekozen is voor de IODS-variant. De A4 zal gedeeltelijk half verdiept worden aangelegd met een ecoduct en aquaduct, met een overkapping in het stedelijk gebied en een volledige aansluiting op het Kethelplein (valt te lezen op de site van Rijkswaterstaat).
Verder wordt het geld niet alleen gebruikt voor die 7km, maar zal de A4 wordt doorgetrokken, er extra zal worden geïnvesteerd in meer natuur, kwaliteitsverbetering van het landschap, een betere toegankelijkheid van het gebied voor recreanten en in de stedenbouwkundige ontwikkeling in Schiedam en Vlaardingen.
is een tunnel dan niet goedkoper?quote:Op maandag 11 juni 2007 23:48 schreef Lucille het volgende:
Dit heeft te maken met het feit dat er vanwege milleu maatregelen gekozen is voor de IODS-variant. De A4 zal gedeeltelijk half verdiept worden aangelegd met een ecoduct en aquaduct, met een overkapping in het stedelijk gebied en een volledige aansluiting op het Kethelplein (valt te lezen op de site van Rijkswaterstaat).
Verder wordt het geld niet alleen gebruikt voor die 7km, maar zal de A4 wordt doorgetrokken, er extra zal worden geïnvesteerd in meer natuur, kwaliteitsverbetering van het landschap, een betere toegankelijkheid van het gebied voor recreanten en in de stedenbouwkundige ontwikkeling in Schiedam en Vlaardingen.
Of je zet gewoon een weg neer, kan ook natuurlijk.quote:Op maandag 11 juni 2007 23:48 schreef Lucille het volgende:
Dit heeft te maken met het feit dat er vanwege milleu maatregelen gekozen is voor de IODS-variant. De A4 zal gedeeltelijk half verdiept worden aangelegd met een ecoduct en aquaduct, met een overkapping in het stedelijk gebied en een volledige aansluiting op het Kethelplein (valt te lezen op de site van Rijkswaterstaat).
Verder wordt het geld niet alleen gebruikt voor die 7km, maar zal de A4 wordt doorgetrokken, er extra zal worden geïnvesteerd in meer natuur, kwaliteitsverbetering van het landschap, een betere toegankelijkheid van het gebied voor recreanten en in de stedenbouwkundige ontwikkeling in Schiedam en Vlaardingen.
7km tunnel aanleggen met alle veiligheidsvoorzieningen erbij is denk ik duurder.quote:
Maar daar is de milleubeweging tegen. Je weet wel, die mensen die zelfs gaan huilen als er drie bomen gekapt moeten worden.quote:Op maandag 11 juni 2007 23:58 schreef IHVK het volgende:
[..]
Of je zet gewoon een weg neer, kan ook natuurlijk.
...en terecht. Blijf van de bomen af!quote:Op maandag 11 juni 2007 23:59 schreef Lucille het volgende:
Maar daar is de milleubeweging tegen. Je weet wel, die mensen die zelfs gaan huilen als er drie bomen gekapt moeten worden.
allemaal bullshit dusquote:Op dinsdag 12 juni 2007 00:14 schreef Igen het volgende:
Maar eigenlijk staan er toch helemaal geen bomen meer?
Het probleem is natuurlijk dat de beestjes nog moeten kunnen oversteken zonder platgereden te worden, en dat de broedgebieden van de vogels niet door lawaai gestoord mogen worden, en de omwonenden niet een te hoge fijnstofbelasting mogen krijgen, en en en... en dan wordt het dus duur.
Daar klopt dus echt niks van, Nederland is wereldwijd koploper qua weginnovatie. Nederland heeft echt de beste wegen ter wereld, dat ze soms niet goed onderhouden worden is vers twee. Maar dat is politieke onwil.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:07 schreef LoggedIn het volgende:
de rijksweg is hier duurder dan de autobahn, en het is nog nieteens 1/4e van de kwaliteit
daar is anders weinig van te merken in Duitsland werken ze met dynamische snelheden en informatiesystemen, in Nederland lopen we te kloten met belachelijke, statische 80km zones die te zielig voor woorden zijn en extra files veroorzakenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Daar klopt dus echt niks van, Nederland is wereldwijd koploper qua weginnovatie.
Wij hebben hier ook matrix portalen met snelheidslimieten die veranderen als er files ontstaan.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:46 schreef LoggedIn het volgende:
in Duitsland werken ze met dynamische snelheden en informatiesystemen,
Dan kun je net zo goed wat aan het tracé van de snelweg morrelen als er compromissen moeten worden gesloten.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 00:14 schreef Igen het volgende:
Maar eigenlijk staan er toch helemaal geen bomen meer?
Het probleem is natuurlijk dat de beestjes nog moeten kunnen oversteken zonder platgereden te worden, en dat de broedgebieden van de vogels niet door lawaai gestoord mogen worden, en de omwonenden niet een te hoge fijnstofbelasting mogen krijgen, en en en... en dan wordt het dus duur.
Precies. Als je eerst 80 mocht en er staat file mag je nog maar 50. Alsof je dat haaltquote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:42 schreef Lucille het volgende:
[..]
Wij hebben hier ook matrix portalen met snelheidslimieten die veranderen als er files ontstaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |