abonnement Unibet Coolblue
pi_50351671
Onvoorstelbaar voorbeeld van wanbeleid'

Uitgegeven: 11 juni 2007 15:45
Laatst gewijzigd: 11 juni 2007 16:10

DEN HAAG - Minister Camiel Eurlings van Verkeer moet leiderschap tonen en ervoor zorgen dat de A4 door Midden-Delfland alsnog versneld wordt aangelegd. Hij moet desnoods ambtenaren terugroepen van vakantie om ontstane problemen op te lossen.

Dat heeft voorzitter Bernard Wientjes van de werkgeversorganisatie VNO-NCW maandag gezegd.



In een interview op de eigen website wijst Wientjes erop dat al vijftig jaar wordt gesproken over het ontbrekende stukje van 7 kilometer A4 tussen Den Haag en Rotterdam.

Decennia geleden werd al een dijklichaam aangelegd voor de weg die niet kwam. "Een onvoorstelbaar voorbeeld van wanbeleid", aldus de werkgeversvoorman.

Rekenfout

Een jaar geleden ondertekenden Eurlings' voorganger Karla Peijs en vrijwel alle betrokken partijen nog een zogenoemd bestuursconvenant. Daarin stond dat de aanleg in 2008 zou beginnen en in 2013 zou zijn afgerond. Een rekenfout van Rijkswaterstaat gooide echter roet in het eten. Vorige week maakte Eurlings bekend dat de oplevering pas is voorzien in 2015.

De aanleg van het ontbrekende stukje A4 werd in juni 2006 begroot op 641 miljoen euro. VNO-NCW verwacht dat de uiteindelijke kosten circa 700 miljoen euro gaan bedragen.

(c) ANP
*************************************************************


Hoe komt men in vredesnaam aan zo'n gigantisch bedrag per km?
  maandag 11 juni 2007 @ 22:26:32 #2
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_50352083
quote:
Op maandag 11 juni 2007 22:18 schreef Boosoog het volgende:
vijftig jaar
Inflatie....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_50352631
Kan je wel zeggen: in de tachtiger jaren kosstte zoiets meen ik 1 miljoen gulden per km
pi_50354218
Als het dijklichaam er al ligt, waarom gaat die 7 km dan zoveel kosten? Welke kunstwerken willen de heren politici om hun achterban tevreden te houden? Gewoon een lap asfalt kost geen 700 miljoen per 7 km.
pi_50354367
quote:
Op maandag 11 juni 2007 22:36 schreef Boosoog het volgende:
Kan je wel zeggen: in de tachtiger jaren kosstte zoiets meen ik 1 miljoen gulden per km
Klopt, wij hadden bij Civiel altijd als maatstaf 2 miljoen euro per km. Maar dat is dus wel de meest goedkope snelweg, 2 baantjes aan beide kanten en gewoon het goedkoopste asfalt en zonder signalering.
pi_50354427
Zijn jullie infra-structuur deskundigen? Nou dan?
pi_50355033
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
Als het dijklichaam er al ligt, waarom gaat die 7 km dan zoveel kosten? Welke kunstwerken willen de heren politici om hun achterban tevreden te houden? Gewoon een lap asfalt kost geen 700 miljoen per 7 km.
Volgens mij is het de bedoeling dat hij verdiept aangelegd wordt, om het omliggende gebied zoveel mogelijk te sparen. Wat wel apart is, is dat het een stuk is zonder op- of afritten is, dus dat zit eer nog niet eens bij in de prijs
pi_50355106
edit: ^^^ wat hij zegt dus.

[ Bericht 96% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2007 23:19:38 ]
pi_50356330
Zo snel mogelijk asfalteren, schandalig dat die weg er nog niet ligt
pi_50356573
Dit heeft te maken met het feit dat er vanwege milleu maatregelen gekozen is voor de IODS-variant. De A4 zal gedeeltelijk half verdiept worden aangelegd met een ecoduct en aquaduct, met een overkapping in het stedelijk gebied en een volledige aansluiting op het Kethelplein (valt te lezen op de site van Rijkswaterstaat).
Verder wordt het geld niet alleen gebruikt voor die 7km, maar zal de A4 wordt doorgetrokken, er extra zal worden geïnvesteerd in meer natuur, kwaliteitsverbetering van het landschap, een betere toegankelijkheid van het gebied voor recreanten en in de stedenbouwkundige ontwikkeling in Schiedam en Vlaardingen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_50356763
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:48 schreef Lucille het volgende:
Dit heeft te maken met het feit dat er vanwege milleu maatregelen gekozen is voor de IODS-variant. De A4 zal gedeeltelijk half verdiept worden aangelegd met een ecoduct en aquaduct, met een overkapping in het stedelijk gebied en een volledige aansluiting op het Kethelplein (valt te lezen op de site van Rijkswaterstaat).
Verder wordt het geld niet alleen gebruikt voor die 7km, maar zal de A4 wordt doorgetrokken, er extra zal worden geïnvesteerd in meer natuur, kwaliteitsverbetering van het landschap, een betere toegankelijkheid van het gebied voor recreanten en in de stedenbouwkundige ontwikkeling in Schiedam en Vlaardingen.


Smartass indeed
なんだっけ
  maandag 11 juni 2007 @ 23:57:48 #12
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_50356931
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:48 schreef Lucille het volgende:
Dit heeft te maken met het feit dat er vanwege milleu maatregelen gekozen is voor de IODS-variant. De A4 zal gedeeltelijk half verdiept worden aangelegd met een ecoduct en aquaduct, met een overkapping in het stedelijk gebied en een volledige aansluiting op het Kethelplein (valt te lezen op de site van Rijkswaterstaat).
Verder wordt het geld niet alleen gebruikt voor die 7km, maar zal de A4 wordt doorgetrokken, er extra zal worden geïnvesteerd in meer natuur, kwaliteitsverbetering van het landschap, een betere toegankelijkheid van het gebied voor recreanten en in de stedenbouwkundige ontwikkeling in Schiedam en Vlaardingen.
is een tunnel dan niet goedkoper?
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_50356978
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:48 schreef Lucille het volgende:
Dit heeft te maken met het feit dat er vanwege milleu maatregelen gekozen is voor de IODS-variant. De A4 zal gedeeltelijk half verdiept worden aangelegd met een ecoduct en aquaduct, met een overkapping in het stedelijk gebied en een volledige aansluiting op het Kethelplein (valt te lezen op de site van Rijkswaterstaat).
Verder wordt het geld niet alleen gebruikt voor die 7km, maar zal de A4 wordt doorgetrokken, er extra zal worden geïnvesteerd in meer natuur, kwaliteitsverbetering van het landschap, een betere toegankelijkheid van het gebied voor recreanten en in de stedenbouwkundige ontwikkeling in Schiedam en Vlaardingen.
Of je zet gewoon een weg neer, kan ook natuurlijk.
pi_50356980
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:57 schreef YuckFou het volgende:

[..]

is een tunnel dan niet goedkoper?
7km tunnel aanleggen met alle veiligheidsvoorzieningen erbij is denk ik duurder.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_50357013
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:58 schreef IHVK het volgende:

[..]

Of je zet gewoon een weg neer, kan ook natuurlijk.
Maar daar is de milleubeweging tegen. Je weet wel, die mensen die zelfs gaan huilen als er drie bomen gekapt moeten worden.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  dinsdag 12 juni 2007 @ 00:01:51 #16
157786 Ooster
Alleen nog maar blokzeep!
pi_50357077
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:59 schreef Lucille het volgende:
Maar daar is de milleubeweging tegen. Je weet wel, die mensen die zelfs gaan huilen als er drie bomen gekapt moeten worden.
...en terecht. Blijf van de bomen af!
..:: principieel wietteler (en sinds kort ook paddokweker)::..
pi_50357518
Maar eigenlijk staan er toch helemaal geen bomen meer?
Het probleem is natuurlijk dat de beestjes nog moeten kunnen oversteken zonder platgereden te worden, en dat de broedgebieden van de vogels niet door lawaai gestoord mogen worden, en de omwonenden niet een te hoge fijnstofbelasting mogen krijgen, en en en... en dan wordt het dus duur.
pi_50358794
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 00:14 schreef Igen het volgende:
Maar eigenlijk staan er toch helemaal geen bomen meer?
Het probleem is natuurlijk dat de beestjes nog moeten kunnen oversteken zonder platgereden te worden, en dat de broedgebieden van de vogels niet door lawaai gestoord mogen worden, en de omwonenden niet een te hoge fijnstofbelasting mogen krijgen, en en en... en dan wordt het dus duur.
allemaal bullshit dus

de rijksweg is hier duurder dan de autobahn, en het is nog nieteens 1/4e van de kwaliteit
pi_50359089
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 01:07 schreef LoggedIn het volgende:
de rijksweg is hier duurder dan de autobahn, en het is nog nieteens 1/4e van de kwaliteit
Daar klopt dus echt niks van, Nederland is wereldwijd koploper qua weginnovatie. Nederland heeft echt de beste wegen ter wereld, dat ze soms niet goed onderhouden worden is vers twee. Maar dat is politieke onwil.
pi_50359180
Belachelijk dat die weg er nog niet ligt.

Maar ja wanbeleid inderdaad, dat zijn we inmiddels wel gewend.
pi_50359650
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 01:20 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Daar klopt dus echt niks van, Nederland is wereldwijd koploper qua weginnovatie.
daar is anders weinig van te merken in Duitsland werken ze met dynamische snelheden en informatiesystemen, in Nederland lopen we te kloten met belachelijke, statische 80km zones die te zielig voor woorden zijn en extra files veroorzaken
pi_50363009
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 01:46 schreef LoggedIn het volgende:

in Duitsland werken ze met dynamische snelheden en informatiesystemen,
Wij hebben hier ook matrix portalen met snelheidslimieten die veranderen als er files ontstaan.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  dinsdag 12 juni 2007 @ 10:35:26 #23
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_50364510
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 00:14 schreef Igen het volgende:
Maar eigenlijk staan er toch helemaal geen bomen meer?
Het probleem is natuurlijk dat de beestjes nog moeten kunnen oversteken zonder platgereden te worden, en dat de broedgebieden van de vogels niet door lawaai gestoord mogen worden, en de omwonenden niet een te hoge fijnstofbelasting mogen krijgen, en en en... en dan wordt het dus duur.
Dan kun je net zo goed wat aan het tracé van de snelweg morrelen als er compromissen moeten worden gesloten.
pi_50365400
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 09:42 schreef Lucille het volgende:

[..]

Wij hebben hier ook matrix portalen met snelheidslimieten die veranderen als er files ontstaan.
Precies. Als je eerst 80 mocht en er staat file mag je nog maar 50. Alsof je dat haalt
Dat is iets anders dan dynamische snelheden
*verwijderd door Admin*
  dinsdag 12 juni 2007 @ 11:32:42 #25
132605 kawotski
Il Dottore
pi_50366178
wat een prijsje.. ik leg m voor de helft aan.. huur gewoon wat Polen in..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')