abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 14 juli 2007 @ 15:21:25 #51
176623 SnowCockroach
fabeltastisch.
pi_51461754
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:00 schreef senesta het volgende:

[..]

Tja, sorry hoor, maar dat had je vader toch ook kunnen bedenken voor hij zijn kinderen toestond een beestje te nemen?
Als ze iets mankeren weet je dat je ermee naar de dierenarts moet en dat dat geld kost.
Ik vind het sneu voor jou snowcockroach maar ook een beetje min van je vader.
Nou het zit zo, hij was eerst boer en is ook op een boerderij opgegroeid. Vandaar dat hij er zo tegenaan kijkt. Volgens hem is het 'de natuur', waar hij eigenlijk ook wel gelijk in heeft. Nou heb ik gelezen dat die behandeling tegen Myxomatose voor een konijn ook helemaal niet prettig is, en het kan wel 6 weken duren en daarbij zijn de kansen op herstel iets hoger dan 10%. Ik weet niet of ik het konijn zo'n behandeling zou geven als ik er zelf het geld voor had. Maargoed, we zijn nog niet bij de dierenarts geweest dus daar kan ik eigenlijk nog niks over zeggen.

-edit- M'n moeder begon hem om te praten. Over verantwoordelijkheden en dat je als ze ziek worden je gewoon naar de dierenarts moet. Maandag dierenarts, is de uitkomst volgens mij.

[ Bericht 4% gewijzigd door SnowCockroach op 14-07-2007 15:53:06 ]
Let's Rummikub the night away.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 22:17:04 #52
176623 SnowCockroach
fabeltastisch.
pi_51473330
Bij de rest van de konijnen zie ik gelukkig (nog) geen symptomen.




Marcel

Richard




Let's Rummikub the night away.
  Moderator zondag 15 juli 2007 @ 00:16:35 #53
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_51477545
Gelukkig maar, ik hoop dat je andere konijntje het ook teboven komt.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator zondag 15 juli 2007 @ 08:48:19 #54
155227 crew  Guppy
dus
pi_51481757
lieve mama

oh, en je vlaamsen zien er goed uit, wat een schatjes!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 15 juli 2007 @ 14:00:14 #55
84328 Lllaura
painting pictures
pi_51488014
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 14:50 schreef SnowCockroach het volgende:
Maargoed, ik ga nu iig alle drinkbakken in de ren verversen voor het geval dat hij ook het water besmet kan hebben.
Als de andere konijnen maar niks hebben.
Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, wordt myxomatose alleen overgebracht door muggen. Wel vind ik het behoorlijk laks om je konijnen niet in te laten enten tegen dit soort ziektes. Lekker makkelijk en je ziet wat er van komt.

Huisdieren vragen om verantwoordelijkheid. Kan of wil je dat niet betalen, dan moet je er niet aan beginnen. En in laten slapen kost ook geld. 35 euro voor een konijn bij mijn dierenarts. Heb je dat er niet voor over, wees dan flink en verzin zelf een pijnloze manier om dat beest uit z'n lijden te verlossen. Dat is wel het laatste wat je hem verschuldigd bent.

Harde woorden ja, maar ik vind dat te weinig mensen hun verantwoordelijk tov hun huisdieren nemen, zeker als het om inenten gaat. Had je je een beetje verdiept in de dieren die je houdt, dan had je zelf geweten welke risico's er bestaan op welke ziekten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lllaura op 15-07-2007 14:17:34 ]
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  zondag 15 juli 2007 @ 14:25:59 #56
84328 Lllaura
painting pictures
pi_51488769
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:21 schreef SnowCockroach het volgende:

[..]

Nou het zit zo, hij was eerst boer en is ook op een boerderij opgegroeid. Vandaar dat hij er zo tegenaan kijkt. Volgens hem is het 'de natuur', waar hij eigenlijk ook wel gelijk in heeft. Nou heb ik gelezen dat die behandeling tegen Myxomatose voor een konijn ook helemaal niet prettig is, en het kan wel 6 weken duren en daarbij zijn de kansen op herstel iets hoger dan 10%. Ik weet niet of ik het konijn zo'n behandeling zou geven als ik er zelf het geld voor had. Maargoed, we zijn nog niet bij de dierenarts geweest dus daar kan ik eigenlijk nog niks over zeggen.

-edit- M'n moeder begon hem om te praten. Over verantwoordelijkheden en dat je als ze ziek worden je gewoon naar de dierenarts moet. Maandag dierenarts, is de uitkomst volgens mij.
Vat mijn kritiek maar niet op als een persoonlijke aanval. Ik zie nu dat je vader boer is. Die hebben idd vaak een heel andere manier van met dieren omgaan...

Toch blijf ik vinden dat je dan ook je verantwoordelijkheid moet nemen. Gefokte (Belgische?) hazen opgesloten op een terrein hebben weinig meer met de natuur te maken. Hierbij heeft de mens op alle fronten ingegrepen. Ook is myxomatose geen natuurlijke ziekte. Deze is gemaakt door mensen op de overpopulate op konijnen in Australie uit te roeien. Een kulargument dus.

Ze hebben wel lekker de ruimte, mooi stukje grond!

[ Bericht 2% gewijzigd door Lllaura op 15-07-2007 14:49:49 ]
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  zondag 15 juli 2007 @ 15:59:03 #57
176623 SnowCockroach
fabeltastisch.
pi_51491376
quote:
Op zondag 15 juli 2007 14:00 schreef Lllaura het volgende:

[..]

Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, wordt myxomatose alleen overgebracht door muggen. Wel vind ik het behoorlijk laks om je konijnen niet in te laten enten tegen dit soort ziektes. Lekker makkelijk en je ziet wat er van komt.

Huisdieren vragen om verantwoordelijkheid. Kan of wil je dat niet betalen, dan moet je er niet aan beginnen. En in laten slapen kost ook geld. 35 euro voor een konijn bij mijn dierenarts. Heb je dat er niet voor over, wees dan flink en verzin zelf een pijnloze manier om dat beest uit z'n lijden te verlossen. Dat is wel het laatste wat je hem verschuldigd bent.

Harde woorden ja, maar ik vind dat te weinig mensen hun verantwoordelijk tov hun huisdieren nemen, zeker als het om inenten gaat. Had je je een beetje verdiept in de dieren die je houdt, dan had je zelf geweten welke risico's er bestaan op welke ziekten.
Door muggen, maar het is volgens mij ook van konijn naar konijn over te dragen. Begrijp me niet verkeerd, maar als ik het zelf kon betalen had ik ze wel ingeent hoor, maar ik ben een scholier van 15 dus dat kan ik niet betalen. Misschien hadden we dan inderdaad geen konijnen aan moeten schaffen, maar het was dan ook niet mijn idee om 10 konijnen te nemen. Hij wilde een ren, hij wilde de konijnen, ik verzorg ze alleen. Als het aan m'n vader lag was er waarschijnlijk geen dierenarts aan te pas gekomen, daar moet ik dan op gaan aandringen. Morgen is de afspraak. En inslapen is bij onze dierenarts gratis. (wat een onzin trouwens van je dierenarts om daar geld voor te vragen, zo krijg je toch alleen maar meer praktijken met mensen die zelf lekker aan gaan hobbien?)

Ik snap je vraagteken bij 'gefokte (Belgische?) hazen' niet helemaal maar dat is dus het ras, Belgische Hazen. En het zijn niet echt hazen maar gewoon konijnen en ze stammen ook niet af van wilde hazen ofzo, maar door het uiterlijk worden het ras zo genoemd.
Dat zieke konijn zit inmiddels niet meer in het kleine caviakooitje maar in een hok van 4 bij 4. De hazen raken helemaal gestressed als ze even in een kooitje moeten. Paniek.

[ Bericht 5% gewijzigd door SnowCockroach op 15-07-2007 16:12:46 ]
Let's Rummikub the night away.
  zondag 15 juli 2007 @ 17:16:47 #58
84328 Lllaura
painting pictures
pi_51494262
quote:
Op zondag 15 juli 2007 15:59 schreef SnowCockroach het volgende:

[..]

Door muggen, maar het is volgens mij ook van konijn naar konijn over te dragen. Begrijp me niet verkeerd, maar als ik het zelf kon betalen had ik ze wel ingeent hoor, maar ik ben een scholier van 15 dus dat kan ik niet betalen. Misschien hadden we dan inderdaad geen konijnen aan moeten schaffen, maar het was dan ook niet mijn idee om 10 konijnen te nemen. Hij wilde een ren, hij wilde de konijnen, ik verzorg ze alleen. Als het aan m'n vader lag was er waarschijnlijk geen dierenarts aan te pas gekomen, daar moet ik dan op gaan aandringen. Morgen is de afspraak. En inslapen is bij onze dierenarts gratis. (wat een onzin trouwens van je dierenarts om daar geld voor te vragen, zo krijg je toch alleen maar meer praktijken met mensen die zelf lekker aan gaan hobbien?)

Ik snap je vraagteken bij 'gefokte (Belgische?) hazen' niet helemaal maar dat is dus het ras, Belgische Hazen. En het zijn niet echt hazen maar gewoon konijnen en ze stammen ook niet af van wilde hazen ofzo, maar door het uiterlijk worden het ras zo genoemd.
Dat zieke konijn zit inmiddels niet meer in het kleine caviakooitje maar in een hok van 4 bij 4. De hazen raken helemaal gestressed als ze even in een kooitje moeten. Paniek.
Ik weet niet of je m'n tweede reactie hebt gelezen waarin ik zeg dat ik jou persoonlijk niets kwalijk neem? Ik zag idd in je profiel dat je 15 bent. Ik neem het je ouders dus kwalijk, niet jou.

Ik zette een vraagteken bij 'Belgische' omdat ik zelf dacht dat dit het ras is, maar het niet zeker wist. Jij had het ras namelijk zelf nog niet genoemd.

Succes iig bij de dierenarts. Ik hoop dat je andere konijnen nog niet besmet zijn. Ik woonde vroeger met m'n ouders in een natuurgebied waar ik tijdens een myxomatose-epidemie de konijnen bij bosjes zag neervallen. Overal kwam je ze tegen in een plasje vocht met hun opgezwollen ogen. Wij hadden een terrier die ik dan even losliet. Die pakte ze dan en brak in een keer hun nek. Zielig idd, en ik keek dan even de andere kant op, maar dan waren ze wel uit hun lijden verlost.

Misschien kan je nu je vader overhalen om de rest toch nog in te laten enten? Als je met veel konijnen tegelijk komt, ben je veel goedkoper uit, dan kunnen ze de entingsvloeistof efficienter gebruiken. Naast myxomatose is VHS ook een vreselijke ziekte waarbij ze binnen een paar uur dood zijn. VHS is ook nog eens erg besmettelijk.

Succes dus!

[ Bericht 0% gewijzigd door Lllaura op 15-07-2007 23:52:09 ]
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  zondag 15 juli 2007 @ 18:28:32 #59
176623 SnowCockroach
fabeltastisch.
pi_51496579
quote:
Op zondag 15 juli 2007 17:16 schreef Lllaura het volgende:

[..]

Ik weet niet of je m'n tweede reactie hebt gelezen waarin ik zeg dat ik jou persoonlijk niet kwalijk neem? Ik zag idd in je profiel dat je 15 bent. Ik neem het je ouders dus kwalijk, niet jou.

Ik zette een vraagteken bij 'Belgische' omdat ik zelf dacht dat dit het ras is, maar het niet zeker wist. Jij had het ras namelijk zelf nog niet genoemd.

Succes iig bij de dierenarts. Ik hoop dat je andere konijnen nog niet besmet zijn. Ik woonde vroeger met m'n ouders in een natuurgebied waar ik tijdens een myxomatose-epidemie de konijnen bij bosjes zag neervallen. Overal kwam je ze tegen in een plasje vocht met hun opgezwollen ogen. Wij hadden een terrier die ik dan even losliet. Die pakte ze dan en brak in een keer hun nek. Zielig idd, en ik keek dan even de andere kant op, maar dan waren ze wel uit hun lijden verlost.

Misschien kan je nu je vader overhalen om de rest toch nog in te laten enten? Als je met veel konijnen tegelijk komt, ben je veel goedkoper uit, dan kunnen ze de entingsvloeistof effecienter gebruiken. Naast myxomatose is VHS ook een vreselijke ziekte waarbij ze binnen een paar uur dood zijn. VHS is ook nog eens erg besmettelijk.

Succes dus!
Ik ga morgen met mijn moeder wel langs de dierenarts, en dan zal ik idd vragen of een soort korting mogelijk is. Want ik vroeg net nog aan m'n vader of hij er morgen dan mee langs de dierenarts ging en toen zei hij 'je zult zien dat 'ie op een keerpunt komt en dan vanzelf weer beter wordt' Echt, wat een sukkel. 'hij eet toch nog goed!' Hij weet zelf best dat hij het fout heeft. Laat maar, ik regel het wel zonder hem, ik ga niet eens met hem in discussie want dat is toch hopeloos.
Met het konijn gaat het redelijk, als ik langs kom om te kijken begint 'ie wel te snotteren als hij wil ruiken. Ik geloof niet dat hij pijn heeft. Ik hoor geen tandenknarsen ofzo. Maar voordat het wél pijnlijk wordt wil ik hem ge-euthaniseerd hebben.
Let's Rummikub the night away.
  Moderator zondag 15 juli 2007 @ 19:09:57 #60
155227 crew  Guppy
dus
pi_51497744
ik zou inderdaad met je moeder gaan, en het er dan met de dierenarts over hebben. de afspraak staat nu eenmaal, dus je vader kan er niet meer onderuit. niet op komen dagen kost immers ook geld
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 16 juli 2007 @ 20:46:19 #61
176623 SnowCockroach
fabeltastisch.
pi_51534508
Ik ben om 6 uur naar de dierenarts geweest met m'n moeder. We hebben het zieke konijn laten inslapen. De andere konijnen had ik nog uitgebreid onderzocht op symptomen en een konijn had een klein wondje bij zijn oog, maar dat kan dus ook een symptoom zijn van Myxomatose. Omdat het dus niet helemaal zeker was of hij besmet was heb ik dat konijn ook meegenomen naar de dierenarts. Die zit nu voor de zekerheid op een kuurtje van iets waarvan ik de naam ben vergeten. 5 dagen lang 2x per dag door zijn voer doen en zolang apart houden. Dat mag mijn zus trouwens gaan doen want ik ga morgen op vakantie. Het lijkt er iig op dat de andere konijnen niet besmet zijn. Het wordt vooral verspreid door muggen maar het is ook van konijn op konijn over te brengen, al gaat dat laatste niet zo gemakkelijk. Bultjes/dikkere kop/dichte ogen/etc. -> meteen apart zetten. En handen desinfecteren als je bij het kuurkonijn ( ) bent geweest.
De rekening is trouwens voor mijn vader. M'n moeder vindt dat 'ie maar moet accepteren dat als hij dieren neemt dat hij er ook de eventuele medische kosten voor betaald.
Let's Rummikub the night away.
pi_51535389



Aan het schijten :





Vlekkie
En nee, resizen doe ik niet aan
  maandag 16 juli 2007 @ 21:13:59 #63
176623 SnowCockroach
fabeltastisch.
pi_51535758
Hij schijt wel erg beschaafd, is het niet?
Ik weet niet waardoor het komt, maar hij ziet er uit als een intellectueel.
Let's Rummikub the night away.
pi_51535972
quote:
Op maandag 16 juli 2007 21:13 schreef SnowCockroach het volgende:
Hij schijt wel erg beschaafd, is het niet?
Als die buiten is, wat ie zoveel mogelijk is, schijt ie alleen op dat ene plekje in het gras
Gras is daar ook altijd langer dan de rest
Overigens beweegt ie totaal niet als die schijt, ook al zwaai je je hand direct voor zijn ogen.
quote:
Ik weet niet waardoor het komt, maar hij ziet er uit als een intellect.
Geloof mij, hij is dom
We hebben een paar dagen een nieuw terras, en daar durfde hij dus niet op. Vanmiddag met snoepjes het terras opgelokt en nu durft hij alleen langs de randjes te lopen

edit: en ohja, in de tuin ligt dus een voetbal, en soms (2 keer per dag ofzo ) gaat hij dus die bal berijden
ziek om te zien eigenlijk Maar hij gaat dus ook serieus soms naast die bal liggen, alsof het ze bitch is
En ja, ik snap dat ie eigenlijk een medekonijntje moet, maar mijn moeder wil dat niet
  maandag 16 juli 2007 @ 21:20:59 #65
176623 SnowCockroach
fabeltastisch.
pi_51536048
quote:
Op maandag 16 juli 2007 21:18 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Als die buiten is, wat ie zoveel mogelijk is, schijt ie alleen op dat ene plekje in het gras
Gras is daar ook altijd langer dan de rest
Overigens beweegt ie totaal niet als die schijt, ook al zwaai je je hand direct voor zijn ogen.
[..]

Geloof mij, hij is dom
We hebben een paar dagen een nieuw terras, en daar durfde hij dus niet op. Vanmiddag met snoepjes het terras opgelokt en nu durft hij alleen langs de randjes te lopen
Die schijtplekken zijn er bij mij in de ren ook 5. Daar wil je niet perongeluk in gaan staan. Is trouwens niet zo handig als de grasmaaier er over heen gaat.
Let's Rummikub the night away.
  maandag 23 juli 2007 @ 18:45:08 #66
146644 pertoef
tjief tjaf
pi_51755918
















zoefmadam
Goodnight, you princes of Maine, you kings of New England..
  Moderator maandag 23 juli 2007 @ 20:22:06 #67
155227 crew  Guppy
dus
pi_51759333
die laat zich goed fotograferen!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 24 juli 2007 @ 01:23:41 #68
176623 SnowCockroach
fabeltastisch.
pi_51771451
Zoef is mooi.
En m'n kuurkonijn bleek uiteindelijk niks te hebben, morgen gaat 'ie weer terug in de ren bij zijn vrinden.
Let's Rummikub the night away.
  maandag 30 juli 2007 @ 16:08:21 #69
176623 SnowCockroach
fabeltastisch.
pi_51962393
Vanwege inentingen (hij is omgepraat ) moeten de konijnen nog een tijdje binnen blijven. Vandaar dit 'prachtige' geknutselde hok. Dat deurtje zat ooit aan mijn klerenkast. Marcel & Richard mochten het uitproberen.

Dat touw zal wel voor hooi zijn ofzo.

Richaaard.


Keimooi.
Of ze het zelf ook zo'n dol plan vinden valt te betwijfelen, maar het is maar voor een weekje. Ze groeien trouwens als kool. Nu zijn ze net zo groot als m'n hazen.
Let's Rummikub the night away.
  maandag 30 juli 2007 @ 16:34:20 #70
84328 Lllaura
painting pictures
pi_51963152
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:08 schreef SnowCockroach het volgende:
Vanwege inentingen (hij is omgepraat ) moeten de konijnen nog een tijdje binnen blijven.


Wat goed! Zijn er verder geen konijnen meer ziek geworden?
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  maandag 30 juli 2007 @ 16:45:15 #71
176623 SnowCockroach
fabeltastisch.
pi_51963435
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:34 schreef Lllaura het volgende:

[..]



Wat goed! Zijn er verder geen konijnen meer ziek geworden?
Toen ik terug van vakantie kwam bleek het kuurkonijn weer gezond te zijn en kwam ik in de ren nog een verdacht konijn tegen. Dat bleek ziek te zijn. Maar mijn zus zei dat ze iedere dag goed gekeken had een geen symptomen herkend had. Dat konijn is helaas niet meer. Maar met de rest gaat het nu goed. (Afgezien van het feit dat ze dat hok vast niet zien zitten. )
We hadden trouwens ook kuikens die we inmiddels in de ren losgelaten hebben en die stonden doodsangsten uit toen ze voor het eerst een konijn zagen. Grootse paniek. Stomme beesten.
Let's Rummikub the night away.
pi_52001269
Poedie
Wat is het toch een schatje
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  woensdag 8 augustus 2007 @ 16:45:30 #73
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_52201644
Konijn zn ren is eindelijk semi af, hij kan er nu iig in zonder ongelukken. Wat me wel opviel is dat ie zo een beetje elk stuk van de balken even moest knagen, iemand enig idee waarom?

Maarrrr, heb vandaag de DA gebeld en vrijdag gaat PCB onder 't mes zodat er een vriendje bij kan Ik heb me al een tijdje redelijk ingelezen, maar zijn er nog dingen die ik écht niet over het hoofd mag zien oid?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 12:45:41 #74
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_52225018
Ik heb met meerdere fokkers gesproken, konijnen fokkers dus , en ze vertellen mij allemaal dat internet fout zit wat koppelen betreft. Ik las overal dat je ze eerst moest laten wennen ed, terwijl je ze gewoon gelijk bij elkaar moet gooien. .
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 14:52:29 #75
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_52228918
Ik ga hier wel alleen verder .

Ik ga nu konijnen bekijken in Dalfsen en kijken of t klikt met PCB
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')